Last news in Fakti

13 Ноември, 2014 11:03, обновена 13 Ноември, 2014 11:07 53 152 72

Продава се уникален C124 Hammer

  • mercedes-benz-
  • amg-
  • w124-
  • c124-
  • hammer-
  • 300 ce 6.0 amg widebody-
  • тунинг

Историята на AMG помни доста знаменити автомобили, но малко от тях могат да се мерят по статус с култовия Hammer на базата на W124. Дори сред "Чуковете от Афалтербах" обаче има по-специални изпълнения. Преди четвърт век от цеховете на ателието излизат няколко купета с раздути каросерии с V-образни осемцилиндрови двигатели с обем 5.0, 5.4 и 6.0 литра.



Точни официални данни липсват, но според повечето ентусиасти AMG сглобява 12 екземпляра от версията C124 Widebody, което обяснява защо се срещат толкова рядко в обявите за продажба и предизвикват такъв интерес сред маниаците.



През 1988-а първият собственик на колата от снимките плаща за нея умопомрачителните 335 000 германски марки (по същото време върховата лимузина Mercedes-Benz 560 SEL струва около 130 000 DM, а купето 560 SEC - около 140 хиляди).



Причина за зашеметяващата цена на 300 CE 6.0 AMG Widebody е изцяло ръчната изработка. В "Чука" са вложени стотици часове висококвалифициран труд. На ръка са създадени не само калниците и броните. Дори разграфеният до 320 км/ч скоростомер също е "занаятчийска" направа. Интериорът е тапициран с биволска кожа, а оборудването включва всички познати по онова време екстри.



През 1990 г. уникатът се връща във фабриката на AMG за допълнително усъвършенстване, след като е навъртял 17 500 км. Осемцилиндровият 32-клапанов двигател M117 е заменен с един от най-редките мотори M117/9, разработени от инженерите на ателието. Мощността му е 276 кВт (376 к.с.).



Следващите десетилетия 300 CE 6.0 AMG Widebody прекарва в колекцията на втория си собственик, а сега си търси трети в Холандия. Километражът вече сочи 56 000, но колата се намира в безупречно състояние, а историята й може да се проследи до най-дребните детайли благодарение на педантично водената документация, включително всички фактури и цялата кореспонденция с AMG. Както може да се предположи, цена не е обявена и подлежи на лично договаряне.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 аз

    5 5 Отговор
    Айде сега да се обадят почитателите на френските фъшкии

    Коментиран от #5, #19, #21

  • 2 Pushy

    1 2 Отговор
    Prijs op aanvraag пише, срам ги е холандците да кажат колко пари искат..
  • 3 АЛО

    2 2 Отговор
    Взимам я!!!
  • 4 Петър Петров

    2 3 Отговор
    И аз бих я взел!!!
  • 5 Megane

    4 2 Отговор

    До коментар #1 от "аз":

    мноо си прост, баце - честно!
    А по темата - УНИКАТ е Мерцедеса , кой ли не би желал да го притежава
  • 6 аз

    1 5 Отговор
    Сигурен бях ,че сте се събудили....
    Айде сега покажете френска кола от същия клас и година,конкурентна на тази.....май няма.Да не говорим за 8 или 12 цилиндъра...
    Хаха смешници
  • 7 PIRANHA

    2 3 Отговор
    Колата е уникат просто, каквото и да се каже за нея ще бъде малко, кайто и да се опита да я оплюе всички ще му се изсмеят и накрая остава само възхищението пред един прекрасен автомобил.
  • 8 Име:

    4 2 Отговор
    Много е добър!
  • 9 ярослав станчев

    8 2 Отговор
    МБ 124 наистина са корави като чукове.А този звяр е ..... звяр.От времената когато коли бяха коли.

    Коментиран от #15

  • 10 карл

    7 1 Отговор
    Супер малоумно е сравнението на този автомобил с френските коли, те просто са различен клас.
    Фен съм на Ситроен и бих предпочел всеки XM на мястото на която и да е 124, но това не ми пречи да призная, че AMG си е AMG, не може да се слага в каквато и класация да е. Колата от статията е икона.

    Коментиран от #27

  • 11 Лудория

    0 6 Отговор
    Я, копчетата за стъклата са между седалките.... почти като на Дачия!

    Коментиран от #13

  • 12 ВИП АМГ

    1 4 Отговор
    MERCEDES BENZ e marka sas koiato vsichki se saobraziavat.vsichko drugo e kompromis
  • 13 ВИП АМГ

    1 4 Отговор

    До коментар #11 от "Лудория":

    iavno mnogo te boli che niamash vazmojnost za nov Mercedes i pliuesh li pliuesh a sutrinta hop v krasivata Dacia xaxa
  • 14 Тит

    9 1 Отговор
    ,,Лудория,, това не са копчета за стъклата,а за функции на седалките!Навремето имах такова купе с 300-24клапана,220к.с.Само добри неща мога да кажа за нея.Наистина това беше времето ,когато автомобилите бяха по качествени.
  • 15 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 16 БУМЕР КАМОР

    0 8 Отговор
    benz otnovo s nov model. bravo
  • 17 бай пет

    1 6 Отговор
    до Тит ,това са точно копчетата за стъклата,ати си имал такъв по времето когато аз имах Боинг
  • 18 Боян

    1 2 Отговор
    Отговориха на запитването ми.Цената е 140 000 Евра.
  • 19 Flogger

    3 2 Отговор

    До коментар #1 от "аз":

    Bella macina! Няма вече такива, ама кой ти цени този факт.
  • 20 тончо

    2 2 Отговор
    стара стара ама лачена
  • 21 ккк

    1 3 Отговор

    До коментар #1 от "аз":

    И ти и колата сте уникални.Ти-уникално прост,колата уникално творение на немската техническа мисъл.
  • 22 коко

    5 2 Отговор
    Четях,четях и не мога да проумея. .аси поне картинките гледайте бе хора. Въпросните копчета за стъклата са си на централната конзола.Има снимки бе. От всичките 21 поста половината са помия,като не могат да родят инфантилните Ви мозъци нещо смислено и интересно не пишете коментари. Много Ви моля знаете ли колко време ми отнема докато отсея идиотщината. Хубав ден на всички!!!
  • 23 Кобрата

    4 3 Отговор
    Тази кола ще си остане класика. Това сега е здрав Mercedes.
  • 24 Симеон Тасев

    2 3 Отговор
  • 25 Таз Симеонов

    1 4 Отговор
    Странно защо копчетата за стъклата са на седалките? Аз имам по голям таз и вероятно ще седна върху тях, няма да мога да отворя стъклото за да проветря в колата

    Коментиран от #26

  • 26 коколина

    2 1 Отговор

    До коментар #25 от "Таз Симеонов":

    Вероятно си кьорав (цитирам: ще седна върху тях),дебелог.з (цитирам: голям таз) и вмирисан (цитирам: проветря в колата) та така.Хората ,който са я проектирали не са имали в предвид такива божий създания. Ще е забавно човек да те гледа като домашен любимец. Иначе за колата просто нямам думи, но на цена от 140 000 евра класиката ,класика колко да е класика.
  • 27 Sl320

    3 3 Отговор

    До коментар #10 от "карл":

    Пич, ти определено имаш нужда от спешна консултация с психиатър и офталмолог!!! Ти ВИЖДАЛ ли си ХМ и 124? Не те питам карал ли си и притежавал ли си, защото тогава никога нямаше да изкажеш подобно мнение?!

    Коментиран от #28

  • 28 карл

    3 0 Отговор

    До коментар #27 от "Sl320":

    Точно защото съм виждал :) казвам това. Просто въпрос на лично мнение. 124ката сама по себе си е уникална кола, но предпочитам ХМ. Относно карането, карам C5 а преди това ХМ.
  • 29 Едикой си

    3 1 Отговор
    Страхотен мерник.
  • 30 John Gottin

    1 1 Отговор
    Уникален. W124 е последния истински зрав Мерцедес. Според мен раздутото купе на W126 e много по-добро. Фен съм на Е500, но бих взел и нещо такова. А в мобилето има по-добро предложение от това на снимките - 40к евро и е само на 5500 км!
    http://suchen.mobile.de/auto-inserat/mercedes-benz-ce-300-amg-3-7ltr-bi-turbo-430-ps-buchloe/199837804.html?lang=de&pageNumber=1&action=eyeCatcher&__lp=1&scopeId=C&sortOption.sortBy=price.consumerGrossEuro&makeModelVariant1.makeId=17200&makeModelVariant1.modelId=33&makeModelVariant1.modelDescription=amg&makeModelVariant1.searchInFreetext=false&makeModelVariant2.searchInFreetext=false&makeModelVariant3.searchInFreetext=false&negativeFeatures=EXPORT
  • 31 Radostina

    0 2 Отговор
    Kakva e cenata ??
  • 32 mark a

    1 1 Отговор
    super
  • 33 аз

    0 4 Отговор
    По спомен из София се движеше едно такова купе с двигател от 560sec с обикновена визия,а на светофарите ставаше весело.
  • 34 VWandMercedes

    1 2 Отговор
    Абе чудя се дебелог.зия от по-долните постове как точно мисли със сланината си да достигне копчетата за ел.стъкла.И на Опел Омега преди фейса са там та немога да разбера каде му е проблема.Дебел това да не ти е Тико че да достигаш такова разпльокване вътре.
    Иначе до колкото знам всички "чочонета"Е500 са ръчна сглобка на Порше а това пък на АМГ.Интересно?
  • 35 205GTI

    3 2 Отговор
    Шедьовър!
  • 36 Shmeker

    2 4 Отговор
    VW Phaeton и той се прави ръчно и може да се вземе на по-добра цена, по-млад, с повече врати и с ребрандирана куатро система.
    О, ама тва е 124, за това е толкоз пари явно
  • 37 Гостът

    4 1 Отговор
    Нема спор че за 1988, 1990, па и доста след това, това е бил може би най-красивият и добър автомобил. Само че тук в България луксозните автобомили са карани от утайката на обществото.

    Коментиран от #46, #58

  • 38 Mercedes-Benz

    3 0 Отговор
    Тоя се продаваше в Италия допреди година. Хубава и рядка кола.
  • 39 Vasik Atanasova

    4 2 Отговор
    ХАРЕСВАМ ГО .
  • 40

    7 1 Отговор
    Красавец, кола със стил и душа, не може да бъде объркана с никоя друга, няма вече такива коли.
  • 41 MSux

    3 0 Отговор
    Много е готин и аз се качих на кола W202 C280 AMG optika и окачване, аз на мойта се радвам супер много пък на това чудовище сигурно ще бъда много щастлив.
  • 42 Кол Димитров

    1 6 Отговор
    До коментар #40 от " Димитър Колев":


    Има такива коли. Ситроен C6 е в пъти по кола от тази 124 ка

    Коментиран от #43, #47

  • 43 Autohouse Randm

    2 2 Отговор

    До коментар #42 от "Кол Димитров":

    xaxa izkazal se drugaria dimitrov.

    Коментиран от #44, #48

  • 44 ВИП АМГ

    0 2 Отговор

    До коментар #43 от "Autohouse Randm":

    zdravei kolega veche ni lipsvashe

    Коментиран от #50

  • 45 г-н Дошо

    1 3 Отговор
    mechoka kurti mivki
  • 46 abv

    0 2 Отговор

    До коментар #37 от "Гостът":

    Завист и злоба!
  • 47

    1 1 Отговор

    До коментар #42 от "Кол Димитров":

  • 48 БУМЕР КАМОР

    0 1 Отговор

    До коментар #43 от "Autohouse Randm":

    otnovo s tochen komentar. bravo
  • 49 Japoneze

    2 0 Отговор
    Е те тва е !Спомени за истинските Мерцедеси ,като нов е този - не мога да му се нагледам !
  • 50 Autohouse Randm

    0 2 Отговор

    До коментар #44 от "ВИП АМГ":

    mi kato ti lipsvam ela da te zaradvam

    Коментиран от #51

  • 51 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 52 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 53 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 54 Тит

    2 1 Отговор
    До ,,бай Пет,,Говоря не за бутоните ,който са разположени на махагона,а за тези в края на седалките,вирщеен?
  • 55 Ехаа

    1 4 Отговор
    Красив Бенц,нищо повече !!!
  • 56 Pontiac

    1 6 Отговор
    Хаха е.ати шедьовъра, спирам до теб с моя бял Trans Am '97 WS6 Targa и се почват да се вадят телефони да се снима и ти гледаш тъпо в твоя АМГ "шедьовър" от който образ на всички им е втръснало ха ха хааа!

    Коментиран от #59, #65, #67

  • 57 Niko

    3 1 Отговор
    Красавец. И все пак предпочитам четири-вратата w124 E500 Limited edition или E60. Не четох всички коментари, по простата причина, че някои се изказват неподготвени с разни понтиаци и ситроени, но това нещо с 12 цилиндров мотор и ръчна скоростна кутия не е за всеки "карач". Просто машина и 1/2.

    Коментиран от #62

  • 58 Shmeker

    1 5 Отговор

    До коментар #37 от "Гостът":

    Забравяш E34 а и Audi 100 ... доста по-красиви и напредничави коли.
  • 59 666

    2 2 Отговор

    До коментар #56 от "Pontiac":

    Това е най-голямата смешка, която съм чувал
  • 60 gost

    2 2 Отговор
    Трябва да си чисто луд за да предпочетеш Ситроен (не само ХМ, а който и да е) пред Мерцедес.
  • 61 Златин Славчев

    0 4 Отговор
    tova kola li e ili e bilo takova
  • 62 Shmeker

    0 7 Отговор

    До коментар #57 от "Niko":

    Koe e V12??? V8 са тия тучове. V12 обикновено при BMW трябва да търсиш при премиума.

    Коментиран от #64, #66, #69

  • 63 йоци

    2 1 Отговор
    С тоя бял понтиак може да те снимат само в някое забутано село
  • 64 Niko

    1 1 Отговор

    До коментар #62 от "Shmeker":

    Шмекер. Двигателя е сменен с М117/9 - 376 к.с.(посочено от статията), което означава че старият двигател (V8 - E500) е подменен с V12 от Е60 или S600, който е с точност 381к.с.

    Коментиран от #71, #72

  • 65 ярослав станчев

    1 1 Отговор

    До коментар #56 от "Pontiac":

    Аха,точно така.Като те щракна светкавица на фотоапарата и оп,стресна се от сън и ко да видиш,отвил си се и краката ти изтръпнали.И главата също.
  • 66 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 67 Ехаа

    0 1 Отговор

    До коментар #56 от "Pontiac":

    спираш до мен трабанта с ванкелов двигател и си номер 1
    -комплексар!
  • 68 Американеца

    0 1 Отговор
    Станчо, със злоба и пропиляно време в коментари под всяка статия, големите и мощни коли действително си остават само насън ;)
  • 69 Autohouse Randm

    1 2 Отговор

    До коментар #62 от "Shmeker":

    prostotio prostotio

    Коментиран от #70

  • 70 пешо

    0 0 Отговор

    До коментар #69 от "Autohouse Randm":

    голям илитерат шмекера на всяка манджа меродия.....
  • 71 Shmeker

    0 0 Отговор

    До коментар #64 от "Niko":

    Начи не е издържал и 56000 км. Странно
  • 72 Двигателист

    0 0 Отговор

    До коментар #64 от "Niko":

    Говориш глупости момче, двигателят си е M117 V8 изпилен до работен обем 5995см3, V12 двигателя е М120 и практически не може да се навре в капака на 124-ката, в огромния кош на 140 не остава място и за карфица.