Last news in Fakti

24 Декември, 2004 23:28 1 495 0

killerKA

  • ford-
  • ford ka-
  • ka djm

Лудите не са на изчезване. Доказателства за това твърдение срещаме ежедневно, но сега ще ви предложим едно такова в автомобилен вариант. Специалистите от тунинг студията DJM Motorsport се захващат с доразработката на не какво да е, а на възможно най-неподходящата кола. Градската малолитражка Ford Ka търпи кардинални промени, но в крайна сметка се превръща в расова резачка тип "Бързи и яростни". Тази метаморфоза трае точно осем месеца - твърде кратък срок за толкова много, при това съществени промени. Ka DJM е съвършено различна от донора си. Инженерите є монтират система за перманентно предаване на четирите колела, двигател Cosworth, турбо компресор Bluesprint TB34, колосални по своя размер и сила спирачки, шестстепенна механична трансмисия, заимствана от Mitsubishi Lancer Evo и 18-цолови лети джанти.

За да се вместят всички тези иновации в малкото купе, главният инженер Дейв Плант конструира специална пространствена тръбна рама, част от която излиза нагоре в моторния отсек и служи за закрепване на двигателя. Освен това са направени и специални вътрешни ролбари с цел да се подсили конструкцията на раздутото купе. Тъй като допълнителните възли и агрегати са доста повече, при това и по-тежки, се налага значително олекотяване на каросерията.

Голяма част от нея е изработена от въглерод, кевлар и стъклопласт, стандартният интеркулер също е значително олекотен, а задното стъкло е изработено от поликарбонат. Резервоарът, дело на компанията ATL, също е по-лек от обичайните. Даже задният диференциал е с частичен въглероден корпус. Така комплектовано "Малкото чудовище" е в състояние да достигне от 0 до 100 км/ч за 3.6 секунди. Това обаче не става без помощта на системата NOS (Nitrous Oxide System), чиито бутилки са разположени под седалките на водача и пасажера до него. Максималната скорост е електронно ограничена на 280 км/ч, тъй като в противен случай Ka DJM ще има нужда от крила. Внушителният въртящ момент от 650 Нм се усеща отчетливо на всяка предавка. За да може "Убийцата" да реагира адекватно на средния педал, са предвидени и специални AP Racing дискове и супорти. Предните са шестбутални, а задните - четири. Размерът на нископрофилните високоскоростни гуми Avon ZZ3 е 225/40 R18. Допълнителни стабилизиращи щанги запазват траекторията на автомобила в остри завои. Интересно е също, че 88% от тръбопроводите в автомобила са изработени от алуминий, а останалите са гумени. Това се прави отново с цел намаляване на общата маса. Освен теглото е снижен и общият център на тежестта. Тази операция е направена успешно, като за целта са използвани изключително твърди и къси спортни пружини, намалямащи клиренса.

Интериорът е типично спортен. Въглеродни кресла Motordrive, петточкови предпазни колани Sabelt и педален блок Tillton са все неща, които говорят много на запознатите с темата "Улични гонки". Воланът е дело на Sparco, а изцяло електронните прибори са изработени от концерна SPA. Единственият произведен екземрляр е с ляв волан - факт, който ще обезкуражи до известна степен българските турбогъзари, но така конструирана, "Убийцата" спокойно може да играе главна женска роля в евентуалната продукция The Fast and the Furious 3.

Радослав СЛАВЧЕВ


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА