Репутацията на Китай, що се отнася до автоиндустрията, постепенно расте, но всички помним как тръгнаха автомобилните марки от Поднебесната държава. Това стана с безочливи копия на известни марки и модели, а това явление не престава и до ден-днешен. Сега сме направили една подборка на 10 от най-безочливите копия на автомобили.
BAW B40. През 2010-а Beijing Automobile Works реши да изпъкне пред останалите китайски марки, а негова жертва се превърна популярния Jeep Wrangler.
Chery QQ. Това едно от най-точните копия на корейското автомобилче Daewoo Matiz. Дотолкова е точно, че вратите на двата автомобила са напълно взаимозаменяеми.
Shuanghuan CEO. В този случай BMW подаде жалба в съда за плагиатство, но странно защо италианския съд, гледащ делото постанови, че прилики с първото поколение на X5 няма.
Lifan Smily. Известно е, че новите модели на Mini са доста скъпи. За щастие на някои обаче, има доста добро китайско копие. Даже то предхожда модела на Mini с пет врати.
Dongfeng Crazy Soldier. Dongfeng видимо копира Hummer, но още по-странно е името, което са избрали за своето "творение". То в превод звучи като "Лудият войник".
BYD S8. Инициалите на тази компания са съкращение от Build Your Dream, но шегаджии, не без основание ги разчитат като Build Your Duplicate. В потвърждение е тази пародия на Mercedes.
Landwind X7. Това е най-пресният и може би най-очевадният незаконен клонинг. При представянето му всички журналисти бяха смаяни от приликата с Range Rover Evoque.
Yogomo 330. В този случай китайците взимат на прицел корейската Kia Picanto и без каквато и да е фантазия копират почти едно към едно дизайна на малолитражката.
Geely GE. От Geely са на принципа, че ако се копира, то трябва да се копира от най-доброто. Ето защо те се прицелват в ултралуксозния седан Rolls Royce Phantom.
NATS GT-K. Този псевдо Nissan GT-R всъщност представлява градска малолитражка, която се явява китайски киткар на базата на Suzuki Cappuccino. Странна комбинация, нали?
Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Ментето
12:19 17.06.2015
2 Крум Янкулов
12:21 17.06.2015
3 Валентин Петров
12:27 17.06.2015
4 Димитър
12:56 17.06.2015
5 Ь 7777
13:20 17.06.2015
6 onq s konq
13:29 17.06.2015
7 Гост
13:48 17.06.2015
8 Иван Господинов
14:44 17.06.2015
9 Киро
Тия талиги с крадени дизайни са по лоши даже и от Дачия!
Коментиран от #11, #18
15:07 17.06.2015
10 Киро
:)
15:10 17.06.2015
11 Танас
До коментар #9 от "Киро":
Така се почва. След ВСВ японците са били същите - известни като производители на ментета, които копират абсолютно всичко американско и европейско, а сега къде са.... Китайците вървят по правилния път и както някой по-долу каза - до 20 години ще доминират на пазара, трябва им само още опит.Коментиран от #12
17:13 17.06.2015
12 незнайко
До коментар #11 от "Танас":
Правилно, някой трябваше да покаже на европейските фирми мастодонти, че може да се пройзвежда и по евтино. БМВ , МЕРЦЕДЕС , АУДИ се самозабравиха в цените.Коментиран от #13
17:28 17.06.2015
13 гост
До коментар #12 от "незнайко":
Много е лесно да се хване един автомобил или мотор, да се разглоби да се направи негово копие. Това и в завод балкан са го правили със западни моторчета. Но инжинерната мисъл и цената на марката отсъстват, затова са наложени патентите-да си плащаш за копирането. Ако не си плащаш то все едно че те обират публично.Това става в Китай, но западните производители бележат двуцифрени печалби. Също така Китай задължава всеки чуждестранен производител да кооперира с местен такъв, в противен случай автомобилите се облагат с толкова високи мита, че няма смисъл да се предлагат. Тесла има точно този проблем с Китай.
Алчността на Западните производители ще ги доведе до фалит, понеже Китай до броени години ще произвежда не по-лоши коли от западните, изкупува наличните ресурси и между другото в момента е най-големият кредитор на САЩ.
Грейт Уол например са добри коли, но с лош маркетинг и детски болести, след 1 или 2 поколения ще са на нивото на Тойота, но на 70% от цената. Кой ще си купи тогава японското като знае,че ще е същото като китайското.
Коментиран от #17
17:48 17.06.2015
14 Георги Алексиев
19:45 17.06.2015
15 S Doichinov
20:48 17.06.2015
16 Роман (Маверика) Ценов
21:55 17.06.2015
17 Венцо
До коментар #13 от "гост":
Много си прав! Ролята на патента е точно защита срещу копиране, защото ти хвърляш огромни суми за НИРД (Научно-изследователска и развойна дейност), губил си време и пари, и накрая някой се впрегне и без да прави твоите разходи започва далеч по-евтино производство.Ти си хвърлил примерно 50 милиона евро за изследвания и инженерна дейност, той вече ползва наготово срещу 5 милиона евро същите технологии. А 45 милиона вкарва в производство.
Ето затова и всъщност е данданията с промишления шпионаж и копирането - много по-лесно е да копираш готовата технология и много по-евтино. Ако бяха и с еднакво качество, то смятай, че един няма да си купи западен автомобил - всичко живо ще мине на три-пет пъти по-ниската китайска цена!
23:31 17.06.2015
18 BENZ
До коментар #9 от "Киро":
Priqtely ti za da4iite koito taka plye6 6te trqbva da spestqva6 cql jivot , li4i si 4e si nemski fen , moga samo da ti kaja 4e na tezi kitaici ti s udovolstvie 6te im 4isti6 toaletnite za pari4kite koito 6te ti davat ..08:48 18.06.2015
19
15:01 18.06.2015
20 Ituriel
14:41 19.06.2015
21 shakir yuzeir
09:21 16.04.2017
22 ГОШО
05:22 10.05.2017
23 Димитър Иванов
Търговска война в най-чист вид.
08:29 27.01.2019
24 Стани богат
12:31 27.01.2019