Last news in Fakti

17 Юни, 2015 12:07 84 889 24

10 очевадни китайски клонинга

  • китай-
  • автомобили-
  • плагиатство
10 очевадни китайски клонинга - 1
Репутацията на Китай, що се отнася до автоиндустрията, постепенно расте, но всички помним как тръгнаха автомобилните марки от Поднебесната държава. Това стана с безочливи копия на известни марки и модели, а това явление не престава и до ден-днешен. Сега сме направили една подборка на 10 от най-безочливите копия на автомобили.
BAW B40. През 2010-а Beijing Automobile Works реши да изпъкне пред останалите китайски марки, а негова жертва се превърна популярния Jeep Wrangler.
Chery QQ. Това едно от най-точните копия на корейското автомобилче Daewoo Matiz. Дотолкова е точно, че вратите на двата автомобила са напълно взаимозаменяеми.
Shuanghuan CEO. В този случай BMW подаде жалба в съда за плагиатство, но странно защо италианския съд, гледащ делото постанови, че прилики с първото поколение на X5 няма.
Lifan Smily. Известно е, че новите модели на Mini са доста скъпи. За щастие на някои обаче, има доста добро китайско копие. Даже то предхожда модела на Mini с пет врати.
Dongfeng Crazy Soldier. Dongfeng видимо копира Hummer, но още по-странно е името, което са избрали за своето "творение". То в превод звучи като "Лудият войник".
BYD S8. Инициалите на тази компания са съкращение от Build Your Dream, но шегаджии, не без основание ги разчитат като Build Your Duplicate. В потвърждение е тази пародия на Mercedes.
Landwind X7. Това е най-пресният и може би най-очевадният незаконен клонинг. При представянето му всички журналисти бяха смаяни от приликата с Range Rover Evoque.
Yogomo 330. В този случай китайците взимат на прицел корейската Kia Picanto и без каквато и да е фантазия копират почти едно към едно дизайна на малолитражката.
Geely GE. От Geely са на принципа, че ако се копира, то трябва да се копира от най-доброто. Ето защо те се прицелват в ултралуксозния седан Rolls Royce Phantom.
NATS GT-K. Този псевдо Nissan GT-R всъщност представлява градска малолитражка, която се явява китайски киткар на базата на Suzuki Cappuccino. Странна комбинация, нали?


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Ментето

    6 10 Отговор
    С наглост пари и нахалство всички успяват. Дори и тъпите китайци. Байганьовщина по азиатски му се вика на това. Хах, жалка история.
  • 2 Крум Янкулов

    11 9 Отговор
    какво и да си говорим китайските автомобилни компании ще завладеят автопазара до 20 години
  • 3 Валентин Петров

    28 3 Отговор
    АБЕ ТЕ ПОНЕ ПРАВЯТ НЕЩО, ЗА РАЗЛИКА ОТ НАС...........
  • 4 Димитър

    4 4 Отговор
    Мисля че имат лиценз за хамъра
  • 5 Ь 7777

    3 1 Отговор
    Това малкото Lifan Smily ми се наложи преди няколко месеца да го карам в Москва.Видях се в приключение с него--не че е супер лошо,но е бавно и некомфортно.Имайки предвид какво е движението в Москва и как бързо карат там--тази машинка е само за малък град или за кварталите.От 10...му давам 5...
  • 6 onq s konq

    4 4 Отговор
    Няма драма в това което правят китайците и едвали Эападът е притеснен от копията.Има си паэар эа бедни,има си паэар и эа эаможни.
  • 7 Гост

    2 0 Отговор
    Остават им части от поръчките правени при тях, няма да ги хвърлят я - ползват ги :)
  • 8 Иван Господинов

    5 4 Отговор
    NATS GT-K цепи мрака
  • 9 Киро

    8 2 Отговор
    Китайците никога няма да догонят кореийците, да не говорим за немци и японци!

    Тия талиги с крадени дизайни са по лоши даже и от Дачия!

    Коментиран от #11, #18

  • 10 Киро

    2 0 Отговор
    *корейци, по-лоши

    :)
  • 11 Танас

    9 1 Отговор

    До коментар #9 от "Киро":

    Така се почва. След ВСВ японците са били същите - известни като производители на ментета, които копират абсолютно всичко американско и европейско, а сега къде са.... Китайците вървят по правилния път и както някой по-долу каза - до 20 години ще доминират на пазара, трябва им само още опит.

    Коментиран от #12

  • 12 незнайко

    10 0 Отговор

    До коментар #11 от "Танас":

    Правилно, някой трябваше да покаже на европейските фирми мастодонти, че може да се пройзвежда и по евтино. БМВ , МЕРЦЕДЕС , АУДИ се самозабравиха в цените.

    Коментиран от #13

  • 13 гост

    11 0 Отговор

    До коментар #12 от "незнайко":

    Много е лесно да се хване един автомобил или мотор, да се разглоби да се направи негово копие. Това и в завод балкан са го правили със западни моторчета. Но инжинерната мисъл и цената на марката отсъстват, затова са наложени патентите-да си плащаш за копирането. Ако не си плащаш то все едно че те обират публично.
    Това става в Китай, но западните производители бележат двуцифрени печалби. Също така Китай задължава всеки чуждестранен производител да кооперира с местен такъв, в противен случай автомобилите се облагат с толкова високи мита, че няма смисъл да се предлагат. Тесла има точно този проблем с Китай.
    Алчността на Западните производители ще ги доведе до фалит, понеже Китай до броени години ще произвежда не по-лоши коли от западните, изкупува наличните ресурси и между другото в момента е най-големият кредитор на САЩ.
    Грейт Уол например са добри коли, но с лош маркетинг и детски болести, след 1 или 2 поколения ще са на нивото на Тойота, но на 70% от цената. Кой ще си купи тогава японското като знае,че ще е същото като китайското.

    Коментиран от #17

  • 14 Георги Алексиев

    6 1 Отговор
    ДАИ ЕДИН ЛУД ВОИНИК НАСАМ !!!
  • 15 S Doichinov

    5 1 Отговор
    Това на последната снимка ме сцепи от смях.
  • 16 Роман (Маверика) Ценов

    2 1 Отговор
    Харесват ми тези коли. Сина от доста време опитва да си продаде БМВто е39 но никой не го иска. Ако го продаде иска да си вземе нещо по хубаво. Харесал си е Киа Пиканто. Трябва да му покажа тази Yogomo 330 може нея да вземе ако е по-евтина
  • 17 Венцо

    3 1 Отговор

    До коментар #13 от "гост":

    Много си прав! Ролята на патента е точно защита срещу копиране, защото ти хвърляш огромни суми за НИРД (Научно-изследователска и развойна дейност), губил си време и пари, и накрая някой се впрегне и без да прави твоите разходи започва далеч по-евтино производство.

    Ти си хвърлил примерно 50 милиона евро за изследвания и инженерна дейност, той вече ползва наготово срещу 5 милиона евро същите технологии. А 45 милиона вкарва в производство.

    Ето затова и всъщност е данданията с промишления шпионаж и копирането - много по-лесно е да копираш готовата технология и много по-евтино. Ако бяха и с еднакво качество, то смятай, че един няма да си купи западен автомобил - всичко живо ще мине на три-пет пъти по-ниската китайска цена!
  • 18 BENZ

    1 5 Отговор

    До коментар #9 от "Киро":

    Priqtely ti za da4iite koito taka plye6 6te trqbva da spestqva6 cql jivot , li4i si 4e si nemski fen , moga samo da ti kaja 4e na tezi kitaici ti s udovolstvie 6te im 4isti6 toaletnite za pari4kite koito 6te ti davat ..
  • 19

    6 3 Отговор
    Интересно какво ще е пътното поведение и нивото на сигурност на тези отвратителни копия.
  • 20 Ituriel

    1 5 Отговор
    Всеки е тръгнал от някъде, друг е въпроса, че китайците рязко дигнаха качеството в почти всички техни продукти, въпрос на време е това да се случи с автомобилите им, дори вече се случва. Както казаха хората по-долу до 20 години ще са на нивото на японските и немските, че дори и по-добри.
  • 21 shakir yuzeir

    5 0 Отговор
    това е вид реклама повечето консумативи за автомобилната индустрия идват от китай
  • 22 ГОШО

    10 0 Отговор
    И Порше е копирал костенурката от Татра,но за това много,много не се говори.........
  • 23 Димитър Иванов

    1 0 Отговор
    Двоен удар - хем използват мераците на клиентите за известни марки, хем блокират разпространението на оригиналните марки чрез по-ниските цени. Така издърпват чергата с двойна сила.
    Търговска война в най-чист вид.
  • 24 Стани богат

    0 0 Отговор
    Въпрос в стани богат - коя държава произвежда най- голям брой автомобили годишно. Германия, Япония, САЩ, Китай. Верен отговор Китай 30 милиона автомобила годишно.