Първото поколение на баварската трета серия, произвеждано между 1975 и 1983 г., незаслужено остава в сянката на култовия си наследник E30. Това се дължи до голяма степен на все по-намаляващия брой оцелели E21-ици, чиято антикорозионна защита не е сред най-силните страни.
Като всяка баварска тройка обаче, основоположникът на серията въплъщава изцяло философията на BMW за удоволствие от шофирането - редови шестцилиндров двигател, задно предаване, всеотдайно шаси и неповторим дизайн в най-добрите традиции на 70-те и началото на 80-те години на миналия век.
За мнозина може да звучи невероятно, но на пазара все още има E21-ици в отлично състояние и автомобилът на снимките е живото доказателство. Произведен е през далечната 1982 г. и е навъртял 75 500 км, но изглежда сякаш току-що е слязъл от поточните линии в Мюнхен.
Още по-ценна е принадлежността му към ограничена серия Procar Edition, от която са произведени само 500 екземпляра. Тя се отличава с уникалните стикери, класическите джанти BBS и петстепенната скоростна кутия.
Шестцилиндровият двигател M20 с обем 1 990 см3 надали има нужда от представяне. Мощността му е 122 к.с., които са достатъчни за максимална скорост от 181 км/ч и ускорение от място до 100 км/ч за 10.7 секунди.
Пределно ясно е, че автомобил в подобно състояние няма как да струва евтино. Продавачът е автокъща за класически коли в Холандия, но дори да нямате излишни €16 500 за автомобил на Христова възраст, можете просто да се насладите на огромната галерия от снимките на сайта й.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 гост
Гледай каква смрад е!
Коментиран от #6
12:49 03.09.2015
2 бай Иван
12:59 03.09.2015
3 Този коментар е премахнат от модератор.
4 бера мантинели
13:22 03.09.2015
5 бера мантинели
Коментиран от #7
13:29 03.09.2015
6 АЗ
До коментар #1 от "гост":
Кисело ти е гроздето а? :)13:55 03.09.2015
7 Тъп
До коментар #5 от "бера мантинели":
Мооого си зле, ама мого! Еййй аман от "разбирачи", които чрез високопарни думи, си мислят, че са много оригинални! Говори на кирилица веее, тук е България и се пише и говори на български език, а тези твойте "скролвания" и тем подобни малоумщини, иди да ги разправяш на баба си на село! Ясно ли е вее!!!!!!!Коментиран от #14
15:53 03.09.2015
8 Георги Бимера
16:11 03.09.2015
9 копеле
16:38 03.09.2015
10 Бавно Мизерно Возило
Коментиран от #16
16:50 03.09.2015
11 Десислав Попов
17:15 03.09.2015
12 бмвето
20:31 03.09.2015
13 kolelo
20:37 03.09.2015
14 бера мантнели бре
До коментар #7 от "Тъп":
:) е, няма как да не пробутам чуждици в писанието си. след като става дума за програмиране:) не се правя на разбирач! аз съм си програмистче:) просто дадох добър съвет! наистина спинва(spin=завихря) харда ви това мощно вече кеширане на новите браузъри и ви скапва хардовете(както на сървър страната, така и клиент сайд-а)... сайтовете вече са тежки т.е. нахакани с много изображения, флаш, джава скрипт библиотеки, които обхващат много функционалности, а дефакто се ползват 1-2 от тях(js) ... слагането на много снимки както тук в случая ви поврежда сървърите(процесор, хард) обаче уврежда и нашите хардове:) със семпла кастъм джава скрипт галерийка и тъмбнайлс нещата си идват на място:) по-красива става уеб страничката, по-ергономична, а и за потребителите е по-добре:) асинхронността с ейджакс не е уеб порок хаха:) сайтът имаче е грамотно направен, то затова го и посещавам с удоволствие... ама ще е добре с галерийката:)23:12 03.09.2015
15 jambazina
00:29 04.09.2015
16 бай Иван
До коментар #10 от "Бавно Мизерно Возило":
На мен "ценители" ми звучи като ахмаци и глупаци.Хубаво е БМВ то, но не виждам как би могло да струва толкова.В края на краищата си е една морално остаряла кочина която за да стане ретро автомобил с някаква стойност, ще трябва да я пазите в някой гараж още поне 30 години.Данъци , подръжка......Струва ли си?
Коментиран от #17
07:46 04.09.2015
17 Привърженик
До коментар #16 от "бай Иван":
Заслужава си парите естествено, не е нужно да я вземеш с надеждата, че след някоя година ще я продадеш! Тази кола я взимаш, за да си индивидуален, различен от другите! Кочина е за теб, защото си привърженик на марката, наподобяваща член с две топки, но аз оценявам тази кола!Коментиран от #18, #19, #20
15:49 04.09.2015
18 СССР
До коментар #17 от "Привърженик":
След като искате да сте различен можете да си вземете и Запорожец за 300лв.Все тая!18:48 04.09.2015
19 бмв е61
До коментар #17 от "Привърженик":
колата си е кола евала колега че поне един човек има идея за какво става дума и я оценява имам честа да имам е30 и е34 и няма съмнение че тази е21 си е супер22:25 04.09.2015
20 Привърженик
До коментар #17 от "Привърженик":
Защо трябва да си купя Запорожец, след като съм привърженик на тази марка? Не е все тая! Да речем, че отида на някой БМВ събор, тогава ще гледат на колата с друго око, отколкото да отидеш на събора със Запорожец, дори събора да е за коли от времето на Тодор Живков.Коментиран от #21
23:38 04.09.2015
21 СССР
До коментар #20 от "Привърженик":
Че то и това БМВ е от времето на абитуриентската вечер на Хитлер!Честно казано ако мине по улицата не бих се и обърнал след него.С тези пари , ще си вземеш кола която ще може да се кара нормално по улиците без да създава задръстване и да се чувстваш като нормален човек а не като вехтошар!
Коментиран от #23
07:28 05.09.2015
22 Gosho
17:14 05.09.2015
23 Привърженик
До коментар #21 от "СССР":
Тази кола не създава задръствания, а напротив, точно нашите (повечето) по българските пътища създават задръствания. А тази кола ще я вземе човек, който има вече две коли! ;)17:38 05.09.2015
24 Бачо Илия
Само дето не е М20 ами 4 цил. М10 Б20...
16:11 06.09.2015