През изминалата година станахме свидетели на доста автомобилни премиери, но сега сме се постарали да обобщим и отсеем най-добрите от тях. Екипът ни се спря на седем автомобила, представени през 2015 година, които според нас ще оставят трайни следи през следващите години. Ето ги подредени по азбучен ред.
Acura NSX
Автомобилът дебютира пред публика още в началото на годината в Детройт, а продажбите му ще стартират от пролетта на 2016-а. Двувратото купе е снабдено с хибриден силов тракт, включващ 3.5-литров битурбо шестцилиндров двигател. Мощността на бензиновия мотор, който е средноразположен, е 500 конски сили. Агрегатът работи съвместно с деветстепенна роботизирана скоростна кутия с два съединителя. Освен това допълнителна мощ идва от още три електромотора, захранващи се от комплект йон-литиеви батерии. Единият от електрическите двигатели е разположен между мотора с вътрешно горене и скоростната кутия, като дава мощност от допълнителни 47 коня. Той асистира на бензиновия мотор при задвижването на задните колела в моменти на рязко ускорение и при превключване на предавките. Другите два електромотора, с мощност от по 36 конски сили всеки, отговарят за предните колела. Така системната мощност на хибридния суперкар е 573 конски сили, а максималният въртящ момент - 644 Нм. Автомобилът ще ускорява от 0 до 100 км/ч. за под 3 секунди, но точната цифра все още не е оповестена. Знае се обаче максималната скорост, която ще е 307 км/ч.
Alfa Romeo Giulia
Alfa Romeo отбеляза подобаващо 105-ата си годишнина, влитайки с гръм и трясък в клуба на тежкоатлетите в долния сегмент на средния клас. Италианците решиха да представят дългоочакваната Giulia директно с най-бързата версия Quadrifoglio Verde с 510 к.с. и амбицията да размътят водата на BMW M3 и Mercedes-Benz C63 AMG. Наконтената наследничка на 159 е построена на ново шаси, чиято архитектура е проектирана както за задно, така и за двойно предаване. Италианците се хвалят, че Giulia има най-устойчивата на усукване каросерия в класа, но не посочват конкретни цифри. Под предния капак на Quadrifoglio Verde е монтиран 3.0-литров алуминиев V6 с два турбокомпресора, разработен от инженерите на Maserati и Ferrari. Двигателят, чийто звук може да се чуе във видеото по-долу, е снабден със система за деактивиране на част от цилиндрите при ниски натоварвания. Купувачите ще могат да го комбинират с ръчна предавателна кутия с шест скорости или с осемстепенен автоматик. Продажбите на бомбастичната Giulia, с която Alfa Romeo се заканва да унизи немската конкуренция в средния клас обаче, ще започнат половин година по-късно от обявеното.
Audi R8
Централното място на щанда на Audi на изложението в Женева беше отредено на второто поколение на суперколата R8. И имаше защо. Шасито на автомобила е комбинация от алуминий и въглеродни влакна, като теглото достига само 1450 килограма, а устойчивостта на усуквания е повишена с цели 40 процента. Моделът се задвижва от атмосферен 5,2-литров V10 FSI двигател генериращ 540 конски сили и 540Nm въртящ момент, по-мощният вариант Plus идва с 610 коня и 560 нютонметра. Агрегатът седи ниско благодарение на "сухия картер" - система с външна маслена помпа идваща от моторните спортове и спомагаща за по-добро омасляване на двигателя при големи странични ускорения. И двете версии работят с нова версия на 7-степенната S-tronic трансмисия с два съединителя. Култовата quattro система може да пренася до 100 процента от мощността към единия от мостовете при нужда. Окачването на този супер спортист е магнитно, а керамичните спирачки са опция при нормалния и стандартни при Plus модела. Ускорението от място до 100 км/ч и при двете версии става в рамките на 3 секунди.
BMW 7еr
Световната публична премиера на новото най-луксозно и най-високотехнологично BMW започна с инцидент във Франкфурт. Неразположение на новия изпълнителен директор на BMW Харалд Крюгер, който припадна, прекрати пресконференцията на марката във Франкфурт. Това обаче не попречи на новата седма серия да се превърне в една от най-големите звезди на изложението. Благодарение на технологичните иновации от BMW i, шестото поколение на луксозната лимузина е с каросерия с т. нар. карбоново ядро (Carbon Core), което води до сериозна оптимизация на теглото. Лимузината с фабричен индекс G11/G12 пакетира най-модерните технологии в относително консервативна опаковка в най-добрите традиции на марката. Новата "седмѝца" е първият сериен автомобил с лазерни фарове, система за напълно автоматично паркиране без намесата на водача и безброй други екстри. Габаритите на 7er G11/G12 са 5 098, 1 902 и 1 478 мм - съответно дължина, широчина и височина. Междуосието остава същото като досега - 3 070 за късата и 3 210 мм за дългата база, която е по-дълга със 139 мм и достига 5 238 мм. Още нещо любопитно е, че новата баварска лимузина има с 15% по-нисък коефициент на въздушно съпротивление. Новият баварски флагман е построен на модулна платформа и ще може да се поръча както със задно, така и с двойно предаване. Инженерите на BMW са проектирали нов електромеханичен усилител на волана и шаси с четири управляеми колела. Системата позволява на задните гуми да завиват с три градуса в противоположна посока на предните при маневриране в града и с два градуса в същата посока при движение с висока скорост. Интерес представлява и иновационното задвижване BMW eDrive при BMW 740e. Това е т.нар. Plug-in хибриден модел със системна мощност от 326 к.с. и среден разход на гориво от 2.1 л/ 100 км.
Ferrari 488 GTB
Няма голямо автомобилно изложение, което да мине без италианците от Ferrari. И през есента на миналата година, във Франкфурт, на щанда на марката беше претъпкано от хора. Скудерията показа най-мощния си роудстър, правен някога. Моделът е Ferrari 488 Spider и разполага със същия сгъваем таван, какъвто се монтира на предшественика с индекс 458. По думите на инженерите на Ferrari твърдият покрив е по-лек от платнения с 25 килограма, при това се сгъва и разгъва за 14 секунди. Когато кабриото е отворено, таванът се разполага автоматично над моторния отсек, като неговото присъствие там остава незабелязано. Въпреки че автомобилът се лишава от стандартния си таван, от Ferrari казаха, че това по никакъв начин не се отразява на якостта на каросерията. Това е постигнато чрез модернизирана пространствена рама, изработена от 11 различни алуминиеви сплави. В сравнение с предходния модел 458 новото кабрио е по-яко с 23%. Роудстърът е с 50 килограма по-тежък от версията купе. Зад седалките е монтиран същият двигател като при купе версията GTB. С неговите 660 конски сили откритият автомобил може да се ускори от 0 до 100 км/ч за 3 секунди, а максималната скорост е 327 км/ч.
Honda Civic Type R
През изминалата година дойде моментът, който много от феновете на японската марка Honda очакваха. Първата бройка от новия Civic Type R напусна поточната линия в завода в Суиндън, Великобритания през юли 2015-а. Това е и първият турбо бензинов двигател за модела - 2.0 литров VTEC с директно впръскване с мощност от 310 конски сили и въртящ момент от 400Nm, който се достига само на 2500 оборота. Двигателят контактува с шестстепенна ръчна скоростна кутия с близки предавателни числа и това дава възможност на колата да ускори от 0 до 100 за 5,7 секунди, а максималната скорост достига 270 км/ч. Колата е оборудвана с ново адаптивно окачване и в четирите точки и диференциал с ограничено приплъзване. Спирачките отпред са с вентилирани и перфорирани дискове с размер 350 мм с четири бутални апарати и е обута в 19 цолови джанти с гуми Continental. Теглото и е много добро само 1378 кг с пълен резервоар с гориво. Разходът според Honda достига 7.3 на 100 км, но да приемем, че това се случва при много сдържано шофиране.
Porsche Cayman GT4
Това е първата по рода си модификация на Cayman и тя още с появата си показа зъби. Мъникът е оборудван с двигател от 911 Carrera S, а той е обичайният боксер с обем от 3.8 литра и респектиращите 385 конски сили. С тези данни ускоряването от 0 до 100 отнема само 4,2 секунди и колата е способна да вдигне 295 километра в час. Скоростната кутия, с на Cayman GT4 е само и единствено шестстепенна ръчна. Новото Porsche Cayman GT4 успя да мине Северната дъга на "Нюрбургринг" за впечатляващо време. Часовникът спря на 7 минути и 40 секунди, което го вкарва доста напред в класацията.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Skier
10:40 04.01.2016
2 Jimmy
Коментиран от #3, #14, #24
10:45 04.01.2016
3 Миро
До коментар #2 от "Jimmy":
тук става дума за автомобилите излезли през 2015-а, къде намесваш С-класа?10:52 04.01.2016
4 бмв е61
Коментиран от #48
11:16 04.01.2016
5 Гостенин
Коментиран от #6, #10
11:18 04.01.2016
6 Едикой си
До коментар #5 от "Гостенин":
Не мислех, че някога ще прочета такъв коментар точно тук.Браво!
Наистина съревнованието между инженерите е движещата сила на нашия свят :)
12:30 04.01.2016
7 Иван Господинов
12:46 04.01.2016
8 до Ванчо
12:59 04.01.2016
9 Бмв знае как
13:56 04.01.2016
10 Никой
До коментар #5 от "Гостенин":
Докато тези технологии не са на тепсия пред Бай Ганьо за малко пари, няма как той да ги оцениКоментиран от #13, #32
14:34 04.01.2016
11 Первазов
15:14 04.01.2016
12 скъсания
15:15 04.01.2016
13 скъсания
До коментар #10 от "Никой":
Технологията трябва да бъде не само качествена, надежна, НО И най важното ДОСТЪПНА!Това е смисъла, да могат все повече хора да я употребят.
Да гледаш и да коментираш коли за милиони или за стотици хиляди левове е все едно да коментираш как ще скъсаш "г*за" на Мис Свят ако ти падне. :)
Малко тъпо ми се струва.;)
Коментиран от #20
15:19 04.01.2016
14 тъй
До коментар #2 от "Jimmy":
И каруцата можеш да я направиш луксозна, но автомобил никога няма да стане!16:14 04.01.2016
15 Ех
16:43 04.01.2016
16 Vasik Atanasova
Коментиран от #27
16:57 04.01.2016
17 диан
сложили наи скъпите коли и вече
наи хубави ми то много ясно
само хондата е сравнително достъпна
17:03 04.01.2016
18 ддд
защо му дават разхода
на климатика?
2.1
17:05 04.01.2016
19 киро
Коментиран от #29
17:11 04.01.2016
20 Никой
До коментар #13 от "скъсания":
Съгласен съм, но за да достигне до нормалните хора, тя 1во трябва да мине през високия клас. Внедряването и разработването й отнема много пари и време и е нормално да дебютира в скъпите продукти - оттам производителите се учат и набират средства да оборудват и серийните коли. Коментарът ми беше към някои несъобразителни хора, които си мислят, че целия свят трябва за тях да работи.Коментиран от #33
17:41 04.01.2016
21 Задно
- Да има но явно е само за красота.
Започнахме всички да се смеем. Аз помръднах моята невзрачна пред това БМВ астричка, за да му помогнем да преодолее дълбоката (около 5 сантиметра пряспа-коловоз). ДОбутахме горкия човечец, като ни се притекоха още 2-ма на помощ. Той спря за да даде на зад и същата ситуация. Излезе от колата препсува няколко пъти, като спомена, че по рано пак са го бутали. Разказа ни и за предишния си автомобил Мерцедес. Отървал се от него, поради подобни причини. Каза че следващата му кола ще е Джип 4х4 от японска марка. Пожелахме си безаварийно каране и се разделихме.
По тоя ред на мисли. Зашо вообще марки като мерцедес и БМВ присътват в подобни класации не ми е ясно. Те не се научиха тия инженери, че автомобила трябва да е с предно или двойно движение. КОлите им колкото и да са луксозни и красиви (може би издържливи) все пак са и коли за каране, трябва да те закарат от точка А до точка Б а не да им се радваме в гаражите при подобни условия на околната среда.
Коментиран от #31, #34
18:31 04.01.2016
22 cordel walker
18:33 04.01.2016
23 До Задно
Коментиран от #25
18:45 04.01.2016
24 cordel walker
До коментар #2 от "Jimmy":
Така е колега много добре си го написал.18:58 04.01.2016
25 Задно
До коментар #23 от "До Задно":
Не, нямах време да гледам гумите. Но се предполага, че човек с пари, би следвало да си купи качествени гуми.19:06 04.01.2016
26 oooooooo
20:27 04.01.2016
27 прост
До коментар #16 от "Vasik Atanasova":
Ами, то не е до харесване, а до усещане..Харесването е за комплексари, усещането е за ценители.
20:32 04.01.2016
28 дженев
скъпи лимузини , мат в гаража я скъп СУВ или джипка и в това време няма да ги видиш с кабриото,за разлика от тукашните "величия"
Колите които са показали са шедьоври, обаче какво ги греят гледащите.Най добри, по какви критерии..?Която и да ми дадат не бих я подкарал в София.Това са бижута ,а те не се хвърлят по улицата нали...Браво на дизайнерите,въпреки,че 2015 предложи още красавици,но вкус и компетентност рядка се покриват.
20:51 04.01.2016
29 999
До коментар #19 от "киро":
Защо бе Киро те в класацията са като евтини обувки за погребение .А ко те завали дъжд с тях оставаш бос!!21:07 04.01.2016
30 Румен Гумен
Аз имам Голф 3 от 93 година и няма по яка кола от голф 3 .Дигал съм 165 км в час между Шумен и варна .Пилил съм гуми и няма по стабилна кола от Голфа троиката.Имам гараж и си го държа ватре.
Спорет мен това може да с екаже че е колата на 2015 годин.
21:13 04.01.2016
31 Vasik Atanasova
До коментар #21 от "Задно":
КВИ ГЛУПОСТИ ПИШЕШ ТУКПРИКАЗКИ ЗА ДЕЦА ЛИ
НОВИТЕ БМВ ТА СА Х –ДРАЙВ И ВСИЧКИ ГО ЗНАЯТ
И КАКВИ 1 ТОН И 600КГ ТЕ СА НАД 2 ТОНА СЪС СИГУРНОСТ
КАРАЙ СИ АСТРИЧКАТА
КОЙТО МУ РАЗБИРА И ЗИМАТА СИ КАРА БЕЗ ПРОБЛЕМ
Коментиран от #35, #36
21:19 04.01.2016
32 Пий една бира
До коментар #10 от "Никой":
Дърдорко ,Пак ли се отваряш на технологии ?
Направо си навсякъде - да не си ТРОЛ мазен?
21:23 04.01.2016
33 Пий една боза
До коментар #20 от "Никой":
Дърди,Стига си давал акъл на всички,тролик!
Марш в пещерата!
21:27 04.01.2016
34 Антидърдорко
До коментар #21 от "Задно":
БРАВОООООО,Истината колега ,истината !!!Коментиран от #40
21:33 04.01.2016
35 АнтиТрол
До коментар #31 от "Vasik Atanasova":
Млъкни Трол,Гавориш глупасти!!!
21:35 04.01.2016
36 Румен Гумен
До коментар #31 от "Vasik Atanasova":
Не си прав,явно нищо не разбираш --никви бмвета само Голфа 3 е наи големата бегачка21:35 04.01.2016
37 ЗАдно
22:02 04.01.2016
38 до задното
Коментиран от #39
22:32 04.01.2016
39 ЗАдно
До коментар #38 от "до задното":
Каквото ти душа иска брат! Реалността е такава!23:10 04.01.2016
40 Vasik Atanasova
До коментар #34 от "Антидърдорко":
ИСТИНАТА Е ЧЕ ЩЕ ГИ ГЛЕДАШ НА КАРТИНКАОЩЕ 15Г ТЕЗИ БМВ та
и ТОЗИ ЗАДНОТО със НЯКОЛКО НИКА
ДЕТО СПАМИ ТУКА И СИ ИЗБИВА КОМПЛЕКСИТЕ
Коментиран от #49
03:33 05.01.2016
41 Този коментар е премахнат от модератор.
42 не ама да
Коментиран от #44, #45
08:29 05.01.2016
43 Нов чо
10:17 05.01.2016
44 Гост
До коментар #42 от "не ама да":
Момче ти това от автобуса ли го видя, че да говориш така за предното предаване? Май хич не си наясно за какво става въпрос.Коментиран от #46
10:41 05.01.2016
45 бмв е34
До коментар #42 от "не ама да":
евала колега поне един да им каже на тея смешни знаячи че предното не до завива все пак ама нали са големи10:44 05.01.2016
46 не ама да
До коментар #44 от "Гост":
да от оня автобус с предното надеждно предаване бе чадо!11:25 05.01.2016
47 marvel
13:07 05.01.2016
48 ддд
До коментар #4 от "бмв е61":
класацията еНай-добрите автомобили за 2015-а
за тебе ще пуснат една друга класация
за най луксозни
а хондата е там защото е добра
и другите са така добри
но безумно скъпи
хондата е 66 хиляди
http://www.honda.bg/?go=cars&p=civic_type_r
другите незнам колко са
не мога да броя до толкова
14:02 05.01.2016
49 Вай пак си сик
До коментар #40 от "Vasik Atanasova":
Вася и останалите на Задни задвижвания,Не Гаварете Глупасти,-"предното недозавива,половината с предно вече потрошили по една джанта в бордюрите "и т.н.
Недозавива само с висока скорост и мръсна газ по завоите - на сняг кой ти кара така!
Само много скъпи зимни гуми на БМВета ,Мерцедеси и т.н. памагат,но не всегда!Тез коли са си опасни на сняг ,майстор познавач трябва а не Васик.
Вася -Не злобей Атанасова,не така :"ИСТИНАТА Е ЧЕ ЩЕ ГИ ГЛЕДАШ НА КАРТИНКА ОЩЕ 15Г ТЕЗИ БМВ та ",не ме познаваш- бъди по-мил Трол!
Коментиран от #51
14:11 05.01.2016
50 Бхд БхД
Как да купувам кола за над 200х лв с заплата 1000лв с минуси
16:45 05.01.2016
51 не ама да
До коментар #49 от "Вай пак си сик":
Недозавиване имаш на каквато и да е скорост с предно предаване, когато губиш сцепление. Научи си вече урока и спри да пишеш глупости. Нови, стари, скъпи, евтини гуми не помагат....набий си го в главата...КОГАТО ГУБИШ СЦЕПЛЕНИЕ! Още един пример... 3-ма батковци по 90кг на задната седалка на голфа, лоши предни амортисьори и пак имаш кола с предно, която наистина се движи само напред в завоите.Коментиран от #55
16:52 05.01.2016
52 СССР
17:09 05.01.2016
53 honda
22:35 05.01.2016
54 Мементо
23:43 05.01.2016
55 Вай не вай да
До коментар #51 от "не ама да":
Неа мада,Не памагат,глупасти,добрите гуми(съответно зимни/летни) са от най -голямо значение,тава са учи още в 6-ти клас=ти си го набий!
Неизправни коли не карам!
"Недозавиване имаш на каквато и да е скорост с предно..." - Пак Гавориш Глупасти,този път Галеми !!!
Коментиран от #56
11:16 06.01.2016
56 не ама да
До коментар #55 от "Вай не вай да":
Набий си го в главата! Предно без сцепление = винаги на недозавиване с каквато и да е скорост, дори и при потегляне! И вземи го завърши този 6-ти клас!11:40 06.01.2016
57 Задно
Коментиран от #58
19:46 06.01.2016
58 хис
До коментар #57 от "Задно":
Колега, това са официални термини при професионалистите шофьори и пилоти на спортни автомобили по цял свят understeer = недозавиване, oversteer = презавиване. Нямат нищо общо с никакви пропорции , ъгли и т.н. Вместо да ви пиша романи просто седнете и прочетете причините за тези неща.Коментиран от #59
20:15 06.01.2016
59 Задно
До коментар #58 от "хис":
В друг контекст го написах, след изречението съм пояснил, какво имам в предвид! А и не ви прави чест, да поразровите из гугъл и чак след това да "хейтвате" както се казва. А и аз съм професионален шофьор на ТИР а не в рали състезанията!20:40 06.01.2016
60 Задно
Коментиран от #61
20:42 06.01.2016
61 хис
До коментар #60 от "Задно":
Няма хейтване, просто тези термини наистина се употребяват от всички професионалисти. Преди да седна в офиса също имам сериозни километри като професионален шофьор.22:01 06.01.2016
62 Някой
23:10 07.01.2016
63 георги
14:51 08.01.2016
64 c16xe
15:10 10.01.2016
65 300шила300шилета
14:53 11.01.2016