Last news in Fakti

25 Януари, 2016 10:37, обновена 25 Януари, 2016 12:16 7 456 17

VW няма да плаща компенсации в Европа

  • volkswagen-
  • дизелгейт-
  • европа

Европейската централа на Volkswagen няма да плаща компенсации на пострадалите клиенти от скандала "Дизелгейт". Ръководството на концерна не вижда причина, по която бонусната програма Goodwill Package, стартирала през ноември в Северна Америка, да бъде приложена и в Европа. Информацията е на изданието Automotive News.

Миналата седмица еврокомисарят по въпросите на вътрешните пазари Елжбета Бенковска поиска от шефа на VW Матиас Мюлер да разгледа вариантите за компенсация на европейските клиенти на марката. От концерна поясниха, че ситуацията с дизеловия скандал в САЩ не е съпоставима с кампанията по отзоваване на автомобили в Европа. В отговор на това Бенковска изиска още веднъж да бъде събрана експертна група с участието на представители от Volkswagen и да бъде подготвен вариант за адекватна компенсация.

В средата на септември миналата година Volkswagen се оказа в центъра на вниманието на американските надзорни органи заради умишлено занижаване на вредните емисии от автомобилите си. С проблема се захвана Агенцията за защита на околната среда на САЩ (EPA), която публично обяви, че немският автомобилен производител умишлено манипулира истинските нива на изхвърляни вредни емисии от своите автомобили, оборудвани с двулитров четирицилиндров дизел TDI от серията EA 189.

Вследствие на това VW беше принуден да изтегли в сервизите си 11 милиона автомобила по целия свят, на които да се смени софтуерът. В САЩ компанията е застрашена от огромна глоба в размер на 90 милиарда долара, като освен това я грози съдебно дело с инвеститорите, които могат да поискат компенсация в размер на 40 милиарда евро. В САЩ марката Volkswagen реши да компенсира своите клиенти, като по този начин очаква намаляване на напрежението частично.

В Щатите VW пусна програмата Goodwill Package - която дава на всеки засегнат клиент по 1 000 долара. Половината от сумата всеки клиенти може да изхарчи за каквото иска, а останалите пари - за опции и допълнителни аксесоари в салоните на VW. В Европа това обаче явно няма да се случи. Първоначално офисът на марката във Великобритания отказа да плати на пострадалите от Дизелгейт на Острова, а Агенцията за защита на околната среда на САЩ обяви, че сервизната акция на VW е неудовлетворителна.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Иван

    2 0 Отговор
    Битият бит,и....ят и..ан!
  • 2 гост

    2 1 Отговор
    Пълна гавра си правят немците.
    Значи на американците може да плащат и после и глобата ще си платят, а европейците кучета ги яли.
    Ами да спрат хората да купуват техните дизели и като цяло марката. Другите брандове хич не са лоши, нито пък френските коли в днешни дни. Те дори вече имат повишени нива на продажби в Европа, и дано си продължават, понеже не може една марка, колкото и да е голяма, да се подиграва с тях, дори обратното, понеже са големи и платежоспособни трябва безапелационно да се разкаят и покрият измамата, която преднамерено са извършили спрямо клиентите.
    Много инженери вече разказаха как постигат еко-нормите в ФВ: облепяне на купето, налягане на гумите над 3,5 , дизел в маслото за намаляне на съпротивлението и разбира се прословутото софуерно мамене. Голяма чест и достойнство, няма що.
  • 3 Дани

    2 1 Отговор
    Пак тоя двоен стандарт......за едни може, за други не може. Тия американци контролират всичко.
  • 4 Diks

    1 2 Отговор
    И какво,ако се показваха реаните нива на тези емисии..хората пак ще си купуват фолксваген защото са надеждни и удобни ..Ама нали трябва да се поддържат някои хрантутници с измислени екодейности ..А за двойните стандарти ..ами който върши работа и в Америка и на село ,винаги го потупват по гърба,малко или много :)

    Коментиран от #7

  • 5 опсмопсус

    2 1 Отговор
    А в БГ предлагам купувачите на ваг-.ни да си доплатят за софтуера!
  • 6 фен на VW

    2 2 Отговор
    Кой пък го интересуват тези показатели.Аз карах 15 години една VW 2-ка ,без да се интересувам какви са и емисии и тем подобни и никога не ме е оставяла на пътя ,продадох я и още я кара бащата на един приятел !!
  • 7 гост

    0 0 Отговор

    До коментар #4 от "Diks":

    Ти отиди в белите страни, въпреки че след миграцията не може да се каже това със сигурност, виж колко сажди изкарва един тамошен дизел-нов, с егр, катализатор и ДПФ после говори дали не трябва да се гледа. В България това се пренебрегва страхотно, а замърсяването на въздуха пордължава да се увеличава, дизелите станаха много повече и няма минимален контрол, проверка или санкция за неизрядни коли. Като се огледаш повечето коли или са на газ или са дизел, газта е добре-поне от страна на емисии, но за дизела никой не го вълнува, че без пречистване е канцерогенен, саждите могат да причинят астма, главоболие и т.н. Всеки мисли като теб, какво ме интересува и накрая взе че умре на 50г от рак и не знае от къде е дошло. Балканджиите защо са здрави, хората по откъснатите местности защо са здрави?
  • 8 Мишка

    0 0 Отговор
    А ти иди си зареди дизела в една Сърбия нищо че не в евросъюза и виж как ще дими.А после ела в европейска българия да заредиш пък тогава говори за БГ екология.Няма еко кога зареждаме л-на.И докато всеки си трае и псува само на масата в кръчмата и по форумите така ще е ще мрем не на 50 а на 30-35 от рак.
    Хората са го казали отдавна:
    Когато кучето спи вълците изяждат агнетата.
  • 9 Маурчи IV

    0 0 Отговор
    Кому не му е ясно вече следното.
    ЕУ нема зъби. Виж хамериканците кат скочат и фоклвагена трепери.
    Затуй еу ще го ш.бат мусулмани и други примати, големи фирмички и други организацийки.
  • 10 Иван Господинов

    0 0 Отговор
    Клиента винаги има последната дума.
  • 11 опсмопсус

    0 0 Отговор
    Трябва да забранят дизела, всичко на метан и газ!
    Е тогава ще говорим за екология.
    Горенето на тези горива отделя въглероден двуокис и вода!
    Ще отпаднат, филтри, катализатори и други приспособления за очистване, ама нема да лапат пари!
  • 12 дизелджия

    0 0 Отговор
    Газ и метан са бомби, а пък като застанеш зад някой газеник и трябва да си с противогаз.Проблема идва от 20-30 годишните кенефи, които се движат по улиците.

    Коментиран от #13, #17

  • 13 МоТО

    0 0 Отговор

    До коментар #12 от "дизелджия":

    Много вярно колега,
    И то големи тежки кенефи на по стотици хиляди,и "много вървят",а отзад е истински ад.Вчера зад едно такова,вонеше само на изгоряло масло - май на това върви,чудя се колко литра допълва всеки ден-два?
  • 14 МоТо

    0 0 Отговор
    Аз карам Японско,но ако бях потърпевш в тази сутуация,най-малкото е обидно - не стига че я купуваш по-скъпо колата отколкото в САЩ,ами на тях Goodwill Package(Пакет Добра Воля), а за хората в Европа един среден - купувайте си пак ВАГ.ни!!!
  • 15 МоТо

    0 0 Отговор
    Как искам един бойкот да им спретнат клиентите им в Европа - да не купуват ВАГини 6-7 години,да си продават кочините в Китай и САЩ - там имат голяма конкуренция,да се поизпотят,не като в добрата Европа където продават лесно- на балъците разбира се!

    Коментиран от #16

  • 16 миседниш накура

    0 0 Отговор

    До коментар #15 от "МоТо":

    пак ще има балъци дето да купуват-щото им" евтини частите" ама че сменят често едни и същи-не ги бърка
  • 17 мдааа

    0 0 Отговор

    До коментар #12 от "дизелджия":

    Може и да смърдят, но поне не са толкова вредни. А противогазите са точно за гнусните дизели, които освен тежката задушлива смрад изкарват и по кофа канцерогенни сажди на всяко пътуване. Точно дизелите на стотици хиляди с изрязани филтри и катализатори каквито са 90% у нас. За стара кола от всяка гледна точка е по-добре бензин на газ, особено от екологична и здравословна. Газова печка за отопление на дома има и даже няма кюнец, ако искаш пробвай с нафтова без кюнец, ама без противогаз де........