Last news in Fakti

29 Януари, 2005 22:41 626 0

Небесни прелести

  • saturn-
  • sky-
  • saturn sky

На американския производител Saturn му бяха необходими само три години, за да разработи от концепткара Sky, дебютирал по време на моторшоуто в Детройт в началото на 2002 година, сериен модел със същото название и по този начин да обогати семейството на спортните автомобили с още един расов състезател. Очаква се резачката да се появи на пазара още в началото на следващата година, но всички детайли около производството му вече са напълно изяснени. Усилията на янките заслужават адмирации, тъй като за изминалите три години на практика те

измениха повечето

от техническите решения, използвани при направата на студията Sky. Последната използваше платформата Delta, позната от модела Corvette на Chevrolet, докато серийният Sky ще бъде разположен на изцяло новоразработена платформа, предполагаща шаси, изработено от съединяването на алуминиеви и стоманени профили. Благодарение на здравината и ниското тегло на тази конструкция Saturn Sky ще предлага отлична динамика и повратливост - качества от основно значение за всеки скоростен спортен автомобил.

Освен това платформата позволява на дизайнерите, отговорни за изработката на каросерията, в пълна степен да реализират своя замисъл, насочен към постигането на компактни габарити, специфично разпределение на пропорциите между отделните части на четириколесното и съвсем къси "дъги" при преходите от едни елементи към други. Сериозни изменения настъпват и при

механиката

като най-сериозни подобрения са внесени при двигателя.  Четирицилиндровият агрегат на General Motors е подложен на някои процедури за укрепване на здравето, в резултат на което е заставен да генерира максимална мощност от 170 к.с. при 5 400 об./мин.

От голямо значение е и фактът, че сърцето на Saturn Sky е изработено изцяло от алуминиева сплав, което предполага изключително ниско тегло и в значителна степен помага на конструкторите да постигнат идеално разпределение на тежестта между предната и задната ос в съотношение 50:50. При 4 400 об./мин вече е на разположение и пиковата стойност на въртящия момент от 230 Nm, които се предават на задните колела посредством петстепенна механична трансмисия.

Що се отнася до дизайна, то там едва ли е възможно да имате забележки. Ниският силует, дългото междуосие, перфектните пропорции и излъчващите мощ и агресия форми не оставят никакво съмнение, че се намирате пред класически спортен автомобил с много потенциал. Усещането се затвърждава и когато седнете зад волана. Интериорът е изключително стилен и въпреки компактните габарити на возилото предлага достатъчно пространство и комфорт. Кръглите циферблати, в които са разположени символите, даващи информация за скоростта, оборотите и за работата на системите на автомобила, затвърждават спортното усещане, а перфектно позиционираният скоростен лост улеснява динамиката, предлагайки бързо и безпроблемно превключване на скоростите.

Станислав Гавазов


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА