Last news in Fakti

13 Септември, 2016 11:54 14 683 33

Виновникът за "Дизелгейт" си призна

  • volkswagen-
  • дизелгейт

В Детройт започна първото дело, свързано с мегаскандала "Дизелгейт". Още в самото начало на съдебното производство един от обвиняемите си призна, че е участвал в схема, имаща за цел да прикрие реалните нива на вредни газове на автомобилите Volkswagen. Джеймс Робърт Лианг от Нюбъри Парк, Калифорния, е първото лице, срещу което американските власти повдигнаха обвинения по случая "Дизелгейт". По време на едно от заседанията Лианг призна себе си за участник в заговора, целта на който е била да се прикрият реалните нива на вредни емисии.

По думите на официален представетил на Министерството на правосъдието на САЩ, цитирани от АР, инженерът не е отрекъл нито едно от обвиненията и е изявил готовност да сътрудничи на следствените органи. По предварителни данни, Лианг е един от главните разработчици на програмата, която прикрива реалните отработени газове и заради която избухна грандиозният скандал, получил гръмкото име "Дизелгейт". Към инженера са предявени две обвинения - за участие в престъпен заговор и за нарушаване на закона за чистота на въздуха в САЩ.Ще припомним, че заради умишленото занижаване на вредните емисии от автомобилите си, скандалът продължи да се разраства и в Европа. Първоначално с проблема се захвана Агенцията за защита на околната среда на САЩ (EPA), която публично обяви, че немският автомобилен производител умишлено крие истинските нива на изхвърляни вредни емисии от своите автомобили, оборудвани с двулитров четирицилиндров дизел TDI от серията EA 189.

Според специалистите от EPA германците са използвали специален софтуер, за да бъдат скрити реалните вредни емисии по време на екологичните тестове. Американците твърдят, че колите на VW надхвърлят разрешената норма с цели 40 пъти. Ако бъде окончателно доказано, това означава, че немският концерн нарушава две от точките на Закона за чистота на въздуха, което от своя страна ще доведе до рекордна глоба.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Марто

    3 0 Отговор
    Ей, тези хамериканци няма да ги оставят на мира докато не ги фалират. като не могат да правят коли, гледат в канчето на другия.

    Коментиран от #2, #25

  • 2 Буклуци са

    1 1 Отговор

    До коментар #1 от "Марто":

    Едва ли не могат да правят коли... ;) Правят много повече от "колите" на Фауве...

    Коментиран от #8, #17

  • 3 smolata

    0 1 Отговор
    Голф 2.0 тди - 4.5л/100 извън града, tuareg 2.0 tdi - 6.5-7, Ford ranger 2.2сдти - реален 12.5-13, навигатор - минимум 14 ако го караш с 90, а при 120 - 16-17. Извод: когато кравар направи кола, която да гори 3 пъти по-малко - тогава да раздава правосъдие за еко-норми.

    Коментиран от #29, #30

  • 4 Гост

    1 1 Отговор
    Вредните емисии не се измерват само по това колко разход ви дават каляските.
  • 5 КИРИЛИЦА

    1 0 Отговор
    Знаех си аз, че не може дойчовците да са се решили на такваз шмекерия, но веке е късно. Подложиха диненa кора на най-ценения лейбъл - "Made In Germany".
  • 6 бял

    1 1 Отговор
    От глупав по-глупав са коментарите Ви,не пишете нищо повече.Амин.
  • 7 pssst

    1 0 Отговор
    Оп... Смолата... Ти германските авромобили за икономични ли ги смяташ!?!?!? Нещо ти е объркана представата. А да не говорим конкретно за Ваг групата колко коли съм виждал да пушат като на баба ми печката. Което се получава от недоизгоряло гориво. Аз Хонда, Тойота, Нисан или Мицубиши още не съм видял с опушен заден прозорец:)
  • 8 чичо Пенчо

    0 1 Отговор

    До коментар #2 от "Буклуци са":

    Много е важно не само да правиш коли, но и да ги правиш както ТРЯБВА. Америка има МНОГО КАКВО ДА НАУЧИ ОТ ГЕРМАНИЯ относно колите. Не случайно хората с пари КУПУВАТ НЕМСКИТЕ КОЛИ !!!
  • 9 Миро

    1 1 Отговор
    Аз пък съм виждал и японски димки... Ако трябва да съм честен ще кажа че никой не прави качествени дизелови двигатели освен германците. Нито японците, нито американците (които в голяма част са едно и също) правят дизелови агрегати ;) не бързайте да плюете...

    Коментиран от #11, #24

  • 10 ГоУст

    0 2 Отговор
    Щамповчици на хладилници!
    А.Хитлер
  • 11 Бай

    1 0 Отговор

    До коментар #9 от "Миро":

    Ами френските дизели смея да отбележа, че са си доста качествени.
    Като разход - малко отстъпват на немските, немските са малко по-икономични, но като издръжливост са на доста добро ниво...
  • 12 ПЪПЕШ

    1 0 Отговор
    АМЕРИКАНСКИТЕ ГОРЯТ В ПЪТИ ПО ВЕЧЕ И БЪЛВАТ ДЕСЕТОКРАТНО ПО-ВЕЧЕ МРЪСОТИЯ.А КАКВО ДА КАЖЕМ ЗА МИРИЗЛИВИТЕ ХАМЪРИ АМИ ЗА КОЧОВЕТЕ-РАМ.АМИ ЗА ЛИНКЪЛИТЕ.ВСИЧКО ТОВА Е ФАБРИКА ЗА МРЪСОТИЯ И БОКЛУЦИ.

    Коментиран от #33

  • 13 Доверчив

    0 1 Отговор
    Да надхвърлят нормите един-два пъти, ама 40 пъти!?! А може би не е 40 пъти, а с 40 процента?...
  • 14 abv

    0 0 Отговор
    В България 90 % fот дизеловите автомобили изобщо нямат място на пътя.Крайно време е да се въведе екологична рамка за внасяните дизели , а не да дишаме мръсния въздух.

    Коментиран от #15

  • 15 TDI Boy

    0 0 Отговор

    До коментар #14 от "abv":

    Ти си бил много умен ,да забраним вноса на икономични коли ,а ТЕЦовете да си бълват гадости на воля!Не е много умна идея не мислиш ли?

    Коментиран от #18, #19

  • 16 Дизела

    0 0 Отговор
    Ако,се вземе под внимание,че преди скандалът с дизеловите двигатели на vw,техният пазарен дял за автомобили с дизелови двигатели продавани на Амеркианският пазар е бил около 70%, сами можете да си направите изводите .
  • 17 ANSI

    0 0 Отговор

    До коментар #2 от "Буклуци са":

    Само Японците и Немците могат да правят коли, Англетата се опитват ама не им се получава много, много. Затова неговори глупости, че правели много повече Американците, Фолксваген е продала толкова много автомобили само под марката ФВ, без другите 12-13, че всички американски автомобилни произовдители, нямат толко продажби взети заедно.
  • 18 Эко

    0 0 Отговор

    До коментар #15 от "TDI Boy":

    Влизал ли си в тунелите на Витиня да видиш какво става от нафтата? Топло Електрическите Централи до голяма степен са газифицирани по ред причини, най-вече финансови. Целия въздух в големите градове си ухае на горяла нафта и масло. И защо всичко налита на тая нафта? ТДИ мотори със почти двоен въртящ момент на ниските обороти, позволяващ по-голямо ускорение и "наказване" на 1.6/1.8 бензинките на светофарите. Но като дойде време за смяна на части се слагат или ментета или нищо. Дори и електродвигателите с голяма мощност са вредни. Идеята е вредата от хората да се намали, но е невъзможно да се спре. Така че всяка промяна в тази насока няма да реши проблема, но ще е е крачка в положителен аспект.
  • 19 20Т

    0 0 Отговор

    До коментар #15 от "TDI Boy":

    ТЕЦ-овете не са в центъра на града ,под прозорците,където живеем. Колите са. Дизелите /особено у нас/ бълват отрови и сажди яко. Дтуго- празните български тикви,като си вземат пасатче на 15 год. , дизел, първата им работа е да махнат катализатора и ДПФ /ако има/ и да го чипосат,че да може да фръга още сажди. Вечер като седнем да се черпим,почват да ми говорят колко върви 1,9 тди. Нека си върви ,но след него 10 метра димна завеса. Моята кола е турбо бензин /2.0Т/ и върви повече от всеки дизел 2.0 /от същите години-демек от около 2005,оти моята каляска е там некаде/. Дизелите -да си димят на воля - но извън градовете. В градовете -само тровят децата ни.

    Коментиран от #21

  • 20 Баце

    0 0 Отговор
    Америка няма да позволи на никоя компания да прави бизнес на нейна територия и да измести родното производство. Дори и да изфабрикува нещо за да съсипе фирмата. Независимо, че в заводите на Мерцедес, БМВ, Ауди, Хюндай, Хонда и т.н. в САЩ работят хиляди американци. Важното е пазара. А родното американско производство започна да фалира заради загубените пазарни дялове и компания като Фиат дори закупиха Крайслер - американска родна компания. А защо американците предпочитат немски, японски и корейски автомобили? Сами си отговорете.
  • 21 Бай

    0 0 Отговор

    До коментар #19 от "20Т":

    Е, това що за изцепка беше, не знам. Значи, казваш, да си бълват пак мръсотията, ама извън града...е, ами къде ще отиде после? В космоса ли или пак при нас?!? Там щото не поемат нивите отровата и после и брашанцето и олиото и храната отровни, ама важното е, че бракмите на некви комплексари много вървели....
  • 22 Еко Турбо Гъзе

    0 0 Отговор
    Първата работа на авто търговците е да отстранят катализаторите на колите. Коли под 20 000 лв. рядко имат наличен катализатор. В пунктовете за годишни прегледи въпреки камерите минават всякакви бараки (под бараки не визирам само стари автомобили, защото има коли на 20,25 години които са в безупречно техническо и визуално състояние.) За съжаление така наречения нов внос е все по амортизиран, то ако е запазен автомобила на малко километри на 97% е участник в ПТП и е претърпял пълна или частична промяна спрямо стойността на автомобила. Но затова не са виновни автотърговците, а клиентите. Всеки иска за кара по нова година и модел автомобил, но на ниска цена и така идва талаша от чужбина.

    Коментиран от #23

  • 23 имам си дпф

    0 0 Отговор

    До коментар #22 от "Еко Турбо Гъзе":

    Моята е под сумата описана от теб и си има и катализатор и дпф.Последното за което мисля е да го махам.Малко скъпо излиза чистенето но отзад няма пушек,няма дим.От кюнеца даже неможеш да се изцапаш.

    Коментиран от #26

  • 24 мнение

    0 0 Отговор

    До коментар #9 от "Миро":

    Дизела си е за камиони и трактори.Нормално беше да го ограничат при колите.Французите планират да направят като японците,които от много години не допускат в големите градове дизели.
    За да печелят производителите лъжеха с разход и вредни емисии.Сега истината излезе наяве и е време да се вземат мерки.
  • 25 г-н професоре

    0 0 Отговор

    До коментар #1 от "Марто":

    Не само с колите е такова положението.
  • 26 мизел

    0 0 Отговор

    До коментар #23 от "имам си дпф":

    С "качествения" дизел който си зареждаш по нашите бензиностанции наботата с ДПФ-то излиза от контрол.
  • 27 Велислав

    0 0 Отговор
    Америка за да е доволна трябва да затворим всички икономики на света и тя да миряса.

    Америка мори Германия!
  • 28 МоТо

    0 0 Отговор
    Мерси на янките че показаха на света лъжите на автогигантите,
    сега ще дишаме по-чист въздух в градовете след като спрат завинаги всички ВАГ износени и издухани внесени недоразумения!
  • 29 ДАТИГО НАБИЯ

    0 0 Отговор

    До коментар #3 от "smolata":

    АБЕ УАРЕГ 2.0 TDI НЕ СЪМ НЕ СЪМ ВИжДАЛ У НАщО СЕЛО И нЕ СЪГ ГЛЕДАЛ ДА ИМА БРЕ
  • 30 КАВЪРМАТА

    0 0 Отговор

    До коментар #3 от "smolata":

    ТУАРЕГ 2.0TDI ОТ ДЕКА ГО ИЗКАРА ТОЯ ЕКЗЕМПЛЯР БЕ
  • 31 lll

    0 0 Отговор
    Да ги фалират! Тази планета не е за 3 дена, за да си карат гнусните печки!
  • 32 Дизелгей

    0 0 Отговор
    Явор Станчев е виновен за дизелгея! Той е най-големия WV трол.
  • 33 ПО ВЕЧЕ

    0 0 Отговор

    До коментар #12 от "ПЪПЕШ":

    ПЪПЕШ,
    Какво е ПО-ВЕЧЕ или ПО ВЕЧЕ?