Last news in Fakti

8 Юли, 2006 16:55 1 068 0

Балдуин Флоридски

  • baldwin-motion-
  • phase iii 427-
  • 454 camaro-
  • 540 camaro supercoupe

През 1202 г. Балдуин IX граф Фландърски повежда Четвъртия кръстоносен поход. Две години по-късно завзема Константинопол и става първият латински император на Византия. Управлението на Балдуин обаче не трае дълго. Още през следващата 1205 г. той пада в плен на българския цар Калоян в битката при Адрианопол, за да завърши дните си в подножието на Балдуиновата кула във Велико Търново.

Осемстотин години по-късно друг кръстоносец със същото име поема на поход, но този път за връщането на американското автомобилостроене в свещеното лоно на 60-те и 70-те, когато бензинът струва по-малко от минералната вода. Тогава Baldwin-Motion от Флорида се прочува като едно от най-известните предприятия за доработка на Chevrolet за драг рейсинг. В периода от 1967-1974 г. стотици свръхмощни Camaro, Nova, Chevelle и Corvette напускат цеховете на компанията. Чудовищната мощност и динамични характеристики на тези возила ги превръщат в мокър сън за едно цяло поколение, а победите им в състезания на сертифицирани от AHRA и NHRA писти са неизброими. Славата на Baldwin-Motion напуска Америка. Компанията успява да продаде немалко от автомобилите си в Швейцария, Германия, Норвегия, Кувейт и дори Саудитска Арабия. Настъпването на пертолната криза в началото на 70-те бързо охлажда жаждата на клиентелата за конски сили. Baldwin-Motion все по-трудно намира клиенти и през 1974 г. окончателно приключва с дейността си.

През 2005 г. обаче двама от хората, отговорни за пръкването на легендарните бегачки Phase III 427 и 454 Camaro в края на 60-те, решават, че им е писнало да слушат за цените на петрола. Благодарение на Джоуъл Роузън и Марти Шор някогашното име Baldwin-Motion се завръща на сцената и този път няма никакво намерение да слиза от нея, та ако ще бензинът да стигне $100 за галон. Прави го по безапелационен начин, като свързва славното минало с още по-горещо настояще под ламарините на истинско Camaro от 69-а. Именно с този модел, оборудван с Голям блок, Baldwin-Motion определя стандартите на стрийт- и драг рейсинга в апогея на детройтската мания по достъпните суперавтомобили. Днес запазени екземпляри от онази ера достигат космически цени и пълнят мокрите сънища на колекционерите на мускулести коли по целия свят. Реставрирано Phase III 454 Camaro от 1969 г. неотдавна смени собственика си срещу $400 000.С новия век обаче възникват и нови предизвикателства пред кръстоносците. Дори да не се брои безчислената японска конкуренция, на пазара има достатъчно предложения с американски адрес. На тях възродената Baldwin-Motion отговаря с 540 Camaro SuperCoupe. Цифричката в името показва работния обем на изцяло алуминиевия инжекционен двигател в кубически инчове. В метрично изражение това означава 8 849 см3. На фона им мощностният праг от 700 к.с. не изглежда кой знае колко впечатляващо, но той се явява само началото. Всеки автомобил от новия модел се изработва изцяло на ръка според предпочитанията на клиента, в това число и за степента на форсиране на двигателя. Повечето варианти предвиждат табун от над 1 000 кончета.Самият 540 Camaro SuperCoupe има само стилистични сходства с именития си предшественик от 69-а. Автомобилът представлява високотехнологично упражнение от най-висок клас. Окачването, например, е независимо на всички колела с полирани носачи с различна дължина и се регулира напълно. В оборудването се използва широко електроника от най-ново поколение. Монтира се и NOS-система, а мултимедийната аудиоуредбата е Sony. Въпреки тези съвременни придобивки, 540 Camaro SuperCoupe ще се бори за сърцата на онези, които си спомнят с мъка за някогашните брутални детройтски бойци на правата вяра в победата до следващия светофар. Колко от тези носталгици разполагат със $200 000 за такова удоволствие е друг въпрос.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА