Last news in Fakti

14 Януари, 2006 08:12 1 100 0

Северноамериканско моторшоу - Детройт 2006

  • детройт 2006-
  • моторшоу

Nissan Sentra

На Стария континент моделът Sentra на Nissan е почти напълно непознат, но в Страната на свободата той е един от предпочитаните атлети. В Детройт самураите представиха шестото поколение на шампиона. Последният е понараснал като габарити и вече достига 4 500 мм.Возилото се задвижва от двулитров бензинов мотор и предоставя щедро и без колебание на своя собственик всичките си налични 135 к.с. Агрегатът е комбиниран с шестстепенна механична трансмисия. Продажбите му ще стартират в САЩ още тази есен срещу цена от 15 000 щ.д.

Mitsubishi Eclipse Spyder

Mitsubishi разбуниха духовете в Детройт с две предложения. Първата изненада на четири колела носи названието Concept-CT MIEV, а втората Eclipse Spyder, която вече е готова за влизане в серийно производство.

Mitsubishi Concept-CT MIEV разполага с по един електромотор във всяко едно от колелата си, литиево-йонна батерия и бензинов двигател. Задвижването на четирите колела е хибридно поради наличието на еднолитров, трицилиндров двигател с вътрешно горене (68 к.с.). Литиево-йонната батерия е поставена под задните седалки и предлага мощност от 50 кВт.

Mitsubishi Eclipse Spyder e открита модификация на представения през 2005 година Eclipse Coupe. Автомобилът се предлага в две модификации - GT и GS. Първият от вариантите е оборудван с 3.8-литров V6 MIVEC-двигател, който мобилизира при нужда всичките си 260 к.с. С подобна хала под капака атлетът се изстрелва от 0 до 100 км/ч за по-малко от седем секунди. Eclipse Spyder GS се предлага в комбинация с редови 2.4-литров мотор с четири цилиндъра, чиято мощност е 162 к.с.

Pontiac Solstice GXP

С модела Solstice по всичко личи, че от Pontiac направиха попадение в десятката. От момента на появата му през 2002 година американците се сдобиха с "горещ" роудстър в своята моделна гама и това се оказа печеливш ход. По тази причина в Детройт те представиха особено "напомпан" екземпляр, предлагащ мощност от 260 к.с. Разходът на 100 км смесен пробег пък е едва 10.2 литра...

Hyundai HSD9 Talus

Една от атракциите в Детройт бе поднесена от Hyundai Motor America, които зарадваха посетителите с концептуалния модел HCD9 Talus. Моделът представя визията на компанията за бъдещето на сегмента на спортните автомобили и в частност този на пазара в Страната на неограничените възможности.

За разлика от стандартните спортни купета, Talus е в състояние да се справя и със значително по-сериозни пътни препятствия. Това е възможно благодарение на високото му отстояние от пътя и опцията за задвижване на четирите колела 4WD. Двигателят на концептуалния Hyundai HCD9 Talus представлява 4.6-литров V-образен осемцилиндров звяр с максимална мощност 340 конски сили. Той върви в комплект с шестстепенна автоматична предавателна кутия.

Външният дизайн на HCD9 Talus наподобява този на другата изненада, която приготвиха от Hyundai за американците - новото Santa Fe. Приликите между двата автомобила обаче са доста ограничени. Характерно за концептуалната разработка на компанията са монтираните петспицови 22-цолови хромирани амулиниеви джанти и двете двойки врати. Предните са със стандартно отваряне, а задните се разгръщат обратно на обичайното.

Hyundai HCD9 Talus е оборудван с богат набор системи за активна и пасивна безопасност, както и с няколко развлекателни новости. Сред най-интересните, които предлага автомобилът са електронната стабилизираща програма, адаптивният круиз-контрол, система за нощно виждане, безжичният интернет и предавателната кутия с превключване на скоростите по електронен път (shift-by-wire).

Основните габарити на концепцията Hyundai HCD9 Talus са дължина 4 667 мм, височина 1 578 мм и ширина 1 932 мм. Междуосието на автомобила е 2 800 мм.

Chevrolet Camaro Concept

В Детройт почитателите на мускулестите спортни возила с удоволствие се наслаждаваха и на Chevrolet Camaro Concept. Основните габарити на атлета са дължина 4 730 мм, височина 1 344 мм и ширина 2 022 мм. Междуосието на концептуалната разработка е 2 806 мм. Динамичният външен вид перфектно кореспондира и с монтирания мощен двигател. Под предния капак на Camaro Concept е монтиран шестлитров V-образен агрегат с осем цилиндъра. Предлаганата от него мощност е повече от впечатляваща - 400 к.с. Агрегатът е оборудван и със системата Active Fuel Management, която автоматично изключва четири от цилиндрите, когато двигателят не е натоварен. Предавателната кутия на Chevrolet Camaro Concept е шестстепенна механична, джаните са 21-цолови отпред и 22-цолови отзад. Гумите съответно са с размери 275/30 и 305/30.

Jaguar XK Cabrio

В Детройт "котките" демонстрираха открития събрат на купето, носещ названието XK Cabrio. Обновеният боец на компанията се отличава с доста по-голямото си междуосие в сравнение с това на своя предшественик и доста по-скъсените "преходи" между отделните елементи на каросерията. Британците обаче, напук на всички тенденции от последните години, отказват да обзаведат своя любимец с твърд сгъваем покрив. При новака островитяните отново залагат на мек таван. В техническо отношение вниманието привличат монокок-конструкцията, изработена от олекотени алуминиеви сплави, както и познатия 4.2-литров V8 карбураторен двигател, осигуряващ впечатляващата мощност от 298 к.с.

Mercedes E 320 CDI Bluetec 6

С помощта на два концептуални автомобила - E 320 CDI Bluetec и Vision GL 320 CDI Bluetec, от Mercedes-Benz показаха на посетителите в Детройт как дизеловото гориво би могло да бъде още по-голям приятел на природата. Всичко това пък става възможно чрез нестандартни технически решения при двигателя и повишаване на свойствата на монтирания катализатор. За да редуцират вредните емисии щутгарци усъвършенстват т. нар. DeNOx-абсорбиращ филтър, който дебютира преди време като част от решенията при друг концепт на германците - Bionic-Car.

Audi Roadjet Concept

По време на Северноамериканското автомобилно изложение в Детройт, германският концерн Audi демонстрира студийната си разработка Roadjet Concept. Моделът е изцяло нов и разработен на базата на нова пространствена концепция. Roadjet Concept предлага впечатляващ външен вид, ергономия, високи технологии и невероятен, надлъжно разположен 3.2-литров FSI-агрегат. Гарантираната от него максимална мощност от 300 к.с. Audi Roadjet Concept разполага и с премиерната car-to-car комуникационна система, при която се извършва обмен на информация между отделните автомобили с цел постигането на по-висока сигурност по време на движение. Roadjet Concept е първият автомобил, в който Audi използва спортната седемстепенна Direct Shift-трансмисия. Близка до познатите от A3 и ТТ скоростни кутии, DSG предлага удовлетворение както в ръчен, така и в автоматичен режим на работа. Адекватно на цялостното усещане за Roadjet Concept, окачването на модела е адаптивно. Предварително са въведени три режима на поведение - comfort, dynamic и sport.

Основните габарити на Audi Roadjet Concept са дължина 4 700 мм, ширина 1 850 мм и височина 1 550 мм. Междуосието на автомобила е 2 850 мм. Двигателят на концептуалния модел е 3.2-литров, с шест цилиндъра и предлага максимална мощност то 300 конски сили при 7 000 об./мин. Максималният въртящ момент от 330 Нм се достига при 4 500 об./мин.

Lamborghini Miura

Посетителите в Детройт с възхищение се любуваха на един възкръснал от пепелищата култов екземпляр. Благодарение на италианския гранд Lamborghini и вездесъщия Валтер де Силва световната публика с удоволствие се наслаждаваше на възродената Miura Concept. При създаването на концептуалната разработка де Силва се е придължал към класическите за модела форми, като естествено ги допълва и с някои футуристични елементи и съвсем актуални акценти. Сериозно внимание е обърнато на аеродинамиката на конструкцията. Всеки един от елементите на интериора е избран внимателно, за да подхожда на "концепцията" Miura.

Повече подробности в рубрика "Мания"

Honda Fit

По време на автомобилното изложение в Детройт Honda представи компактния хечбек Fit, чиято продажба ще стартира на американския континент през април тази година и със сигурност ще предизвика сериозен интерес най-вече сред по-младите почитателите на Honda, обичащи динамиката на пътя. Honda Fit съчетава характерните за марката стил, технология и балансирано съотношение между качество и цена. Демокарът на изложението е оборудван с четирицилиндров 1.5-литров VTEC-агрегат. Осигуряваната от него мощност е 109 к.с.

Infiniti Coupe Concept

На американска земя Infiniti представи елегантно купе, което освен че представя новите дизайнерски тенеденции на марката, е и максимално доближено до автомобил за серийно производство. Засега от ръководството не се ангажират с конкретни твърдения в тази насока, но определено заявяват, че се обмислят и такива идеи.

Ford F-250 Super Chief Concept

На родна земя конструкторите на Ford America решиха за пореден път да поднесат красноречиво свидетелство за солидните си умения и изненада публиката и конкуренцията с представянето на уникална система. След демонстрирането на предпазни колани, които се надуват подобно на въздушни възглавници и намаляват риска от поражение върху тялото при пътен инцидент, Ford показа двигателя Tri-Flex, който може да използва три горива. Първото от тях е горивото на бъдещето - водород, второто е стандартен бензин, а третото е Е85 етанол. Концептуалният автомобил, който е оборудван с революционния двигател, носи названието Ford F-250 Super Chief Concept.

Първият в света Tri-Flex, V-образен, десетцилиндров турбодвигател гарантира до 12 процента по-добра икономия на гориво, до 99 процента по-ниско ниво на отделяните в атмосферта вреднии емисии и 800 километра свободен пробег между зарежданията. Преминаването от режим на използване на едно от горивата към друго може да се извършва по всяко време чрез монтирания на предното табло ключ, но возилото трябва да не е в движение.

Дизайнът на Ford F-250 Super Chief Concept е насочен към постигането на максимално агресивно и мускулесто излъчване. Обемен и масивен автомобилът вдъхва усещане за сигурност на водача и пътниците. Това характерно за модела внушение е запазено и в неговата задна част. Пространството над могъщата задна броня е разделено на равни участъци от две хоризонтални ленти. В едната от тях е интегрирана и емблемата на Ford. При натискането на спирачния педал, лентите стават червени и изпълняват основната си роля на стоп-светлини.

За още по-голяма безопасност в тавана на кабината са интегрирани други четири подобни стоп-ленти. В интериора на концептуалния Ford F-250 Super Chief се наблюдава сериозно количество орехово дърво, полиран алуминий и кафява кожа. Допълнителен вътрешен простор е получен и благодарение на стъкления таван на кабината.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА