Last news in Fakti

9 Февруари, 2017 10:42, обновена 9 Февруари, 2017 11:21 18 821 52

Tesla счупи рекорда за ускорение

  • tesla-
  • model s-
  • p100d

Скорошното обновление на управляващия софтуер с подобрен режим за бързо ускорение Ludicrous+ позволява на Tesla Model S P100D да спринтира от 0 до 60 мили/ч (96.6 км/ч) за 2.276 секунди, което превръща калифорнийския електромобил в най-пъргавата серийна кола в света.

Новият рекорд е поставен по време на тест на специално трасе за драг рейсинг от журналисти от американското сп. Motor Trend. Замереното време е значително по-кратко от заявените от Tesla 2.5 сек. и досегашното върхово постижение от 2.389 сек., регистрирано от Tesla Racing Channel през януари. С новия си резултат Model S P100D набързо детронира Faraday Future FF 91, който неотдавна успя да ускори от 0 до 96.6 км/ч за 2.39 секунди.

Динамиката на ъпдейтваната Tesla изглежда втрещяваща за семейна кола, но при достигане на по-високи скорости електромобилът губи предимствата си, коментират от Motor Trend. Ferrari LaFerrari, например, ускорява до 70 мили/ч (113 км/ч) с 0.1 сек. по-бързо, а след достигане на 80 мили/ч (129 км/ч) Model S P100D изпреварват и Porsche 918 и McLaren P1.

Резултатите от тестовете на Motor Trend явно са надхвърлили очакванията на Илон Мъск. Преди поставянето на рекорда той бе обявил, че очаква новият софтуер да подобри времето за ускорение от 0 до 60 мили/ч с 0.1 сек. След като изгледал видеото от изпитанията обаче, шефът на Tesla коментирал, че постижението можело да бъде още по-впечатляващо ако се махнели стелките и кората на багажника.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Morgoth

    13 9 Отговор
    Интересно каква е настилката на това трасе и какви са гумите, защото изглеждат доста тънички за да осигурят необходимото сцепление за такова ускорение на толкова тежка кола.

    Коментиран от #19

  • 2 Киро Аслана

    11 65 Отговор
    Ама,как го счупи в буквалния смисъл ли на думата блъсна ли го????Каква марка е въпросната Тесла,с каква традиция и история????Пореден боклук!!!

    Коментиран от #6, #7, #13

  • 3 ссс

    44 9 Отговор
    Докато едни други от години се туткат с президенстката лимузина, тъпите американци създадоха супер електромобил и не само на рисунка, а истински.
  • 4 Ник

    56 4 Отговор
    Факт, е че Мъск накара всичките големи производители, които несъмнено бяха в картел да работят в друга посока въпреки всички спънки. Сега вече няма голям производител който да не мисли за прекрояване на производството и замяната на двигателите с вътрешно горени, които са с все по лошо качество и жизнен цикъл.
    Аз лично се радвам, че този човек успя!
  • 5 👽Гласът на Нибиру

    10 27 Отговор
    Ако продължават така скоро с тази тесла ще успеят при потеглянето и да завъртят планетата ви и да изместят оста и !!!Тази технология тествахме на една съседна планета която вече е обезлюдена!Спрете се!
  • 6 гост

    36 9 Отговор

    До коментар #2 от "Киро Аслана":

    Марките с "традиция и история" 100 години не промениха нищо. Избиха се милиони хора при залежите на петрол, хората в големите мегаполиси ходят с маски по улиците, ежедневно се газят хора по улиците, защото човек не може да управлява внимателно и разумно. Сега с Тесла на пазара малко им се спича л.*ното и ще им се наложи да се напрегнат малко.

    Коментиран от #9, #39

  • 7 Ник

    33 9 Отговор

    До коментар #2 от "Киро Аслана":

    Не знам до колко се интересуваш от история, но може би е добре да разгледаш онзи период от време когато Тесла показва първият електрически автомобил. По същото време Рокфелер и останалите магнати започват да инвестират в технологията за вътрешно горене понеже тесла доказва, че няма смисъл от петрол. Така включват и държавата с цел да бъде лансирана технологията за незаменимият петрол...
    Така че историята на автомобилостроенето започва с една не особено честна игра, която обаче няма как да спечелят. Същата сцена се разигра по времето на Буш който спря производството на шевролет Волт...
    Та любимите ти автомобилопроизводители са едни мазни, чичковци, които определят хората като дойни крави без право на особено мнение. Но Мъск имаше смелостта, упоритостта и парите да се сбори с онези за които говоря.

    Коментиран от #40

  • 8 коко

    10 25 Отговор
    хахах нали, ако всички коли на света станат електрически ще настъпи енергиен колапс с прекъсвания на тока, трябва да се търси баланс в енергиите. И какъв е смисълът да се правят хипермощни ел. коли, които след 200 км да издъхнат. Ако искат да направят революция да измислят икономични коли с коли с голям пробек

    Коментиран от #10

  • 9 скептик

    21 15 Отговор

    До коментар #6 от "гост":

    Всъщност електромобилите не замърсяват по-малко от бензиновите. Те просто замърсяват не при движение по пътищата, а при производство, зареждане и рециклиране. Целият този ток, който отива за движението им, също замърсява, докато се произведе. А батериите също не е като да не са токсични.

    Коментиран от #14, #20

  • 10 скептик

    13 6 Отговор

    До коментар #8 от "коко":

    Всъщност Тесли-те са масово с пробег около 500км, пък и нали си има различни режими, между които да превключваш. Обаче трябва да се работи върху цената, времето за зареждане и вероятно издържливостта на батериите (Ако са като при смартфоните, не ми се мисли).
  • 11 ba4kator

    30 12 Отговор
    Мда, адски много замърсява една течяща река, която върти генератори на ток .. или един вятър който завърта перки... или едни слънчеви панели, които си седят на полето и по цял ден хвърлят боклуци мамка им мръсна. Батериите се рециклират не се притеснявайте... А ще е готино да открием начин да транспортираме тока до всяка една точка на планетата БЕз кабели, както истинксият тесла едно време.. Тогава ще си караш и ще си зареждаш :Д:Д

    Коментиран от #22

  • 12 до ba4kator

    14 16 Отговор
    Страхотен коментар.След направата на вец това вече не е река а поток.Сети се,че всичко надолу по бившата река умира.Перките които в БГ се редят в плодородни земи и фото волтаиците по същия начин.Това ли ми го хвалиш?Това май по-зле от дизела бре.
  • 13 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 14 гост

    1 14 Отговор

    До коментар #9 от "скептик":

    Единствено пълен неграмотник може да изпише такива глупости , че и сам да си вярва . И ако си мислиш , че някой ти се връзва , значи си освен невежа и наивник
  • 15 Asparuh

    4 9 Отговор
    Noviq nisan gt-2 ot 0 do 100 km/h e za 2 sec

    Коментиран от #17

  • 16 Asparuh

    2 7 Отговор
    Noviqnisasan gt-r ot 0 do 100 km/h e za 2 sec http://nissannews.com/en-US/nissan/usa/releases/nissan-creates-gt-r-drone-0-100-km-h-in-just-1-3-seconds
  • 17 керкенез

    13 5 Отговор

    До коментар #15 от "Asparuh":

    А на третата вече е ръждясал
  • 18 Asparuh

    4 5 Отговор
    Noviq Nissan gt-r ot 0 do 100 km/h e za 2 sec http://nissannews.com/en-US/nissan/usa/releases/nissan-creates-gt-r-drone-0-100-km-h-in-just-1-3-seconds
  • 19 кроко

    6 2 Отговор

    До коментар #1 от "Morgoth":

    Тънки или по-скоро имаш предвид тясни?

    Коментиран от #27

  • 20 кроко

    16 11 Отговор

    До коментар #9 от "скептик":

    Да, да, електромобилите замърсяват при производството им, а тези с ДВГ са БИО-ЕКО-ФРЕШ!!!!
    Даже може да си ги изядеш, като ти умре двигателя, или ги блъснеш, нали?
  • 21 ЧУК

    6 4 Отговор
    "шефът на Tesla коментирал, че постижението можело да бъде още по-впечатляващо ако се махнели стелките и кората на багажника"
    ..............
    А ако пилота се подложи на седмична диета може и да се разложи на фотони тази тесла!!!Трябва да се внимава защото връщане назад няма !!!
  • 22 Гост

    9 13 Отговор

    До коментар #11 от "ba4kator":

    Виждам, че и ти имаш "уникални" познания по електротехника и не си се стърпял да ни покажеш колко "много" ги разбираш нещата :)))
    Сигурно силиция за соларните панели расте по дърветата, г-н "инженер"? А и слънцето и вятърът са денонощни, нали?
    А тази идиотщина за преноса на ток, без кабели, до всяка точка на земното кълбо, е достойна за анти Нобелова награда!
    Чети си вестник "Шок" и не ни занимавай с конспиративните си простотии!

    Коментиран от #23

  • 23 гост

    21 7 Отговор

    До коментар #22 от "Гост":

    Силицият за твое съжаление е един от най-разпространените елементи на планетата и подлежи на пълно рециклиране , а слънцето и вятъра са не денонощни , а вечни от човешка гледна точка , просто е въпрос на акумулиране и пренос , така че не се безпокой , скоро вместо нефто и газопроводи ще има междуконтинентални електропроводи , а пък се задават и още по-лесни начини , но никой от тях не включва допотопни изкопаеми горива и ядрени бомби !

    Коментиран от #29

  • 24 Мост

    18 5 Отговор
    КПД на ел. двигател >90%
    КПД на ДВГ < 35%

    Точка по въпроса.

    Коментиран от #26, #28

  • 25 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 26 физиков

    13 1 Отговор

    До коментар #24 от "Мост":

    А на коня е 100 %

    Коментиран от #35

  • 27 тЯсен

    7 0 Отговор

    До коментар #19 от "кроко":

    Може би има впредвид тЕсни
  • 28 кроко

    2 9 Отговор

    До коментар #24 от "Мост":

    Oхооo, потребителя "Гост", с главно Г, хич не ги признава тези КПД-та! Те не важат, важното е че ел.двигателя е по-стар от ДВГ-то и няма какво да му се развива, докато в ДВГ-то в бъдещето! Нали така, Гост?

    Коментиран от #30, #32

  • 29 Гост

    7 4 Отговор

    До коментар #23 от "гост":

    Никой не оспорва разпространението на силиция, а начинът му на добиване! Не ми изопачавай думите.
    Вятърните турбини и соларните панели не са с постоянен добив на енергия и не може да се разчита на тях - ФАКТ!
    Това за съхранението на енергията все още е сферата на фантастиката, така че спри с измислиците!

    Коментиран от #33

  • 30 незнайко

    7 1 Отговор

    До коментар #28 от "кроко":

    Исинхронен трифазен двигател с намотка "американка", както са всички сегашни, отстъпват на откритието от руснака ДУЮНОВ, на нов вид пренавиване кръстено "славянка". Напишете (електродвигател на Дуюнов) в Гугъл и ще разберете за какво става на въпрос ! Така, че електродвигателя се развива.

    Коментиран от #31

  • 31 незнайко

    1 0 Отговор

    До коментар #30 от "незнайко":

    Исинхронен да се чете, асинхронен - грешка при печатането.
  • 32 Гост

    5 6 Отговор

    До коментар #28 от "кроко":

    И ти ли си измисляш неща, които не съм писал? Като нямаш аргументи, поне не лъжи - никога не съм казвал, че ДВГ е бъдещето, но то не е и в ел. двигателя!
    КПД не е единствения критерий за дадена система. Ракетния двигател е с най-малко КПД, но е връх на технологиите в двигателостроенето.

    Коментиран от #37

  • 33 Мост

    2 4 Отговор

    До коментар #29 от "Гост":

    Спри да плямпаш простотии. Много малко неща на земята са толкова сигурни, колкото средно-годишната слънчева радиация. Малко повече или по-малко от нея и си "довиждане".

    Коментиран от #42

  • 34 Само минавам от тук

    9 4 Отговор
    До всички умници които явно плюят електрическите автомобили заради замърсяване, промяна на климата и липса на суровини.

    Вие наясно ли сте че за стотина години човечеството е употребило нефт който се е "създавал" в продължение на милиони години?

    А наясно ли сте че 10% от площта на Сахара покрити с фотоволтаици покриват текущите нужди на ЕС от електричество. И че произвеждането и монтажа на тези фотоволтаици като финансов ресурс ще струва по-малко от цената на петролните сондажи и петролните рафинерии намиращи се в Европа и прилежащите акватории.
  • 35 гост

    4 3 Отговор

    До коментар #26 от "физиков":

    Дори е 120%, имайки предвид, че може да ториш докато е жив, а накрая да го направиш на салам. :)
  • 36 Патето Яки

    2 2 Отговор
    И закъде ще бърза с тези 2.5 секунди.
  • 37 кроко

    2 2 Отговор

    До коментар #32 от "Гост":

    А в кое е, пич? Нали твърдиш, че до 2020 вече няма да има електромобили! В колелетата ли е бъдещето?

    Я си припомни в тази тема, пост №17, какво си писал:https://fakti.bg/technozone/222068-mclaren-i-bmw-pravat-dvigatel-na-badeshteto

    Коментиран от #43

  • 38 Селянина с колелото

    4 4 Отговор
    Тая ТеслА, докато вдигне 100 и отива за батерии.
  • 39 Киро Аслана

    3 2 Отговор

    До коментар #6 от "гост":

    Ми ти ти с нищо не си променил света!!!Истината боли!!!
  • 40 Киро Аслана

    3 1 Отговор

    До коментар #7 от "Ник":

    Аз се интересувам от двигатели с вътрешно горене не,от електромобили!И това,че написах един коментар просто ей така да ви гледам сеира и вие не ме изненадахте!!!Нямам против тесла!!
  • 41 друго

    3 0 Отговор
    ама не трябва да се сравнява с бензинов двигател
    това е друго
    на космическите кораби има йонни двигатели
    ми те набират от 0 до 100 за седмица
    ама след 10 седмици възат с 1000
    след 20 с 2000
  • 42 Гост

    10 2 Отговор

    До коментар #33 от "Мост":

    Най-много обичам неуки хорица като теб да ми обясняват научни неща :)))
    Как ли да ти обясня, че фотоволтаиците имат електронно-дупчест преход, който произвежда електричество под действието на фотони? Фотонът обаче няма нищо общо с радиацията, а ти си спал в часовете по физика! Явно за теб фотон и алфа, бета и гама лъчите са едно и също, което показва, че си пълен лаик!
    Как ли да ти обясня и това, че слънчевата радиация изобщо не е константа и има 11 годишни цикли?
    И на фона на цялата ти невежест, си тръгнал да обвинявам мен в простотии, вместо да си направиш труда да четеш, а не да си измисляш и да ни разказваш какво ти говори стъкленото кълбо на баба ти?!
  • 43 Гост

    3 1 Отговор

    До коментар #37 от "кроко":

    Значи ако не виждам бъдещето в електромобилите в сегашния им вид, задължително смятам, че бъдещето е в ДВГ, така ли?
    Хайде пак прочети и ми цитирай къде казвам, че бъдещето е в ДВГ?!
    Можеш ли да четеш какво пиша или ти е лесно да повтаряш измислиците си?
    Не мога да кажа какво ще стане след 20, 50 или 100 години и за това не пиша простотии, че бъдещето било в електромобилите.
    За мен лично удачното комбиниране между горене и електричество в нова форма, може да е бъдещето. Но това си е мое виждане и може да греша и за това се пазя от крайности!
  • 44 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 45 ba4kator

    1 3 Отговор
    Възобновяема енергия е енергията, получена от източници, които се приемат за естествено възстановяващи се или за практически неизтощими, т.нар.възобновяеми ресурси – слънчевата светлина, вятъра, дъжда, приливите, геотермалната енергия.

    През 2008 г. около 19% от глобалното потребление на енергия идва от възобновяеми източници, включително около 13% от традиционна биомаса (дърва за огрев и други), главно изгаряна за отопление, и 3,2% – от водноелектрически централи (ВЕЦ).Новите възобновяеми източници – малки водноелектрически централи (малка руслова ВЕЦ), съвременна биомаса, вятърни електроцентрали, слънчеви и геотермални електроцентрали, биогорива – дават други 2,7% от потреблението на енергия, като делът им бързо нараства. При производството на електроенергия делът на възобновяемите източници е около 18%, като 15% от електричеството се произвежда от ВЕЦ.Производството на електроенергия от вятърни електроцентрали нараства с 30% годишно, като през 2009 година общата им инсталирана мощност е 157 900 MW,[3] около 1/3 от нея в Германия, Испания, Съединените щати, Индия и Дания.Има значение кой вид централи се използват. При обикновените слънчеви колектори, които използват само безвредните за природата мед и алуминий и имат живот минимум 30 години, времето за енергийна амортизация е 12 до 24 месеца т.е времето, за което те осигуряват същата енергия, която е необходима за производството им. За фотоволтаичните централи има значиние технологията и материалите за

    Коментиран от #47

  • 46 ba4kator

    3 3 Отговор
    За фотоволтаичните централи има значиние технологията и материалите за производството, като например използването на тежки метали и не на последно място мястото на изграждане – заемат ли се обработваеми земи или неизползваеми площи като например покриви на сгради.
  • 47 Гост

    4 0 Отговор

    До коментар #45 от "ba4kator":

    Какво целиш с това copy-paste? Все пак да беше прочел статията и да осъзнаеш, че 2% се произвеждат от вятърни турбини, по-малко то 2% от соларни панели и 15% от ВЕЦ, за които трябва големи язовири!
    Останалите 80% с какво ще ги заместиш? Ако невежеството генерираше енергия, тогава нямаше да има нужда от централи!
  • 48 ba4kator

    0 2 Отговор
    Да разбирам че според теб няма бъдеще в тези източници на енергия, така ли ????? Да разбирам също така че мирогледа ти е "Това което за мен е невъзможно - за целия свят е невъзможно". Така ли ????? Няма невъзможни неща приятелю :Д

    Коментиран от #49

  • 49 Гост

    0 0 Отговор

    До коментар #48 от "ba4kator":

    Откога си позволяваш да говориш от името на човечеството и науката?
    И да, няма никакво бъдеще във вятърните турбини и соларни панели - това е едно мафиотско източване на средства!
    Не може да изкарваш стари и неефективни технологии и да ги обявяваш за панацея!
    Истината е в науката и ядрения синтез, а не в мелниците на Дон Кихот!!!

    Коментиран от #50

  • 50 гост

    1 1 Отговор

    До коментар #49 от "Гост":

    Още ще си говориш ли сам от пет ника или си мислиш , че никой не ти вижда простотиите

    Коментиран от #51

  • 51 Гост

    0 0 Отговор

    До коментар #50 от "гост":

    Готов ли си да заложиш 1000 €, че не пиша с различни никове? Много лесно ще го проверим!
    Хайде да те видим сега, след като пишеш подобни идиотщини, дали поне имаш смелостта да се държиш като мъж!
    Или си толкова нарцистично самовлюбен, че не може да приемеш, че хората не ти се връзват?
  • 52 Мъск

    1 0 Отговор
    Нещо не ми се получава тоалетната?!!??! Все дефекти,все ги връщат?!??!