Ревизорите на НАП София проверяват дейността на германски дружества, които отдават под наем автомобили от висок ценови клас на български юридически и физически лица. Проверяват се също и българските наематели, както и физическите лица, упълномощени да управляват луксозните коли. Става въпрос за автомобили с номера от малки германски градове, добили популярност като автомобили с „SHA-регистрация“.
Това съобщават от пресцентъра на НАП.
Данъчните изследват къде е реалното място на стопанска дейност на немските дружества и дали не трябва да се регистрират по ДДС и съответно да плащат данък в България. Освен това се проверява дали отдаването под наем и упълномощаването на водачи на лимузините не е всъщност прикрито прехвърляне на собственост на автомобилите с цел избягване на плащането на данъци и други такси.
За да установят дали става въпрос за схеми за данъчни измами, българските данъчни ще потърсят помощта и на германските си колеги чрез общата европейска система за обмяна на информация по ДДС и чрез други начини за административно сътрудничество. Освен това ревизорите ще извършат насрещни проверки и в офисите на българските дружества, наематели на луксозните возила. Шофьорите на лимузините също ще бъдат подложени на щателни ревизии.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 утопия
Проблема е че всичко, ще си остане само на приказки, защото, ще разберат бързо, че много мазоли, ще настъпят !
14:03 07.06.2017
2 танашиба
14:59 07.06.2017
3 Рашко
15:08 07.06.2017
4 Зоро
15:15 07.06.2017
5 slk
Само вентилация си правят.
Всичко е ток и жица.
15:31 07.06.2017
6 Acho
15:59 07.06.2017
7 БГ реге
И какво да направят хората наемат кола от фирма регистрирана в Германия която по тамошно законодателство си взема ДДС то.
Там и данъка на колите не е като нашия.За нова кола евро6 трябва да плащаш 500 и нагоре лева годишно а бай Мюмюн с дъртата барака която дими и е опасна за движението плаща 20 лева.Още по голям куриоз е че собственик на микробус или голям камион плаща в пъти по малко от собственик на нова кола.
Е какво да правят хората търсят решение в нормалните държави.
Питам аз господа НАП аджии защо в Германия може а в България не може нали уж сме в ЕС и има общи правила.Нима Германия е по изостанала от вас великите данъчни експерти.
Кака германците не се сетиха да искат данък за телефоните и лаптопите на хората които уж били и служебни.
Само глупости измисляте вместо да се борите с истинските измами.
Коментиран от #13
16:06 07.06.2017
8 Badalogera
16:22 07.06.2017
9 Ники
16:48 07.06.2017
10 А4КАТА
17:53 07.06.2017
11 Запознат
Коментиран от #15
18:04 07.06.2017
12 Uflaf
18:05 07.06.2017
13 Този коментар е премахнат от модератор.
14 Гост
21:04 07.06.2017
15 Някой
До коментар #11 от "Запознат":
Застраховката може да е българска. Колко е данъка според теб в Германия да ни кажеш за кола след 2010 та година?След като си запознат няма да е трудно да кажеш.21:07 07.06.2017
16 Иван
21:18 07.06.2017
17 Някой
До коментар #13 от "ipaaaaaa":
Е баничарката какъв клас е?А и като е със 7 места колата а не с 8 какво те топли.
Коя нормална кола е със 7 места?
И какво собственика на някоя фирма като отива на бизнес среща ще
сложи още 2 седалки в багажника на S класата?Или ще си вземе микробуса или най добре баничарката.Може и да откачи ремаркето на ТИР а и да иде с влекача.
Твоето велико счети какво ще каже по въпроса?
21:19 07.06.2017
18 Гост
Коментиран от #21
22:48 07.06.2017
19 Гост
Коментиран от #25, #26
23:06 07.06.2017
20 SHA:
23:51 07.06.2017
21 Аз бе
До коментар #18 от "Гост":
Много си филмиран нещо00:02 08.06.2017
22 TURGO
03:08 08.06.2017
23 Mitaka
Човекът е кара 5 год. докато е плати и след това му е продават за символичните 10-15 000 лв. и той плаща 2-3 000 лв. ДДС. И така спестява около 25 000лв. ДДС. За 5 год. колкото да е данъка в Германия пак му остават 20 000лв. чисто. Но проблема е наистина че неможе да си вземеш ДДС-то на нормална 5 местна кола лимузина. Което наистина е БГ простотия, много бизнесмени имат нужда само от нормална кола, не баничарка не 7 местна и т.н.
11:05 08.06.2017
24 Къртев
13:12 08.06.2017
25 данък МПС
До коментар #19 от "Гост":
Не те знам как ги плащаш 2000 лева.Но данък за камион до 12 тона товароносимост не е повече от 220 лева.В същото време една кола 150 коня 4 годишна примерно трябва да плаща 500 лева.
Е това ако не е 2 пъти разлика здраве му кажи.
А сега ти кажи кое поврежда повече пътя и кое отделя повече вредни емисии и защо трябва кола да плаща повече от камион.
18:34 08.06.2017
26 факти
До коментар #19 от "Гост":
Какви тъпотии говориш да сравняваш 40 тона ТИР с кола.Ако плащаме на тон данък както е при камионите значи твоят данък ако е 2000 лева значи на колата трябва да е не повече от 70 лева.Е да ама не е,по скоро отива към 600 -700.
И ако камиона ти е е Евро 5 или 6 получаваш 50% отстъпка а за колата Евро6 нищо не получаваш.
Сега схващаш ли къде е проблема.
22:24 08.06.2017
27 ха ха
Фирма от Германия се занимава с отдаване на коли под наем.Къде ще се движат тези коли никой не може да каже.
НАП могат само да се хванат за палците.
По добре да освободят режима и да позволяват връщането на ДДС за 5 местни автомобили както е в цяла Европа.Естествено според големината на фирмата могат да разрешат определен брой коли с данъчен кредит.
22:34 08.06.2017
28 Иван
НАП какъв да го държи когато всичко е законно.
Това гласуват онез нерези в НС.
15:47 09.06.2017