Last news in Fakti

17 Февруари, 2007 22:21 2 685 2

НОВИЯТ TOUAREG - един нов свят с по-малко ограничения

  • volkswagen-
  • touareg-
  • volkswagen touareg

На 13 февруари на ски пистата в Боровец новият Volkswagen Touareg направи грандиозно представление. Въпреки трудността на терена автомобилът с лекота преодоля мекия сняг и големия наклон, пленявайки сърцата на многобройните зрители. Републиканският шампион по офроуд Александър Ковачев и неговия навигатор от Германия Карстен Дорн демонстрираха завидни пилотски умения и доказаха, че днес светът има по-малко граници именно заради новия Touareg.

Освен екстериорни и интериорни промени, в автомобила са внедрени и редица свръхмодерни системи за активна и пасивна безопасност, които чертаят бъдещето на автомобилостроенето.

Дизайн

Предницата на новия Touareg е обновена изцяло. Първото, което прави впечатление, е хромираната V-образна решетка, характерна за новото излъчване на марката Volkswagen. Втори силен елемент от новата генерация Touareg са предните фарове, които следват модерните дизайнерски решения (в допълнителното оборудване влиза Bi-Xenon с динамично следене на завоя и странично осветление). Към предната броня е добавена хромирана лайстна в средата на страничните въздухозаборници. Touareg може да бъде оборудван с електрозадвижван плъзгащо-отварящ се стъклен или соларен люк на покрива. Велосипеди, сърфове и канута се транспортират удобно и безопасно върху багажника на покрива, предлаган в два цвята - черно и сребристо.

Промени има и по задната част на автомобила. Добавен е нов спойлер на задната врата, който подобрява аеродинамиката. Технически модифицирани са светлините за заден ход и стоповете. Зоната на задната броня и изпускателните тръби на ауспуха също имат нов по-динамичен дизайн.

В силуета на Touareg се открояват нови лети джанти и аеродинамично оптимизирани огледала. Автомобилът се предлага и в нови екстериорните цветове: “Atacama Grey Metallic“, “Mountain Grey Metallic“, Articbluesilver Metallic“, “Silver Leaf Metallic“, “Sierrared Pearleffect“, “Galapagos-Anthracite Metallic“.

Сигурност ABSplus

Световна новост е създадената и патентована от Volkswagen спирачна система ABSplus, която се предлага серийно в модела Touareg и намалява до 20% спирачния път на автомобила при неблагоприятна пътна настилка. Известно е, че внезапното или аварийно спиране и стабилно запазване на управлението на пълноприводни високопроходими автомобили върху настилки като макадам, чакъл, ситни камъчета или пясък беше значително затруднено до момента. Точно тук изключително прецизно и ефективно се намесва иновативната спирачна система ABSplus на Volkswagen.

Front Scan

Не по-малко новаторска от ABSplus е системата за автоматично регулиране на дистанцията ACC (Adaptive Cruise Control) с новата функция “Follow-to-Stop”. Тази комбинация се нарича “Front Scan”. Посредством функцията за контрол на дистанцията, базирана на действието на радар, интегриран зад предната решетка, автомобилът автоматично спира и ускорява според пътната обстановка, съобразно предварително зададен скоростен интервал. Предлаганата в новия Touareg система Front Scan позволява на автомобила да спре напълно в критична ситуация.

Допълнителна система като част от Front Scan е системата за превантивно увеличаване на спирачното усилие при възможност за критично или аварийно спиране - BRD (Brake Distance Reduction). При определено поведение на водача, например рязко пускане на педала на газта, BRD-системата повишава мигновено готовността на спирачната система за критично или аварийно спиране.

Side Scan

Друга иновативна система, която се внедрява за първи път в новата генерация на Touareg, е устройството, асистиращо на водача при смяна на лентата на движение - “Side Scan”. Това нововъведение следи областта зад и в страни от автомобила и в случай на внезапна смяна на лентата на движение предупреждава водача чрез светлинен сигнал, интегриран в страничните огледала, за възможна опасност от сблъсък.

ESP-иновации

Новите функции при електронната система за контрол на стабилността са следните: HBA (Hydraulic Brake Assist) - хидравличен спирачен асистент, вместо досегашния пневматичен, който осигурява оптимална функционална сигурност; BRD (Brake Distance Reduction) - система за превантивно увеличаване на спирачното усилие при евентуално критично или аварийно спиране, например при рязко пускане на педала на газта; ARP (Active Rollover Protection) - електронна система против преобръщане на автомобила, повишаваща стабилността му; RBS (Rain Brake Support) - перманентно почистване на спирачните дисковете от вода; FBS (Fading Brake Support) - допълнително увеличаване на спирачното усилие при няколко непосредствени спирания. UCL (Understeer Control Logic) - кормилен асистент при недозавиване на автомобила.

Камера за движение на заден ход

При включване на задна предавка на дисплея на навигационната система в централната конзола се появява изображение на зоната зад автомобила. За улеснение на водача се отбелязва и вероятната траектория на паркиране.

Сред системите за безопасност, част от серийното оборудване, са и сензорите за преобръщане, които следят задействането на устройствата за натягане на предпазните колани и въздушните възглавници за глава в случай на инцидент. Точките ISOFIX за монтаж на детски столчета позволяват сигурно и лесно фиксиране на едно столче на мястото до водача и на две столчета на задната седалка.

Ходовата част

на Touareg е толкова съвършено конструирана, че може да се справи с всевъзможни настилки на пътя и извън него. Touareg преодолява изключително добре твърдите повърхности при екстремни пътувания, като в същото време предлага изключителния комфорт на лимузина и впечатляващата спортна атлетичност на роудстър.

Новото въздушно окачване със специална спортна настройка с допълнителна функция, намаляваща “крена” на автомобила в завой, ще допълни оптимално познатия до момента режим “спорт” на ръчно и автоматично регулиращото се въздушно окачване с още една по-твърда степен. С цел още по-суверенно и изразено спортно поведение на автомобила са допълнително усилени стабилизаторите и амортисьорите, които се регулират според завъртането на волана. Модифицирано е и пневматичното окачване. При нормалните режими на въздушното окачване комфортът на возене остава висок и не се повлиява от спортната настройка.

Трудно достъпни доскоро терени, включващи реки, планини и пустинни местности, вече не са препятствие за новия Touareg. Той минава през прегради, преодолява диги и изкачва хълмове, без да ги докосне с предната си броня, тъй като ъгълът на предния му надвес е 33 градуса. С Touareg се преминават безопасно и комфортно също и водни препятствия, тъй като всъдеходът може да гази във вода с дълбочина до 580 мм (при въздушно окачване). Той преодолява свободно големи дървесни стволове, скали и бабуни, без да засяда със своя ъгъл на рампата от 27 градуса. Без проблем можете да изкачите и най-стръмния наклон, тъй като фронталният наклон на автомобила е 45 градуса, а страничният наклон - 35 градуса.

Електронно управляваната система за двойно предаване 4XMOTION разпределя въртящия момент между предния и задния мост, а при нужда и индивидуално към всяко от колелата, извършвайки необходимите корекции в рамките на части от секундата.

Двигатели и трансмисии

Удоволствието от преодоляването на ограниченията започва още под предния капак на Touareg. Двата бензинови и трите дизелови двигатели впечатляват с модерната си електроника и конструктивните решения. Всеки от задвижващите агрегати е създаден с цел да придаде на автомобила изцяло индивидуален, неповторим характер. Автомобилът се оборудва с двигатели V6 3.6FSI, V8 4.2FSI, R5 2.5TDI, V6 3.0TDI, V10 5.0TDI. Механичните и автоматични предавателни кутии с шест степени гарантират перфектен контрол при пренасяне на мощта на двигателите към колелата. Благодарение на динамичната програма за смяна на предавките (DSP), интелигентната автоматичната трансмисия разпознава вашия стил на шофиране и се съобразява с него. Разпределителната кутия с понижаваща предавка се грижи за оптимално поведение при всякакви условия на пътя. В режим “Low” въртящият момент на двигателя се дозира прецизно, за да осигури мощна теглителна сила дори при хлъзгава настилка и в пресечен терен. Кормилната уредба Servotronic регулира сервоусилването на волана в зависимост от скоростта на движение - при висока скорост усещате идеално пътя, а при паркиране са нужни минимални усилия.
По-подробна информация четете в следващ брой в рубриката “Пазарът в България”.

Мария Минкова
[email protected]


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 NIKO

    2 0 Отговор
    Супер си е!!! Само да беше достъпен за хора с средни доходи. ;)
  • 2 Niki

    1 1 Отговор
    E toi si e kato stariq !!