32 232 40

В Германия само фирмите купуват нови коли

Според изследване частните клиенти купуват нови автомобили само с огромни отстъпки

Снимка: БТА/АП
Снимка: БТА/АП
Александър Петков

През първата половина на 2017 г. само 34.6% от новите коли в Германия са продадени директно на частни клиенти. Това гласи проучване на университета „Дуйсбург-Есен“.

Делът на продажбите на нови автомобили на физически лица намалява постоянно от две десетилетия насам. В началото на 90-те години той е бил около 70%, а през 2010 – 40%. Сегашната му стойност поставя антирекорд.

Най-добрите клиенти на автопроизводителите и търговците са самите те. От началото на 2017 те са закупили 30.6% от новите коли. Допълнителни 23% са отишли при предприятията.

Все пак колите не остават по-дълго от няколко дена при производителите и търговците. Те ги продават на частни клиенти с отстъпки между 20 и 35 процента. „Хората са се научили да купуват само с високи отстъпки“, разказва ръководителят на проучването Фердинанд Дуденхьофър.

Средната възраст на автомобилите в Германия в момента е на 9.3 години, като през 2000 г. е била на 6.9. „Въодушевлението за нови коли е намаляло, използваните задоволяват нуждите на хората“, подчертава Дуденхьофър.

Германия


Коментари

Коментарите са сортирани от стари към нови
  • Баба Вуна
    Отговор
    1 14:50  18.07.17
    Е що се чудите? Нормална практика е фирмите да купуват нови коли. Колите се карат според лизинговите им договори от 90 до 130 000км за период между 3 и 4 години. През цялото време се обслужват само в оторизирани сервизи, застраховани са и обикновено се следят с ГПС. В края на периода обикновено се обявяват на преференциални цени на служителите които са ги карали. Всеки си знае автомобила и ако не е някакъв зверски мърляч и смотан шофьор го купува. На практика служебните автомобили особено в Германия са с характеристиките на нов автомобил. Карани са само по перфектни пътища, зареждани с качествени горива, обслужвани грамотно и с изрядна история. Цените на които ги откупуват са повече от добри. Карат ги още 1-2 години за лични. След това ги продават на печалба. Пак се купуват от германци главно и се карат още. Обикновено чак към 300-400000км тия коли стигат в ръцете на джамбазите от балканите и Турция и все още изглеждат доста добре. Естествено километража става на 120 000 и колата идва нов внос тука та да може и някой български клошар да се сдобие с фалшив имидж за няколко месеца.

    Коментиран от #2, #3

  • Никата
    Отговор
    2 15:20  18.07.17

    До коментар #1 от "Баба Вуна":

    Грозно, е т'ва последното ама си прав.. много прав. Все пак това не е GSM за 300лв и на всеки 2г да го сменят, щото остарял и въпреки това 9.3г е добре. Тук скоро няма да можем.. е поне ние де, има и по-богати българи все пак - да си вземем нещо по-ново...
  • гост
    Отговор
    3 15:24  18.07.17

    До коментар #1 от "Баба Вуна":

    Не , просто дори германците разбраха , че покупката на "нов" автомобил с предварително програмиран "разход" от над 100% за "обслужване" , допълнен от минимум 50% обезценка само за първите 5 години е пладнешки обир и просто "минимизират щетите" както могат
  • Марио
    Отговор
    4 15:43  18.07.17
    Аз кола карам не повече от 3 години.След това я сменям.Но съм се опарил и съм се научил,че от нова кола няма сметка,особено ако я караш 2-3г.Дадах 120 хиляди лева и след 2 години я продадох за 65.Е не си струва.По-добре да се сменя по_честичко колата (дори и стара да е)Но не и да се взема нова от магазина (официалното представителство)

    Коментиран от #12


  • гост
    Отговор
    5 16:03  18.07.17
    Това означава, че колите минават през лизинг, а не се плащат кеш от частни лица. Но крайните купувачи/ползватели са частни лица. В САЩ и УК това е практиката в над 70% от случаите, но заради приятните лизингови условия. Я пуснете и у нас такива с реална остатъчна стойност и без първоначална вноска, и тогава месечната излиза 200лв за кола среден клас. Дали няма да е пълно с нови коли и дали няма да си купуват хората. Аз бих си купил, но не искам на сегашните обирджийски схеми. Ако ми продадат колата за 20% от новата й цена след 5г. разбирам, а след 6г. ти си я изплатил цялата, но тя без пари ли е? Направете лизинга нормален, данъците адекватни, а не субсидиращи старите бараки, и ще видите колко много нови коли ще се купуват, оттам отстъпките ще са по-големи.

    Коментиран от #15

  • Т.о.ш.и.б.и.я.н
    Отговор
    6 16:31  18.07.17
    Нова кола никога ....говоря за лимузина щото останалото е дарак...хубава нова лимузина е на цената на хубава голяма къща а толкова пари за ламарина и пласмаса никога не давам..има хубави 7 на бмв и ес класа на меро и 8 на алди за 10 бона 2003 -4 година земам си такова на безценица и си карам и си свиркам

    Коментиран от #7, #8

  • Тони
    Отговор
    7 16:43  18.07.17

    До коментар #6 от "Т.о.ш.и.б.и.я.н":

    Я се скрии бе
  • гост
    Отговор
    8 17:02  18.07.17

    До коментар #6 от "Т.о.ш.и.б.и.я.н":

    И като се строши нали кършим пръсти щот раираш ли караме ЕС класа да сме гъзари макар и 15 годишна пък нямаме пари да я поддържаме ! Ей на такива кат теб им пожелавам да им се скапе автоматичната скоростна кутия или двигателя и да ти окрадат лайсните на броните с парктроника !!! Успех с избора на китайски гуми СЕЛЯК БАЛКАНСКИ !

    Коментиран от #17, #18, #27

  • Един
    Отговор
    9 17:17  18.07.17
    Са кво ше вкарваме?
  • 10 17:22  18.07.17
    Този коментар е премахнат от модератор
  • Радо
    Отговор
    11 17:31  18.07.17
    И цялото село да ме на***, пак няма да си купя кола от автокъща у нас...нова Дачия за 15 бона от магазина, и си карам и си свиркам разийшли следващите 10г.
  • Заблуден
    Отговор
    12 18:03  18.07.17

    До коментар #4 от "Марио":

    А когато разбереш че колкото по стара я купиш толкова по малко ще загубиш какво правим???? Примерно купуваш голф 3 за 500 лв. и след 5 години я продаваш за 300 на вторични така за 5 години си на загуба 200 лева!!! Истината е купуване на нова кола и каране 10-15 години без да се сменя и да се кара само от теб. Лошото е че хората плащат толкова голям данък ГЪЗАРИЯ че просто не е истина.

    Коментиран от #19, #21

  • Към колегата Баба Вуна
    Отговор
    13 18:05  18.07.17
    Колега грозно и несериозно е да обиждаш по този начин, какъвто и да си,все пак 80%от населението у нас кара автомобили втора употреба,ако всички са "клошари"какъв ли си ти???

    Коментиран от #20

  • Към колегата Баба Вуна
    Отговор
    14 18:06  18.07.17
    Колега грозно и несериозно е да обиждаш по този начин, какъвто и да си,все пак 80%от населението у нас кара автомобили втора употреба,ако всички са "клошари"какъв ли си ти???
  • Домакин
    Отговор
    15 18:08  18.07.17

    До коментар #5 от "гост":

    Абе човек как да няма и у нас, нали другарят Боршош ползва такава схема за Лексуса. Все едно наемаш кола защото си с ясното съзнание, че накрая няма да я купиш. А може и просто да си наемеш кола, при всчки останали случаи когато искаш да придобиеш колата с лизинг плащаш поне 110% от стойноста и, как ще ги разпределиш във времето е все тая.
  • 16 18:11  18.07.17
    Този коментар е премахнат от модератор
  • Т.о.ш.и.б.и.я.н
    Отговор
    17 18:24  18.07.17

    До коментар #8 от "гост":

    Ща селяк бе?аз си ценя парите ти викаш да купя кола за 100 000 евро и като се скапат скоростите да ми чупат пръсти в магазина и да се чудят от къде да донесат вода че да не признаят гаранцията тва ли ти харесва?и да идеш и за 6 литра масло да ти кажат 1000 евро а то маслото същото като от кауфланда и накладки още 1000 евро тва ли?и като ти герат лаисните ти казва застрахователя ми ние не ги покриваме тез щети?

    Коментиран от #29

  • Т.о.ш.и.б.и.я.н
    Отговор
    18 18:28  18.07.17

    До коментар #8 от "гост":

    Ремонт на кутия на алди 8 на бмв 7 или меро еска е не повече от 5 бона преко сили а аз съм купил колата за 10-15 бона и мотора да са строши 2 употреба морги колко искаш и си карам хубава кола ефтино а на тебе бунака само каското за прясно огънатата ламарине е колко моята кола за годината са ми сажи кой е балъка?и като ти доиде нап и като те спират куките за да им снасяш и на тех че караш кола за 100 000 евро са сой е баламата?а
  • Кожо
    Отговор
    19 19:15  18.07.17

    До коментар #12 от "Заблуден":

    А ремонтите? А като се пребиеш сам или със семейството с тоя кенеф? Страшна далавера!

    Коментиран от #24

  • Кожо
    Отговор
    20 19:17  18.07.17

    До коментар #13 от "Към колегата Баба Вуна":

    Той не иска да обижда, просто казва истината. Обидно е положението на масовия българин
  • Марио
    Отговор
    21 19:40  18.07.17

    До коментар #12 от "Заблуден":

    Един път се живее Аз 15 години една и съща кола не карам.Просто ще ми омръзне,а й ще стане дръгел и няма да е вече актуален

    Коментиран от #22

  • Заблуден
    Отговор
    22 19:57  18.07.17

    До коментар #21 от "Марио":

    Абе Марио ти СИ купуваш дръгел а не чакаш да стане такъв така че не те разбирам. Абе Марио ти си купуваш неактуална кола понеже я купуваш на старо, а и както казах данък ГЪЗАРИЯ не прощава на такива като тебе.

    Коментиран от #26

  • mediator37
    Отговор
    23 20:00  18.07.17
    Кола на 4-6 години е оптимална покупка. Кола произведена след 2010г. всичко прави и всичко има. Технологията за производство на МПС през 2010г. достигна нива на насищане, след което всичко "ново" е пунта-мара.
  • Заблуден
    Отговор
    24 20:00  18.07.17

    До коментар #19 от "Кожо":

    Кожо ти май бавно схващаш прочети коментара ми, това което коментирам пиини една ракия и помисли какъв е смисълът от коментара.Ако не разбереш отново, поискай помощ от приятел.
  • 25 20:49  18.07.17
    Този коментар е премахнат от модератор
  • Марио
    Отговор
    26 21:17  18.07.17

    До коментар #22 от "Заблуден":

    Не си купувам дръгел.Купувам си кола на 2 до максимум 5 години
  • 777
    Отговор
    27 21:44  18.07.17

    До коментар #8 от "гост":

    Стани, стани Селяк Балкански, от сън дълбок се събуди! Срещу джамбазите душмански ти българите поведи!
  • Сашо
    Отговор
    28 23:24  18.07.17
    Хубаво е коментари да правят хора,които са карали чисто нова кола.Не е задължително да е кола за 100 000лв..Вижте кои са най-продаваните коли в Европа-Голф,Клио,Фиета... Бъдете малко по-земни. Пожелавам Ви да си купите ново Клио и да смените крушка след 110 х.км..

    Коментиран от #32, #39

  • Светльо Чернев
    Отговор
    29 23:35  18.07.17

    До коментар #17 от "Т.о.ш.и.б.и.я.н":

    А имаш ли 100000 € излишни?

    Коментиран от #30

  • Сашо
    Отговор
    30 23:47  18.07.17

    До коментар #29 от "Светльо Чернев":

    Не ми и трябват.В ценовият диапазон 20-40х.лв. има прекрасни автомобили.В момента карам новата Мерива 120к.с.на газ-заводска..Вярвай ми достатъчен автомобил под 30х.лв..
  • Сашо
    Отговор
    31 23:54  18.07.17
    В България нямаме пътища за мощните автомобили.Няма как да ползваме техният потенциал.Колата трябва да служи на човека,а не човека на колата!
  • Рено
    Отговор
    32 00:28  19.07.17

    До коментар #28 от "Сашо":

    Ако караш Клио 100000 км имаш ли бъбреци

    Коментиран от #33

  • onq s konq
    Отговор
    33 01:16  19.07.17

    До коментар #32 от "Рено":

    Е тва му е хубото на Клиото,че е по-евтино от Премиума и с разликата в цената можеш да си имплантираш нови бъбреци.
  • Лада
    Отговор
    34 01:22  19.07.17
    Аз ще си купя лада за 600 лева и ще си удрям вратата в новите ви коли. Хич няма да се ядосвам, вярвайте ми...

    Коментиран от #40

  • Диди
    Отговор
    35 01:42  19.07.17
    Тия пък какво реват.При купуване на нова кола,всеки иска проценти,нормално е.
  • Хаха
    Отговор
    36 09:29  19.07.17
    Ходя пеш и се возя в градския, и от време на време влизам тук, за да ви чета балъшките спорове. Спокоен човек съм и никога не бързам, а винаги стигам навреме...

    Коментиран от #37


  • Иван
    Отговор
    37 12:19  19.07.17

    До коментар #36 от "Хаха":

    Явно не си семеен, или жена ти е съкровище, която не ти мрънка - "Може ли да си такъв загубен и нещастник? Всички мои приятели имат коли, качват багаж, деца ходят където желаят, а не да се молят на шофьори по автобуси и да мръзнат по влаковете." Имам такива познати - карал съм детето в болница през нощта, защото таксита като чуят, че трябва да возят до Пирогов, отказват. В момента можеш да вземеш сносен автомобил за 1500 лв, и да кажем още 800 лв за шоф. курс. Но се иска воля.
  • Кобрата
    Отговор
    38 16:28  19.07.17
    Вярно, всеки гледа да вземе някаква кола дето да му върши работа и горе-долу да му харесва и предпочита да вземе нещо използвано, за да спести пари, но ако всеки разсъждава така, в един момент няма да останат коли 2-ра ръка, ако никой не ги купува нови...
  • Муха
    Отговор
    39 22:29  19.07.17

    До коментар #28 от "Сашо":

    Бе то един бакшиш така ми хвалеше ново клио сглобявано в Турция, че 100к км минал и не знаел къде е сервиза... Ма като му казах, че с кола за 4800лв съм минал за 3 години 90к и само консуматив и млъкна...
  • 40 04:57  20.07.17
    Този коментар е премахнат от модератор

Напиши коментар:


Публикувай