Last news in Fakti

23 Декември, 2011 11:25 32 840 25

УАЗ-ките със собствен дизелов мотор

  • уаз-
  • patriot-
  • hunter-
  • змз-51432

 

От следващата година легендарните руски всъдеходи УАЗ ще започнат да се оборудват с нови двигатели. По-интересното е, че новите мотори са дизелови и са руско производство. Агрегатите ще се сглобяват в предприятието “Заволжский моторный завод”.
 
Новият агрегат носи индекс ЗМЗ-51432 и според руснаците си е изцяло тяхна разработка. Дизелът отговаря на нормата Euro 4 и ще се произвежда в няколко разновидности, предназначени за цялата продукция (пътнически и товарни автомобили) на УАЗ.
 
Работният обем на новия руски дизел е 2.2 литра, а мощността - 114 к.с. Максималният въртящ момент не е висок, но е напълно задоволителен - 275 Нм при 1 800 об/мин. Ще припомним, че до този момент за УАЗ-ките беше наличен италианския дизел на Iveco.
 
Последният разполага със сходни технически данни - работен обем 2.3 литра и мощност 116 к.с. Въртящият му момент е 270 Нм. Първият модел, който ще се оборудва с новия руски дизел, е УАЗ Patriot, но на този етап цената на модификацията все още не е ясна.
 
Що се отнася до самия агрегат, руснаците посочват, че той е съвместна разработка на ЗМЗ и УАЗ, като специално за него са проектирани сто нови детайла. Естествено се ползват и вносни компоненти, но новите части са: цилиндрова глава, бутала, горивна система, турбокомпресор, вакумна помпа и др.
 
Сега предлаганият Patriot с дизел от Iveco е по-скъп от бензиновия аналог с 90 000 рубли (2 185 евро). Цената на бензинов УАЗ Patriot е 14 000 евро. Очаква се новата модификация да е по-евтина от сегашната дизелова версия.

 


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Благо

    2 2 Отговор
    Братушките са голяма работа, ей. А пък тези джипки са най-добрите сред добрите. Казах!
  • 2 Стефан Дивизиев

    2 1 Отговор
    страшни са направо копирали са ивеко мотора и сега викат 'наш си е'
  • 3 мотор

    1 2 Отговор
    И така да е ,Стефане,теб лично какво те вълнува точно това??!
    Ако има нещо за изясняване-то е между FIAT и УАЗ ,а точно там
    НИКЪДЕ НЕ ВИЖДАМ ТВОЕТО ИМЕ!!!!!
    Много по-здрави и от мен, и от УАЗ-ПАТРИОТ!
  • 4 Атанас Велики

    2 0 Отговор
    Те руснаците са готови да си купят разработките на фалиращите компании, но незнайно защо, никой не иска тяхната финансова помощ! Политики! Като не ти продават ноу-хау за пари, ще тр да копираш! Да не говорим, че хората специално отказаха, техния много по-добър джип Тигър, за сметка на простреляното Ивеко! Само и само да получат достъп до по-консуматорски разработки! Срещу Русия и днес се води политика на изолация! Най-вероятно САЩ натискат, защото знаят на какво са способни русите!
  • 5 .....00.....

    2 0 Отговор
    Руснаците са специалисти по направата на здрави и евтини машини.Работят на принципа "с пръдня боя".Както и да е,бива ги.
  • 6 off-race

    2 2 Отговор
    Стефчооооо, ама хич не ги разбираш нещата, пък си тръгнал и да пишеш, чак. Излагаш се мъжки!
  • 7 Димитър

    1 2 Отговор
    не знам но на офроуд състезанието на първите места бяха нисан патрули а не някакви ниви и уазки, колко са добри е спорен въпрос след като не влагат технологии, а и скоро катастрофира Лада калина на която и се заключва волана докато си кара човечеца ,ами да виновен е за избора си на марка автомобил

    Коментиран от #15

  • 8 Неделчев

    4 1 Отговор
    Че са руски, руски са, че са стари стари са. Не можеш обаче да ги сравняваш в състезанията защото УАЗ не са правили разработки за такива. Патрола както си излиза от завода, не може и да стъпи на строшения УАЗ на офроуд. Всичко е въпрос на гледна точка. Където ходи УАЗ-а и скапаната НИВА, трудно биха излезнали разни ML GL GLK, Нисан кашкай, аутлендъра на мицубиши и т.н. Истинските джипове отдавна почнаха да ги видоизменят. Може би G класата и Дифендъра са джиповете които и до ден днешен имат нещо (офроудърско) в тях. УАЗ-а за парите които струва е повече от идеален!
  • 9 Japan Power

    3 0 Отговор
    Да, ама Патриота в България се продава за 36 000 лева, което е 18000 евро.
    И то за толкова базова версия, че прилича на Москвич дефорсак.
    А ръждясва и се чупи по бързо и от Самара
  • 10 Патрола

    2 0 Отговор
    Да,новите модели са живи паркетници,виж обаче Патрол 86-та 3.3ТД е съвсем друга...бира!
  • 11 ГОШО

    2 2 Отговор
    Леле,искрено съчуствам на новите собственици на това чудо,дано излизат поне за малко от сервизите за да ги покарат малко(ако запали) :))))
  • 12 baihui

    2 0 Отговор
    руската G-класа
  • 13 Атанас Димитров

    1 0 Отговор
    a be hora nau4ete se da karate puk togava hvalete razni modeli jipove na slabo zadkormilno ustroistvo i lunohod mu dai pak do nikade njama da stigne!!!
  • 14 Бате Хакер

    0 0 Отговор
    "според руснаците си е изцяло тяхна разработка" - демек изобщо не са откраднати от офицерите на ГРУ. Ама хич никак даже...
  • 15 ВИП АМГ

    1 0 Отговор

    До коментар #7 от "Димитър":

    @7 novite nissani niamat shans pred lada niva ili UAZ.imaqshe edin patrol star model niakade do 1990g toi stavashe za presecheni tereni no sega sa parketni jipki.
  • 16 Руска кочина

    2 0 Отговор
    УАЗ-ката наистина е много проходим автомобил,да не говорим за "виетнамката".Малко са автомобилите,които са проходими като тях.Нека не забравяме и това,че "КАМАЗ" е нееднократен победител в рали "ДАКАР".
  • 17 MAZDA

    0 0 Отговор
    tos motor sigurno she e po-muden ot dizela na great wall i shte traka pove4e ot pompata diuza na VW
  • 18 Красимир Главянов

    0 0 Отговор
    Паживйом увидим, казват руснаците, аз съм доволен от уазките, но по старите. Новите модели са боклук. До 1989г произведените са истински, другото не се знае от какви части е сглобено.
  • 19 tazoni4ko

    1 0 Отговор
    поразровете се из нета и вижте в англия тест как Лада Нива продулжава а прехваления Дифендер закъсва,вярно е,4е руските са като издялкани отвутре и отвън,но за проходимост няма кой да ги бие
  • 20 offroad

    0 0 Отговор
    УАЗ като повечето руски автомобили копира доказали се конструкции на други компании.
    Руските джипове са си копия на легендарния "БАНТАМ" по известен като копието му "Уилис".
    ГАЗ 69 е пълно копие от двигател до конструкция на тези машини.
    При камионите също се копира Газ 51 ,Зил 157 и много други.

    Сега ще копирата от някое друго място и това е .
    Важното е да си намерят качествени доставчици защото частите правени в Русия са много зле.
    Иначе УАЗ е добра машина и е наистина проходима , не като някакви БМВ та или измислени Q 5,7 и каквото там си измислят немците.
    Между другото още през 2 та световна германците са били по зле и с камионите и с джиповете.Само танковете им са били добри но прекалено усложнени и както всичко немско като се счупи много трудно се ремонтира.
  • 21 Таралежа

    1 0 Отговор
    Руснаците са специалисти,когато правят от нищо,нещо.Що се отнася до танковете,Т-34 е най-добрия танк в световната история за всички времена.Един от най-добрите камиони от войната е "стареца" ЗИС-5.Останалото са празни приказки,лукс и реклама.
  • 22 СССР

    0 0 Отговор
    да истина е че заимстват от чуждите разработки но има една разлика и тя е че си го преправят по своему така че да е просто и ефективно без излишни неща например уаз 469 е заимстван от g класата на мерцедес чиято разработка е много по стара и е реализирена благодарение на иранския шах който си поръчва от германците нов военен джип и те просто го пускат в производство а идеята и разработката за тях е стара чудя се кой ли ще поведе ако се съревновават един уаз469 и една g класа?
  • 23 Japan Power

    0 1 Отговор
    Основен ремонт на 100 000
    и последващи такива през 50 000
    Постоянен теч на масло, горене ма масло и изпбщо разход на масло.
    Гниещи ламарини и блокираща скоростна кутия.
    Слаб диеренциал с периодични тежки повреди.
    Това е руската офроуд техника по технологии от 40-те години
  • 24 copy paste

    1 0 Отговор
    Истината е Ленд Круизър.Особено изпълненията за военни.Ако вземеш УАЗ все нещо ще протече ще претрака и т.н. Добра конструкция но изключително некачествена изработка.За германците не говорим , още през 2 та световна са били зле със джиповете.И до сега нямат джип като Willis. Движели са се с разни смешни "вагени" дето въобще не са можели да се доближат до американските конструкции.
    Иначе танка "Тигър" е къртел руските но не са правели достатъчно бройки.Към карая на войната руснаците са произвеждали повече Т34 отколкото немците са можели да унищожат и така са печелели.
    А иначе е имало заповед от Сталин Т34 да влиза в битка с Тигър или "Щурмгешутце" само в съотношени поне 3 към 1.
    А между другото окачването на Т34 е американска разработка, както и ЗИС 5.
    Абе транспортната техника на руснаците е копирана от където хванат.
  • 25 520 зендер

    2 0 Отговор
    Аве ти въобще чуваш ли се кви глупости натръшка.Т34 има революционна конструкция-ламарините са под някакъв ъгъл и снарядите отскачат от тях-това им носи предимство.