42 702 39

Opel Omega на 700 км

Георги Касабов

"Рано или късно всяка кола се превръща в Opel", "Ако някоя безветрена нощ паркираш Opel в гората и се заслушаш, ще чуеш как гние"... С обидните шеги на гърба на немската марка може да бъде издадена цяла книга.

Преувеличени или не, в тези анекдоти има нещо вярно. Въпреки огромните тиражи и несъмнената популярност на Opel, днес практически не може да бъде открит такъв автомобил на възраст над 20 г. в добро състояние с оригинална боя и без корозия. Това обаче не значи, че такива "капсули на времето" не съществуват.

Тази Omega A от 1992 г. е изминала едва 705 км. Седанът е имал един-единствен собственик, набор 1927-а. Човечецът не успял да се порадва дълго на колата си, но преди да се спомине сварил да я зазими в сух и топъл гараж, където останала четвърт век.

Каросерията на тъмночервения Opel все още е покрита със заводското восъчно покритие. В сервизната книжка има само една бележка, вписана когато автомобилът е бил на 200 км.

Под предния капак работи 2.6-литров редови шестак C26NE с мощност 150 к.с. Двигателят е съчетан с 4-степенна автоматична трансмисия. Първото планово обслужване на 15 000 км така и не се е случило.

Подобно на много немски коли от началото на 90-те години, оборудването е доста постно. Страничните стъкла се вдигат и свалят ръчно, а климатик отсъства. Единствените екстри са велурената тапицерия на седалките, стереото Blaupunkt SC202 и централното заключване.



Коментари

Коментарите са сортирани от стари към нови
  • GTE (гост)
    Отговор
    1 15:16  14.11.17
    Имах навремето Opel Rekord от последните 1986 година. Страхотна кола и може би от последните здрави Опели. Беше гаражна на 300 000 км. Пуснах обява в немското мобиле и един колекционер от Холандия дойде и я купи. Още изпитвам носталгия че я продадох, но човек е по-добре да кара съвременна кола.

    Коментиран от #2

  • Иван (гост)
    Отговор
    2 15:31  14.11.17

    До коментар #1 от "GTE":

    И аз имам Опел Рекорд,модел 1977г.Стои в гаража от много години,само от време на време го припалвам.На 276000 км.Купих го 1994 г.
  • Възпитан (гост)
    Отговор
    3 16:29  14.11.17
    Защо 15W40 ?
  • СвръхАз (гост)
    Отговор
    4 16:32  14.11.17
    Щото тогава друго е нямало
  • Алфа Ромео (гост)
    Отговор
    5 16:35  14.11.17
    Готина е колата и със шестак двигател, навремето Лотус Омега е бил най-бързия седян на света, по-бърз от М-ки и АМГ-та.
  • яхуу (гост)
    Отговор
    6 16:51  14.11.17
    Всъщност всички немски кокошарници, които се внасят у нас и се предлагат на Горубляне или в Дупница, са от собственици 27-ми набор. Та ти тази не прави изключение !

    Коментиран от #7

  • Иван (гост)
    Отговор
    7 17:24  14.11.17

    До коментар #6 от "яхуу":

    Всъщност в момента пак карам Опел,само че Омега 2001 г.Купих я 2012 от човек 1925 набор.Ако не ми вярваш прати ми имейл да ти пратя снимки на брифа.Мога да ти пратя и снимки на Рекорда,да видиш че не лъжа.Това,че много „автотърговци“ мамят не означава че няма такива коли.

    Коментиран от #10

  • касапина (гост)
    Отговор
    8 18:00  14.11.17
    Преди няколко години набарах една корса в германия ,беше само на 36000км ,никой не вярваше ,наложи се да се превърти километража напред, да стане на 136000 и веднага я грабнаха.

    Коментиран от #11

  • Радо (гост)
    Отговор
    9 18:50  14.11.17
    Еее...от 236 000км. да го превъртят на 36000 - е тва е много нагло вече според мен наистина!!!
  • Борчо (гост)
    Отговор
    10 18:56  14.11.17

    До коментар #7 от "Иван":

    Преди време бачках в една охранителна фирма шефчето си падаше малко колекционер. Сред някои екзотики имаше и една Омега Ево 4.0. Гледаш я нищо и никакъв барутник с олющен тук там лак, а като завъртиш ключа - звука гали ушето.
    Тази кола на снимката ще надживее много коли, но друго си е да караш съвременна кола, най-малкото заради глезотиите.

    Коментиран от #16

  • Krisko (гост)
    Отговор
    11 19:27  14.11.17

    До коментар #8 от "касапина":

    Кола на 36000 км се вижда че е на 36000 км.
  • 2.0 115 кс (гост)
    Отговор
    12 19:38  14.11.17
    Карал съм такава само, че 2.0 ,колкото пишеше на километража го пълнеше ,225км
  • Влади Субаруто (гост)
    Отговор
    13 20:25  14.11.17
    За ръждата това е валидно и за Субару. Моето го взех нов внос за 3 години тук цялото изгни
  • Гаргамел (гост)
    Отговор
    14 20:27  14.11.17
    Тъкмо я проверих в моблето за 12,900 евро е обявена, височка цена, при условие, че има една Opel Omega B 2.6 V6 на 16,700 км обявена за 6,500 евро

    Коментиран от #22

  • Иво (гост)
    Отговор
    15 20:39  14.11.17
    Пет човека се возихме в една такава на магистралата с 200км/ч и не можеш да усетиш скороста 👍
  • Иван (гост)
    Отговор
    16 21:00  14.11.17

    До коментар #10 от "Борчо":

    Така е.
  • VWandMercedes (гост)
    Отговор
    17 21:05  14.11.17
    Който не се е возил на омега незнае каква кола е.И защо подяволите за Субару никой не говори, че ръждясват повече от опел?Еее сигурно японската ръжда е по-специална.

    Коментиран от #18

  • Legnum (гост)
    Отговор
    18 21:40  14.11.17

    До коментар #17 от "VWandMercedes":

    Не са само Субару. Всички японци гният яко.

    Коментиран от #19

  • Гаргамел (гост)
    Отговор
    19 21:50  14.11.17

    До коментар #18 от "Legnum":

    Не съм съгласен на 100%, имал съм субару, мазда и мицубиши. Маздата не гние, другите 2 обаче са бетер опелите,

    Коментиран от #23

  • Михаил (гост)
    Отговор
    20 21:54  14.11.17
    Собственик съм на Опел Омега А 93-та год. вече 7,5 г. само,че моята е с мотор C20NE.На реалните си километри е,каквито показва километража,защото я взех от човек от Германия и не е пипана от автоджамбази.Всеки които иска може да провери в Интернет,че специално тези мотори на Опел се водят вечни двигатели т.е. с нормална поддръжка могат да навъртят и 1 млн. км. а 500 000 км си ги нямат за нищо.За тези 7,5 г. навъртях с моята кола около 90 000 км. и тази кола не ме е оставяла никъде на път.И противно на схващането,че колите със задно предаване са по калпави през зимата и по принцип,не съм закъсвал никъде макар да съм карал в поледици и неразринати пътища.За мен тази кола си е абсолютен немски танк.По моята няма никъде изгнило,защото си имам гараж и никога не я оставям отвън,когато съм си вкъщи,разбира се.Когато почнах да карам Опела много много не се интересувах от технически данни,гледах само да я карам и да си върша работа,дори се наканих да я продам за да си купя по нова кола,но един мой приятел,които също имаше Опел ме запозна преди няколко години с едни момчета от клуб Опел Пловдив и като ми поразгледаха един ден колата и единият от тези мъже даже ми се скара.Вика ми "да не си посмял да си продадеш колата,ще направиш най-голямата грешка в живота си".Тогава ме светнаха за доста неща спрямо Омегите и тогава започнах да се ровя в нета и научавам доста интересни неща за Омега А като това,че и моторите и ходовите части са им много здрави.За 7,5 год и навъртя
  • Михаил (гост)
    Отговор
    21 22:11  14.11.17
    навъртяни почти 90 000 км. съм сменил само:средно и задно гърне,бензинова помпа(сам я изгорих след като оставих резервоара празен когато сложих газова уредба на колата)биалети,накрайници и тампони на стабилизиращата щанга и моторчето на парното,което изгоря в големите студове на лютата зима през 2012-та.За сравнение ще кажа,че преди Опела имах едно Рено за около година на което за това време навъртях около 35 000 км и ми беше побеляла косата от ремонти.За тези 11 месеца в които имах Рено-то за ремонт дадох почти 3 пъти от сумата за която го купих.А с Опел-а направо се родих.Затова твърдо се отказах да го продавам,макар да имам финансовата възможност да си купя по нова и по луксозна кола.
  • карамЕЛ (гост)
    Отговор
    22 23:06  14.11.17

    До коментар #14 от "Гаргамел":

    БаЗе - правиш ли разлика между 16700 и 700 ? Едното няма нищо общо с другото ! Едната има 24 пъти по голям пробег от другата .
  • Дада (гост)
    Отговор
    23 23:15  14.11.17

    До коментар #19 от "Гаргамел":

    Приятел ти мазда 3, мазда 6 и най-вече мазда примаси виждал ли си. Гният 2 пъти повече от опел ;)

    Коментиран от #25

  • filo (гост)
    Отговор
    24 23:23  14.11.17
    Когато си търсех кола миналата годона исках да си купя мазда 6. Колкото мазди гледах, всички бяха ръждясали. Затова се отказах от маздата и си купих пежо. То поне не гние.
  • Гаргамел (гост)
    Отговор
    25 23:25  14.11.17

    До коментар #23 от "Дада":

    моята беше 323f 90 година купувана нова, продадох я на 13г на мой приятел който я кара още 8, нямаше и грам ръжда. За по-новите модели не знам имам навика всеки път да си купувам различна марка.
  • 26 00:31  15.11.17
    Този коментар е премахнат от модератор
  • 27 08:32  15.11.17
    Този коментар е премахнат от модератор
  • 28 08:33  15.11.17
    Този коментар е премахнат от модератор
  • орелииии (гост)
    Отговор
    29 08:37  15.11.17
    белкантоооооо
  • GR787 (гост)
    Отговор
    30 09:46  15.11.17
    Мога да Ви уверя,че новите опели вече намат нищо общо със тия от едно време...
    Имам OPEL CORSA 1.4 TURBO 2017 OPC LINE
    И съм доста доволен от поведението на колата
  • Опел (гост)
    Отговор
    31 14:22  15.11.17
    Опел - гниел?! Всяка кола/метал ръждясва. Просто единствените коли които съумяват да се движат по улиците след 20+ години е Опел. Замислете се какви са били последните коли над 20 години които сте виждали по улиците?

    Коментиран от #32

  • Алфа Ромео (гост)
    Отговор
    32 18:32  15.11.17

    До коментар #31 от "Опел":

    Някой VW също успяват но вече с повече проблеми от Опелите, строшени скорости и т.н.
  • onq s konq (гост)
    Отговор
    33 20:30  15.11.17
    Моито беенве па скоро стана на 30 години и нема петно ражда никаде!Верно че харчи масло колко нафта и вият скорости като сибирки вълк при минус 40 ама досега не ме е оставила никаде!
  • Боре (гост)
    Отговор
    34 01:28  16.11.17
    От Опелите съм имал -МАНТА( 2000 инжекцион 110к.с.),КАЛИБРА(2000инжекцион 115к.с.),ОМЕГА(2500 тд143к.с.БМВ мотор),КОРСА (1.5 ТД 67к.с. исузо мотор) и КОРСА(1.5 д 50к.с.исузо мотор). Най-голямата издънка се оказа БМВ мотора на ОМЕГАТА иначе всичко друго от това което аз съм имал като ОПЕЛИ,има неизчерпаем ресурс от издържливост.Може би затова и фалираха.
  • ST'Hunter (гост)
    Отговор
    35 09:08  16.11.17
    Хора, ако щете вярвайте- я момента стоя на волана на моята прекрасна Opel "Omega" 2.0 и оставих децата от училище. Та искам да кажа, че това е кола на 26 години, от които 18 е моя. Взех я на 91 000км от човек в Германия. Имам още една кола на 4г. и един джип на 8г. - взети от магазина. Омегата ми вече е на 389 000км и в сервиз е влизала само за консумативи и биалетки. Джипа два пъти е ремонтиран- автоматика на 84 000км. и задна лагер-главина на 90 000км. Омегата е любимият ми автомобил, на който мога да разчитам, че никога няма да ме остави на пътя. За возията да не говорим. Братовчед ми имаше същата допреди седмица. Беше на 780 000км и я продаде на човек, който я искаше заради двигателя. Плака, но я махна, защото майстора му казал, че носещите му греди са опасно корозирали... Те така...
  • TSFH (гост)
    Отговор
    36 17:18  16.11.17
    Опелите по принцип са е*ати варелите.
  • ААА 8 (гост)
    Отговор
    37 05:47  17.11.17
    Опел Омега комби в Германия , си беше спечелил прякора "Железният Кон" Колата на ремонтните бригади , строители , бачкатори. Експлоатира се се безжалостно и като кола , и камион едновременно.Здрав опростен, непретенциозен автомобил , за корозията е известно. Казват му още "Германският Москвич" И да добавя без грам злоба шеговитите коментари. Какъв да е ? като създателя му го е зачеркнал като автомобил още от самото начало на своята емблема.Шегата настрана , емблемата на Опел символизира и значи крачето от шевната машина , с която Адам Опел започва своя бизнес , преминал по късно във велосипеди , мотопеди, и в последствие автомобили. Тласък дават обществените поръчки за въоръжаващата се Германия.
  • GTE (гост)
    Отговор
    38 09:08  17.11.17
    В днешно време Опел е собственост на PSA, така че ...
  • 39 05:31  23.11.17
    Този коментар е премахнат от модератор

Напиши коментар:


Публикувай