Историята на тази фирма води своето начало от един град на име Уорън, намиращ се в щата Охайо. Там двама предприемачи - Джеймс Пакард и Джордж Вейс основават работилница за производство на електроуреди. Младият и амбициозен Пакард обаче е очарован от двигателите и е убеден, че бъдещето в бизнеса му е свързано с производството на автомобили. Така с помощта на брат си Уилям основават завод за производство на леки коли. През 1899 на бял свят се появява първият автомобил с марка Packard, който носи моделното обозначение Type А. Всяка следваща година излиза по един нов автомобил, обозначаван с букви от азбуката.
Возилото, което обаче утвърждава компанията като един от лидерите в производството на луксозни автомобили, се появява доста по-късно и се казва Twelve. Названието произлиза от V-образния агрегат, с който се оборудва луксозната лимузина. По това време един от профилите на завода е свързан с производството на каросерии. В тяхната разработка взимат участие известни американски дизайнери и проектанти, един от които е Льо Барон. Именно той прави една уникална каросерия, която се монтира на модела Twelve. Шедьовърът е наречен Packard Twelve Sport Phaeton by LeBaron. Колата се характеризира с обем на двигателя от 7 300 см3., водно охлаждане с центробежна помпа. Към агрегата се монтира напълно синхронизирана механична трансмисия, която разполага с центробежен съединител. Към твърдите преден и заден мостове са прикрепени полуелиптични листови ресори. С механически барабанни спирачни апарати са оборудвани и четирите колела. Така комплектован, автомобилът развива скорост от 160 км/ч.
Екстериорният дизайн има за цел да се възползва максимално от преимуществата на откритите автомобили, като в същото време се запазват удобствата на возилата със закрита каросерия.
Този автомобил нарежда американската марка до фирми като Pierce Arrow и я превръща в синоним на качество и благосъстояние. За съжаление след този успех нещата тръгват надолу. През 1954 година фирмата се обединява със Studebaker, но и това не помага. Четири години по-късно изчезва от автомобилните каталози.
Радославъ Славчевъ
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА