Last news in Fakti

25 Януари, 2012 10:51 15 268 26

Най-скъпите автомобилни марки за 2011-а

  • toyota-
  • mercedes-benz-
  • bmw-
  • honda-
  • volkswagen-
  • coca-cola

 

От изнесените официални данни на компанията Interbrand за най-скъпите брандове в света става ясно, че сред автомобилните производители най-високо е оценена японската марка Toyota. Цената й спрямо 2010-а се е повишила с 6% въпреки спада на продажбите заради опостушителното заметресение.
 
Toyota е оценена на $27.76 млрд., независимо че по продажби вече отстъпи не само на General Motors, а и на Volkswagen. Съвсем малко по-ниско е поставена немската марка Mercedes-Benz, която е оценена на $27.44 млрд., което спрямо 2010-а е ръст с 9%.
 
Последното място от челната тройка заема BMW. От Interbrand са оценили баварската марка на $24.55 млрд., като спрямо предходната година тя също бележи прогрес с цели 10%. Относително малко от лидерите изостава другата хитова японска марка Honda, която също бележи ръст с 5% и е оценена на $19.43 млрд.
 
Петото място е за Volkswagen, но марката от Волфсбург е оценена значетилно по-скромно - на $7.85 млрд. Ръстът й спрямо 2010-а обаче е по-голям - 14%. След VW се нареждат Ford ($7.48 млрд., +4%), Audi ($6.17 млрд., +13%), Hyundai ($6 млрд., +19%), Porsche ($4.58 млрд., + 4%) и Nissan ($3.81 млрд.).
 
Интересна е и оценката на експертите за марката Ferrari. Скудерията струва едва $3.59 млрд (+1%), като приблизително толкова е оценена и американската Harley-Davidson ($3.51 млрд., +7%). В топ 100 на всички световни брандове Ferrari се нарежда на 99 място.
 
Въпреки че Toyota е най-скъпата автомобилна марка, в класацията Топ 100 на световните брандове тя заема чак 11 място. Безспорен лидер е Coca-Cola, която е оценена от експертите от Interbrand на $71.86 млрд.
 
Местата между Coca-Cola и Toyota, или от второ до десето, се заемат от гигантите IBM ($69.9 млрд), Microsoft ($59.08 млрд), Google ($55.31 млрд), General Eelectric ($42.8 млрд), McDonalds ($35.59 млрд), Intel ($35.21 млрд), Apple ($33.49 млрд), Disney ($29.01 млрд) и Hewlett-Packard ($28.47 млрд.).
 
Ето и пълния списък на стоте най-скъпи компании в света:


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 nikito_blend

    1 2 Отговор
    Марката има значение, и пак Японците са на първо място сред автомобилите.

    Коментиран от #2, #3

  • 2 hienata

    2 2 Отговор

    До коментар #1 от "nikito_blend":

    @1 Какво включва тази оценка имаш ли представа. Или като кон с капаци "Японците са на първо място" Давй светни ни нас неуките какво означава "Японците са на първо място" Какво означава "Toyota е оценена на $27.76 млрд., независимо че по продажби вече отстъпи не само на General Motors, а и на Volkswagen. "

    Коментиран от #20

  • 3 Име:

    2 0 Отговор

    До коментар #1 от "nikito_blend":

    @1 Внимавай че на тоя все едно си обидил цялото му семейство...
  • 4 740D

    1 1 Отговор
    Къде е опел! Ако асконата ми сложа емблемата на тойота отпред на капака, ръждата дали ще изчезне?

    Коментиран от #5

  • 5 Име:

    1 0 Отговор

    До коментар #4 от "740D":

    @4 Значи опитай. Но преди това обиколи 3 пъти колата размахвайки емблемата на по-засегнатите места. След това намери тойота, спри я до асконата и форсирай 3 пъти до 5000 оборота като след това оставиш да работи около 2 мин паркирана срещу асконата и направи движение, с което да я залъжеш че сваляш емблемата от тойотата и я слагаш на нея. Това мисля че ако не е твърде късно може да подейства.

    Коментиран от #6, #9, #22

  • 6 консултант продавач

    1 0 Отговор

    До коментар #5 от "Име:":

    @5 Препоръчвам ти Инфинити ще останеш доволен,и маратонки nike на мода са хахахаха
  • 7 740D

    0 1 Отговор
    Ще има да махам ли да махам. Дупките не са никак малки. Даже земаха акумолатора през тях. Ще пробвам, въпреки че ме съмнява малко ама...Ако не, поне лятото климатик не ми трябва.

    Коментиран от #8

  • 8 Име:

    0 0 Отговор

    До коментар #7 от "740D":

    @7 Лошото е че няма как да я кърпиш че няма здраво за което да се хванеш да заваряваш та ми дойде идея да я увиеш цялата с вестници и тиксо и да я напълниш с оная изолиращата пияна и като стегне само си изрежи място за тебе да можеш да шофираш а останалото ще държи купето.
  • 9 Дечо

    0 1 Отговор

    До коментар #5 от "Име:":

    @5 Импрезата не го карай дъждовно време много ръждясват отдолу. А съединитела заминава още на 100хиляди, от ръцете ми минаха 4 жълтурки много са капризни затова не ги хвали толкова всеки път!

    Коментиран от #13, #15

  • 10 Нема Бира

    1 1 Отговор
    Значи да резюмирам.. BMW е оценена с 12% по-малко от Toyota и това с 5 пъти по малко продажби! Хммм.... коя ли е по печелившата марка се питам
  • 11 740D

    2 0 Отговор
    Поне опелът не е капризен. За изгниване отдолу и дума не може да става. Такава дупка се е отворила там, че може да падне някой. Замаскирал съм я със гумена стелка сега, която съм я хванал с габарка. Веднъж качих да закарам една колежка и минах през кална локва. Сещаш се какво стана.

    Коментиран от #14

  • 12 ....

    2 1 Отговор
    Капризен си ти дечко а не жълтурковците

    Коментиран от #16

  • 13 Име:

    1 1 Отговор

    До коментар #9 от "Дечо":

    @9 200 000 км още е с оригинален съединител, освен че нямам никакви сменяни части освен 1 крушка за дългите и четките на стартера, и веднъж биалетки за някфи смешни пари ама то с тия дупки. А и не знам дали са реални тия 200 000 защото нямам доверие на автокъщата от която е купена колата (обясними причини)
  • 14 Име:

    1 1 Отговор

    До коментар #11 от "740D":

    @11 Ами ти караш летящо килимче. Като наближиш локва казвай на пасажерката да си вдигне краката.
  • 15 Име:

    0 1 Отговор

    До коментар #9 от "Дечо":

    @9 За дъжд не знам, но зимата на сняг ми прави впечатление че само аз се движа спокойно пък всички все ринат бутат, пак ринат и пак бутат, понеже не минават снегорини в квартала та много лошо ме гледат как минавам...
  • 16 Дечо

    1 0 Отговор

    До коментар #12 от "....":

    @12,13 Казвам това което съм преживял 2.0Т искарва толкова.Незнам твоя какъв е,най големия боклук се оказа маздата 6
  • 17 Maurice

    1 1 Отговор
    Тойота не правят само автомобили,така че е съвсем нормално да е по-скъпа марка от останалите автопроизводители.
  • 18 520 зендер

    1 2 Отговор
    И кво по-точно искаха да кажат с тая статия...Въобще не ми дреме колко е съпа бмв или тойота...
  • 19 чччф

    1 1 Отговор
    Нали фолксваген беше ат най скъпите кво стана сега а

    Коментиран от #21

  • 20 Prelude

    1 0 Отговор

    До коментар #2 от "hienata":

    @2 Добър въпрос, на който отговор има в сайта на интербранд. В резюме, главните показатели са три:
    1. финансово педставяне - измерва финансовата възвращаемост на инвеститорите
    2. име на марката - измерва частта от търсенето на продукта която се дължи на името (т.е. разликата с търсенето ако същия продукт се предлага без марка)
    3. сила на марката - измерва възможността на марката да осигури постъпления вбъдеще.

    Коментиран от #23

  • 21 Kobester

    0 1 Отговор

    До коментар #19 от "чччф":

    @19 VW не е скъпа, просто има много продажи, но са евтини колите. А и освен това не можеш да сравняваш която и да е кола със Microsoft, Apple, Google, IBM и така нататък.
  • 22 Kobester

    0 2 Отговор

    До коментар #5 от "Име:":

    @5 хахахахахахаха
    @2 Е ама важното е че са на първо място бе как, япония та япония, аман от дошовци

    Коментиран от #24

  • 23 hienata

    0 0 Отговор

    До коментар #20 от "Prelude":

    @20 Евала колега ,както обичам да казвам има и интелигентни хора по форумите. Към твоите мисли бих добавил и цитат от David Aaker "Бранда е най-ценното недвижимо имущество във света - ъгъл от съзнанието на потребителя." , а на останалите които мислят,че "бранд" е степен на сравнение бих задал следният въпрос: защо натюрморт на Пикасо : две круши,крива ваза и ябълка струва 55милиона долара и дали някой бушмен ще даде и крак от гущер за нея.
  • 24 ВИП АМГ

    0 1 Отговор

    До коментар #22 от "Kobester":

    @22 vinagi iaponsko pred kenefite na VAG.nesi li nauchi uroka?
  • 25 Митко

    1 0 Отговор
    Какво им обясняваш,те си мислят че след като у тяхното село карат Голфсваг.ни хората по света не знаят какви боклуци са.
    Както виждате от оценките немската конфекция от Голфсбург е далеч назад от лидерите.
  • 26 Кирил

    0 0 Отговор
    Пичове стига сте спорили коя марка е най-добра нали в крайна сметка всеки си купува кола която да му харесва на него и да си я кара с кеф,а не да му я харесват другите!!!