Баварците изпълниха обещание си и представиха преди автосалона в Женева новия си дизелов двигател, снабден с три турбокомпресора. Този мотор ще се монтира на моделите от новата серия M Performance и по-конкретно на седана и комбито от пета серия, както и на автомобилите с повишена проходимост X5 и X6. Новият агрегат е построен на базата на стандартния трилитров дизелов мотор. Мощността му е 381 к.с., а максималният въртящ момент - 750 Нм. Той действително притежава три турбокомпресора, два малки и един голям. Първият компактен нагнетател започва да работи на близки до празния ход обороти.
Тази турбина обезпечава отзивчивостта на двигателя в ниските обороти, а когато те достигнат 1 500 в минута, в действие влиза голямото турбо. Първоначално то не работи на пълни обороти, а достига пълната си производителност след отметката 2 700 об/мин. Тогава се отваря допълнителен канал за подаване на изгорели газове към турбината. По същото време се задейства и втората компактна турбина, която уплътнява допълнително въздуха преди попадането му в горивните камери. За оптималната работа на трите турбокомпресора е предвидена и система от клапани, която прецизно регулира силата на изгорелите газове и респективно подаването на въздух към камерите.
Двигателят се характеризира и с още една новост - система за впръскване на горивото под налягане или както го наричат баварците common rail от най-ново поколение. Именно тази система вкарва горивото чрез иновационни пиезо-дюзи с налягане от 2 200 бара. Едно от най-големите достойнства на новия дизелов агрегат е неговия разход на гориво. Средното потребление на нафта при седана и комбито М550d е 6.3 литра на 100 километра пробег, а версиите X5 M50d и X6 M50d не харчат повече от 7.7 литра на 100 километра.
Интересни са и динамичните характеристики на автомобилите, оборудвани с новия двигател с три турбини. Седанът на "петицата" ускорява до 100 км/ч за 4.7 секунди, с едва 0.3 секунди от М5 с мощност 560 к.с. Комбито изпълнява същото упражнение за 4.9 секунди, а кросоувърите X5 M50d и X6 M50d, съответно за 5.4 и 5.3 секунди. Всички дизелови М-версии са оборудвани и със система за предаване на въртящия момент и към четирите колела, която е настроена индивидуално за всяка от тях. Цената на BMW М550d в Германия ще е 80 800 евро, а на кросоувърите X5 M50d и X6 M50d, 82 300 и 85 800 евро съответно.
Инженерите от BMW обещават още звука, който издават автомобилите от серията M Performance, да отговаря подобаващо на резачка с индекс М. Въпросните автомобили ще разполагат и с изцяло преработено шаси, по-мощни спирачки и с прекалибрована спомагателна електроника. Външно ще са оформени по-агресивно, а оборудването в салона ще включва почти всички електронни помощници, използвани от компанията. Дизеловите М-петици ще се появят в германските дилърски центрове още в средата на месец май тази година. Кросоувърите ще се предлагат от началото на лятото.
Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Godzila
11:44 26.01.2012
2 Дошо
11:50 26.01.2012
3 nikito_blend
11:53 26.01.2012
4 POWER
11:53 26.01.2012
5 ML 320 CDI
11:55 26.01.2012
6 Съпартиец на Дошо
12:01 26.01.2012
7 ivan
http://www.ultimatecarpage.com/car/2242/Mercedes-Benz-SLK-320-CDI-Tri-Turbo.html
12:06 26.01.2012
8 VR4 TT
12:26 26.01.2012
9 740D
12:39 26.01.2012
10 baihui
12:47 26.01.2012
11 Дошо
13:21 26.01.2012
12 Бай Тошо
13:25 26.01.2012
13 Дошо
Високооборотно атмосферно чудо е HONDA S2000
13:40 26.01.2012
14 123
Коментиран от #39
13:54 26.01.2012
15 Дошо
Маслоядите ФСИ не ги прехвалвай толкова, защото освен, че са маслояди горят колкото един 2.0VTEC.1.4 с турбо 170к.с нямат японците до колкото знам, но имат 1.6 атмосферен със 173к.с - на Мицубиши и 160к.с на Хонда!Германците 1.6 атмосферен колко имат?За турбиниране да не говорим, че нали знаеш на какво е способна Супра?
14:10 26.01.2012
16 Ошод
14:35 26.01.2012
17 ММЛЛ
14:50 26.01.2012
18 Дошо
14:54 26.01.2012
19 ззааззаа
14:55 26.01.2012
20 GT-R
Коментиран от #24
14:56 26.01.2012
21 ззааззаа
14:56 26.01.2012
22 дадада
14:57 26.01.2012
23 дадада
14:58 26.01.2012
24 roadstar
До коментар #20 от "GT-R":
@20:Прав си баце... Нисан като пуснаха GT-R и всички компании се нас*аха обилно, защото разбраха колко са назад с материала.
БМВ и 5 турбини да сложат, пак ще са си втора ръка. Ако имах парите, никога нямаше да взема нещо друго освен GT-R. А ако имах наистина много пари, щях да взема Lexus LFA. останалото е бошлаф... за нашенските гаменчета..
15:03 26.01.2012
25 GT-R
Коментиран от #26
15:12 26.01.2012
26 nikito_blend
До коментар #25 от "GT-R":
@25 Напълно съм съгласен.15:18 26.01.2012
27 ъгжяагф
15:33 26.01.2012
28 ML 320 CDI
16:03 26.01.2012
29 вихрогони
16:13 26.01.2012
30 Атанас Радев
16:14 26.01.2012
31 ML 320 CDI
16:21 26.01.2012
32 Николай Попов
16:31 26.01.2012
33 хахахахаха
Коментиран от #36
17:08 26.01.2012
34 520 zender
17:30 26.01.2012
35 520 zender
Коментиран от #37
17:48 26.01.2012
36 Този коментар е премахнат от модератор.
37 Име:
До коментар #35 от "520 zender":
@35 Имал ли си японски автомобил?18:32 26.01.2012
38 Порше Мерцедес
Коментиран от #42
18:35 26.01.2012
39 Име:
До коментар #14 от "123":
@14 Имат от 1.3 ограничен на 280к.с . Мазда rotary power. А относно бързооборотните хонди. Не е фактор че 6500 оборотен мотор ще изкара повече от хондата с 7800 или 9000 оборота въпроса е направията и материалите вложени в производството на мотора, луфтове, триене и т.н. Пък и ти мислиш че постоянно ще я караш в тия обороти?18:39 26.01.2012
40 Raptor
Коментиран от #43, #44
18:40 26.01.2012
41 боклук
18:45 26.01.2012
42 магарцедес
До коментар #38 от "Порше Мерцедес":
@38 Сигурно караш някакъв ръждив мерцедес китайска ли е или турска?Коментиран от #45
18:47 26.01.2012
43 Име:
До коментар #40 от "Raptor":
@40 Когато Алфа Ромео са правели автомобили и са печелили състезания БМВ нз дали и мотори са правели даже. За разлика от теб имам познания и за немските автомобили. Така че недей да плюеш нещо, което не познаваш. Първо чети информирай се и после. Даже съм сигурен че не познаваш повечето модели на тойота примерно...Видял тойота ярис и си мисли че това е всичко.18:48 26.01.2012
44 Порше Мерцедес
До коментар #40 от "Raptor":
@40 карам такива коли че сигурно свят ще ти се завие специално на теб магарцедес кара баба ти или ти, но аз не съм ти колега да знаеш! Просто имам поглед варху много марки и затова си позволявам да коментирам а ти хейтърче си карай турската Тата или китайския Грейт уоул!Коментиран от #51
18:57 26.01.2012
45 Порше Мерцедес
До коментар #42 от "магарцедес":
@42 :) не е за @40 обърках!!18:58 26.01.2012
46 Бмв Фен !
Коментиран от #48
18:58 26.01.2012
47 Порше Мерцедес
19:02 26.01.2012
48 Име:
До коментар #46 от "Бмв Фен !":
@46 Ами щом ще сравняваме от преди повече от 50 години- Има база и то голяма. Алфа Ромео за мен са една от най-силните европейски марки до 1975 година. След това ги наляга страшна криза щото пускат и предно предаване бюджетен модел - алфасуд спринт. Но преди 1975 определено предпочитам алфа пред бмв. Плюс това алфа ромео е 'the heart and the soul' Дж. Кларксън.Коментиран от #49
19:03 26.01.2012
49 Порше Мерцедес
До коментар #48 от "Име:":
@48 така е колега и аз съм чувал такива неща за Алфа, но в момента нямат допирни точки. Сега преобладават колите им във нисък и максимум среден клас и не се славят като добре държащи цена коли,а това е важно! не е и това качество което трябва да е.19:09 26.01.2012
50 730d
19:11 26.01.2012
51 магарцедес
До коментар #44 от "Порше Мерцедес":
@44 Не се ядосвай бе паралия хахаха, незнаешли има китайски и турски магарцедеси немските са стари и ръждясали!19:11 26.01.2012
52 Порше Мерцедес
19:21 26.01.2012
53 740D
19:25 26.01.2012
54 Георги Георгиев
Коментиран от #60
19:26 26.01.2012
55 Порше Мерцедес
19:30 26.01.2012
56 740D
19:38 26.01.2012
57 Порше Мерцедес
19:41 26.01.2012
58 Мерцедес Бенц
19:50 26.01.2012
59 Атанас Велики
20:01 26.01.2012
60 Даниел Атанасов
До коментар #54 от "Георги Георгиев":
@54 Георги,Георги да те попитам аз като за начало.Кой ти даде на теб да изказваш некомпетентното си мнение на глас?Колко глави си виждал разцепени и това главите на колите от статията ли са?Съобразявайте се с изказванията си особено за коли които не сте виждали все още да не говорим да сте имали достъп до тях.Коментиран от #81
20:10 26.01.2012
61 AUDI
Коментиран от #66
20:10 26.01.2012
62 BMW owner
20:14 26.01.2012
63 Kobester
Коментиран от #67
20:20 26.01.2012
64 Огнян
Коментиран от #65
20:49 26.01.2012
65 Този коментар е премахнат от модератор.
66 ВИП АМГ
До коментар #61 от "AUDI":
@61 obarkal si se s nai troshliviat kenef na VAG a imeno AUDI.21:08 26.01.2012
67 ВИП АМГ
До коментар #63 от "Kobester":
@63 kolega TDI na VAG ne zabraviai che razori dosta liude viarni na VAG.motorat 2.5 TDI 150 ps na kenefa Audi razkova dosta fencheta na markata i dokaza mnenieto mi za tia la.na na kolela.Коментиран от #72
21:09 26.01.2012
68 Оня
А относно новите изтории, знам че няма да карам такава кола следващите 20 години (или по точно никога) вече няма ква изгъзица да прават и тва го прават и бмв като и ауди като и сички, айде 3 турбини гоолема работа.... несъм фен на колите дето фаровете им свиват по решение на джипиес и като спра да ми се прибират самички страничните огледала... това за мен са изгъзици от всякъде, ама на... нали трябва да се говори нещо, а относно вашето мерене не виждам смисъла, всеки кара каквото му е по джоба...
21:20 26.01.2012
69 ahaha
22:10 26.01.2012
70 рфт
22:13 26.01.2012
71 Оофффф
22:56 26.01.2012
72 Р.Мянков
До коментар #67 от "ВИП АМГ":
@67 А ти кога си карал 2.5 TDI, че пускаш мнение? Приличен мотор е с доста добър разход и не е чуплив. Мисля, че ти споменах в една друга статия къде ти е на теб грешката в поддръжката на един автомобил, ама нещо много бързо се отказа от спора. Само да те светна, че темите не са аналог на кенефи, в които да с..еш. ПС: А относно темата - отново великолепно избухване на БМВ с динамиката. Чакаме да пуснат тестдрайв само. :)23:08 26.01.2012
73 BMW
23:12 26.01.2012
74 Господ
23:12 26.01.2012
75 Име:
PS: 1 Намалете си агресията и некомпетентността.
2 Интересувайте се от всички автопроизводители или най-малкото познавайте моделите им.
Коментиран от #78, #85
23:55 26.01.2012
76 GT-R
Старайте се да уважавате и другите производители,които са хвърлили доста труд и пари във всеки един модел автомобили,как ще ми обясните факта,че КИА стана един от лидерите на пазара.
Няма угодия тука,хем колата да ускорява кат GT-R,хем да има разход на Honda дизел,да е проходима кат Hummer,да е здрава като Мерцедес W124 и ако може да вдига 300км..... Айде престанете да спорите за глупости,всеки има право на мнение!!!!!
00:21 27.01.2012
77 Петър
Найстина е добре, че инженерите се насочват в тази насока, карам volvo s60 2.4D 2009 и съм очарован от пъргавината с която разполага автомобилът. Дай боже да мога да си позволя да карам 550D след време.
Поздрави
00:26 27.01.2012
78 Р.Мянков
До коментар #75 от "Име:":
@75 Честно казано няма смисъл да си съдаваш ядове покрай някакви, чиято единствена цел е да всяват раздори. Що за коментар е следният "НЕМСКИТЕ АВТОМОБИЛИ СА НОМЕР 1. НЕМСКИ АВТОМОБИЛИ И ВСИЧКИ ОСТАНАЛИ. ЯПОНСКИТЕ СА БОКЛУК!!!" Не знам колко малоумен трябва да си за да изкажеш подобно мнение. Та съвета ми към теб е следния - ако ще го вземаш навътре просто не влизай в спорове. Хората са го казали "Не спори с малоумни, ще те завлекат на тяхното ниво и ще те победят с опит". Лично аз това не го спазвам, просто аз обичам да доказвам тезата си чрез обосновки, а и ми е много интересно да се гавря с индивиди с умствен капацитет на щраус.00:32 27.01.2012
79 малеее
02:04 27.01.2012
80 Манчо
03:38 27.01.2012
81 Георги Георгиев
До коментар #60 от "Даниел Атанасов":
@60, Данчо-мама, движи си кошарата от Бавария, а точно на това все още не съм виждал, но само защото не е на пазара. Прояви търпени и сам ти ще видиш, щом си толкова влюбен в кочините, все ще успееш след някоя десетилетка и като порастнеш да си купиш една такава съборетина на старо. Те тогава най-сетне ще скиваш наживо как се размножават моторните глави на БМВ чрез просто делене. Умник!10:06 27.01.2012
82 Този коментар е премахнат от модератор.
83 Ронин
13:51 27.01.2012
84 520 zender
Коментиран от #87
17:19 27.01.2012
85 hienata
До коментар #75 от "Име:":
@75 Надявам се да размислиш,макар да не съм съгласен с теб по доста въпроси,ми прави кеф да чета мненията ти както и на още няколко които наистина разбират това за което пишат.@84 Съгласен съм с теб за Авенсиса,но той е точно за такова шофиране и никой не претендира за друго. Здрав икономичен, автомобил, среден лукс. Ако искам да се състезавам с БМВ си направих Голф и както не веднъж ти предлагам готов съм за рали когато кажеш (по-добре напролет,че сега няма да си равностоен противник с това задно) може и с друго БМВ да дойдеш стига да няма 3 или 4 в средата на надписа :))))) А относно двигателя с три турбини мога да кажа само ЕВАЛА.
П.П има едно място за сравнение между БМВ и ГТ-Р - цената горе долу и двете струват 170 000лв.
18:35 27.01.2012
86 Bayerische Money Waster
Вместо да мислят за истински нови технологии те се мъчат да нагъчкат още двигателя.
Не глави ще пука ами и буталата му ще изгорят даже.Но какво им пука на БМВ нали частите после ще вървят като топъл хляб.
Хората ще летят с летящи чинии БМВ още ще реди компресори по дизелите за да вдигне с 0,1% времето за ускорение.
20:07 27.01.2012
87 ВИП АМГ
До коментар #84 от "520 zender":
@84 kolega s radio tochka nese spori.tyka polovinata nesa dokosvali moshten bavarski avtomobil.22:25 27.01.2012
88 иванчо
Коментиран от #89
00:29 28.01.2012
89 ВИП АМГ
До коментар #88 от "иванчо":
@88 spoko shte poluchish niakoi infarkt be.00:43 28.01.2012
90 Р.Мянков
02:24 28.01.2012
91 иванчо
12:49 28.01.2012
92 GTR
Хората от години вече правят серийни електрозадвижвания тези се мъчат да редят компресори.Но нищо 2050 година няма да има ДВГ в Европа тогава ще видим какви компресори ще редят баварските смешници.
17:19 28.01.2012
93 520 zender
18:57 28.01.2012
94 hienata
11:43 29.01.2012
95 R34
12:14 29.01.2012
96 Путин
12:25 29.01.2012
97 Кви 5 лева
Съвсем други са колите, които са напревени за тази цел.
БМВто е комфортна кола, която от време на време ти е кеф да я настъпиш.
14:11 29.01.2012
98 Р.Мянков
15:26 29.01.2012
99 reality
А и механиката е много проблемна .Например носачите на Ауди са известни с ненадеждноста си.Скоростните им кутии също.И проблема не е в електрониката.
проблемът при съвременните коли е че накакви тъпи счетоводители и маркетингови отдели нареждат на инженерите какво да правят и да правят колите така че след 5 години или да се скъсаш от смяна на скъпи части или да си купиш нов.
Така ставаш като нарко зависим от тях.
Това е разхищение на ресурси защото с днешните технологии могат да се направят коли които и 30 години да не се развалят и да не се хаби енергия и човешки труд за създаване на нови.
Но всичко е в името на едни хартийки - ПАРИ.
15:42 29.01.2012
100 Р.Мянков
Коментиран от #104
16:31 29.01.2012
101 hienata
13:17 30.01.2012
102 reality
Задаваш ли си въпроса защо японците много по рядко се налага да си пипат софтуеъра или електрониката?
А проблемите при Ауди са механични най вече при трансмисията им.Не ми говори за ръчни скорост там.Знаеш ли колко е рядко А6 след 2004 та с ръчни скорости или А8? Отиди при някой майстор на скоростни кутии и го питай за Ауди да видиш какво ще ти каже.
За носачите е ясно , с тях Ауди е легенда вече.
Използвам конкретика за да видиш че проблемите не са само електронни.
Мерцедес имаше проблеми с корозията на Е класа.Това е срам за такава фирма.БМВ имаше проблеми с кормилните рейки на Z сериите.Всички тези неща са точно защото се ползва най евтиното и не се дава време за тестване на моделите.Когато го съчетаеш с евтина работна ръка -турци,пакистанци,индийци , които да сглобяват колите ти е ясен резултата.
Пак го казвам всичко е заради проклетите ПАРИ.
20:28 30.01.2012
103 Р.Мянков
21:01 30.01.2012
104 ВИП АМГ
До коментар #100 от "Р.Мянков":
@100 e kolega goliama limozina s rachni skorosti e smeshno.a i shtom hvalish tolkova Audi shto nesi vzemesh avtomatik a?nosachite im sa za edin sezon i to ne samo v BG.VAG praviat kenefi.10:07 31.01.2012
105 Р.Мянков
А относно носачите се извинявам, не е само в България, също така в Сърбия, Румъния, Македония, Русия, Украйна и всички останали страни с пътна мрежа като археологическите разкопки на Георги Китов. Както казах, не мисля да споря..........
ПС: И моля те... научи се да пишеш на БЪЛГАРСКИ, не на маймуница. Разбирам че това е еквивалента на умствения ти потенциал и капацитет, ама все пак си в България.
12:32 31.01.2012
106 reality
А и както казахме А6 и А8 почти няма с ръчни скорости.Автоматиците им масово гърмят.Само при Мерцедес имаше нещо подобно през 2004 та но го коригираха.
Не подобава на толкова скъпи коли да се пускат на пазара толкова недоработени.
Японците от скоро правят луксозни коли но Лексъс е много по здрав от всичко немско.
Значи е възможно да се прави здрав софтуеър и механика но явно Ауди не желаят или не могат.
21:34 31.01.2012
107 Р.Мянков
02:36 01.02.2012
108 reality
да не мислиш че от Ауди не знаят това? Ами те от това печелят защо да ти правят здраво окачване със разглобяеми части за лесен и евтин ремонт.
20:12 01.02.2012
109 Р.Мянков
23:52 01.02.2012
110 Р.Мянков
23:55 01.02.2012