4 691 61

Consumer Reports: Tesla Model 3 не става

Георги Касабов

Най-евтината Tesla все още се среща доста рядко по пътищата на САЩ, но няколко американски издания вече провеждат дългосрочни тестове на електромобила. За съжаление на Илон Мъск оценките им за потребителските качества на Model 3 не са никак ласкави.

Най-остри критики отправя авторитетното издание Consumer Reports, което директно произнася присъда "непрепоръчителен". От списанието твърдят, че Model 3 страда от "големи недостатъци" на спирачките, возията и контролните уреди.

От Consumer Reports са измерили 46 метра спирачен път от 97 до 0 км/ч, което е "далеч по-зле от която и да било съвременна кола, тествана от изданието". Резултатът на Model 3 е със 7 фута (2.13 м) по-слаб от този на пикапа Ford F-150.

Проблеми по време на дългосрочния тест създавал и големият 15-инчов сензорен екран, от който се управляват всички функции на електромобила. Според изпитателите боравенето с него е изключително сложно, дори елементарна задача като пускането на климатика отнема много време и отвлича вниманието на водача от пътната обстановка.

Слаба оценка получава и комфортът на Model 3. От Consumer Reports намират возията за прекалено твърда, задните седалките - за неудобни, а шумоизолацията при високи скорости - за меко казано неефективна.

От изданието все пак признават, че са впечатлени от динамичните характеристики и пътното поведение на малката Tesla. Model 3 е успял да измине повече километри от който и да било друг електромобил, тестван от Consumer Reports - 563.



Коментари

Коментарите са сортирани от стари към нови
  • smeh
    Отговор
    1 13:15  22.05.18
    Ахахах, айде екоджендъри, газ до дупка без спирачки. 46 метра от 100-0. ХАХАХАХХАХАХ и това било по-добро от М3 ЕВАЛА МЪСК. След 3-тата светофарна гонка, на която Тесла зомбитата сте най-големите любители ще спрете на някой в багажника. Щото сте все техничари и много разбирате.
  • пежо
    Отговор
    2 13:24  22.05.18
    новият модел 5008 на пежо се пуска климатика много бързо
  • Христо
    Отговор
    3 13:25  22.05.18
    И накрая карат я в сервиз за ремонт, а тя се самозапалва след 5-6 дни :D Важното е да е електричка, а това, че си се качил все едно на лагерница няма да им прави впечатление на феновете...
  • Зомби с квадратно чело
    Отговор
    4 13:32  22.05.18
    Това за спирачките наистина е изненада, няма друго обяснение освен спестяване на пари. За другото си го знаем, че е от икономия са превърнали една кола в кашон.

  • Driving pleasure
    Отговор
    5 13:36  22.05.18
    560 км са минали... ама кой е бутал последните 200? Каква е средната скорост, какъв е терена, климатични условия и т.н. Ако целта е да се спечели всеки метър - да сигурно са ги минали, но за нормално ежедневно каране... надали! 16-20 кВ му е разхода и няма как. Дори при по-голямата батерия от 75 кВ това са макс 450-460 км и то изцеждане до 0, което никой нормален няма да го направи щото не може да "долее" на пътя!

    Коментиран от #6, #25

  • гост
    Отговор
    6 14:12  22.05.18

    До коментар #5 от "Driving pleasure":

    Трябва да се каже, че БМВ и3 се задоволява с 12-14кв/100км без хайпърмайлинг. Та напълно реалистично е да са минали толкова километри. Нереалистично е толко дълъг спираен път да имат, а на този фон е много смешно да я сравняват с М3. Мъск нещо поема по грозен път, вместо да пуска евтината кола, те пускат скъпия двумоторен вариант на двойна цена. Ясно, да пипнат повечето пари от реализирани продажби, но е разочароващо, а това може да навлече вълна от откази.

    Коментиран от #8, #11

  • Jack Bauer
    Отговор
    7 14:23  22.05.18
    Чудя се защо в момента всички електрически автомобили се рекламират с "динамичните си характеристики", на кой му е нужно колата да е 250-350 к.с. и да ускорява от 0-100 за 4-5 сек. По добре да бяха направили електричка със 100-150к.с. пробег 1000км и от 0-100 за 8-10 сек.
  • Зомби с квадратно чело
    Отговор
    8 14:31  22.05.18

    До коментар #6 от "гост":

    То вече има такава вълна. Трика е обаче че може да се замени с С-ка която е по-добра оферта така че хората си вземат С-ката когато им дойде редът за 3ка.
  • омъскаряване
    Отговор
    9 14:42  22.05.18
    Явно доволно са му сипали на лаладжията Илончо - "продавача на електрически мечти" та, ще му запазя черпаците за следващия обяд. Днес е тъжен ден за екоджендърите, реалността ги плесна по челото и срита отзад !
  • Антиелектрика
    Отговор
    10 14:50  22.05.18
    Хората са го написали кратко и ясно. Няма какво повече да коментираме. Истината лека-полека изплува наяве. Миналата седмица две изгорели Тесли с жертви, днес ниска оценка от независим тест. Няма нужда да се коментират абсурдите на един болен субект, как спирачките на електричките били уникални не се сменяли накладки.
  • Driving pleasure
    Отговор
    11 15:10  22.05.18

    До коментар #6 от "гост":

    Да но I3 е тон и двеста кола, а Model 3 с голямата батерия гони 2 тона... да не говорим каква е разликата в гумите 175ци срещу 225/245 нещо такова и пак тая бълха харчи 13-14 значи за Модел 3 спокойно може да приемем, че в ежедневието отиват 18. Пак казвам може да ги докарат до 560 км, само че насила, с внимателно подбран маршрут, бавно каране и гъделичкане на педала, което в реалността никога не става. Реалния пробег предполагам ще е около и под 400 км последван от едночасово зареждане за още 300 км
  • Driving pleasure
    Отговор
    12 15:18  22.05.18
    Апропо никой не коментира върховната гламарщина на "телевизора" вместо интериор :) И най-заклетите фенове трябва да признаят, че ее неизползваем! За съжаление това вече не е само при тесляците - тия тъч простотии навлязоха масово и е кошмар даже да си настроиш температурата докато шофираш!

    Коментиран от #16

  • Зомби с квадратно чело
    Отговор
    13 16:54  22.05.18
    Сега прочетох малко, в общи линии Мъск признава за проблема със спирачките!!!!! Обещава да го поправи с FIRMWARE UPDATE. Дали става само със софтуер или е научил номерата на ФВ ще видим???
  • куку руку ку
    Отговор
    14 17:51  22.05.18
    Tesla ще стане успешен автомобил когато стане това, за което е предназначен- превозно средство. Докато е офис, спа център, тв студио и т.н. на колела, няма да го бъде на пазаря.
  • За мене говоря
    Отговор
    15 17:53  22.05.18
    Току що се върнах от сервиза с поръчан Nox датчик (1000 лв) за Ad Blue системата. Предния път беше за подгрева на същата 2500 лв доколокото си спомням и т.н. Та следващата ми (след 3 г) със сигурност ще бъде пълен ел.
  • Зорлем
    Отговор
    16 18:32  22.05.18

    До коментар #12 от "Driving pleasure":

    Ми, те още при прототипите им казаха, че такава глупост като това да си пускаш/настройваш интервала на чистачките след цъкане по менюта на таблета е пълна недомислица, ама Мъск-зомбитата ревнаха, че сме пълни пофани и нищо не разбираме от "модерна" техника и припадаха по изчистения дизайн на таблото. А това с firmware update-а за оправяне на спирачките ако е вярно, то то ще задмине и онази смешна и жалка история, дето Мъск увеличи пробега на Теслите в Пуерто Рико, когато там имаше наводнения/урагани изпращайки им софтуерен update (по Интернет)!

    Коментиран от #17, #18

  • Зомби с квадратно чело
    Отговор
    17 18:50  22.05.18

    До коментар #16 от "Зорлем":

    https://www.cbsnews.com/news/elon-musk-admits-tesla-model-3-has-braking-problems/ Самият Мъск го казва!!!!! Явно се надява да го оправи чрез електродвигателите защото спирачките няма как софтуерно да ги оправи!!!! Знаем че ел. двигателите имат такава възможност чрез промяна на режима на работа но това едва ли ще се хареса на потребителите.
  • Update
    Отговор
    18 19:48  22.05.18

    До коментар #16 от "Зорлем":

    Абсолютно всяка част от този автомобил се управлява от компютъра. Съотношението на класическите спирачки и двигателната спирачка не прави изключение, следователно това съотношение може да се промени чрез настройките на софтуера, по интернет със софтуерен ъпдейт. Самият потребител може да настройва това съотношение и силата на спиране на двигателя при отнемане на педала на газта. При напълно заредена батерия, регенеративната спирачка не работи, при минусови температури работи слабо първите минути, докато загрее батерията. Не всеки обаче ги знае тези неща, така че при много рязко натискане на спирачките, е добре да се задействат максималните спирачни свойства на автомобила, въпреки негативното влияние върху батерията. Зареждането до по-високо напрежение и разреждането до по-ниско от препоръчителното, увеличава капацитета на батерията, но също има негативно влияние върху живота и. В Пуерто Рико, Илон Мъск прецени че живота и здравето на хората е много по-важен отколкото състоянието на батерията и временно премахна ограниченията, като по този начин позволи батерията да се разрежда до по-ниско напрежение и съответно пробега с едно зареждане се вдигна.

    Коментиран от #19, #20

  • Зомби с квадратно чело
    Отговор
    19 20:26  22.05.18

    До коментар #18 от "Update":

    То ако беше така лесно можеше и мозък да се налива на шофьорите софтуерно и готово:) 1.Дори и да усили ефекта от regenerative braking дали батерията ще може да го понесе??? Най-вероятно не!!! Тогава разхода ще се качи и може и да започне да прегрява щото и без това охлаждането не е силната страна на Тесла. 2.Дали потребителят иска това все пак трябва да си остане изборът от мекотата на настройката а явно поне-най мекият режим е опасен!!! Най-противното е как с лекота за такъв проблем прави официално обръщение в социална мрежа за 1-2 дена ще пренапишем няколко реда и готово. Отново се затвърждава едно чувство че този човек изобщо не мисли за качеството като си мисли че по-важно е че прави някаква революция като пише някакъв софтуер :)))

    Коментиран от #21

  • Зорлем
    Отговор
    20 20:27  22.05.18

    До коментар #18 от "Update":

    Ех, за пореден път да кажа, че се радвам, че има кой да ми махне кюфтетата от очите, особено, когато няма нужда. Само да ти кажа под сурдинка, обаче, че ние тези работи ги знаем (не в големи подробности), но, също така, знаем, че, когато със софтуер се мъчиш да "напъваш" хардуер (образно казано) обикновено хардуерът хич не ги обича тия работи и някъде нещо от него "поддава". Ако ли пък издържи, тогава въпросът е защо, аджеба, това не е нормалният му режим на работа. В случая със спирачките и доста интересно как допълнителното електрическо спиране ще се отрази на охлаждането на мотора и ск. кутия. Или ще гледаме да не се спускаме с Модел 3 по планински проходи? Другият интересен момент е доколко ще можеш да разчиташ на ел. спирачка ако караш "на изпарения" на батерията. Или те ще си оставят винаги допълнително някакъв неснижаем процент в нея "в резерв"? А колко по-просто щеше да не се правят на толкова отворени и да не отричат всичко, измислено до сега, а? Защото живия живот е доста механичен и аналогов, за разлика от "цифровия пашкул", в който явно живеят и Мъск и боготворящите го!
  • 21 20:31  22.05.18
    Този коментар е премахнат от модератор
  • Зомби с квадратно чело
    Отговор
    22 20:44  22.05.18

    До коментар #21 от "Зорлем":

    Не, мисля че човека ви го написа че пише само с един ник. Антиелектрика е УНИКАТ :).

    Коментиран от #24

  • Антиелектрика
    Отговор
    23 21:02  22.05.18

    До коментар #21 от "Зорлем":

    Ами не, аз съм аз, а човека си пише с неговия си ник. Явно сме трима съмишленици. Съжалявам, че направих така да заключат другата тема, дето модел 3 щял да разбие М3, но оня Ш......К направо прекали! При следващо такова държание от негова страна, пак ще направя така, че да заключват темите.
  • Антиелектрика
    Отговор
    24 21:13  22.05.18

    До коментар #22 от "Зомби с квадратно чело":

    Само искам да видите за каква безмозъчност става на въпрос в една тема и как човек може да падне толкова ниско, че да пише с моя ник, защото е мозъчно скопен: https://fakti.bg/technozone/304649-tesla-ne-uspa-da-preobarne-model-x Ето това са електрофилните тролове!
  • Мани бегай
    Отговор
    25 22:22  22.05.18

    До коментар #5 от "Driving pleasure":

    Сигурно са разчитали на рекооперацията и са я карали доста по нанадолнища с бабешко темпо иначе е невъзможно.

    Коментиран от #28

  • Update
    Отговор
    26 22:43  22.05.18
    Е как пък се събрахте трима съМИШЛЕНИци, като мисленето не ви е силна страна! Няма вариант или поне на мен ми се иска да няма, в който поне един от трима да не може да мисли и да подскаже на останалите, че пропускат нещо? Искрено се надявам тримата да живеете в едно тяло и една глава, че иначе ще е жалко ... Хайде сега да помислим малко, как работят регенеративната спирачки и защо се наричат така? "Тогава разхода ще се качи " точно обратното е, разхода ще падне! "Или ще гледаме да не се спускаме с Модел 3 по планински проходи? Другият интересен момент е доколко ще можеш да разчиташ на ел. спирачка ако караш "на изпарения" на батерията. Или те ще си оставят винаги допълнително някакъв неснижаем процент в нея "в резерв"?" Ами както вече писах, точно обратното е! Проблем е, когато батерията е заредена напълно. Колкото е по изтощена, толкова регенеративната спирачка е по-ефективна! Спускал ли си някога наживо планински проход? Колко пъти ти се е случвало да натиснеш бързо с все сила спирачките "до ламарината" при движение със 100км/ч , може би в завой? Как реагира автомобила? Знаеш ли какво е електрически ретардер и за какво основно се ползва ?

    Коментиран от #27, #32

  • Зомби с квадратно чело
    Отговор
    27 23:01  22.05.18

    До коментар #26 от "Update":

    Абе мунчо тази батерия да не е бездънна яма дето може да я пълниш с колкото изпражнения може да надраскаш във форума??? Нали има някаква скорост на заряд над която тя ще прегрее, що не пробваш да заредиш батерията си за 5 секунди от 0 до 100% да те видя??? Като си необразован дивак от някое бангладешко племе не се обаждай, то ако беше толкова лесно Мъск нямаше да е в това положение. Ама ти беше ония дето тръгваше от София и като пристигне във Варна 0 кВч изразходва щото колкото енергия отивало да ускори толкова и да спре :))) Или дето добавяше 200кг отгоре и колата му харчеше по-малко заради регенерацията пълен неграмотник.

    Коментиран от #29

  • Update
    Отговор
    28 23:05  22.05.18

    До коментар #25 от "Мани бегай":

    Защо си мислиш, че не е възможно? Пробегът умишлено се рекламира 500км, въпреки че тестовете на сертифициращите органи са показали повече. Ето ти линк на английски и превод https://electrek.co/2017/10/26/tesla-model-3-range-charging-capacity-underselling-epa-document/ "Tesla рекламира гамата на модела 3 с батерия "Long Range", която е на 499 километра (310 мили) с едно зареждане. Рекламираният диапазон на изцяло електрическо превозно средство в САЩ обикновено е обхватът на EPA цикъл. При модела 3 документът разкрива, че превозното средство е постигнало обхват от EPA цикли от 537 километра, но Тесла поиска от СИП да намали официалния диапазон до 310 мили. Промяната се нарича "Tesla Desired Range" и въпреки че не е обяснено защо са поискали това, то вероятно ще увеличи точността на рекламираната гама за повечето собственици." И от същата статия, мощността с която може да се зареди батерията, без негативни последици: "Това е особено интересно, като се има предвид, че рекламната скорост на Tesla за зареждане за модел 3 всъщност е малко по-бавна от модела S и модел X. И все пак ток на зареждане за постоянен ток "до 525А" при 400 волта би означавало мощност за зареждане от 210 кВт, което е значително по-висока от сегашната скорост на зареждане на модела S / X от 120 кВт."
  • Update
    Отговор
    29 23:19  22.05.18

    До коментар #27 от "Зомби с квадратно чело":

    A ти да не беше онзи, който не вярваше, че модела с два двигателя ще има по-добро ускорение, защото втория двигател щял да добави допълнително тегло? Доказаха ли ти, че грешиш? Защо не се хвана на бас, като се обзаложих, че ще са под 4 секунди? При обявени 3,5 секунди с ролаут, познай колко ще са реалните? Реалността май настъпва по-бързо, отколкото можете да понесете! Юли месец и той идва, да видим дали ще се сбъдне светлото ви бъдеще, в което обещавате и сте убедени, че токът от АЕЦ Козлодуй че падне отново под 3 ст/квч. Може да сметнеш за колко време ще ускори до 100км/ч 1700кг автомобил с 210 киловата. Течно за толкова ще може и да спре само благодарение на двигателя.

    Коментиран от #30

  • Зомби с квадратно чело
    Отговор
    30 23:34  22.05.18

    До коментар #29 от "Update":

    Ти си толкова необразован че чак ме е срам да говоря с теб!!!! Все едно един осмак да ускорява по бавно от 4 цилиндров двигател??? Еми нали увеличаваш и мощноста с допълнотелният преден мотор бе гунчо:)))))) Малеееее мале колко си зле не е истина. Ако ще и 2 секунди да го направят това не го прави добър семеен автомобил щото е кашон на колела а на писта е слон в стъкларски магазин. Става само да се състезаваш с майки с деца на светофара, ама за зомбита е ОК. Нищо че кола от сорта на ГОЛФ спира като голям ПИКАП!!!!!! това за неграмотника е добре нали трябва естественият отбор да ви отсява.
  • Чиста реклама
    Отговор
    31 01:19  23.05.18
    братя купуваи те още няма данъци такси . Аз ще чакам електричка от дачия японско френско технология за под 15 —10 облекчения .:):):)
  • Зорлем
    Отговор
    32 07:12  23.05.18

    До коментар #26 от "Update":

    Щом говорим за спиране, хеле пък аварийно, а не за просто забавяне, този филм с регенерацията общо взето не се прожектира. Няма нито време, нито разстояние. В такива случаи, направо минаваме към реверсивно спиране, или казано по американски - plugging. А за него си трябва ток. И то доста ток. И много охлаждане на мотора! Да не говорим, че да имаш две системи за спиране и механичната от тях да не е в състояние самостоятелно да направи достатъчно добро аварийно спиране е чутовна проектантска недомислица. Добре, че проектантите на асансьори не мислят като проектантите на Тесла. Както и тези на влакове.

    Коментиран от #33

  • Update
    Отговор
    33 08:09  23.05.18

    До коментар #32 от "Зорлем":

    И пак е точно обратното на твърдението ти. При скорост 100 километра в час, мощността при спиране на 1700 кг е доста повече от 210 киловата, така че регенерацията не може да я поеме самостоятелно, в случая с един двигател, двигателя също има мощностен лимит. Регенерацията не може да се използва само за напълно спиране на автомобила при много ниски скорости, но е пълна глупост да използваш ток за да спреш при положение че спирачките си вършат перфектна работата за тази цел. Цялото спиране може да се извърши и само и единствено с механичните спирачки, но тяхното действие се намалява умишлено за да се възползва от регенерацията, което не е окей при аварийно спиране. Както вече няколко пъти споменах има случаи в които регенерацията не работи, така че механичните спирачки са проектирани да се справят с всички ситуации самостоятелно. Ъпдейта който ще направят най-вероятно ще се отнася само и единствено за аварийно спиране. Вероятно скоростта и силата с която се задейства педала ще е отправната точка. Да говориш за прегряване на системата при аварийно спиране пък е абсолютна глупост! Знаеш ли какъв е обема само на топлоносителя? При аварийно спиране не можеш да го загрееш и с един градус. Топлинната енергия е една и съща при аварийно спиране на два автомобила с едно и също тегло независимо от двигателя. Къде се събира и как се охлажда топлинната енергия при аварийно спиране на автомобила ти? А при спускане на проход?

    Коментиран от #34, #40, #47

  • Зорлем
    Отговор
    34 09:59  23.05.18

    До коментар #33 от "Update":

    Е, щом онова огромно животно, наречено Форд Ф-150, спира по-добре само с механични спирачки, значи очевидно тези на Модел 3 нещо не са сметнати като хората. Все пак тежи над 2 тона в най-лекия случай! И сериозно ли питаш къде отива топлината от спирането с механични спирачки? Да ти подскажа - що е то вентилиран спирачен диск и с какво се яде? След това можем да поразмишляваме и на тема, "За чий .... се слагат спирачни апарати и дискове на всяко колело, а не само един на кардана например".

    Коментиран от #43

  • TSLA
    Отговор
    35 09:59  23.05.18
    Caмият Илън Mъcĸ oбeщa бъpзa пpoвepĸa нa ĸaзyca cъc cпиpaчĸитe и бeзплaтнo oпpaвянe нa пpoблeмa зa вcичĸи ĸлиeнти, дopи и дa ce нaлoжи пoдмянa нa xapдyep. Чacoвe пo-ĸъcнo глaвният изпълнитeлeн диpeĸтop cъoбщи и peзyлтaт oт пpoвepĸaтa: пpoблeм c ĸaлибpaциятa нa АВЅ cиcтeмaтa пpи няĸoи мoдeли. Πo дyмитe мy, тoвa мoжe дa бъдe paзpeшeнo чpeз oбнoвлeниe нa пpoгpaмнoтo oбeзпeчeниe нa Моdеl 3, ĸoeтo щe бъдe гoтoвo дo дни.
  • гост
    Отговор
    36 10:40  23.05.18
    Според първите тестове с разглобяване на колата при модел 3 са използвани методи сходни с Хюндай от 90те, нискокачествени пластмасови елементи и първобитни решения за отстраняване на дефекти при производството, които не са на ниво на днешното автомобилостроене. Та колата е новаторска, ни зле сглобена и недоизпипана, което може да е нормално за бета версия, но за глобално производство няма как да мине. И американците не са толкова тъпи. Едно е да не ти е активна някоя фунция или пък ключалката да не ти работи, а съвсем друго е круз-контрола да те забие в дърво и да изгориш. И какви са тези 45м. спирачен път в днешно време, където нормата е 35м за подобен клас кола?
  • гост
    Отговор
    37 10:52  23.05.18
    Много е странно това ревю. Същото списание дава на Модел С 103 от 100 точки. Мнозинството от собственници казват, че модел 3 е по-тих от модел С, защото голяма част от тях първо са карали модел С или все още притежават такъв и респективно могат да направят сравнение. Модел 3 показва най-добри показатели при спиране от всички електрички в този клас със 119фута или 36м. При теска на КР в един от опитите е показал голямо отклонение поради незнайни и неоточнени причини. Всички собственници на модел 3 споделят, че има сериозни спирачки превъзхождащи много други коли, та странно е как само това списание успява да докаже някаква слабост, която самите собственници не улавят.

    Коментиран от #38, #42

  • TSLA
    Отговор
    38 11:10  23.05.18

    До коментар #37 от "гост":

    Чacoвe пo-ĸъcнo глaвният изпълнитeлeн диpeĸтop cъoбщи и peзyлтaт oт пpoвepĸaтa: пpoблeм c ĸaлибpaциятa нa АВЅ cиcтeмaтa пpи НЯКОИ мoдeли. При положение, че миналата година, поточните линии не работиха и сглобяваха много неща на ръка, е нормално да има какви ли не отклонения в първите излезнали бройки. Самият Илон Мъск призна че оттогава са подобрили качеството с 40%, което в прав текст значи, че първите са били некачествени. Точно затова ги продаваха първо на служителите си. Те са по-скоро бета-версия на модел 3. До няколко месеца автоматизацията ще е пълна и всички излезнали автомобили ще са с напълно еднакви качества. Целта е най-доброто качество в сравнение с останалите производители. Лично аз се съмнявам да го постигнат, но със сигурност ще подобрят сегашното.
  • Зомби с квадратно чело
    Отговор
    39 11:17  23.05.18
    Странно че производителят сам си призна за проблема, сигурно той го прави за да се гаври със зомбитата???Щото дори и да каже че им е продал изпражнение те ще кажат е да ама КАКВО ИЗПРАЖНЕНИЕ САМО :)). И недей сравнява С със 3 щото разликата е от земята до небето едното беше направено да привлече хората а другото само за да ги скубе, икономия дори от спирачките нямам думи.
  • Зомби с квадратно чело
    Отговор
    40 11:32  23.05.18

    До коментар #33 от "Update":

    1.Зомби недодялано какви 210 кВ как ще ги натъпкаш в тази батерия, нали повечето ще го изгубиш като топлина и разхода ще се качи от пропуснати ползи. Затова Мъск си е настроил системата макс. да регенерира енергия а не на макс. да спира от регенерация бе неграмотник. 2.Зомби ти карал ли си ел. кола че говориш такива глупости и просотии???Колата си има два педала ако искаш регенерация отпускаш педалът на газта, наложи ли ти се да използваш педала на дисковите спирачки последната мисъл е регенерацията какви настроики какви 5 лева необразовано тролче??? 3.Ако някой ми сложи 20 цолови джанти на колата и спести от спирачки така че колата ми да спира като ТИР ще го пречукам, обаче ти си доволен важното е как ще ускориш а не как ще спреш щото и без това дървото ще те спре.

    Коментиран от #41

  • Update
    Отговор
    41 13:45  23.05.18

    До коментар #40 от "Зомби с квадратно чело":

    Съчувствам ти за квадратното чело на зомби, но не мога да ти помогна! Твоето си е природна даденост! Въобще не е трудно в нашите дни да се образоваш дори по интернет, преди да тръгнеш да спориш, особено ако си решил да обиждаш някого, защото когато не си прав същите обиди се връщат двойно но към тебе, защото не е срамно да не знаеш нещо, но е адски срамно да крещиш на всички за своето незнание и да ги обиждаш защото ТИ не знаеш нещо. 1. Ефективността на цялата система е над 90%, така че в топлина могат да се изгубят само 10%, а другите 190 киловата да се върнат в батерията при спиране. Само на тебе може да ти дойде на ума, че от връщане на енергия в батерията, разходът на енергия за изминат километър на електромобила ще се повиши! На практика колкото енергия се върне все е от полза, без значение от КПД! 2. Правиш ли разлика между регенеративна спирачка и регенерация от моторна спирачка? Очевидно за тебе това е едно и също, само че като си махнеш крака от педала на газта активираш моторната спирачка, а като натиснеш спирачката, активираш регенеративното спиране, което намалява скоростта доста по агресивно, като в същото време зарежда батерията. 3. Ако забеляза, проблемът е бил в настройките на ABS за първите модели излезнали от завода, които така или иначе бяха Бета версии и се наблюдаваха за детски болести. Вероятно ще излязат и други детски болести, на това е нормално за всеки автопроизводител!

    Коментиран от #44

  • Зорлем
    Отговор
    42 13:51  23.05.18

    До коментар #37 от "гост":

    "... та странно е как само това списание успява да докаже някаква слабост, която самите собственници не улавят..." Из чуждестранните медии, т.е. американските, пише, че и някакво друго "списание", наречено Edmunds, имат подобни забележки към въпросния Модел 3.
  • Update
    Отговор
    43 14:06  23.05.18

    До коментар #34 от "Зорлем":

    Точно затова ми беше въпроса къде отива топлината при спиране. След като всичката топлина успява да се акумулиране и след това пасивно да се разсее в толкова малки като обем дискове, е смешно да поставяш под въпрос проблем със загряването на няколко литра охладителна течност, която се охлажда активно с вентилатори и е проектирана да охлажда двигателите с много по-голяма мощност, за много по-дълго време отколкото пет секундното спиране! Колкото и да е голяма мощността, енергията е малко защото енергията е равна на мощността по времето, а времето за аварийно спиране е много кратко, като по-голямата част се поема от спирачните дискове. Вече ти отговориха, че проблемът не е в хардуера, а в софтуера, така че ще спестя повтарянето. Явно хардуера е проектиран правилно за добро спиране само със спирачки.
  • Зомби с квадратно чело
    Отговор
    44 14:29  23.05.18

    До коментар #41 от "Update":

    ХаХа ето го поредният необразован коментар не те ли е срам да пишеш такива глупости??? 1.Как ще набуташ 190 кВ в една батерия за едни 10 сек. ти нормален ли си бе зомбирано безмозъчно същество????90% ти е мозъчното отсъствие прочети малко колко енергия може да възстановиш от regenerative braking и то при оптимално спиране а не на макс!!!!! Ти си толкова безмозъчен че не можеш да разбереш че ако имаш едно шише с тясно гърло и леген с вода има значение дали ще изсипеш легена с вода отведнъж или плавно, вземи ходи малко на училище вместо да се излагаш тука. 2.Ще ти го кажа като на безмозъчен плазмодии на ТЕСЛА като натиснеш педала на спирачката активираш НАКЛАДКИТЕ, СЕГА РАЗБРА ЛИ ЗОМБИ НЕУКО??? 3.Дай линк, вместо да говориш много. Хайде сега ходи да удрях главата в земята че челото трябва да е квадратно така доказваш преданоста си към идола :)))
  • Update
    Отговор
    45 15:00  23.05.18
    1. Не правиш разлика между мощност и енергия! Тесла може да си зарежда батерията с 210 киловата мощност от зарядно, с над 90% ефективност. Това е теоретичния максимум, който надали се достига на практика при регенеративно спиране, за да почне да загрява системата камо ли да прегрее! Правиш ли разлика между време за спиране и време за зареждане на батерията на зарядно? Знаеш ли кога ще загрее тази батерия за няколко секунди, та дори и минути? 2. На всеки електромобил хибрид че дори и електрически велосипед, контролерът е свързан и към педала за спирачките и активира регенеративната спиране при леко натискане на спирачките. https://youtu.be/pqRlkAYLDZs Изгледай този клип, като най-интересното започва на първата минута, а на 1:20 са показали нагледно Как се разпределя въртящият момент при по-ниски обороти, когато отрицателния въртящ момент на двигателя не достига за спирането на автомобила! Ако забелязваш клипа се отнася за всички електромобили и хибриди. После блъскай челото, викай че Илон Мъск е глупак, блъскай челото блъскай челото и викай че Тесла са боклуци, блъскай челото, и се хвали колко си умен, а всички останали простаци. Дано ти дойде акъла в главата. А дано ама надали, то вече ти е квадратно както се хвалиш, но резултат никакъв! 3. https://www.cnbc.com/2018/05/22/teslas-musk-admits-model-3-braking-issue-promises-fix.html Calling the review "very strange," Musk also said that the variability in stopping distance was due to an ABS

    Коментиран от #48

  • Update
    Отговор
    46 15:02  23.05.18
    3.Надявам се че може да си го преведеш Ако не можеш пусни Google преводач. Calling the review "very strange," Musk also said that the variability in stopping distance was due to an ABS (Anti-Skid Braking System) calibration algorithm. "The CR braking result is inconsistent with other reviewers, but might indicate that some Model 3s have longer braking distances than others," he said. Определено проблемът е софтуерен, след като един и същ модел спира и за 36 и за 46 метра, при един и същ хардуер.
  • гост
    Отговор
    47 16:10  23.05.18

    До коментар #33 от "Update":

    БМВ и3 също има подобен проблем, поне в първото поколение. В зависимост от температурата ба батерията и нейния заряд регенерацията не е постоянна величина и не спира винаги еднакво. Та в този случай именно регенеративното спиране е разковничето, защото от КР казват, че колата се тества 6 пъти подред с екстремно спиране и при 4тия път е станало проблем с много дълъг спирачен път. Ако гледате ревюта на коли ще видите, че дори спортни коли като БМВ З4 на писта дават проблеми при силно натоварване на спирачките. Затова си има специални спирачки за спорт и подобни неща. В релани условия това със спирането на Тесла 3 няма как да ти се случи, но е добре, че е изтествано.

    Коментиран от #49

  • Зомби с квадратно чело
    Отговор
    48 16:15  23.05.18

    До коментар #45 от "Update":

    1.Абе зомби първо покажи ми някой да заражда батерията на Тесла 3 със 210 кВ и тогава ще знаеш много и второ как ще сравняваш зареждането от Супержарджера с регенерацията това само в болният ти мозък може да се роди. Дай да видим линк със регенерация повече от 60 KW?????????????Чакааааааааааааааааааааам. 2. Ти разбираш ли изобщо Английски :))))) Пусни си клипа от 1:35 и после удряяяяяяяяй здраво челото в земята щото пропусна поредната молитва. 3.Може би е софтуерен проблем ама може и да не е казал КОЙ??? МЪСК. Проблемът си е проблем и то голям щото тези хора като се натряскат в теб после кой ще е виновен. QA/QC на този човек го няма никакъв единственото което знае е да прави софтуер и да го обвива в целофан. Е в Тесла 3 опаковката е кашон.

    Коментиран от #50

  • Зомби с квадратно чело
    Отговор
    49 16:20  23.05.18

    До коментар #47 от "гост":

    Напротив има как да се случи: 1.Ако батерията е над определен процент примерно 85%. 2.Ако температурата и не е подходяща примерно при студено време или ако е загряла от екстремно каране. Същото е и при ускорението, тези данни дето ти ги дават са при оптимално състояние на батерията тоест определена температура и пълна.
  • Update
    Отговор
    50 17:08  23.05.18

    До коментар #48 от "Зомби с квадратно чело":

    1. Абе умнико, мислиш ли че батерията разбира дали я зареждаш от supercharger или от регенеративна спирачка за да загрява повече или по-малко? Батерията се загрява от тока който протича през нея. След като е сертифицирано от ЕРА, както писах в 28-мо мнение: всъщност е малко по-бавна от модела S и модел X. И все пак ток на зареждане за постоянен ток "до 525А" при 400 волта би означавало мощност за зареждане от 210 кВт, което е значително по-висока от сегашната скорост на зареждане на модела S / X от 120 кВт." След като охладителната система на батерията е проектирана да се зарежда с 210 киловата, Ще ми обясниш ли по каква логика ще се прегрее за 10 секунди от някакви си 60 кв? Това само някой с квадратен мозък без гънки може да го измисли! 2. Какво има да гледам? Това ти го казах още преди няколко мнения, когато твърдеше че натискането на педала на спирачката по никакъв начин не влияе на регенеративното спиране, а регенерация се осъществявала единствено и само при вдигане на крака от педала на газта.

    Коментиран от #51

  • Зомби с квадратно чело
    Отговор
    51 17:46  23.05.18

    До коментар #50 от "Update":

    Това беше тъпизъмът на века, кух си като празна лейка. Вземи зареждай батерията с 100 волта и после със 1000 да видиш пука ли и, ти на колко си години????? Не ми давай някакви теоретични данни дай ми линк как тесла регенерира повече от 60кВ и после пробвай да видиш при екстремно спиране 100-0 за 5 сек и при 100-0 за 30 сек дали няма да има разлика!!!!!!!!! Ти се правиш вече на дръж ми шапката не казвам че ще прегрее слушай внимателно сега: ЩЕ ПРОПУСНЕ ДА РЕГЕНЕРИРА ПОВЕЧЕ ЕНЕРГИЯ!!!!!!!! тоест пропуснати ползи разбра ли сега??????? 2.Само ти караш колата като натискаш двата педала едновременно!!!! Нормалните хора отпускат газта започва регенерацията, и после натискат спирачката която трябва независимо дали работи или не регенерацията дори и да е на 0 дисковете да са оразмерени да спреш колата!!!!!!!! Тесла е спестила пари от хубави дискове но не и от 20 цолови джанти за красота!!!!!!!! Какво мислиш че специално прави Телса обръща полюсите ли като натиснеш спирачката не ставай смешен :))). Регенерацията започва когато плъзгането е по-малко от 0 а бреикинг мода когато е по-голямо от 1.

    Коментиран от #53

  • Валери
    Отговор
    52 10:18  24.05.18
    Естествено, че динамичните характеристики са най-важното нещо за една кола, питайте всеки идиот с анцунг той ще ви потвърди! Пожелавам на всеки, който иска Тесла да си я купи за да го разбере по трудния начин.
  • айай
    Отговор
    53 18:17  24.05.18

    До коментар #51 от "Зомби с квадратно чело":

    Най добрата спирачка е ел. мотор в режим на генератор.Зарядът на батерията няма никакво значение,тъй като има съпротивителен товар,който поема част от енергията,а електрониката разпределя товара между батерията и товара.По този начин може много точно да се регулира спирачното усилие.Механичните спирачки са само дублиращи.

    Коментиран от #54, #56

  • Зорлем
    Отговор
    54 20:22  24.05.18

    До коментар #53 от "айай":

    Всъщност най-бързо ел. мотор спира като се опиташ да го завъртиш на обратно, за което си трябва допълнително ток (доста при това!) и яки части, за да издържат на загряването.

    Коментиран от #55

  • айай
    Отговор
    55 21:17  24.05.18

    До коментар #54 от "Зорлем":

    Най бързо спира като се даде на късо захранващия кабел,но има опасност да се разруши ротора!Пробвал съм с постояннотоков ел. двигател.От 10000 оборота до 0 за няколко десети от секундата.
  • Зомби с квадратно чело
    Отговор
    56 23:21  24.05.18

    До коментар #53 от "айай":

    Не не е вярно!!!! Съвсем накратко щото ако са пропуснати основите после всичко е изтървано: Основни 3 режима които се определят според хлъзгането: 1.Двигателен: Хлъзгане между 0 и 1. При тесла се използва като се натисне педала на газта. 2.Генераторен режим: Хлъзгане по-малко от 0. При Тесла колите се използва като се отпусне педала на газта до определена мин. скорост след която не действа. 3.Спирачен режим: Хлъзгане по-голямо от 1. При този режим посоката на въртене на ротора е противна на посоката на въртящото се магнитно поле!!!!! На теория може да се използва, нооооооооо при ТЕСЛА колите не се използва, защо сам си отговори. При натискане на спирачката се съчетава генераторен режим от отпускането на педала на газта и контролер следи да е на МАХ до колкото може + дисковите спирачки. Дори и поради не-добро състояние на батерията или друга причина спирачният ефект от генераторният режим да е 0 дисковите спирачки трябва да са оразмерени да спрат навреме!!!!!!!! 20 цолови джанти определено са предпоставка за това стига да не се пестят пари за хубави дискове!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • айай
    Отговор
    57 10:03  25.05.18
    Основите са пропуснати.Интернет образованието до там води.Състоянието на батерията няма никакво влияние на спирачното действие в режим генерация,тъй като спирачният момент зависи единствено от товара на генератора,а той се разпределя между батерията и друг активен товар.По сложен е прехода с включване и на механичните спирачки.Важното е че електрическите коли може да имат почти съвършенна спирачна система.И ротора се върти в една посока,а някъде се върти полето на никой не му пука!

    Коментиран от #58


  • Зомби с квадратно чело
    Отговор
    58 11:09  25.05.18

    До коментар #57 от "айай":

    Оле мале ЕЛЕКТРИКА това е най-срамният ти пост писан някога :))). Тотално неразбиране как работи индуктивният двигател!!!!!! Как да няма значение батерията къде ще отиде тока който генерираш, а ако статора го дадеш на късо а ако го дадеш с безкраен товар? Върха обаче е цитирам: Накъде се върти полето на никой не му пука:))) На двигателят му пука, всъщност това е в основата на двигателят който ти тотално не познаваш(затова се нарича индуктивен), това доказва че си ЕЛЕКТРИКА :))))). Ще ти го припомням този цитат всеки път като напишеш някой коментар, БИСЕР НА БИСЕРИТЕ :))).
  • айай
    Отговор
    59 13:21  25.05.18
    Извинявам се,Исках да кажа,че ще си го преместя в другия крачол.И един пример за дечицата, които сега почват да учат електротехника:ако при определена скорост, маса и сцепление е необходимо да се погълне примерно 2квч енергия,а батерията може да поеме само 1квч,то останалия 1квч се превръща в топлина чрез АКТИВНО СЪПРОТИВЛЕНИЕ.

    Коментиран от #60

  • Зомби с квадратно чело
    Отговор
    60 14:36  25.05.18

    До коментар #59 от "айай":

    Това в колата Тесла ли или по принцип може да се направ или в твоята космическа каручка от факултета .

    Коментиран от #61

  • айай
    Отговор
    61 17:24  25.05.18

    До коментар #60 от "Зомби с квадратно чело":

    Пич,това е една от базовите схеми във веригата регенеративен мотор-акумулатор-товар-спирачка.Аз нямам достъп до схемата на Тесла,но и ти нямаш.Те ще дадат само блоковата схема за сервизите,а писанията по интернет са само литература.Даже да разглобиш силовата електроника част по част,пак нищо няма да разбереш.Полупроводниковите елементи ги няма в справочниците.Все пак законите на електротехниката и натрупаната схемоехника последните сто години не могат да се избягнат.Тепърва ще има заявки за патенти и лицензи.Електромобила днес не е съвършен,но има възможности за подобрение,особено безопасността на батерията,а и няма алтернатива.

Напиши коментар:


Публикувай