Last news in Fakti

11 Март, 2010 12:54 2 125 0

Животът в розово

  • wallynano-
  • wally-
  • лука басани

Когато в две умни глави хрумне една и съща луда идея, грехота е да не я осъществят. Първоначално идеята на Лука Басани, основател и собственик на производителя на карбоновите яхти Wally, и на холандския морски архитект Андре Хьок, бе конструкция на 60-метров ветроход с класически линии и по най-модерни технологии. Проектът им Pilgrim черпеше вдъхновение от американската яхта със същото име, участвала в регатата за America’s Cup през 1893 г.

Двамата мъже с немирни мозъци решиха да осъществят идеята Pilgrim в по-малка лодка, след като получиха не едно и две запитвания от потенциални купувачи за класически ветроход за дневни излети - Daily Sailor. Мащабът бе намален и от 60 м дължината се сви до 37 фута (11,30 м). В такива размери модерните ветроходи трудно съчетават удобства, дизайн и функционалност с изискана външност. Wallynano го постига с лекота и финес, като комбинира по наистина уникален начин линиите на класическа яхта с най-напредналите технологии и мореходни качества.

Трудно е да се измисли новаторска лодка в този толкова експлоатиран клас на дневните ветроходни круизъри. Но не и за Лука Басани и Андре Хьок. Тяхното “бебе” Wallynano вижда живота в розово не само заради цвета на корпус №1 от серията. С невъоръжено око си личи, че това е стилен и атрактивен, бърз ветроход, който се отличава дори в препълнените с расови екземпляри пристанища на Монако и Кан, където дефилира на есенните изложения. Дизайнът на розовия корпус е резултат на няколкомесечна работа и тестове с четири пробни модела, преди да бъде излят. Характерната за Wally равна, покрита с тик палуба се допълва от чисти и класически линии, кърмова част с ретронюанси и агресивен отвесен нос. Лодката е измислена така, че управлението да бъде лесно, просто и по силите на един човек. Собственикът може сам да излиза в морето и да се радва на разходката, без да се мори да разпъва ветрила, защото има под ръка автоматизирани системи. А какво впечатление ще направи само един самотен морски ездач, който се прибира в пристанището с тази безподобна карбонова кукличка!

Ето още с какво впечатлява Wallynano:
1. Преносима е според правилата за движението по пътищата в Европейския съюз и се побира в 40-футов контейнер на колесар.
2. Рулят и килът се разглобяват за по-лесно пренасяне.
3. Карбоновите мачта, гик, ветрила и рейки осигуряват по-ниско тегло.
4. Въпреки скосената ретрокърма, отвесният нос осигурява дълга водолиния от 8,50 м при обща дължина на корпуса 11,30 м.
5. Откритият кокпит прелива в платформа за къпане и слънчеви бани.
6. Кабината е остъклена на 360 градуса и с отварящ се покрив.
7. Сам човек може да управлява лодката – с ръчни или електрически винчове, саморазпъващи се ветрила и автоматична настройка с бутони.

Работата с ветрилата е напълно автоматизирана с хидравлични и електросистеми, като непросветените гости трябва да внимават да не натиснат някой бутон.

Системата за електрическо захранване на автоматичните функции е конструирана специално за Wallynano и батериите позволяват работа до 8 часа. Толкова дълго може да се кара на ”автоматик”. Повдигащият се кил позволява влизане в поплитки води. Иначе стандартното газене е 2,80 м за лодки, които ще бъдат екплоатирани в Средиземно море. За британските води се предлага и по-плитка версия с газене 2,20 м.

Пейките в кокпита и кърмовата площадка се покриват с матраци за слънчеви бани.

Интериорът е стилен и изчистен, дори спартански – тоалетна, две легла за спане в носовата част, които преминават в успоредни кресла в салона и още две койки под кокпита. Първият екземпляр Wallynano беше произведен в Холандия от Victoire Naval Projects и дебютира в прочутата есенна регата за класически ветроходи Les Voiles de Saint-Tropez. Въпреки розовия си корпус (по желание на купувача) лодката носи име Biancaneve – снежнобяло. Разбира се, това хич не й пречи да показва как изглежда животът в розово...

Wallynano

Морска архитектура: Hoek Design Naval Architects
Дължина: 37 ‘ / 11,30 м
Дължина по водолинията: 27’11’’ / 8,50 м
Широчина: 8’6’’ / 2,60 м
Газене: 2,20 – 2,80 м
Водоизместване: 2600 кг
Баласт: 1150 кг
Резервоар за вода: 60 л
Резервоар за гориво: 30 л
Двигател: Volvo D1-13 (12 к.с.)

Текст: Иван Ангелов
Снимки: Gilles Martin-Raget, Wally


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА