21 Август, 2018 10:57, обновена 23 Юни, 2022 15:40 241 719 114

Как да увеличим мощността на колата сами?

  • мощност-
  • тунинг-
  • автомобили
Как да увеличим мощността на колата сами? - 1

Най-лесният начин за това е да се посети специализирано ателие за доработка на автомобили и там да се направи т.нар. силов тунинг на колата. Това обаче е скъпо за голяма част от собствениците на употребявани коли.

Има обаче и начини, които могат да повишат мощността на автомобила ви и за които не се изискват много финанси, а повечето "операции" могат да се извършат и от самия собственик на автомобила. Ето някои от тях.

Гориво с по-високо октаново число

Как да увеличим мощността на колата сами?


Това е най-лесният начин, но за да прибегнете до него е нужно да сте наясно дали колата ви може да понесе т.нар. 100-октанов бензин, например. Колата ще върви по-добре, но има двигатели, в които прегарят клапани от такова гориво.

Премахване на катализатор

Как да увеличим мощността на колата сами?


Това действие не е много препоръчително, защото първо е забранено, а второ - шумът и замърсяването на въздуха са в пъти повече. Въпреки това премахването на катализатора ще вдигне мощността на автомобила с около 5 конски сили.

Нова ауспухна система

Как да увеличим мощността на колата сами?


Това начинание е по-скъпо, но ако имате средства и мерак, то не е никак лоша идея. Тръбите с по-голям диаметър, както и т.нар. спортни гърнета могат да вдигнат осезаемо мощността на колата, както и шумът обаче.

Смяна на свещите

Как да увеличим мощността на колата сами?


Много хора пренебрегват смяната на свещи, но с течение на времето тяхната работа се влошава, което се отразява на двигателя. По-добрата искра ще повиши с малко мощността, но най-вече ще подобри работата на мотора.

Смяна на въздушен филтър

Как да увеличим мощността на колата сами?


Стандартните въздушни филтри оказват доста голямо съпротивление на въздуха. Има и такива, наречени "спортни", които се характеризират с нулево съпротивление. Така мощността ще се увеличи, но не осезаемо.

Чип тунинг

Как да увеличим мощността на колата сами?


И ако всичко това не ви е достатъчно (защото то определено не е), то трябва да се спрете на т.нар. препрограмиране на електрониката. В зависимост от типа автомобил (дизелов или бензинов) мощността ще се покачи различно, но и в двата случая ще се усети. За целта обаче се изисква програмно обезпечение и определени умения и познания.


Поставете оценка:
Оценка 3.2 от 105 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Митко Митков

    147 27 Отговор
    Тва тряяше да го кръстите топ райс модофикации

    Коментиран от #94

  • 2 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 3 Мангеристум

    382 271 Отговор
    Искрено мразя хората, които си махат катализаторите. За мен това са изроди!

    Коментиран от #5, #7, #9, #16, #23, #35, #40, #61, #75, #83, #93, #101

  • 4 Кольо от Каспичан

    161 23 Отговор
    Всъщност, при модерните автомобили модификации като смяна на въздушния филтър и изпускателната система няма да дадат по-висока мощност веднага, тъй като компютърът на автомобила има зададени определени параметри, за да има определена мощност. Препоръчително е чип тунинга да се направи след тези модификации, за да може да се вземат в предвид и да се изкара максималната потенциална мощност. Иначе без чип тунинг осезаемата разлика при смяна на филтър и изпускателна система е най-вече в по-бързата реакция на колата (тъй като “диша” по-лесно, развърта оборотите по-свободно).
  • 5 Коментатор

    97 22 Отговор

    До коментар #3 от "Мангеристум":

    Ами хората, на които им ги крадат? хаха

    Коментиран от #34, #67

  • 6 intake

    36 20 Отговор
    Генерация и подмeни по всмукател и филтър се правят заедно, иначе ефекта е обратен.

    Коментиран от #114

  • 7 Random

    94 146 Отговор

    До коментар #3 от "Мангеристум":

    С какъв кеф бих си взел някой дизел без катализатор само за такива като теб...

    Коментиран от #11, #43

  • 8 ба ги другарко

    147 6 Отговор
    кончетата няма да се вдигнат, но поне може да се завърнат няколко избягали :)
  • 9 kick

    121 43 Отговор

    До коментар #3 от "Мангеристум":

    Но харесваш тези които експлоатират кораби, камиони, трактори, самолети, автобуси...аман от псевдо еколози

    Коментиран от #66

  • 10 Мъка

    55 27 Отговор
    Радославе...

    ''Това е най-лесният начин, но за да прибегнете до него е нужно да сте наясно дали колата ви може да понесе т.нар. 100-октанов бензин, например.''

    Ти нямаш никакви познания за термодинамика бе моето момче.
    Нали всяко бутално в цилиндъра е изчислено да има ход и наи-малкото отклонение би осакатило работата на мотора.
    Имаш ли си на идея октановият рейтинг какво е ? - Степента на самовъзпламеняване на бензина, иначе казано - колко по-бързо ще избухне и колко мощност ще отдаде изтласквайки буталото.
    Като е проектиран един мотор за 92 октана, имаш ли си идея какво ще стане ако го караш със 100 ? (Да не говорим,че в България 100 октанов бензин - няма.)

    Коментиран от #20, #24, #25, #103, #111

  • 11 JEEP

    93 25 Отговор

    До коментар #7 от "Random":

    Вземи си. Голямо геройство ще направиш!
    То това ви е мечтата, ама тоя въздух ще го дишат и вашите деца.

    Коментиран от #15, #39, #99

  • 12 KKK

    103 27 Отговор
    Или може да прибегнете към радикалната идея да си вземете кола която е достатъчно мощна според изискванията ви, без модификации. С всичко останало само тровите собствените си и чуждите животи и не заслужавате уважение.
  • 13 Грую

    76 18 Отговор
    Вярно бе как не се сетих! Да сменя свещите на дизела!

    Коментиран от #105

  • 14 onq s konq

    35 16 Отговор
    Има много начини да се подобри динамиката на колата,като НАЙ-ЕЛЕМЕНТАРНИЯТ Е да се олекоти чрез премахване на всичко "излишно".За какво говоря:Решаващо е колко човека возим,колко тежи всеки от тях,колко кг багаж/и какъв/ пренасяме,колко е налягането в гумите,дали е включен климатика,дали резервоарът е пълен или до половината,колко е голям "бас-говорителят" в багажника и колко тежи с колоната/ако има такъв,тегло на усилвателя към него,ако щете и дебелината на гумените стелки в купето,дали са отворени страничните огледала/касае аеродинамиката/.Всичко това са наглед дребни неща,но с решително въздействие.Карам дизел и от година ползвам добавка "Цетан плюс" на Бардал,която би трябвало да вдига цет. число с 5%.Ами ефекта е абсолютно налице и все едно карам с бензин 100 октана!...което обаче ми оскъпява литъра с около 30стотинки.Безспорно обаче един съвременен "ремап"/особено при дизела/ е най-ефективен,с което мощността НОРМАЛНО,БЕЗ ДА СЕ ИЗМЪЧВА ДВИГАТЕЛА/и без да "пуши"/ се вдига с 20%.ЦЕНА-около 600лв.

    Коментиран от #19, #56

  • 15 Random

    16 82 Отговор

    До коментар #11 от "JEEP":

    Аз по физиологични причини не мога да имам деца и не ме интересуват децата на останалите. Не че нямам сексуален живот - напротив, имам, при това много интересен. Но е ... да го наречем - "пасивен".

    Коментиран от #17, #22, #30, #51, #78, #110

  • 16 Буко Баламата

    20 15 Отговор

    До коментар #3 от "Мангеристум":

    И защо реши,че тази работа ни интересува.И аз мразя селтаците ама не те занимавам с това.

    Коментиран от #68

  • 17 Red star

    86 11 Отговор

    До коментар #15 от "Random":

    "Пасивен" ли си, бе, не се съмнявам :) По-добре, че не можеш да имаш деца, че и без това сте доста вече и от прайдове ми се гади! Чушкопек!
  • 18 Кольо Дапа

    71 10 Отговор
    Може да пробвате и със спортен антифриз.
  • 19 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 20 иван

    19 4 Отговор

    До коментар #10 от "Мъка":

    прав сте, освен това в youtube е пълно с провдоподобни тестове с 100 октана с масови коли до 150 к.с. , никаква полза.Ако е спорт или масъл кар, там е задължилителнен по-високият октан.
  • 21 mitaka

    128 8 Отговор
    Къде забравихте лепенките на вратите - поне 25к.с. нови стелки 15 к.с. светещи пръскалки 19к.с. може и само с накрайник на гърнето мин. поне 50 к.с. крило на багажника още 30к.с. никел тасове 20к.с.
    спортен лост или топка на скоростите още 15 к.с. и волан 30к.с.
    и т.н. и т.н.
  • 22 JEEP

    54 4 Отговор

    До коментар #15 от "Random":

    И защо реши, че жалкия ти живот ни интересува, щом дори не ти пука за другите?

    Коментиран от #31

  • 23 hmhmhm

    15 9 Отговор

    До коментар #3 от "Мангеристум":

    Аз пък искрено мразя хората където като им кажат нещо е вся и всио. Аре у лево

    Коментиран от #69

  • 24 Стоян

    13 7 Отговор

    До коментар #10 от "Мъка":

    Мъка ми е да чета такива коментари от дървени анонимни философи като теб. А относно статията - ми много е интересна.
  • 25 Анонимен

    29 6 Отговор

    До коментар #10 от "Мъка":

    Какъв е тоя 92 октанов бензин такъв не се продава в България, или поне аз не съм виждал в последните десетилетия. А 100 октанов има аз съм зареждал такъв и после съм карал от Бургас до София , нищо и няма на колата, по-качествен уврежда портфейла, а не двигателя. С повишение на октанов число спада склонността за детонация, детонация в цилиндъра не е хубаво нещо.
  • 26 Петър

    35 1 Отговор
    Високооктановия бензин гори по-бавно и по - дълго време налягането на изгорелите газове въздейства на буталото. По - мека и по - еластична работа на мотора. За да се използва ефекта, трябва да се дръпне аванса на запалването на по-голям ъгъл. Както и на работа на газ, тъй като газта е 110 октана. Клапаните не изгарят, ако се издърпа запалването. Но това не е възможно на съвремените автомобили или на повечето от тях. Бензинът не е по-калоричен. Мощността нараства от подобрения работен процес. При газта мощността също е по-малка от бензиновата, независимо от по-високото октаново число. За да се получи по-висока мощност от по-високооктанов бензин трябва и степента на сгъстяване да се повиши. Иначе разликата е трудно осезаема.

    Коментиран от #63

  • 27 Бахура

    28 5 Отговор
    При мен при използване на така нареченият 100 октанов бензин леко се повишава динамиката на автомобила и малко ми смъква разхода,и както казва колегата по горе вреди на портфейла най вече!
  • 28 Анонимен

    17 0 Отговор
    Съвременните коли, с компютър и съответно датчик за детонация сами регулират аванса и работят на границата на детонация, моят датчик за детонации е повреден за това и съм сипвал А100.
  • 29 Gordy

    52 8 Отговор
    Просто се иска по тежък крак, и колата става спортна
    Тези женчовци с нежни епилирани крачка да си правят тунинг

    Коментиран от #32

  • 30 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 31 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 32 Да да

    25 9 Отговор

    До коментар #29 от "Gordy":

    Така е. Не може да търсиш мощност в зеления сектор на оборотомера! Развъртане на 5000+ оборота му е цаката на бензин. Спортен дизел някак не ми се вързва, особенно на път със завои!
  • 33 КАТ power

    56 8 Отговор
    Пернишки номер РК вдига с минимум 30 к.с., врачански ВР с около 20 к.с., монтански сваля с с -5 к.с., а с пловдивски РВ изобщо не върви !

    Коментиран от #81

  • 34 Гошо катализатора му викат

    19 2 Отговор

    До коментар #5 от "Коментатор":

    Имам Опел Мерива и ми го откраднаха пред блока... Много глупаво! Пращат ги в Германия и там се рециклират

    Коментиран от #65

  • 35 Романо

    25 11 Отговор

    До коментар #3 от "Мангеристум":

    А тези, които карат на газ, а ти с катализатор на нафта - кой е по-леко екологично чист?! Я помисли малко! Говорим за газов инжекцион с 5-годишна гаранция и разход 1 към 1 бензин/газ, като на бензин само палиш и до минута е прехвърлила автоматично на газ!

    Коментиран от #70

  • 36 бай Пешо

    30 48 Отговор
    За махнат катализатор или направен т,н, чип тунинг трябва да се влиза в затвора. Заради такива селски тарикати дишаме отровен и мръсен въздух.
  • 37 Опел карам

    23 3 Отговор
    Айде бе:
    1. По първото - файда няма
    2. По отношение на кюнците са има ефект - само че не е гърнето, а цялата изпускателна система от колекторите през снадките до крайното
    3. Свещи не дигат мощността
    4.Спортен филтър - по-скоро психологически ефект, да не говорим че тези филтри пропускат повече въздух, но не могат да уловят мръсотия и си правите едно финно шлайфаване на мотора със всичките боклуци които влизат в него
    5. Чип да има ефект, особено на нафтови печки - повече цикли на впръскване, понамален живот...
    Всичко си има плюс и минус
    сорриии патенце
  • 38 Хах

    19 17 Отговор
    Чип тунингът не е нищо повече освен ръгане на по-обогатена смес в по-низките обороти и си викаш леле как върви. Реално мощността зависи единствено от температурната разлика, която прави горивото и степента на компресия. Производителя ли е малоумен та ще остави ялови програми на чипа?

    Коментиран от #79, #87, #102

  • 39 Ийжо

    13 6 Отговор

    До коментар #11 от "JEEP":

    Те понеже камионите и рейсовете не цапат те най-много цапат тупан
  • 40 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 41 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 42 West

    35 2 Отговор
    Освен с усмивка спортен антифриз може да се комбинира и със спортна течност за чистачки

    Коментиран от #82

  • 43 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 44 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 45 Donmigeul

    21 1 Отговор
    Мисля, че има и по-лесен начин. Просто слагаш пернишки номера!!! :-)
  • 46 Охохох

    10 9 Отговор
    Радко, Радко, откъде, мойто дете, ти дойде да напишеш трите първи точки в такава лаишка и нямаща нищо общо с истината статия, и то точно в тая смотана държавица, изстрадала и осмърдяна от селски (и безсмислен) "тунинг" на пушека и данданията?
  • 47 Бай Тоз

    10 5 Отговор
    Бах ви разбирачите
  • 48 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 49 Баси мамата

    19 0 Отговор
    Още утре почвам.благодаря за изчерпателното инфо.един да се намери да отвори кьорчовците как стават тези вълшебства.то голямо криене.като начало ще сипя бензин на дизела да видя колко много ще се възбуди:)
  • 50 дженко

    21 5 Отговор
    до/коментатор/ ами на село на моето магаре не му крадат дългия катализатор щот рита на задна
  • 51 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 52 Иванов

    13 8 Отговор
    Сипвам само ви пауър и летя като Миг29. СлаваРоссии!

    Коментиран от #57

  • 53 Манафов

    0 1 Отговор

    До коментар #51 от "Мекере пасивно":

    Ми ти, как мислиш?
  • 54 Мани бегай

    28 1 Отговор
    Тазе статия е много подлъгваща, ако катализатора не е задръстен премахването му няма да се усети изобщо, смяната на горивото се усеща само на много мощен двигател тоест малолитражките и коли до около 110-120 нищо няма да разберат и на всичко отгоре колата не върви повече просто разхода намалява малко, като сложиш филтър с почти нулево съпротивление просто стигаш границата на диапазона на дюзите и все едно, че просто сте с чист филтър, а това си е най-обикновена поддръжка, а много отворена генерация суши мотора, най-ефикасен си е чипа, но ако колата ви не е от онези по-специални коли които имат сериозен заводски ресурс за тунинг тук визирам скайлайните, селика, ево 7,8,8... и др. няма смисъл да си играете. Обикновените коли масово имат ресурс за напомпване 6-8% от заводската им мощност и сами трябва да си прецените струва ли си да хвърлите една торба пари за настройка за да изкарате 10-15 коня отгоре и да рискувате повреда. Мисълта ми е или играйте на едро с турбо, дюзи, колектори и т. н. или не играйте изобщо.

    Коментиран от #72

  • 55 Алфа Ромео

    33 2 Отговор
    Всеки ден разни слабоумници със спортни ауспуси ми надуват главата, а жалките им изтърбушени кочини едвам се движат. Щеше уж да има санкции за шум, нищо не се случи, мега жалка история...
  • 56 Препатил

    18 3 Отговор

    До коментар #14 от "onq s konq":

    Много полезна информация ! Още утре ще изхвърля вестника , който се търкаля на задната седалка !
  • 57 Дядо

    3 3 Отговор

    До коментар #52 от "Иванов":

    Това ти е от високото кръвно , наборе !
  • 58 Гост

    20 2 Отговор
    Най-са ми интересни кментариите на подобни статии.
  • 59 ЕпилираниятРокер

    36 0 Отговор
    Язе кат си епилирам краката и дигам мощноста на маторя с 25 к.с.-кат гледам лошо изпод слънчевите очилца - дигам с още 30 к.с.мощноста на маторя....
  • 60 Тия дето махат катализатора

    20 1 Отговор
    Им е малка бубата
  • 61 Забавен си

    16 3 Отговор

    До коментар #3 от "Мангеристум":

    А мразиш ли хилядите хора, които така и не разбират, че катализаторите им са отрязани от автоджамбазите още преди да им продадат поредната кошница?!
    Ама българина си е така всъщност де - "Най обичам да мразим!"
  • 62 оооррххвввя

    86 7 Отговор
    Блажени са вярващите ! Пичове в тоя автомобилизъм има някаква иерархия..Нали не си мислите, че като си купите 1.6 мотор 100 коня( примерно) и смените генерацията, бутнете спортния филтър за 10лв. от железарията и колата ще тръгне ?? За това има коли от Опел Корса, рено туинго, дачия логан до Лексус ЛФА, Ферари 599, ГТР и т.н....Бъдете сериозни. Другото което е, повечето от нас, си купуваме коли на по 10-15 год. от някои селски автоджамбазин, на по 300-400 000реални км. взети им душите с ресурс на мощността 55-60% на мотора и в нас се ражда състезателя хаха. Грешка която правят също, взимат коли за 2-3000лв. и наливат още толкова за силов тунинг, турбини, колектори, интеркулер, електроника и прочие, сглабят всичко и след 200км. на напани, мотора отива в кофата за боклук..защото чаркаляците не са прегодени за подобни интервенций.Много малко са случайте в БГ, на заможни хора, който имат коли за по 50-100 000лв. и наливат по 20 000-30 000 тогава найстина приказката става реалност, но да си вземете кола за 1500 лв. и да набийте още 3000 за тунинг, това направо е плачевно-смешно, безотговорно! Извода какъв е карайте си, приличните коли за по 5-6-7000лв. ходете на море на балкан, на село на пикник :Д и си гледайте живота. Тези коли са пригодни да стигнеш дадена дестинация, да получиш комфорта, до колкото позволява дадения модел и да се насладиш на шофирането. За състезания и бързина сме още доста далеч! Поздрави

    Коментиран от #84

  • 63 Гориво в кръвта

    18 1 Отговор

    До коментар #26 от "Петър":

    Точно!!..хахха. Редовна смяна на филтри и масла, олекотяване до колкото е възможно...за без пари това и стига
  • 64 Ghost

    14 1 Отговор
    Въздулни филтри с нулево съпротивление! Хахаха. А, бе, уважаеми списващи статийки, някой от вас има ли нещо общо с инженерството пине малко?
  • 65 Коментатор

    20 2 Отговор

    До коментар #34 от "Гошо катализатора му викат":

    На мен пък на Астрата ми го взеха на паркинга на покрива на мол Сердика при положение, че наоколо беше бъкано с народ. Лампите на паркинга бяха повечето изгасени, което ме навява на мисълта, че работят заедно с охраната на мола... Човек ще отиде да пазарува, а междувременно ония си действат... Ужас!
  • 66 Мангеристум

    7 11 Отговор

    До коментар #9 от "kick":

    Ти май си просто парче. Говорим за коли, които се движат из градовете и излизащото от тях е в непосредствена близост до хората и веднага се вдишва. Корабите и самолетите да си ги контролират съответните органи. Никакъв еколог не съм, просто спазвам закона. Нещо, което явно не ти се нрави, борсук ганьов.
  • 67 Мангеристум

    2 11 Отговор

    До коментар #5 от "Коментатор":

    Е какво хаха? Ясно съм написал, темата е за тунинг рейсъри квартални идиоти. Ако ти го откраднат, очевидно не си виновен. Все пак трябва да си купиш нов. Това е проблем на мвр вече и е съвсем друга тема.
  • 68 Мангеристум

    2 7 Отговор

    До коментар #16 от "Буко Баламата":

    Попитах ли те дали те интересува? Мисля, че не.
  • 69 Мангеристум

    4 8 Отговор

    До коментар #23 от "hmhmhm":

    Гузна съвест ли имаш ганьо, на гтп при свои хора ли ходиш. Ще дойде видов ден за вас и то скоро ;)
  • 70 Мангеристум

    6 14 Отговор

    До коментар #35 от "Романо":

    Аргументът ти какъв е? Махането на катализатора е незаконно и точка. Всякакви оправдания са несъстоятелни. Иначе карай и на метан, ако искаш. Ако си махнеш катализатора, то ти си престъпник. Това е.

    Коментиран от #71

  • 71 МАК

    11 4 Отговор

    До коментар #70 от "Мангеристум":

    абре я ходи се прегледай,заради глупостите които пишеш!!които си ти да определяш че било незаконно и на какво основание!!Моийте коли са със махнат еко боклук.защото няма смисъл от него след Н-стотин хиляди км.маха се и това е.ако се пипне мотора както трябва колата замърсява в пъти по малко без него отколкото с него.особеннно съм върл противник на егр боклуците.това наи малоумната система която може да се измисли.и то не от кой а от баварския боклукен моторен веркен.преди да се прави силов или чип тунинг винаги е желателно колата да се подготви за това.да не говорим че тунинг има мисъл на мотори с турбо ане атмосферни мотори.
  • 72 Охохох

    14 2 Отговор

    До коментар #54 от "Мани бегай":

    Бе вие забравихте ли че "бензина" в БГ е смески, а не бензин! Има коли които по заводска спецификация искат високооктанов и ако им се налее погнисък октан реагират с намаляване на мощността на двигателя за да го предпазят от детонации. Именно това се усеща като "увеличаване" на мощността при връщането към заводски изискуемотото гориво! Който иска мощна кола просто да си купи такава, кви са тия селски простотии!!! 886
  • 73 Автомонтьор

    19 8 Отговор
    По-скоро трябва да кръстите статията"Как да си прецакаме колата сами".

    Коментиран от #80

  • 74 МАК

    5 1 Отговор
    Не ако дадения собственик знае какво прави няма да има проблем,НО това не е за всеки!!
  • 75 Aaaa

    14 1 Отговор

    До коментар #3 от "Мангеристум":

    Това със замърсяването е пълен мит, но както и да е, тоя катализатор нищо не прави, но хората са супер лесно манипулируеми и вярват каквото им се каже. Всичко е за пари, разликата с катализатор и без е 3%
  • 76 Мапъра

    5 0 Отговор
    Да уточним за чип тунинга че колата требва да е с турбо иначе ако е атмосферка нема смисъл пари на вятъра.МАПЪРИТЕ БАРАТ ДЕБЕЛО ХАХАХ
  • 77 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 78 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 79 АLFA Q4

    6 0 Отговор

    До коментар #38 от "Хах":

    НЯМА СТЕПЕН НА КОМПРЕСИЯ.,,
    ИМА.СТЕПЕН НА СГЪСТЯВАНЕ,,,РАЗЛИКАТА НЕ Е МАЛКА
  • 80 АLFA Q4

    5 1 Отговор

    До коментар #73 от "Автомонтьор":

    НИЩО НЕМОЖЕШ ДА ПРЕЦАКАШ
    ВЕДНАГА.С МОНТИРАНЕТО НА ИЗСПОРТЕН ФИЛТЪР УБИВАШ И.ТОВА ВТРВЕНЕ КОЕТО Е ИМАЛА
    ОТНОСНО ГЕНЕРАЦИЯТА, АКО НЕ.Е ТУРБИНИРАНА КОЛАТА,,,ДОПЪЛНИТЕЛНО Я УБИВАШ АКО НЯМА.СИЛОВ ТУНИнГ
    А СПЕЦИАЛНО ЗА ТОВА НЕГРАМОТНО СУКАЛЧЕ РАДО.
    СИЛОВ ТУНИНГ НЕЗНАЧИ ИЗСПОРТЕН ФИЛТЪР И КЮНЦИ
    СИЛОВ ТУНИНГ ОЗНАЧАВА, РАДО,ШИШАРКО,,ДИРЕКТНА ИНВАЗИЯ ВУРХУ ДВИГАТЕЛЯ КА ТО НАПРИМЕР СГЪСТЯВАНЕ НА СТЕПЕНТА НА СГЪСТЯВАНЕ НА СТЕПЕНТА НА.СГЪСТЯВАНЕ СОЕЦИАЛНО КОНФИГУРИРАНИ РАЗ, ВАЛОВЕ, НА ОПРЕДЕЛЕНИ ГРАДУСИ И ОЩЕ.ЕДНА КАМАРА И ЧААААК ТОГАВА СЕ СТИГА ДО ИЗСПОРТЕНИ ФИЛТРИ И ГЕНЕРАЦИЯ
  • 81 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 82 Тодор

    3 0 Отговор

    До коментар #42 от "West":

    Майтапчия си. Но и спортна течност някои пият, а напоследък спортно се напушват, шмъркат и прочие...
  • 83 Изр

    3 0 Отговор

    До коментар #3 от "Мангеристум":

    Изроди са тия , които ги махат преди да ти продадат колата !
  • 84 АБВ

    1 2 Отговор

    До коментар #62 от "оооррххвввя":

    Научи Български я правопис, граматика и словоред! После нещата ще си дойдат...

    Коментиран от #86

  • 85 Дииии

    7 0 Отговор
    Аз на мойта кобила на двата задни бута и лепнах по една лепенка рейсър мейсър тунинг мунинг и това мисля , че ще е достатъчно да изкърти подковите 🐎🐎🐎
  • 86 Гост

    3 0 Отговор

    До коментар #84 от "АБВ":

    Така ли се пише Български я , ????
  • 87 Ми2

    10 0 Отговор

    До коментар #38 от "Хах":

    Всъщност това е популярен начин да изстискваш пзара на всички нива. Правиш един мотор, който си го сметнал да е 200 коня, ограничаваш го под 100 с просто програмиране и го пускаш в ниския пазарен клас. Програмираш го на 150 - Айде на средната класа. И естествено, пълните възможности ги пускаш само на супердупер хай-ЕНД модела. Наш Ганьо (ама и не само той - то умни хора по цял свят има) обаче се е сетил отдавна за това и се е родил чип тунинга. Същото е и при процесорите. Интел правят само един процесор от дадена “серия”. Кой точно да си казва на дъното че е, си го програмират в крайната фаза на поточната линия. Тъпо е да оставиш на конкуренцията цял пазарен сегмент, нали? А това е евтин начин да го правиш.
  • 88 аbv

    4 1 Отговор
    Четвърта година съм със 99 energy от Круз.

    Разликата в мощността е малка, но чувствителна при работата на мотора.
    Това с температурата е пълна глупост.
    Имам руска кола която е карана навремето с 86. Дори и при регулиран аванс, по логиката на автора трябва да не сипвам 95 защото ще ми изгорят клапаните.

    Яко мозък и разбирачи няма що.
  • 89 Amix

    7 5 Отговор
    Писна ми от еколози... Повечето са джендъри и мислят само за 2 неща...
    Мръсния въздух и аналитета си...
  • 90 СМЕХ

    2 0 Отговор
    "ауспухна система"???
  • 91 Минаващ от тук

    2 1 Отговор
    И защо!? Който иска Ферари да си купи. Хората са изчислили колко му трябва на автомобила.
  • 92 Бай Спиро

    8 1 Отговор
    Аз пък повишавам цветановото число кат карам бай Цветан да ми бута колата...
  • 93 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 94 Пешо

    4 0 Отговор

    До коментар #1 от "Митко Митков":

    Тук не виждам райс. Всичко е функционално. Предполагам става дума за изпускателната система-там вече има разлика между спортна такава и кюнци от печка XD
  • 95 Радо2

    7 1 Отговор
    Защо вече се казва шмъркане, а не както е нормално смъркане?
    Бях извън страната 18 години, и без да знам вече не само смъркам, но и шмъркане. Ужас. Хаха.. Така се смях и на думата ФЛАШКА,.. Иначе съм тук за да прочета нещо за качване на мощност, ама научих много други неща, извън темата
  • 96 абе вземете четете и учете

    14 1 Отговор
    Що си говорите, че ви се приказва ?! 1. Отваряте двигатела и разпилвате цилиндрите на най-големия ремонтен размер. 2. Ковани бутала 3.Шлайфате до 0.8 мм главата като изчислявате буталата да не ударят клапаните. 4.Сменяте клапаните с други с по-голям диаметър. 5. Леглата на клапаните/графитен чугун/.6 Ъгълът на леглата на клапаните. 7.Водачите на клапаните /фосфорен бронз/. 8 Двойни пружини на клапаните. 9 Смяна коляновият вал-спортен. 10.Смяна разпределителен вал. 11 Кобилици с по-високо рамо. За атмосферен по-големи жиглйори, за инжекция-бързи дюзи. 12 По-мощна бензинова помпа. 13 Свещи 14.Смукателни тръби и филтри 15.Изпускателен колектор-поръчков, по-широки тръби, поръчково изпускателно гърне. 16 Резервоар с прегради или спец. пяна, 17.Усилен картер с прегради. 18.По-голям радиатор 19.Маслен радиатор 20.Усилена спирачна система. Това за АТМОСВЕРНИ ДВИГАТЕЛИ Може и да съм забравил нещо ! За турбини , компресори, електроника някой друг път ! Успех според възможностит и ВНИМАТЕЛНО

    Коментиран от #97

  • 97 абе вземете четете и учете

    7 2 Отговор

    До коментар #96 от "абе вземете четете и учете":

    Аеродинамика, окачване, олекотяване, безопасност, много е забавно но и ОПАСНО ЗА ЗДРАВЕТО, Вашето и на околните ако не знаете МНОГО добре какво правите ! Забавлявайте се внимателно!
  • 98 Rosi

    8 0 Отговор
    БАТЕНЦА ИЗЛЕЗТЕ ОТ ФИЛМА, КОЛКОТО И ДА РЕДИТЕ КОМПЕТЕНЦИЯ И СЕ ТОЧИТЕ ЗА СИЛОВ ТУНИНГ ЗА НЕ ЗАБРАВЯЙТЕ, ЧЕ НЕ СТЕ САМИ НА ПЪТЯ. ТРИНОЖКАТА ЩЕ ВИ ЗАНУЛИ И НАЙ - ГОЛЕМИТЕ НАДЕЖДИ КАТО ВИ ДОЙДЕ ЧЕСТИТКАТА.
  • 99 ТАМ

    3 0 Отговор

    До коментар #11 от "JEEP":

    Не мисля че е логично от 20 годишни коли да очакваме да пускат "филтирани" газове от аспуха...
  • 100 Ххх

    2 0 Отговор
    За да вдигна около 50 к.с. сипвам спортна течност за чистачки...
  • 101 Izruda

    1 0 Отговор

    До коментар #3 от "Мангеристум":

    Az sum izrud
  • 102 Разбирачев

    3 1 Отговор

    До коментар #38 от "Хах":

    А да си чувал че производителите на автомобили умишлено намаляват мощноста на двигателя с цел да не го товарят на ръба на възможностите му с цел по продължителна експлоатация винаги има 20-30% толеранс
  • 103 Ваньо

    1 0 Отговор

    До коментар #10 от "Мъка":

    Октановото число е устойчивостта на бензина към самовъзпламеняване и има ефект от него в двигатели с висока степен на сгъстяване, прочети малко за плановото число преди да се излагаш

    Коментиран от #104

  • 104 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 105 Миташки

    0 0 Отговор

    До коментар #13 от "Грую":

    Ми къде бля бре Груйчо,аде марш да ги сменяш бързо! :-D
  • 106 Шматка

    3 0 Отговор
    Премахване на катализатор? Вие нормални ли сте?
  • 107 Емил раданов

    1 0 Отговор
    Не разбирам много ама Пасата изглежда доста добре.
  • 108 Хахахахахх

    0 1 Отговор
    Филтър за 10 лева освен да вкарва повече мизерии в мотора друго не прави. На 100 октана се карат чипосаните коли за да няма детонации. Стикерите също не вдигат коне :D Единственото правилно нещо от цялата тъпа статия е един читав ремап!
  • 109 Zaxio

    0 0 Отговор
    Много е лесно, купувате си една тайна катаджийска кола и готово
  • 110 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 111 Язе

    0 0 Отговор

    До коментар #10 от "Мъка":

    Като му налееш 100 октана, тъкмо ще дойде на колко си требе-92
  • 112 Фонзи

    0 0 Отговор
    За дизела мога да кажа да си измиете кулера да си проверите наркучите най малкото спукване на старите маркучи води до омасляване а амасляването до затлачване на кулер или клапи след което потърсете софтуерно увеличение при повечето има софтуер по нов и с повечко настойки и тогава чип тунинг а за гъзари сменете и кюнците а ако не ви е достатъчно и имате повечко парички охлювчето по голямо и по голям кулер и ще усетите разликата
  • 113 Зелено човече

    1 1 Отговор
    Като я сменим с по-мощна най-лесно и добре се увеличава мощността. Но то в тая ситуация за какво са ни по-мощни коли като не може да се пътува много много извън градовете, а като започне да може, то ще се напълни с камери на КАТ на ТОЛ и какви ли още не, следящи скоростта... Аз смисъл не виждам
  • 114 Абс

    1 0 Отговор

    До коментар #6 от "intake":

    Така е, аз на моита бензинка смених тръбите от катализатора с тръби от дизел и мога да кажа че със смяната на филтъра и почистване на дюзите(което правя всеки път когато сменям и маслото ) колата буквално излита особено във високите обороти ,там се усеща най много ,незнам защо хората избягват даси чистят дюзите аз мога да посоча само плюсове ,повече мощност,по добра реакциа,по малко разход ,минуси не съм забелязал