5 607 22

Нови двигатели за Kadjar

Георги Касабов

Renault обнови големия си кросоувър Kadjar и подмени почти изцяло гамата от бензинови и дизелови двигатели, с които се оборудва моделът. Модернизираното SUV ще бъде показано пред публика на салона в Париж в началото на октомври.

Външността на Kadjar е освежена с едва забележими щрихи. Намалена е площта на черните пластмаси по предната броня, променена е формата на въздухозаборниците, а фаровете против мъгла са обкантени. По предницата има повече хром, който според французите ѝ придава повече визуална широчина.

Измененията в задната част са още по-малко. Стоповете имат различен рисунък, небоядисаните пластмаси са намалели, а светлините против мъгла са пораснали леко. С това ретушите по външността се изчерпват.

Новостите в салона са по-забележими, макар че засягат предимно бордовата електроника. Модернизираният Kadjar получава мултимедийна система R-Link 2 със 7-инчов сензорен екран, която поддържа Apple CarPlay и Android Auto. Обновен е блокът за управление на климатика, а предните седалки вече имат регулируема хоризонтална част.

Сериозните изменения се крият под предния капак. Досега Kadjar се предлагаше с два бензинови двигателя с обем 1.2 и 1.6 литра (140 и 160 к.с.) и два дизела с обем 1.5 и 1.6 литра (115 и 140 коня).

След фейслифта от старата гама остава само малкият дизел. Големият ще бъде заменен от 1.75-литров агрегат с мощност 149 к.с. Бензиновите двигатели пък излизат директно в пенсия, за да отстъпят място на 1.3-литровия TCe, разработен съвместно с Daimler. Той ще се предлага в два мощностни варианта със 140 или 160 коня.

Двойно предаване ще може да се поръча само големия дизел. Предното задвижване е безалтернативно при останалите мотори. Купувачите ще могат да избират между шестстепенна ръчна трансмисия или робот с два съединителя и седем предавки. 1.75-литровият дизел обаче върви само с механика.

Renault Kadjar е кросоувър от клас С, създаден на базата на Nissan Qashqai. Продава се добре, но изостава от лидерите в сегмента. През 2017 г. са купени 111 075 бройки срещу 247 199 за Qashqai и 236 323 за Volkswagen Tiguan.



Коментари

Коментарите са сортирани от стари към нови
  • Марио
    Отговор
    1 16:42  12.09.18
    Харесва ми.Сполучлив модел.Да продължават така от рено.Материалите са на добро ниво,единствено не ми харесва пластмасовите старт-стоп бутон.Можеше да го направят да изглежда малко по-скъп.Прицерно да имаше нещо формирано или някаква светлина-червена за контакт и синя за включено.Иначе си е супер.Чудя се дали двигателите ще са с прилична динамика?
  • пръцльо
    Отговор
    2 16:43  12.09.18
    Нормално е да изостава от vw , немците предлагат мотор 2тди-190 коня-автомат 4х4 , кашкая бие с визия иначе същото кат каджара , за мен в е в минус съвременен кросоувър да е 4х4 и да няма автомат .

    Коментиран от #4

  • БатП
    Отговор
    3 16:47  12.09.18
    Извинявам се, тези задни светлини от 2005 ли са? Малко остарели изглеждат още с излизането си. Да не говорим пък, че стария Каджар изглежда по-добре от новия. Честито, мислех, че няма как по-зле, ама ме опровергаха, евала.

    Коментиран от #7

  • Марио
    Отговор
    4 16:48  12.09.18

    До коментар #2 от "пръцльо":

    Мисля,че има автомат.Vw tiguan за мен е в пъти по-зле в качеството на интериора и в пространството.Качвал съм се и в двата.Дапне говорим,че тея от vw искат куп пари за tiguan а той не е по-добър от каджар.

    Коментиран от #5, #10


  • пръцльо
    Отговор
    5 16:59  12.09.18

    До коментар #4 от "Марио":

    Автомат само с предно , 4х4 са само ръчка , така е и с кашкая след 2013 , пък за това кое е по добро говорят продажбите , хем по скъпо и много по продавано говори само по себе си кое е по добро !;)

    Коментиран от #6

  • Марио
    Отговор
    6 17:22  12.09.18

    До коментар #5 от "пръцльо":

    Аз Кашкай ходих да го тествам.Дизайн-хубав,екстри-много.Качвам се ,давам газ и нищо.Малко е бавничък.А го тествам с най-големия дизел.Иначе да.Но не мога да разбера,защо го наричат най-добре, сред като има много забележки откъм вървеж и не е и много удобен отзад.За сравнение имам ix35 на жена ми от 2012.Много по-добре ми е от nissan и върви много по-добре.Няма нищо общо с онзи загубен двигател на Нисан
  • Иван
    Отговор
    7 17:31  12.09.18

    До коментар #3 от "БатП":

    Не знаех, че 2005 е имало фул лед 3д стопове в среден клас автомобили, но щом казваш - сигурно е така.

    Коментиран от #21

  • 8 19:37  12.09.18
    Този коментар е премахнат от модератор
  • Хдъд
    Отговор
    9 20:48  12.09.18
    Рено клошар
  • Мършата
    Отговор
    10 21:12  12.09.18

    До коментар #4 от "Марио":

    От това Рено нищо не става! Това рено, моето беенве като го изпреварва трудно можеш да разбереш, далит върви, дали е спряло....Тебе и пръцльо да ви кача в беенвето, 2и5 турбо дизел, на трета вдига 220, на четвърта 270 и имам още две предавки .....

    Коментиран от #11

  • Марио
    Отговор
    11 22:03  12.09.18

    До коментар #10 от "Мършата":

    Нема нужда.На Бмв съм се накефил.Карак година и половина Е70.От 2008 до средата на 2009.Не беше моя,на брат ми,който заминаха чужбина за малко и не искаше да я продава.Искяше като дойде да си я кара.И ми я остави с пълно каско.И я карах аз.По това време аз имах по-евтина кола(Mercedes ML 2003 година) така че си карах бавареца.Много хубав автомобил,удобен,луксозен,върви прилично,но е малко капризен на гориво и не са им здрави турбините,макар че Е70 е по-добър от F15 поне като двигател за мен. Иначе престанете да си мислите,че само бмв е кола и ,че само бмв върви.Има много марки и по-евтино,които вървят повече от някой баварци.Например от тези баварци произведени12 години има много по-евтини марки,които вървят повече.Или ако е тежка бмв то и е със слаб двигател също.Така че спрете с това вече.Колкото до Реното за мен не е лош автомобил.
  • До мръшата
    Отговор
    12 22:05  12.09.18
    Беенвето си е беенве брат
  • гост
    Отговор
    13 22:10  12.09.18
    Не смятам, че е станал по-добре с този хорм по решетката и с новата централна колона, която повече прилича на тази от Дъстър. Неточности: досега двигателите бяха 1.2 бензин 130кс; 1.6 бензин 160кс; дизел 1.5 дизел 8клапана 110кс, 1.6 дизел 16клапана 130кс. Разбирам, че икономисват, но също така те трябва да разберат, че ЕДЦ кутията и двойно предавне трябва да ги предлагат със всеки тип двигател. Много хора не търсят високи мощности, а просто да имат двойно при нужда, и 100тина коня са достатъчни, няма да се гоним на 400м с такава кола. Защо просто не му сложат 2.5 бензин от Колеос и 4х4 система за 40х.вл да видят дали няма да ги изкупуват като топъл хляб. Наскоро карах Спортидж с 1.6 бензин 170кс и колата даде 12л разход при 7,8 по книжка. Даунсайзингът е напълно безсмислен.

    Коментиран от #14

  • Марио
    Отговор
    14 22:17  12.09.18

    До коментар #13 от "гост":

    Кой спортидж кара.От коя година.Ноният и предишният от 2010 насам няма как да ти даде такъв разход.Невъзможно е.Тона може да е само моментен разход.

    Коментиран от #15

  • DBS
    Отговор
    15 23:12  12.09.18

    До коментар #14 от "Марио":

    Чак пък невъзможно.... Че даунсайзинга е безмислен и дори често такъв двигател харчи повече от "обикновен" със същата мощност е доказано в немалко тестове.Производителите също признават, че повече даунсайзинг няма смисъл

    Коментиран от #18

  • smeh
    Отговор
    16 23:32  12.09.18
    От даунсайзинг има смисъл, само ако турбините са много производителни и купето се олекотява. С първото увеличаваш диапазона на използваемата мощност, а с второто намаляваш нуждата от допълнителна такава. Така се постигат и по-ниски емисии. Проблема идва от там, че много са се стиснати тея производители напоследък бе...ширпотреба чарколяк по колите масово. От тук спестили-от там спестили, па накрая цената баснословна. Ама то така ще е, като вече потребителя не го интересува каква карантия има под капака, каква видеокарта във Виртуалното табло...
  • Xaxaxa
    Отговор
    17 23:34  12.09.18
    Даунсаинзингът започна да се превръща в ъпсаизинг...
  • Марио
    Отговор
    18 12:13  13.09.18

    До коментар #15 от "DBS":

    Кажете от коя година точно беше моделът.

  • име на гост
    Отговор
    19 13:51  13.09.18
    Поредното недоразумение от рено. 18-20 ц джанти и асматичен маломощен мотор отпред. Те не че някога са можели да правят големи мотори тия смешници. Единствено старите бензинки 2.0 литра ставаха за нещо. Е и спортното подразделение, но те ги съсипаха с тая екология. Жалко за интересните коли които правеха в далечното минало - Рено Алпин, Рено 5 алпин турбо, клио уйлиямс, рено 21 турбо куадра, рено 5 гт турбо, рено 19 - 16в, първият меган 2.0 - 150кс. , пред последният меган РС и може би последното читаво рено е туйнго спорт 1.6 16в - 133кс. От там на татък кръгла нула. Срам и позор! Качеството на автомобилите им е под всякаква критика. Вътре се износват за три години и приличат на парцал. Воланите се лющят, на има няма 25-30 х. км. Пълна трагедия.

    Коментиран от #22

  • Гост ти си гола вода
    Отговор
    20 15:08  13.09.18
    Ела да видиш волан и табло на реално рено с истински километри.Ако искаш като си ербап дай номер да ти пратя снимки цървул чул не дочул.
  • БатП
    Отговор
    21 17:35  13.09.18

    До коментар #7 от "Иван":

    Фул лед 3д стоповете много го докарват на обикновена крушка. Интересно как Дачия Логан имат далеч по-готини стопове от рендаците, уж са по-евтина марка. Иначе за даунсайзинга съм абсолютно съгласен с колегите, на стенд може и да изкара по-добри параметри и изгорели газове, но в действителност води само и единствено до по-висок реален разход, и съответно повече вредни емисии.
  • Зорлем
    Отговор
    22 19:42  14.09.18

    До коментар #19 от "име на гост":

    Тя екологията разказа играта на всички по-големшки двигатели. Това да не ти е Фолксваген да си бичат големи двигатели и всичко да им е "наред" с емисиите!

Напиши коментар:


Публикувай