Автомобилен салон "Женева 2012". Наш екип от мястото на събитието.
Известно е, че в най-престижното автомобилно изложение Европа е женевското. То е ежегодно, докато другите два големи автосалона в Париж и Франкфурт се редуват през година. В Женева си дават среща най-популярните марки автомобили на Стария континент и точно поради тази причина в "Палекспо" тази година се откроява един малък щанд - този на компанията Valmet Automotive.
Главният двигател на тази компания е Николай Фоменко, който преди две години във Франкфурт заяви, че руската фирма Marussia ще стъпи сериозно на европейските пазари на т.нар. суперкари и ще притежава отбор от Формула 1. Тогава тези твърдения предизвикаха само смях у мнозина. Какво обаче се случи за тези две години?
В Москва вече отдавна работи шоурум на марката Marussia, болиди с нейното име участват във Формула 1 и марката се забелязва на всички големи автоизложения. Сега стана ясно, че суперкарите Marussia ще се произвеждат единствено във Финландия, защото производството им там е и по-евтино, и по-лесно.
Освен това целта на колпанията е да стъпи в Европа, а щампата "Made in EU" значително ще улесни постигането на тази задача. Още от новостите около Marussia, които станаха известни в Женева, са, че от суперкара ще бъдат произвеждани по 1 000 бройки годишно, което не е никак лоша цифра за подобен род автомобили.
Николай Фоменко не разказа с какъв двигател ще се оборудват колите, правени във Valmet Automotive, но по всичко личи, че Marussia ще се откаже от двигателите на британската фирма Cosworth и ще бъде сключен нов договор с друга компания за доставка на готови агрегати.
Името на доставчика на този етап се пази в тайна, но от щенда на Valmet излезе информация, че руските суперкари ще са оборудвани с нов високотехнологичен агрегат с мощност 550 к.с. Още една новина е свързана с тазгодишния старт от Формула 1 в Монако.
Тогава ще бъде открит и нов шоурум на марката в Кралството, а плановете на Marussia са през следващата година в Европа да има работещи още седем шоурума. Дали това ще се случи, ще покаже времето, но практиката сочи, че Фоменко определено не говори празни приказки.
Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Нема Бира
Успех!
11:32 09.03.2012
2 соти
11:36 09.03.2012
3 Богдан Николов
11:48 09.03.2012
4 VR4 TT
11:56 09.03.2012
5 joro
12:04 09.03.2012
6 Петър Сидеров
12:14 09.03.2012
7 МММ
С вътрешното обзавеждане и от към екстри е невероятна.
Само дето им бяха малко слаби моторите но за такава млада фирма е похвално.
12:32 09.03.2012
8 Този коментар е премахнат от модератор.
9 Радослав Пенчев
12:44 09.03.2012
10 Киро
Коментиран от #17, #24
12:51 09.03.2012
11 Хорхе
13:18 09.03.2012
12 123,300д
13:33 09.03.2012
13 123,300д
13:37 09.03.2012
14 Ts@r
14:23 09.03.2012
15 kolio
14:42 09.03.2012
16 коло
15:18 09.03.2012
17 VR4 TT
До коментар #10 от "Киро":
@10 По същата логика, кое му е американското на айфона или японското на Сони?15:36 09.03.2012
18 emigrant
17:29 09.03.2012
19 Мирослав Петков
17:48 09.03.2012
20 WOLF
Коментиран от #21
17:50 09.03.2012
21 Мирослав Петков
До коментар #20 от "WOLF":
@20 Критиката е най лесна....17:53 09.03.2012
22 Добрин Петров
17:53 09.03.2012
23 2+2=4
Не си прав. Не е така. Ясно се вижда че някои копчета и въртележкин са от УАЗ69, а някои от ЗиЛ157. Иначе в дизайна са се включили инженери от тракторния завод "Беларус". Здоровая машина !
Нечего сказать !
18:51 09.03.2012
24 руснака
До коментар #10 от "Киро":
@10 какво й е руското? ами например дизайн, цялата конструкция, финансиране и 80% от частите. Маруся е толкова "фунска", колкото Греат Уол българска20:20 09.03.2012
25 romashkin
то на super държава си и отива да прави и super коли
20:32 09.03.2012
26 стел
21:06 09.03.2012
27 beast
21:31 09.03.2012
28 Моряк
21:32 09.03.2012
29 иванчо
21:40 09.03.2012
30 Клаус Лешке
21:57 09.03.2012
31 ракия
22:01 09.03.2012
32 амед
22:15 09.03.2012
33 николай
22:22 09.03.2012
34 fasfa
23:37 09.03.2012
35 fasfa
23:38 09.03.2012
36 Kobester
Коментиран от #37
08:47 10.03.2012
37 Пирамид Хлътков
До коментар #36 от "Kobester":
@36 КъФ хейтър10:29 10.03.2012
38 Русофил
11:15 10.03.2012
39 ум царува,ум...........
газ-от русия,автомобили-от германия,джипове-от тойота,телевизори-от япония,компютри-от щатите,халва-от турция.
12:37 10.03.2012
40 Григор Григоров
14:01 10.03.2012
41 hienata
26@Рускиня,ама за един път, иначе ще разбереш какво е много голям б....к:))))
15:17 10.03.2012
42 tfmitko
16:01 10.03.2012
43 Путьо Маринкин
16:21 10.03.2012
44 Лаик
16:56 10.03.2012
45 Росен Иванов
18:54 10.03.2012
46 ььь
-------------------
Затова ползват чужд двигател и дори не могат да си сглобят сами колата, а ще я правят във Финландия.
Тези автомобили са чист пиар, наливат пари в някакво стурдио, което сглобява интересно изглеждащи коли и после се раздува, че са руски.
Никакъв икономически ефект от това не може да има.
С няколко милиона подарени пари всеки може да наеме дизайнери да скалъпят возило и да го произведат в 2-3 бройки.
Коментиран от #51
21:55 10.03.2012
47 Ивайло Божков
22:41 10.03.2012
48 rusia brunet
23:02 10.03.2012
49 Този коментар е премахнат от модератор.
50 ссср
09:45 11.03.2012
51 Пламен Лилов
До коментар #46 от "ььь":
@46 пропуснал си втората част на мнението ми а именно"въпрос на приоритети"което по никакъв начин не отменя предходното.А това че е имиджов продукт или пиар акция не го отричам,но и колко пиар акции са икономически рентабилни?10:11 11.03.2012
52 МММ
Напишете :marussia.com - ще ви излязат много сайтове където можете да видите и други модели на фирмата както и да получите неясната ви информация.
11:09 11.03.2012
53 Този коментар е премахнат от модератор.
54 Пламен Василев
11:12 12.03.2012