21 Октомври, 2018 12:00 50 598 50

Най-купуваните коли "втора ръка" у нас

  • статистика-
  • употребявани автомобили-
  • кат-
  • продажби-
  • българия
Най-купуваните коли "втора ръка" у нас - 1

Преди два дни ви показахме статистиката на КАТ за периода януари - септември 2018-а, в която стана ясно кои са най-продаваните нови автомобили у нас. Сега ще спрем вниманието ви на сектора с употребявани коли, където лидерите са съвсем различни. Според отчета на КАТ за деветте месеца са регистрирани 30 627 нови леки автомобила и 207 000 употребявани коли. Над 150 000 от тях са на възраст над 10 години.

Едва ли е изненада за някой, че най-предпочитаният автомобил на старо в България е Volkwagen. Принципно, българинът залага основно на немски коли, като това се потвърждава и от статистиката на КАТ. Според нея първите пет най-продавани марки употребявани коли са именно германски.

Не е изненада и факта, че трите премиум бранда при автомобилите в Германия - Audi, BMW и Mercedes-Benz присъстват в този ТОП 5. Ето и всички основни играчи на българския пазар за употребявани автомобили за 2018 година. Цифрите след марката показват колко превозни средства са продадени от началото на годината.

Volkswagen - 27141 бр.
Mercedes - 20062 бр.
Opel - 15676 бр.
Audi - 14043 бр.
BMW - 13570 бр.
Toyota - 10455 бр.
Ford - 9706 бр.
Peugeot - 9517 бр.
Renault - 6482 бр.
Honda - 6061 бр.
Citroen - 5988 бр.
Fiat - 5477 бр.
Nissan - 4895 бр.
Mazda - 4421 бр.
Hyundai - 3599 бр.

По данни на Федералното статистическо управление на Германия за тази година най-голям ръст бележат доставките на стари коли за Украйна (136%). На второ място се подрежда Хърватия с 89.6%, а на трето и четвърто - България (+27.7%) и Румъния (+26.8%). Новата данъчна политика на правителството ни едва ли ще промени драстично тези цифри.


Поставете оценка:
Оценка 5 от 1 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Киро

    90 26 Отговор
    Хаха тия мерцедеси са 15+ години.

    Коментиран от #2, #42

  • 2 Random

    159 91 Отговор

    До коментар #1 от "Киро":

    И? Пак по-добре от нова дачия. Може да е по-скъпа поддръжката, но имаш климатик, не ти бучи над 100 и не трепериш като изпреварваш.

    Коментиран от #4, #13, #22

  • 3 Зелено човече

    106 14 Отговор
    Ами нищо ново под слънцето - немска кола на повечко години втора ръка, а при новите Дачия, Рено и компания. За жалост такъв ни е стандарта на повечето :(
  • 4 търтейчо

    120 22 Отговор

    До коментар #2 от "Random":

    Не бучи като вдигнеш 100 км/ч, ама не знаеш да ли ще стигнеш до там където си тръгнал. Не защото Мерцедеса е лоша кола, а за това, че 99% от собствениците не си ревизират колите като хората, защото са си дали целия бюджет за кола и гориво да се движи.

    Коментиран от #5, #9, #31

  • 5 Random

    15 20 Отговор

    До коментар #4 от "търтейчо":

    В случая говоря ако можеш наистина да си го позволиш. Иначе - Гоуф или по-висок клас корейско(Елантра и нагоре).
  • 6 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 7 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 8 ххх

    59 18 Отговор
    Няма Шкода??? Ще ме прощавате, но не вярвам на тази класация!
  • 9 Христов

    97 14 Отговор

    До коментар #4 от "търтейчо":

    Ревизирани или не няма значение. Няма катастрофи заради неизправни мпс. Всички катастрофи в бг са защото не се спазват законите, кара се бясно с рискови маневри, пияни и дрогирани шофьори, не спазване на ограничения и тнт. Трябва нов манталитет на джигитите, а не нови коли

    Коментиран от #38, #39

  • 10 dwedfwefw

    40 13 Отговор
    Къде е Шкода??? Шкода са марката с огромен процент продажби за миналата година. Не случайно VW искат да им местят заводите в Германия за да не са конкуренция на VW.

    Коментиран от #32

  • 11 Тодоров

    67 2 Отговор
    Всеки си купува кола според джоба и нуждите така е в целият свят.Ние българите искаме колата ни да е хиперкар. камион.СУВ и с много други опции.
  • 12 До 9

    22 0 Отговор
    До 9 Христов, много точно си го казал - браво! Ето го и последния пример от преди час. Дали причината е в колата?? ---- https://www.vesti.bg/bulgaria/incidenti/drogiran-shofior-pomete-7-koli-v-sofiia-6087680
  • 13 монтйор

    27 12 Отговор

    До коментар #2 от "Random":

    Дачия докер 1,5 дсi нова бучи над 120 с една изолация за 2000лв ще стане по тиха от волво хс 90 октавия също е шумна след 140 нова кади е трагедия и то след 120

    Коментиран от #19

  • 14 гост

    11 7 Отговор
    Opel = french
  • 15 Пернишки Гоуф

    85 68 Отговор
    Всеки втори в употребявани Volkswagen или Mercedes e циганин или чалга фен ! Никога не бих карал такава кола дори и да ми дават пари !
  • 16 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 17 Бабатунде Адениджи

    74 57 Отговор
    Абе, рано или късно, всеки се качва на японско.
  • 18 кеф

    26 35 Отговор
    Бедняци купуват боклуци
  • 19 Random

    25 14 Отговор

    До коментар #13 от "монтйор":

    Кой ще се занимава да слага на чисто нова кола допълнително изолация? А и нали се сещаш че допълнителната изолация ще добави и допълнително тегло и още повече няма да върви. Пък и няма да е кой-знае колко по-тиха защото като се прави "премиум" инженерите гледат първо въобще да няма шум и вибрации, после вече добавят шумоизолацията.
  • 20 скраб

    31 17 Отговор
    Най-купуваните коли "втора ръка" у нас са италянските бракми.Които не стават за нищо!
  • 21 хиййй

    12 10 Отговор
    Само хлопел, бейби
  • 22 Тъпун

    13 13 Отговор

    До коментар #2 от "Random":

    Ела да ти скъцам шортите с 1.4 на 500000
  • 23 Рублерастка Крастава

    18 28 Отговор
    Не е вярна тъз класация, къде са ладите и уазките, русфилити тук казват, че само таквиз карат.
  • 24 икономически растеж 100 процента

    21 1 Отговор
    Скоро ще станем най големия износител на метали и пвц-та за Китай.
    /бензина скъп-дизела забранен/
  • 25 Николай

    25 32 Отговор
    Добре поддържан Мерцедес или друг автомобил от по високия клас е по добре от нова Дачия или ФИАТ например.

    Коментиран от #27, #36

  • 26 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 27 Автомонтьор

    36 16 Отговор

    До коментар #25 от "Николай":

    Няма такъв филм.Всичко де що влиза у бг втора ръка е или блъскано или с върнат километраж.Новото си е ново.Правилно каза колегата по-горе:бедняци купуват боклуци.Само ще добавя:боклуците на западна Европа.
  • 28 Слави

    16 5 Отговор
    Публикувано във факти.бг: Най-купуваните коли "втора ръка" у нас

    са отговор: най- евтините боклуци!
  • 29 Госъ

    23 2 Отговор
    Време е да задължат вносителите на коли втпра ръка да гарантират за качеството на внесената кола и да се вписва в предварителен регистър с платени еко такси. Нека намалят вноса на боклуци!
  • 30 5555

    37 17 Отговор
    Най-добрата кола е новата.Знаят го само тези които са карали чисто нов автомобил....на другите им дай да хвалят 15 годишни кокошарници.

    Коментиран от #50

  • 31 Злоб

    2 4 Отговор

    До коментар #4 от "търтейчо":

    Името ти е точно,...на мисленето ти.
    Недоучен,слабо казано.
  • 32 Пешо

    11 3 Отговор

    До коментар #10 от "dwedfwefw":

    Говориш за статистика ,отчитаща продажбата на нови коли,а статията е стари. Гарантирам ти,че Шкода е малко търсена марка що се отнася до втора ръка коли. Все едно да питаш къде са Фиат.

    Коментиран от #44

  • 33 Dimastika

    12 6 Отговор
    Като си купиш премиум за 200000 хилки, тогава коментирай за новите боклуци от 20-30хил. брато
  • 34 москвич-ГОЛЯМА БРАКМА

    5 11 Отговор
    А простите продажни рубладжии какво карат ,???????

    Коментиран от #37

  • 35 Gordy

    13 14 Отговор
    Реклама на немските автомобили, щото не се търсят вече
    Всички карат японски автомобили, нали ги гледам
  • 36 Ремонт ми дай

    11 6 Отговор

    До коментар #25 от "Николай":

    Кое му е добрето.Това са различни класове коли с различен разход размер и предназначение.Не на последно място годините.На старите коли се появява един проблем на пръв поглед дребен но не толкова.Започват да се разпадат пластмаси маркучи , други материали.Някъде “опитни ”майстори едно оправят две развалятХората са го казали Най хубава е новата и твърде съм беден да си купувам евтини работи
  • 37 УАЗ

    5 2 Отговор

    До коментар #34 от "москвич-ГОЛЯМА БРАКМА":

    Щом са продажни и прости значи БМВ .За да им напомня МОСКВИЧ412 с двигател на БМВ.Ама там всичко вече е лицензно Рено Нисан Форд и Фолкцваген.Камионите лиценз на Мерцедес.Винаги са ползвали чужди технологии и не само те.Японците и Корейците откъде са почнали
  • 38 Да ми се Друсаш на УЯ

    12 12 Отговор

    До коментар #9 от "Христов":

    Трябва да се научите да карате правилно автомобилите и не на последно място мигачи при промяна на посоката на движение и преди да завъртим магическия кръг тъй наречен волан да гледате в огледалата за обратно виждане. Чички с цайси 20 диоптера и тъпи на макс без мигачи без никакво церемонене ме засичат по 100 пъти на ден - Научете се да карате не джигитите , а чикярите дето не могат да карат те причиняват птп-тата.
  • 39 Алфа Ромео

    12 2 Отговор

    До коментар #9 от "Христов":

    Забравяш за лъзгавия асфалт на Бойко
  • 40 Къде е курск ????

    9 13 Отговор
    Чудя се продажни рубладжии прости като ревът за кочината миризлива расия защо не карат руски бракми а искат западни машини
  • 41 фау ве

    15 16 Отговор
    ВАГ били кенефи, било боклуци, били лоши, пък Фолксваген е най-продаваната марка в Света!
    Даже и втора ръка са препочитани от българите, а здравата тойота е на 6 място, далче зад Опел??????
    Рено изпреварва Хонда, голям майтап. Къде сте фИенове на японските автомобили!?

    Коментиран от #48

  • 42 Зайко Байко многознайко

    8 5 Отговор

    До коментар #1 от "Киро":

    Имам два на по 24 г. и два на по 14 г. На дъщерята взех нов Форд, но тая кола не излиза от сервиза. Докато му свърши гаранцията, дано всичко да му поправят. Германската техника е разбираема, целесъобразна и най-важното надеждна. Карам с тези Мерцедеси с по 200-220, няма да хлопне, няма да тропне, седят, като залепени на пътя. Знам сега ще скочат защитници на другите марки, но фактите са факти, англичаните имат поговорка, която гласи: " Не съм толкова богат за да си купувам евтини неща"

    Коментиран от #43

  • 43 Да да

    7 4 Отговор

    До коментар #42 от "Зайко Байко многознайко":

    Тази поговорка е важала някога, когато е имало разлика в качеството! Сега разликата е само във формата и цената! Пример - Рено слага двигатели на Мерцедес! ФВ имат много издръжливи и силно чупливи двигатели! ВМЗ страда от окачване и скорости. Японките може да даянат малко повече, но като се сменя шарнир, става весело. Мойта поговорка е - евтина, здрава, икономична,
  • 44 123

    8 1 Отговор

    До коментар #32 от "Пешо":

    Гарантирам ти, че не е така. Шкода няма нищо общо с Фиат. Просто Шкода е един от автомобилите, които най-много си държат цената. И БГ търговеца, ако не може да купи нещо за 1000 лева и да го продаде за 5000 изобщо не се занимава. Освен това, тази статистика отчита само новия внос. Шкода има големи продажби на нови автомобили в страната и съответно има много добри втора ръка коли на вътрешния пазар. А както знаем, много по-добре да си купиш автомобил с история и на реални километри, отколкото от Германия, където километражите са на 90% превъртени и ремонтите започват от втория ден.
  • 45 Ванче

    0 1 Отговор
    Като няма заводи за коли в БГ, немците ще водят.
  • 46 Р.Костов

    6 1 Отговор
    При нас има един Началник Взеха му нова Дачия Сандеро преди 3г сга е на 320 000 не е мръднала аспуха е бял въпреки,че е дизел.
  • 47 Пазар

    4 1 Отговор
    Среден пробег - 380 000 км. На табло - 120 000 км.
  • 48 Гост

    4 1 Отговор

    До коментар #41 от "фау ве":

    Ми кенефи са,масовка,за тва се взимат,аре у лево разбирач
  • 49 Като гост

    8 2 Отговор
    Повечето коментари, пълни глупости. Такива регулации, онакива такси, всякакви неудачници словоблудстват. Истината е, че не става въпрос за екология, нито за безопасност, а само за пари. Държавата прибира едни пари за екотакса, регистрация, застрахователите за каско и гражданска, общините за данъци и всички доволни. Къде отиват парите от екотаксата някой знае ли? Държавен рекет! Колкото повече регулации, по стари коли по пътищата. Кой ще даде с 2000-3000лв повече за същата кола, но с документ за качество, то за новите коли не дават пълни гаранции. Такса регистрация 30лв и като почне много да се чупи отива в Надин, взема се по-нова и така. Естествен подбор.
  • 50 Този коментар е премахнат от модератор.