Last news in Fakti

17 Май, 2010 10:56 9 382 7

Опитаха да откраднат прототип на Mercedes-Benz

  • mercedes-benz-
  • c111-
  • грабеж

През 1969 година Mercedes-Benz разработва прототип на спортен автомобил, носещ индекса C111. В миналото с това возило инженерите от Щутгарт са експериментирали с много от новите технологии на фирмата. В него са интегрирани роторни, дизелови, а така също и двигатели с иновационни турбокомпресори.

Други интересни детайли са свързани с екстериора и по-конкретно с вратите. Те са тип gullwing, подобни на 300SL, но снабдени с доста модернизирани механизми. Днес този модел е музеен експонат, а стойността му не е никак малка.

Съвсем наскоро C111 е изкаран от немския музей на Mercedes-Benz с цел да бъде транспортиран до изложението M-B World на легендарната британска писта Брукландс. Прототипът е превозван в закрит камион, но за зла участ е станал жертва на посегателство на крадци.

Последните явно са били далеч от определението професионалисти, защото при опита си да откраднат прототипа не само не са успели, а и са повредили сериозно автомобила.

Камионът с прототипа в него е чакал да бъде натоварен за превоз през Ламанша, когато крадците са проникнали в закритата каросерия и са се опитали да изкарат C111 и да го откраднат на собствен ход. Явно въобще не са знаели, че това е само изложбен експонат, който дори не разполага с двигател под капака. Така опитът за кражба за щастие завършва без успех, но автомобилът е със силно повреден калник и врата.

Експерименталният модел C111 е разработен в четири последователни варианта. Интересни факти от неговия живот са, че третата версия е с невероятно нисък коефициент на въздушно съпротивление - Cx=0.191. Четвъртата генерация на C111, пък поставя рекорд за скорост, като прототипът развива 403.078 км/ч. Рекордът е поставен от Ханс Лейболд на 5 май 1979 година.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 AMG

    24 1 Отговор
    Много добър!
  • 2 tunio

    27 7 Отговор
    Очаквайте в скоро време да се появи заглавие ,,Българи се опитаха да откраднат прототипа на Mercedes-benz''
  • 3 ....

    8 1 Отговор
    ne e golqma zaguba
  • 4 Sasho

    4 8 Отговор
    За да го крадат явно има защо, но ми е интересно защо ? Какво толкова ценно притежава този екземпляр за някой хора ?
  • 5 888888

    2 1 Отговор
    403 km/h - 1979g.!!! za kvo govorim...
  • 6 Mercedes-Benz

    11 7 Отговор
    Автора що не е вмъкнал и инфо за двигателя,а? :D Да видите кво се казват инженери! Копирам от Уикипедиа: The company decided not to adopt the Wankel engine and turned to Diesel experiments for the third C111. With its 230 horsepower (170 kW)@ 4,400-4,600 5-speed manual straight-5 turbo-Diesel,the C111 broke nine diesel and gas speed records! Когато някоя друга автомобилна компания ми направи 5 цилиндров дизел 230 коня да удря 400км/ч да ме викне! :D:D:D
  • 7 Гошко

    4 2 Отговор
    Рекорда е 403.978 км/ч с бензинов V8 двигател, 4,5L, 500 k.c. С 230 коня дизел, 400 км/ч малко в сферата на фантастиката дори и в днешно време. Грешна ти е Уикипедията. http://mercedes-bulgaria.com/drugi/194-koncept/984-mercedes-c-111-avtomobil-za-rekordi.html