През 1969 година Mercedes-Benz разработва прототип на спортен автомобил, носещ индекса C111. В миналото с това возило инженерите от Щутгарт са експериментирали с много от новите технологии на фирмата. В него са интегрирани роторни, дизелови, а така също и двигатели с иновационни турбокомпресори.
Други интересни детайли са свързани с екстериора и по-конкретно с вратите. Те са тип gullwing, подобни на 300SL, но снабдени с доста модернизирани механизми. Днес този модел е музеен експонат, а стойността му не е никак малка.
Съвсем наскоро C111 е изкаран от немския музей на Mercedes-Benz с цел да бъде транспортиран до изложението M-B World на легендарната британска писта Брукландс. Прототипът е превозван в закрит камион, но за зла участ е станал жертва на посегателство на крадци.
Последните явно са били далеч от определението професионалисти, защото при опита си да откраднат прототипа не само не са успели, а и са повредили сериозно автомобила.
Камионът с прототипа в него е чакал да бъде натоварен за превоз през Ламанша, когато крадците са проникнали в закритата каросерия и са се опитали да изкарат C111 и да го откраднат на собствен ход. Явно въобще не са знаели, че това е само изложбен експонат, който дори не разполага с двигател под капака. Така опитът за кражба за щастие завършва без успех, но автомобилът е със силно повреден калник и врата.
Експерименталният модел C111 е разработен в четири последователни варианта. Интересни факти от неговия живот са, че третата версия е с невероятно нисък коефициент на въздушно съпротивление - Cx=0.191. Четвъртата генерация на C111, пък поставя рекорд за скорост, като прототипът развива 403.078 км/ч. Рекордът е поставен от Ханс Лейболд на 5 май 1979 година.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 AMG
15:52 08.09.2011
2 tunio
15:52 08.09.2011
3 ....
15:52 08.09.2011
4 Sasho
15:52 08.09.2011
5 888888
15:52 08.09.2011
6 Mercedes-Benz
15:52 08.09.2011
7 Гошко
15:52 08.09.2011