Last news in Fakti

16 Април, 2012 10:26 64 396 55

5-метров Citroen с разход 1.7 на 100

  • citroen-
  • ds-
  • numero 9

 

По време на автомобилното изложение в Пекин, което отваря врати в края на месец април, френската компания Citroen ще покаже пред публика концептуална разработка на своя най-голям и луксозен автомобил за цялата история на марката.
 
Според французите тази кола има за цел да счупи всички рекорди по отношение лукс и разкош. Името и е Citroen Numero 9, но серийната версия може да се сдобие с приставка DS. Най-вероятно тя ще се казва Citroen DS9.
Според специалисти от бранша обаче, серийна версия на най-големия Citroen може и да не се появи на бял свят, тъй като е добре известно, че френските автомобили от най-висок клас не се ползват с особен успех.
 
Едно от предположенията е, че с концепта Numero 9 франсетата демонстрират най-доброто от новия си дизайн. Иначе от техническа гледна точка огромния Citroen също е доста интересен.
Той е с дължина почти пет метра, а под капака му е монтиран бензинов мотор с работен обем от 1.6 литра. Двигателят с вътрешно горене е снабден с турбо и разполага с огромна мощ от 225 к.с.
 
Заедно с него работи и електромотор, който добавя към мощността още 70 коня, като те се предават на задната ос и автоматично превръщат модела Numero 9 в пълноприводен автомобил.
Само на ток Numero 9 може да измине разстояние от 50 километра, а при съвместна работа на двата агрегата средният разход в градски условия е едва 1.7 литра на 100 километра.
 
Още една интересна иновация при големия Citroen са неговите литиево-йонни батерии, които могат да се зареждат и от битовата ел. мрежа само за 3.5 часа.

 


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Джорето

    4 7 Отговор
    Що ли си мисля,че нещо не е в ред.Този разход е рекорден дори и за 500 кубиков двигател,нещо бъркате!

    Коментиран от #31

  • 2 Lotus Omega

    11 2 Отговор
    Ако това се случи, ще е тапа за VW, които направиха кола да гори 1 на 100 но е 32 к.с. Оптимист съм и мисля, че колата е преход към бъдещето.
  • 3 гого

    0 8 Отговор
    като го гледам това си е жив ХМ само дето са му заоблили ръбовете и го предлагат след 40 години.
    Не виждам как 2 тона ламарини ще се движат 100 километра само със 1,7 литра бензин на градско... или бъркам нещо физиката?
    Сигурно само по наклон ще го докара.
    Иначе мадамата пред колата я бива.
  • 4 Петър

    6 2 Отговор
    Жалкото е, че хората просто не разбират важността на подобни концепти... Ако излезе колата наистина в този си вид и тези технически характеристики с удоволствие бих я карал, стига да можех да си я позволя. Друг е въпроса, че много малко ще са тези, които ще си направят сметката, че тази кола им излиза по-евтина, гледайки в перспектива, защото с разход 1,7 определено излиза по под 5 стотинки на километър, което, както и да го гледаме, за кола от подобен клас е уникално.
  • 5 Mupo

    5 4 Отговор
    За първи път ли виждате, че на хибридите под разход на първо място имат предвид "смесен", който се получава когато работят предимно на акумулатори (всички ускорения се правят с електродвигателя с другия само се поддържа скорост, а на място се гаси) . Като се изтощи батерията разхода ще стане като на всеки 2 тонен сандък.
  • 6 Миро

    2 3 Отговор
    за съжаление на този етап само батериите издържащи около 150 км. Струват 18 000 евро. Налага се сменят с други след около 100 000 км. а сега сметни дали излиза на сметка да си купиш кола дето струва 30 000 лева за 60 000 понеже гори наполовина (казвам наполовина щото като свърши батерията почва да гори повече от същата без батерия) да поддържаш кола 2-3 пъти по сложна и след 100 000 км да трябва да вкараш нови 18 000 000 евро...
  • 7 непознат

    7 1 Отговор
    Какъв ХМ бе братко, нещо не си добре,ти не разбираш от коли каква е приликата с ХМ не разбирам колата с тази си красотиа и форми слага в джоба БМВ АУДИ БЕНЦ и други измислени коли.А за това че харчи малко евала на французите все по хубави и готини коли правят.
  • 8 Венци [VeGo0o]

    3 5 Отговор
    Така като си мисля щом имат пари да си я позволят значи ще имат пари и за тези нови батери.Това че тук в Б-я няма хубава заплата незначи че и там няма !!! :) и като гледам 1,7/100км градско смятям че извън градско ще е много малка :) а комбинираното ще е г/д 0,9 1,0литра :) на 100км :) ако имам възможност това лято и ако може да се дава тестов вариант :) и също така на лизинг бих си купил един !!!
  • 9 Unknown

    6 0 Отговор
    Ама има хора хич не четат статията! Колата харчи толкова с електромотора или или пак не схващате идеята. Също таак има и турбо, така че спокойно ще се движи и с 170 км/ч. А относно ХМ, преди 7 години излезе модела Ц6, който се води наследника на ХМ. Ама какво съм тръгнал да обяснявам на хора, които не са се казвали в Ситроен...
  • 10 ония на луната

    7 1 Отговор
    колата е изключително красива , а ако гори и толкова е направо феномен
  • 12 електрокар

    4 4 Отговор
    Едиственното хубаво на хибрида е че ако ти се прецака бензиновия мотор,все пак може да се предвижиш до някаде си без чужда помощ,но все си мисля че на LPG и МЕТАН е най еколкогично евтино за момента
  • 13 Taco

    1 1 Отговор
    Джоре, това какво ти си мислиш едва ли вълнува някой. Всичко си е наред. Ако разбираш английски ето ти едно изречение The package results in an impressive fuel economy figure of 166mpg (1.7L/100km) while CO2 emissions are rated at 39g/km.Read more: http://www.worldcarfans.com/112041343375/citroen-numero-9-concept-previews-future-ds-line-up-video#ixzz1sC1xxfCF
  • 14 Kobester

    2 4 Отговор
    Уникално изглежда, много ми харесва.
    "Евтина Панамера" мисля че му тича като описание идеално, но все пак е много красива. Брутална предница, огромни ауспуси, готини стопове, само това отгоре, спойлер ли е, сенник ли е, не ме кефи. Джантите са много добри също.
    Според мен ще има по-голям успех от Ц6, браво на Ситроен. Ако е и на достъпна цена ще е супер кола.

    Коментиран от #18

  • 16 Maurice

    6 1 Отговор
    Поредна порция слаб..мни коментари.Единия ми говори че хората ако си купят такъв автомобил няма да се вълнуват от 18 бона за нови батерии,а след малко щял да тегли кредит и да си я купи?!?! Ами сметни с нормален автомобил с ДВГ и разход 6,5л/100км за 100000км колко бензин ще изгори (в лева) и после сметни 1700 литра бензин за тези 100000 км + 18000 евро за батерии (без да броим таксите за зареждане на батериите,които моментално ще добавят нови 2000 зареждания по 1-2 евра или 2000-4000 евра).Накрая утряш чертата и излизат 6500(литра бензин за 100000км.)х2.69=17485 лева за 100000км пробег на бензиновия 1,6 срещу 1700(литра бензин за 100000 км.)х2.69 + 19000(евро-батерии+такси за зареждане)х1.95(курс на еврото) = 41623лева!!!! Ако не сте разбрали под слънцето има Шевролет Волт и Опел Ампера които имат среден разгод на бензин 0,0л/100км. И въпреки че спечелиха награди за автомобили на годината,просто ги спират от производство поради високата си цена и слабата си ефективност.Ако към сметките добавим и цената на хибридния автомобил спрямо цената на обикновения бензинов мотор то излиза,че няма по голяма набутвация от тази да караш електромобил на 4 пъти по-висока цена.Все пак ние българите не сме каймакът на световната икономика,за това в битката за оцеляване,не можем да си позволим излишни пари за сметка на опазване на световната екология!!!
  • 17 папи

    6 0 Отговор
    Много красива модерна кола,върхът на технологията.
  • 18 Maurice

    2 3 Отговор

    До коментар #14 от "Kobester":

    @14 Кобестерчо,ако не те е срам от самият себе си,отиди на статията за новата Инсигния и си виж лафоризмите,които извадих в твоя чест!!
  • 19 V-A

    5 2 Отговор
    @Maurice Абсолютно невярно е че Волт се спира от производство. Първоначално беше обявено временно спиране за няколко месеца, но се оказа че възобновяват производството много по-рано поради засиленото търсене и изчистените проблеми около разследването на Националната им агенция по безопасност на транспорта. За цената на бензина забрави да остане на тия нива, с годините може да върви само нагоре, а на батериите само надолу! И кой е казал че като се разработват такива коли някой мисли за мизерния ни стандарт? Ако нямаха бъдеще, нямаше всички производители да се напъват в тая посока. Относно ресурса на батериите и цената им има достатъчно инфо какво ще се случи до 2020 г.

    Коментиран от #26

  • 20 ььь

    3 3 Отговор
    Морис, какво сравняваш 1,6 двигател с 1,7 на тази кола?
    Обикновен 1,6 изобщо няма да може да движи това нещо.
    Все едно ми сравняваш тоя Ситроен с Рено Клио 1,6, естествено, че ще изхарчи повече пари.
    Сравни го с някой С6 с конвенционален двигател.
  • 21 фен от алмания

    5 3 Отговор
    абе в българия кво постигнахте че нехаресвата и това хахаха ей дай кебабче дай бира и да плюете по форумите но бате ви бойко ще ви оправи като ви остави с 5лв в джоба хахаха пазете си астричките че дупките се увеличиха хахахаха

    Коментиран от #27

  • 22 Петър Сидеров

    1 6 Отговор
    Първата катафалка която долу горе ми хареса :)
  • 23 хахахахаха

    3 3 Отговор
    България постигна най големия си успех да сглобява китайска щайга хахахахахаха и 3 кебабчета за 1.20 хахахаха

    Коментиран от #42

  • 24 дай бира

    3 4 Отговор
    Да ядеш кебабчета вътре в тази кола пред кауфланд ще е голям кеф
  • 25 Име (като гост)

    3 2 Отговор
    през цялото време, доакто гледах рекламата си мислех, че жълтия ще я оп..е на капака :)
  • 26 Maurice

    3 2 Отговор

    До коментар #19 от "V-A":

    @19 Никой не отрича електромобилите.Просто НА ТОЗИ ЕТАП такъв автомобил е 3-4 пъти по скъп за каране,от нормалните с ДВГ.С тази статия се хвърля прах в очите на форумните мишчици,които видяха 1,7л/100км. и ахнаха в един глас ! Съвсем нормално е след 10-ина години да развият този сегмент в автомобилостроенето,но до тогава ще си е чист лукс и пълно безумие да се карат такива автомобили,пък и мераклии за лизинг има...
  • 27 Maurice

    6 2 Отговор

    До коментар #21 от "фен от алмания":

    @21 Абе луд ли си,не те знам.Ама явно не виждаш какво пишеш. Този 1,6 двигател от същият този Ситроен на снимката развива 225к.с.!! Кое не ти стана ясно,за да ми говориш,че няма да може да "движЕ това нещо".Ти да не смяташ че 70к.с. от ел. мотора са разликата м/у земята и небето?? Смайвам се като виждам колко от човешката глупота се е сбрала под свода небесен на майка България!!!
  • 28 Lotus Omega

    6 3 Отговор
    Само не разбрах защо на рекламата човека е китаец (е може да е и японец, кореец или нещо друго не знам точно). Иначе 1,7л на 100 е супер, дано да е така. Ако е така няма да прави 100 км/ч за 32 секунди както е при VW. А за дизайна - е, не е зле...
  • 29 пенчо

    15 2 Отговор
    Ще си купя тази кола но първо трябва да си продам голф двойката от 87г после трябва да ограбя клон на банка обб и да изляза от панелния разпадащ се блок но мишките ще ми липсват.Слет това ще си купя това чудо и ще ходя да ям кебабчета в кауфланд.По този начин ще си осъществя българската мечта!
  • 30 Алкапоне Мафия

    10 1 Отговор
    Влюбих се в тази кола...напоследък CItroen правят уникални коли....
  • 31 куриоз

    2 10 Отговор

    До коментар #1 от "Джорето":

    1,7 литра масло трябва да е.
  • 32 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 33 бати батев

    6 0 Отговор
    защо имало китаец,ми колата е предимно за китайския пазар,а и е разработена от китайско дизайнерско студио както и ситроен метрополис.Автомобила е доразвитие на концепта ситроен метрополис от миналото изложение в шанхай
  • 34 Николай Николов

    2 3 Отговор
    Колата е уникална, ама не ми изглежда много реална... т.е. дори и да влезе в серийно производство, сиг ще я променят доста.
  • 35 ...

    1 1 Отговор
    Ако някой го интересува, името на песента е Sarah Elizabeth Lacy - I Am Mine
  • 36 bubblehead

    7 0 Отговор
    Шевролет Волт няма голямо бъдеще зашьото струва $40 000 в Америка, а Тайота започват да проидават Прюс С за само $20 000 които е с още по-добър разход 53 мили на галон от обикновения Прюс 3. Никога не можеш като собственик на Волт да си възстановиш разликата от $20 000... В тоя смисъл малкото Волт-ове които се виждат по пътя ( за разлика от Прюсите) са по скоро "fashion statement" или гъзария по български или страста "да имаме тия ной-нови гяджи" , но в никакъв случай прагматичен избор и накрая като всяка мода ще изчезне ... защото $40 000 са много пари дори за обикновенния американец ....
  • 37 Иван Димитров

    3 0 Отговор
    Изключително глупави коментари Maurice е много прав за така наречените хибриди.Този разход 1,7 е само градско и то при скорост до 45-50 км/ч след тази скорост автомобила работи само с бензиновия мотор и тогава въпросните 1,7 литра са само мираж.Друг е въпроса това 1,6л(въпреки че е 225кс) моторче колко ще харчи за да потдържа скорост 130-140
  • 38 ален дан

    2 0 Отговор
    http://www.youtube.com/watch?v=zEX1JO1hSlo
    Препоръчвам да изгледате пълната преведена версия на филмчето по Дискавъри.100% истина.Скоро време няма да караме електромобили.
    Просто петродоларите движат света.
  • 39 Дошо до куриоз

    2 2 Отговор
    Това да не ти е Фолксваген?
  • 40 bmw

    2 5 Отговор
    Тия са направили copy/paste от audi ,стопове,фарове решетка това си е изцяло линия на Ауди
  • 41 Еминем Фен

    0 5 Отговор
    VW vliza v seriino proizvodstvo prez 2014 . A citroena moje i nikoga da ne se vleze v seriino proizvodstvo . Chetete i mislete predi da postvate gluposti.Aide Hristos Voskrese

    Коментиран от #43

  • 42 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 43 ВИП АМГ

    2 3 Отговор

    До коментар #41 от "Еминем Фен":

    @41 VW e palen kenef
  • 44 posetitel

    2 1 Отговор
    Евала, Пенчо!
  • 45 Кирил

    3 0 Отговор
    Много добър дизайн! отдавна ситроен не е показвал класен дизайн. готин е ! Аз лично бих карал такъв!
  • 46 гого-краза

    1 0 Отговор
    Браво Морис!

    Най-после коментар написан шофьор, който разбира от поддръжка и съпътстващите разходи по колата!
    На външев вид е ОК. само мадамата ме кефи повече!
  • 47 Принцесса Лада

    1 1 Отговор
    Поживем увидем.
  • 48 емигрант

    1 0 Отговор
    И казли хората в древността : .... Качи се на "CITROEN" и забрави за всички останали...
  • 49 за емигранта

    0 0 Отговор
    аз не съм чувал тази приказка из древността карай си ти "CITROEN" и забрави за всичко останало....
  • 50 Петър

    0 0 Отговор
    По темата иначе - предницата е крадена от новия модел на Тесла МОDEL S.
    Даже в страницата на Тесла има цялата тема и бая полемики, дали да бъде само декоративна, прозрачна пластмаса или да се превърне в активен аеродинамичен елемент ! От Тесла за сега смятат да остане пластамаса, и както виждаме тук при Ситроена - взаимстван е на 100% !
    Иначе като цяло - колата е трепач ! :)
  • 51 Пловдив

    0 0 Отговор
    Манекенката ли е много висока,или просто самата кола е твърде ниска?!...
  • 52 неделчо николов

    1 0 Отговор
    Влюбих се :) определено дори и да е променат в сериено производство ще е уникат не само външния изкушителен вид :) но КОМБАТА си ми е слабост пак и е джип :)
  • 53 Ботев Пд

    1 0 Отговор
    Дайте ми на мен манекетката, не искам колата.
  • 54 асд

    0 2 Отговор
    Tия со борче, со мачка и со п..ка за емблема коли не моат да правят
    що каат сръбите - КОЛА со п..ка, мачка и борче на капака няма :D
  • 55 Дими

    0 0 Отговор
    "Френските автомобили от най-висок клас не се ползвали с особен успех". Хахахаха, ами да, като са боклуци!
  • 56 гост

    0 0 Отговор
    ботев, на теб ще дам манекеТката, а аз ще взема манекенката и колата. от мене да мине, ама ще почерпиш. ха ха ха.
  • 57 бати батев

    0 0 Отговор
    миналата година се казваше метрополис,сега пак старата песен на нов глас,нали още през 2011 щяха да го пускат сериино в китай,какво стана