Last news in Fakti

29 Април, 2019 11:30 13 770 63

Volkswagen ще губи по €3000 от всеки електромобил

  • volkswagen-
  • id-
  • neo-
  • цена

Базовата версия на електрическия хечбек Volkswagen ID ще струва €29 990, твърди германското сп. Auto Motor und Sport, като се позовава на свои източници от концерна. Информацията съвпада с обещанието на компанията, че цената на първия ѝ изцяло електрически модел няма да надхвърля тази на аналогичен дизелов автомобил (за сравнение Golf 2.0 TDI излиза точно€29 990).

Стартовата цена на ID изглежда съвсем приемлива, но поне в първоначалната фаза от продажбите моделът ще носи само загуби. Във Volkswagen вече били калкулирали, че ще продават електромобила на минус с €3 000 за всеки екземпляр. Според изчисленията обаче към 2025 г. платформата MEB щяла да излезе на по-голяма печалба, отколкото носели автомобилите с ДВГ.

Продажбата на електромобили на загуба не е необичайна за индустрията. По думите на покойния Серджо Маркионе себестойността на Fiat 500e е по-висока от продажбената цена с $14 000. General Motors пък признава, че губи по $9 000 от всеки продаден Chevrolet Bolt.

Volkswagen ще започне да приема поръчки за ID през май. Стартовата серия на хечбека ще се предлага с 62-киловатчасова батерия, а на по-късен етап ще се появят модификации с 48- и 82-киловатчасови акумулатори. Хечбекът ще се задвижва от разположен отзад електромотор с мощност между 170 и 204 к.с.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Ал Купоне

    54 7 Отговор
    Айде бе, ще губи, грънци, тези от как ги помня все са на загуба ! През какви ли не афери минаха и глоби плащаха на хамериканците и пред фапит уж бяха и не знам си кво още беше и все плачат. А после като излязат световните статистики за продадени коли, те пак са в челната тройка.
  • 2 Дали

    19 12 Отговор
    Публикувано във факти.бг: за сравнение Golf 2.0 TDI излиза точно€29 990’’’’’’дали е точно толкова,59000лв малко множко са май :)

    Коментиран от #3

  • 3 гост

    23 13 Отговор

    До коментар #2 от "Дали":

    Ами отвори си сайта на Фолксваген Германия и виж ! Ти да не мислиш , че е колкото Дачия ??

    Коментиран от #17

  • 4 гост

    35 16 Отговор
    Като пуснат орязана версия под една марката сеат, една луксозна под марката ауди, една спортна под марката порше и леко футуризирана, но пак проста версия под формата на шкода и ще са на плюс. Те печелят от тва, че продават едно и също нещо в различна опаковка на сходни цени и плащат само една развойна дейност. Представете си, че отивате в магазина и имате избор от 5 марки телефони, ни реално под капака е напълно едни и също, компанията майка плаща разработката на един, а печели от мащаба, един телефон се продава на 100долара има малко повече памет, а другите на 90долара. Същото е и при ФВ, но хората си ги купуват. Ауди Е-трон е добре сглобено, но не е нещо феноменално, просто електрическа кола и не изпъква с нищо, не знам защо трябва някой да даде 70х.евро за стандартна кола, като бензиновата версия струва на половина. Подкрепям електрическите коли, но такива като Тесла, които се открояват от останалите, имат много практически и логически подобрения спрямо ширпотребата, реално виждаш инженерна мисъл и напредък, макар и с някакви дефекти. Останалите видяха, че може и те се засилиха, а това, че Тесла са с 10г. напред и нямат догонване, аз не виждам основание някой да си купи нещо различно от тесла, особенно модел У, която е много практична с два багажника, висок клиренс, голям пробег и мощност за 40х.евро.

    Коментиран от #12, #15, #40

  • 5 Каракуд

    16 20 Отговор
    VW може да си позволи първоначално да губи от миксерите защото те са малка част от производството. Освен това не е необходимо да изграждат инфрастуктура от магазини и сервизи защото такива вече съществуват. Да му мисли Тесла, която губи от всяка продадена кола и няма откъде да ги избие, освен чрез пускане на още акции, надявайки се че зомбираните членове на култа ще наливат пари до безкрай. Е, разчитат и на селски хитринки като производство в палатка, продажби по телефона и обслужване на улицата пред блока. Това е ОК за нишова марка, но как си въоразяват че ще се справят когато годишните продажби достигнат милион? Появи ли се истинска конкорренция, Тесла или ще бъде купена или ще фалира.
  • 6 Ккккк

    30 3 Отговор
    Ай стига бе.Всички милионери били на загоба.За какви ни мислите бе мошеници.
  • 7 Ганьо

    16 9 Отговор
    Много малки джанти са му сложили. Да бяха взели да сложат 26 цола, да заприлича поне на нещо: на истинска каруца. Бутафорни боклуци!
  • 8 Popito

    7 2 Отговор
    На загуба били пък най продаваната марка как стават тези фокуси боже дай ми търпение
  • 9 гостгост

    7 9 Отговор
    62 киловатчаса ,170-204кс ?! По-добре въобще да не ги правят тези електормобили.

    Коментиран от #45

  • 10 Сега разбрахте ли

    28 6 Отговор
    Ето ви го черно на бяло написано защо стогодишните не искат да продават електромобили. Не искат е ключовата дума. В момента печелят от сервизна дейност на гаранционни ДВГ и от високата надценка на консумативите. При електромобилите, освен че няма печалба при първоначалната продажба, след това на практика липсва гаранционно "обслужване", защото клиентите не са длъжни да ходят на всеки 10-15 хиляди километра във фирмените сервизи, за да ги доят, а ходят в сервиз само, ако имат някакъв гаранционен проблем, какъвто при електромобилите е редкост. Ако започнат да продават масово електромобили ще се лишат и от двата метода на печалба, а инвеститорите и акционерите няма да са щастливи от това.

    Коментиран от #43

  • 11 Мартин

    20 2 Отговор
    Горките живи да ги оплачеш! А 5 години гаранционно като им я водиш в сервиза за консумативи и си я платил още един път тая кола не се брои нали!
  • 12 кон

    17 12 Отговор

    До коментар #4 от "гост":

    Къде видя инженерна мисъл в тия самозапалващи се коруби с непсващи панели бе ?
  • 13 Марио

    20 2 Отговор
    Ми на Зоето гаранционното обслужване за ПЕТТЕ ГОДИНИ е 200 (двеста) лева. Единственият консуматив е филтъра на купето..
  • 14 Японеца

    21 2 Отговор
    ЩЕ! Всичко във фолксваген е ше!
  • 15 Гост 2

    14 14 Отговор

    До коментар #4 от "гост":

    Аз също подкрепям вашето мнение! Тесла са с години напред! цена, пробег, мощност 10 000 нм не са никак малко а и за 80хил долара имаш 310 мили Пробег и караш супер автомобил. Така, че такива току що прохождащи фирми в тази сфера трудно ще просперират... да си продължават да правят Гоуфо 2.0 Тди по ще им повярват хората... Мъска дава качество на ниска цена, че скоро и пикап пускат 😂

    Коментиран от #16

  • 16 Бухахахахахха

    19 10 Отговор

    До коментар #15 от "Гост 2":

    Къде видя качество у Тесляка?Пък и на ниска цена.Бухахахаха.

    Коментиран от #20, #23, #24

  • 17 Дали

    5 3 Отговор

    До коментар #3 от "гост":

    Тук е 45000 лв,отвори си саита и Виш. :) за мен 15000 са разлика :)
  • 18 Дали

    13 1 Отговор
    По правилно е да напишат че ел.голф без никаква екстра ,ще струва колкото наѝ скъпия :) наточен :) спортен :) голф
  • 19 ОпОп

    12 4 Отговор
    1 кг. желязо струва 1.20 лв., а 1 кг. Алуминий 8.00 лв. Фолксваген продават килограма над 50.00 лв. Въобще не печелят.
  • 20 Ха-ха-бу бубу бубу

    7 7 Отговор

    До коментар #16 от "Бухахахахахха":

    Качествата на един електромобил не се измерват само с разстоянието между панелите. А и цената на пакет от половин килограм захар винаги е по-висока от тази на килограм. Само че коя цена е по-евтина, а не не иска? Правиш ли разликата? По който и параметър да сметнеш, Тесла излиза по-евтина, въпреки че е с по-висока цена.

    Коментиран от #21

  • 21 Ха-ха-бу бубу бубу

    5 1 Отговор

    До коментар #20 от "Ха-ха-бу бубу бубу":

    Цената на пакет от килограм захар винаги е по-висока от тази на половин килограм. Разменил съм им местата.
  • 22 Чичу Ади

    15 2 Отговор
    Поредната гигантска лъжа от ФауВе. Уважаеми клиенти, получавате повече отколкото плащате. Топлят, парят, не се барят!!! Ако продадат 10000 електрички тотал, това означава, че сметките са точни. Но когато чистия продукт, като себестойност възлиза на 15К ойро, останалите пари отиват за покриване на развойната дейност и печалбата. Ако се окаже бестселър и пласират милион бройки, то изведнъж ще се окаже, че са на свръх печалба. Нещо като рекламата за Вейрон, който беше направен от нула, после му пуснаха роудстър версия, после супер спорт версия, после супер спорт роудстър.... После Чирон получи шаси и двигател на готово.... Т.е. с една развойна дейност за 2 милиарда(примерна сума), продават вече хиляди автомобили за милиарди евро. Като включим и ексклузивните модели, произведени в един екземпляр, като например уникалния цвят "кафяви нюанси", за направата на който са използвани истински лайна от Папа Франциск, Елизабет Втора и Ким Чен Ун.Да не забравяме да добавим към печалбата и парите, които собствениците продължават да плащат за поддръжката на тези коли. Смяната на гуми беше от порядъка на 50К ойро.... Въобще добре са си оплели кошницата от ФауВе с тази електричка и хвърлянето на прах в очите с такива рекламички е претоплена манджа за нас.
  • 23 гост

    5 5 Отговор

    До коментар #16 от "Бухахахахахха":

    Тесла Модел 3 е по-бърза от БМВ М3 на писта. За това е евтина. Ето една страница,надявам се да не изтрият коментара.

    https://cleantechnica.com/2019/04/25/tesla-model-3-performance-crushes-fossil-bmw-m3-around-race-track/

    Коментиран от #25

  • 24 гост

    3 3 Отговор

    До коментар #16 от "Бухахахахахха":

    Тук е и видеото.Но това не се отрази никъде.Може би защото не беше запалена Тесла,нали?

    https://www.topgear.com/videos/video/video-tesla-model-3-vs-bmw-m3
  • 25 Антиелектрика

    8 10 Отговор

    До коментар #23 от "гост":

    Мислиш, че вече някой ти обръща внимание на глупостите? Колкото и пъти и в колкото и теми да го публикуваш, вече си достатъчно дискредитиран, за да те приемат сериозно хората. Избери си друг ник и може да ти се върже някой, но се съмнявам, че на някой му пука за писта от 2 км и съпоставка с 8-годишно БМВ М3, след като на Ринга прехвалената Тесла изостава с повече от минута.

    Коментиран от #26, #27

  • 26 гост

    7 6 Отговор

    До коментар #25 от "Антиелектрика":

    Ти си го виждал,значи не е нужно да го гледаш.Качвам за тези които искат да видят.
  • 27 Step by step у бейби

    5 8 Отговор

    До коментар #25 от "Антиелектрика":

    То така се почва, стъпка по стъпка. Вчера до 100 километра и на четвърт миля, днес на ТРИ километра писта, утре и на нюрбургринг. После ще почнеш да бълнуваш за 24 часа льо Ман, но дори това ще стане в други ден, като излезе роудстъра.

    Коментиран от #28, #49

  • 28 Антиелектрика

    7 2 Отговор

    До коментар #27 от "Step by step у бейби":

    Не аз, а ти бълнуваш, защото сега всичко е в сферата на фантазиите, а имахте 2 века на разположение. Дал съм ти срок до края на година за Ринга, защото сам го избра за време под 8 минути.

    Коментиран от #31, #46

  • 29 Факт!

    5 2 Отговор
    Както не веднъж съм споменавал до 5 години тия клоуни няма да съществуват.

    Коментиран от #30

  • 30 гост

    3 1 Отговор

    До коментар #29 от "Факт!":

    Сигурно от 10 години назад го казваш това.
  • 31 Step by step у бейби

    4 8 Отговор

    До коментар #28 от "Антиелектрика":

    Какво зависи от мен, за да ми даваш срокове? Кои сме ние 200 годишните? Говориш несвързано. Тесла каза преди 2 години, че ще е по-добра от М3 на писта и това вече е факт.

    Коментиран от #33, #35

  • 32 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 33 Антиелектрика

    6 2 Отговор

    До коментар #31 от "Step by step у бейби":

    Тесла каза, че ще е по-бърза от актуалния модел на М3 и това НЕ Е ФАКТ.

    Коментиран от #34

  • 34 Антиелектрика

    3 2 Отговор

    До коментар #33 от "Антиелектрика":

    Мъск го твърдеше за Ринга.
  • 35 гост

    9 4 Отговор

    До коментар #31 от "Step by step у бейби":

    Значи,Тесла е по-бърза на писта,на ускорение.По-евтина е на цена,като нова.Да сметнем колко би струвало за собственика,едната и другата кола. Тесла има гаранция на батерия и мотор 192 хил.км. или 8 години.Ток за тези км.около 6 хил.лв.Сервиз се препоръчва на всяка втора година,като гаранцията не отпада,ако не направиш. Значи,за тези години и км.ако нещо изгори се сменя. При БМВ,бензин за 200 хил.км. 70 хил.лв.,13 сервиза +++. Конкурентна ли е Тесла?
  • 36 Никола

    7 4 Отговор
    Не мога да разбера защо "помпат" тези коне , не е ли по-важното да се вдигне пробега , вместо да се слагат ел.мотори от 200к.с ?! Това е компактен клас автомобил и по-важното е да изкара 500-600 км с едно зареждане , отколкото да" пили" гуми безсмислено .

    Коментиран от #37, #38, #47

  • 37 гост

    6 3 Отговор

    До коментар #36 от "Никола":

    При електричките това няма голямо значение.Лийф 109 коня храчи енергия колкото Тесла. Модел 3 Перформенс изкарва 500 км с един заряд при норнално каране с 90 км/ч. Има видео в Ютуб на TeslaBjorn,той има тестове с всички видове елктрички.
  • 38 По-мощните електрички са по-икономични

    6 1 Отговор

    До коментар #36 от "Никола":

    Колко ще ти харчи автомобила за поддържане на определена скорост, не зависи от мощността на двигателя, а от неговото КПД. В реалния свят обаче, няма такова нещо като поддържане на определена скорост за неопределено време. Реалното шофиране е изпълнено с ускорение и намаляване на скоростта. При бензиновите автомобили, като изрежеш бегачката с 700 коня, моментния разход отива над 100л. , а после палят спирачките и отново ускорение и 100 литра на 100 километра. При електричките, вдигаш разхода на 400 киловата за секунди, но като намаляш, тези 400 киловата се връщат в батерията. Ако мощността на електродвигателя е 100 киловата, той ще ускори за четири пъти по-дълго време, да речем за 12 секунди, но ако се опиташ да спреш рязко с рекуперация, ще са ти необходими същите 400 киловата, защото спирането ще е за 3 секунди от 100 километра в час до 0, което ще рече по-малко върната енергия и по-малък пробег.
  • 39 Японеца

    9 2 Отговор
    Като чета тук, всички световни капацитети по двигатели и Ел. Мотори са във БГ!антиелектрики, драйвинг плежъри, гостове и д-р. Стърготини!

    Коментиран от #44

  • 40 Баварец

    2 2 Отговор

    До коментар #4 от "гост":

    Ако видиш нещо за 40 х.евро, викай, щото няма такава Тесла...
    Модел 3 стартира от 35 х.евро в щатите...

    Коментиран от #42

  • 41 1944

    4 1 Отговор
    и германците почнаха с руските номера.
  • 42 123

    2 0 Отговор

    До коментар #40 от "Баварец":

    Model 3 e 42500 evro vav Francia.
  • 43 Прав си,докато стигнеш до сервиза

    3 1 Отговор

    До коментар #10 от "Сега разбрахте ли":

    И тя вече е изгоряла,хаха.
  • 44 Антиелектрика

    5 3 Отговор

    До коментар #39 от "Японеца":

    И какво съм казал освен, че чакаме на Ринга модел 3 да направи нещо запомнящо се освен онези 9 минути от миналия месец?
  • 45 гост

    6 0 Отговор

    До коментар #9 от "гостгост":

    64 им е лонг рейндж версията, а тази за 30х.евро ще е 42кв. Такива коли се произвеждат от Рено/Нисан, БМВ, ГМ и корейците още преди години ги стартираха. ФВ ще ги пускат след години. Не е ли глупаво да се твърди, че напредък стандарт отпреди 10г? Все едно да пуснеш сега кола с техника преди 2010г. и да кажеш, че ще разбиеш пазара с новаторското си предлагане. Смешно е на фона на останлите.
  • 46 Да да

    1 4 Отговор

    До коментар #28 от "Антиелектрика":

    Два века викаш :D. Върти ли ти прахосмукачката с ДВГ? Знам че имаш и бормашина и самобръдначка с ДВГ. Преди колко века откриха литиево-йонните батерии? Как не мръдна 5 см. напред в мислите и развитието си? Кой влак с ДВГ е по-бърз от Маглев или такъв на ток? Кой влак може да измине с едно зареждане на резервоарите повече км.? Автобус или тролейбус има по-голямо КПД и може да мине повече км. с едно зареждане? Та викаш 2 века, а? Да не си завършил ВИШЕ през соца?

    Коментиран от #50

  • 47 Да да

    3 3 Отговор

    До коментар #36 от "Никола":

    Да допълня и аз към другитр. Задвижването на 4 колела при елките, води до икономия на енергия до 10%, защото се елеминира паразитното триене и отново при спиране се генерира енергия от две места! Различни са нещата с ДВГ. За мен идеята елките да променят контактната площ на гумите е нещото което трябва да се разработи и кунсумацията да падне поне с 20 %,а защо не и с 30%.
  • 48 Антиелектрика

    4 1 Отговор
    То където 30 х. там и 33 х. да вдигнат малко цената поне да не реват че са на загуба. И без това тая "въшка" за 30 х. EUR няма да е кой знае колко търсена.
  • 49 Джуган

    2 1 Отговор

    До коментар #27 от "Step by step у бейби":

    Снощи една циганка ми направи сФирка, така се почва, стъпка по стъпка, и след някой и друг ден ще ми направи и Бионсе.

    Коментиран от #51

  • 50 Антиелектрика

    3 2 Отговор

    До коментар #46 от "Да да":

    Точно ти ли имаш наглостта да говориш за интелект? Ти си този, който всеки път прави най-глупавите сравнения и не може да проумее, че всяко нещо си има сфера на приложение и примерът ти с прахосмукачката за пореден път показва колко са ти интелектуалните възможности. И не се тревожи, самолетите и ракетите са по-бързи и от Маглев. Дано след хиляди пъти разяснения си разбрал какво ти пее радиото, шофьорче.

    Коментиран от #52

  • 51 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 52 Да да

    3 1 Отговор

    До коментар #50 от "Антиелектрика":

    Ами радиото пее едно също - Елколите били на 200 год.! Трудно ти е да разбереш че не ел. двигателя е основата на съвременните елки, а тяхноти захранване. Опитите ми да ти дам насока, всеки път удрят в каменната ти глава. Пей че са на два века и живей щастлив. То и Тесла трябваше да е фалирала вече, ама е на, държи се! След 2-3 год. когато направят нови батерии или подобрят сегашните, ще те питам на колко века са елките! Знам че си космонавт и те влекат ракетите, но и там има въжможност за електрификация. Помисли върху Маглев и ще се сетиш. А до колко ракетата отговаря на идеята за ДВГ в кола, е друга тема. Колко коли с реактивни двигатели си карал?

    Коментиран от #53

  • 53 Антиелектрика

    2 2 Отговор

    До коментар #52 от "Да да":

    Каменната ми глава явно е доста по-умна от твоята дървена глава. Ако утре вместо бензин А-95, започнат масово колите да горят спирт, това нов ДВГ ли ще бъде, шофьорченце? И не ме намесвай в неща, които никога не съм казвал, защото не аз съм предричал фалит на Тесла! И я ни разкажи за електрификацията на ракетите, да ти се посмеем пак на тъпотиите. Понякога ме изумяваш с глупостта си, явно пише редовно електролит от батериите или живееш в трафопост!

    Коментиран от #54

  • 54 123

    1 1 Отговор

    До коментар #53 от "Антиелектрика":

    Щом ДВГ е един и същ, ходи зареждай винаги на най-евтината колонка, независимо дали това е дизел или бензин. Нали на двигателя му било едно и също? Къде отидоха двутактовите двигатели в еволюцията?

    Коментиран от #55

  • 55 Антиелектрика

    2 1 Отговор

    До коментар #54 от "123":

    Ако човек търси винаги икономията, може да си сложи газ и на бензинов и на дизелов автомобил. И какво общо имаше това, като аз съвсем друго имах предвид?! Не може да със всяко откриване на нов вид батерия да се твърди, че електричката е нова технология.

    Коментиран от #56

  • 56 123

    1 1 Отговор

    До коментар #55 от "Антиелектрика":

    Можеш да произведеш едно и също нещо по няколко технологии, най-успешната от която ще е най-евтината към момента. Литиево-йонните батерии са си абсолютно същите, но новите технологии на производство ги правят по-малки и по-евтини. След три години, електромобилите ще са по-евтини и заради това качество, ще се купуват повече. Преди два века бензиновия автомобил е спечелил заради цената. Причината е новата технология за производство на Хенри Форд.

    Коментиран от #58

  • 57 Alexis

    0 0 Отговор
    Къв е тоя голф в майка Германия за 29 хиляди. В Кипър тигуан 2.0 tdi автоматик е 25 000, а има разходи за транспорт до тук, друг клас е и т.н. Сравнете малко цени това онова преди да пишете отгоре отгоре статиии.
  • 58 Антиелектрика

    1 1 Отговор

    До коментар #56 от "123":

    Как изобщо се наемате да прогнозирате какво щяло да стане след няколко години, пък и цените да смятате толкова категорично? Това е нелепица, на фона неосъществените прогнози за цената на петрола, имотните пазари по света и фалитите на корпорации за милиарди долари като Нокиа например. Времето ще покаже, но по-полека с кошниците, да не останете с пръст в устата.
  • 59 Прогнози

    2 0 Отговор
    Това им е хубаво на прогнозите, че не е задължително да се сбъднат. Безброй прогнози са изписани относно цената на батериите и материалите за тяхното производство. Почти нито една не се е сбъднала досега. Само преди 3 години, обясняваха че в най-добрия случай цените на бензиновите автомобили и на електромобилите ще се изравнят през 2027 година. Миналата година обясняваха че това ще стане през 2025 година, а днес прогнозата вече е за 2022 година. Същото стана и с цените на материалите. Прогнозите бяха за недостиг и повишаване на цените, а стана точно обратното. Има излишък и цените им се сринаха. Не е важно точно коя година ще стане, важното е че ще е по-скоро, отколкото се предполагаше и е неизбежно. А веднъж изравнят ли се цените, каква е твоята прогноза за продажбите на ДВГ? Моята е мрачна.

    Коментиран от #60

  • 60 Антиелектрика

    2 3 Отговор

    До коментар #59 от "Прогнози":

    Те за това АУДИ за пореден път отлагат електричките си, защото толкова поевтиняват батериите, че чак корейците от LG им вдигат цените. А пък в статията под която пишем VW ще продава с 3 000 евро на всяка бройка. Светът не е Тесла и неслучайно нито Тойота, нито VW бързат да правят миксери, но ти си вярвай в каквото искаш, няма да се опитвам да те карам да сваляш розовите си очила.

    Коментиран от #61, #63

  • 61 Антиелектрика

    2 1 Отговор

    До коментар #60 от "Антиелектрика":

    Имах предвид, че в статията горе се казва, че VW ще продава с 3000 евро НА ЗАГУБА ВСЯКА ЕЛЕКТРИЧКА. Блажени са вярващите в безплатния обяд и светлото и безоблачно бъдеще.

    Коментиран от #62

  • 62 Блажен вярващ и ЧЕТЯЩ

    2 1 Отговор

    До коментар #61 от "Антиелектрика":

    Свали черните очила и прочети статията отново без да вадиш думи от контекста!

    Във Volkswagen вече били калкулирали, че ще продават електромобила на минус с €3 000 за всеки екземпляр. СПОРЕД ИЗЧИСЛЕНИЯТА ОБАЧЕ КЪМ 2025 г. платформата MEB щяла да излезе на ПО-ГОЛЯМА ПЕЧАЛБА, ОТКОЛКОТО НОСЕЛИ АВТОМОБИЛИТЕ С ДВГ.
  • 63 Бъркаш себестойност с цена

    2 1 Отговор

    До коментар #60 от "Антиелектрика":

    Това, че себестойността на батериите пада с всеки изминат ден, не означава автоматично че производителите ще ги продават на по-ниски цени. На съвсем пазарен принцип, цените се определят от това колко ще даде клиента. След като има балъци като Audi, които разчитат някой друг да им произведе батериите, ще се съревновават с останалите клиенти за количество и цена. Светът може да не е Тесла, именно Тесла е светът на електромобилите. Заложили са на вертикална интеграция и от материали произвеждат продукт, който продават директно на клиентите, за да избегнат максимално надценките на търгаши. Останалите сглобяват електромобилите си от каквото има на пазара и на каквито има цени. Кой пазарен модел според теб е по-успешен?