Last news in Fakti

17 Май, 2012 10:46 15 496 34

40 години BMW M GmbH

  • bmw-
  • m gmbh
40 години BMW M GmbH - 1

През май 1972-ра е основано легендарното спортно подразделение на BMW. M GmbH ще се сдобие със световна слава чак 8 години по-късно, когато баварците представят M1.

Суперкарът със средноразположен двигател обаче е само първата стъпка към цяла гама от модели, чиито днешни наследници обитават сънищата на милиони маниаци по цял свят.

BMW отбелязва 40-годишнината на M GmbH по простичък, но съдържателен начин - с галерия от 50 красноречиви снимки от историята на спортната си дивизия.

BMW M1 (1978-1981)

BMW M1 (1978-1981)

BMW M3 (E 30)

BMW M3 E30 Evo1 (1988)

BMW M3 Sport Evolution

BMW M3 E36 Coupé (1992)

BMW M3 E36 GT (1994)

BMW M3 E36, 286 PS (1992)

BMW M3 E46 Coupé (2000)

BMW M3 E46 convertible (2002)

BMW M3 E46 CSL (2003)

BMW M3 E46 CSL, 360 PS (2003)

BMW M5 (E 28)

BMW M5 (E34), BMW M5 (E28) и BMW M1

BMW M5 (E28)

BMW M5 (E34) и BMW M5 touring (E34)

BMW M5 (E 34)

Плакат "Sonntagmorgen, 7 Uhr 15, Formel M." (BMW M5 E34)

MW M5 (E39)

BMW M5 (E39)

Осемцилиндровият M60

BMW M5 (E60)

BMW M5 Touring (E61)

BMW M5 Touring (E61)

BMW M635CSi

BMW M635CSi

BMW M6 Convertible (E64)

BMW M6 (E63)

BMW Z3 M Roadster (E36/7)

BMW Z3 M Roadster (E36/7)

BMW Z3 M Coupé (E36/7)

BMW Z3 M Coupé (E36/7)

BMW Formula 2 (1980)

BMW Formula 1 (1983)

BMW Formula 1 (1983)

Нелсон Пикет с Brabham BMW BT 52 в Гран при на Бразилия (1983)

BMW 635CSi Group A, Touring Car EM на "Монца" (1983)

Ханс-Йоаким Щук с BMW 635CSi Group A "Jägermeister" (1984)

Нелсон Пикет с BMW M1 ProCar

BMW M1 ProCar в Гран при на Монако

Art Car на Анди Уорхол, BMW M1 Gruppe 4 Rennversion (1979)

BMW M3 E30, цивилна и състезателна версия (1987)

Роберто Раваля с BMW M3 на "Нюрбургринг", Шампионат за туристически автомобили (1987)

BMW M3 E30 Gruppe A Rallye (1987)

Сградата на BMW Motorsport GmbH (1990)

BMW M5 Ring-Taxi (1992)


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 RUMPI

    0 0 Отговор
    КРАСОТА
  • 2 Име:

    3 0 Отговор
    За първи път да ми хареса статия. Браво. Страхотна статия с много снимков материал и полезна информация. А и най-после нещо по-спортно че от лади и москвичи и други евридейки ни писна.
  • 3 Wow

    1 1 Отговор
    М1(първите 2 снимки) е най-красивият им модел, дано го възродят.

    Коментиран от #4

  • 4 Име:

    1 0 Отговор

    До коментар #3 от "Wow":

    @3 Не можеш да кажеш кой е най-красивият им модел. Според мен 507 е по-красив, по красив е и 3.0 CSL примерно. За някой друг 2002 , за друг е30 м3, или z3 coupe, или първа генерация м5, вкусове много и все различни. Мен пък последната най-новата 3ка и 5ца хич, ама хич не ми харесват също толкова не ми харесва и оная М6, джиповете не заслужават даже коментар.
  • 5 Авто фен

    1 0 Отговор
    Само 635CSi rulez - автомобил с чар и визия - класика;

    модерните не впечатляват не-БМВ маниаците с нищо освен ТТ данни ...
  • 6 Bavarian_Motor_Works

    0 0 Отговор
    Двигателят които е даден за BMW M5 (e39) няма нищо общо това на снимката ви е четирилитров 4.0i
    На М5 е 4.4i
  • 7 520 zender

    1 0 Отговор
    Незнам какво да кажа...Разгледах снимковия материал няколко пъти.Мисля все пак че са пропуснали Е31 850 CSI M8-381ph.Все пак всичките са красиви но моят фаворит е Е28 М5-АКУЛАТА.Все пак мисля обаче че в Алпина има по-голяма агресия...Всичките са красиви...нямам думи...Хм..немога да повярвам-още никой не е оплюл М. Просто невероятно....

    Коментиран от #12

  • 8 520 зендер

    0 0 Отговор
    Наскоро карах една Е36 М3-ка -286кс.Неможела да бяга...да бе...Който не е карал такъв звяр то той би могъл само да злослови и нищо повече.Боже господи...толкова ме кефят всичките...
  • 9 Мишо

    0 5 Отговор
    бмв са далеeeчe СЛЕД японските спортни машини. и като качество и като технологии

    Коментиран от #10

  • 10 520 zender

    2 0 Отговор

    До коментар #9 от "Мишо":

    9-Трай си бе.Изобщо в статията не се споменават японските спортисти.Като не ти харесват баварките поне кажи защо.Дай примери..
  • 11 520 зендер

    1 0 Отговор
    Всъщност,разглеждайки снимките за пореден път си мисля че всяка М серия и модел си е уникален сам за себе си.
  • 12 Име:

    1 0 Отговор

    До коментар #7 от "520 zender":

    @7 Ами няма я защото не е толкова успешна в сравнение с другите, може би заради цената. Иначе Алпината наистина има неповторим дух, стига да е атмосферна, защото атмосферния звук на редовия шестак е най-хубавата страна на БМВ.
    А оня номер 9 да мълчи, защото е много тъпо да не си фен на БМВ и да знаеш повече за марката, историята и и моделите и, отколкото някой псевдо фен на БМВ като номер 9.
  • 13 520 зендер

    1 0 Отговор
    Име-Алпина също има атмосфеки-Е34 със около 240кс от 3.5 куб см ако не се лъжа.Този мотор е и с битурбо...

    Коментиран от #14

  • 14 Име:

    0 0 Отговор

    До коментар #13 от "520 зендер":

    @13 Знам че има атмосферни мотори. Точно алпина с атмосферен мотор ми харесва повече от турбо алпините. В момента си представям следния сценарий обаче : Приятелска гонка между е28 алпина и Алфа Ромео Alfetta GTV на високопланински път в алпите ......... Определено ми се кара бегачка в алпите.

    Коментиран от #15

  • 15 520 zender

    3 0 Отговор

    До коментар #14 от "Име:":

    14-Алфетата със задно ли е...незная.Да-бмв-тата е хубаво да се карат в Алпите.Аз се отнесох.Всъщност повечето Алпини са без турбо.Но според мен истинските бегачки които бяха по-добри от М бяха Е28 битурбо 300кс и Е34 битурбо 360кс.А за Алфите честно незная много и за това не ги коментирам.

    Коментиран от #16

  • 16 Име:

    2 0 Отговор

    До коментар #15 от "520 zender":

    @15 Да със задно е. Също и alfa spyder. А бе всички алфи преди 71 са със задно. Тогава влизат в криза и пускат алфасуд и тогава насам истинските алфи се броят на пръсти. Като последната алфа със задно е именно спидъра който се произвежда до 90те. Алфа 75 също е една от последните алфи със задно. При повечето скоростната кутия е отзад за по-добро разпределение на теглото. Иначе бмв 2002 и Алфа джулия GTA едно време са били 2те най-бързи купета в Европа в своя клас (60 и някоя година близо до 70та). Жалко наистина че вече няма алфи със задно, а заедно с БМВ това са 2те марки в Европа с най-спортен характер.
  • 17 Име:

    1 0 Отговор
  • 18 Име:

    1 0 Отговор
  • 19 520 zender

    5 0 Отговор
    Аааааа.... този клип е много готин наистина.А снимката над него е уникална.Супер е...Прав си-това са спортистите по онова време в своя клас...
  • 20 520 зендер

    2 0 Отговор
    Всъщност сега се сетих че съм виждал 75ца със 200кс стокова..

    Коментиран от #21

  • 21 Име:

    1 0 Отговор

    До коментар #20 от "520 зендер":

    @20 Тази която си видял е с 3.0 v6 мотор 200к.с. и притежава страхотен звук. Ето отгоре БМВ с v8 на hill climb event в Германия.
  • 22 Име:

    2 1 Отговор
  • 23 Нема Бира

    0 2 Отговор
    THE FIRST, THE BEST, FORGET THE REST....
  • 24 милен миленев

    0 0 Отговор
    старите батковци нямат равни ,не като сегашните пластмасови електронни талиги
  • 25 Станимир Христов

    2 0 Отговор
    АДМИРАЦИИ за БМВ и от мен, въпреки че съм отявлен фен на японските возила НИКОГА няма да отрека нещо което е добро и найстина е класика.
    Пс-мий любим модел е 850I
  • 26 Миро

    0 0 Отговор
    @ №6 Bavarian_Motor_Works - Няма, щото не е двигателят на М5 (Е39), а M60 на M5 (E60). Те са го написали хората

    Коментиран от #29

  • 27 TG_Fan

    0 0 Отговор
    М1 И 635 CSI са най-красивите М-ки за мен и тези които най-успешно са уловили духа на марката.
  • 28 520 zender

    0 0 Отговор
    Да бе човек-не знам що изобщо го не го слагат Е31 850.То беше замислено като конкурент на Ферари или поне така си мисля аз.Може и да греша понеже основния конкурент на БМВ е Мерцедес.В случая става въпрос за SL ако не се лъжа.8-ма серия е много тежка-тя е ГТ.нО ОПРЕДЕЛЕНО Е подражател на SL-Дори и Сото Гранде би трябвало да го потвърди макар че е отявлен мерцедесаджия.

    Коментиран от #31, #32

  • 29 Нема Бира

    0 0 Отговор

    До коментар #26 от "Миро":

    @26 Пичове, моторите на М-ките са с означение S: М5 (Е39) -> S62; M5 (E60) -> S85. И двата двигателя са атмосферни 5.0i (5 литра).

    Този на снимката е нормалният V8 4.4i, който се слага в 540i (E39) i X5 4.4i a oзначението му е М60. В статията е сложен по непонятна причина!

    Коментиран от #30

  • 30 520 зендер

    0 0 Отговор

    До коментар #29 от "Нема Бира":

    29-Аз незнаех че има разлика между Е36 М3 купе и Е36 М3 ГТ .Разликата е оптична но преди 20 години не съм я забелязъл. еми да съм внимавал...
  • 31 Име:

    0 0 Отговор

    До коментар #28 от "520 zender":

    @28 На кое ферари е конкурент? Това бмв е твърде скъпо за времето си и не достатъчно бързо за конкурент на ферари. Успешен конкурент на ферари от онова време е Хонда NSX, главно заради страхотното шаси и цената.
  • 32 520 зендер

    0 0 Отговор

    До коментар #28 от "520 zender":

    28 Да -така е.850 е много тежко.Тежи 2 тона.Ускорява до стотачката за 6.6 или нещо такова..Просто си е ГТ..
  • 33 Е36

    0 0 Отговор
    e razlikata e v spoilera :)
  • 34 Е36

    0 0 Отговор
    относно мотора м60 не се слага в е60-тките и да м-двигателите са с обозначение S отпред