През май 1972-ра е основано легендарното спортно подразделение на BMW. M GmbH ще се сдобие със световна слава чак 8 години по-късно, когато баварците представят M1.
Суперкарът със средноразположен двигател обаче е само първата стъпка към цяла гама от модели, чиито днешни наследници обитават сънищата на милиони маниаци по цял свят.
BMW отбелязва 40-годишнината на M GmbH по простичък, но съдържателен начин - с галерия от 50 красноречиви снимки от историята на спортната си дивизия.
BMW M1 (1978-1981)
BMW M1 (1978-1981)
BMW M3 (E 30)
BMW M3 E30 Evo1 (1988)
BMW M3 Sport Evolution
BMW M3 E36 Coupé (1992)
BMW M3 E36 GT (1994)
BMW M3 E36, 286 PS (1992)
BMW M3 E46 Coupé (2000)
BMW M3 E46 convertible (2002)
BMW M3 E46 CSL (2003)
BMW M3 E46 CSL, 360 PS (2003)
BMW M5 (E 28)
BMW M5 (E34), BMW M5 (E28) и BMW M1
BMW M5 (E28)
BMW M5 (E34) и BMW M5 touring (E34)
BMW M5 (E 34)
Плакат "Sonntagmorgen, 7 Uhr 15, Formel M." (BMW M5 E34)
MW M5 (E39)
BMW M5 (E39)
Осемцилиндровият M60
BMW M5 (E60)
BMW M5 Touring (E61)
BMW M5 Touring (E61)
BMW M635CSi
BMW M635CSi
BMW M6 Convertible (E64)
BMW M6 (E63)
BMW Z3 M Roadster (E36/7)
BMW Z3 M Roadster (E36/7)
BMW Z3 M Coupé (E36/7)
BMW Z3 M Coupé (E36/7)
BMW Formula 2 (1980)
BMW Formula 1 (1983)
BMW Formula 1 (1983)
Нелсон Пикет с Brabham BMW BT 52 в Гран при на Бразилия (1983)
BMW 635CSi Group A, Touring Car EM на "Монца" (1983)
Ханс-Йоаким Щук с BMW 635CSi Group A "Jägermeister" (1984)
Нелсон Пикет с BMW M1 ProCar
BMW M1 ProCar в Гран при на Монако
Art Car на Анди Уорхол, BMW M1 Gruppe 4 Rennversion (1979)
BMW M3 E30, цивилна и състезателна версия (1987)
Роберто Раваля с BMW M3 на "Нюрбургринг", Шампионат за туристически автомобили (1987)
BMW M3 E30 Gruppe A Rallye (1987)
Сградата на BMW Motorsport GmbH (1990)
BMW M5 Ring-Taxi (1992)
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 RUMPI
12:27 17.05.2012
2 Име:
13:35 17.05.2012
3 Wow
Коментиран от #4
13:38 17.05.2012
4 Име:
До коментар #3 от "Wow":
@3 Не можеш да кажеш кой е най-красивият им модел. Според мен 507 е по-красив, по красив е и 3.0 CSL примерно. За някой друг 2002 , за друг е30 м3, или z3 coupe, или първа генерация м5, вкусове много и все различни. Мен пък последната най-новата 3ка и 5ца хич, ама хич не ми харесват също толкова не ми харесва и оная М6, джиповете не заслужават даже коментар.13:49 17.05.2012
5 Авто фен
модерните не впечатляват не-БМВ маниаците с нищо освен ТТ данни ...
14:53 17.05.2012
6 Bavarian_Motor_Works
На М5 е 4.4i
17:47 17.05.2012
7 520 zender
Коментиран от #12
19:03 17.05.2012
8 520 зендер
19:08 17.05.2012
9 Мишо
Коментиран от #10
19:10 17.05.2012
10 520 zender
До коментар #9 от "Мишо":
9-Трай си бе.Изобщо в статията не се споменават японските спортисти.Като не ти харесват баварките поне кажи защо.Дай примери..19:15 17.05.2012
11 520 зендер
19:52 17.05.2012
12 Име:
До коментар #7 от "520 zender":
@7 Ами няма я защото не е толкова успешна в сравнение с другите, може би заради цената. Иначе Алпината наистина има неповторим дух, стига да е атмосферна, защото атмосферния звук на редовия шестак е най-хубавата страна на БМВ.А оня номер 9 да мълчи, защото е много тъпо да не си фен на БМВ и да знаеш повече за марката, историята и и моделите и, отколкото някой псевдо фен на БМВ като номер 9.
20:02 17.05.2012
13 520 зендер
Коментиран от #14
20:06 17.05.2012
14 Име:
До коментар #13 от "520 зендер":
@13 Знам че има атмосферни мотори. Точно алпина с атмосферен мотор ми харесва повече от турбо алпините. В момента си представям следния сценарий обаче : Приятелска гонка между е28 алпина и Алфа Ромео Alfetta GTV на високопланински път в алпите ......... Определено ми се кара бегачка в алпите.Коментиран от #15
20:10 17.05.2012
15 520 zender
До коментар #14 от "Име:":
14-Алфетата със задно ли е...незная.Да-бмв-тата е хубаво да се карат в Алпите.Аз се отнесох.Всъщност повечето Алпини са без турбо.Но според мен истинските бегачки които бяха по-добри от М бяха Е28 битурбо 300кс и Е34 битурбо 360кс.А за Алфите честно незная много и за това не ги коментирам.Коментиран от #16
20:23 17.05.2012
16 Име:
До коментар #15 от "520 zender":
@15 Да със задно е. Също и alfa spyder. А бе всички алфи преди 71 са със задно. Тогава влизат в криза и пускат алфасуд и тогава насам истинските алфи се броят на пръсти. Като последната алфа със задно е именно спидъра който се произвежда до 90те. Алфа 75 също е една от последните алфи със задно. При повечето скоростната кутия е отзад за по-добро разпределение на теглото. Иначе бмв 2002 и Алфа джулия GTA едно време са били 2те най-бързи купета в Европа в своя клас (60 и някоя година близо до 70та). Жалко наистина че вече няма алфи със задно, а заедно с БМВ това са 2те марки в Европа с най-спортен характер.20:43 17.05.2012
17 Име:
20:47 17.05.2012
18 Име:
20:50 17.05.2012
19 520 zender
21:47 17.05.2012
20 520 зендер
Коментиран от #21
21:52 17.05.2012
21 Име:
До коментар #20 от "520 зендер":
@20 Тази която си видял е с 3.0 v6 мотор 200к.с. и притежава страхотен звук. Ето отгоре БМВ с v8 на hill climb event в Германия.22:10 17.05.2012
22 Име:
22:12 17.05.2012
23 Нема Бира
22:17 17.05.2012
24 милен миленев
10:35 18.05.2012
25 Станимир Христов
Пс-мий любим модел е 850I
10:38 18.05.2012
26 Миро
Коментиран от #29
10:55 18.05.2012
27 TG_Fan
12:32 18.05.2012
28 520 zender
Коментиран от #31, #32
21:20 18.05.2012
29 Нема Бира
До коментар #26 от "Миро":
@26 Пичове, моторите на М-ките са с означение S: М5 (Е39) -> S62; M5 (E60) -> S85. И двата двигателя са атмосферни 5.0i (5 литра).Този на снимката е нормалният V8 4.4i, който се слага в 540i (E39) i X5 4.4i a oзначението му е М60. В статията е сложен по непонятна причина!
Коментиран от #30
21:20 18.05.2012
30 520 зендер
До коментар #29 от "Нема Бира":
29-Аз незнаех че има разлика между Е36 М3 купе и Е36 М3 ГТ .Разликата е оптична но преди 20 години не съм я забелязъл. еми да съм внимавал...21:26 18.05.2012
31 Име:
До коментар #28 от "520 zender":
@28 На кое ферари е конкурент? Това бмв е твърде скъпо за времето си и не достатъчно бързо за конкурент на ферари. Успешен конкурент на ферари от онова време е Хонда NSX, главно заради страхотното шаси и цената.10:33 19.05.2012
32 520 зендер
До коментар #28 от "520 zender":
28 Да -така е.850 е много тежко.Тежи 2 тона.Ускорява до стотачката за 6.6 или нещо такова..Просто си е ГТ..15:23 19.05.2012
33 Е36
12:57 21.05.2012
34 Е36
12:58 21.05.2012