Last news in Fakti

23 Август, 2010 12:03 13 669 68

Идва ли краят на големите мотори?

  • ford-
  • focus-
  • st

Отдавна се знае, че колкото по-голям обем има двигателят, толкова е  по-мощен автомобилът. Моторите с голяма кубатура обаче водят и до повече вредни вещества, изхвърляни в атмосферата. Еколозите отчаяно се борят с този проблем и донякъде успяха да наложат доста по-строги норми и изисквания за новите автомобили. Така започна ерата на двигателя с малък обем, турбо компресори и повече конски сили.

Това е добре, защото по този ночин се предпазва атмосферата от замърсяване, но от друга страна води до бавна и мъчителна смърт за любимите на мнозина големи двигатели. Най-разпространени и най-достъпни за обикновенните хора са наточените версии на компактни модели, но и те един по един се преориентират към агрегати със значително по-малък обем.

Заради непрекъснато затягащите се еконорми автомобили като VW Golf GTI, Ford Focus ST, Opel Astra OPC и компания са сериозно застрашени от пълно преобразяване. И сега поредната жертва е вече факт.

Ford обяви, че от януари следващата година спира производството на Focus ST. Този автомобил разполага с 2.5-литров двигател и мощност от 225 к.с., изключително динамичен е, но не може да покрие европейските екологични стандарти Евро 5.

Знаейки важността на модела за своите фенове, от компанията се опитаха да ги обнадеждат, като натъртиха на факта, че през октомври ще бъде показана новата генерация на Focus ST. Под капака и ще се монтира мотор с обем два литра, който ще е от серията EcoBoost и ще има мощност от 250 к.с. За мнозина обаче това ще е съвсем различен автомобил.

Сегашният Ford Focus ST не е единственият автомобил, който не отговаря на нормите Евро 5. Аналогична на неговата съдба очаква и хитовите резачки Honda Civic Type-R, Mazda RX-8 и Alfa Romeo Brera 3.2. Докъде ще стигне тази тинденция ще покаже само времето.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 NQKOI SI

    51 5 Отговор
    Краят им никога няма да дойде, може бройката да намалее, но те ще си останат хоби както конете, когато хората са открили колите.
  • 2 Taki

    41 11 Отговор
    Не е добре, друто си е двигател с голям обем, всичко останало е пародия, а както е тръгнало ще спрем да чуваме двука на двитагелите с вътрешно горене въобще. ще има само някакви електромотори и това е.
  • 3 M_Power

    42 8 Отговор
    Звукът на ДВГ никога няма да спре, особено когато става въпрос за такъв като на Focus ST.
  • 4 Еколог

    12 48 Отговор
    Няма, ама ще спре, още през януари следващата година. хахахах

    Коментиран от #40

  • 5 aha

    7 35 Отговор
    tIndenciqta e progres a koito iska da si montira i koraben dvigatel v karucata
  • 6 M_SUX

    11 40 Отговор
    dano nqma edna kola na benzin ne vijdate li che idwa kraq na sveta zaradi glupavite vi dvigateli
  • 7 VW

    37 16 Отговор
    e tova che e golyam agregata ne e osnoven faktor...za spravka vijte S Klasse 5,7 L, koyto e po-shtadyasht ot Prius...
  • 8 .

    34 5 Отговор
    Пише се тенденция. ;)
  • 9 до [#7]

    6 31 Отговор
    Mnogo si ogranichen i zadrasten
  • 10 Viva Italy

    23 32 Отговор
    Изброените в статията коли са наистина много добри резачки(без Голф),и наистина е жалко че им се спира производството.Но вярвам че краят на двигателя който кара човек да преосмисля приретите в живота си не е близо и умовете в областа ще измислят нещо.Дай Боже!
  • 11 до [#9]

    35 11 Отговор
    pich,kogato vi mahnat 13 godishnite ot forumi i stranici shte bude mn po-dobre za po-inteligentnite hora!
  • 12 до Слива Итали

    43 16 Отговор
    Халвата с какъв двигател е, Сливчо :) Ти на всяка манджа слагаш мерудия.
    Малкия двигател има ограничен ресурс, още повече с тез' турбокомпресори го изцеждат на ръба на възможностите. По-добре по-голям обем на двигателя ==> по-голям въртящ момент и на дълъг път да няма "БУУУУУУ" да ни се подуе главата.
    Немска кола + голяма + голям мотор - това е истината, не да ми вадят от 1,4 100 и н'ам си колко коня... и след 100 000 км основен ремонт или нов двигател, не мерси, предпочитам си 2,4 V6 атмосферка 165 коня (и ти се сещаш за какво става дума), не се чува мотора в купето ;) А върви ли върви ;)

    Коментиран от #20, #23

  • 13 M_Power

    32 7 Отговор
    Г-н Еколог, ще спре януари, за да може на негово място да дойде още по-мощен и звучен. Сещаш ли се, или са ти останали само листа в главата? Хахаха
  • 14 до Viva Italy

    30 3 Отговор
    abe Alfa imat li segashno proizvodstvo i aktualni modeli?
  • 15 Николай

    30 2 Отговор
    Лем разказва в едно от приключенията на Йон Тихи, как той бил пленен на една изцяло наводнена планета. Тамошните управници решили, че няма какво да се борят с водата, а щяли да преобразят населението в риби. Как щяло да стане това:
    1) Като се рекламира всячески, колко е несравнимо хубаво да си риба
    2) Като всеки ден се повишава нивото на водата...
  • 16 lunatikbmw

    40 0 Отговор
    А защо не въведат еко норма за скапаните самолети,който разпорват небето ежесекундно????Или пък да сложат лимит на САЩ,колко воини на година да водят,защото те убиха природата,а не големите мотори???
  • 17 VW

    27 0 Отговор
    а честно ли е в САЩ всичко почти да карат 5,7 Л агрегати и да не признават нищо по-малко? бил съм там и едва едва истинските американци почват да си купуват по-нормални коли с по-ефективни двигатели и разход,респективно екологични???
  • 18 maksito

    5 17 Отговор
    Kakto po nagore be6e napisano kolite moje i da namaleqt no dvigatelite nqma da prestanat da se razvivat i da yveli4avam mo6nosta si.
  • 19 Stan

    21 8 Отговор
    Абе каква екология, двигателите съвсем не са основният замърсител на природата, както се опитват да изкарат някои. А жените да си карат малките мотори, пък ако ще и турбини и компресии да им слагат, си остават женски двигателчета. И ако и на нас ни беше такъв стандарта на живот като на САЩ и ние щяхме да караме само V8, ама тук 2.0 е голям двигател
  • 20 Tricolore

    11 21 Отговор

    До коментар #12 от "до Слива Итали":

    Германските кочини са ти изпили мозъка.На тях им трябват 5000 кубика да изкарат 300кс.А италианците от 2500 вадат толкова бе смешник.
  • 21 do stan ot VW

    25 0 Отговор
    така е...знаеш ли как гледаха американците като едно момче им каза че кара кола с 1Л двигател...не можеш да си представиш колко унизително гледат на всичко под 5 Л, а тук да - над 1,8 си е "гъзарско"...
  • 22 Оня с коня

    6 21 Отговор
    жал ми е колко сте прости всички "разбирачи" на големи двигатели.
  • 23 Viva Italy

    12 21 Отговор

    До коментар #12 от "до Слива Итали":

    Ти от коя ферма испълзя бе.Земи си една пръчка и ходи да брулиш орехи от някое дърво,че за друго не ставаш.
  • 24 до Tricolore от Германия

    22 7 Отговор
    айде стига с тия италиански коли...били са едно време нещо с Интеграле ама сега...карайте си ги на село пред "Бар Кравар" тези легени и си мислете че стават...аз може да не съм спец ама гледай поне една серия на Топ Гиър и виж мнения за Алфа...пълен базик!
  • 25 German

    22 5 Отговор
    abe verno Alfite sa po 2000 leva 2001 godina... nesravnimo kachestvo shte da sa!
  • 26 до Триколкорчо

    20 6 Отговор
    Триколорчооо, тъп ли си, явно не вдяваш: да вадиш много коне от малък мотор - съсипва му се ресурса за нула време и стига сте хвалили италианските трошки, за това са на 1/4 от цената на немскита хахаха
    Вивата Италито и той едно си знае, едно си бае - ти си от село, краварю, бягай пред селското заведение да се изфукаш с Халва Хлопнеото за 2000 лева и се моли да отиде и да се върне до там без да скърца, 'лопа, трака и т.н...кг кгх кг кг кг кх кхг кхг кх
  • 27 Viva Italy

    13 18 Отговор
    първо Алфа не единствената италианска марка.Второ тва че германците са тъпи и смотани и не могат да изкарат много коне от малко кубатура никой не им е виновен.Италианци и японци са я открили тая технология и знаят как.След 20-30 години и вие ше може(може би) да се похвлите с това,но пък дотогава нефта ще свърши
  • 28 do Viva Italy

    20 6 Отговор
    ограничен италиански фен! И ти пред "Бар Кравар" спираш май... ти интелигенцията карал ли си RX8? аз да, много готина ама на 50 000 км основен ремонт...ама вие като си взимате Алфа за 1500 лева 2005-а година по-лесно се намират пари за дооправяне на кошниците! До 30 години Алфа ще останат и те с 1 2 модела както е тръгнало!

    Коментиран от #48

  • 29 Viva Italy

    8 20 Отговор
    Ти май друга кола си гледал.И виж колко струва Алфа 159,колкото Ауди А6 същата година.Колко струва едно Ферари,Ламборджини или Мазерати.В "Бар Кравар" отивай с Голфу и пилешкия ти мозък бе селяк.
  • 30 Тодор Димов

    22 0 Отговор
    Абе хора не знам защо въобще спорите. Това си е политика. На последък всичко се преекспонира. Защо в сащ не се правят коли с 1л. двигател ? Защото те са "най-великите" и правят и карат това което трябва, а се опоитват чрез заплахи, укори и терор дори да наложат на целия останал свят такива норми, че да компенсираме и тяхното. Евала на Чавес опълчи им се направи 1л бензин = на 1 цент и маат с големите мотори. Последва примера на Русия куба и т.н. Те да спрат с ядрените си опити, отпадаци и бомби(които неотдавна хвърляха и на съседната нам Сърбия) И тогава да маниполират ОСТАНАЛИЯ СВЯТ включая и ЕС за вредни емисии !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • 31 stoyobaraboyomoyo

    26 1 Отговор
    Притежавам автомобил(Нисан), който мога да карам без да ходя до сервиза още поне 2 години, а е произведен през 1988г, моделът е Блубърд, за времето си - голяма и луксозна кола. Аз съм издънка за автотърговците, тъй като не виждам смисъл да си закупувам нов автомобил за крупна сума и около мен закупилите нови автомобили непрекъснато ми говорят за проблеми с тях. Това явно няма да се допусне, в скоро време може и да извлекат по 200-300 коня от литър обем, но основната цел е автомобилът да е неизползваем след гаранционния си срок и клиентът да цъфне с молба за едно хубаво кредитче, лизингче, наемче и т.н. Никому не е нужен един такъв свободен вектор като мене, когото не могат да хваната да си плаща.
  • 32 audi

    12 6 Отговор
    Ne razbiram za6to sporqt za nemski i italqnski koli . Hora koito qdat jabi kakva kola mogat da napravqt?
  • 33 Do stoyobaraboyomoyo

    18 2 Отговор
    така е, аз съм с Пасат 1990 и също не виждам смисъл да се сприятелявам със всички майстори(не че са лоши хора де ама по-добре по друг случай) или да ми се обърква бюджета заради нова кола, а в интерес на истината на всички продукти към днешна дата продуктовия живот е скъсен прекалено много!

    Коментиран от #39

  • 34 izroda

    14 6 Отговор
    horata novi modeli spirat zaradi eko normi a balgarina se radva 20godishni Opeli i VW dimiashti kato ZIL.
  • 35 Някой

    18 0 Отговор
    Научете се на правопис!!! После се правете на капацитети!!! Срамота е хора с правопис и словоред на 4 клас да дават компетентни мнения! Къде са администраторите на сайта, намесете се най-накрая, стига пошлост и тъпотия!!!

    Коментиран от #36

  • 36 M_Power

    14 3 Отговор

    До коментар #35 от "Някой":

    Кое по-точно е скъсено, че не се сещам? Ако говорим за Киа, Жигули и така нататък - да. Но айде поразрови се из mobile.de и виж Е класи и BMW 5 след 2004 - страшно много са екземлярите изминали 400 000 - 500 000 км, че даже и нагоре. Това са километри недостижими за повечето корейски, индокорейски та дори и за VW (говоря за коли след 2004). Друг е въпроса, че като се счупи нещо трябва да си плащаш здраво.
  • 37 do M_Power

    9 2 Отговор
    съгласен съм за 2004 и 2005 за 3те изброени марки, но говорех за 2010 Шевролет примерно...ужасна сглобка и качество! След 2009 не съм влизал в нито една хубава кола от тази година и да е на нормална цена все пак, иначе високия клас е в много по-добро състояние!
  • 38 Жорко

    7 14 Отговор
    За да не ме пита никой нищо: карам алфа 147 гта (с няколко аутоделта подобрения) и бмв е39 м5. кое просто сравнява италиански с японски?!?!?! и...нещо си се объркал, защото италианските бегачки са....ми нито една не е малолитражна, защото малкия двигател е нещо прекрасно ако караш с ограниченията и се интересуваш от разхода на гориво, но ако искаш кола, с която да правиш времена, да събираш очи или просто да си доставиш една усмивчица...трябва ти голям двигател. преди две седмици слушах на тракия как една астра опц умираше от болка, в опити да ми репчи на алфето, нищо, че е 20тна каня по-мощна от моята. а за тоя следващия с ванкеловата...две такива зимам за парите на алфата си, но не ми трябват тия нелепи двигатели без никакво поле за развитие и излишно голям разход :Р
  • 39 lunatikbmw

    16 1 Отговор

    До коментар #33 от "Do stoyobaraboyomoyo":

    аз също съм съгласен с това че старите коли(до към 98г)са мн.по-сполучливи от днешните(може би това си е политика на производителите)по отношение на качество,зглобка и т.н.Сега сякаш се състезават коя компания да има повече моделна гама и не се държи толкова на качество,колкото на количество,сега някой може и да каже че сме клошари или вехтошари,нзащото тате му е купил нова кола и му я поддържа,но всеки знае за какво става дума при съвременните коли,днес светва лампа=20лв.за чистене на грешка урте пак и пак,трябва колата да ти е роб а не ти на нея(лично мнение)на всеки му се кара нова кола,но не сме дорасли
  • 40 DO ekologa

    15 3 Отговор

    До коментар #4 от "Еколог":

    ZA RAZLIKA OT TEB,TUK PI6EM I HORA KOITO KARAME AVTOMOBILI.NA MEN MOQ DVIGATEL S OBEM 1.9 TDI 110 konq MI E MALAK,VAPREKI 4E NE KARAM BARZO.VSI4KI ZNAEM 4E KOLKOTO E PO GOLQM DVIGATELQ,TOLKOVA PO GOLQMO E UDOVOLSTVIETO OT 6OFIRANETO I PO RQDKO POSE6TAVAME SERVIZITE.SAS DVIGATEL 1.0 KOITO E FORSIRAN DO PRUSVANE I NA KOITO SA MONTIRANI DOPALNITELNO TURBINI-SAS NEGO 6TE STE REDOVNI V SERVIZITE.TOZI FORUM NE E ZA EKOLOZI,A ZA HORA KOITO KARAME
  • 41 lunatikbmw

    14 1 Отговор

    До коментар #42 от "rado":

    така е господа еколози
  • 42 rado

    6 3 Отговор
    Приятелката ми има Корса 1.2 16v. Зимата се хванахме 4 човека с нея да ходим на Родопите на почивка понеже е много икономична 5 изванградско(най-много).Обаче направихме голяма грешка то не беше прегрявания гледам водата до горе след 70 80км пак вдига температурата, прегрява въобще...Преди 2 седмици пукна глава. Каква е файдата че моторчето е малко и наточено като единствено може да я ползваш безаварийно за ходене на работа.

    Коментиран от #41

  • 43 ?!?

    7 0 Отговор
    Това ли са големите мотори бе?! 2.0, 2.5 и 3.2 ... леле, който е писал тая статия на кола над 1.8 все едно че не се е качвал. Има много по-големи моори дето нямат проблем с евро 5 ... проблемът не е в обема, а в конструкцията.
  • 44 ТУК

    25 0 Отговор
    Здравейте, няма какво да спорите за различните марки, те отдавна са почти еднакви .... края на студената война пренасочи ресурса в промишления шпионаж .... останалото е маркетинг !

    Колкото до обема на двигателите и еко нормите, то това също е маркетингов трик .... и до голяма степен също се подчинява на различните автомобилни лобита, първо защото те масово афишират едни много мощни на хартия като брой коне двигатели с малък обем и същевременно много икономични /също само на хартия/ ... истината обаче е друга :
    1.наистина сега добрите фирми успяват да изцедят солидна /на хартия мощност/ като брой конски сили за единица обем, но това става при много високи обороти ...., а в ниските те пак са си слаби... - някой сравнявал ли е диаграми на двигатели с еднаква мощност като брой коне и различен обем ? - малкия двигател в ниски и средни обороти се държи ... като малък двигател - тоест няма мощност, докато по-големия мотор е много по-потентен във всички режими, което се отразява по-благоприятно в ежедневното шофиране! И всъщност броя на конските сили почти няма значение за реалните теглителни възможности на силовата система - истината е че водещото е въртящия момент и то кога и за какъв период от оборотния спектър е налице!!! /например седловите влекачи са по 400 - 500 кс./

    2.мит е че по-малките мотори харчат по-малко!!! ...да може би в определени моменти са по-икономични, но при реално шофиране е дори обратното!!! ..например Мондео 1.6 харчи точно колкото Мондео 2.0 /изпровани като чисто нови/, дори с четири човека и багаж 1.6 даде по-висок разход! Това се обяснява с факта, че масата е константна и при двата автомобила, аеродинамиката - също, но по-малкия мотор трябва да се изцежда повече за да доускорява и да поддържа темпото /тоест трябва да се държи в обороти, а това веднага се отразява на разхода/, което от своя страна значи, че в този случай по-малкия мтор замърсява колкото, а с времето дори повече от по-големия /натоварен повече по-малкия двигател по-бързо ще се амортизира и на дори неголям пробег вече ще има по-сериозно отклонение от нормите като нов - ще гори масло и тн/ ...а както знаем обема на вредните емисии е право порпорционален на консумираното количество гориво!!!

    3.Съвременния живот е динамичен и всеобщия промишлен бум изважда на пазара нови технологии и решения през много кратък период, което от своя страна извежда на пазара много нови модели ...., а за да имат пазар новите модели трябва по-някакъв начин хората да се откажат от старите .... и тук се намесват лобитата и маркетинговите програми - сега да си екологичен е "модно" и хората ги е обзела тази мания!!! /което всъщност е добре, но ни лъжат и прецакват..../. Истината е че сега технологиите са мнго развити и интелигентните инжекционни системи, запалвания и тн оптимизират изключително добре процесите на горене и реално могат да понижат значително обема на вредните емисии /което го и правят/ ... и тук идва голямата заблуда с малките двигатели - те ни лъжат, че слагайки изпилени до ръба на технологията малки мотори ще пестим гориво и ще щадим природата - пълна глупост !!! Истината е че малките мотори за да се справят с тежестта на автомобила, пасажерите и съвременните представи за нормален като бързина и динамичност автомобил са много форсирани, развъртат се и се карат във високи обороти, предавателните им числа са така подредени, че реално постоянно са натоварени, което от своя страна веднага вдига разхода на гориво, а от там реално отделените вредни емиси, тъй като разхода на гориво се изчислява по схемата : еднократна доза за цилиндър по броя на обороти за единица време!!! тоест харчат си здраво!!! Докато голям двигател със съвременни технологии, ще има по - голяма еднократна доза, но умножена по по-малкия брой обороти, които ще направи двигателя за пътуването от точка А до точка Б ще даде реално по-нсък разход на гориво, а от там по-малък обем емисии, което умножено по коефициента на износването /който е по-нисък/ реално ще даде дори в пъти по-малък обем емисии в ресурсния си живот!!! ... основния коз на съвременните рекламни стратегии е градския разход, където особено в задръстванията малкия мотор дава по-нисък разход за час, но това също е заблуда, тъй като от повече от 10 години многоточковите инжекциони могат да редуват цилиндрите и когато не е нтиснат педала на газта да не пълнят всичките /6,8 и тн/ и да приравнят почасовия разход с малолитражките!!! НО големите фирми се плашат от много издръжливите коли, защото така ще фалират /ВОЛВО през `80/ просто потребителите няма да се нуждаят от нова кола, докато сега - взимаш нова лъскава, бъкана с неособенно нужна и неособенно безпроблемна електроника кола .... взимаш, караш ... и след 4-5 годни започват проблемите .... и то много скъпи!!! ...но вече има нов модел, даваш стария и си взимаш новия .... всички са щастливи ....но истината е малко по-друга!!!

    ОСНОВНАТА ГОЛЯМА ЗАБЛУДА Е ЧЕ КОЛИТЕ СА ОСНОВНИЯ ЗАМЪРСИТЕЛ!!! ... истината е че не е така, дори напротив! ...по Нешънъл Джеографик имаше една много добра поредица т къси филмчета, които показваха тъжната истинина - ОСНОВНИЯ и най-голям замърсител е индустрията и най-вече енергетиката - В щатите 50% от електричеството се прави, чрез въглижа, в Китай и Индия над 75% и тн .... повечето големи заводи от тежкта индустрия се задвижват на въглища ....!!! ТОВА Е ЧЕРНАТА ИСТИНА .... дори компютрите които сега ползваме са произведени по-най-мръсния начин!!! ...та в едно от филмчетта имаше констаацията, че електроцентралата, която захранва небостъргачите на Манхатън с ток отделя повече вредни емисии за една година, отколкото всичи автомобили и камиони в САЩ за една година ..... а има още много големи градове в щатите ..... Китай ....Индия ..... и тн....... това е тъжната истина .... и най-лошото е че всъщност нашето съвремие е все по-жадно за електричество ... за което се горят все повече въглища ...... Лека вечер Ви желая!
  • 45 .......

    5 1 Отговор
    seti li se te za sveta i kakvo 6te stava vsi4ko e paravan kakto i ikonomi4eskata kriza avtomobilostroeneto e edin ogromen bizmes i nikoga nqma da zamre pone na tozi etap p1k dali 6te kara6 1.1 ili 2.5 tova si e tvoi izbor dali kola ot 2005 ili ot 1990 tova pak si e tvoi izbor ne vseki moje da se br1kne po 20 000 i nagore za nqkoi po nova kola ai dne6no vreme novite koli sa tolkos nespolu4livi 4e trqbva vseki da si napravi po edin serviz za da moje da si pravi kolata za 30 000 - 40 000 leva ...
  • 46 FEN

    8 1 Отговор
    6tom stava vapros za ekologia niama lo6o nebiva da sme egoisti triabva da mislim za idnite pokolenia ta nali i nie imame deca, vnuci i pro4ie.6te mi lipsva brutalnia zvuk na petaka 2.5 !!!!!
  • 47 benz

    5 6 Отговор
    opela e klozet RADO dori i s 5.0 litrov motor
  • 48 coffe

    6 0 Отговор

    До коментар #28 от "do Viva Italy":

    ЕЙ СЕЛЯНИНО , ВЪРВИ ДА ПАСЕШ ОВЦЕ НА СЕЛО , КЪДЕ ПИШЕШ ВЪВ ФОРУМИТЕ , ЩЕ МИ ПРИКАЗВА ЧЕ НЕМЦИТЕ НЕМОГЛИ ДА ИЗКАРАТ ОТ МАЛКО КУБИЦИ МНОГО КОНЕ , ДА БЕ ДА , VOLKSWAGEN ИМАТ 1.4 170К.С. & 1.2 105К.С. , ТЕ НАРОЧНО НЕ ПРАВЯТ ТАКИВА МНОГО , ЗАЩОТО Е ДОКАЗАНО, ЧЕ ИМАТ ПО-КЪС ЖИВОТ! ЗАРАДИ ТУРБОКОМПРЕСОРИТЕ , ЕВАЛА НА ХОНДА ЧЕ ПРЕДИ 15Г. НАПРАВИХА 1.6 160К.С. БЕЗ ТУРБО НО ТЯ ВСЕ ПАК , КАТО Я НАТИСНЕШ И ПРЕВКЛЮЧВАШ НА 10 000 ОБОРОТА А НЕ НА 6000 КАКТО НА ОБИКНОВЕНИТЕ КОЛИ , НО ТЕ ВЕЧЕ НЕ ПРАВЯТ ТАКИВА ДВГ , ЗАЩО ЛИ??? СЕГА ПРАВЯТ 2.2 140К.С.
  • 49 Неразбиращ

    9 1 Отговор
    Страхотен коментар на номер 46, в който според мен има огромна доза истина. Всичко е пари мили ми приятели и никой няма интерес да си караш колата 40 години. Прави се за 5 години и след това нова. Съответно вместо да платиш 1 кола за 40 години, ще платиш поне 4 коли + още поне 2-3-4 коли за ремонт в сервиза. И нещо в допълнение. Знаете ли колко петрол трябва, за да се произведе 1 нов автомобил? Точно 125 барела. Един барел е 163 литра. Това е само, за да я произведеш тази кола - трябват ти точно 20375 литра петрол. Отделно имаш разход на гориво, за да я транспортираш от завода до шоурума с камион или кораб. И сега маркетинга казва така: Смени си автомобила и мисли за природата - новата ти кола ще гори 0,5-1литра на 100 км по-малко.
    Първо раазходът по каталог на автомобила в доста случаи е занижен и е при някакви идеални условия. Т.е. може да се окаже, че разликата е реално 0,2-0,5литра на 100 км. Това е така, защото стария двиггател може да е по-неикономичен, но масово старите коли са 900-1200кг, а новите са 1400-1800кг. Това се дължи на нарастването на размерите на всеки следващ модел и на многото нови системи, всяка от които тежи допълнително.
    Второ, с тези разлики при разхода на гориво между нова и стара кола, кога ще е по-добре за природата - днес за изгорим 20375 литра петрол или следващите 20 години да изгорим 4000 литра гориво /смятам при 1 литър на 100 км по-малък разход на новия автомобил от стария и годишен пробег от 20000км за 20години/.
    Единственият голям плюс на новия автомобил спрямо запазен и поддържан стар автомобил е сигурността и новите системи за сигурност, което не е малко естествено. Отделно все ми се струва, че след 20 години автомобилите ще са коренно различни. Просто не може следващия век да се кара както през изминалия. И все си мисля, че в момента, в който петрола стане 3-4-5-8-10 лева литъра, автомобилът и стар, и нов ще стане недвижима собственост без никаква стойност. Отделно ако се приеме, че след 20 години ще има коренно нов тип двигател, то тези които си купят нов автомобил от стария тип точно преди това, реално ще имат купчина тенекия на голяма стойност, която е непродаваема. Вече сме го виждами много пъти. Това е все едно сега да си купя видео или телевизор, който да не е с плосък екран. На практика са непродаваеми, пък може да съм да и 2000лв за тях. Така, че всеки си решава сам в зависимост от финансови и умствени възможности. Аз лично карам Опел Вектра Б 1,7ТД от 96 година и съм много, ама много доволен от този автомобил във всяко едно отношение. За 5 години цената му реално е паднала с 4000 лева. Няма нужда от Каско, ходя си навсякъде с него и не се притеснявам, че може да го откраднат или да го ударят. Разходът, който ми дава е 4,6 литра дизел извънградско, 5,2-5,5литра смесено и 7литра градско. Не мисля, че е оправдано да го сменям на този етап. Преди време ходих да гледам Шкода Октавия и даже правих тест драйв. Бях се запалил, че има 20% намаление и се чудих дали да не купувам, но се разколебах. Не, че колата е лоша, даже си е повече от прилична за парите си и за БГ, но просто за мен не си струва - парите пак не са малко за нашия стандарт, а и няма смисъл д я блъскам по дупките. Отделно като се качих да я карам ми беше доста по-притеснено, по-неудобна е, по-лоша видимост, по-лоши пластмаси от Опела. И тя като всички и направена за 4-5-6 години. И не да се фукам, но не си мислете, че само си пиша и реално нямам възможност да я купя. Имам въжможност не просто да купя Октавия и да платя кеш, а и да купя дори нещо от т.нар премиум марки БМВ, Ауди, Мерцедес и пак да платя кеш. Но нещо не виждам смисъл.
  • 50 ALFA 166 3.0 V 6

    4 13 Отговор
    Eiiiii aman ot nemski razbirachi chtai gi izgnili.
  • 51 Ogi

    10 28 Отговор
    Пълна забрана на всички двигатели над 2000 кубика при автомобилите! Всичко нагоре е разсипия и отврат. От 1600 до 2000 да се монтират само на пикапи и джипове и да се облагат с жесток данък. От 1000 до 1600 данъкът да е нормален, а под 1000 кубика да е нисък. Комплексарите да се изнасят на Марс и да карат драгстери по кратерите.
  • 52 misho

    23 4 Отговор
    ОГИ ти май изобщо не разбираш от автомобили.Кажи мисамо как един джип (истински джип 2.2,5тона) ще има хала да се движи с 1.6 джигател ?
  • 53 Ogi

    18 22 Отговор
    Веднага ти казвам. Малките пикапи, миниванове и SUV-ове, които се купуват само за келешлък, нямат никакъв проблем да се движат с двигатели до 1600 кубика. За по-големите 2000 кубика са предостатъчни като мощност и скорост с тези ефективни нови двигатели. Оттам нагоре отиват в категорията камиони и данъкът да е като за машини с изключително търговска цел. Пълно безобразие е някакъв тиквеник или кифла да си возят задника поединично в Кайен с обем 4 - 5 литра. Неотдавна бях в Германия и за 10 дни видях един единствен такъв джип. Освен него само още два-три стари модели, с които хората явно си вършат работа, защото влачеха ремаркета. Такова безумие като тук никъде няма, вервай ми. Карат си автомобили, мотопеди и най-вече велосипеди, а кьотуците продават на аборигени като тукашните.
  • 54 BGH

    23 5 Отговор
    Защо говориш глупости ... какъв край на света ?!?!?
    И дори да приемем че идва , то последните виновни са колите ... средно една крава произвежда повече CO2 , отколкото една кола (факт) ... само дето кравите са дооооооста повече от колите ... хайде да започнем дружно да виним кравите за конспирацията им целяща края на света !!!
  • 55 Ogi

    3 24 Отговор
    Да, ама без мръвка, мляко, сирене и кашкавал не можеш, а без тези кьотуци и т. нар. бегачки можеш.
  • 56 баце ЧОЧКО

    5 22 Отговор
    Айгото ми е 1,0 и никой не ме е изпреварвал. По-голям двигател са пари хвърлени на вятъра.По-добре да си купиш с тях някоя маркова дреха и златен ланец, отколкото да ги даваш за гориво и данък

    Коментиран от #67

  • 57 benz

    24 4 Отговор
    АВЕ,BGH,ТИ ПРЕДИ ДА ЗАСПИШ крави ли броиш ?! а от къде знаеш,че кравите са повече от автомобилите? аз не мисля така.
  • 58 hahaha

    20 3 Отговор
    hahahahahaha
    Кой си ти, че да ми казваш с какъв двигател да ми е колата? Аудито с 2,4 перфектно се държим 163 коня са си тамън за тебкото купе ;)
    КарАл съм 1,6 двигател - повече няма да повторя тази грешка.
  • 59 пА съм Я (хахаха)

    13 2 Отговор
    Отговора е за Оги-Дог - кой си ти да ми казваш с какъв двигател да карам ???
  • 60 Ogi

    2 4 Отговор
    Към последния селяк - репликата е класически пример за непобедимата селяния и простотия у нас. Всеки с..е, мърля и трови живота на другите, а като му направиш забележка, пита: Кай си ти да ми казваш какво да правя? Затова с кампании и убеждение не става. Пълна забрана, спиране от движение и изкупуване кьотуците за скрап!
  • 61 doktor krez

    4 1 Отговор
    MALAK DVIGATEL S MN KONSKI SILI E RAVNO NA MALAK JIVOT,VSE EDNO DA KARA6 ZAEK DA BQGA MARATON!!!!!!!!!!!!!!
  • 62 Шофер

    2 0 Отговор
    Пишеш: "За по-големите 2000 кубика са предостатъчни като мощност и скорост с тези ефективни нови двигатели. Оттам нагоре отиват в категорията камиони и данъкът да е като за машини с изключително търговска цел."
    А знаеш ли че точно на вановете и камионите данъка е в пъти по-малък? Скоро обикалях шоурумовете за нов фирчен ван и установих че ако вземеш лека кола с 2,2 мотор данъка е около 350 лв, а вън с такъв мотор е 28 лв.
    Не виждам защо продължавате още с вечната полемика, кой прави по-добри коли - немци, жабари, японци и др, след като всичко за разликите между малкия и големия мотор ви е дадено в мнения № 46 и 51
  • 63 иван

    0 0 Отговор
    Като големите мотори непокривали изискванията за6то тогава неидете вав заводите на бмв и мерцедес да видете кое непокрива големия мотор си е голям има мощност вартящт момент и много други + затова само големи мотори
  • 64 Valentino

    2 1 Отговор
    Няма значение малък или голям е двигателя тъй като въобще не тава е проблема, както някои стойностни мненеия се опитаха да Ви кажат.
    Хубаво говорите за коли и се правите че много знаете, някои не се правят, но все пак знаете една вече супер стара технология. Никой ли не го интересува аджаба съществуват ли на тази планета източници на енергия различни от горене на бензин, въглища и подобни???
    Тези които искат да си седят в 5 литрови коли, не вкарват грам ръзсъждение тъй като искат да си сдят в колите ако ще и светът да се запали.
    А в същото време знаете ли че за 1 ден на планетата попада толкова слънчева енергия че да захрани нуждите на цялата планета за 1 година. Ама не, как ще го знаят нали трябва да си карат 5 литра каиен а кифлата вътре си мисли че е центъра.
    Друг е въпроса , че да все още не можем да я уловим тази енергия до такава степен. Но пък тук идва другите неща- не е само слънцето има много други възобновяеми източници на енергия, и много технологии те да се използват.
    Но има едно голямо НО. Как америка ще позволи това да стане раелност - та нали се трепе навсякаде по света за черно злато.Че как иначе да бъде, ако го позволи америка ще стане последната дупка на кавала.
    И за тези които все пак ще измислят нещо остроумно да знаят че има модели един транспорт да стигне от New York до Hong Kong със стотни части от енергията която ще употреби един самолет зъ сащото разстояние, и то за много много по кратко време. Гледайте филма Zeitgeist

    Та пак за колите и моторите - и големи и малки няма значение, мнение 46 ви го каза - целта е да се приберат парите на хората. Точка
  • 65 shofior

    4 0 Отговор
    Zdraveite! Da vi kaja chestno, golemiq motor si e motor. Kakvi sa tezi 4-cilindrovi motori, plosuk kolqnov val, nai trudno balansirashtiqt se. Motora trqbva da bude s golqma kubatura, golqm vurtqsht moment v niskite oboroti i togava samo karai i se naslajdavai. Ne ot 1.2 ili 1.4 da vadim po 160 ili 200 konq. Togava motorcheto fuchi kato ventilator i bie samo na visoki oboroti. S 5000 ob/min shte karam s 140-150 km/h Az karam 2.5i V6 24V 170 konski sili, na 4000 ob/min mi varvi s 200 km/h. samo karam i se naslajdavam na murkaneto. Pokaraite golemi motori i togava mi govorete.
  • 66 Valentino

    3 0 Отговор
    Шофьоре а що си не вземеш 5L мотор - тогава с 200 km/h ще караш на 2000 оборота/min, а?
  • 67 Wenko

    1 0 Отговор

    До коментар #56 от "баце ЧОЧКО":

    Ти нормален ли си ХАХА кравите били повече от колите ОМГ :Д
  • 68 abv

    1 0 Отговор
    Докъде ли ще стигне тази тИнденция ... пишете правилно, стига с тези пИперуди!