Last news in Fakti

28 Септември, 2019 10:30 4 823 11

Германско издание се бъзика с еколозите

  • всъдеход-
  • suv-
  • кросоувър-
  • екология-
  • забрана

Всъдеходите са се превърнали в универсален враг за еколози, борци за безопасност по пътищата и всевъзможни активистки групи. Наричат ги убийци на климата и палачи на хора и настояват за забраната им, а собствениците им са охулвани по всеки възможен повод. Кампании против този тип автомобили се водят активно в социалните мрежи, медиите и обществените дискусии. Поборниците срещу всъдеходите обаче допускат сериозна грешка, предупреждава Auto Motor und Sport - не знаят нищичко за врага си.

Попитайте активистите срещу какво точно се борят и ще получите всякакви отговори освен верния, отбелязва изданието. Те не знаят дори колко нисък е процентът на всъдеходите в съвременния немски автопарк. По данни на Kraftfahrtbundesamt в момента в Германия има 3 144 333 автомобила от този тип или едва 6.7% от регистрираните в страната моторни превозни средства.

Проблемът е, че сред тях практически няма всъдеходи, тъй като в тази категория попадат модели като Fiat Sedici (Suzuki SX4), Citroеn C4 Cactus, BMW X3, Porsche Cayenne и Macan и дори Jaguar E-Pace. Всички те са кросоувъри, които имат сходна конструкция с обикновените седани и комбита. Природозащитниците и активистите на различни движения просто не различават тези автомобили, което понякога ги представя в доста комична светлина.

Специално за еколозите и борците за безопасност по пътищата от Auto Motor und Sport са изредили спецификите на истинските всъдеходи. Според изданието за такива могат да се смятат автомобили, които покриват следните задължителни критерии:

• имат система за постоянно задвижване на четирите колела с възможност за изключване на осите;
• снабдени са с поне един блокируем диференциал (или подобен механизъм);
• могат да преодоляват наклон с ъгъл 30 градуса;
• имат преден ъгъл на атака от поне 25 градуса;
• имат заден ъгъл на атака от поне 20 градуса;
• не се преобръщат при страничен наклон от 20 градуса;
• имат клиренс под осите от поне 180 мм;
• имат клиренс под най-ниската точка на каросерията от поне 200 мм

Auto Motor und Sport предлага следващия път, когато политик, природозащитник или друг активист в борбата срещу всъдеходите поиска по-високи данъци за собствениците им, да бъде попитан какво точно има предвид. Автомобил с резервна гума на задната врата? Който има пластмасов защитен пояс в долната част на каросерията? Който харчи повече от 10 литра на 100 км? Който има коефициент на въздушно съпротивление над 0.35?

Изданието се кодоши с активистите и с някои куриозни примери. Трябва ли да се смята за всъдеход Ford EcoSport с неговото 1.0-литрово моторче с разход 5.5 л/100 км и вредни емисии от едва 125 грама CO2 на километър? Каква тогава е Alfa Romeo Giulia, която харчи като комбайн? Всъдеход ли е VW T-Roc с неговия клиренс от 161 мм на фона на комбито Audi A4 Allroad Quattro, което стои на 180 мм над пътя?

Външността и дизайнът не правят от обикновената кола всъдеход, така, както спойлерът не я превръща в спортна, обясняват от Auto Motor und Sport. Природозащитниците трябва първо да дадат отговор какви точно са автомобилите, срещу които е станало толкова модно да се водят кръстоносни походи, защото в противен случай ще пострада цялата индустрия, а под прицел ще попаднат модели, които не се различават почти по нищо от Mercedes-Benz C-Klasse или Renault Clio, заключава изданието.


Поставете оценка:
Оценка 4.2 от 18 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Учуден

    10 68 Отговор
    Браво супер, супер тъпа простотия сте побликували?????
  • 2 хахо

    70 2 Отговор
    Природозащитниците треба да дават пример и да не използват МПС-та.Интересно,ако се изгубят в планината докато се разхождат,с кво ще ги спасят,с вертолет,нали?
  • 3 Все пак

    15 29 Отговор
    Политиците са длъжни да намалят използването на лични автомобили в градски условия. Трябва да се развие градския транспорт - автобуси, маршрутки, таксита, метро. Но те нарочно държат цените на такситата супер високи, а маршрутките ги премахнаха, вместо да ги доразвият като услуга. Няма значение дали човек си купува Джип или едноседалков мини автомобил, важното е в градски условия да се вози на такси или автобус

    Коментиран от #6, #8

  • 4 smeh

    31 0 Отговор
    Немците от "Auto Motor und Sport" що задават риторични въпроси...лае се срещу тези за които е платено. Вчера ВАГ, днес Мерцедес, утре всъдеходи, населението да се стряска и да плаща все повече, а производителите да взимат мерки. Пък от другата страна - стоят едни лицемерни търтеи, взимащи пари и ефекта от тяхната дейност не е 0, а отрицателен. Защото въпреки прогреса, цифрите сочат, че замърсяването нараства във всички аспекти. Така, че драги ми търтейчета, напуснете НПО-тата и се включете в реалното производство или R&D и допринасяйте за решаването на проблемите...а не само да лаете, че ги има. С това и децата вече са наясно!
  • 5 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 6 NikNay

    9 1 Отговор

    До коментар #3 от "Все пак":

    Ти на колко годинки си?
  • 7 Германци забраняват G KLASSE

    8 0 Отговор
    Да си купя една по евтино а вие карайте тесли
  • 8 type-R

    12 5 Отговор

    До коментар #3 от "Все пак":

    Аз не желая да вися по спирките като наркоман. Нито да ме цака смугъл таксиджия. Аз искам да се наслаждавам на шофирането в спортната си кола. Която на никого не пречи защото е на бензин и всички емисии са в норма. По автобусите се бутайте вие и плащайте 1,60 билетче! После се чудете защо Европа вече я наричат 4-тия свят!
  • 9 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 10 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 11 Я. Петров

    0 1 Отговор
    Да закрием Зелените и пренасочим парите за изработването на еко батерия и еко фотоволтайк. След това повече няма да ги има. Ще са само за дърветата. И това е реалност и ще се случи. Всички мислят в тази посока.