Last news in Fakti

15 Октомври, 2010 11:59 4 362 1

Шипингът бавно излиза от кризата

Варна /КРОСС/ През последната година се забелязват положителни признаци за преодоляване на кризата в шипинга, заяви президентът на Федерацията на националните асоциации на корабните брокери и агенти Тони Паулсен, предаде Варна утре.
Той присъства на започналото край Варна 41-во годишно заседание на организацията, което за първи път се провежда в района на Черно море. Аз съм оптимист за брокеража след посещението си в Далечния Изток, където се наблюдава голям оборот на товари както за внос, така и за износ, каза Паулсен, като припомни, че корабният бизнес няма как да бележи развитие, ако производителите и търговците не съумяват да осигурят товари за превоз. В Черно море има раздвижване, но тази година поради неблагоприятното влияние на метеорологичните условия действа и забраната за износ на зърно от Русия и ограниченията от страна на Украйна, каза председателят на Българската асоциация на корабните брокери и агенти (БАКБА) кап. Никола Христов. Ако миналата година през България са минали 106 000 контейнерни единици, то тази година очакваме товарооборот от 110 - 111 хиляди TEU, посочи Косьо Ангелов от БАКБА. Той обаче уточни, че около половината от търговията на България е с Европейския съюз и затова голяма част от товарите се движат с камиони.

Повече от 80 корабни брокери и агенти, представляващи национални асоциации от около 30 страни от всички континенти, участват в срещата край Варна. Сред проблемите, които ще бъдат обсъдени, са взаимодействието с администрациите и институциите на Европейския съюз, мястото на брокерите и агентите в проекта E-Maritime, предвиждащ обслужване на корабния бизнес "на едно гише", връзките с митниците в Европа, добрите практики в бранша.

По думите на председателя на БАКБА кап. Никола Христов България все още не е морска държава, тъй като действащите рестриктивни режими все още не позволяват политиката й да бъде определена като морска. Брокерите и агентите определят като негативен и факта, че управленията на всички морски институции са концентрирани в София. За сравнение, черноморското пристанище Констанца се е превърнало в средище за корабния бранш в Румъния.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 m.arabadjiev

    20 1 Отговор
    vsichki znayat che sofia niama more,a tam sa nay golemite moreplavateli.
    dokato sofia e centar na morkata ni administracia, bulgaria niama da stane morska darjava.