Last news in Fakti

25 Октомври, 2019 18:12 14 819 45

Nissan продава европейските си заводи?

  • nissan-
  • фабрика-
  • завод

Nissan търси купувачи за фабриките си във Великобритания и Испания, твърди Bloomberg, като се позовава на свои източници в компанията. След сключването на търговското споразумение между Япония и Европейския съюз двата завода вече не били изгубили предимствата си и продукцията щяла да се внася директно от Страната на изгряващото слънце.

Друга сериозна причина Nissan да се опитва да се отърве от европейските си заводи бил постоянно спадащият пазарен дял на марката на Стария континент. Окончателно решение за продажбата им все още не било взето, но вече имало потенциални купувачи от Китай.

Nissan се намира в сериозна криза. Печалбите на компанията за първото полугодие са спаднали почти до нулата и през юли бе обявен план за съкращаването на 12 500 служители. Преди дни пък се появи информация, че японците се канят да прекратят производството на редица нерентабилни модели и да ликвидират бюджетната марка Datsun.

В рамките на оздравителния план от завода на Nissan в Барселона с капацитет 200 000 коли годишно вече бяха съкратени 600 души. Фабриката в Съндърланд също влезе в новините, след като компанията предупреди британското правителство, че евентуален Брекзит без сделка би обезсмислил функционирането на предприятието.


Поставете оценка:
Оценка 4 от 22 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Киро

    27 129 Отговор
    Всички японски марки това ги очаква.

    Коментиран от #8, #9, #45

  • 2 До1 Киро

    106 8 Отговор
    Ако няма какво да кажеш, напиши едно писмо на баба си, напиши и например, колко много я обичаш.
  • 3 Емил

    78 2 Отговор
    Какво очакват като спряха нормалните автомобили (Патрол, Максима..., даже Примерата беше свестна)!

    Коментиран от #29

  • 4 Всички знаем, че

    53 28 Отговор
    англичаните и испанците не могат да правят коли. От там тръгнаха проблемите. Добре, че немците показаха на англичаните, как се прави "Mini".

    Коментиран от #11

  • 5 да да

    47 23 Отговор
    Toyota и Honda!
    Другите могат да фалират.

    Коментиран от #39

  • 6 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 7 Русата Златка

    18 45 Отговор
    За това аз карам само беенве, беенве не фалирва никога

    Коментиран от #22, #28

  • 8 утчнение

    32 12 Отговор

    До коментар #1 от "Киро":

    Всички японски, които си партнират с европейски, като френските например ;) Това е предупреждение и за Тойто, които нещо се заиграват с провалите от бе еН ве !

    Коментиран от #14, #40

  • 9 Ха ха

    15 4 Отговор

    До коментар #1 от "Киро":

    След вагиналните може)))))
  • 10 Лора

    11 6 Отговор
    То се знае, една такава известна и реномирана марка, си приляга при главния собственик...! Знаех отговора, преди да прочета статията, лицензите им опропастиха едни от най хубавите коли на света ...!
  • 11 Нафърфорий

    29 7 Отговор

    До коментар #4 от "Всички знаем, че":

    Чадо мое те немците много работи показват напоследък - например как се разтягат дистрибуторите вериги на Мерцедес на 80-90 к км, и много други

    Коментиран от #15

  • 12 посерко

    19 25 Отговор
    Как няма да спада ? Те имат 3 модела - микра, джуки и кашкай. За нищо не стават и трите

    Коментиран от #13, #17

  • 13 спас

    26 5 Отговор

    До коментар #12 от "посерко":

    верно си посерко
  • 14 Име

    14 1 Отговор

    До коментар #8 от "утчнение":

    От две изречения, които си се опитал да съставиш, единствено се вижда колко не си запознат с марката Тойота.

    Коментиран от #16

  • 15 123

    7 13 Отговор

    До коментар #11 от "Нафърфорий":

    А на колко да се разтяга? На около 800 000 хиляди, при внучето? Това че ти си шушляк (и аз тоже), не пречи на немците да правят автомобили!

    Коментиран от #41

  • 16 Боко

    14 10 Отговор

    До коментар #14 от "Име":

    Тъкмо се чудех как да му кажа, че Тойота в момента е много калпав производител и е в голяма грешка.

    Коментиран от #18

  • 17 Боко

    5 8 Отговор

    До коментар #12 от "посерко":

    И още 4-5 модела. Всичките успешни...
  • 18 хаха

    33 9 Отговор

    До коментар #16 от "Боко":

    Тойота са в челните места по продажби на земята, челни места в класациите по качество и надеждност; Един от големите доставчици на части за други марки; 90% от армиите по света включително и НАТО са с Тойоти, но щом казваш че е калпав производител, така да бъде.
  • 19 Зимбабуе

    6 0 Отговор
    _______/
  • 20 АМИ АЗ

    33 6 Отговор
    НЕ ОТПИСВАЙТЕ ЯПОНЦИТЕ ЗНАЯТ И МОГАТ И НЕ СА ИЗМАМНИЦИ КОТО ШВАБИТЕ...МОГА ДА НАПРАВЯ СРАВНЕНИЕ...И ЯПОНЕЦА ТОТАЛНО ОТВЯВЯ И БАВАРЕЦА И ТЕЗИ ОТ ЩУТГАРД
    НО СИ Е ВЪПРОС НА ЛИЧНО ПРЕДПОЧИТАНИЕ. НЕ СИ СМЕНЯМ ЛЕКСУСА ЗА КАКВОТО И ДА Е ГЕРМАНЧЕ

    Коментиран от #25

  • 21 Чавдар войвода

    31 1 Отговор
    По-важното е, че Нисан отново ще се произвежда в Япония.

    Коментиран от #42

  • 22 Бмв

    12 0 Отговор

    До коментар #7 от "Русата Златка":

    А зимата какво караш чадо,колело ли.
  • 23 Цецо

    15 5 Отговор
    Всичките са еднодневки! Взимаш караш 6...7 години, чупи се нещо казват 3...4000 ремонт, а ти си казваш я оценете трошката на 7 години и взимаш новият модел който вече не кара 7 години а само гаранцията 5 години. Всички са еднакви сменил съм 3 марки и ивсички са така

    Коментиран от #26

  • 24 заз турбодизел комби 4х4

    14 9 Отговор
    Всички европейски модели на Нисан всъщност са..........Рено! Между Кашкай и Дъстър,разликата е единствено в цената .Затва Дачията се купува повече и Нисана издиша.

    Коментиран от #27, #38

  • 25 123

    3 11 Отговор

    До коментар #20 от "АМИ АЗ":

    Да бе, да! Па вземи прочети за скандалите с измами на японски производители, белким ти просветне! Аааа, може и корейските да пробваш, и тях в САЩ! Мдааа...
  • 26 Така е

    12 4 Отговор

    До коментар #23 от "Цецо":

    Малко хора са го разбрали тук и спорят и спорят. И даже много си мислят, че всички коли които се внасят у нас са с превъртяни километражи. Много превъртат, но много и не. Колите не издържат, с ремонти се започва и от 100 хил. км, често и от по-рано, има и сполучливи. Говоря за нови модели, а не 15 - 20 годишни при които ремонтите са евтини и не са наблъскани с технологии които могат да сдадат багажа във всеки един момент.

    Коментиран от #43

  • 27 Чавдар войвода

    10 2 Отговор

    До коментар #24 от "заз турбодизел комби 4х4":

    "Каджар" е Нисан Кашкай, с емблема на рено. Появи се години след Кашкай.
  • 28 Черният пенис

    17 2 Отговор

    До коментар #7 от "Русата Златка":

    Браво,че караш бмв лятото до сервиза,а зимата си е в гараж.Зимата е по-чист и свеж въздуха.
  • 29 VikiLexus

    15 3 Отговор

    До коментар #3 от "Емил":

    Не е спрян Патрол! Продава се като топъл хляб новия Патрол в Дубай и САЩ - само там се продава тъй като е само с 8 цилиндъра бензин атмосферка 5.7 литра и харчи над 27 литра на 100 км.!!! - Съмнява ме би ли искал да си купиш новия Патрол 8 цл. бензин атмосферен 5.7 л. с автоматик само харчещ 27-28 литра.

    Коментиран от #30, #44

  • 30 Минаващ от тук

    5 1 Отговор

    До коментар #29 от "VikiLexus":

    Те затова САЩ подлудиха Земята. Понеже им харчат като зилове а не били признавали малки мотори.
  • 31 Тино

    6 2 Отговор
    100 KW. Турбо Гарет. От място до 100 - 9 сек. Яка машина. Асемблирана в Барселона. Нисански мотор. 500 000 км. Сядаш и караш. Горивото в България обаче е боклук.
  • 32 Путкин

    5 13 Отговор
    Японските грозотий една по една почват да фалират, кво като били уж мноо яки! Тя и баба Груда е яка и цепи дърва ама не я искам, искам някоя фото моделка да ме обслужва!
  • 33 7533

    0 2 Отговор
    Епа, си купим един. Богати сме, имаме пари, ще го докараме в София. После ще го вземе Дибелия и ще полетим в Космоса.
  • 34 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 35 За Нисан

    1 2 Отговор
    Със тези служители....когато режих да си купя Нисан нв200 с това държане.,.
    И с цената на новия Нв200 електрически който изминава 200 км. с един човек без багаж в хубаво време-ценя 45 000 евро 😳
    Човек да се шашка как още са на Пазара.
    Поздрави Билефелд (Германия)
  • 36 коли под наем

    3 2 Отговор
    Няма по-здрави от японските коли! Но, с тези екологични простотии и ограничения в градовете, вече няма смисъл човек да притежава кола. По-изгодно е да взима под наем. Това важи повече за градовете в Западна Европа, но и тук ще стане скоро.

    Коментиран от #37

  • 37 Ввв

    2 1 Отговор

    До коментар #36 от "коли под наем":

    Глупости не ми се гледат....взимай си под наем ти!!!
  • 38 Idiota

    2 0 Отговор

    До коментар #24 от "заз турбодизел комби 4х4":

    Не всички са с Рено професоре
  • 39 Gtr

    1 0 Отговор

    До коментар #5 от "да да":

    Еее Nissan GT-R е велика кола
  • 40 Явно паметта не те

    0 0 Отговор

    До коментар #8 от "утчнение":

    слуша и то много,защото ако не бе Рено да ги спаси преди повече от 20 години за Нисан нямаше да се споменава и в книгите за автомобилна история. Та не знам кой с кого се заигра и кой загуби,но във всеки случай не е Нисан.
  • 41 Единствените им

    0 0 Отговор

    До коментар #15 от "123":

    автомобили с главно А са Порше,от там нататък всичко е лъскав целуфан отвън с го..о отвътре за много пари.
  • 42 И това не е много

    0 0 Отговор

    До коментар #21 от "Чавдар войвода":

    сигурно защото и там работата е малко тъмна с оцеляването.Или най-много да произвеждат за личен пазар.
  • 43 Ами от личен опит

    0 0 Отговор

    До коментар #26 от "Така е":

    така ми приказваха,като си взех първата нова кола през 2005г.,че била еднодневка,че най-много 100х.км и фалит и каво ли още не,е сега е на над 210 х.км. и е безупречна,а новат от две години от същата марка но СУВ на 60 х.км. без проблеми за сега. Не знам какви еднодневки и за какви 5 години и 7 години пишете при положение,че колите стават по-качествеи и по-издържливи. А това вашето е митове и легенди за това как старият материал е по добър от новия. Ами ако нямате деца тогава на този принцип викнете някой възрастен да ви направи щото новият материал ич го нема.
  • 44 Само мога да го

    0 0 Отговор

    До коментар #29 от "VikiLexus":

    потвърдя,защото се возих в новият Патрол. Няма такъв лукс,комфорт и кеф. Е вярное,че гори повече от ЗиЛ,но нито за САЩ още по-малко за страните производителки на петрол ще ги сбърка това. При тях бензина е по-евтин от водата та за тях си е супер.
  • 45 Ами

    0 0 Отговор

    До коментар #1 от "Киро":

    Хитрото че са и рено и ги боли за марката и Англия и кралица сменяш надпис и пак кинта. Идиоти да му мислят лотос твр прецакаха то комунист не може ги разсипа така.