Last news in Fakti

12 Януари, 2020 13:00 31 331 185

Никой в Германия не иска електрическия Mercedes

  • mercedes-benz-
  • eqc-
  • електромобили
Никой в Германия не иска електрическия Mercedes - 1

С „революцията на електрическите коли“, която изглежда е в разгара си, се правят все повече и повече подобрения на превозните средства в сегмента - до степен, в която понятия като пробег и дълго време за зареждане бавно се превръщат в минало.


През 2020-а обаче може би трябва да се обърне повече внимание на това дали клиентите всъщност купуват и оценяват тези иновации, особено имайки предвид факта, че почти всички водещи производители вече влязоха в пазарната ниша.


Един от тях е Mercedes-Benz. Автоконцернът пусна първия си електрически кросоувър EQC. Любопитно е, че за момента той се продава изключително разочароващо в родината си Германия.


Немското издание Welt съобщи, че въпреки мащабната маркетингова кампания, през ноември, когато моделът излезе на пазара, само 19 EQC-та са били регистрирани във Федералната република. През декември пък от Daimler са реализирали 36 продажби.

Никой в Германия не иска електрическия Mercedes


За сравнение, конкурентите от Инголщат са отчели 478 регистрации на e-tron през март, когато той стартира. Още повече, според Федералната транспортна служба на Германия, през ноември Audi са продали 10 пъти повече електрически кросоувъра от Mercedes, а именно 192.

Никой в Германия не иска електрическия Mercedes
Audi e-tron


Заслужава да се отбележи, че немският автомобилен пазар не е точно лидер в продажбите на електромобили. Към края на 2019-а само 57 533 от регистрираните в Германия 3,6 милиона превозни средства са били изцяло електрически. Това все пак не обяснява разликата в продажбите на e-tron и EQC, който до момента е реализирал само 55 регистрации в родината си, особено след като Mercedes твърдеше, че планира първоначално да произвежда по 100 бройки на ден.


Припомняме, че електрическият SUV на Daimler има максимална мощност от 408 к.с. и максимален въртящ момент от 760 Нм, позволявайки му да развие от 0 до 100 км/ч за 5,1 секунди и максимална скорост от 180 км/ч. EQC е оборудван с батерия с капацитет 80 кВтч, а според данни на NEDC консумацията на електричество е между 19,7 и 20,8 кВтч/100 км, което означава автономен пробег от над 400 км.


Поставете оценка:
Оценка 3.2 от 38 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 как така

    59 73 Отговор
    Как да не го искат... това Е МЕРЦЕДЕС!!

    Коментиран от #31, #113

  • 2 Ал та фанах Атаопънах

    232 17 Отговор
    "Революция на електрическите коли" ще има когато станат по-евтини и практични. До тогава германците ще си купуват Шкоди и Дачии.

    Коментиран от #16

  • 3 Ироничен

    110 12 Отговор
    " ce прaвят вce пoвeчe и пoвeчe пoдoбрeния нa прeвoзнитe cрeдcтвa в ceгмeнтa - дo cтeпeн, в кoятo пoнятия кaтo прoбeг и дългo врeмe зa зaрeждaнe бaвнo ce прeвръщaт в минaлo."
    ============
    Превръщат се, ама бавно и още не са се превърнали.
    Затова на такива коли се нахвърлят само заможни ентусиасти. А те са малко. Когато стане по-евтино, бързо и удобно да караш кола на ток, работата ще се обърне.
  • 4 Подвеждащо заглавие...

    47 166 Отговор
    Тенденцията е необратима, скоро бюджета на петролните държави, ще почне да мига на червено, но Бай Ганю това не го касае, дизелче на Балканите ще има, докато пукне и последният неудачник вперил поглед на изток... Щото там е Раят...

    Коментиран от #6, #10, #154

  • 5 Значи Байо 🐇

    87 13 Отговор
    Аз го искам - подарете ми го.

    Коментиран от #34

  • 6 Порно

    125 15 Отговор

    До коментар #4 от "Подвеждащо заглавие...":

    Дизелът няма нищо общо с Изтока , просто е много по изгоден.
  • 7 Защо не продават?

    57 36 Отговор
    Защото нямат зарядни станции, нямат инфраструктура! Защо една друга марка продава електрички, а тези не? Като са мислили, са мислили с долната глава! Мъска ги изпревари.

    Коментиран от #99, #107

  • 8 тттт

    77 33 Отговор
    Тая марка е пътник (за съжаление). Над сто годишна репутация я подариха за жълти стотинки на Рено. Вместо в иновации инвестираха в колаборации и сега драматично изостават в новите технологии от съвсем млади компании. Ще карат още няколко години по инерция, докато някой индиец или китаец не се смили над тях.

    Коментиран от #33, #110

  • 9 логика

    69 14 Отговор
    Телефункен,Грундиг,Нокия,Мазда,Мерцедес...По-умните може да продължат списъка.
  • 10 makarena

    87 26 Отговор

    До коментар #4 от "Подвеждащо заглавие...":

    дизела е винаги бил номер едно.а тия глупости с токсичните батерий и ядрените централи оставям на заблудени продажници ,или на платени еко активисти.скоро светабще плаща за рециклиране на милионите електромобили.напрактика ще ги купувате два пъти.честито западняк !

    Коментиран от #30, #62

  • 11 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 12 Тесларче

    52 54 Отговор
    Чака се бруталното изнасилване на немското автомобилостроене от Тесла през 2020!
  • 13 Край

    92 25 Отговор
    Мерцедес отива при Нокия - ще правят съвместно гумени ботуши.
  • 14 Мерцедист

    34 61 Отговор
    Мерцедес и всични останали!

    Коментиран от #18

  • 15 Мастер

    38 4 Отговор
    Щом не ой ме докара До БГ. Не става, дори и на работа че закъсваме треа си носим велосипед за спешни случаи
  • 16 Random

    46 33 Отговор

    До коментар #2 от "Ал та фанах Атаопънах":

    Най-продаван е Голф, а Дачия продава по-малко от бмв, само тука ги купуват и то служебни щото са каруци.

    Коментиран от #76

  • 17 Шляхтиц

    27 9 Отговор
    АЗ ГО ИСКАМ МНОГО СИЛНО. В тези Факти, освен глупости, нищо друго не се пише......
  • 18 тттт

    12 18 Отговор

    До коментар #14 от "Мерцедист":

    Нали знаеш, че в оригинал това лафче е за Форд?

    Коментиран от #27

  • 19 гост

    17 24 Отговор
    Хайде пак да четем мечтите на петролофилчетата как стогодишните ей сегичка ще "наводнят" пазара и ще продават десет пъти повече от Тесла , хахаххахаха !!! И тоя беше един от "убийците" , както и другия от Ауди , дето даже в Германия за година е продал колкото Тесла за месец !!! А в другите държави е много по-зле !!!
  • 20 защо

    83 4 Отговор
    ПУБЛИКУВАЙТЕ И ЦЕНАТА , И ТАКА НА ВСИЧКИ ЩЕ СТАНЕ ЯСНО - ЗАЩО НЕ СЕ КУПУВА.

    Коментиран от #23

  • 21 гост

    25 19 Отговор
    А Германия вече мина Норвегия по общи продажби на електромобили и е на първо място в Европа !!!! И тепърва ще растат , ама явно не от Мерседес , Ауди , БМВ и Порше , ти да видиш , хахахах !!!

    Коментиран от #176

  • 22 Диамантената ръка

    54 11 Отговор
    За дълъг път дизел евро 6 или метан. За града с метрото, трамвай или тролей.
  • 23 гост

    24 12 Отговор

    До коментар #20 от "защо":

    Ами цената е 80 000 евро във върховия вариант , по-ниска от Модел Х , обаче Тесла има 12 000 продажби на Х в Европа , а този няма и 120 !!!!
  • 24 Borislav Popov

    46 5 Отговор
    Потенциалните купувачи на електромобили, естествено никога няма да си го купят този скъп Мерцедес и ще си вземат нещо с по земни цени. А който има пари за такъв, той много ясно ще си купи Мерцедес, но с ДВГ, щото на него му е все едно колко нафта или бензин ще му изгаря.

    Коментиран от #25

  • 25 гост

    18 11 Отговор

    До коментар #24 от "Borislav Popov":

    Интересно потенциалните купувачи на електромобили защо купуват Тесла на цена от 50 000 до 120 000 евро , а не купуват Мерцедес и Ауди за тия пари , да не говорим за Порше , дето е 180 000 без екстрите !!! Едни близо 100 000 (сто хиляди) продажби за 2019 сигурно са случайни ??

    Коментиран от #112

  • 26 шофьор на жп гаров електрокар

    12 1 Отговор
    Ами да ги докарат тук, за 28 ст. на килограм.
  • 27 Random

    5 3 Отговор

    До коментар #18 от "тттт":

    Само в сънищата ти
  • 28 Госあ

    48 9 Отговор
    Правилно. Бъдещето е хибридно. Ток и водород, а дори и с бензин при разход 2-3/100 е съвсем приемливо. Както казаха от Мазда, тея електрокари с огромни батерии са много по мръсни дори от ДВГ само на петрол. И със сигурност са прави. Като соларите.

    Коментиран от #35

  • 29 Кавал

    23 4 Отговор
    Представям си в бъдеще как самолетите корабите и др зареждат батериите на междинни станции в облаците а кораби те от магнитните бури в океана ще ловят светкавици а милионите производни от петрола да не ги изреждам... То всеки ги знае така необходимите на индустриалните производства са в миналото.... И ние си живуркане в един чист свят една идилия......
  • 30 Усмивката

    30 5 Отговор

    До коментар #10 от "makarena":

    Брачед .Дизелът беше номер 1 в миналото, когато имаше една проста роторна , вечна помпа, и едно , и четири бутала. Това бе двигателят на мерцедес дето го виждама по нашите улици още. 50 годишни машини.Колко от тич компмпютърните ще ги ма след 50 години
  • 31 незнайко

    46 6 Отговор

    До коментар #1 от "как така":

    Не всичко на което пише МЕРЦЕДЕС е добро . Това е фирма която лежи повече на славата си отколкото на иновации ! Тях ги открадват ! Какво ново са измислили от тази фирма последните 30 години - НИЩО !!! Само тъпчат с ЕЛЕКТРОНИКА и надуват цени !!!
  • 32 Мечо

    14 14 Отговор
    Мечо държат за поредна година рекордите в луксозния сегмент които не вярва да провери ма то мно кисел тоз мерцедес ве аааа стига бе наистина ли
  • 33 NikNay

    23 12 Отговор

    До коментар #8 от "тттт":

    Рено е с 28 години по-стара марка от мерцедес. . . .
  • 34 BMW

    3 2 Отговор

    До коментар #5 от "Значи Байо 🐇":

    и аз ще взема два три
  • 35 Какво?

    38 3 Отговор

    До коментар #28 от "Госあ":

    Разход 2-3 литра? На какво, на масло ли? Намери хибрид с 2 литра разход, ама с празна батерия, ще ти стисна ръката! Иначе разхода е 2 литра + 30 кВ ток! За първите 100! Като свърши тока, става 7-8 разход!

    Коментиран от #177

  • 36 Какво се чудите

    11 4 Отговор
    Не продават, защото нямат зарядни! Без зарядна мрежа, електричките са неизползваеми извън града. Бързи зарядни с бързо зареждащи коли, с големи батерии които харчат възможно най-малко, това е рецептата!

    Коментиран от #39

  • 37 Driving pleasure

    39 16 Отговор
    Електромобилите се купуват основно от сектанти на друсания кретеноид - за това т'слата се продава, не щото струва нещо тоя боклук.
  • 38 Кавал

    12 5 Отговор
    У немско ли нямат зарядки бе то туи дан тие на село у българия
  • 39 Какво се чудите

    26 2 Отговор

    До коментар #36 от "Какво се чудите":

    Да допълня, че при висок разход на ел.енергия на една кола и висока цена на енергията на бързите зарядни в Германия, излиза по-евтино на дизел. За това трябва да се гледа, колата да е икономична на ел. енергия за да е конкурентна на дизелова. Ако излиза на една цена, хората предпочитат дизел, заради автономността. Но ако излиза доста по-евтино на ток, тогава всеки си решава, дали да не вземе електричка. Но за това трябва да се гони нисък разход на ел. енергия.
  • 40 Ruthless

    45 9 Отговор
    Сигурен съм че всички тези които много им харесват електричките и толкова ги защитават НИКОГА не са карали такива! И не знаят какво се случва зимата, как трябва да се кара по магистрала и как се трепера дали ще стигнеш... Пожелавам им всички в най скоро време да имат! В момента се увеличава доста обема на продавани екземпляри 2ра ръка в България защо ли?

    Коментиран от #43

  • 41 стоян

    8 0 Отговор
    А цената каква ли е -щом не го искат означава че цената не искат като гледам техническите данни на колата
  • 42 Боби

    5 8 Отговор
    Има си доста информация вече, незнам колко мислиш че пада. Ако си има зарядни, няма проблеми. А у нас не е само пазара на 2-ра ръка електрички, у нас е пазара на всички видове 2-ра ръка коли. И защо да не се увеличава, не могат ли хората да си сменят електричките или не е позволено?

    Коментиран от #44

  • 43 Отговор

    1 0 Отговор

    До коментар #40 от "Ruthless":

    42 е до теб.
  • 44 Driving pleasure

    46 7 Отговор

    До коментар #42 от "Боби":

    И като има зарядни? Бутай ток на бърза зарядна редовно, после сменяй батерия! По ценоразпис на тесла 100 киловатова батерия е 40 000 долара. Навит ли си още да я съсипваш с бърза зарядна? А ако не си навит ти остава да стоиш вързан по 20 часа за обикновения контакт - сега ще кажеш, че и това не върши работа. Ми а добро утро електричките са т**ак работа!

    Коментиран от #45

  • 45 Боби

    7 15 Отговор

    До коментар #44 от "Driving pleasure":

    Чакай малко, гаранция нали си има. То и един бензинов двигател можеш да съсипеш, ако става въпрос. Там батериите си имат водно охлаждане, което поддържа температурата, така че не съсипва батерията. Батерията се съсипва при прегряване.

    Коментиран от #47

  • 46 дедо

    26 18 Отговор
    ТРъгнал Ганю с тъпана и цървулите да дава мнения и да умува за недостаътците на ел. колите. По-добре вземете по една двулитровка от ЛИдъла и слизайте пред входа с кварталните алкаши решавате бъдещето на света. Не си губете времето в нета!

    Коментиран от #48

  • 47 Driving pleasure

    35 5 Отговор

    До коментар #45 от "Боби":

    За къде да чакам? На един двигател в най-лошия случай ще направ основен ремонт за 3-4 000 лева. За смяна на батерия ще хвръкнат 30-40!
    Да имаш гаранция, ама тая кола вечно твоя ли ще е? След 8 години гаранцията я няма и какво правиш тогава? Дори да решиш да смениш батерита ще платиш 2 пъти веднъж за нова батерия и веднъж за да рециклират старата, щото за това ти ще платиш, не на теб да ти дадат нещо.
    Остатъчната стойност ти е екстремно малка и съчетано с по-високата първоначална цена цялото това упражнение ти излиза златно.

    Коментиран от #50

  • 48 стефчо

    10 11 Отговор

    До коментар #46 от "дедо":

    Така е дедо,който ходи с 2,50 лв в джоба винаги е разбирач и компетентен на световно ниво. Всичко му е ясно и има планове как да реши проблемите на държавата. Питай дори някой "бакшиш"....

    Коментиран от #115

  • 49 Кавал

    14 3 Отговор
    Балона се надува надуваите момчета
  • 50 Боби

    3 13 Отговор

    До коментар #47 от "Driving pleasure":

    Ти недей я мисли. Аз като гледам Лийфове от 2011 - 2012, цената не им е паднала много. Незнам от къде тези метафори, че като ти свърши гаранцията и сменяш батерията.

    Коментиран от #52, #101

  • 51 колето бацила

    14 6 Отговор
    Ич не ми ги фалете тази електрики. Най-убавата кола е 2002 година "нов фнос" резачка на нафта и два тона кимур за кюмбето за зимата.Туй икологиятъ е мръсна думъ. Най-мразим расизма и негрите!
  • 52 Driving pleasure

    21 5 Отговор

    До коментар #50 от "Боби":

    Искаш ли да ти продам 3 годишния си акумулатор, пък аз ще си купя нов? Всички от многохилядниците са с батерии сменяни поне по веднъж ако не и повече. Обикновено карат 250 - 300 хил и батерията е аут.

    Коментиран от #53, #54

  • 53 Боби

    5 13 Отговор

    До коментар #52 от "Driving pleasure":

    Зависи. Но има Лийфове с оригиналните си батерии на 200 хил. км на доста високи цени все още, виж в Германия. Между другото, руснаците също доста са започнали да минават на електрички, внасят от Япония. И при евтин бензин там, пак им излиза по-евтино на ток.

    Коментиран от #56

  • 54 Боби

    7 12 Отговор

    До коментар #52 от "Driving pleasure":

    Но и да ти кажа, че едно ДВГ също заминава на тези километри! Новите двигатели са изчислени за тези километри, смята се по около 17 хил. км. на година среден пробег, живот на колата в Германия е 12 години и колата се хвърля с вече изхабен ДВГ.

    Коментиран от #57, #58

  • 55 Aнтилон

    33 6 Отговор
    Тесла се продава добре на тесларасти, тоест на зомбирани сектанти, членове на култа на Свети Илон. Учудвам се че не са привлекли като рекламно лице или поне подарили Тесла на Грета Тунберг. Илон, Грета и Истамбулската конвенция олоцетворяват днешното време.
  • 56 Driving pleasure

    26 4 Отговор

    До коментар #53 от "Боби":

    Пак зависи, ако караш малко и зареждаш от контакта в къщи - може. Ама пак това са коли без гаранция - а батерия пада от веднъж пъро деградира плавно после следва срив. Риска при подобна покуплка е огромен, защото потенциалната загуба е огромна - директна тотал щета.

    И ако до сега електрички са купувани от по-заможни хора, (еквивалент на Ес клас или 7ма серия и компания където загубата на стойност е огромна) които са можели да си позволят загуба без да им дреме при масовизацията нещата не са така. Сега електрички трябва да започнат а си ги купуват и хора от долния сегмент на средната класа, а те си цент парите и не поемат финансови рискове.
    И не само мерцедес ще забрида с продажбите. Извинявай ама новия Опел Корса Е струва колкото топ изпълнението на Инсигния ГСИ - ако имам 60 и кусур хиляди ще взема големият просторен, комфортен автомобил не цикалка. А за да има приличен пробег от 300+ км малката няма как да е по-евтина. На запад ако не са не малките субсидии забрави, че нкой ще си похарчи парите за електрически котлон!

    Коментиран от #59

  • 57 Антилон

    15 8 Отговор

    До коментар #54 от "Боби":

    Да, но един ремонт на ДВГ излиза няколко хиляди, дори по малко ако имаш инструменти и необходимите умения и си го направиш сам. Малко трудно ще си поправя батериите сам за нищо пари.
  • 58 Driving pleasure

    21 4 Отговор

    До коментар #54 от "Боби":

    Кои са тия по-нови ДВГ дето са изчислени на 200 хил км? На 200 ни ги продават на нас, и ние им въртим още 200 преди първия ремонт на ДВГ :) Приятел тъкмо си купи 3 годишно Пежо на 207 000 (може би) нито има загуба на компресия, нито има признаци на някакви проблеми. Минимум още 100 ще му сложи и то при калпавите горива в БГ... това са митове и легенди как модерните Двигатели не струват - електрониката им е проблема на тях - не механиката!

    Коментиран от #60, #63

  • 59 Боби

    7 7 Отговор

    До коментар #56 от "Driving pleasure":

    Пак ще напиша, че рискът при тези километри е при всички коли. Бензинови и дизелови коли, също заминават на тези километри. Ясно е че малките електрички не са конкурентни, те за това не се продават. Само едни продават масово, явно има защо!

    Коментиран от #65

  • 60 Боби

    8 2 Отговор

    До коментар #58 от "Driving pleasure":

    Така ли мислиш? Ето ти статия, от производителите на ДВГ на Пежо, за 1.2 двигателите. Но и другите са същите. Живот на ДВГ, 15 години или 240 хил. км! Това го заявява производителя на мотора. Приятно четене.
    https://www.dnevnik.bg/skorost/2015/01/02/2441523_kolko_e_jivotut_na_novite_motori_ili_na_gosti_v/
  • 61 Plameni

    17 1 Отговор
    Mercedes -Benz през 2019г. бележат девета поредна рекордна година с 2 399 562 автомобила продадени,и между другото всеки трети е бил SUV ( 783 700 ) Номер 1 премиум производител в света ,а цървулите да си коментират как били пред фалит, а тя всяка следваща година се оказа по-добра от предходната.

    Коментиран от #145, #146

  • 62 TSLA

    17 1 Отговор

    До коментар #10 от "makarena":

    Това "Батерий" някой римски перфект ли е? Първо се научете на българска граматика и после искайте да ви взимат насериозно. Дотогава ще сте на принципа: Като ми баеш байно ле, кой ли ми та слуша..
    Ако даскалите в БГ си вършеха работата, повечето тук щяхте да сте без книжки, поради липса на диплома за средно образование!
  • 63 Боби

    11 3 Отговор

    До коментар #58 от "Driving pleasure":

    Сега стана ли ти ясно? 240 хил. км на мотора! Добре, айде ще го сменим ще хвърлим няколко хил. лв., ама след това ще е като нова, а? А, колко е живота на скоростната кутия? 260 хил.? А след това пък, гърнето за смяна, пробило се! И т. н. Стана ли ти ясно? Да допълня, че новите коли не могат да ги правят на всички евтини сервизи (гаражи), понеже са сложни и трябва на фирмени.
  • 64 Госあ

    0 7 Отговор
    А какво значи с празна батерия ? Що с празна ? Примерно тойота пирус е с 1.3 л/100 км и 28 г/км CO2, а рав 4- 3л/100

    Коментиран от #66

  • 65 Driving pleasure

    12 1 Отговор

    До коментар #59 от "Боби":

    И аз пак ще ти кажа, че едно е риск от основен ремонт на двигател, съвсем друго е риск от смяна на батерии. И пак ще ти кажа, че дори да хвърля двигателя на вторични ще изкарам 5 лева да ги изпия с приятели, а ти за да хвърлиш батериите ще си платиш ;)
    П.С. за линка с двигателя - за това не си купувам Пежо :D Всеки производител има и по един калпав двигател или недомислен детайл - това не променя общата картинка.

    Коментиран от #68

  • 66 Боби

    15 0 Отговор

    До коментар #64 от "Госあ":

    Коя е тази Приус с 1.3 на 100 разход? Може, но по надолнище! При Плъг-ин хибридите с празна батерия, означава че не си заредил батерията и караш само на ДВГ. Разход от 2 литра имаш, когато си заредил батерията изминеш 60-70 километра на ток и от там запали ДВГ и за 30 - 40 километра ти изгори 2-3литра. Но ако караш, далече, след като си изтощил батерията, караш само на ДВГ и тогава разхода не е 2-3 литра, а е 6-7 литра. Зависи, дали е магистрала или с какви скорости караш, но не е 2-3 литра.

    Коментиран от #81, #82

  • 67 Боби

    9 2 Отговор
    Не е така. Всички марки вече работят с Даунсайзинг. Намалят кубатурата, а вдигат мощността, което се отразява на живота на ДВГ. ФВ от 1.4 вади 150 коня, от 1.8 вади 200 коня и т. н. Това съкращава живота на ДВГ в много пъти. Колата върви добре, с малък разход НО малък живот. Един ремонт ДВГ е доста скъп, а и много не си дават парите да ги правят, защото колата като мини 200 хил. км всичко може да се развали. Ще дадеш 6-7 хиляди да оправиш ДВГ и след 20 хил. ще ти замине скоростна кутия и колко пак ще дадеш!

    Коментиран от #69, #70

  • 68 Боби

    1 1 Отговор

    До коментар #65 от "Driving pleasure":

    67 е до теб
  • 69 Driving pleasure

    12 2 Отговор

    До коментар #67 от "Боби":

    Ами в пъти по-малко отколкото ще дам за заминала батерия - 7 за тотален ремонт двг и трансмисия срещу 70 за батерия... е не мерси
  • 70 Антиелектрика

    19 3 Отговор

    До коментар #67 от "Боби":

    Как пък не ви омръзна да пишете едни и същи лъжи? Като сменяш никовете, дали пък не си личи, че си един и същ?
    6-7 000 лева за ремонт на ДВГ може да ги разправяш на някой, който никога не е имал кола! Чисто нов двигател в Мото-Пфое за Ягуар с 200 к.с. е 8 000 лева. Бях дал линк и за чисто нов двигател на М5 за 16 000 лева с 600 к.с. така че ни спести опашатите си лъжи.
    А щом слагаш и като разход смяна на гърне, вече ми е ясно какви простотии пишеш, само и само да изкараш, че батерията ще е по-евтина за смяна със своите поне 20 бона на най-слабия Лийф.

    Коментиран от #71, #72

  • 71 Боби

    4 15 Отговор

    До коментар #70 от "Антиелектрика":

    Ти като го купиш, трябва да ти го сложат, програмират и т. н. Айде, който има кола, да каже, че явно нямате. Като ти сменат батерия, все едно си сменил по-голямата част от колата и имаш гаранция за следващите няколко години! Като ти сменят ДВГ, дават ли ти гаранция, че скоростната кутия няма да издумка? Писах вече, че и в Русия са започнали да се преориентират, всеки си смята сам кое му е по-изгодно, но ДВГ, често излиза по-скъпо, освен ако не стои само паркирано на паркинга и да го гледаш през прозореца.

    Коментиран от #75, #79

  • 72 Боби

    5 11 Отговор

    До коментар #70 от "Антиелектрика":

    Аз не знам, на кой си писал. Но сте писали, че ДВГ издържа по 400 - 500 хил.км., а всъщност производителя дава 240 хил., така че твоите (вашите) писания са си само тук, форумни. А и никъде не пише, че една батерия ще издържи само гаранцията която е 200 хил. км!

    Коментиран от #80

  • 73 Pernik

    6 1 Отговор
    И я го нечем тоя тулуп на батерии.
  • 74 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 75 Гост

    14 3 Отговор

    До коментар #71 от "Боби":

    Основен ремонт на хонда сивик осмо поколение ми стъпи на хиляда лв.
  • 76 Каращ дачия

    9 1 Отговор

    До коментар #16 от "Random":

    Много точен коментар. А на такива като г-н Сектанта, които обясняват колко прекрасни са Дачиите им пожелавам цял живот Дачия.
  • 77 Комплексари сте

    2 7 Отговор
    Тука пишат доста ограничени и некомпетентни хора! Карат се за неща, които не са виждали на живо! Доводи и наблюдения от кварталния гараж на бай Петко с голфа 2!
  • 78 Революционер

    0 6 Отговор

    До коментар #74 от "Гост":

    Ами революционерите обикновено са дори по-малко от 0,1 процент от населението, но въпреки това правят революции.

    Коментиран от #121

  • 79 Антиелектрика

    13 2 Отговор

    До коментар #71 от "Боби":

    Ново 20. Сега пък ще ми кажеш, че за поставяне на двигател ще ти вземат няколко хиляди лева ли?
    Освен това да кажеш, че за нов двигател не давали гаранция, не знам каква простотия беше.
    Що се отнася до скоростната кутия, в електричката също я има, ама ти откъде да знаеш.
    И стига си изсмуква от пръстите глупости - колко електрички има в Русия, че ги даваш изобщо за пример? Точно там с тези огромни разстояния, никой, ама абсолютно никой не би си взел електричка за извънградско пътуване.
  • 80 Антиелектрика

    12 2 Отговор

    До коментар #72 от "Боби":

    Сега ще буташ този 1,2 двигател като някакво доказателство ли? Аз ти давам пример с 3 и 4 литрови двигатели колко струват, ти пак си знаеш твоето за 1,2.
    И да, на 200 000 км батерията на Лийфа се скапва, защото за 1000 заряда и пробег от 200 км, батерията е за боклука в повечето случаи.
    Освен това не ми говори колко са надеждни електричките, защото преди месец имаше статия за един германски барон, който беше сменил 3 електромотора на през 40-50 000 км.
  • 81 Госあ

    5 3 Отговор

    До коментар #66 от "Боби":

    Новият Prius,новият - "Предимството на Toyota Hybrid е, че той зарежда собствената си батерия "в движение" - тъй като се задвижва от конвенционалния си двигател - зарежда се дори и когато спира. Така че притеснения като: "как да зареждя Toyota Hybrid", "къде са разположени изводите за зареждане" или «къде е най-близката ми хибридна станция за зареждане?" просто не са приложими.Тъй като не е нужно да включвате Toyota Hybrid в контакта, за да заредите батерията, не сте ограничени в пробега на автомобила. Това означава, че няма зареждане през нощта, намиране на контакти, изчакване или преплитащи се кабели. Toyota Hybrid автоматично превключва между електрическия и бензиновия си двигател, когато е необходимо. Очевидно е, че трябва да заредите резервоара си, тъй като имате конвенционален бензинов двигател - но хибридната ефективност означава, че с горивото ще изминете по-дълго разстояние в сравнение с конвенционален автомобил."

    Коментиран от #83

  • 82 Госあ

    0 6 Отговор

    До коментар #66 от "Боби":

    Не забравяй-1.3 /100 за Prius 3/100 Rav 4. !!! Toyota, разбира се.

    Коментиран от #84, #87, #90

  • 83 Боби

    6 1 Отговор

    До коментар #81 от "Госあ":

    И колко е разхода на Тойота хибрид? 2-3 литра ли е?
  • 84 Боби

    5 1 Отговор

    До коментар #82 от "Госあ":

    Я пусни, някое видео. Искам да видя, къде е този разход. Дали не е само във форума!

    Коментиран от #89

  • 85 ддд

    8 1 Отговор
    Германецът не е муле с пари и без ум. Всички обещаха едни цени, а продават на съвсем други, в случая на Порше са двойни и то не е като да е от 20 на 40х.евро, а от 80 на 160х.евро. При Ауди и Мерцедес е сходно, колите не отговарят на това, което се търси и са твърде скъпи, подобно на Ягуар. Само Тесла предлага нещо смислено срещу парите си. Дори Киа и Хюндай, Нисан и Рено са много по-смислени предложения отколкото немските марки. Фолксваген тръби кола за 30х.евро, ама такава няма да излезе години наред и стартират с цени от 50х.евро, а за тези пари може да си купиш Тесла модел 3 с много по-добри паказатели, зареждане, практичност, динамика и др.
  • 86 ддд

    9 5 Отговор
    Немските премиуми учиха Мъск как да си управлява компанията и му казваха, че "така не се прави". Ето, минаха няколко години и какво се вижда в продуктите тези компании? Сами проверете на какви цени се продават и какво получаваш насреща. Немските коли съдържат в цената си всички разходи за развойна дейност, заплати на мениджъри, проценти печалба на акционерите, всичко де-що се сетите. Разликата е, че когато генерират печалба от мащаба или иновация при производството техните цени си остават същите или се повишават. Вижте Тесла как при подобрения в производството те свалят цените на колите и предлагат повече за по-малко пари. Това го няма при немците.
  • 87 Боби

    7 0 Отговор

    До коментар #82 от "Госあ":

    Едно видео за Тойота Корола, последен модел хибрид, в градско където е силната страна на хибрида с ниски скорости и чести спирания които зареждат батерията, разхода е 4 литра на 100! Извънграда ще е към 6. Незнам за какви 1,3 пишеш, нещо си се объркал. Видеото е от Тубата.
    https://youtu.be/-bGR2ffSEm4

    Коментиран от #91

  • 88 бом

    2 0 Отговор
    Ето линк на цените и данните на колите от един клас и ще разберете защо не се купуват:
    https://efahrer.chip.de/elektroautos/mercedes-eqc-400-4matic_20197
  • 89 Госあ

    0 1 Отговор

    До коментар #84 от "Боби":

    Ето един линк с инфо https://hicomm.bg/auto/hibridniyat-toyota-prius-plug-in-e-s-cyal-kup-inovacii.html

    Коментиран от #92

  • 90 Боби

    3 0 Отговор

    До коментар #82 от "Госあ":

    Ето тук е на Приус, ИСТИНСКИЯ РАЗХОД, а не форумния!
    https://youtu.be/Yo06Us7611k

    Коментиран от #94

  • 91 Госあ

    1 3 Отговор

    До коментар #87 от "Боби":

    Туба,буба...т'ва е положението 1,3 за Prius, 3 за rav 4. Нови модели. Не ти говоря за тези от 2006'та

    Коментиран от #93

  • 92 Боби

    5 0 Отговор

    До коментар #89 от "Госあ":

    Е ясно, ама това е Плъг-ин, момче. Това се зарежда в мрежата и изминава до 45 километра на ток и след това пали двигателя! Ако батерията не ти е заредена, не ти гори 1,3 на 100! И пак пишат само разхода на бензин, без да пишат разхода на ток. Колата е сигурно с 12 кВч батерия, които се зареждат от мрежата но не ги пишат. След като батерията е празна, разхода пак ще е около 6 на магистрала.
  • 93 Боби

    4 0 Отговор

    До коментар #91 от "Госあ":

    Пак да напиша, може би не разбра, това е ПЛЪГ-ИН! Означава, че е с голяма батерия и зарежда от мрежата.

    Коментиран от #96

  • 94 Госあ

    0 2 Отговор

    До коментар #90 от "Боби":

    Хахаха, а това да мериш разход на градско го могат само немците с гоуфа, ама дизел 😂 Освен това градско по добре да караш повечко на ток

    Коментиран от #97

  • 95 БАЙ ИВАН

    7 3 Отговор
    След 5 години никой няма и да се сеща за електрички най- голямата грешка на човечеството е производството им ,и най големите замърсители на природата са отново те.
  • 96 Госあ

    0 1 Отговор

    До коментар #93 от "Боби":

    Прав си за батерията. Това единствено има значение. Не знам...дали наистина има смисъл от тея plug in...

    Коментиран от #98

  • 97 Боби

    5 0 Отговор

    До коментар #94 от "Госあ":

    Един хибрид на градско гори по-малко от колкото на извънградско. Незнам дали и това го знаеш. Защото се кара бавно (харчи малко ток) и има чести спирания които зареждат батерията. Хибрида гори повече извънграда от колкото в града.
  • 98 Госあ

    2 1 Отговор

    До коментар #96 от "Госあ":

    И все пак, дали пък няма разлика между батериите на plugin'а и тея на електричките. Има разбира се. Щото с тази можеш да караш на електричество 45 км. И пак, тя се зарежда от движението и ти дава такъв разход на комбиниран режим. Иначе, може да я зареждаш в контакт и да караш само ва електричество

    Коментиран от #100

  • 99 ти сероизно ли?

    0 1 Отговор

    До коментар #7 от "Защо не продават?":

    личи си че не си стъпвал там
  • 100 Боби

    4 1 Отговор

    До коментар #98 от "Госあ":

    Батерията е същата, но по-малка. Батерията при електричките също се зарежда при спиране, рекуперация се казва. При всички коли с батерии, зарежда при спиране. Но при малките батерии на Тойота батерията не зарежда от мрежата, а само при спиране. Там на ток изминава няколко метра и тока свършва.
  • 101 Random

    2 1 Отговор

    До коментар #50 от "Боби":

    Как ще не е паднала много, бяха по 60 хил лв, сега 2013 година на 50хил км ти е малко над 20хил. Това ако е малко....
  • 102 Боби

    5 0 Отговор
    Не не, бъркаш се. Ако я заредиш, ще караш 45 километра на ток и след това на бензин. Ако не си заредил, ще зареждаш само при спиране което е много малко ток, само за няколко метра и си на бензин пак. Тогава разхода не ти е 1.3, а ти е 5-6 литра на 100!

    Коментиран от #103

  • 103 Госあ

    1 0 Отговор

    До коментар #102 от "Боби":

    Определено тук не съм много запознат, но през цялото време имам предвид въглеродни емисии. Да така е, при малките батерии не можеш да караш много на ток за разлика от plug in. Така е. Но ето едно много интересно четиво, което подкрепя тезата ми https://www.emissionsanalytics.com/news/hybrids-are-better

    Коментиран от #104

  • 104 Госあ

    3 0 Отговор

    До коментар #103 от "Госあ":

    Тази публикация е много цитирана. Включително в реферирани научни издания. Това имам предвид
  • 105 wgw

    2 1 Отговор
    Бих си го купил , но не мога да си го позволя. А и къде ще го дявам тук, не сме в Норвегия!!!!!!!!!!!!
  • 106 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 107 Дръж се мъжки!

    11 0 Отговор

    До коментар #7 от "Защо не продават?":

    Прибрах се от родината на любимия ти наркоМъск. Сега да те светна как стоят нещата в ,,тъз най-напреднала държава" по казуса дето се коментира тук. Наистина там са доста праволинейни и можеш да ги ловиш на ,,гола кука". Та лапнаха те куката и доста народ се сдоби с тази нова технология, добре позната у нас от продукцията на завод ,, 6-ти септември" в в ,, Красна поляна". Но какво се случи държавата там се усети, че от акцизи, такси и други ,,стрижби" на петролните горива печели доста, а от електричките нищо и реши да поправи тази несправедливост. Та вече там за електрокарите се плаща и паркиране и доста сносен данък изчислен върху 14000 мили годишен пробег и съответен коефициен спрямо kWT на колата и разни други съображения. Та накратко за една ,,Тесличка" модел 3 това удоволствие е 5800$ за година. Това ясно е казано било данък за достъп до пътна мрежа на електрокар. Та едно българско павеню там още преди 3 години се обзаведе с електричка и проглуши ушите на всички с тая придобивка, но миналата година беше като припикано мушкато след въвеждането на тези благини за електричките. Отделно дето имаше някакви скъпи ядове с електромотор и трансмисия, който му бяха поети частично от гаранция,но не изцяло, защото той нещо беше усрал пейзажа. Аз не зная защо тук не се пише за тези американски случки, които, няма как да не се пренесат и тук с навлизане масово на тези сечива. И най-озадачаващо за мен си остана защо караш, не караш ще плащаш за 14000 мили и довода бе

    Коментиран от #111

  • 108 fermera

    3 2 Отговор
    От тази година ще има доста сериозни глоби за производители който не покриват нормите.Мерцедес не са от тях и със слабите продажби на елмодели ще платят доста високи глоби.Тесла продадоха на FCA свойте нулеви емисии и ще получат за това 1,8 милиарда евро до 2023г.Практически завода в Берлин ще бъде платен от тази сума.Интересни времена предстоят за немската автопромишленост.
  • 109 Боби

    2 0 Отговор
    Разбрах идеята. Има се предвид, че на место да се прави една батерия от 60 кВ например, могат да се направят 60 хибрида с по 1 кВ например, при които батерията ще работи постоянно и ще се използва, а когато е голяма се използва само при дълги разстояния, цяла. Но все пак идеята е да се мине изцяло на ток, но е ясно, че за това ще мине време. Не могат да се произведат и заменят ДВГ толкова бързо. Ще мине време.
  • 110 гост

    2 0 Отговор

    До коментар #8 от "тттт":

    Най-големият инвеститор (собственик) в Даймлер (Мерцедес) е китаеца Li Shufu с 9,7% дял. Следват Кувейт с 6,8%; BAIC Group c 5% и Renault/Nissan с 3,1%...

    https://www.daimler.com/investors/share/shareholder-structure/
  • 111 Дръж се мъжки!

    5 0 Отговор

    До коментар #107 от "Дръж се мъжки!":

    толкова изминавал един гинго средно на година по пътищата им.Та не зная що не се коментират тези нововъведения за електроавтомобилите, нима не се знаят тук?!?! Та момчета внимавайте - играе ли мечката някъде в този глобален свят, ще заиграе и тук, просто трябва да се натрупа критична маса от пациенти, горди собственици на електрички.
    Та и друго установих след 2,5 месеца престой в моята красива Родина, жестоко съсипана от бивши и сегашни последователи на комунистите - спасение има само през ,,Терминал-2". Направих си нов контракт в Германия и съм искрено доволен. Истината е в социалната държава, далече от див капитализъм като в САЩ, България, Русия, (Канада-да!; САЩ-не!).Ама вие си имате акъл, ще го измислите, сигурен съм! Хайде, успех!!!
  • 112 Ами

    1 0 Отговор

    До коментар #25 от "гост":

    Купувачки и дизайнери сетих се за кайен всички графини и дизайнери караха такива. Би ли тръгнал България Испания с това или нещо яко да речем порше ама истинско не кайен за тези пари. Виж Бургас Варна може да пием кафе в мола.
  • 113 Хайл

    1 0 Отговор

    До коментар #1 от "как така":

    Какво като е мерцедес-хората боклици не искат
  • 114 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 115 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 116 Гост

    5 0 Отговор
    Революцията на електричките била в разгара си, а те в същото време преставляват под 10% от пазара, заедно с хибридите. Хахахахаха :))))) Смях до припадък. То бива коне с капаци, бива, ама чак пък толкова...... Ако това им е разгара, правете си сметка какво следва при спада.

    Коментиран от #123

  • 117 Гост

    9 0 Отговор
    Понятия като пробег и бавно зареждане се превръщали в термини от миналото. Хахахахахахха. Тия луди ли са? Предния месец ли беше статията със снимки от САЩ, където чакаха на километрични опашки по зарядните станции, цели часове наред. Хахахахахха. Бързозарядните им коли с по цяла нощ висене по опашките. Ххахахахаха/

    Коментиран от #125

  • 118 Гост

    9 0 Отговор
    В Германия щом Мерцедес на ток не се купува, какво остава за изтръпналата им Тесла, която е като кашон с колела? хахахахаха. Пазарът на електромобили в Германия е слаб, а Тесла точно там решила завод да прави. хахахахахах. Стратези и чудо. хахахах Мерцедец с пробег над 400км и всички екстри не се харчи, а Тесла с няма и 500км и комфорт на кашон щели да продават. хахахахахахха

    Коментиран от #130

  • 119 Гост

    5 0 Отговор
    Поредната антирекламна статийка, плюеща по конкуренцията, целяща да надува балона на Тесла. Млади сектанти се правят на журналисти. Зомби нейшън.

    Коментиран от #124

  • 120 Глупаците и малоумниците могат да четат

    2 4 Отговор

    До коментар #114 от "глупаци":

    А ти очевидно не можеш и да четеш дори, та смятай на какво ниво си. Прочети отново: "Към края на 2019-а само 57 533 ОТ РЕГИСТРИРАНИТЕ в Германия 3,6 милиона превозни средства са били изцяло електрически. "

    Само през 2019 година, в Германия са регистрирани толкова автомобили, колкото се движат общо в България. Не можеш ли да го схванеш?

    Коментиран от #122

  • 121 Гост

    4 0 Отговор

    До коментар #78 от "Революционер":

    Вашите революционери, като Ленин, Троцки, Герджиков и Енгелс ли? хахахахаха
  • 122 Гост

    4 1 Отговор

    До коментар #120 от "Глупаците и малоумниците могат да четат":

    Това все пак си остават 1,5% от колите в Германия. А ти можеш ли да схванеш това, другарю токажия?
  • 123 Госте, госте, смени репертоара

    4 6 Отговор

    До коментар #116 от "Гост":

    Само преди две години се подиграваше че електромобилите нямали и 1% повтарям словом ЕДИН ПРОЦЕНТ пазарен дял. Сега говориш за 10%. Какво според тебе означава революция? Днес един процент , а утре директно 100% така ли? Това не е процес който да приключи за един ден, като да свалиш правителство. Нужно е технологично време от поне десетина години в най-добрия случай. Поне десетина.

    Коментиран от #127

  • 124 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 125 Лъжеш мажеш

    2 7 Отговор

    До коментар #117 от "Гост":

    Какви зарядни станции като ставаше въпрос за опашка на една единствена станция. Колко километрична да е опашка от 15 автомобила, чакащи да заредят на 30 колонки? Може да са чакали през нощта, само ако са се наредили през нощта, защото зареждането става за 40 минути, следователно в най-лошия случай биха чакали 40 минути на опашка и 40 минути да заредят. Това се случва защото зарядната станция там е бавна, но скоро ще я направят и нея бърза като останалите и ще се зарежда за 20 минути.


    Хайде сега да кажеш къде ще си зареждаш този mercedes и за колко време? Е как да го купуват хората?

    Коментиран от #128

  • 126 Чочко

    4 1 Отговор
    Ако Мерцедес пуснат тротинетка бих си я взел на лизинг
  • 127 Гост

    4 0 Отговор

    До коментар #123 от "Госте, госте, смени репертоара":

    Ааааа не не не. Е тука имаш три изречения и поне четири грешки. Първо, няма как да съм твърдял това преди две години, защото аз чета сайта от 3 години, но пиша в него едва от това лято. Второ, точно гост е този, който от две години предвижда 100% властване на електрически коли в световният пазар. Трето, електромобилите не са 10%, а казах, че са 10% заедно с хибридите. Прави разлика, и отново те моля да четеш внимателно, за да не бъркаш компотите с компютри, и да не се излагаш. И четвърто, делът на електромобилите в момента май е към 6%, което хич не е бум, нито революция за последните няколко години.
  • 128 Гост

    4 0 Отговор

    До коментар #125 от "Лъжеш мажеш":

    Тия оправдания ги кажи на електрофилите, дето висят по цяла нощ за ред на зарядка. Хората ти сложиха една снимка на статията и ти си мислиш, че това се случва само на една станция ли? Ограничено мислене.

    Коментиран от #131

  • 129 Зомби с квадратен волан

    1 2 Отговор
    Мерцедеса EQC е перфектен. Изключително изпипан в дизайнерско и инженерно отношение автомобил. Да, скъп е.
    Горните спорове между Боби и противници се съсредоточават в детайлите, но не отчитат дългосрочните ползи от електрическите автомобили върху здравето на хората, живеещи в градовете, околната среда, спестяването на ресурси.

    Коментиран от #132, #138

  • 130 Не искат Мерцедес но бъркаш за Тесла

    3 5 Отговор

    До коментар #118 от "Гост":

    Само ти си мислиш че не искат Тесла в Германия. До ноември месец в Германия са закупени 8087 броя Тесла модел 3. Как ти се струва тази цифра в сравнение с 55 продажби на mercedes за два месеца? Нали уж продажбите на Тесла били, защото се натрупали много чакащи, но след това продажбите щели да намалеят, че даже да спрат, след доставките на заблудените зомбита? Нали всички чакаха сериозните производители, за да си купуват качествени електромобили от тях, а не некачествени тесли? Какво ти казват продажбите?

    Коментиран от #133, #139

  • 131 Ограничен от този сайт

    4 1 Отговор

    До коментар #128 от "Гост":

    Ограничена твоето мислене защото се информираш само от тук. Статиите бяха десетки, следяха опашките няколко дни по време на празниците, но всички статии и клипове бяха единствено за тази зарядна станция. Цялото чудо бяха няколко пъти по два-три часа опашки в часовете пик, а през останалото време имаше свободни зарядни станции. В крайна сметка от Tesla изпратиха един камион с батерии Мегапак, на който бяха инсталирани десетина зарядни станции и решиха "проблема".

    Ама ти откъде може да знаеш това, като си вадиш изводите от една единствена снимка и злобни коментари под нея? След това всичките ти "изводи" са плод на въображението ти.

    Коментиран от #142

  • 132 Кликбейт Кинг

    6 0 Отговор

    До коментар #129 от "Зомби с квадратен волан":

    Тесларастите не са тук за да отчитат дългосрочните ползи от електрическите автомобили върху здравето на хората.... и т.н. Името ми подсказва защо са тук.
  • 133 Plameni

    6 0 Отговор

    До коментар #130 от "Не искат Мерцедес но бъркаш за Тесла":

    В Германия не че не искат Mercedes, а не искат електрически Mercedes. 318 353 са продадените Mercedes -и само за 2019г в Германия. От 2008г Tesla са продали общо близо 900 000 автомобили ,а Mercedes САМО за 2019г са продали близо 2 400 000 автомобили срещу 361 561 автомобили за Tesla. Просто казано Mercedes са продали 2 000 000 автомобила повече от Tesla за последната година

    Коментиран от #134

  • 134 Прав си

    6 3 Отговор

    До коментар #133 от "Plameni":

    Говорех конкретно за електромобилите. Не е лошо да погледнеш цифрите, които си публикувал и да си направиш съответните изводи. Това което виждаме от тях е, че за първите 10 години, Тесла е произвела 540 хиляди автомобила, а само за последната година е произвела 360 хиляди. Това според тебе не е ли стряскащ ръст на продажби, при положение че това са продажбите само от една от двете фабрики. Втората започва продажби тази година, а от следващата година започва производство и продажби трета фабрика. Не е ли стряскащо че 300 хиляди продажби са само от един модел, който е седан, ако погледнем тенденциите те не са най-търсените на пазара. Тази година започва производството на SUV, който ще има още по-големи продажби от седана? Не е ли стряскащо, че fiat ще подарят парите на Tesla за новия им завод в Германия, вместо да си построят собствен с тези пари? Стига сте гледали това минало, защото вървите с гърба напред, погледнете в посоката в която искате да се движите. Опитай се да видиш какво ще се случи през следващите години, ако тенденцията се запази?

    Коментиран от #136, #137, #140

  • 135 Morgoth

    6 0 Отговор
    И електрическото БВМ няма да го искат, като му видят рекламата :)
  • 136 Plameni

    10 1 Отговор

    До коментар #134 от "Прав си":

    За мен лично продажбите на Tesla няма да нарастват с такива темпове поради факта, че всички производители ще произвеждат по няколко електрически автомобили ,плъгин хибриди и хибриди .Конкуренцията и изборът ще е много голям.

    Коментиран от #141

  • 137 Крив си

    7 1 Отговор

    До коментар #134 от "Прав си":

    Стряскащо??? Евентуално може да е стряскащо за шефа на Мерцедес когато трябва да обяснява на собствениците на компанията защо миксерите им не се купуват. За мен стряскащото е че запасите ми от домашно вино и сланинка намаляват и трябва да ги попълня за уикенда че баджанака ще идва на гости.
  • 138 Гост

    3 3 Отговор

    До коментар #129 от "Зомби с квадратен волан":

    А отчиташ ли дългосрочните вреди върху водите и въздуха, от производството и рециклирането на литиеви батерии? Те се отразяват след по-дълъг период на време, но пък са почти необратими, и на всичко отгоре, предприемеш ли мерки за минимализирането им, резултатът закъснява с десетилетия.
  • 139 Гост

    1 1 Отговор

    До коментар #130 от "Не искат Мерцедес но бъркаш за Тесла":

    Казват ми, че Мерцедес си остава премиум марка. Луксозните коли внаги са продавали по-малко бройки от масовките. Това не тие Дачия. Самото авторче на статията твърди, че в Германия електромобилите нямат добър пазар. Ти му противоречиш.

    Коментиран от #149

  • 140 Гост

    2 1 Отговор

    До коментар #134 от "Прав си":

    Един познат отвори цех за бонбони. Предната година произвеждаше по 5 кутий на ден. Тази година прави по 50 кутий на ден. Не е ли стряскащо? Стряскащото в света на малките числа си е пак малко число.

    Коментиран от #150

  • 141 Гост

    6 2 Отговор

    До коментар #136 от "Plameni":

    Пазарът на електрички скоро ще се пренасити. В момента са алтернатива на всевластващият петрол, но когато се балансират, тъстовете вече няма да са такива, а ще намалеят. Няма да има доминант. Ще има алтернативи и избор. Но каквото и да изберем, пак едни и същи чичковци ще държат парите. Ей това зомбитата на Илон не го схващат и се кефят, че грабителят им е показал, че има и друга ръка.

    Коментиран от #151

  • 142 Гост

    0 3 Отговор

    До коментар #131 от "Ограничен от този сайт":

    Интересно, защо никой не следи опашките п бензиностанциите, а всеки следи тези по електростанциите?

    Коментиран от #152

  • 143 Язе

    5 0 Отговор
    На мен Мерцедесът ми допада. Друга е приказката че не мога да си го позволя. Всеки може да си направи сравнение на:
    https://ev-database.org/car/1135/Mercedes-EQC-400-4MATIC
    https://ev-database.org/car/1092/Audi-e-tron-55-quattro
  • 144 Коmapak

    1 0 Отговор
    Дойде ли събота и неделя и на двете е задръстване по магистралите на Германия 😁
  • 145 Ахахахаа

    1 3 Отговор

    До коментар #61 от "Plameni":

    Дааа имат продажби откакто вече не са мерцедес а рено. Добре, че са франсетата та да направят кола от техниъе недоразумения. Едно голямо беаво за рено!
  • 146 Гост

    4 1 Отговор

    До коментар #61 от "Plameni":

    Това е разликата между истинските коли и електрическите. При истинските всичко се говори на база изминали, декларирани, готови факти. При електрическите всичко е на "ще" - момини надежди за светло бъдеще.

    Коментиран от #147

  • 147 Plameni

    1 2 Отговор

    До коментар #146 от "Гост":

    Само три от девет продукта на Тесла са в производство.

    Коментиран от #148, #153

  • 148 Гост

    2 2 Отговор

    До коментар #147 от "Plameni":

    Останалите са още на фаза "ще".
  • 149 Луксозен и скъп?

    3 2 Отговор

    До коментар #139 от "Гост":

    Е колко да е луксозен и скъп този модел? Тесла модел ЕС е по-скъп от него, вече стана на осем години модел, но въпреки това се продава повече отколкото луксозният по-евтин чисто нов модел на mercedes, въпреки че от mercedes са хвърлили повече пари за реклама, отколкото са им всичките приходи от този модел. Дори не споменавам колко му е струвала разработката и колко струва заводът който ги прави. А после разправяйте че Тесла била на загуба. Това вече какво ти говори, нещо логиката май ти издиша, а? Тесла модел Х е още по-скъп и също има повече продажби. 19 броя за първият месец от продажбите. 19 броя! ДЕВЕТНАДЕСЕТ.

    Коментиран от #166

  • 150 Ех, Госте, Госте

    3 2 Отговор

    До коментар #140 от "Гост":

    Като почнеш да даваш такива неадекватни примери, не знам да се смея ли или да плача. За какви семки и бонбонки говориш бе пич? Тук говорим за автомобили. От porsche се хвалят че имат огромен ръст на продажбите. 2018 са продали 256 255, а през 2019 продажбите са нараснали с 10% до 280 800. Въпреки огромния ръст, Тесла тази година ги задмина като бърз влак на малка гара, както по брой продадени автомобили, така и по оборот. Dacia може и да бие porsche по брой продадени автомобили, но нещо май се затруднява да ги бие по оборот? Милиарди оборот малки числа ли са?

    Коментиран от #167

  • 151 Чичко паричко

    4 2 Отговор

    До коментар #141 от "Гост":

    Ти май не следиш никакви тенденции? Ако не си чул все още, тенденциите са пазарът на електроенергия да се децентрализира и всеки да може да произвежда и да търгува с електроенергия. Сигурно трудно ще разбереш разликата между това, да седнат няколко шейха и да решат каква е цената на петрола, с това, да си избереш от кой от 20-те доставчика да си купиш тока и да се договорите за цена и условия. Дори без да договаряш нищо, в момента имаш избора да си заредиш електромобила на два пъти по-ниска цена през нощта. Ти можеш ли да идеш на бензиностанция и да договориш два пъти по-ниска цена за горивото за която и да е част от денонощието или ден от седмицата? Знаеш ли какво е за една транспортна фирма да зарежда на два пъти по-ниска цена?

    Коментиран от #168

  • 152 А защо не следят и пожарите?

    2 2 Отговор

    До коментар #142 от "Гост":

    Защо да следят опашките по бензиностанциите, като са нещо обичайно и безинтересно. Всеки се е редил на тях. За разлика от тях, опашки по зарядните станции не се случват често, веднъж защото по принцип има много колонки, а втори път, защото много преди да стигнеш на бензиностанцията можеш да видиш колко свободни колонки има за да знаеш дали да спираш въобще или да продължиш към следващата зарядна станция. Очевидно въпросната зарядна станция е била доста натоварена и покрай нея не е имало алтернативни за деня на благодарността, когато пътуват много хора.

    Колко автомобила мислиш че са изгоряли само тази година само в България, за няма и две седмици? Да си видяло новина тук? Няма и да видиш. Но не дай Боже да се запали някоя Тесла в който и край на света да е, ще има поне три статии за нея само в този сайт.

    Коментиран от #169

  • 153 Смятай какво ще стане догодина

    2 2 Отговор

    До коментар #147 от "Plameni":

    "Само три от девет продукта на Тесла са в производство."

    Ако Тесла прави такова увеличение на продажбите само с три модела, като на практика повечето продажби са от един-единствен модел, защото другите са морално остарели, какво ще се случи когато Тесла започне да произвежда и останалите продукти.

    Само за тази година, започва производството на още два продукта плюс обновяване на старите модели. Ако от mercedes са продали 54 кросоувъра за първите два месеца, можеш ли да предположиш колко кросоувъра ще продаде Тесла, като започне производството на техните? И не говорим за далечно бъдеще а за тази година, настоящата година, настоящето.

    Коментиран от #156, #170

  • 154 Джоко

    1 2 Отговор

    До коментар #4 от "Подвеждащо заглавие...":

    Всички живущи от панелните гета ще могат всяка вечер като се приберат от работа да заредят електричките от водосточната тръба на паркинга. Тук още паркираме на площадки и тревни площи- той ми умува за бъдеща петролна криза! Ланколу, германеца все още е несигурен и предубеден, ти за собственика на газовата бомба се загрижи!
  • 155 Васил

    1 1 Отговор
    Нормално никой да не иска Германски електрички защото са изостанали от другите производители
  • 156 Сега и после

    3 2 Отговор

    До коментар #153 от "Смятай какво ще стане догодина":

    В момента Тесла продава общо взето един модел който канибализира другите два. В момента в който пуснат и Модел Y някой няма да купува S & X, а точно от скъпите и луксозни модели се прави печалба която Илон и сектантите все още сънуват.

    Коментиран от #161

  • 157 НЕДЦ

    1 0 Отговор
    Немските каски до кога ще пробутват това NEDC? Няма ли меркел да забрани със закон тази смехотворна измама? В САЩ после се оказват с двойно по-малък пробег.
  • 158 Е така

    2 2 Отговор
    За сега никой не може да се състезава с TESLA номер 1 в целия свят
  • 159 Е така

    1 2 Отговор
    За сега никой не може да се състезава с TESLA номер 1 в целия свят
  • 160 Plameni

    3 2 Отговор
    Извинявай ,Tesla къде се състезават?

    Коментиран от #171

  • 161 Пфу

    1 2 Отговор

    До коментар #156 от "Сега и после":

    Тесла печели от масовото производство. Тесла печели точно от Модел 3, а ще печели още повече от Модел Y.

    Коментиран от #162, #165

  • 162 Пфу я

    3 1 Отговор

    До коментар #161 от "Пфу":

    Трудно ще е да си увеличат многократно продажбите с два модела. Част от първоначалния интерес се дължеше на това че доста купувачи не искат да са "като всички" и предпочетоха Tesla S пред Мерцедес S. Ако на всяко кьоше има Тесли, купувачите търсещи индивидуалност ще се отдръпнат.

    Коментиран от #163, #172

  • 163 Я, я, гут

    2 2 Отговор

    До коментар #162 от "Пфу я":

    Нещо в логиката ти куца. Най-продавани са тройките, а не еските. Продават се, защото са с най-ниска цена за километър пробег, който от своя страна е по-голям от конкурентите. Зареждат се най-бързо и има къде да ги зареждаш, защото от Тесла са помислили и за този проблем.

    В общи линии, се купуват, защото всичко е мислено за интересите на шофьора, а не за интересите на инвеститорите.
  • 164 Докер

    2 2 Отговор
    Дачия Докер 24.00лв год данък 4.5л на 100км градско караите си луксозните дъргели на по 400.000км и Тесли си караите и си носете удължители за ток ние със Сектанта ще се мъчим с Дачия
  • 165 ха ха ха

    2 1 Отговор

    До коментар #161 от "Пфу":

    Май не правиш разлика между "печели повече" и "губи по малко"
  • 166 Гост

    2 0 Отговор

    До коментар #149 от "Луксозен и скъп?":

    Мерцедес са на печалба, а Тесла на загуба. Чия логика викаш издиша?

    Коментиран от #173

  • 167 Гост

    1 0 Отговор

    До коментар #150 от "Ех, Госте, Госте":

    Като почнеш да извърташ нещата така, сякаш бизнес се прави за хвалба, а не за пари, се чудя да се смея ли, да плача ли. ЗАГУБА! ЛУУЗЪРИ - това са Тесла. Не могат да изкарат това, което влагат. Продуктите им не могат да си възвърнат вложенията. Айде лягай спи с мислите за многото бройки, недокарващи пари.
  • 168 Гост

    1 1 Отговор

    До коментар #151 от "Чичко паричко":

    Пак шейховете ще ти продават ток. Тия мантри за децентрализация и сам да си правиш нещо, за да не зависиш от монополиста, са за заблудените жертви на надутите акции. И как ще си правиш тока сам? С колектори ли? Пробвали сме го това. Инвестицията не може да си избие парите. Дори сега, когато търсенето не е голямо. А като се юрнат всички да търсят колектори и акумулатори, цените ще се умножат по 5. И колектор и акумулатор трябва да се сменя през 5 или 6 години. Сметни си колко ток ползваш, сложи един коефициент за презапасяване, пък виж колко колектора и колко акумулатора ти трябват и колко пари ще ти струват на всеки 5 или 6 години да ги подменяш. Ще ти стъпят златни.

    Коментиран от #175

  • 169 Гост

    1 0 Отговор

    До коментар #152 от "А защо не следят и пожарите?":

    В кой свят живееш? Излез навън! Помириши реалността! Престани да четеш апокрифите в нета!
  • 170 Гост

    2 0 Отговор

    До коментар #153 от "Смятай какво ще стане догодина":

    Ще се случи същото, което се случва и със сегашните й три продукта - ще е на загуба. И другите й продукти няма да могат да изкарат вложените в тях пари. Това е което показва тенденцията на Тесла. Нали много обичаш да следиш тенденциите?

    Коментиран от #174

  • 171 Гост

    1 0 Отговор

    До коментар #160 от "Plameni":

    Пред огледалото - хахахахаха
  • 172 Гост

    2 0 Отговор

    До коментар #162 от "Пфу я":

    Абсолютно точен и верен коментар. Еваларка!
  • 173 Луксозен и скъп?

    1 2 Отговор

    До коментар #166 от "Гост":

    Твоята логика издиша разбира се. От mercedes са спестили от развойна дейност, което личи от километри, спести ли се от зарядна структура, спестили са от завод за производство на батерии и отчитат това за печалба. В същото време губят пазарен дял. Тесла от своя страна, не стига че е вложила милиарди в разработки, в заводи за батерии и зарядна инфраструктура, но и увеличава пазарния си дял всяка година с над 50%. Самият факт, че дори в някое тримесечие имат печалба въпреки този ръст, говори че не губят от продажбата на електромобили. Просто реинвестират всичко и печелят пазарен дял.

    Както виждаш клиентите предпочитат в Тесла пред mercedes. Кой греши тогава? Оставяш маркетинга дати промива мозъка, но не виждаш очевидното - Тесла правят по-добри електромобили от mercedes, mercedes просто шият хубави седалки и препасват хубаво детайлите. Просто са се превърнали в тапицери и тенекеджии. Най-добрите в занаята.

    Коментиран от #178, #179, #180, #181

  • 174 Тенденциозен

    1 2 Отговор

    До коментар #170 от "Гост":

    Гледам че все се въртиш около "загубите" на Tesla, които аз упорито продължавам да наричам инвестиции. Слушай се в съвета си и си покажи главата навън. Тези инвестиции вече дават резултати. Никой не иска електромобилите на mercedes, но Тесла продава всичко което може да произведе и не може да смогне на търсенето, въпреки мантрите, че търсенето щяло да намалее.

    Ще се самозастреляш ли след две седмици, като разбереш, че въпреки рекордните доставки през последното тримесечие, Tesla отново е на печалба? Като гледам това май ти остана единствената опорна точка, която също ще се срути съвсем скоро. Не забравяй че Амазон 10 години работиха само на загуба. Знаеш ли кои са Амазон и какво представляват в момента?

    Коментиран от #182, #183

  • 175 Ти за гаранция чувал ли си

    1 1 Отговор

    До коментар #168 от "Гост":

    Всичките ти опорни точки са толкова фалшиви, че или си тъп или се опитваш нас да правиш на такива.

    За какви смяни през пет-шест години на батериите и фотоволтаиците говориш, като само гаранцията им е 10 години за батериите и 25 години за фотоволтаиците? Батериите даже не са задължителни. Скоро не бях смятал, но Сега погледнах актуалните цени на централите. Една 25 киловатова централа струва 25 000 лв. Годишното производство за нашият регион е от 30 до 35 мегаватчаса годишно. Това са от 7500 до 8750 лв спестени годишно при сегашните цени на тока. Колко време мислиш, че ще отнеме на фирмите да си направят тази сметка при всеки следващ скок на тока? Аз само преди година, същата тази централа струваше над 35000 лв. Очевидно е че цените падат въпреки търсенето, точно обратното на това което твърдиш.

    Коментиран от #184

  • 176 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 177 Аз съм

    0 0 Отговор

    До коментар #35 от "Какво?":

    Тъп ли си или не си се докосвал до хибрид? Няма такъв който е с празна батерия....само плъгините...
  • 178 Гост

    0 0 Отговор

    До коментар #173 от "Луксозен и скъп?":

    Вземи научи какво съставлява печалбата на един продукт, пък тогава спори. Инфраструктурата е отделен продукт от електромобила. Можеш да имаш 20 продукта, като някой от тях да са на печалба, а други да са на загуба. Загубите от едното не намалят печалбата от другото. Колите на Тесла не носят печалба, и причината въобще не е в инфраструктурните вложения!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Научи го наизуст и си го повтаряй, докато поумнееш!

    Коментиран от #185

  • 179 Гост

    0 0 Отговор

    До коментар #173 от "Луксозен и скъп?":

    Стига с тези тримесечни печалби, че е много смешно. Още малко ще почнат да се хвалят с едномесечни проблясъци на печалби, а след тях и на седмични. Смешен си.
  • 180 Гост

    0 0 Отговор

    До коментар #173 от "Луксозен и скъп?":

    Какъв маркетинг бе душко? Мерцедес правят маркови коли вече сто години. Аз на историята и фактите ли да вярвам или на твоите мечти за светлото ти теслерастично бъдеще, което все ти го обещават, че ще дойде, а то все не идва?
  • 181 Гост

    0 0 Отговор

    До коментар #173 от "Луксозен и скъп?":

    Хората с пари търсят хубави седалки. Само пишлеметата заменят комфорта за някой друг киловат отгоре. Точно на това му се вика джендерастия.
  • 182 Гост

    0 0 Отговор

    До коментар #174 от "Тенденциозен":

    ИНВЕСТИЦИИТЕ В ДРУГ ПРОДУКТ НЕ ПРИЧИНЯВАТ ЗАГУБИ ОТ ДРУГ ПРОДУКТ!!!!! Като смяташ колко пари си спечелил днес от продажбата на домати, докато си мръзнал цял ден на тарабата, приспадаш ли от печалбата вложенията за дрехи, сметки у дома, нови гуми за колата и други такива? Тия неща не се приспадат от печалбата на продукта. Вземи прочети един учебник по икономика, че много се излагаш. Виж кое сформира печалбата на даден продукт. Това е разликата между приходите ОТ ПРОДУКТА и разходите ЗА ПРОДУКТА. Зарядната инфраструктура е отделен продукт и нейните разходи не влизат в образуването на печалбата на електромобила. ПРЕСТАНИ ВЕЧЕ!!!!
  • 183 Гост

    0 0 Отговор

    До коментар #174 от "Тенденциозен":

    Ще се самозастреляш ти. Аз не съм облъчен до побесняване манияк, като тебе.
  • 184 Гост

    1 0 Отговор

    До коментар #175 от "Ти за гаранция чувал ли си":

    Айде върви да лъжеш хлапетата от площадката с тия 25 години гаранция на батерии за соларна система. Хората излязоха прави за знанията ви. Чао чао!
  • 185 Научи се ти

    1 0 Отговор

    До коментар #178 от "Гост":

    Компанията Tesla е на загуба, а не производството на електромобили. Tesla има един от най-големите маржове печалба за произведен автомобил - над 20%, за разлика от повечето от 100-годишните, чиито марш е едноцифрено число много често под 5%. Хайде да се обзаложим, че при толкова много доставки, последното тримесечие ще е на печалба. А ако губят от всеки произведен автомобил, както твърдиш би трябвало и загубата да и не по-голяма не мислиш ли?