Японската компания Suzuki може да преквалифицира хитовия си модел Jimny за европейските пазари. Работата е там, че от 2021 година на територията на Европейския съюз влизат в сила нови, още по-строги изисквания към отработените CO₂ емисии, на които всъдеходът не отговаря.
Решението към момента изглежда доста просто. Jimny ще остане на пазарите в Европа, но ще бъде преквалифициран със статут на лекотоварен модел, което ще позволи да "заобиколи" новите екостандарти. Статутът на модела ще бъде променен, но това ще трябва да се случи за сметка на задния ред седалки.
Така всъдеходчето ще остане двуместно. Вторият възможен сценарий е 1.5-литровият атмосферен двигател да бъде сменен с по-екологичен, като например турбомоторът 1.4 Boosterjet, който се използва на Vitara.
Третият вариант е да бъде предложена хибридна задвижваща система, но за това ще бъде нужно доста повече време. В момента Jimny се предлага с атмосферен 1.5-литров мотор с мощност 102 конски сили, който предава въртящият момент на четирите колела през петстепенна механична трансмисия или през четиристепенен автомат.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 автосервиз
10:25 23.01.2020
2 Ракия
10:39 23.01.2020
3 ддд
Коментиран от #4, #5
10:49 23.01.2020
4 Komapak
До коментар #3 от "ддд":
Разбирам че всички еко рестрикции са предназначени да променят начина и стила ни на предвижване, но не го приемам. Колко ли по вредно е да рециклиран 5 годишен автомобил, отколкото да оставиш голям двигател атмосферен без турбо и още 5г. живот за автомобила? Целия даунсайзинг е пълна измишльотина. Само евр. ин може да измисли подобна глупост. Ама това бъдеще чака всяко консуматорско общество.Коментиран от #12
11:11 23.01.2020
5 Джуган
До коментар #3 от "ддд":
Според мен основната цел да даунсайзинга е постепенно автомобилите да станат като домакинските уреди и електрониката - когато изтече гаранцията и се счупи клиентите да предпочетат нова кола пред безумно скъп ремонт, а старата на боклука или за рециклиране в Индия. Това ще е катастрофално за околната среда за която уж са се загрижили.11:21 23.01.2020
6 Гошо
Коментиран от #7, #14
11:55 23.01.2020
7 ЛАДА НИВА и УАЗ
До коментар #6 от "Гошо":
Бъркаш Гоше ,бъркаш ! Не са най проходимите ,а най евтините от проходимите (с всички произтичащи от това последствия). ПП. Но ти не си се качвал (камо ли - карал) на нито една двете.12:48 23.01.2020
8 Джипчо
Става и за пикльовци с излишни пари, като му се порадват шест месеца и ще търсят да го шитнат на някой горски!
Карал съм го новото, за което ме убеждаваха, че вози малко по- меко от старото. Е не вози! Влашка те дори по малките неравности, като, че кон те рита!
И нали знаете, багажник няма! Има отзад пространство колкото за изправен вестник!
Българинът ще проима пари, когато почне да ги цени и уважава!
Коментиран от #11, #15
13:03 23.01.2020
9 Бай Цвятко
13:08 23.01.2020
10 Джипчо
За сведение: Старото Джимни струваше 30000лв.! И на новото реалната цена е близка до тези 30х. Може би 30х. базов и до 35х. с всички екстри, а екстрите при Джимни са малко!
13:17 23.01.2020
11 Сус бе Груйо
До коментар #8 от "Джипчо":
Ти нещо си простинал - цената на ДЖИМНИто (не джипито ,то ти ходил ли си скоро при твоя Джи-Пи) е 38000 лв. с ДДС (има го на сайта на официалният вносител) ,за тези пари - толкова (можеш да си купиш и Лада Нива мод. 1974 г. за 20 000 лв. ама - няма общо)13:18 23.01.2020
12 ГГГГГ
До коментар #4 от "Komapak":
Не, всички рестрикции са за много пари. Ако не отговаряш пак може да продаваш срещу "скромна такса/глоба" за всеки грам над 9522:03 23.01.2020
13 Готин
07:18 24.01.2020
14 Еко
До коментар #6 от "Гошо":
В главата на руснака му е само водка.Затова всеки ден е "день павреди" ;)10:40 24.01.2020
15 не си прав;
До коментар #8 от "Джипчо":
Цената в България е около 40к ЛЕВА,0свен, ако не му вгрухтиш тотал екстри + автомат
Коментиран от #16
14:09 08.09.2020
16 Vasilev
До коментар #15 от "не си прав;":
Кой купува кола която не е автомат в днешно време?Който е карал автоматик не се е върнал на ръчни скорости!17:46 27.11.2020