Новият трицилиндров турбиниран двигател TCe 100 ECO-G вече се предлага за Dacia Duster, Sandero, Logan и Logan MCV. Той предлага подобрена производителност с максимален въртящ момент от 170 Нм от 2000 об/мин, което позволява гъвкава употреба, като същевременно намалява разхода на гориво и CO2 емисиите.
ECO-G двигателят отделя около 10% по-малко CO2 емисии от еквивалентен бензинов двигател. ECO-G е името, дадено на двугоривните (бензин и LPG) двигатели, предлагани за всички модели от гамата Dacia: TCe 100 ECO-G за Duster, Sandero, Logan, Logan MCV и SCe 110 ECO-G за Lodgy и Dokker.
Достъпна и икономична технология
Dacia предлага гамата си двугоривни модели на конкурентни цени, без да прави компромис с надеждността (без допълнителни разходи в сравнение с еквивалентна бензинова версия). Цената на пропан-бутан горивото е значително по-достъпна (до повече от половината от цената на литър бензин или дизел). Ако средният разход на LPG двигател е малко по-висок, общият разход на гориво на километър се намалява с до 30% в сравнение с бензинов двигател и до 8% в сравнение с дизелов двигател.
Неограничена мобилност
Автомобилът може да работи или на бензин, или на пропан-бутан. Той е оборудван с два отделни резервоара, един за бензин и един за пропан-бутан. С два пълни резервоара автомобилът има кумулативен пробег от над 1000 км. Бензинът може да се намери във всички станции за зареждане, а пропан-бутанът присъства в 1 станция за 4 средно в Европа и в почти 80% от станциите в България.
В допълнение Dacia ECO-G автомобилите имат достъп до подземни паркинги благодарение на безопасната си система, включваща предпазен клапан, възвратен клапан и ниво на пълнене, ограничено до 80%, и не са засегнати от ограниченията за движение в случай на високи нива на замърсяване на въздуха.
Доказана и безопасна технология, усъвършенствана в продължение на много години
Интеграцията на пропан-бутан в автомобилите Dacia е операция, извършвана директно в завода. За клиента това означава: лесна поръчка, без допълнително забавяне и едно лице за контакт за гаранцията и поддръжката на автомобила в мрежа, обучена за работа с тази технология. Още от своя дизайн, бензиновият двигател е проектиран да работи на гориво с пропан-бутан. Допълнителният резервоар за пропан-бутан, изработен от високоякостна стомана, е разположен на мястото на резервната гума, без да докосва резервоара за бензин. Възвратен клапан, 80% ограничител на запълване, ограничител на дебита, електромагнитен клапан и предпазен клапан допълват техническата система.
Семпла технология
Работата е проста за водача. Преминаването от бензин на пропан-бутан и обратно се извършва по два начина: ръчно, чрез специален превключвател, разположен в купето (избраният режим след това се повтаря при следващо стартиране на двигателя) или автоматично, когато резервоарът за пропан-бутан е празен. Пълненето на резервоара също е бързо и лесно (само 2 минути).
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 сектант
Коментиран от #30
11:20 09.03.2020
2 Аноним
Коментиран от #6, #17, #27
11:24 09.03.2020
3 Клвовлшслд
11:26 09.03.2020
4 мдам
Коментиран от #9
11:35 09.03.2020
5 Гост
Това го има всяка кола с "евросонда" както се изразяват неправилно по сервизите.
11:37 09.03.2020
6 Гост
До коментар #2 от "Аноним":
Дъстъра е една идея по-добре и като шумоизолация и като седалки. Абе ядва се макар че е далеч дори от роднините от Рено - новия Каптюр е много по-добре а Каджар е направо друга вселена в сравнение с ДъстърКоментиран от #14
11:39 09.03.2020
7 VAGенщайн
11:42 09.03.2020
8 Факт!
Коментиран от #16
11:45 09.03.2020
9 AdiBas
До коментар #4 от "мдам":
Каква "кола" те гони, бе, ти на дачията кола ли и викаш! Ако имаш 20 хилки на място, в което се съмнявам, вложи ги в нещо по-разумно от мамалигарски мизерен таралясник. Стига сте им съживявали мангалската икономика на тези диваци...Коментиран от #20
11:50 09.03.2020
10 Mercedes
Коментиран от #12
11:51 09.03.2020
11 клас бракми
12:04 09.03.2020
12 Луд
До коментар #10 от "Mercedes":
Прав ти ,а единствено само Тойота е по-дразнеща от Шкода.Дачия си е много добър вариант.12:24 09.03.2020
13 Behemoth
Коментиран от #15
12:33 09.03.2020
14 Мерцедес S класа 2012та
До коментар #6 от "Гост":
Искаш да ми кажеш че акото е по-добро от лайното? хаххахха скрийте се с тия рена и дачии, че направо се самозабравяте.Коментиран от #18, #22
13:30 09.03.2020
15 type-R
До коментар #13 от "Behemoth":
Това купуват... Един, лапето му си изплака очите за моята бензинова Хонда, оня въпреки това пак купи мръсен дизелак! И сега чувам щял да реже ДПФ-а защото търговеца го позачистил колкото да я продаде (временно решение) , и сега отново се задръстил..... Но то се иска да има държава в такива случаи, а ние вместо държава имаме само една Мутра!13:36 09.03.2020
16 Клозет
До коментар #8 от "Факт!":
казваш.А Датчия луксозна тоалетна.Шегаджия си.13:50 09.03.2020
17 град батановци
До коментар #2 от "Аноним":
ти си циганин изглежда и си се возил само на каруци. Съвсем очевидно е, че не си се качвал дори на най-базов модел Дачия Сандеро от 2018. Возих над две дузини шофьори на Ауди, БМВ, Сеат, Пежо, Ситроен - всички се съгласиха, че возията е великолепна, минаваш през големи дупки и не усещаш почти нищо. Част от тях дори се замислиха дали да не си вземат за града. Вземи се образовай малко и не говори наизуст, или най-добре изобщо не говори и си карай изтърбушения голф, щото старите поколения на голф ще се разпаднат до десетина години, та после ще се чудиш как да си вземеш една стара дачия за в градаКоментиран от #19
16:31 09.03.2020
18 Гост
До коментар #14 от "Мерцедес S класа 2012та":
Чукча не читател, чукча писател. Вярно се говори че 70% от българите са функционално неграмотни. Ти си от тях!17:02 09.03.2020
19 Random
До коментар #17 от "град батановци":
Ти да не си от тия дето те карат като си пил?17:14 09.03.2020
20 Какъвто ти ника
До коментар #9 от "AdiBas":
такова ти е и мисленето никакво и фалшименто от всякъде.17:45 09.03.2020
21 Емил
19:14 09.03.2020
22 Не е зле S-ката
До коментар #14 от "Мерцедес S класа 2012та":
Събираш две като твоята (ако има кой да ти ги купи) и вече можеш да си купиш Дъстър😁😁😁19:37 09.03.2020
23 Иванов
Тва го правят докато колата е в гаранция - и то не е много сигурно ,може да пропускат понякога. Като излезе от гаранция- става твое задължение. Ако 100 000 км не пипаш клапаните- гарация прогарят няколко. А даже и много по-рано от 100 000. Не си съсипвайте колите на газ.Само старите двигатели и то тези с хидравлични компенсатори , могат да вървят сравнително безпроблемно на газ. Пуста икономия - майка на мизерията.
Коментиран от #28, #32
19:54 09.03.2020
24 Каращ и дачия
20:23 09.03.2020
25 Запознат
Коментиран от #33, #35
20:30 09.03.2020
26 Този коментар е премахнат от модератор.
27 Иуу
До коментар #2 от "Аноним":
Не говорете глупости. Колата е перфектна за тия пари. И вече пластмасите не са като предишните, всичко е подобрено. Возиш се без пари и не замърсяваш.06:11 10.03.2020
28 Ще те поправя
До коментар #23 от "Иванов":
тотално за газта! Не е въпросът до клапани, свещи и др. карантия, а до ПРОИЗВОДИТЕЛ: колите поддаващи се 100 безпроблемни %-та на газ са само и единствено ИТАЛИАНСКИТЕ! Всички останали се нуждаят от повече (японските) или по-малко (френските) компромиси. Не случайно най-яките АГУ са изключително италиански разработки! Ако искате да Ви вози безпроблемно кола с газов инжекцион, тип "пернишко кюмбе", избора на изборите е алфа ромео - това е положението! Можем много да я псуваме алфата за каквото се сетим, но в тва упражнение е, като "мерцедес и всички останали".10:32 10.03.2020
29 васил левски
Коментиран от #34
10:46 10.03.2020
30 Петър Петров
До коментар #1 от "сектант":
Сектант - снимка на лицевата ти структура кога? Всички сме в очакване да видим полу - олигофренска физиономия.15:33 10.03.2020
31 Петър Петров
15:34 10.03.2020
32 Гост
До коментар #23 от "Иванов":
Не е задължително да се регулира на кола на която колекторите, леглата на клапаните и самите клапани са изработени с идеята че двигателя ще работи на газ. За заводските бензини - там вече има резон в поста ти.17:16 10.03.2020
33 Прост и Сена
До коментар #25 от "Запознат":
Е голямото сложно - всеки нормален газаджия издава протокол за монтажа, пунктове за начален преглед - колкото искаш а в кат висенето е максимум час и се ходи без колата - само с документите. Струва 13 лева. Началния преглед е 50 и се избиват за седмица :)17:19 10.03.2020
34 Газ майка газ
До коментар #29 от "васил левски":
Гледай сега - този мотор без проблем ще изкара 150 000 колкото ти е разширената гаранция. А после - взимаш си нова кола и така нататък. След 150 хил.км. колата се дава на някой умник да си троши главата.17:21 10.03.2020
35 Niko
До коментар #25 от "Запознат":
Ееех колко мъка има по този Свят както е казал Моканина.То не е само дя го турнеш /АГУ то имам впредвид/ Туй степен на сгъстяване коректори на момента на подаване на искрата обратни връзки по ламбда и детонационно горене, инжектори - абе проста работа бе то е кат да забъркаш на прасетата - да живей11:59 11.03.2020