Шефът на VW Group Херберт Дис планира да пусне 26 милиона електрически коли до 2028 година и да превърне концерна в най-големият производител на електромобили в света.
През 2009-а, когато Volkswagen разработваше първия си електромобил, тогава неговият генерален директор Мартин Винтеркорн предупреди за появата на засилен интерес около електрическите автомобили.
Той призна, че някой ден по света ще се появят достъпни и безопасни електрически автомобили, но отбеляза, че това няма да се случи скоро: „Това не е спринт, а маратон.“ Делът на електрическите превозни средства на световния пазар ще бъде 1 - 1.5% през 2020-а", заяви тогава Винтеркорн и като цяло се оказа прав.
Изчисленията показват, че продажбите на такива автомобили в световен мащаб възлизат на 1.26 милиона през 2018 г., или 1,5% от пазара, според JATO Dynamics. Но настоящият изпълнителен директор на VW Group (VW Group бе създадена през 2012 г. в резултат на поглъщането на Porsche Automobil Holding от Volkswagen AG) Хърбърт Дис поставя много амбициозна задача за концерна.
А тя е да произведе 26 милиона електрически автомобила до 2028 г. и да стане най-големият световен производител на електрически превозни средства, измествайки днешния лидер в този сегмент - Tesla.
От дизелгейт до електрически автомобили
Дис се присъедини към VW Group от BMW през 2015 година, само няколко месеца преди дизелгейт. През септември същата година стана ясно, че концернът е фалшифицирал нивото на емисиите на азотен оксид от дизеловите автомобили по време на тестовете. В резултат на този скандал, Винтеркорн подаде оставка и компанията трябваше да плати над 30 милиарда евро под формата на глоби и компенсации за уреждане на съдебни дела.
Отначало Дис оглави марката VW, но през април 2018 г. той стана изпълнителен директор и председател на борда на целия концерн. Както съобщават източници на Bloomberg тогава, Дис спечели доверието на акционерите, последователно елиминирайки проблемите на марката VW.
Например той се съгласи със синдикатите за сделка, която ще съкрати до 30 000 работни места и ще спести на компаниите 3.7 милиарда евро (4.6 милиарда долара). Въпреки че първоначално мнозина се съмняваха, че Дис може да се адаптира към сложната вътрешна политика на автомобилния производител.
Начело на концерна, Дис започна да залага на електрически автомобили, въпреки сегашното ниско търсене, липсата на станции за зареждане и проблеми с доставката на батерии.
Поради последното Audi, в края на февруари дори се наложи да спре производството на електрическия кросоувър e-tron. Дис обаче не се отказва: "Няма алтернатива на електрическите автомобили", уверено каза Дис в скорошно интервю за Financial Times (FT).
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Този коментар е премахнат от модератор.
2 Този коментар е премахнат от модератор.
3 бате Митко
11:20 11.03.2020
4 Вагенщайн🤓
Коментиран от #17
11:24 11.03.2020
5 kjl
Коментиран от #12
11:27 11.03.2020
6 dovolen
11:27 11.03.2020
7 хаха
Коментиран от #10, #20
11:50 11.03.2020
8 Borislav Popov
Коментиран от #31, #36
11:56 11.03.2020
9 Факт!
12:02 11.03.2020
10 Хахаха
До коментар #7 от "хаха":
Да и след това глобите на ФВ за година, ще са колкото разходите на Тесла за 10 години!12:26 11.03.2020
11 Японеца
12:33 11.03.2020
12 За какъв потенциал говориш
До коментар #5 от "kjl":
Тесла вече са най-големия производител на електромобили в света по абсолютно всички категории. И годишно производство и кумулативни продажби. Да не говорим за собственото производство на батерии и собствена мрежа зарядни станции по цял свят, включително в България. Тесла са единствените производители които реално печелят от производство на електромобили. Печелят въпреки, че строят по една или повече нови фабрики по всяко едно време, като в същото време разработват и нови модели.Коментиран от #14
12:54 11.03.2020
13 До ФВ
12:55 11.03.2020
14 kjl
До коментар #12 от "За какъв потенциал говориш":
До момента от 2008, от както Мъск е начело, компанията е генерирала 6 милиарда и 675 милиона долара загуби!!!!! ЗАГУБИ!!! печалба няма!!! Две, три тримесечия има манипулирани счетоводни схеми, чрез продажба на квоти за водородни емисии с които компанията счетоводно излиза на печалба. Нищо друго. Измама, измама, измама ...Коментиран от #15, #16, #23, #30
13:43 11.03.2020
15 kjl
До коментар #14 от "kjl":
Въглеродни емисии, моя грешка. Извинявам се.14:01 11.03.2020
16 Какви загуби са те подгонили
До коментар #14 от "kjl":
Я пусни някакъв линк, да видим откъде я черпиш тази информация, че Тесла генерирала 6 милиарда и 675 милиона долара загуби, дай да я видим, за да не те смятаме за лъжец и манипулатор.Тесла - собствен капитал $ 4,923 млрд (2019 г)
Стокооборот $ 21,461 млрд (2019 г)
Финансов актив $ 29,740 млрд (2019 г)
За 6 милиарда и 675 милиона долара загуби никъде нищо не е написано ! Ти да не бъркаш загубите с инвестициите, които Тесла генерира в собственото си развитие и производствени мощности ?
14:21 11.03.2020
17 Смути
До коментар #4 от "Вагенщайн🤓":
Близко си до истината.14:38 11.03.2020
18 С.С
Не е дошло времето хората да скандират ""Краля ( VAG) е мъртъв-да живее кралицата" (Тесла)
Коментиран от #21
14:45 11.03.2020
19 Попа
14:48 11.03.2020
20 Име
До коментар #7 от "хаха":
Борбата е в ЕЛ колите щото тва е бъдещето а Тесла водят във всичко15:24 11.03.2020
21 Ако беше мотор
До коментар #18 от "С.С":
Ако тръгнеш да си избираш мотор, пак ли от ваг групата щеше да го купиш? В статията се говори за сегмента на електромобилите, а не на превозните средства като цяло. Там Тесла няма шанс, защото продава 27 пъти по-малко от ваг групата на година.Коментиран от #26, #45
16:20 11.03.2020
22 kjl
2019 $-862
2018 $-976
2017 $-1,962
2016 $-675
2015 $-889
2014 $-294
2013 $-74
2012 $-396
2011 $-254
2010 $-154
2009 $-56
2008 $-83
Това са само загуби на годишна база.
Коментиран от #27, #46
16:22 11.03.2020
23 Може и така да е.
До коментар #14 от "kjl":
Обаче пропускаш важната подробност, че general motors са приготвили 20 милиарда, само за да стигнат Тесла. Другите са приготвили по 50 милиарда, които Tesla вече е инвестирала и ако по твоите думи е с пет милиарда назад, значи все пак е поне 15 до 45 милиарда по-напред от другите плюс още осем години, които няма как да се купят само с пари.16:27 11.03.2020
24 Радо
16:50 11.03.2020
25 Този коментар е премахнат от модератор.
26 С.С
До коментар #21 от "Ако беше мотор":
Пич,чети внимателно и не бързай с изводите.17:06 11.03.2020
27 Какви са тези цифри
До коментар #22 от "kjl":
Помолих те дв пуснеш линк, откъде владееш такава информация за загубените 6 милиарда и 675 милиона долара, а не да публикувааш някакви изсмукани от пръстите ти цифри, без никва доказателствкена база.Коментиран от #28, #47
17:07 11.03.2020
28 kjl
До коментар #27 от "Какви са тези цифри":
https://www.macrotrends.net/stocks/charts/TSLA/tesla/net-incomeЩом държиш, заповядай.
Коментиран от #29
17:12 11.03.2020
29 Не видях никъде
До коментар #28 от "kjl":
Да е написано, че Тесла била изгубила 6 милиарда и 675 милиона долара.17:28 11.03.2020
30 гост
До коментар #14 от "kjl":
При положение, че един завод струва 3млрд., а те имат 3 завода и строят още два. Добави и над милиард загуба от присъединяването на соларсити. Ако е балон като Никола, Нио и Фискер, които правят по 20 бройки на месец, а поглъщат милиарди инвестиции е нормално да го плюеш, но Тесла генерира загуба от това, че инвестира много, ама много, плаща на стотици хора заплати от над 100х.долара, на хиляди работници заплати по 40-50х.долара. Отделно от това всяка година пускат нови продукти и всеки нов продукт стартира с нова линия. Гледа сега като засилят линиите на модел 3 и модел У да видиш дали ще са на загуба или не. Защото ако планираш печалба при 200х.коли годишно, а имаш произведени 50х.коли със същата фабрика и същия персонал, ясно е, че си на жестока загуба. Важното е да си на печалба след като тръгне производството, а не виждам защо да спира при цени от 38-40х.долара за кола, която не ти коства почти нищо за каране и ти пести хиляди долара за гориво и паркинг годишно.Коментиран от #32, #37
17:53 11.03.2020
31 Този коментар е премахнат от модератор.
32 хахаха
До коментар #30 от "гост":
Много си умен, да беше станал съветник на Барба Ганьос, той е на твоето интелектуално ниво и ще те цитира, ха ха ха18:09 11.03.2020
33 Teslarasti отвратителни
18:14 11.03.2020
34 Borislav Popov
До коментар #31 от "ха ха ха хахаха":
Пундека всъщност си ти, а задника ти освен с кобалт е пълен и с графит, който също е необходим за производството на батерии !! Затова съм длъжен да те уведомя, че сондажите и съответно извличането на кобалт и графит от задника ти ще продължи, понеже залежите са неизчерпаеми.Коментиран от #39
18:39 11.03.2020
35 TSLA
19:10 11.03.2020
36 гост
До коментар #8 от "Borislav Popov":
Докато гледаш порно с Мъск и се чешеш, си научил сложна дума . Браво! По принцип вероятно си я прочел и знаеш какво значи, но това не означава ,че си интелигентен.09:09 12.03.2020
37 гост
До коментар #30 от "гост":
Това го прочетох в страничката на Бог Мъск, а ние теслерастите знаем, написаното там е АКСИОМА. Това за безплатното придвижване опровергава старите лафове като " Няма безплатен обяд", защото го е казал Бог Мъск, да се слави името му. Докато по цял ден си стоя в къщи и прославям името Му и делото му (Тесла) и мечтая да живея в Норвегия, света около мен се прекланя на дяволски идоли (хубаво време,хубави жени) . Аз съм твърдо вярващ и обичам мъже. Обичам Борето! Не знам само дали е разрешена по канона на Бог Мъск. Ще се допитам до страничката на Тесла.Коментиран от #38
09:22 12.03.2020
38 гост
До коментар #37 от "гост":
Аз живея в Норвегия и имам Тесла, просто за разнообразие дойдох да постоя в китното си пазарджишко село и да покарам детския си Москвич с педали, който между другото е кабрио, хахахаха. Сега заради вируса спряха пътуванията, в Норвегия ме водят карантина болнични и ми плащат, ще излъжа че съм се разболял за да остана в БГ за прайд парада.09:33 12.03.2020
39 Ха ха ха
До коментар #34 от "Borislav Popov":
Днес кой е дежурен модератор, ти или ньорвежеца? ХахахахаКоментиран от #40
09:52 12.03.2020
40 Borislav Popov
До коментар #39 от "Ха ха ха":
Ха, арабчето пак е тук! Между другото кажи, ти рязани патладжани ял ли си в Арабия? Еееее забрави да кажеш, този път че караш Порше. А, да! И никой не е като теб!Коментиран от #41
11:35 12.03.2020
41 гост
До коментар #40 от "Borislav Popov":
Започваш леко да ме нервиш. Първо по темата :Тесла е най-хипер-супер електричката на света. Гуру Мъск да се слави името му, е най-супер-великия конструктор на Земята, Марс,Мелмак и части от съзвездието Орион. Нервираш ме, защото започна да пишеш без нито веднъж да споменеш името Му (Мъск). Все още ти се радвам на плоските шеги и обиди към друговерците, но изобщо не споменаваш идола ни Тесла. Ако продължаваш да се дъниш така, ще ти извадя батериите от най-дебелия виб*ратор . Засрами се!12:36 12.03.2020
42 незнайко
14:13 12.03.2020
43 Едно и Девет
15:07 12.03.2020
44 yorval
20:01 12.03.2020
45 Име
До коментар #21 от "Ако беше мотор":
Проблемът е че Тесла има пари а ВАГ нямат. Абсолютно никой не иска да инвестира във Фолксваген и защо им е. Пазара се движи от иновации а не от едно и също нещо. Затова Тесла е по-скъпа от Фолксваген. Тесла е иноватор. Всяка година нещо ново. Няма и едно нещо което са да казали й да не са направили. Фолксваген не прави иновация не издава нови неща. Няма нищо интересно а сега вече нямат и пари за нови неща. Всичко отива в реклами и да задоволят акционерите. Тесла не дава и една стотинка за реклами. Всичко се прави от Ютюбъри и други инфлуенсъри което е по голямо от всяка една реклама. Един Mr. Beast че кара Тесла и оп 20+ милиона знаят. А в мрежата са десетки хиляди някои дори по големи от него. Инвеститори и банки се бият да дават пари на Тесла държави също. От страна на технология ще минат 10+ години докато се намери някой който поне да достигне Тесла не като продадени коли щото тва няма да стане скоро а като технология16:58 13.03.2020
46 AngyBG
До коментар #22 от "kjl":
Да такива са отчетите. Все още Тесла не е излизала на печалба /годишна/. Но това е нормално за развиваща се компания. Правят се огромни инвестиции. А те се правят сещаш се за възвращаемост в бъдеще. Явно нямаш и понятие от бизнес, краткосрочни, дългосрочни и т. н. инвестиции. Не казвам, че Тесла са Супер, Мега... Те все още са монополист в сегмента. Когато имат реална конкуренция, ще си проличи колко силни са. Но е и вярно, че са доста пред останалите: производство на батерии, развиване и налагане на зарядни станции, софтуер (автономност), натрупват опит в производството, логистиката, сервизирането, обслужването и т.н. Ще бъде трудно на традиционните производители, но не и невъзможно. И да бъдещето е на EV превозните средства.08:50 14.03.2020
47 AngyBG
До коментар #27 от "Какви са тези цифри":
Толкова е сумата от загубите на годишна база от 2008 до 2019 г. спор няма. И какво от това. То ВАГ плати 30 млрд. глоби само. Направените дългосрочни инвестиции имат възвращаемост. Е ако не се обърка нещо и секнат продажбите. Те тогава едва може да се говори за проблем. Ама като гледам курса на акциите им, явно за сега и в близко бъдеще няма проблем. А като пуснат и всички производствени мощности, и като започнат да излизат на печалба. Според мен следващото голямо предизвикателство пред Тесла (Мъск) е реализацията на колите, когато конвейрите започнат да бълват продукция. Когато се насити пазара. Но до тогава много вода ще изтече...09:18 14.03.2020