Last news in Fakti

11 Март, 2020 11:10 4 639 47

Ще спечели ли Volkswagen борбата срещу Tesla

  • vw-
  • електромобили-
  • мартин винтеркорн-
  • хърберт дис
Ще спечели ли Volkswagen борбата срещу Tesla - 1
Минало и настояще: Винтеркорн и Дис

Шефът на VW Group Херберт Дис планира да пусне 26 милиона електрически коли до 2028 година и да превърне концерна в най-големият производител на електромобили в света.

През 2009-а, когато Volkswagen разработваше първия си електромобил, тогава неговият генерален директор Мартин Винтеркорн предупреди за появата на засилен интерес около електрическите автомобили.

Той призна, че някой ден по света ще се появят достъпни и безопасни електрически автомобили, но отбеляза, че това няма да се случи скоро: „Това не е спринт, а маратон.“ Делът на електрическите превозни средства на световния пазар ще бъде 1 - 1.5% през 2020-а", заяви тогава Винтеркорн и като цяло се оказа прав.

Изчисленията показват, че продажбите на такива автомобили в световен мащаб възлизат на 1.26 милиона през 2018 г., или 1,5% от пазара, според JATO Dynamics. Но настоящият изпълнителен директор на VW Group (VW Group бе създадена през 2012 г. в резултат на поглъщането на Porsche Automobil Holding от Volkswagen AG) Хърбърт Дис поставя много амбициозна задача за концерна.

А тя е да произведе 26 милиона електрически автомобила до 2028 г. и да стане най-големият световен производител на електрически превозни средства, измествайки днешния лидер в този сегмент - Tesla.

От дизелгейт до електрически автомобили

Дис се присъедини към VW Group от BMW през 2015 година, само няколко месеца преди дизелгейт. През септември същата година стана ясно, че концернът е фалшифицирал нивото на емисиите на азотен оксид от дизеловите автомобили по време на тестовете. В резултат на този скандал, Винтеркорн подаде оставка и компанията трябваше да плати над 30 милиарда евро под формата на глоби и компенсации за уреждане на съдебни дела.

Отначало Дис оглави марката VW, но през април 2018 г. той стана изпълнителен директор и председател на борда на целия концерн. Както съобщават източници на Bloomberg тогава, Дис спечели доверието на акционерите, последователно елиминирайки проблемите на марката VW.

Например той се съгласи със синдикатите за сделка, която ще съкрати до 30 000 работни места и ще спести на компаниите 3.7 милиарда евро (4.6 милиарда долара). Въпреки че първоначално мнозина се съмняваха, че Дис може да се адаптира към сложната вътрешна политика на автомобилния производител.

Начело на концерна, Дис започна да залага на електрически автомобили, въпреки сегашното ниско търсене, липсата на станции за зареждане и проблеми с доставката на батерии.

Поради последното Audi, в края на февруари дори се наложи да спре производството на електрическия кросоувър e-tron. Дис обаче не се отказва: "Няма алтернатива на електрическите автомобили", уверено каза Дис в скорошно интервю за Financial Times (FT).


Поставете оценка:
Оценка 3.5 от 8 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 2 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 3 бате Митко

    33 13 Отговор
    Ще спечели,на теслата дръжката.
  • 4 Вагенщайн🤓

    26 19 Отговор
    От вагените става само едно - зайчарник.😹

    Коментиран от #17

  • 5 kjl

    34 27 Отговор
    Разликата между едните и другите е, че гермаците си печелят парите, плащат глоби на изнудвачите и пак са на печалба. Другите са на загуба от както съществуват. Създават поредния балон и заблуждават хората за потенциала си. С тази технология на батериите, електрическите коли нямат перспектива. Всичко е политика с изгода неясно за кого.

    Коментиран от #12

  • 6 dovolen

    10 12 Отговор
    a na vremeto vw praveha koli ne dzendar igrachki
  • 7 хаха

    21 21 Отговор
    Ама те от VAG разбрали ли са че имало борба ?! Щото в момента Тесла продават за година толкова колкото VAG за ден … :)

    Коментиран от #10, #20

  • 8 Borislav Popov

    16 9 Отговор
    Ще спечелят електричките ! Къде са форумните антитролетариати, да коментират заявлението на шeфа нa VW Grоup, че плaнирa дa пуcнe цели 26 милиoнa eлeктричecки кoли дo 2028 гoдинa и дa прeвърнe кoнцeрнa в нaй-гoлeмият прoизвoдитeл нa eлeктрoмoбили в cвeтa.Защо мълчат като пунди, ха сега да рекат откъде ще намерят кобалт за производството на толкова много батерии, нали уж беше на свършване ??

    Коментиран от #31, #36

  • 9 Факт!

    10 7 Отговор
    Светът няма да го има дотогава!
  • 10 Хахаха

    12 6 Отговор

    До коментар #7 от "хаха":

    Да и след това глобите на ФВ за година, ще са колкото разходите на Тесла за 10 години!
  • 11 Японеца

    13 11 Отговор
    ваг не знаят че са загубили, ще го разберат по трудният начин. е-трон провал и то голям. Могат да правят малки градски колички в ограничен серии, както и бенве с i3
  • 12 За какъв потенциал говориш

    14 14 Отговор

    До коментар #5 от "kjl":

    Тесла вече са най-големия производител на електромобили в света по абсолютно всички категории. И годишно производство и кумулативни продажби. Да не говорим за собственото производство на батерии и собствена мрежа зарядни станции по цял свят, включително в България. Тесла са единствените производители които реално печелят от производство на електромобили. Печелят въпреки, че строят по една или повече нови фабрики по всяко едно време, като в същото време разработват и нови модели.

    Коментиран от #14

  • 13 До ФВ

    4 4 Отговор
    Кога ФВ ще започнат да правят електрически коли като китайците. Едно видео с китайска електричка https://youtu.be/i3JtB77fm7o
  • 14 kjl

    11 17 Отговор

    До коментар #12 от "За какъв потенциал говориш":

    До момента от 2008, от както Мъск е начело, компанията е генерирала 6 милиарда и 675 милиона долара загуби!!!!! ЗАГУБИ!!! печалба няма!!! Две, три тримесечия има манипулирани счетоводни схеми, чрез продажба на квоти за водородни емисии с които компанията счетоводно излиза на печалба. Нищо друго. Измама, измама, измама ...

    Коментиран от #15, #16, #23, #30

  • 15 kjl

    3 3 Отговор

    До коментар #14 от "kjl":

    Въглеродни емисии, моя грешка. Извинявам се.
  • 16 Какви загуби са те подгонили

    10 7 Отговор

    До коментар #14 от "kjl":

    Я пусни някакъв линк, да видим откъде я черпиш тази информация, че Тесла генерирала 6 милиарда и 675 милиона долара загуби, дай да я видим, за да не те смятаме за лъжец и манипулатор.
    Тесла - собствен капитал $ 4,923 млрд (2019 г)
    Стокооборот $ 21,461 млрд (2019 г)
    Финансов актив $ 29,740 млрд (2019 г)
    За 6 милиарда и 675 милиона долара загуби никъде нищо не е написано ! Ти да не бъркаш загубите с инвестициите, които Тесла генерира в собственото си развитие и производствени мощности ?
  • 17 Смути

    1 1 Отговор

    До коментар #4 от "Вагенщайн🤓":

    Близко си до истината.
  • 18 С.С

    9 4 Отговор
    Хъм...налага ми се да купувам автомобил за семейството си.Макар и втора употреба. И нека ви кажа-гледам в Cars.bg и Mobile. bg коли с бензинови и дизелови двигатели. Дали защото съм традиционалист,дали старомоден-но все още светът зависи от петрола. И почти съм сигурен,че избора ми ще се спре на някой автомобил от групата на VAG-дали Сеат,дали Шкода-ще видим. Казвам ви-макар да има "нов шериф в града" в лицето на Тесла,все още конвенционалните автомобили са вървежни. Много.
    Не е дошло времето хората да скандират ""Краля ( VAG) е мъртъв-да живее кралицата" (Тесла)

    Коментиран от #21

  • 19 Попа

    5 3 Отговор
    Фолксваген няма с кой да се състезава в тая статия защото кога се състезаваш тия не бяя са улупили още
  • 20 Име

    6 9 Отговор

    До коментар #7 от "хаха":

    Борбата е в ЕЛ колите щото тва е бъдещето а Тесла водят във всичко
  • 21 Ако беше мотор

    4 0 Отговор

    До коментар #18 от "С.С":

    Ако тръгнеш да си избираш мотор, пак ли от ваг групата щеше да го купиш? В статията се говори за сегмента на електромобилите, а не на превозните средства като цяло. Там Тесла няма шанс, защото продава 27 пъти по-малко от ваг групата на година.

    Коментиран от #26, #45

  • 22 kjl

    7 4 Отговор
    Майтапиш се с този коментар, нали?
    2019 $-862
    2018 $-976
    2017 $-1,962
    2016 $-675
    2015 $-889
    2014 $-294
    2013 $-74
    2012 $-396
    2011 $-254
    2010 $-154
    2009 $-56
    2008 $-83
    Това са само загуби на годишна база.

    Коментиран от #27, #46

  • 23 Може и така да е.

    8 7 Отговор

    До коментар #14 от "kjl":

    Обаче пропускаш важната подробност, че general motors са приготвили 20 милиарда, само за да стигнат Тесла. Другите са приготвили по 50 милиарда, които Tesla вече е инвестирала и ако по твоите думи е с пет милиарда назад, значи все пак е поне 15 до 45 милиарда по-напред от другите плюс още осем години, които няма как да се купят само с пари.
  • 24 Радо

    8 5 Отговор
    И накрая всички ще караме електрически Дачии.
  • 25 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 26 С.С

    2 1 Отговор

    До коментар #21 от "Ако беше мотор":

    Пич,чети внимателно и не бързай с изводите.
  • 27 Какви са тези цифри

    6 4 Отговор

    До коментар #22 от "kjl":

    Помолих те дв пуснеш линк, откъде владееш такава информация за загубените 6 милиарда и 675 милиона долара, а не да публикувааш някакви изсмукани от пръстите ти цифри, без никва доказателствкена база.

    Коментиран от #28, #47

  • 28 kjl

    5 1 Отговор

    До коментар #27 от "Какви са тези цифри":

    https://www.macrotrends.net/stocks/charts/TSLA/tesla/net-income
    Щом държиш, заповядай.

    Коментиран от #29

  • 29 Не видях никъде

    4 5 Отговор

    До коментар #28 от "kjl":

    Да е написано, че Тесла била изгубила 6 милиарда и 675 милиона долара.
  • 30 гост

    4 9 Отговор

    До коментар #14 от "kjl":

    При положение, че един завод струва 3млрд., а те имат 3 завода и строят още два. Добави и над милиард загуба от присъединяването на соларсити. Ако е балон като Никола, Нио и Фискер, които правят по 20 бройки на месец, а поглъщат милиарди инвестиции е нормално да го плюеш, но Тесла генерира загуба от това, че инвестира много, ама много, плаща на стотици хора заплати от над 100х.долара, на хиляди работници заплати по 40-50х.долара. Отделно от това всяка година пускат нови продукти и всеки нов продукт стартира с нова линия. Гледа сега като засилят линиите на модел 3 и модел У да видиш дали ще са на загуба или не. Защото ако планираш печалба при 200х.коли годишно, а имаш произведени 50х.коли със същата фабрика и същия персонал, ясно е, че си на жестока загуба. Важното е да си на печалба след като тръгне производството, а не виждам защо да спира при цени от 38-40х.долара за кола, която не ти коства почти нищо за каране и ти пести хиляди долара за гориво и паркинг годишно.

    Коментиран от #32, #37

  • 31 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 32 хахаха

    5 6 Отговор

    До коментар #30 от "гост":

    Много си умен, да беше станал съветник на Барба Ганьос, той е на твоето интелектуално ниво и ще те цитира, ха ха ха
  • 33 Teslarasti отвратителни

    7 7 Отговор
    Боре каскета и норвежеца са модерасти тесларасти педерасти, Жорко гъзето е гаден педераст, майка ви да е..., ще ми е кеф да ме баннете за да не влизам повече на педерасткия ви сайт, джендерасти гадни
  • 34 Borislav Popov

    2 8 Отговор

    До коментар #31 от "ха ха ха хахаха":

    Пундека всъщност си ти, а задника ти освен с кобалт е пълен и с графит, който също е необходим за производството на батерии !! Затова съм длъжен да те уведомя, че сондажите и съответно извличането на кобалт и графит от задника ти ще продължи, понеже залежите са неизчерпаеми.

    Коментиран от #39

  • 35 TSLA

    5 8 Отговор
    Такава, да поговорим с малко факти: троловете (т.нар. shortsellers), които залагаха "на късо" за фалита на компанията, загубиха още 2010-та 1.5 МИЛИАРДА долара. И понеже глупакът е човек, който прави едно и също и очаква различен резултат, ДНЕС, 2020-та година, същите тези тролове претърпяха най-голямата загуба "на късо" в историята - ОСЕМ цяло и три милиарда долара! И това е едва началото - името на първия трилионер в историята вече е известно и това ще се случи в рамките на десетилетието. Другата новина е пистовият режим версия 2 на Model 3, в комбинация с новите джанти, гуми и спирачки. Сега вече може да се настройва за писта от А до Я (като например предно-задно-двойно предаване от 0 до 100%) и колата става ПИСТОВ ИЗРОД. Хайде сега да минеме на новините на Фауве: "Приказки под шипковия храст" :D
  • 36 гост

    6 2 Отговор

    До коментар #8 от "Borislav Popov":

    Докато гледаш порно с Мъск и се чешеш, си научил сложна дума . Браво! По принцип вероятно си я прочел и знаеш какво значи, но това не означава ,че си интелигентен.
  • 37 гост

    4 2 Отговор

    До коментар #30 от "гост":

    Това го прочетох в страничката на Бог Мъск, а ние теслерастите знаем, написаното там е АКСИОМА. Това за безплатното придвижване опровергава старите лафове като " Няма безплатен обяд", защото го е казал Бог Мъск, да се слави името му. Докато по цял ден си стоя в къщи и прославям името Му и делото му (Тесла) и мечтая да живея в Норвегия, света около мен се прекланя на дяволски идоли (хубаво време,хубави жени) . Аз съм твърдо вярващ и обичам мъже. Обичам Борето! Не знам само дали е разрешена по канона на Бог Мъск. Ще се допитам до страничката на Тесла.

    Коментиран от #38

  • 38 гост

    5 5 Отговор

    До коментар #37 от "гост":

    Аз живея в Норвегия и имам Тесла, просто за разнообразие дойдох да постоя в китното си пазарджишко село и да покарам детския си Москвич с педали, който между другото е кабрио, хахахаха. Сега заради вируса спряха пътуванията, в Норвегия ме водят карантина болнични и ми плащат, ще излъжа че съм се разболял за да остана в БГ за прайд парада.
  • 39 Ха ха ха

    6 1 Отговор

    До коментар #34 от "Borislav Popov":

    Днес кой е дежурен модератор, ти или ньорвежеца? Хахахаха

    Коментиран от #40

  • 40 Borislav Popov

    4 3 Отговор

    До коментар #39 от "Ха ха ха":

    Ха, арабчето пак е тук! Между другото кажи, ти рязани патладжани ял ли си в Арабия? Еееее забрави да кажеш, този път че караш Порше. А, да! И никой не е като теб!

    Коментиран от #41

  • 41 гост

    5 4 Отговор

    До коментар #40 от "Borislav Popov":

    Започваш леко да ме нервиш. Първо по темата :Тесла е най-хипер-супер електричката на света. Гуру Мъск да се слави името му, е най-супер-великия конструктор на Земята, Марс,Мелмак и части от съзвездието Орион. Нервираш ме, защото започна да пишеш без нито веднъж да споменеш името Му (Мъск). Все още ти се радвам на плоските шеги и обиди към друговерците, но изобщо не споменаваш идола ни Тесла. Ако продължаваш да се дъниш така, ще ти извадя батериите от най-дебелия виб*ратор . Засрами се!
  • 42 незнайко

    1 1 Отговор
    ОТГОВОРЪТ Е НЕ !!!
  • 43 Едно и Девет

    0 3 Отговор
    Само нафтата и 1.9TDI
  • 44 yorval

    2 1 Отговор
    Аз, също така, като добре инфо и точно осведомен човек, смятам, че РЕАЛният отговор би трябвало да звучи така: ТВЪРДО СВАРЕНО - НЕ!!
  • 45 Име

    2 0 Отговор

    До коментар #21 от "Ако беше мотор":

    Проблемът е че Тесла има пари а ВАГ нямат. Абсолютно никой не иска да инвестира във Фолксваген и защо им е. Пазара се движи от иновации а не от едно и също нещо. Затова Тесла е по-скъпа от Фолксваген. Тесла е иноватор. Всяка година нещо ново. Няма и едно нещо което са да казали й да не са направили. Фолксваген не прави иновация не издава нови неща. Няма нищо интересно а сега вече нямат и пари за нови неща. Всичко отива в реклами и да задоволят акционерите. Тесла не дава и една стотинка за реклами. Всичко се прави от Ютюбъри и други инфлуенсъри което е по голямо от всяка една реклама. Един Mr. Beast че кара Тесла и оп 20+ милиона знаят. А в мрежата са десетки хиляди някои дори по големи от него. Инвеститори и банки се бият да дават пари на Тесла държави също. От страна на технология ще минат 10+ години докато се намери някой който поне да достигне Тесла не като продадени коли щото тва няма да стане скоро а като технология
  • 46 AngyBG

    1 0 Отговор

    До коментар #22 от "kjl":

    Да такива са отчетите. Все още Тесла не е излизала на печалба /годишна/. Но това е нормално за развиваща се компания. Правят се огромни инвестиции. А те се правят сещаш се за възвращаемост в бъдеще. Явно нямаш и понятие от бизнес, краткосрочни, дългосрочни и т. н. инвестиции. Не казвам, че Тесла са Супер, Мега... Те все още са монополист в сегмента. Когато имат реална конкуренция, ще си проличи колко силни са. Но е и вярно, че са доста пред останалите: производство на батерии, развиване и налагане на зарядни станции, софтуер (автономност), натрупват опит в производството, логистиката, сервизирането, обслужването и т.н. Ще бъде трудно на традиционните производители, но не и невъзможно. И да бъдещето е на EV превозните средства.
  • 47 AngyBG

    1 0 Отговор

    До коментар #27 от "Какви са тези цифри":

    Толкова е сумата от загубите на годишна база от 2008 до 2019 г. спор няма. И какво от това. То ВАГ плати 30 млрд. глоби само. Направените дългосрочни инвестиции имат възвращаемост. Е ако не се обърка нещо и секнат продажбите. Те тогава едва може да се говори за проблем. Ама като гледам курса на акциите им, явно за сега и в близко бъдеще няма проблем. А като пуснат и всички производствени мощности, и като започнат да излизат на печалба. Според мен следващото голямо предизвикателство пред Тесла (Мъск) е реализацията на колите, когато конвейрите започнат да бълват продукция. Когато се насити пазара. Но до тогава много вода ще изтече...