От Lamborghini разкриха доста подробности за новия си суперкар, чийто официален дебют ще се състои през месец март следващата година в Женева. На практика италианците извадиха на показ почти всички основни харакеристики на новия модел.
Единственото, което все още се пази в тайна, са външността и името на автомобила. Иначе вече е известен моделният индекс, който ще е LP700-4. Според слуховете името на новото Lamborghini ще е или Jota, или Aventador. Папараци направиха снимки на едно от тестовите мулета, но от фотосите не се разбира почти нищо. Истинската визия на автомобила е скрита под силен камуфлаж.
Lamborghini Jota/Aventador е по-дълъг от предшественика си Murcielago със 170 мм, като общата му дължина е 4 780 мм. Широчината обаче е намалена с 20 мм и е 2 030 мм, а височината си остава същатата - 1 130 мм. Междуосието също е по-голямо, при това с 40 мм и достига до 2 700 мм.
Благодарение на широкото използване на алуминий и композитни материали инженерите са успели значително да намалят теглото на автомобила. То е 1 575 килограма, а за сравнение Murcielago тежи 1 805 килограма. Друга новост е дванайсетцилиндровият бензинов двигател с работен обем 6.5 литра и мощност 700 к.с. Неговият максимален въртящ момент е 690 Нм.
Този мотор се комлектова с седемстепенна роботизирана скоростна кутия ISR (Independing Shifting Rod), която е разработена съвместно с небезизвестните производители на спортни трансмисии Graziano. Тази скоростна кутия тежи едва 79 килограма, има само един съединител, но времето, за което превключва предавките, е с 50% по-добро от това на трансмисиите с два съединителя.
Динамичните характеристики на новия италиански бик определено са черешката на тортата. Ускорението от 0 до 100 отнема само 2.9 секунди, а максималната скорост е 350 км/ч. На всичкото отгоре апетитът на новия суперкар е достатъчно скромен. Според официалната информация средният разход на гориво е 17.2 литра на 100 километра пробег.
Lamborghini Jota/Aventador ще бъде "обут" със специално разработени лети джанти с размери 19 и 20 цола. Гумите ще са с размери 255/35 ZR19 отпред и 335/30 ZR20 на задната ос. Още в базовото си изпълнение новото Lamborghini ще бъде снабдено с керамични спирачни дискове с размер 400 мм отпред и 380 мм отзад. Предните дискове се притискат от шестбутални апарати, а задните - от четирибутални.
Суперкарът ще разполага със система, предаваща въртящия момент и към четирите колела. Тя ще бъде снабдена с муфа Haldex четвъто поколение. Продажбите на Lamborghini Jota/Aventador започват през лятото на следващата година, а цената му ще е $500 000. По този начин суперкарът отива в далеч по-престижен сегмент, където конкуренция на практика липсва. Предишните "врагове" Ferrari F599 Fiorano, Porsche 911 Turbo и Aston Martin DBS са значително по-евтини, а Bugatti Veyron, Aston Martin One-77 и очакващия дебют Pagani Zonda C9, са по-скъпи.
От една страна отсъствието на пряка конкуренция ще позволи на марката да поддържа стабилни нива на продажби, но от друга, подобно ценово позициониране едва ли ще превърне новия флагман на компанията в "масов" суперкар, какъвто беше модела Murcielago. За десет години производство от Murcielago бяха продадени 3 099 екземпляра.
20 Декември, 2010 12:41 11 749 43
2.9 секунди до 100 и $500 000 за новото Lambo
Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 M
15:58 08.09.2011
2 kalokasa
15:58 08.09.2011
3 rumpi
ЗА КОЛЕДА ПОЖЕЛАВАМ НА ВСИЧКИ ПО ЕДНА ТАКАВА
ВЕСЕЛИ ПРАЗНИЦИ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Коментиран от #6, #12
15:58 08.09.2011
4 kacko
15:58 08.09.2011
5 4UK
15:58 08.09.2011
6 BatBoikoBatmobila
До коментар #3 от "rumpi":
Само дето ако я караш в града от сфетофар до сфетофар ще ни делят само 2 предавки в най-добрият случай :)ВЕСЕЛИ ПРАЗНИЦИ ! ! !
Коментиран от #14
15:58 08.09.2011
7 Anonymous.
Коментиран от #8
15:58 08.09.2011
8 waltuo
До коментар #7 от "Anonymous.":
Свърши ли?И аз :D
15:58 08.09.2011
9 VOLVO C70
Коментиран от #15
15:58 08.09.2011
10 Н.Димчев
15:58 08.09.2011
11 graver
15:58 08.09.2011
12 pe6o
До коментар #3 от "rumpi":
Stiga 6te se izbiem :D15:58 08.09.2011
13 Хулиган
15:58 08.09.2011
14 rumpi
До коментар #6 от "BatBoikoBatmobila":
тя е автоматик , но си правтова да е проблема:)
15:58 08.09.2011
15 Sade
До коментар #9 от "VOLVO C70":
Ami da GTR-a izobshto ne e unikalen,ama pak shte bie tva lambo s okolo 10 secundi na vsichki pisti..:)Коментиран от #16, #17
15:58 08.09.2011
16 rraptor
До коментар #15 от "Sade":
Я се стегни бе психопат! Само ламбо лп570-4 супер лежера е по-добро от ГТР по пистите пък тва няма да е :D ненормалник си ти май!15:58 08.09.2011
17 VOLVO C70
До коментар #15 от "Sade":
Nali ti kazah da ne usir.6 statiqta be tupan !!! Ni6to nema da bie toq nasran GTR - Ima mnogo koli koito 6te go naakat - kato sa tolko maje da go iskarat na LE MANS 24 da se razpadne za 15 min i da se prikliu4i s "legendata"Коментиран от #20
15:58 08.09.2011
18 gggg
15:58 08.09.2011
19 ххх
Коментиран от #23
15:58 08.09.2011
20 mido77
До коментар #17 от "VOLVO C70":
а ти като у.ираш всички теми ние какво да кажем.много си компетентен във всичко и с това селско волво маи избиваш много комплекси пич.15:58 08.09.2011
21 mido77
15:58 08.09.2011
22 VOLVO C70
15:58 08.09.2011
23 Свети Петър
До коментар #19 от "ххх":
Ферари каквото и да пуснат,най-добре ще е да го държат по шоурумовете си,че ако някой тръгне с него по пътищата,рискува да се самозапали и да ми дойде на гости в най-скоро време !15:58 08.09.2011
24 ReMuS
15:58 08.09.2011
25 PlimP
15:58 08.09.2011
26 PlimP
15:58 08.09.2011
27 mm
Коментиран от #28
15:58 08.09.2011
28 Дошо
До коментар #27 от "mm":
С един тунинг пакет Нисан GTR P800 ще е не само опозиция ами ще го бие където го набара!15:58 08.09.2011
29 VOLVO C70
До коментар #29 от "VOLVO C70":
Prestani s toq nisan be 4ove4e- ni si go karal ni si go vijdal ! kak razbra 4e 6te go bie -ima pokazateli ima k/s ili teglo, ima Nm ima cilindri , turbini i nai vajnoto ka4estven driver !!!!Nisana e evtin kenev za 2 godini da se razpadne -Lamboto e kola za seriozni hora !!Коментиран от #29, #33, #40
15:58 08.09.2011
30 Дошо
До коментар #30 от "Дошо":
Не става въпрос за качество и дали след две години ще се разпадне, а дали има потенциал да обеди в пряк двубой.И от къде знаеш, че не съм го виждал?Що се отнася до качеството знаеш ли, че цената на материалите вложени в Мурсиелаго беше $250000, а то се продаваше за $600000?Коментиран от #30
15:58 08.09.2011
31 VOLVO C70
До коментар #31 от "VOLVO C70":
A toq deto 4ertae na 4ernata daska 40 godini podred modeli na Lambo i si e dal jivota za taq marka za mersi li sedi be pi4! Stra6en s4etovoditel se iskara -da ne bi ti da im osrebqvash fakturite , Ako ne si zabelqzal v italiqnskite bega4ki vinagi izliza ne6to unikalno vse o6te nenalojeno v abtomobilostroeneto -kakto v slu4aq skorostnata mu kutiq i barzoto uskorenie ! Tva sa ne6ta struva6ti pari otdelno markata e dosta skapa , za6toto sled 10 godini 6te karash Lamborgini za 200 000lv ili 100 000 i togava markata 6te go prodade ! A tvoq nisan 6te predstavlqva interes samo v Nadin po tova vreme !!!Коментиран от #31
15:58 08.09.2011
32 gt9
Коментиран от #35
15:58 08.09.2011
33 Хулиган
До коментар #29 от "VOLVO C70":
Дошо,В ПОВЕЧЕТО СЛУЧАИ СЪМ СЪГЛАСЕН С ТЕБ, НО ТОЧНО ТОВА ИЗРЕЧЕНИЕ КАК ГО ИЗМИСЛИ НЕ МОЖАХ ДА РАЗБЕРА !? НАЛИ СЕ СЕЩАШ, ЧЕ ЧЕЛНОТО СЪПРОТИВЛЕНИЕ НА NISSAN GTR Е ПОЧТИ КАТО НА ТИР, А ПОСЛЕДНИТЕ МОДЕЛИ НА LAMBORGHINI СА С ПЕРМАНЕНТНО ДВОЙНО ПРЕДАВАНЕ И ДОСТА ПО-ДОБРА АЕРОДИНАМИКА, ТАКА ЧЕ ... СИ НАПРАВИ САМ ИЗВОДИТЕ ! ПОЗДРАВИ И ОТ МЕН !!!Коментиран от #34
15:58 08.09.2011
34 Дошо
До коментар #33 от "Хулиган":
Хммм виж сега остроумнико това каква е действителната цена на Мурсиелаго го дадоха в едно ТВ предаване като пример за печалбата от редки стоки.(в случая суперспортните автомобили)Не съм седнал да си пиша собствени измишльотини.на тебе ако някой ти каже да се хвърлиш под влак ще го направиш ли?Коментиран от #37
15:58 08.09.2011
35 Дошо
До коментар #32 от "gt9":
А така ли?За Ягуар Е-тайп предполагам си чувал.Той е бил доста евтин за времето си и за динамиката, която предлага.Сега е обект на колекционерските интереси не го търсят от Надин.Сеш се?15:58 08.09.2011
36 gt9
До коментар #36 от "gt9":
остави тия работи ,кажи нещо за аудито на бащатиКоментиран от #36
15:58 08.09.2011
37 Дошо
До коментар #34 от "Дошо":
Ми човек щом Нисана може да пребори на писта доста по-мощно(с 45к.с) Порше911 със задно предаване значи, че неговото задвижване никак не е лошо дори напротив.Не вярвам и челното му съпротивление да е много по-лошо от това на Поршето щом дава по-добри времена, а е и доста по-тежък.Това за тунинг пакета ми хрумна от клиповете в youtube.Вярвам виждал си на какво е способен един GTR P800.За Cx (някъде съм го срещал и Cd) недей да съдиш само по масивната предница.За GTR той е 0,26!Което си е много добре.Ще си изненадан да научиш колко е този коеф. на Макларън Ф1 - 0.31.На Ферари Ф40 е 0,34.Ако невярваш провери.
Поздрави и на теб!
15:58 08.09.2011
38 Хулиган
До коментар #38 от "Хулиган":
КАТО ИЗЛЕЗЕ ТОВА НОВО LAMBORGHINI, ЩЕ РАЗБЕРЕМ КОЙ ТОЧНО МОЖЕ ДА ГО ПРЕБОРИ ! МНОГО МАЛКО КОЛИ ИМА С ТАКОВА УСКОРЕНИЕ !Коментиран от #38
15:58 08.09.2011
39 Дошо
До коментар #39 от "Дошо":
ДА прав си няма какво да се спори.Като дойде време ще си покаже.Коментиран от #39
15:58 08.09.2011
40 PlimP
До коментар #29 от "VOLVO C70":
gospodii, mi 6to ne go napraviat P8000 tapia GTR, mojebi 6toto niama koi da go kupi, 6toto cenata mu 6te e bezbojna i sled 15 godini edvali 6te struva 2-pati pove4e otkolkoto, kogato e bil nov :D, 6toto e tapo nintendo, igra4ka za pi6lemeta, koiato pro6tava vsiaka gre6ka, v takava kola niama trapka, ne iziskva koi znae kvi umenia zad volana, a taka e bezinteresno :), za da ne pravi6 tapi izkazvania po4eti malko otnosno McLaren F1 i 6te razbere6 6to e unikalen15:58 08.09.2011
41 PlimP
15:58 08.09.2011
42 Sade
15:58 08.09.2011
43 VOLVO C70
До коментар #43 от "VOLVO C70":
Te sa barovci be ! 90 000 eu ne sa pari za tqh! E sa si prodavat Primera-ta dodavat o6te 89 600EU i utre sa sas GTR - ti ni6to new znaesh ! I sled 1 godina i GTR-a e na sa6tite pari kato primerata 6toto see razskarcal kato marshrutka!!!Коментиран от #43
15:58 08.09.2011