Last news in Fakti

14 Август, 2012 10:09 26 467 145

Инспектор Красимир Костов:"Запалените фарове ограничават пътните злополуки"

  • пътна полиция-
  • закон за движение по пътищата-
  • фарове-
  • красимир костов

Вече са в сила промените в Закона за движение по пътищата, най-обсъжданата от които е въвеждането на задължително целогодишно каране със запалени светлини. Мненията по темата определено са на двата полюса - едни одобряват тази промяна в Закона, а според други това е безмислено, защото единственият ефект от мярката е повишаване на разхода на гориво. За мнение по темата попитахме Красимир Костов - главен инспектор в Пътна полиция при Генерална дирекция "Национална полиция". Ето и становището на полицията за задължителните светлини.

Красимир Костов: "Само преди няколко дни, когато влязоха в сила измененията и допълненията на Закона за движение по пътищата, над 70% от шофьорите в градски и извънградски условия се движеха по свое желание, без да е задължително, с включени фарове на къси светлини. Като имаме предвид, че хората зад волана много рядко, по изключение правят нещо на пътя, без да е ЗАДЪЛЖИТЕЛНО, можем да оценим куриозността на този факт! Единственото обяснение е, че шофьорите масово са единодушни за полезния за тяхната безопасност навик - да се движат с включени фарове. Няма друга по-логична мотивация и обяснение!"
 
Инспектор Костов продължава излагането на полицейската теза по следния начин. "Можете сами да зададете въпроси на хора, които и преди въвеждане на задължението са карали и в по-светло с включени фарове. Убеден съм, че ще потвърдят нашето становище. Да си видим за другите на пътя по-добре, колкото е възможно по-отрано - това е едно от разковничетата за безопасно движение. Със запалени светлини останалите участници в движението възприемат твоя автомобил, който примерно е трудно забележим в сумрака или пък защото е с тъмен цвят в сенчест участък, много по-отдалече. Тогава и по-агресивните водачи се отказват да започнат изпреварване - запалените фарове ги респектират и възпират."
 
За нуждата от светлини през деня в градски условия инспектор Костов изтъкна следното становище: "Когато слабо виждащ възрастен човек се кани да пресече платното, той също се отказва на момента, забелязал отдалече включените фарове. На кръстовище в градски условия, когато шофьорът трябва да приеме и реагира на голям обем, бързо променяща се информация в динамиката на движението, при включени фарове той мигновено идентифицира приближаващ автомобил - с периферното си зрение, но това му е достатъчно да намали или да не предприеме опасна маневра!"
 
Красимир Костов завърши темата така "Добре виждащият и най-вече добре видимият винаги е в по-голяма изгода за безопасността на движението по пътищата. Тази мярка ще помогне определено за значително ограничаване на пътните злополуки, въпреки много и различни коментари на несъгласие. Намалението на пострадалите през последните четири години се дължи определено и на ефекта на включените фарове през деня!"
 
Ако не сте съгласни или искате да чуете мнението на "Пътна полиция" по други въпроси свързани с дейността на пътните полицаи, можете да зададете онлайн своите въпроси към главен инспектор Красимир Костов до 17 август в нашето ProИнтервю


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Писна Ми

    7 4 Отговор
    Аман от малоумни закони. Това е поредния опит на ГРОБ да отклонят вниманието от жизнено важни проблеми, като непрекъснатото безпричинно поскъпване на горивата, ел.енергията, а от там и всичко по веригата. А сега хер Флик обещава /не предизборно/ повишение на пенсии и мин. заплата.Е и ?! Кервана си върви, кучетата си лаят и нищо чудно от догодина да караме я на клаксон, я на отворени прозорци ?! Аман !

    Коментиран от #95

  • 2 марито марито

    9 2 Отговор
    До година ще задължават да се монтира и по един боен фар на тавана на превозното средство,че тия идвали слаби!!!
  • 3 Станимир Христов

    6 4 Отговор
    Според мен е абсолютно БЕЗУМИЕ да се кара на включени къси светлини при 40градуса във градски условия. За извън града съм съгласен но ..., остава и следният въпрос когато в един голям град се включат светлините на всички движещи се автомобили това колко повишава температурата?, освен това постоянното каране на фарове причинява избледняване на рефлектора и във един даден момент той не свети когато ти трябва най-много а именно нощем, другото е належащата по-честа подмяна на акумолатори които трябва да бъдат преработвани някъде(а във тях си има достатъчно отровни компоненти)....
  • 4 Pepo

    6 2 Отговор
    Определено като се движим извънградско с пуснати фарове преценката за отсреща движещия е много по-лесна и точна (поне за мен) а колкото до пуснати светлини в града невиждам плюсове.
  • 5 Стефан Бистреков

    8 4 Отговор
    Слънчасахте господа , извън населено място може би Да , ама в ГРАДА , август 40 градуса , слънцето ви свети в очите , какви фарове ? 20 лв за КАТАДЖИЯТА нали ??? А глобалното затопляне я пипни фара госидин инспектор след няколкочасово каране в София ???
    ПРЕПОДАВАТЕЛ-ИНСТРУКТОР!!!
  • 6 Кофти

    7 1 Отговор
    В Скандинавските страни може и да има смисъл, ама в БГ... :/ Даже в Германия не е задължително! Тъпотии, гледат да отклоняват вниманието само и да отчитат дейност.. Сигурен сум, че си нямат идея защо в страните, където е задължително, се прави и по какви съображения, но въпреки това си го прокарват тъпия закон...
  • 7 ahaha

    2 2 Отговор
    az sum za farovete! no v grada gabariti ot april do noemvri , v samia zimen sezon na kusi! izvungradsko e qsno 4e celogodi6no triabva kusi! ako se prieme taka sum za! pisna mi ot mrusni koli v muglata da mi izka4at pod nosa i s ihidna usmivka nasre6ta da mi se razminavat na edna boia raztoianie! kru6kite za farove sa po 2lv.! ooo imate xenon na kredit? imate s classe na kredit i edvam pokrivate lizinga i edni farove za smiana vi dokarvat do falit? ami togava ne budete orientalski bulgaristanzi i si kupete normalna kola! zaradi va6ata psicho-tupotia az ne smiatam da zagivam! prodaite panelkata i si kupete xenon za s classeto :) muahaha
  • 8 Разумен шофьор

    5 7 Отговор
    Продайте си колите, щом ви е скъпо, приберете ги по дворове и гаражи (ТОВА НЕ СА МАГАЗИНЧЕТА, А ГАРАЖИ!!!), а не да задръстват улиците, особено фирмените баничарки и микробуси. Ако се затегнат и прегледите, та половината дараци да отидат за скрап, много ще се облекчи движението.
    "Качило се секо на кола и писка":)

    Коментиран от #16, #28

  • 9 ххх

    7 1 Отговор
    Извънградско- задължително
    Градско- спорен въпрос
  • 10 avtomobilen_fen

    9 1 Отговор
    Добре, а някой замисли ли се за следната ситуация: Да речем, че си търся части за автомобила. Спирам на първия магазин, търсените от мен ги няма, продавача ме праща при негов колега в другата пресечка. Качвам се и отивам до другата пресечка на по пътя съм пропуснал да си пусна фаровете след като цял ден само ги щракам. Спира ме някъв патрул и ми пише акт/фиш. Градско е безсмислено според мен. Можете да се опитате да ме затапите с това, че по тая логика и колана може да забравя да си сложа, ако съм за една пресечка. Много често не го слагам, но малко трудно можеш да не усетиш кога нещо не те пристяга към седалката.
  • 11 beast

    8 2 Отговор
    Целта на този закон е да събере някой лев в държавата чрез скапаните си закони събират пари от народа защото няма от къде иначе , чрез данъци , актове , фишове и всякакви такива ...
  • 12 audi

    9 2 Отговор
    Аз съм против. Като е кофти времето си пусках фаровете даже и когато не беше задължително. Мрачно, вали искам да ме виждат.
    Ама с тая ярко червена кола, при тва слънчево време ако някой разчита да ми види заради фаровете по-добре да не се качва изобщо.
    Не сме някоя скандинавска страна дето по половин година не виждат слънце.
    Тука станахме като жабата дето видяла че подковават коня и тя вдигнала крачето.

    Коментиран от #30

  • 13 Patanov

    12 0 Отговор
    През деня в града с пуснати фарове - няма смисъл. По-интересно ми е обаче какво да правя като ми изгори крушка - да си хвана такси, за да отида да си купя крушка или да извикам пътна помощ да закара колата до сервиз? Кой полицай ще повярва, че току що ми е изгоряла крушката?!?
  • 14 Бананова република

    9 0 Отговор
    Вече няколко дена сме на фарове ,а бюлетина с катастрофите се е увеличил ,в щатите имаше проучване което доказа че фаровете в града са не ефективни през деня така че остава общото мнение че всичко е за пари и то парите на бедния ,крушки,акумолатор ,рефлектори,алтернатор по висок разход е вижте колко хора са облагодетествани по веригата и накрая катастрофите все същите,а забравих и "родната полиция"тя печели най много от цялата далавера.
  • 15 туриста

    8 2 Отговор
    Това са фаровете в града е ПЪЛНА ПРОСТОТИЯ. Да направят светли кърстовища, зебри, да сложат камери и бордюри, а не да светим като лампи
  • 16 Станимир Христов

    1 3 Отговор

    До коментар #8 от "Разумен шофьор":

    ти защо не си смениш ника от "разумен шофьор" на "м...умен шофьор"-повече ще ти отива явно..., нищо лично просто изказванетоти е доста повърхостно приятелю...хайде със здраве.
  • 17 cory

    5 1 Отговор
    Краси говориш пълни глупости, хората възрастни или не виждат камион или автобус който идва към тях и пак не се притесняват да минат на червено или да направят друг вид нарушение. Как пуснатите фарове биха ги спряли. Отговора е, По никакъв начин.
  • 18 cory

    3 0 Отговор
    Можеш да питаш твойте колеги от пътна полиция, те ще ти го обяснят наи-добре.
  • 19 aaaaa

    5 0 Отговор
    palni gluposti krasi
  • 20 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 21 Тони

    2 6 Отговор
    Много помагат. Лично съм се убедил в това. Всеки който казва, че няма разлика НЕ кара автомобил.
  • 22 The Bear

    5 2 Отговор
    Малоумен закон В северните страни още се колебаят дали са прави като са го въвели, и за това се монтират дневни светлини. В Германия пък не е задължително освен през зимата. У нас - решиха да са по-вярващи от папата и да го въведат - а това е меко казано иди..отско решение без никакъв реален ефект върху безопасността, но влачещ след себе си куп негативни последици - повишаване на излъчваната топлина, повишена консумация на гориво, предпоставки за създаване на стереотип (навик) у водачите да очакват всички да са с включени светлини и да притъпят вниманието си към неосветени обекти или МПС със внезапно получена нередност - и така предпоставка за катастрофи, по-бърза загуба на качества на рефлекторите на фаровете и съответно повече заслепяване на отсрещните водачи или недоосветяване на пътя - и двете водещи до по-висок риск от сблъсък, предпоставка и за повече актове и/или нерегламентирано олекване на джоба при пътни проверки на коли с прясно изгорели крушки (не на всички модели човек може сам да си ги смени дори да си носи резервна) и т.н. Въобще - бесен съм, че нищо не може да се направи по случая - наистина това е почесване там дето не сърби, а раната не се забелязва...
  • 23 Димитър Петров

    7 1 Отговор
    Абе Тони , май ти не караш автомибил, я да видим колко лесно ще видиш мигача на отсрещния при пуснат фар . Ама като дрънкате че си и вярвате
  • 24 skier

    2 7 Отговор
    ТЕЗИ, КОИТО СА ПРОТИВ КАРАНЕТО НА ФАРОВЕ ПОДЛЕЖАТ НА СЪД. ЕДИН ЧОВЕШКИ ЖИВОТ ДА БЪДЕ СПАСЕН БЛАГОДАРЕНИЕ НА ЗАПАЛЕНИ СВЕТЛИНИ Е ДОСТАТЪЧНО ОСНОВАНИЕ ДА СЕ КАРА ДЕНОНОЩНО СЪС ЗАПАЛЕНИ ФАРОВЕ. КАК НЕ ГО РАЗБИРАТЕ, ПРОСТО НЕ ЗНАМ!

    Коментиран от #32

  • 25 Костадин Ризов

    1 2 Отговор
    Ako ti si id..ti, ne ni pravi i nas na takiva!!!
  • 26 Ганьо Балкански

    2 3 Отговор
    Интересно е да се прочете във коментарите мнението на "невероятно интелигентната" прослойка на обществото - авто-инструкторите! Аз лично по-големи простаци, невъзпитани и недодялани хора от авто-инструкторите не съм виждал. Могат само да седят по цял ден в кочината, да плямпат глупости, да свиркат по мадамите и да разсъждават по всички теми. А резултата от тяхната работа е видим за всички - пълна кошница с негодни шофьори, нечували за правилник за движение, неразбиращи какво значи да си Водач на автомобил, без грам чувство за отговорност на пътя. Автоинструкторите са производителите на убийците на пътя! Затова ми е много драго да чуя, че имат мнение и по тоя въпрос, та и дори със самочувствие отбелязват, че са "ПРЕПОДАВАТЕЛ-ИНСТРУКТОР!!!"

    Със запалени светлини се вижда автомобила от по-рано и от по-далече. Това е 100% независимо 50 градуса ли е или супер слънце. Вече всеки може да си прави сметките кое му е по-важно, да се вижда или да спести стотинките. А за големите спестовници може да спрат да се стрелкат по светофарите и ще спестят много повече от колкото ще изгорят на фарове.
  • 27 122

    4 1 Отговор
    Глупости, то някой "пенсионер" си не вижда, а ти и 10 фара да си пуснал, той няма да те види. Така че според мен смисъл от това няма...
  • 28 PlimP

    3 0 Отговор

    До коментар #8 от "Разумен шофьор":

    8, ти що си мислиш, че твоята "нова" 10-годишна кола не е дърак, или че е на реални 100 и не знам си колко километра, спукали са и шушоните от каране, но ти бъди горд водач :D, не си мислете, че ако затегнат прегледите с по-новите коли ще минете, най-малкото заради великите ви катализатори, щото на 80% от колите втора злоупотреба им е заминал мноого отдавна, щото реално погледнато с моето дърто опелче, което е извън всякви EURO норми ще покрия изискванията ,които са заложени за моделът и годините си oт пройзводителя, въпросът е дали "новите" стари колици, които юркате могат да си защитят EURO 3-то(примерно), което са покривали, когато са биле нови, в 99.9% от случайте отговорът е НЕ, колкото и да ви е неприятно, а пък да не говорим за изправност на спирачки, светлини, ходова част и прочие, за да имаш изрядно МПС просто трябва да се бръкнеш в джоба, но истината боли, няма значение от възръстта му, иска се яко даване на кинти
  • 29 Експерт

    11 1 Отговор
    За този закон мага да кажа само,че е закон на отделни лобита.
    1.Разход на гориво - отиваш на бензиностанцията
    2.Съкращаване на живота на акумулатора - отиваш в магазина
    3.Изгоряла лампа на фар - глоба с фиш и отиваш в магазина
    Иначе относно безопасността на пътя няма никакво значение.
    Видимостта през деня би трябвало да не е проблем за хора с нормално зрение.Главния проблем за ПТП е високата скорост и употребата на алкохол от страна на водачите.Това ви го казвам като вещо лице по ПТП.
  • 30 Тодор

    2 4 Отговор

    До коментар #12 от "audi":

    Има си устройства , които си пускат светлините , без намесата на водача ! Препоръчвам монтаж на такова !
  • 31 valio

    6 1 Отговор
    Само се чудат как да вземат парите на хората аз предлагам да се саздаде закон за политическите крадцикоито разграбиха дарйавицата ни. Та закона да екоито политик открадне от дарйаватанезависимо каква сумав размер от 1 до 100000000лв да се наказва сразтрел от хората нчкои не е ли е сагласен с мен вапреки че това нама да стане реалност.
  • 32 PlimP

    8 0 Отговор

    До коментар #24 от "skier":

    24, ако си караме по правилата, фарове денем не ни трябват, тва много добре го знаете всички, тея закони не са писани от прости хора, но са за прости хора, лошото е че сегашните управляващи са прости хора и пишат прости закони, тея 50км/ч в града не случайно са 50, а не 80, просто е установено, че с такава скорост има достатъчно време за реакция, дори и 60 да са, пак има време, а ти си фъркай с 70 или 80 и карай спокоен с включени фарове, пък ако се случи нещо, да знаеш, че като си с пуснати фарове законите на физиката "не" въжат :D
  • 33 николай маринов

    5 1 Отговор
    Не ми стана ясно защо ни занимават с мнението на някакъв милиционер .
  • 34 цветомир маринов

    2 1 Отговор
    farovete z sa za ne6tastnizi na dobria 6ofior mu triabva pat
  • 35 manqka

    4 2 Отговор
    Това го правят зареди ш...ните пешеходци те нека си изградят навика да пресичат на ПЕШЕХОДНА ПЪТЕКА и да се ОГЛЕЖДАТ НАЛЯВО И НАДЯСНО пък да видим дали ще има пострадали... Бягат мушкат се между колите като някой мравки как няма да има ударени и убити... през деня фарове не са нужни това не е мъгла или дъжд... Направете глобата за пешеходци 200лв и до 1 месец затвор и гледайте серира... Трябва да има култура
  • 36 мнение

    4 1 Отговор
    Искам някой да извади неоспорими доказателства , че фаровете през слънчев ден намаляват броя на катастрофите.
    Тези алабализми казани от някакво инспекторче не са довод.
    Аз мога да ви кажа че за 10 часа светене 100 вата консуматори правят 1киловат час енергия хвърлена на вятъра.
    Ако сметнем това за 1 милион МПС прави 1 гигават час.Това означава например 6ти блок на АЕЦ Белене да работи 1 час всеки ден защото на инспектор еди кой си и на някои други умни глави им се струвало , че така ще спаднат произшествията.

    Ако имаше такива неоспорими доказателства във Франция например фаровете също щяха да са задължителни.Такива мъгляви тълкувания явно са удобни на някои кръгове , които искат да понапълнят хазната с глоби.Естесвено и броя на сменените ел.лампи ще нарастне.....
    Напоследък сме свидетели на все такива уж с грижа за хората мероприятия.
    Фъндъкова с грижа за хората реши да разшири зоните за платено паркиране и да увеличи таксите им.Къде са отишли тези такси до сега не се знае.
    КАТ реши да поръча на определената за целта фирма 170 камери по 50 000 лева.Щели да се изплатят бързо....а дали струват 50 000 не се знае.
    И всичко е с грижа за хората.Всички други проблеми са решени и вече сме опрели до такива "важни" мероприятия.

  • 37 Димитър Найденов

    3 1 Отговор
    До manqka:
    Професионален шофьор съм от 1980г. с около 1000000км. стаж.
    Искам да ти припомня , че преди да станеш такъв голям майстор на
    волана си бил ш...н пешеходец !
  • 38 Lyd1q

    3 1 Отговор
    пълна тапотиа с тея фарове да не сме слепи бе :X не мога да видя отсрещния ли или кво :X
  • 39 Иван Костов

    3 0 Отговор
    Pak vsi4ko e edna golqma dalavera!
  • 40 Маняка отвръща на удара

    0 3 Отговор
    До: Димитър Найденов (Кен Блок) супер турбо професионалният състезател с 1000 години стаж и 392094293 км зад волана. Ей лек първо не обиждай гледай си тирчето и слагай магнити и чертай тахо шайби. Не не се мисли за голям шофьор щото по лесно се кара тир отколкото кола по добра видимост (в повечето случай от ПТП се оцелява защото си на 3 метра над пътя) с огранител до 90. И аз имам категории но не се хваля? Така че по добре е да няма скачащи слепи и глухи баби и дядовци с бастунки който не се оглеждат и припкат подрир колата. Тира се кара 90% извънградско така че рядко виждаш пешеходец. А да в Турция няма забрани за тирове можеш да влезеш навсякъде. Аиде стига са фука. Най-добрият супер турбо състезател...
  • 41 Маняка

    4 0 Отговор
    И аз карам и аз ходя. Гледам да пресичам на пътека и на ЗЕЛЕНО. Ако нямам тази възможност изчаквам най-добрият никъде не бързам с 50-80 секунди никаква няма да е свърша!
  • 42 простия

    4 1 Отговор
    Не знам какви са тези глупави мерки, пуснати фарове. Дрън Дрън. Фаровете се използват при намалена видимост пред тъмната част на денонощието. Ако си мислите, че ще спасите 10000 човека на година защото сте си пуснали фаровете, аз предлагам да сложим ограничение на скоростта от 2 километра в час. Мисълта ми е, че щом си шофиор по презумция си минал изпит, очен предлед и не си офигофрен, ако обаче не е така то тогава не трябва да имаш книжка. Слепите да не карат кола.
  • 43 Митко

    4 1 Отговор
    Разни мнения, разни доводи, много глупости но и много истини.
    Истина е че като сметнеш разхода на всичките автомобили се получава главозамайваща сума изразходена енергия. Обаче е истина че коал със запалени фарове се вижда от километър. Защо във Франция не е така. Ами във Франция се спазват правилата. Аз всеки ден карам между 40 и 60 км градско без да съм бакшиш или доставчик. Това са ми километрите за да отида на работа и да свърша няколко задачи. Е ако съм полицай ще прибирам по 20 талона на час. Масово шофьорите не знаят правилника и не могат да мислят докато карат. Всеки кара като на нивата и не знае елементарните неща при навлизане в кръстовище, кръгово или какво да направи когато паркира.
    Затова не само фарове ами и с клаксон трябва да се кара тук.
  • 44 Цветелина Георгиева

    1 4 Отговор
    явно на вас не ви се е случвало , на тъмен фон (гора , храсти и т.н) да се задава някакъв тъмен мрусен изгнил пробит дарак, който изглежда далеч в първия момент. + на този закон е, че ще се напишат повечко глоби на келешите, които са се стиснали да дадът 10 лева за комплект крушки и ми патрулират като фантоми през ноща. Иначе кафетата пълни, а българина няма пари за крушки, а да забраших да пушиш е по важно от това да не отидеш в затвора, защото си сгазил някого.
  • 45 петак

    4 0 Отговор
    В петък връщаики се по варненската меко казано магистрала имаше едиа запален автобус и един обърнат ТИР.100% съм сигурен че причината е била незапалени фарове през светлата част на деня.Някои автомобили си слагат и светлини на покрива за допълнителна сигурност.На вниманието на инспектора-Да се бмени по закон всички да си сложат на покрива на колите допълнителни светлини.В интерес на сигурността!!!
  • 46 капитен

    5 0 Отговор
    тази простотия с фаровете през деня е още една възможност да се пълнят джобовете на пътните полицаи
  • 47 Л.Н.

    2 3 Отговор
    Аз пък винаги си карам на фарове, не знам какъв ви е проблема.....

    Коментиран от #66

  • 48 стресирана

    5 1 Отговор
    Ако искам да ме виждат отдалече, щото летя със 150 км и искам да ми отстъпват място, ще си ги пусна и аз. Ако искам да съм видима в дъжда или здрача, също. Но в страната на абсурдите и полицейското извиване на ръце трябва да ни се налага всичко, да ни стресират постоянно, да не се чувстваме никога конфортно и ако малко се отпуснем – прас по джоба. Не стига ли тежката пътна обстановка, дупките и волните пешеходци, затворените улици и ремонтите, че да трябва и като луда да търча, щото съм си забравила фаровете светнати. Стрес, стрес, стрес отвсякъде и пари...Срамота! Ами с нетърпение чакам катастрофите да са намалели с 50 процента. Тогава бих се замислила за ползата от фаровете. Иначе ясно – пореден пладнешки грабеж.
  • 49 гост

    4 1 Отговор
    Чета,чета,и се чудя от къде толкова компетентност.АЗ като човек имащ многогодишен стаж и стотици хиляди километри зад гърба си,в БГ. и извън страната ви казвам, че тази промяна в закона не е за нормалните мислещи водачи , а за хилядите с купени книжки ,мамини и татини дечица.Какво имам в предвид-помислете какво става сутрин
  • 50 гост

    3 1 Отговор
    Да си довърша мисалта, какво става сутрин,или през късния следобед когато слънцето е ниско пред вас да речем, ако отсрещия водач не е със пуснати светлини в определен момент може и да не го видите,или когато има мъгла.лично аз съм срещал хиляди пъти водачи които в такава обстановка са без светлини-за тези точно имах в предвид,тези които не им грее фурната.
  • 51 чунгел

    5 0 Отговор
    откога ченгетата казват кое как е??? тук си личи прозрачният опит да КРАДАТ ПАРИТЕ ВИ по пътя и депутатските к..ви да виждат по-лесно насрещните(десният с предимство вече ще е невидим!!!) НО ОБЯСНИ ГО ТОВА НА КУХА КРАТУНА - АДЕ ДЕ! ДА Е ЧЕП, ДА МУ ГО НАБИЕШ - АКЪЛ НЕ МОЖЕ !!!!!!!!!!!!!!
  • 52 Ина

    7 1 Отговор
    Сигурно това е пак нещо лобистко - търговците на горива ще са много доволни, та ако не са си го прокарали те. Изобщо, в нашата държава който си поиска, си въвежда нови правилници и закончета, стига да има някой близък там горе, или пък си го купува, та да се пълнят нечии джобчета - и за катаджиите е добре дошло. Напоследък е настъпило голямото лапане - от глоби, такси, данъци, осигуровки, застраховки - всичко се вдига, или нещо ново се въвежда - и така - докато издържим, пък като пукнем, после ще му мислим.
  • 53 Жоро

    1 1 Отговор
    Как се увеличава разхода на гориво при запалени фарове ? Някой с две думи ,ще може ли да ми обясни....БЛАГОДАРЯ предварително.

    Коментиран от #57

  • 54 Експерт

    4 0 Отговор
    От Експерта до
    Жоро:"Как се увеличава разхода на гориво при запалени фарове?"
    Най простото обяснение е като се качиш в автомобил с бордови компютър и го запалиш на празен ход и виждаш моментният разход на гориво.След това включваш фаровете и пак поглеждаш разхода и ти става ясно.Генератора почва да се товари за да произвежда ток.
  • 55 nekaf

    4 1 Отговор
    Повечето нови коли имат опция на компютъра след запалване на двигателя да влязат в режим ДРЛ(дневни светлини) и просто хората не го сменят всеки ноември и март ами си карат, ей за тва голям процент карат на къси КОСТОВ!
  • 56 Костадин Лазаров

    4 0 Отговор
    Служителите на пътна полиция,както и някой от депутатите да покажат в близките дни по БНТ един случай на ПТП,който е станал,поради причина че не са били включени късите светлини в светлата част от деня.Ако ли не-отменете тази велика ГЛУПОСТ!!!
  • 57 лальо кисьов

    2 0 Отговор

    До коментар #53 от "Жоро":

    а как се каква разхода при климатик същата работа ти работиш ли без пари
  • 58 kostov

    4 0 Отговор
    По-голяма глупост от това изявление на майор Костов не бях чел ама той няма какво друго и да каже иначе ще му отрежат квитанциите. Като толкова много сме искали да караме със светнати фарове интересно защо не сме го правили досега.
  • 59 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 60 natürlich

    3 0 Отговор
    Ot dulgogodi6nite mi nabliudenia za priemaneto na tupi zakon4eta v na6ata mila tatkovina sum ostanovil 4e te vinagi imat cel da oblagodetelstvat niakoi ili grupa hora vie se zamislete koi e zainteresovan ot to4no tova zakon4e farove-konsumacia-gorivo-LUK
    oil. p.s. Sorry za latinicata.
  • 61 6.5/100

    1 7 Отговор
    Абе хора недейте да говорите глупости!!!Закона наистина е добър и така трябва да бъде, защото който не е пътувал по-извънградски двулентов път на него няма да му ясно.Дали ще е светло или сумрак най-добре е да те виждат и ти да виждаж другите колкото се може по-отрано.
  • 62 батко

    6 0 Отговор
    аз карам през цялата година на фарове......но да ти го налагат на сила наистина е малоумна работа, и ще обясня защо!!!! До сега като забележа че имам изгоряла крушка в светлата част на деня спокойно карам до най-близката бензиностанция или магазин и си купувам крушка(ако естествено нямам в себе си резервна и я сменям).а сега трябва да треперя да не ме спре онзи индивид с въпроса "и кво прайм сега " все едно си престъпник, и ще те опука 50лв. без да му мигне окото!!!! А всъщност когато имаш изгоряла крушка би трябвало да има само забележка, а когато не светят и двата фара тогава може да има и глоба.... но и аз като повечето коментиращи подкрепям тезата че основната цел на управляващите е да събират пари , а не че им пука за човешкия живот!!! ако греша нека г-н Костов ми каже кое повече застрашава живота , дупки колкото бомбени ями по пътищата или изгоряла крушка в светлата част на деня??????????
  • 63 сиртаки

    7 0 Отговор
    ПЪЛНИ ГЛУПОСТИ ... ИМА ТОЛКОВА КРЕТЕНИ И ПЕНСИОНЕРИ ПО ПЪТИЩАТА ЧЕ СЕГА СИ КАРАТ НА ДЪЛГИ СВЕТЛИНИ , ПЪК И ВКЛЮЧИЛИ И ХАЛОГЕНИТЕ И СВЕТЛИНИТЕ ЗА МЪГЛА ...АЗ ИМ ВИКАМ , ДА ВЗЕМАТ И ПО ЕДНО ФЕНЕРЧЕ ДА СИ СВЕТЯТ И С НЕГО ....
  • 64 стига глупости

    8 0 Отговор
    Искам майорчето да каже след като в Австрия въведоха преди време светлините защо след това ги премахнаха.Защо в Германия,Франция и ред други държави никой умник не се е сетил да гласува такъв закон.
    Хайде не ни правете на балами не сме всички тука с килийно образование или школата Симеоново.
    В тази държава всичко се прави за да се събират и усвояват пари.
    Примери много и този е точно един от тях.
  • 65 Владислав Пенчев

    6 0 Отговор
    Полицай и логика :) Щом много хора го правят това НЕ ЗНАЧИ, че е правилно! Това ли им е железния аргумент? Ами по тази логика, над 50% от българите са пушачи, значи пушенето е правилно, нека стане задължително. Яжте л..на, милиони мухи не може да грешат.
  • 66 учуден

    4 0 Отговор

    До коментар #47 от "Л.Н.":

    ми сигурно крушчиците са ти по две левчета-но на повечето дето караме коли са по 50 -60 лв. на бройка
  • 67 Владимир Николов

    5 0 Отговор
    Не виждам кой печели от този закон. Създателите му по-скоро губят.Те са си същите както преди гласуването му, но вече всички го знаят. Ще плащаме повече за гориво, крушки, глоби и рушвети и ще дишаме още по-мръсен въздух. Като гледам по пътищата си е същото клане. Фаровете не успяват да спрат идиотите, трябва си дърво, канавка, кола, камион, влак и т.н. Тия неща ги имаше и преди закона. Катаджиите можеше да намажат, ама при 50лв глоба, колко могат да изпросят? Най-много двайсетачка, ама нея те си я имат още щом те спрат, без да ти гледат светлините. Общо взето законът е добър, всички са прее.ани горе-долу по равно.
  • 68 georgi stefanov

    2 1 Отговор
    az ne sam saglasen s vas kolegi ne 4esno spyamo naroda da se globyava za svetlini po50lv. ako ne si gi vklq4il i to zaradi nyakvi si peshligarcheta deto karat s 180-200km/h.kato stse svetne ei tam v nyakoi derek ida svetqt farovete ida ne svetqt fayda nema zasto mnogo postochovekaikolata stanali na akordeon te farove mu tarset
    kvo pri sveti petar li ste sveti]
  • 69 Куку

    3 1 Отговор
    Според мен би трябвало само извън града да се кара на фарове.В градски условия и в тези задръствания да си пускаш фаровете за по - голяма безопасност ,а в същия момент да висиш като сопол по светофарите е абсурдно.
  • 70 FRIDAM

    2 0 Отговор
    По смотана от на6ата даржава ниама.Аз несам видял в Гарциа и други страни от e.u дасветиат фаровете през дениа асвен скандинавските но там знаем за6то.Това е според мене депотатите се занимават глупости както вси4ко в таиа даржава освен каде каде по важните не6такоито са от далги годин и се знаиат.Ам види6 ли ти те за тех това е направ ред това било наи важно.А 6то не измениат закона за заплатите толкова барзо както измениха за фаровете.Това е полицеиска даржава и оправлива6тите се 4удат как да напалнат хазната за да пла6тат пенсиите на на6ите родители 6тото пенсиониа фонд отиде в сметките им оставиам ви да си правите изводите сами
  • 71 adn

    0 2 Отговор
    само с включени фарове! задръстванията не са в цяла София.
  • 72 хаха

    2 0 Отговор
    Твърно против! Единствено бензиностанциите и продавачите на автоаксесоари печелят от тази изцепка на тия дето са го решили !! Но бъдете сигурни че след време ще ви извадят фалшива статистика която ще показва колко са намалели злополуките.... а колко са се увеличили нивата на вредни емисии , никой няма да спомене....
  • 73 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 74 Радо

    2 0 Отговор
    Зле скалъпена статия ако имаше ефект най развитите страни досега да бяха ги въвели . Всичко е интереси и лобита като се кара на фарове разхода на гориво се увеличава крушки акумулатор май ГЕРБ така мислят да стимулират икономиката. Гледат и последната стотинка да извадят от продъненият джоб на Българина.
  • 75 ПИСНА МИ!

    2 1 Отговор
    СМЪРТ БЕ, СМЪРТ ЗА ТИЯ УПРАВНИЦИ ДЕТО НИ МУФТАТ ПО ТОЗИ НЕХУМАНЕН НАЧИН!!! ДО КОГА ЩЕ ТЪРПИМ ТОЛКОВА ЛИ СМЕ ПРОСТИ, ЧЕ НЕ МОЖЕМ ДА СЕ ДИГНЕМ НА ЕДИН Ш....Н ПРОТЕСТ??? ЕДВА ЛИ ИМА ТОЛКОВА ПРОСТ НАРОД ПО СВЕТА :х:х НЯКОЙ ДЕН ЩЕ МИ КИПНЕ И ШЕ ГИ РАЗСТРЕЛЯМ СИЧКИТЕ!!!
  • 76 Борислав Рангелов

    0 1 Отговор
    Определено автомобилите се забелязват по-бързо,винаги съм карал на фарове ! Но дали днес двете патрулки ,които видях без фарове, милиционерите са се сетили да се самоглобят ????
  • 77 JDM

    3 0 Отговор
    абсолютна безсмислица само пари да взимат
  • 78 Svetlyo

    2 1 Отговор
    извън градско ОК ,но в градски условия е пълна безсмислица
  • 79 симеон

    1 0 Отговор
    момчета продават светодиодни ленти 6лв/метър залепяш я под фара и вече имаш дневни светлини и нито клрушки нито топлина нито рефлектори нито повишена консумация на гориво
    решението е лесно и струва под 10 лева направете си го и да мирясат от кат да видим какво ще измислят после
  • 80 шофьорът

    3 0 Отговор
    Карането на фарове а и с включен климатик какво се получава?По-често зареждане,отъняване на джоба и пълнене на гушите на Лукоил и други.Закона е съобразен с онези с многото пари.Който е решил да кара като състезател и безрасъдно и да се доказва в София,колокото и фарове да има ще претрепе пак някой.Пожелавам Ви безаварийно пътуване!ШОФЬОРЪТ!
  • 81 Жоро

    2 0 Отговор
    И аз мисля като 78. За мен фаровете в градски условия в нормален слънчев летен ден са крайно безсмислени. Разбирам да вали, да има намалена видимост, ама...
  • 82 hienata

    2 0 Отговор
    За УМЕН закон е необходимо проучване,анализи и УМНИ хора (политици). Този закон е ГЛУПАВ и има разумна алтернатива: Всеки пътен знак "Участък от пътя с повишена концентрация на ПТП" да бъде заменен със знак "Пусни светлините". Този знак задължително да се поставя на магистрали, високоскоростни пътища, на места на които се образуват колони от автомобили (рискови изпреварвания), на сенчести места и ефект ще има, без да се натоварва излишно ел. инсталацията на автомобила. И за джандарите ще има работа нека дебнат на тези опасни участъци, та поне да има файда и от тях, а не да се крият до светофарите в центъра и да дерат кожи за една изгоряла крушка. А и въздуха в града ще стане малко по-чист.
  • 83 comment

    2 0 Отговор
    Съвет от полицай?!? Не, благодаря. Съвети от човек, цял живот трениран да изпълнява и никога да разсъждава, не, просто не, благодаря. Да си ги държи за себе си и за системата, в която служи, за подчинените си, на които също се вменява, че не е добре и е неправилно да се мисли, правилно е да се изпълнява.
  • 84 ангелов

    2 0 Отговор
    Meне лично светлините ме заслепяват и смятат,че доста хора са на моето мнение,че ефектът ще бъде нулев.Като,че ли всичко останало в тая държава е наред та само това беше проблема.Едно голямо аааааааххх....!
  • 85 AAA

    1 2 Отговор
    От по-долу написаните коментари човек ще си направи извода, че повечето от вас не са заставали зад волана никога. В извънградски условия всички знаем колко е добре с включени фарове, а в градски условия още повече, повечето куцузи стават с малка скорост и си помислете за децата, за вашите деца, които си играят навън , пресичат...От години карам с включени фарове постоянно и последния път, когато сменях крушка беше преди 3 години ( крушка , не две или повече ) 4.50 лв. 50 вата. И ако имаш някакво увеличение на разхода ще го усетиш след 10 години, това е като мита с големите гуми , колко повече се вдигал разхода ...И стига тия с лъскавите коли сте се оплаквали , че консумативите са ви скъпи и данъците ..... ми живейте според чергата си бе ... за няколко стотици комплексари да губим животи по пътя, щото крушката му била скъпа, а като си пуснеш гпс-а щото си смотан и не знаеш къде да завиеш не ти се вдига разхода или като пуснеш климатика, или пък като сложиш1000 вата музика в багажника да знаят в село , че излизаш на мегдана ... смешковци...и като си поддържаш колата и всичко ти е изрядно няма да са ти виновни ченгетата и кои сте вие че ще им се бъркате в работата, като не искате да има подкупи не давайте, ами си плащайте прегрешенията.. егати манталитета български... и специално за развитите страни ( а не Гърция, Румъния и Турция) като Канада например стандарта е серийно автоматично включване на светлините при мотоциклетите и ако сте забелязали в Сащ и Канада имат едни странични габарити жълто оранжеви дето светят постоянно , ние ли сме по умни от тях а ? И държавата си я правим ние.....сещайте се кои са идиотите по пътищата...

    Коментиран от #86, #91

  • 86 Борислав Рангелов

    1 0 Отговор

    До коментар #85 от "AAA":

    Браво . :)
  • 87 гост

    2 0 Отговор
    С уважение към написалия статията и Г-н Костов ще споделя някои факти и да не кажа истини, но гледната точка е споделяна от много колеги!Г-н Костов и написалият статията са запознати с авто-парка в нашата прекрасна България надявам се!?Знаят за новите автомобили не нов внос разбира се които си светят на фарове денонощтно т.е. работи двигателя -фаровете светят.Относно карането с фарове целогодишно беше преекспонирана темата.Излиза в държавен вестник ама влиза след време в сила и ние шофьорите понеже сме богати българи-"евтин бензин,европейски заплати,караме нови автомобили и т..н."четейки компетентната преса и споделяйки си един друг просто за да се застраховаме и да не ни отнемат органите пари от европеските ни заплати си караме на фарове.Не ,че сме на ясно от кога но писачите само си пишат. И от тука идва куриозностна за написалия това!Гн костов споделя становище за сумрака видимоста и сенчести места.Г-н костов надявам се да пътувате през детя ,но в най-осветената му част.Тези автомобили които фаровете са им с лупи как се забелязват в тази част на деня?За жалост и аз управлявям такъв.Отностно възрастните хора които споменава Г-н Костов към които наближава и той бих споделил нещо.Да са ни живи и здрави!Рефлексите са им чудесни преценката също,ако са си сложили очилата могат и да видят колата била тя с включени фарове без фарове тъмна светла надявам се,но не биха видяли надрусания безумец наглия пубертет и не само,алкохола и т. н.Карайки си старите които като изгасим двигателя и бързайки сутрин за работа фаровете си светя поне осем часа и като повторим процедурата 22 дена за месеца какво да правим пътувайки и на малки разстояния?Та да си дойдем на думата за този закон.От него не печели пчеличката той отново не е за нея!И за простия е ясно кои печелят полицията въпреки ,че не правят специална акция светлина.То си се вижда през деня кой не кара на фарове и на кой не му светят двата.А за акумолаторите не се казва никъде нищо!Говори се за гориво разход и т.н.Кой ще каже нещо за акумолаторите вносители,производители роботещи на загуба!?Въпрос към всички?Кой работи на загуба,защо и докога?
  • 88 Спазващ закона

    1 2 Отговор
    Само да споделя, колеги. И аз не искам при 40 градуса жега и слънце да паля фарове, но... Преди време си монтирах на колите устройство за автоматично палене и си реших отдавна проблема.За сведение - готовото устройство струва 20 лева, а за тези , които не умеят да си го монтират - 65 лева е с монтажа при колегите!И тъй като глобата е 50 лева.... по добре си сложете такова и не давайте пари на полицаи и рекетьори от НАП.....
  • 89 Александър Найденов

    1 2 Отговор
    Няма да се разпростирам. Не сме дорасли в световен мащаб, за да включваме фаровете, в сумрак, ако караме сива или тъмна кола, в тонел, при дъжд и т.н. Сега няма как да запбравиме да си включиме фаровете.
  • 90 hienata

    3 0 Отговор
    До коментар #85 от ААА

    Нека ти го обясня, тези с 1000 ватовите уредби не са и 5% от колите пъплещи из София, но 50% са малолитражки (на тях най-много им влияе пускането на допълнителен консуматор). Карането на фарове повишава разхода им с от 0,2 до 0,5 литра на 100км. Ежедневно в София се движат между 300 000 - 400 000 автомобила (през деня)+ транзитните по околовръсното сигурно надвишават 600 000, ти смятай колко литра в повече от нормалното се изгаря на ден и трови и без това мръсния въздух който го дишаш ти,детето ти и всички ние. Идиотите ги има на всякъде, но у нас са високо концентрирани , но кажи ми как моите пуснати фарове ще спрат идиота пресичащ Цариградско прескачайки мантинелата или малкото дете изскачащо между паркирани коли, или дъртия грип изскачащ пред тролея. Повтарям се ,но пуснатите фарове са ефективни на определени места и нямат никакъв ефект в градското висене по светофари
  • 91 ккк

    2 0 Отговор

    До коментар #85 от "AAA":

    До номер 85 -Това което пишеш е вярно.Съгласен съм с теб. Има само едно "обаче" - в сравнение с Америка и Канада и Скандинавия, ние сме безкрайно бедни. Разбери- бедния човек се озлобява от всичко.Дори минималния разход за крушки,рефлектори,нагорели фасоки и акумулатор е достатъчен да ни озлоби. Не можеш да виниш хората ,че искат да се возят на кола.Всеки си купува кола според джоба и като резултат повечето от нас се сдобиват с един отпадък на 12-15 год, който едвам успяват да поддържат . И като дойде и поредния разход наложен с закон - хората се изнервят. Иначе- аз съм напълно съгласен ,че фаровете малко намаляват вероятността от катастрофа.
  • 92 джонката георгиев

    2 0 Отговор
    Добре де нали се равняваме с европа ?!? Къде освен в една Унгария са задължителни светлините ?!? И не съм убеден, че след като съм предприел изпреварване едни фарове могат да ме спрат, преценяваш или можеш или не !!! А за тези които не виждат автомобила без включени светлини има очен лекар.
  • 93 ицо

    2 0 Отговор
    и аз мисля че в града е напълно излишно карането на фарове подкрепям становището на hienata. но в БГ се чудят от къде и как да вземат на хората парите
  • 94 симеон

    2 0 Отговор
    няма нужда от фарове има нужда от пари в хазната за това споделям идеята да се слагат дневни светлини особено ако са под 10 лева и да се избегнат всички проблеми докато дойде новото правителство и отмени просташкия закон
  • 95 право

    2 0 Отговор

    До коментар #1 от "Писна Ми":

    +1 аз съм имал безброй ситуации,в които някои идиот кара в пет сутринта или в девет вечерта без фарове, защото той си вижда пътя,ама дали другите го виждат в сумрака не го е.е
  • 96 brainless gerber

    2 0 Отговор
    Да си харчи 20 пенсии с кеф час по-скоро и даде път на млад, компетентен полицай. Кой се смее вече на тези кому-номенклатурни вицове. ГЕРБ прокараха абсолютни безсмислен закон- на някаква некомпетентна .
    Да се увеличи периода от окт. - до септ. -ДА, но целогодишно да преследват изтерзания български данъкоплатец- НЕ.
  • 97 Банко

    2 0 Отговор
    Е няма такава глупост за тези светлини през деня!!! Просто нямам думи! Както винаги се обслужват нечий бизнес интереси не се и съмнявайте в това! Когато спрем да караме коли и се махнем от тук ПТП-тата ще намалеят много :)! Натам отиват нещата! И приятели тези диодни ленти дето ги казвате за 10лв. не ви решават проблема пак ще имате АКТ!!! Те важат само ако са вградени фабрично!!! Конструктивните изменения по автомобила важат само ако са одобрени от КАТ!!!
  • 98 Десен

    2 0 Отговор
    Напротив, Егаси Костов - доказано е, че инцидентите нарастват, а не намаляват. Има си статии и тестове. Светещата точна на осрещния фар отмества вниманието от пътя през деня.
  • 99 симеон

    2 0 Отговор
    по твоята логика трябва да имам и акт ако сам си сложа халогени
    не съм съгласен и не мисля че дневни светлини са конструктивни изменения на автомобила
    аз съм си сложил светодиоди и ако имам акт ще оставим съда да определи защото никъде в закона не пише че дневните светлини трябва да са фабрично поставени
  • 100 RABOTNIK

    3 0 Отговор
    Това изискване само води до безсмислени глоби от КАТ на хора забравили за фаровете си!50 лв.,някои работят 3-4 дни за тези пари...,и да те глобяват,че си забравил,а не е нарочно!!!
  • 101 dombata

    3 0 Отговор
    Докато стоиме в стойка Г, все така ще е. Колкото и да пишем нищо няма да се промени. Смятам че в това отношение трябва да взимаме пример от други народи. Когато нещо не се одобрява от хората, на улицата излизат 500 хил. човека и има кой да ги чуе, а тук 500 и всяко чудо за три дни.
  • 102 георги филио

    3 0 Отговор
    da ne sme v skandinavskite strani samo mislit ot kade da vzimat pari
  • 103 валери жеков

    4 0 Отговор
    според мен се приемат закони с надеждата по разсеяните водачи да не ги спазят,и с това да напълнят бюджета с някой лев.Веднъж попитах в ефир Красимир Костов защо коланите са задължителни,и с какво вредя на другите водачи ако не съм с колан,той не можа да ми даде смислен отговор.Извън града съм винаги с колан,ама градско където трябва да спирам и слизам през 3-4 километра понеже такава ми е работата не е нужно да съм с колан.Причините за катастрофите са лошите пътища и високата скорост.
  • 104 sstoianov

    3 0 Отговор
    искам обосновано мнение защо е на,ушение денем да се ка,а на ха.огени
  • 105 Отвратен

    4 0 Отговор
    Поредният ялов напън на тъпите ни управници и администрация - вместо да изкъпят магарето, те му тупат праха от самара, докато го убият -горкото!!! Имам предвид, че причините са в беднотията, корупцията, ниското образование и култура, отвратителното състояние на пътища и автомобили, ... и още поне десет много, ама много по-важни и истински причини за многобройните катастрофи и жертви! С това най-напред трябва да се заемете, господа "управници", а не да ми мъкнете от сто кладенеца вода в безпомощен напън да прикриете некадърността си за чужда сметка! И един пример, мааалко встрани от темата, но показателен - онова к...ле, дето го хванали преди година и половина с 27, повтарям - цели 27кг хероин и го пуснали, представете си, сигурно ако беше с пуснати фарове, нямаше да претрепе няколко човека тия дни! Това, че са го пуснали тоя мръсник, заслужаващ доживотна, че отдавна се е доказал като гнусен престъпник и няма място на свобода, това, че му е взета книжката - всичко това няма значение, ВАЖНОТО Е ДА СА МУ ПУСНАТИ ФАРОВЕТЕ, инспекторе!!!
  • 106 Христо Узунов

    2 0 Отговор
    До 104: Нарушение е да се кара с фарове за мъгла без да има така наречените условия ... Ако искаш мога да снимам няколкото фиша,които имам и да ти ги пусна да видиш,що за простотия е ... Иначе ,аз винаги си карам на къси,но преди да приемат закона си закупих и лед диоди (поставих си ги на бронята от вътрешната страна до фаровете за мъгла),онзи ден след няколко часа карания с катаджийте пред тях вдигнах капака и срязах кабелите ... Правеха се на интересни,че ще ми спират колата от движение и некви такива (ае тъпа работа) ,в закона пише Дневни или Къси,кърец баце .... Дневни ,се разбира само под заводски поставените !
  • 107 Димитър Стойков

    2 2 Отговор
    Каквото и да бръщолевите ВКЛЮЧЕНИТЕ ФАРОВЕ СПАСЯВАТ ЖИВОТИ! Има някой цветове на коли, които се сливат с пътната настилка дори и в слънчево време, да не говорим когато има мараня, мъгла, дъжд или сумрак. При изпреварване, е изключително опасно, когато колата в насрещното не се вижда добре. ПЕСТЕТЕ ГОРИВО с разумно каране, без резки ускорения и високи скорости, така ще намалите и вероятността за ПТП-а.
    Всеки ден УМИРАТ ХОРА, на пътя и дори и 1:10 от тях да умират заради това, че не са видели колата в насрещната лента карането със запалени фарове си заслужава. Помислете си, че следващия труп в пътен инцидент ще бъде на ваш близък или на самия вас и след това пак помислете за пестене на гориво от фарове...
  • 108 ...

    3 0 Отговор
    Kwo spasqvat jivoti ako nevidish kolata farovete li sh vidish ?? prosto nqkoe nashe momche e vkarala krushki za farove i trqbva da se prodadut tva che spasqvat jivoti e pulna glupost
  • 109 заслепен

    2 0 Отговор
    още един начин да събират по някой лев от шофьорите. нямам нищо против извънградско да карам на фарове. и досега така съм карал. но в града е безмислено. още един стрес за шофьорите. изобщо , всичко поскъпва на наш гръб - глобите отиват нагоре. задълженията ни се увеличават. задръстванията ще са ад от септември. кога ще увеличим задълженията на КАТ - да поработват малко и за заплатите си.
  • 110 eu citizen

    3 0 Отговор
    Поредната глупост и имитация на мерки за намаляване на жертвите на пътя. В Германия не е задължително шофирането на фарове, няма ограничения по магистралата, няма пътни патрули които да те питат "какво праиме сега", а жертвите са по малко. Хората имат пътища, магистрали и камери, другото е скъпо и излишно. Незнам само как ромите с каруците по родните пътища как ще карат на запалени фарове?
  • 111 те тава е

    4 0 Отговор
    Ако целта на този закон е да се спасяват животи,защо тогава трябва да има глоби.Нека просто полицаите да напомнят на тези,които са забравили да ги включат.Аз мисля ,че повече е затова.....,да се скубе народа.ТЕ ТАВА Е!!!1
  • 112 fuerher

    3 2 Отговор
    Подкрепям карането с включени светлини и през деня, но само извън града. Безмислено е да се кара градско с фарове през деня просто е нелогично.
  • 113 dicho

    1 4 Отговор
    Всеки на когото му се свиди да си включи фаровете, е поредния м...умник в тази малоумна държава!
  • 114 123

    3 0 Отговор
    Xorata vklu4vat svetlinite za6toto gi e strax ot globite, a ne za drugo !!!
  • 115 Alek

    3 0 Отговор
    Тя и пръскащата вода от чистачките привлича внимание. И вкл. клаксон. Хората ги вкл преди постоянно защото ги е страх и незнаеха кога да са вкл кога не. Полицията ги объркваше от 1 септември от 1 ноември и така нататък............
  • 116 ChevyVette

    4 2 Отговор
    Ами да бе, то това е целта.... има някои коли на които цвета им се слива с обстановката и понякога не се забелязват! Докато ако са с светнати светлини просто няма как да не я забележиш!

    Това, че това може да спаси животи хич не е пълна глупост! Напълно реална е възможността да се спасят животи ако се кара с включени светлини, да може да го правят за да ни вдигнат разхода, да може да го правят за да продадат крушките на някой, може 15 далавери да има свързани с това за които да не знаем, НО НЕ МОЖЕТЕ ДА ОТРЕЧЕТЕ, ЧЕ ПОМАГА И ЗА БЕЗОПАСНОСТТА! Както в града така и извън него!
  • 117 Фитипалди

    2 0 Отговор
    Ярък слънчев ден, пуснал съм си сенника и съм си сложил тъмни очила за да не ме заслепява слънцето...Пъплим едва едва в задръстване в центъра или на покрайнините на града. И кажете ми в този момент как ще ни помогнат включените фарове на колите около нас. Или - имаш късогледство и си си забравил очилата в къщи, какви фарове ще видиш??
    Ако някой си мисли, че фаровете спасяват животи, а други фактори като таралясници минали преглед при познати, мутрагени в екс-лимузини изправарващи на забранено място, дупките по пътищата - нямат отношение към сигурността, то много греши.

    Ако фаровете ограничават пътните злополуки, то Германия, Франция, Италия...дали нямаше да са го въвели отдавна, и защо нашите политици-полицаи трябва да се правят на най-умните в Европа????

    Така че, изходът е - стига писане по форуми, а излизане пред Народното събрание, да си кажем думата като народ, а не овци на заколение.
  • 118 умник

    4 0 Отговор
    ей тъпи катаджиичета не ви ли писна да мислите как да събирате парите на хората та и лансирате тази безумно безсмислена идея на някой малоумник
  • 119 гост

    3 0 Отговор
    Да ти имам железната логика, Главни инспекторе ! 70% от шофьорите караха на вкл. къси, НЕ защото са единодушни в "гениалната" идея, а защото нясякъде бе обявено, че от 07.08.2012 (вторник) е задължително да се кара на вкл. светлини, а не както е по закон 3 дни след обнародването на тази безумица. Интересен и факта, че от както влезна в сила този закон, масово излезнаха палките по пътищата да събират парички за закъснелите си отпуски.....
  • 120 ВИП АМГ

    4 0 Отговор
    s farove prez liatoto e paalna glupost.ok na magistrala ama v grada e smeshna rabota.
  • 121 милчо йорданов

    3 0 Отговор
    никаде не е добре а и този закон деиства в полза на катаджиите по улиците
  • 122 милчо йорданов

    3 0 Отговор
    апел към кат ...... що направо не прокарате закон които да задължава хората с коли да превеждат по сметките на кат по 100 лв. на месец ааааааааа
  • 123 wooster

    3 0 Отговор
    Поредната идиотия в ЗДвП прокарана в НС. Явно там от много време преди диктатурата на тиквариата са избирани за народни избранници явни идиоти. Мнозинството от българите очевидно са социални мазохисти, които смятат, че колкото повече безмислени изисквания и ограничения се налагат от властта, толкова по-добре се управнява последната. Примиерът е прав за "слабия материал" , ако не беше такова качеството на електората въобще намаше да помирише власт, дори и главен секретар нямаше да бъде. Упражняването на властта по посочения по-горе начин сигурно е практика още от турско, та чак до управлението на ГЕРБ. Тази партия е израз на всичко най-лошо в БКП и просташката милиционерщината вилнееща у нас.
  • 124 проповедника

    3 0 Отговор
    Ако сте загрижени толкова за здравето на хората,намалете цените на лекарствата и медицинските услуги до нормални стойности и тогава ще ви повярваме,че сте загрижени за здравето на хората.
  • 125 маняка

    3 0 Отговор
    Поредният закон, коѝто не е в полза на народа,а в полза на Държавата.И все пак да не забравяме, че полицията е наи-скъпата услуга за балгарският данъкоплатец!!!!!!!!!!
  • 126 аз

    3 0 Отговор
    ОСВЕН ЗА КАТАДЖИЙТЕ,ТОЗИ ЗАКОН Е В ПОЛЗА НА ТЪРГОВЦИТЕ,ВНОСИТЕЛИТЕ И ПРОИЗВОДИТЕЛИТЕ НА АКОМУЛАТОРИ...
  • 127 abv

    3 0 Отговор
    Всичко това е безмислица ! В началото на м.Юли прибирайки се от работа с мотопед с запалени светлини ме отнесоха . Човека решава от насрещното платно да влезе в моето платно за да паркира . Да не присичал пеша . Изобщо не ме бил видял .
    И какво ? С запалени светлени пак ме удариха .
  • 128 Osran Фаров

    4 0 Отговор
    Включените фарове УБИВАТ животи, понеже заслепяват и разстройват зрението на водачите; понеже правят много по-трудно видими всички, които не светят (пешеходци, колоездачи); понеже маскират мотористите.

    Навсякъде, където се въвеждат задължителни фарове, инцидентите скачат с 10%. Пример: България след 2006, Полша след 2007, Австрия след 2006 (където, впрочем ги отмениха по същата причина през 2007) и т.н.

    Изобщо, цялата концепция противоречи на човешкото естество, и по-специално на устройството на възприятията. Човек възприема ОТРАЗЕНА светлина, а не ПРЯКА. Второто зашеметява зеницата на окото за известно време и точно това е, което Красимир Костов каканиже, че подобрявало сигурността.
  • 129 люлю

    3 0 Отговор
    Когота се взимат такива глобални решения, най малкото едно изследване по въпроса... Или прочетете някъде да видите колко е противоречиво. 2007 бях в Австрия при познат, каза ми забраниха запалените фаровете защото се установи, че произшествията при велосипедисти и други двуколесни скочило с нас 10%. Тука тихомълком и хайде целогодишно. Пълни тъпаци, включително и тоя Красимир Костов дето обеснява глупости !!
  • 130 Егаси Костов

    3 0 Отговор
    Относно задължителното движение с натиснат КЛАКСОН.

    "Можете сами да зададете въпроси на хора, които и преди въвеждане на задължението са карали с натиснати клаксони. Убеден съм, че ще потвърдят нашето становище. Да си чуваем за другите на пътя по-добре, колкото е възможно по-отрано - това е едно от разковничетата за безопасно движение."

    "Намалението на пострадалите през последните четири години се дължи определено и на ефекта на натиснатите клаксони през деня!"

    Егаси Костов
  • 131 Лостов

    3 0 Отговор
    Твърдо съм против, това го няма никъде освен в две скандинавски държави, където времето е все мрачно. Ще блещим посред бял ден целогодишно като идиоти, нищо че грее слънце. Причина №1 е несъобразената скорост, после са алкохолът, липсата на опит и т. н. Никоя от тези причини няма да отпадне с карането на фарове. Масов бойкот на тая простотия!
  • 132 Kolev

    4 0 Отговор
    ТВЪРДО ПРОТИВ !!! Такава глупост няма !!!
  • 133 Таня Миразчийска

    3 0 Отговор
    ще обидя аборигените ако ги сравня с кратуните в КАТ. до колкото знам никъде по света няма такава глупост като шофирането на фарове, даже в Гърция след всеки тунел има знак напомнящ да се загасят фаровете.

    Коментиран от #137

  • 134 кос

    4 0 Отговор
    от утре всички с клаксони
  • 135 кос

    4 0 Отговор
    не сме народ а сме мърша ще кажа и с това ще свърша,
  • 136 Дянков

    0 2 Отговор
    Законът е много добър за всички , дори и за тези , които са против.
  • 137 Венелин Тодоров

    0 1 Отговор

    До коментар #133 от "Таня Миразчийска":

    ЕС директивата влезе в сила на 07.02.2011. У нас малко повече от година по-късно.
  • 138 костов тъпото

    2 0 Отговор
    като се кара на фарове през деня, 1.не се виждат мигачи,2.не се виждат стоповете от габарити през деня ,при изпреварване не може да прецениш растоянието от насрешния автомобил,ако ще спасяваме 1човешки живот то тогава всички да ходят със каски що то миналата седмица,паднала мазилка от фасадата на сграда не уби човек.ако сме толкова умни щехме да сме немци.
  • 139 ВИКТОР СЛАВОВ

    0 0 Отговор
    "Чисто и просто" = "Изкъпан полицай" това е достатъчно :)
  • 140 ВИКТОР СЛАВОВ

    2 0 Отговор
    "Чисто и просто" = "Изкъпан полицай" това е достатъчно :)
  • 141 Димитър Стойков

    0 0 Отговор
    Ако живеете в София или друг голям град ползвайте обществения транспорт. Разполагате с прилична транспортна мрежа, която може да ви отведе до всяка точка на града. Аз лично започнах да използвам градския транспорт, и намалих разходите си за придвижване в града около 7 пъти, като смятам единствено разхода за дизелово гориво. Отделно може а се изчисли и колко пари ще се дадат са консумативи и амортизация вследствие мъчителното за колата движение в големия задръстен град.
    За карането на фарове съм съгласен. Излишни са единствено в слънчев ден. Но и тогава в сенчестите участъци е добре да сте със запалени фарове, и за да не се налага да мислете кога да ги пускате и кога не, най- добре е да са постоянно пуснати.
    Разбира се, смятам, че тези допълнения и изменения в закона, не са подтикнати от хуманност. Просто защото управниците и по принцип шефовете не дават и 5 пари за подопечните си.
    Протестирайте, като спрете да карате автомобилите си, по- рядко!

    Коментиран от #142

  • 142 Димитър Стойков

    2 0 Отговор

    До коментар #141 от "Димитър Стойков":

    КОРЕКЦИЯ! Протестирайте, като карате автомобилите си, по - рядко :) !
  • 143 гого

    1 0 Отговор
    Ти болен ли си бе Костов. Я вземи да се образоваш малко....
    Експериментът "Дневни светлини" в Австрия и провалът му На 1 януари 2006 година парламентът на Австрия въведе задължително използване на светлините на превозните средства при движение. Година и половина по-късно равносметката е следната: 1. Инциденти: (19,102) +12% 2. Ранени: (24,850) +11% 3. Убити: (324) +17% 4. Деца: +13% 5. Колоездачи: инциденти +43 % 6. Мотоциклетисти: инциденти +46%, смъртни случаи +51% Voralberg Online, Kurier, Austrian Press След консултация с офталмолози парламентът на Австрия гласува на 12 декември 2007 отмяна на задължението за движение с включени светлини. Половин година след отмяната на дневните светлини (1 януари 2008) се съобщава за по-малко инциденти: 1. Убити: минус 5% 2. Колоездачи: минус 25% инциденти Weiner Zaitung, Newspool ORF.at След две години DRL експеримент в Австрия, Дружеството на офталмолозите в Австрия отрече и осъди ненужното използване на светлините на превозните средства. Привличането на вниманието върху една група "свързани с трафика обекти" прави всички останали по-малко очевидни, а в най-лошият вариант ако попаднат под прага на привличане на вниманието, да убягнат и да бъдат изцяло "незабелязани", по подобие на всички останали непривличащи вниманието обекти в пътните сценарии (странични и челни удари). Светлоотразителните материали (друг опит да се подобри безопасността на по-уязвимите участници в движението) са неефикасни по отношение (и при наличието) на дневни светлини (DRL). Дразнителите (DRL) причиняват проблеми. Виждането, възприемането и разпознаването трябва да бъдат ясно разграничени едно от друго. Шофьорът трябва да вижда дете пресичащо улицата. Негово внимание и зрителна картина се фокусира на ниво ретина и нормално работещите нервни връзки изпращат тези сигнали до мозъка, където се възприемат като визуална информация. Обаче, тази определено трафик-свързана картина на детето пресичащо улицата, може да изчезне изцяло при наличието на дневни светлини (DRL). Достатъчно е наличието само на четири дразнителя, от рода на DRL, за да бъдат причинени проблеми с краткосрочната визуална памет (VSTM - visual short term memory). След инцидента водачът може да се закълне, че не е видял детето. Грешно! Той е видял детето, но неговият мозък не го е възприел! Пресичащият пешеходец е убягнал в съзнанието
  • 144 Метко

    1 0 Отговор
    Много ми е интересно възрастния човек като си ходи с бастуна и невижда на дълго как ще види колата ?
  • 145 бунтовникът

    0 0 Отговор
    Само не мога да вдяна,през светлата част от денят,някой ползва ли фенерче(та да го забележат)?!Като изгори никелът на рефлекторът,през ноща,когато ми е необходимо АЗ да виждам къде шофирам,чий д'дов ще ме ориентира?!