Last news in Fakti

16 Май, 2020 10:30 9 107 57

Германският съвет за пътна безопасност: Ограничение от 130 км/ч по аутобаните

  • германия-
  • аутобан-
  • магистрала-
  • ограничение на скоростта-
  • dvr

Въпросът за ограничението на скоростта по магистралите е един от най-емоционалните дебати в Германия от десетилетия насам. След като през 2019-а клубът на немските автомобилисти ADAC отмени позицията си срещу въвеждането на мярката, сега по темата се изказа и Германският съвет за пътна безопасност DVR. Това предаде Motor1.

Тази седмица Германският съвет за пътна безопасност представи своята позиция по казуса, казвайки, че е за въвеждането на ограничение на скоростта до 130 км/ч по немските магистрали. По-високи ограничения на скоростта трябва да са възможни само "на подходящи участъци" и въз основа на "специални причини", обясняват от агенцията.

"През 2011-а немското правителство си постави за цел в своята програма за безопасност на движението да намали броя на жертвите по пътя с 40 процента до 2020-а. Германия е далеч от това. Освен това, в сравнение с останалите страни от ЕС, Федералната република е по средата по отношение на безопасността по магистралите“, се казва още в позицията на DVR.

От Германския съвет за пътна безопасност смятат, че ограничението на скоростта е „рентабилен и бърз принос“ за достигане на целта за по-малко жертви. Според агенцията, ограничението от 130 км/ч ще получи одобрение от населението.

От DVR твърдят, че магистралите са най-безопасният вид пътища по отношение на обема на трафика, но последиците от инциденти са тежки поради високите скорости. Това важи особено за участъците без ограничения, тъй като там разликата в скоростта на движение между бързодвижещите се леки коли и автобусите и камионите са особено високи.

Също така, от Германския съвет за пътна безопасност казват, че въвеждането на мярката ще противодейства на увеличените рискове от времето, строителните обекти, аварии, задръствания и други.

Според DVR, през 2018-а по немските магистрали са загинали 424 души, което представлява 12.9 процента от смъртните случаи на пътя. Тежко ранените за същата година пък са 5 910. Понастоящем ограничението на скоростта се прилага за около 30 процента от магистралната мрежа.

В допълнение към федералните и провинциалните министри на транспорта, в Германския съвет за пътна безопасност членуват професионални асоциации, автомобилни клубове, производители на автомобили, бизнес асоциации, застрахователи и други организации.


Поставете оценка:
Оценка 3.4 от 12 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Б Б

    27 1 Отговор
    Тия, да не видят нещо.
  • 2 тесла намбър уан

    48 11 Отговор
    Джендъри. Колко са катастрофите в участъците без ограничение на скоростта? Едва ли повече от тези по другите места.
  • 3 smeh

    53 16 Отговор
    Почва да ми писва от ограничения под предтекст - "Лична безопастност". Дори и да не са в България. Ако искат да убиват ДВГ за сметка на електричките, да го налагат напук на недоволството, а не през ден да лобират закони ощетявайки едните, и давайки предимство на другите. На всички е ясно, че всяка кола със 150кс, може да държи 200км/ч на хубава магистрала с часове. Това, че електричка не може да го постигне, и дайте да изкараме тея които могат престъпници, като им лепнем едно ограничение от 130км/ч. Как така те ще са над останалите, м?

    Коментиран от #4, #6, #11, #41

  • 4 mediator37

    41 13 Отговор

    До коментар #3 от "smeh":

    Като прочетох каква глупост се канят да направят германците и аз точно това си помислих. Искат да наложат миксерите и убиват със закон едно от големите предимства на колите с ДВГ- неограничената скорост- кеф ти 200, кеф ти 300 км/ч. Електричката това го не може. Ще й изпушат намотките при 110км/ч.- един от големите недостатъци на електричките. Маса рушвети раздава мафията на Илончо.

    Коментиран от #7, #12

  • 5 Ввв

    31 8 Отговор
    Нищо няма да направят,германците масово ще са против,спокойно, зелените джендъря са много малко и само пискат от време на време!!!
  • 6 Джеймс

    16 5 Отговор

    До коментар #3 от "smeh":

    Абсолютно прав си. Първо ще е ограничението лимитирано като камионите. След това датчик за алкохол и наркотици, после датчик за разпознаване- анти кражба и каквото се сети човешкия мозък в борбата с пътните гамени. Но всичко това е единствено в полза на осъществяващия контрол- не в полза на потребителя. Аз мисля, че средно статистическия потребител ще го предпочете като сигурност на пътя.
  • 7 Коmapak🆘️

    14 8 Отговор

    До коментар #4 от "mediator37":

    Нищо подобно колега. Карах от Нюрнберг до Мюнхен зад една тесла със 130. Нито за момент не намали или увеличи и си стигна безпроблемно, също като мен. Апропо не спря и за дозареждане. Не съм фен на електричките и карам хибрид по чиста случайност. Дори не знаех какво е това докато не го купих. 😁

    Коментиран от #9

  • 8 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 9 Гост

    7 4 Отговор

    До коментар #7 от "Коmapak🆘️":

    Няма и 200 км са, въобще не е много

    Коментиран от #13

  • 10 Марио

    9 3 Отговор
    Това ограничение е пълно безумие.Закакво дотогава хубавите коли.Така ще стане задръстване с това ограничение.
  • 11 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 12 Пълни глупости

    20 4 Отговор

    До коментар #4 от "mediator37":

    Опасна е разликата в скоростта. Разликата между 100 и 300 км/ч е 200 км/ч! Знаеш ли как се излиза между автобус отпред и отзад? Гледаш, че няма никой в огледалото и докато се изнесеш и някой набива спирачките отзад здраво! Това се има предвид, че е опасно.

    Коментиран от #57

  • 13 Едно въпросче, на което няма да отговори

    4 5 Отговор

    До коментар #9 от "Гост":

    Интересно когато ви питат за отговор с цифри, никога не отговаряте. Сега ще се случи същото. Я да видим колко ще ти излезе да ходиш на работа с автомобилът който караш в момента, ако работиш на 200 километра от къщи и зареждаш горивото на днешните абсурдни цени, които са следствие на отрицателните цени на нефта?

    Дори ако караш 2,5 тона 7-местен петметров кросоувър Тесла модел Х 700 коня и го зареждаш на скъпите тарифи в Германия на supercharger на Тесла, за 4 хиляди километра месечно, ще платиш 1000квч х 30 евроцента =300 евро.

    Ако караш модел 3 в България ще са 100лв за ток месечно, ако зареждаш в къщи.

    Коментиран от #15

  • 14 LKW Fahrer

    28 2 Отговор
    Тая няма да стане! Това е основният масов спорт в Германия. Това е специфичният дух на германеца. Идея си нямате що народ тук лекува нервата точно така - с 250 (и повече) нощтно време, час, два, три по аутобана!

    Коментиран от #26

  • 15 smeh

    16 3 Отговор

    До коментар #13 от "Едно въпросче, на което няма да отговори":

    Ама винаги ги смятате тея пробези при идеални условия. Все едно да си задам на трилитровия дизел константен разход 5 и да смятам по цените на Марешки. Само дето в реални условия и на ток, и на гориво разхода е далеч над обявеното. Отделно, че ако ще си броим стотинките за гориво, то изобщо не сме за коли, а за градския транспорт. Не знам какви автомобили и по колко ги карате, но застраховките и останалите "бонуси" покрай поддръжка и притежание, често надвишават драстично разходите за гориво, освен ако не въртите като бакшиши по 50к на година.
  • 16 smeh

    17 7 Отговор

    До коментар #11 от "Веро стана за смях!":

    Така си е, изложихме се сериозно. 2.0тди 190кс има максимална скорост колкото конкретната тесла с 460кс :-). Това е и очеизвадният недостатък на електромобилите - ниската максимална скорост и невъзможността да поддържат например 200км/ч, която е напълно обичайна на аутобана. Ако целта е да се правят "ластици" по светофарите, безспорно тока има предимство. Но стъпвайки на магистралата по-добре да бие десния мигач, че унижението е голямо и държи дълго време :)

    Коментиран от #17, #20

  • 17 Какво?

    9 7 Отговор

    До коментар #16 от "smeh":

    Кое не може да поддържа 200 км/ч? Поддържа без проблеми, но трябва по-често да спира! Но ако тока не ти трябва за много километри, можеш да си караш и с 250 без проблеми!

    Коментиран от #18

  • 18 smeh

    9 8 Отговор

    До коментар #17 от "Какво?":

    Може, ама Тесла с много коне и не за дълго. Преди време направихме разходка с Нисан Лийф, София - Пловдив и обратно, и освен, че беше пълна комедия на магистралата с оставащия пробег до зареждане, максималната скорост беше далеч под 200км/ч при налични 200кс. Та, това имах предвид, че отричането на дадена технология, която се е наложила и има предимства при определени условия е в ущърб на потребителя.

    Коментиран от #19, #21

  • 19 Дрън-дрън

    6 6 Отговор

    До коментар #18 от "smeh":

    Тесла модел 3 може да поддържа 200 километра в час докато ѝ падне батерията.

    Предвид твоя личен опит, учудваш ли се защо Тесла се продават повече от останалите?
  • 20 Ти въобще гледа ли клипа?

    10 2 Отговор

    До коментар #16 от "smeh":

    GT3 бавен автомобил ли ти се струва? Кой на кого пречеше на аутобана и кой даде мигач? Хайде стига предразсъдъци. Погледни фактите в очите. Поддържаната скорост при всяка възможност беше доста повече от 200 километра в час. Доускорението също е по-добро при магистрална скорост, а не само ускорението от място. С 2.0тди можеш само да им видиш стоповетете.
  • 21 Лъжа!

    13 4 Отговор

    До коментар #18 от "smeh":

    Лийф!? 200 коня!? 200 км/ч!? Я пак си помисли добре дали Лийф не е далееееч по-малко от 200 коня, а и максималната му скорост е 150, така че незнам как си доближавал 200! Поне като лъжеш, малко се ограмоти да бъде поне достоверно!

    Коментиран от #31, #54

  • 22 идиоти

    8 1 Отговор
    Твърде много пари се вкарват за намаляване на жертвите с 1000-2000 човека на година, докато от други причини умират десетки хиляди не се вкарват толкова средства.
    Ама камерките носят приходи, а други неща не.

    Който кара бързо, пак ще кара бързо и при по-ниски ограничения.
  • 23 АзАз

    8 1 Отговор
    Моите два цента:
    В Германия има много специфичен микроклимат, който е супер благоприятен за автомобилната индустрия. Този микроклимат се разпростира до всяка една друга страна. Там е мястото, където се създава автомобилния тренд и автомобилните традиции. Липсата на ограничения на аутобаните е една от многото предпоставки за това. Безброй изпитатели, тестери, журналисти и други могат да правят клипове, как определен автомобил си достига ограничението без да се притесняват от властите (които там не са палячовци, като тук и си глобяват солено).
    Ограниченията ще доведат до нарушаване на гореописаните предпоставки и това ще навреди на германското автомобилостроене, което в момента така и така е притиснато от конкуренцията на Тесла, както и от азиатските производители.
  • 24 оня с коня

    7 4 Отговор
    Сложат ли ограничение 130 в Германия,НИЕ ставаме Държавата с НАЙ-ВИСОКА РАЗР. СКОРОСТ в Европа!Не съм проверявал с Гугъла дали наистина има и друга Държава на Континента с Разрешена Макс скорост като нашата но дори и да има,НЕ МОЖЕ ДА СЕ МЕРИ С НАС,защото Нашите глоби са НЕДОСТИЖИМО НИСКИ!

    Коментиран от #25

  • 25 Прав си

    7 1 Отговор

    До коментар #24 от "оня с коня":

    А и сме единствената държава, където могат да проверят устойчивостта на окачването!
  • 26 Коmapak🆘️

    4 3 Отговор

    До коментар #14 от "LKW Fahrer":

    Като знам на колко места има ограничения от 22-6 в Германия не са много спортистите. Но ги има безспорно. Живях 3 месеца на магистрала и повярвай ми съм виждал абсолютно всичко. Включително спане пред хотела ни в Ролс ройс!!! За високата скорост няма да коментирам, но нощем в Германия е опасно понеже се движат едни 60-90м камиони с извънгабаритни товари. Повечето са парчета от мостове, но съм виждал и цистерни. Та с 300 надали много може да реагираш на пилотката😂😂😂
  • 27 Абсурд

    1 2 Отговор
    Това е абсурд да стане. Самите немци няма да го позволят.
  • 28 Gostenin

    0 1 Отговор
    На куково лято🥵🥵🥵
  • 29 TSLA

    7 5 Отговор
    Моите уважения, колеги, обаче някои от вас тука са издухали семeрингите и са изпъpдeли гарнитурата на главата! Намалете скарата, щото опаразитява и води до омазняване на мозъка. Първо в България точно НИКЪДЕ не можеш да поддържаш постоянно 200 по ред причини (трасе и трафик). Второ при средна скорост 160 и 100 кВтч батерия колата минава минимум 300 км. И като ги гледам едни и същи рейсъри с мустангите към морето колко пъти се разминаваме - те спират да пълнят по често и им излиза 300 кинта в посока :D Че то с България Еър е по-тънко!

    Коментиран от #40, #43, #45

  • 30 TSLA

    2 3 Отговор
    Поддържа ли се до 140км/ч и model S 100кВтч, и колегите с Model 3 Long Range (75кВтч) имат еднакъв пробег - малко над 400 км. Сега вече със суперпарджърите в Пловдив всичко си дойде на мястото. Не висим по 50-киловатовите зарядни и спирането вече е 20-тина минути ;)
  • 31 TSLA

    3 1 Отговор

    До коментар #21 от "Лъжа!":

    "Leaf e+" ("Leaf +" в Щатите) е 150kW (204 коня). Кой дрънка глупости сега?

    Коментиран от #33

  • 32 Голям Слон

    11 3 Отговор
    Не е ли по-правилно, който иска да кара с 200 или 300, да го прави на специални места? Писта, например. Не може на едно и също място, като цивилна автомагистрала, да се кара с големи разлики в скоростта. Все пак там освен нископрелитащи автомобили се движат и автобуси с много хора, камиони със скъп, тежък и опасен това, например. Или просто водачи с много по-бавни автомобили, рефлекси и също толкова малко опит. Отделно си голям радетел на идеята за екологично чист транспорт, а в същото време толерираш високите скорости, които са в геометрична прогресия с разхода, а от там и с вредните емисии.. Колкото и да отричате, скоростта и един от основните виновници за катастрофите и смъртността по пътищата. Разбира се, има и други причини, като здравословно състояние на вода, техническо състояние на автомобила, метеорологична обстановка, рефлекси на водача... Но скоростта е основният проблем.

    Коментиран от #35, #36

  • 33 В грешка си

    4 1 Отговор

    До коментар #31 от "TSLA":

    214 коня е и максимална скорост 157 км/ч, ама той е доближавал 200. В Щатите го има, а у нас?
  • 34 един от стадото

    4 3 Отговор
    ми сложете им по един щекер да изключват на 130, пък будалите да дават по 130 иляди евра. Аз на времето вдигах 130 със Шкода-ка за шест бона.
  • 35 Случаен

    2 11 Отговор

    До коментар #32 от "Голям Слон":

    Бате, вземи се гр*мни
  • 36 Случаен

    2 10 Отговор

    До коментар #32 от "Голям Слон":

    Като те е страх от мечки, не ходи в гората. Като не можеш да караш не се качваш на кола

    Коментиран от #37

  • 37 Голям Слон

    11 1 Отговор

    До коментар #36 от "Случаен":

    Поради каква точно причина трябва да се гръмна? И за какъв страх ми приказваш в момента? Нито смятам да се гръмвам, защото някакъв случаен непознат със очевидно селски изказ и маниери желае това. Нито ме е страх да карам. Говорим за елементарни физични закони, които се учат някъде между 7-ми и 10-ти клас. И които, както се вижда, ти очевидно не знаеш и поради тази причина пренебрегваш. Ускорение, спирачен път, сцепление, опит, метеоусловия, време за реакция: това са все неща, които по отделно са значими, а когато всички заедно трябва да взаимодействат, а на практика не могат - тогава се случват епичните катастрофи, за които умираме да търсим причини, обикновено извън нас. Високата скорост е като пръднята, мой човек: трябва да знаеш къде и кога можеш да развалиш въздуха. Освен това има и правило на т.нар. 20% - трябва да се движиш максимум с 20% по-висока скорост от основния поток. Има ли смисъл да ти обяснявам повече? Твърдо НЕ!
  • 38 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 39 гост

    2 2 Отговор
    Специално съм ходил от Норвегия в Германия с Теслата за да разбера какво разстояние мога да измина с едно зареждане и висока скорост. От Хамбург до Мюнхен по А7 ми отне четири часа и половина.

    Коментиран от #42

  • 40 V8 500 к с

    3 0 Отговор

    До коментар #29 от "TSLA":

    Ха ха ха, лол, по голяма смешка не бях чел скоро, я кажи колко пъти се разминахме по пътя за морето защото аз ЧЕСТО спирах да зареждам? карал съм го цялото разстояние с мръсна газ, разхода ми отива към 20л на 100 км, което значи едно зареждане някъде по пътя, а ако не съм постоянно с газ до ламарината, спирачки, газ, един резервоар от София ми е достатъчен.

    Коментиран от #44

  • 41 Хайл

    2 1 Отговор

    До коментар #3 от "smeh":

    От както жена им е канцлер се изпедерасиха немците
  • 42 Хайл

    1 1 Отговор

    До коментар #39 от "гост":

    4 часа каране и 2 дена докато стигнеш.сигурно не си висял в задръствания и ремонти и по баирите не си я бутал...а да не ми обясняваш колко е велика тслата...и от хамбург няма как да стигнеш до мюнхен само по А7 ...не мисли че тук всички са будали

    Коментиран от #46

  • 43 Хайл

    1 4 Отговор

    До коментар #29 от "TSLA":

    Не 300 км а 180 минава теслата със 160 недей да я хвалиш,не мислиш ли че и други може да са карали тоя боклук...450-500 км софия-морето го караш 3 дни
  • 44 Хайл

    2 1 Отговор

    До коментар #40 от "V8 500 к с":

    Остави го тоя лаладжия,виж че само цитира маск и някакви списания за коли...имал тесла и живял в норвегия-друг път.това е някъв пубер от 6-7 клас
  • 45 asdf

    2 4 Отговор

    До коментар #29 от "TSLA":

    Мерцедес е320 цди 8.0/100 при 200km/h а и каквото и да си говорим теслата не струва тези пари не е лоша колата ама да все още предпочитам мерцедес ако ще давам такива пари

    Коментиран от #49

  • 46 гост

    3 1 Отговор

    До коментар #42 от "Хайл":

    Защо ли отговарям, чудя се, но все още тая надежда че не всички са тук само за да се заяждат. Всеки нормален човек запознат с пътищата в Германия ще разбере за какво става въпрос, а именно че ако вместо А7 хвана А9, разстоянието е малко по кратко но се губи повече време, с други думи избрал съм не най кратката а най бързата опция.

    Коментиран от #47, #48, #52

  • 47 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 48 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 49 Голям Слон

    2 0 Отговор

    До коментар #45 от "asdf":

    8 литра при 200 км/ч? :-)))) Това е много забавно. Средният разход на този двигател е по-висок. А ти приказваш за такива скорости. Вярвай си.
  • 50 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 51 Хайл

    0 0 Отговор
    Сашко нещо си ми изтрил коментарите а оставяш на некомпетентните които от хамбург отиват в мюнхен по път който не ходи до там,и по друг който свързва мюхен с берлин...защо оставяш коментари от хора никога не били на места за които говорят а триеш на хора обиколили половината свят...ЗАЩО СЕ ПИТА В ЗАДАЧАТА
  • 52 Хайл

    0 0 Отговор

    До коментар #46 от "гост":

    Аз ти казах че нищо не разбираш ти мислиш че се заяждат всички с теб...не си запознат с пътищата в германия ИЗОБЩО...Да ти обясня малко по лесно да разбереш ако можеш - все едно да искаш да идеш от Видин до Кърджали само по Е 79...Е 79 е от видин до кулата за гърция...другия път който "кмпетентно" споменаваш е както от Русе до Кърджали-та как ще стигнеш по единия път от Видин до Кърджали без да се прехвърлиш на друг🤣🤣🤣🤣🤣къде е пресечната точка на две успоредни 🤣🤣🤣🤣🤣🤣ако ти бях учител още щеше да повтаряш
  • 53 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 54 smeh

    0 1 Отговор

    До коментар #21 от "Лъжа!":

    Личи си, че четеш само в нета и недостатъчно. Нисана си е 200кс, а максималната скорост написах, че е далеч от 200км/ч. Така, че не ми изопачавай думите. Гледам по-надолу говорите за Щатите, а даже не сте си направили труда да проверите, че от 2019г. Лийфа се предлага с "оптимизираната" батерия от 62кв и съответно мощността му е по-висока. Именно затова ми стана смешно, че по цял ден защитавате нещо с което не сте запознати. И човек като мен, който не може да се каже, че е симпатизант на тока, трябва да разяснява за елементарни неща с които е имал взимане-даване.

    Коментиран от #55

  • 55 Лъжа!

    0 1 Отговор

    До коментар #54 от "smeh":

    Запознат съм доста добре, не беше написал че става въпрос за голямата батерия. А аз ще ти кажа, друга тайна. На този Лийф само батерията и е голяма но не и мотора, за това е с такива характеристики. Тесла с 55 кВ батерия е по-мощна ускорява по-бързо, вдига повече а харчи по-малко и изминава почти същите километри като този Лийф!
  • 56 Шаран БГ

    0 0 Отговор
    Дойчовците имат аутобани , ама там със 130 км/ч. Ряпа да ядат ! Ние имаме ЕДНА автомагистрала непрестанно в ремонт, ама сме със 140 км/ч. Кой като бай Ганьо у Европа !?!? И управниците ни мислели само за хората !? Вероятно как да се избиват"по-качествено" ?
  • 57 dadsa

    0 0 Отговор

    До коментар #12 от "Пълни глупости":

    Това да не ти е на БГ магистрала с 2 ленти ? При магистрала с 4-5 ленти са ти разделени на скорости и няма проблем в най-лява да е с 200 километра повече скоростта, лобираш или не ти достига сиво вещество ?