3 540 25

Mercedes-Benz продава завода на smart

Mercedes-Benz обяви, че започва преговори за продажбата на завода си в Амбах, Франция, където от 1998 г. се произвежда smart. Следващото поколение на микроколите ще се сглобява от Geely в Китай и европейската фабрика става ненужна. Първоначално немците планираха там да се правят моделите от електрическата гама EQ, но пандемията от COVID-19 принуди Daimler да съкращава персонал и да оптимизира глобалната си производствена мрежа.

Купувачът на завода в Амбах ще трябва да се съобрази с няколко условия, които Mercedes-Benz поставя. Немците настояват там да продължат да се сглобяват електрическите "смартове" EQ Fortwo, докато не завърши работата по следващото поколение на модела, а това може да усложни преговорите с кандидатите.

Daimler ще загуби около €500 млн. от продажбата на предприятието, основано през 1994 г. заедно с швейцарския производител на часовници Swatch. Според представители на концерна обаче това няма да повлияе на бизнеса. Макар да се налага да освободи 400 от 3 200-те си служители, заводът на Renault в Словения ще продължи да произвежда Clio, Twingo и Smart EQ Forfour.

Поставете оценка:
Оценка 3.4 от 9 гласа.

Коментари

Коментарите са сортирани от стари към нови
  • 1 бъдещето

    49 2 Отговор
    Mercedes Made in China
  • 2 Този коментар е премахнат от модератор

  • 3 Къде е радев?

    17 7 Отговор
    Да се покаже от другата статия! Да чете какво става с фабриките, че нещо не вярва че ще затварят!

    Коментиран от #6, #7

  • 4 Е ПА КИТАЙЦИТЕ

    10 2 Отговор
    РАБОТЯТ ПОВЕЧЕ И ПО ИКОНОМИЧНО. .
  • 5 сектант

    6 9 Отговор
    Какво беше това смарт

    Коментиран от #17

  • 6 Този коментар е премахнат от модератор


  • 7 Обясни му и друго на Радев

    13 7 Отговор

    До коментар #3 от "Къде е радев?":

    Докато немските производители се чудят къде по света да направят завод с по-евтина работна ръка, Тесла реши да прави своят завод в столицата на Германия. Е това, ако не е ирония? Остави другото, ама май се кани да прави завод и в Япония, което вече ще е подигравка с Toyota, която не иска да прави електромобили. Само си представете, най продавания електромобил в Япония да е ... Тесла?

    Коментиран от #11, #13

  • 8 незнайко

    8 2 Отговор
    СВЕТА СЕ ПРЕПЪЛНИ С КОЛИ И ТЪРСЕНЕТО ВСЕКИ ИЗМИНАЛ ДЕН НАМАЛЯВА . Вижте какво стана с техниката, да се чудиш какво да купиш !!! Затова и качеството на колите след 2000 година спадна за да се хвърлят и купуват нови . Затова телефоните са с батерии които не се сменят . Така ще стане и с електромобилите !!!

    Коментиран от #10

  • 9 Запознат

    8 1 Отговор
    Ами ми да пратим Пепи Еврото и каскетния Ша го усвоят бизнеса с осемте джуджета
  • 10 Бъркаш

    5 2 Отговор

    До коментар #8 от "незнайко":

    Батериите на всички телефони се сменят. На някои модели просто не може да им се сваля капака без инструменти, за да са по-добре предпазени. Иначе батериите им се сменят, но в сервиз.

    Коментиран от #12

  • 11 гост

    4 2 Отговор

    До коментар #7 от "Обясни му и друго на Радев":

    Че той вече е !! И не само в Япония , а в целия свят !!! И то с продажби колкото следващите 4 модела накуп !!! Тесла Модел 3 -- 106 374 Рено Зое -- 26572 Нисан Лийф -- 20770 Фолксваген е Голф -- 17924 Хюндай Кона -- 14988 Това е положението за половината година !!
  • 12 Гост

    1 5 Отговор

    До коментар #10 от "Бъркаш":

    И заради това става по-изгодно да си купиш нов. Нищо по-различно от колите.

    Коментиран от #14, #15, #16

  • 13 гост

    5 6 Отговор

    До коментар #7 от "Обясни му и друго на Радев":

    Къде е Тойота в тая класация ?? На 18 място с мижави 9 000 броя и то от хибрид , вече изкопаемия Приус !!!!
  • 14 гост

    6 4 Отговор

    До коментар #12 от "Гост":

    Смяна на батерия дори за Епъл в сервиз е не повече от 50 лева , за обикновен телефон не повече от 30 !!! Какъв телефон ще купиш за 30 лева , бе дървен философ недо....латен ???

    Коментиран от #18, #19

  • 15 гост

    4 4 Отговор

    До коментар #12 от "Гост":

    А междувременно Тесла продължава да качва по 10 милиарда на ДЕН на борсата , вече подмина 254 !!! С тоя темп до края на месеца ще мине 500 !!
  • 16 гост

    5 4 Отговор

    До коментар #12 от "Гост":

    Само да напомня , 254 милиарда са 6 (шест) ПЪТИ колкото Даймлер !! Барабар с камионите даже !!
  • 17 майстор

    5 0 Отговор

    До коментар #5 от "сектант":

    ей са че ти обясним едно такова с двигател Мерцедес ама е Мерцедес колко дачията ти е Рено. Или жена ти е девствена. Има прилика с дъстъро не се отчайвай...Возят почти еднакво....

  • 18 Komapak

    4 2 Отговор

    До коментар #14 от "гост":

    Да ти напомня, трол неземен, че статията е за смарт(мерцедес&суоч). Къде пак пробутваш тесла, не знам. Като видя гост пропускам коментара, който може и да е правилен и верен.
  • 19 Гост на госта

    4 1 Отговор

    До коментар #14 от "гост":

    В Ябълка-официален сервиз е 96,-лв с ДДС за 8-ца! А ти вземи се успокой малко...дилъра на тесла....

    Коментиран от #22

  • 20 Между другото

    3 2 Отговор
    ФВ конвертира още един завод от производство на коли с ДВГ, за електрически коли! С годишен капацитет до 300 хил. Първия беше в Цвикау.

    Коментиран от #21

  • 21 Komapak

    3 2 Отговор

    До коментар #20 от "Между другото":

    Трошенето тук започва да се превръща в спорт. Посочи ми една дума в която коментара ти се отнася за смарт(мерцедес). Ама модератора явно още спи.

    Коментиран от #23, #24, #25

  • 22 Толкова ли скъпо ти се вижда?

    3 1 Отговор

    До коментар #19 от "Гост на госта":

    Заради 100 лв за смяна на оригинална батерия с гаранция в оторизиран сервиз, би ли захвърлил осмицата, за да тръгнеш да си купуваш нов iPhone? По-евтино ли ще ти излезе да си купиш нов, както твърдеше по-горе? Всичките ти твърдения са подобни. Никаква връзка нито с реалността, нито с тенденциите за бъдещето.
  • 23 Статията чете ли, или направо пишеш тук?

    2 1 Отговор

    До коментар #21 от "Komapak":

    "Купувачът на завода в Амбах ще трябва да се съобрази с няколко условия, които Mercedes-Benz поставя. Немците настояват там да ПРОДЪЛЖАТ да се сглобяват ЕЛЕКТРИЧЕСКИТЕ "смартове"
  • 24 Между другото

    2 1 Отговор

    До коментар #21 от "Komapak":

    В статията се пише за ел. автомобили, за които споменавам!
  • 25 Този коментар е премахнат от модератор

Напиши коментар:


Публикувай
ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa или ca нaпиcaни изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки.