Чешката компания Torsus, създадена от имигранти от Украйна, е известна само с един модел през последните няколко години - изключително суровият офроуд автобус, който е разработен на базата на шаси на камион MAN.
Сега компанията представи и по-лек модел, наречен Terrastorm, насочен предимно към частни клиенти. В основата на Terrastorm стои системата за задвижване на всички колела от Volkswagen Crafter, но серийният микробус е подложен на задълбочена преработка, която позволява на създателите да говорят за Terrastorm като независим модел.
Например, предното окачване използва модернизирани подпори McPherson с амортисьори Bilstein B6, докато задното окачване използва листови ресори Ironman 4x4 Load Plus, които са допълнени от амортисьори Profender Dakar.
Разбира се, не може да мине и без високопроходими гуми с увеличен диаметър. В резултат просветът на Terrastorm достига 290 мм, а декларираните ъгли на атака са съответно 26 и 20 градуса.
Дълбочината, която офроуд машината може да преодолее, е 700 мм. В допълнение, автобусът е оборудван с алтернативен бодикит и интегрирана лебедка със сила до 5.5 тона. Силовият тракт на Terrashtorm се състои от двулитров дизелов двигател с мощност 176 к.с., шестстепенна механична или осемстепенна автоматична трансмисия и система за задвижване на четирите колела с блокиране на задния диференциал.
Създателите на Terrastorm планират да предложат микробуса в различни конфигурации с до 20 места, като всяка седалка е придружена от индивидуално осветление, вентилация и високоговорител. Предвидена е и семейна версия, в която Terrastorm се превръща в своеобразен офроуд мобилен дом.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Джуган
09:10 30.07.2020
2 куку руку ку
Коментиран от #3
09:14 30.07.2020
3 qwerty
До коментар #2 от "куку руку ку":
Според теб кое е по-добре за нашите ширини: АТ или зимни? Летни имам.Коментиран от #4
09:21 30.07.2020
4 Джуган
До коментар #3 от "qwerty":
Извинявам се че се намесвам с мнение, но отговорът на така формулирания въпрос е “Зависи”. Зависи от МПС-то и къде се кара. Ако караш често офроуд на кал и заложиш на комбинация летни/зимни без агресивен грайфер, далеч няма да стигнеш а ще похарчиш куп пари. Ако отидеш за АТ или особено МТ (Mud Terrain) но ще караш и магистрала, първо е добре да се убедиш че си ОК със шума от големия грайфер.Коментиран от #5
16:03 30.07.2020
5 шофйор
До коментар #4 от "Джуган":
70% магистрола 30% черно АТ ОБРАТНОТО МТ14:03 31.07.2020