Третият голям етап в историята на марката Volkswagen започва с ID.3.. Подобно на оригиналната „костенурка” и първия Golf, компактният модел с изцяло електрическо задвижване поставя началото на нова ера - той е първият електромобил, който предлага неограничена възможност за използване в ежедневието и в същото време е ценово достъпен за милиони потребители по целия свят.
Модулната конструктивна архитектура за модели с електрическо задвижване MEB (Modulare E-Antriebs-Baukasten), която се използва от ID.3, служи за техническа основа за електрическата продуктова офанзива на марката и ще позволи създаването на още много електрически модели. MEB оползотворява ефективно и пълноценно възможностите и предимствата, които предлага електрическо задвижване – осигурява на новия ID.3 извънредно просторен интериор, мощни динамични характеристики и възможности за изминаване на автономен пробег до 549 километра (според условията на цикъла WLTP). Възможността за бързо зареждане е още една силна страна на новия модел при пътуване на дълги разстояния.
Голяма акумулаторна батерия и задно предаване
Акумулаторната батерия с високо напрежение е монтирана ниско в подовата част на каросерията, с което осигурява на ID.3 нисък център на тежестта и динамично поведение на пътя, а тяговият електродвигател задвижва задните колела и на свой ред допринася за постигане на отлично сцепление с настилката. При намаляване на скоростта и в режим на спиране електромоторът рекуперира излишната енергия и я подава обратно за съхранение в акумулаторната батерия. Аеродинамично оптимизираните колела на ID.3 са с диаметър от 18 до 20 цола, а при новия модел се използват единствено гуми с ниско съпротивление при търкаляне.
Нов дизайн за една нова ера
Революционният характер на ID.3 си личи от пръв поглед. Формите във външния дизайн са едновременно меки и плавни, твърди и концентрирани, а цялостният хармоничен баланс почива на силните пропорции и впечатлява без нужда от излишни декоративни елементи. Стилът на ID.3 го определя в еднаква степен като модерно средство за устойчива мобилност и като истински представител на марката Volkswagen.
Интериорът също е революционен
Ярка характеристика в дизайна на новата фамилия ID. модели на Volkswagen е съчетанието от извънредно къси надвеси и много дълго междуосие на каросерията. Тази комбинация естествено е налице и при ID.3, където води до това, което стилистите на марката наричат Open Space – обширно свободно пространство, с което ефирният интериор на новия модел се превръща в еталон сред представителите на компактния клас. Арматурното табло на свой ред се отличава с изчистени форми и концентрирано излъчване, докато разположеният под челното стъкло модул ID. Light осъществява визуална комуникация с пътниците. Управлението на новия ID.3 се извършва до голяма степен с помощта на мултифункционалния волан, централния 10-инчов сензорен екран и интелигентния гласов контрол "Hello ID".
Изцяло нова електронна платформа
Електронната платформа на ID.3 е изцяло нова, проектирана от бял лист хартия. Тя използва хардуер с два високопроизводителни процесора, обединяващи огромен брой функции, а софтуерът е проектиран така, че да осигури високата степен на гъвкавост, характерна за сървърите. Този подход улеснява онлайн изтеглянето на актуализации за различни системи в автомобила, а в бъдеще и на функционални подобрения чрез мобилната мрежа. Услугите от гамата на We Connect Start създават органична връзка между автомобила и смартфона на собственика и дават възможност за удобно дистанционно управление и контрол на зареждането и климатизацията, предоставят информация за пътнотранспортната обстановка и показват данни за най-близките зарядни станции в реално време на картата на навигационната система. Включеното в стандартното оборудване приложение App Connect на свой ред осигурява достъп до мултимедиен стрийминг в автомобила чрез личния смартфон.
Пазарна премиера
Специалното издание ID.3 1ST edition се предлага в три нива на изпълнение, насочени към определени типични потребителски изисквания. Наред с това, клиентите в страната могат да избират цвета на външното лаково покритие и разцветките в интериора на автомобила. Новият ID.3 1ST edition се задвижва от разположен на задния мост електродвигател с максимална мощност 150 кВт и максимален въртящ момент от 310 Нм - впечатляващи показатели, които позволяват на ID.3 1ST edition да ускорява от 0-100 км/ч за 7,3 сек, а максималната скорост достига 160 км/ч. ID.3 1ST edition използва акумулаторна батерия с реално използваем енергиен капацитет от 58 кВтч, както и с автономен пробег на електричество до 426 километра според изискванията на цикъла WLTP. Акумулаторната батерия може да се зарежда на станции с максимална мощност от 11 кВт (променлив ток, AC) и или 100 кВт (постоянен ток, DC). При използване на мощна зарядна станция с постоянен ток е възможно в рамките само на 30 минути да заредите достатъчно енергия за изминаване на 290 километра.
Предварително конфигурираната версия Tour ще може вече да бъде поръчана от клиентите в България в края на месец август. Тя е базирана на четириместния модел ProS, който позволява използването на по-голяма акумулаторна батерия (77 кВтч нето) и съответно постигането на по-продължителен автономен пробег до 550 км (WLTP а максималната мощност е идентична с тази на ID.3 Pro Performance и възлиза на 150 кВт (204 к.с.).). Версията Tour може да се зарежда от DC станции със 125 кВт.
Оборудване с високотехнологичен характер
Отделните опции за оборудване за ID.3 включват елементи от областите дизайн, инфотейнмънт системи, комфорт, асистиращи системи и спорт. Сред тях са високотехнологични функции като head-up дисплея с добавена реалност AR, който прожектира най-важната за водача информация в триизмерна графика директно върху челното стъкло. Системата Travel Assist от своя страна подкрепя водача с автоматично поддържане на дистанцията до автомобила отпред и осигуряване на стабилна траектория в лентата за движение. Матричната LED система на фаровете осъществява интелигентно управление контрол на дългите светлини и при отключване на ID.3 чрез функцията за достъп без ключ Keyless Access посреща водача с кратко движение на светлинния модул.
Пътуване без въглеродни емисии
Всички версии на ID.3 могат да използват за зареждане на акумулаторните батерии както променлив (АС), така и постоянен ток (DC). При използване на станция с постоянен ток с мощност 125 кВт, ID.3 Pro S може зареди достатъчно енергия за изминаване на пробег от 350 километра в рамките само на 30 минути. По време на път услугата за зареждане We Charge предоставя достъп до повече от 150 000 зарядни станции на територията на цяла Европа, а у дома можете да се възползвате от удобството на предлаганата в три варианта домашната зарядна станция ID. Charger. Експлоатацията на ID.3 с електроенергия на Volkswagen от 100% възобновяеми източници е абсолючно неутрална по отношение на климата, а процесът на производство на новия модел има гарантирано неутрален въглероден баланс.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Конфуций
10:28 24.08.2020
2 Бичето
Коментиран от #14, #17
10:30 24.08.2020
3 Мислещ
10:30 24.08.2020
4 инстаграм: sektant official
10:31 24.08.2020
5 КОКОРЧО 🙄
Коментиран от #19
10:31 24.08.2020
6 Хахаха
Коментиран от #9
10:37 24.08.2020
7 уви
Коментиран от #21, #22
10:38 24.08.2020
8 Импиичмънт
Коментиран от #18
10:39 24.08.2020
9 муу ха ха
До коментар #6 от "Хахаха":
казваш ако беше руска друго щеше да е Една руска тройка коне отпред и вперьодКоментиран от #10
10:40 24.08.2020
10 Хахаха
До коментар #9 от "муу ха ха":
Е не знам.То в немските заводи 50% бачкат руснаци.Не съм видял вол коне и каруца.10:48 24.08.2020
11 bvhbhh
Коментиран от #12, #20, #23
11:05 24.08.2020
12 Шпек Салам Народен
До коментар #11 от "bvhbhh":
Каква кола караш?11:18 24.08.2020
13 Гад
11:18 24.08.2020
14 Бачо Киро
До коментар #2 от "Бичето":
Барабаните се ползват на много места още отзад и всъщност няма никакво значение. Нормалните автомобили така и така ползват 90% отпред, 10%отзад при спиране... Мисълта, че при ежедневни коли ти трябват дискове отзад е абсолютен мит.11:19 24.08.2020
15 Да помислим
11:28 24.08.2020
16 незнайко
12:02 24.08.2020
17 Инфо
До коментар #2 от "Бичето":
Четох защо са се спряло на барабани отзад - заради много яката двигателна спирачка на задните колела, хидравличните спирачки отзад почти никога не сработват. Най-много за екстремно спиране веднъж в годината. Всеки диск и спирачен апарат би блокирал ако не се помръдва с години. Затова са избрали затворен тип спирачна система за отзад, какъвто е барабанния. Ръчкал съм Ioniq Electric душманската между светофарите - като слязох дисковете отпред бяха хладки. Цялото спиране го е поела рекуперацията. И това са предни дискове. Смятай за задните. Няма да видят накладка никогаш!12:45 24.08.2020
18 CATL
До коментар #8 от "Импиичмънт":
На никакви чак?! Еее не бъди толкова стандартен12:48 24.08.2020
19 Ъхъъъ
До коментар #5 от "КОКОРЧО 🙄":
Мдааааммм, не е като скъпоценния камък с хипер-трипер еко масла, ремъци, филтри, гарнитури, маркучЕта,нвщи и още два сандъка с чаркалаци за боклука.12:52 24.08.2020
20 Този коментар е премахнат от модератор.
21 Комбайн ер 5
До коментар #7 от "уви":
От гледна точка НА ВЪГЛЕРОДНИЯ ОТПЕЧАТЪК МПС с ДВГ на метан е с по нисък от тази на електричките. Що не се работи за тотална газификация на всички МПС на планетата.... Просто така са решили тез в които са кинтите!Коментиран от #27
08:32 25.08.2020
22 Този коментар е премахнат от модератор.
23 MAK
До коментар #11 от "bvhbhh":
пуредния газаджия дето си мисли че кара ефтино и икологично!!! глупак си ти!!! скапваш си двигатела и замарсиаваш!! ама си неграмотен и не можеш да го разбереш това!!!Коментиран от #26
18:36 25.08.2020
24 До ккк
До коментар #22 от "kkk":
А колко време ти отне да напишеш коментара? А колко време щеше да си спести ако не го беше писал? и без това няма смисъл от него....Коментиран от #25
21:08 25.08.2020
25 Този коментар е премахнат от модератор.
26 Този коментар е премахнат от модератор.
27 TSLA
До коментар #21 от "Комбайн ер 5":
CO2 отделяш ти и всеки човек и животно при издишане. С него пък се хранят растенията и отделят кислород. А изкопаемите горива са геополитика. Всеки месец Европейският съюз внася петрол за 55 милиарда евро. Това са ПОЛОВИН ТРИЛИОН ЕВРО годишно. Газът също е внос. Електроенергия се произвежда във всяка страна членка. Въпрос на национална и регионална сигурност е транспорт, независим от вносни суровини. Не хората с пари искат тази смяна, а хората с мозък.06:15 26.08.2020