Last news in Fakti

24 Август, 2020 10:19 11 118 27

След оригиналната "костенурка" и първия Golf, това е новата "народна кола"

  • i.d.3-
  • volkswagen

С ID.3 Volkswagen навлиза в нова ера

След оригиналната "костенурка" и първия Golf, това е новата "народна кола" - 1

Третият голям етап в историята на марката Volkswagen започва с ID.3.. Подобно на оригиналната „костенурка” и първия Golf, компактният модел с изцяло електрическо задвижване поставя началото на нова ера - той е първият електромобил, който предлага неограничена възможност за използване в ежедневието и в същото време е ценово достъпен за милиони потребители по целия свят.

След оригиналната "костенурка" и първия Golf, това е новата "народна кола"

Модулната конструктивна архитектура за модели с електрическо задвижване MEB (Modulare E-Antriebs-Baukasten), която се използва от ID.3, служи за техническа основа за електрическата продуктова офанзива на марката и ще позволи създаването на още много електрически модели. MEB оползотворява ефективно и пълноценно възможностите и предимствата, които предлага електрическо задвижване – осигурява на новия ID.3 извънредно просторен интериор, мощни динамични характеристики и възможности за изминаване на автономен пробег до 549 километра (според условията на цикъла WLTP). Възможността за бързо зареждане е още една силна страна на новия модел при пътуване на дълги разстояния.

Голяма акумулаторна батерия и задно предаване

Акумулаторната батерия с високо напрежение е монтирана ниско в подовата част на каросерията, с което осигурява на ID.3 нисък център на тежестта и динамично поведение на пътя, а тяговият електродвигател задвижва задните колела и на свой ред допринася за постигане на отлично сцепление с настилката. При намаляване на скоростта и в режим на спиране електромоторът рекуперира излишната енергия и я подава обратно за съхранение в акумулаторната батерия. Аеродинамично оптимизираните колела на ID.3 са с диаметър от 18 до 20 цола, а при новия модел се използват единствено гуми с ниско съпротивление при търкаляне.

Нов дизайн за една нова ера

Революционният характер на ID.3 си личи от пръв поглед. Формите във външния дизайн са едновременно меки и плавни, твърди и концентрирани, а цялостният хармоничен баланс почива на силните пропорции и впечатлява без нужда от излишни декоративни елементи. Стилът на ID.3 го определя в еднаква степен като модерно средство за устойчива мобилност и като истински представител на марката Volkswagen.

Интериорът също е революционен

След оригиналната "костенурка" и първия Golf, това е новата "народна кола"

Ярка характеристика в дизайна на новата фамилия ID. модели на Volkswagen е съчетанието от извънредно къси надвеси и много дълго междуосие на каросерията. Тази комбинация естествено е налице и при ID.3, където води до това, което стилистите на марката наричат Open Space – обширно свободно пространство, с което ефирният интериор на новия модел се превръща в еталон сред представителите на компактния клас. Арматурното табло на свой ред се отличава с изчистени форми и концентрирано излъчване, докато разположеният под челното стъкло модул ID. Light осъществява визуална комуникация с пътниците. Управлението на новия ID.3 се извършва до голяма степен с помощта на мултифункционалния волан, централния 10-инчов сензорен екран и интелигентния гласов контрол "Hello ID".

Изцяло нова електронна платформа

Електронната платформа на ID.3 е изцяло нова, проектирана от бял лист хартия. Тя използва хардуер с два високопроизводителни процесора, обединяващи огромен брой функции, а софтуерът е проектиран така, че да осигури високата степен на гъвкавост, характерна за сървърите. Този подход улеснява онлайн изтеглянето на актуализации за различни системи в автомобила, а в бъдеще и на функционални подобрения чрез мобилната мрежа. Услугите от гамата на We Connect Start създават органична връзка между  автомобила и смартфона на собственика и дават възможност за удобно дистанционно управление и контрол на зареждането и климатизацията, предоставят информация за пътнотранспортната обстановка и показват данни за най-близките зарядни станции в реално време на картата на навигационната система. Включеното в стандартното оборудване приложение App Connect на свой ред осигурява достъп до мултимедиен стрийминг в автомобила чрез личния смартфон.

Пазарна премиера

Специалното издание ID.3 1ST edition се предлага в три нива на изпълнение, насочени към определени типични потребителски изисквания. Наред с това, клиентите в страната могат да избират цвета на външното лаково покритие и разцветките в интериора на автомобила. Новият ID.3 1ST edition се задвижва от разположен на задния мост електродвигател с максимална мощност 150 кВт и максимален въртящ момент от 310 Нм - впечатляващи показатели, които позволяват на ID.3 1ST edition да ускорява от 0-100 км/ч за 7,3 сек, а максималната  скорост достига 160 км/ч. ID.3 1ST edition използва акумулаторна батерия с реално използваем енергиен капацитет от 58 кВтч, както и с автономен пробег на електричество до 426 километра според изискванията на цикъла WLTP. Акумулаторната батерия може да се зарежда на станции с максимална мощност от 11 кВт (променлив ток, AC) и или 100 кВт (постоянен ток, DC). При използване на мощна зарядна станция с постоянен ток е възможно в рамките само на 30 минути да заредите достатъчно енергия за изминаване на 290 километра.

Предварително конфигурираната версия Tour ще може вече да бъде поръчана от клиентите в България в края на месец август. Тя е базирана на четириместния модел ProS, който позволява използването на по-голяма акумулаторна батерия (77 кВтч нето) и съответно постигането на по-продължителен автономен пробег до 550 км (WLTP а максималната мощност е идентична с тази на ID.3 Pro Performance и възлиза на 150 кВт (204 к.с.).). Версията Tour може да се зарежда от DC станции със 125 кВт. 

Оборудване с високотехнологичен характер

Отделните опции за оборудване за ID.3 включват елементи от областите дизайн, инфотейнмънт системи, комфорт, асистиращи системи и спорт. Сред тях са високотехнологични функции като head-up дисплея с добавена реалност AR, който прожектира най-важната за водача информация в триизмерна графика директно върху челното стъкло. Системата Travel Assist от своя страна подкрепя водача с автоматично поддържане на дистанцията до автомобила отпред и осигуряване на стабилна траектория в лентата за движение. Матричната LED система на фаровете осъществява интелигентно управление контрол на дългите светлини и при отключване на ID.3 чрез функцията за достъп без ключ Keyless Access посреща водача с кратко движение на светлинния модул.

След оригиналната "костенурка" и първия Golf, това е новата "народна кола"

Пътуване без въглеродни емисии

Всички версии на ID.3 могат да използват за зареждане на акумулаторните батерии както променлив (АС), така и постоянен ток (DC). При използване на станция с постоянен ток с мощност 125 кВт, ID.3 Pro S може зареди достатъчно енергия за изминаване на пробег от 350 километра в рамките само на 30 минути. По време на път услугата за зареждане We Charge предоставя достъп до повече от 150 000 зарядни станции на територията на цяла Европа, а у дома можете да се възползвате от удобството на предлаганата в три варианта домашната зарядна станция ID. Charger. Експлоатацията на ID.3 с електроенергия на Volkswagen от 100% възобновяеми източници е абсолючно неутрална по отношение на климата, а процесът на производство на новия модел има гарантирано неутрален въглероден баланс.
 


Поставете оценка:
Оценка 4.1 от 15 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Конфуций

    65 6 Отговор
    Едно не мога да разбера. Защо почти всички електрически коли трябва да изглеждат странно, с някои даже са грозни. Не може ли просто да използват някакъв дизайн близък до останалите коли и просто задвижването да е на ток
  • 2 Бичето

    14 7 Отговор
    Имаше едно на тест в Германия.... яко е отзаде е с барабанни спирачки !

    Коментиран от #14, #17

  • 3 Мислещ

    33 2 Отговор
    Нелепо, каква "народна" кола ще е това - та тя една умряла Корса на метан с мижаво двигателче се продаваше за 40+ хиляди у нас, това сигурно ще е двойно.
  • 4 инстаграм: sektant official

    19 8 Отговор
    от където и да го погледна ми е извратено това
  • 5 КОКОРЧО 🙄

    28 18 Отговор
    Бклук с евтини китайски токсични батерии.

    Коментиран от #19

  • 6 Хахаха

    18 13 Отговор
    Хаха софтуер хардуер проектиран от лист хартия.Боклуууук!Имаха огромни проблеми от софтуерно естество.Естествено много от тях неразрешени.Честито на балъците.

    Коментиран от #9

  • 7 уви

    24 19 Отговор
    Колкото и да плюем електричките (и аз не ги харесвам) - това е бъдещето. ДВГ си изживя живота и както е при всеки живот - има начало ,има и край.

    Коментиран от #21, #22

  • 8 Импиичмънт

    17 11 Отговор
    А бе я кажете за китайските батерии неотговарящи на никакви стандарти които тая консерва използва.

    Коментиран от #18

  • 9 муу ха ха

    15 12 Отговор

    До коментар #6 от "Хахаха":

    казваш ако беше руска друго щеше да е Една руска тройка коне отпред и вперьод

    Коментиран от #10

  • 10 Хахаха

    16 11 Отговор

    До коментар #9 от "муу ха ха":

    Е не знам.То в немските заводи 50% бачкат руснаци.Не съм видял вол коне и каруца.
  • 11 bvhbhh

    29 7 Отговор
    Карам си на газ със 140 по магистралата и и гори 7-8. Колата стува 2000 лв. С всичките му неща. Голяма, 5звезди безопасност. Набил съм си таблета надреща. Другото ми го казва борда. Не замърсявям. Е що да я оставя?

    Коментиран от #12, #20, #23

  • 12 Шпек Салам Народен

    4 0 Отговор

    До коментар #11 от "bvhbhh":

    Каква кола караш?
  • 13 Гад

    7 2 Отговор
    Цената e €30,000
  • 14 Бачо Киро

    14 6 Отговор

    До коментар #2 от "Бичето":

    Барабаните се ползват на много места още отзад и всъщност няма никакво значение. Нормалните автомобили така и така ползват 90% отпред, 10%отзад при спиране... Мисълта, че при ежедневни коли ти трябват дискове отзад е абсолютен мит.
  • 15 Да помислим

    26 6 Отговор
    5 звезди е имала като нова на тестове отпреди 15год. С остаряването на метала и зимите в Бг /водят до ръжда/съм сигурен, че караш ковчег без да го осъзнаваш.
  • 16 незнайко

    16 2 Отговор
    Всичко е добре но този "телевизор" защо трябва да го има ? Едно е сигурно, правят го така за да си длъжен с посещението на СЕРВИЗ !!! Вместо ключове - процесор, буфери за изходните команди , мосфети или релета за изпълнителните механизми, на кого му трябва това усложнение ? Прави се за ПАРИ !!! В противен случай ще разберем, че колите не струват толкова !!!
  • 17 Инфо

    18 1 Отговор

    До коментар #2 от "Бичето":

    Четох защо са се спряло на барабани отзад - заради много яката двигателна спирачка на задните колела, хидравличните спирачки отзад почти никога не сработват. Най-много за екстремно спиране веднъж в годината. Всеки диск и спирачен апарат би блокирал ако не се помръдва с години. Затова са избрали затворен тип спирачна система за отзад, какъвто е барабанния. Ръчкал съм Ioniq Electric душманската между светофарите - като слязох дисковете отпред бяха хладки. Цялото спиране го е поела рекуперацията. И това са предни дискове. Смятай за задните. Няма да видят накладка никогаш!
  • 18 CATL

    2 0 Отговор

    До коментар #8 от "Импиичмънт":

    На никакви чак?! Еее не бъди толкова стандартен
  • 19 Ъхъъъ

    6 3 Отговор

    До коментар #5 от "КОКОРЧО 🙄":

    Мдааааммм, не е като скъпоценния камък с хипер-трипер еко масла, ремъци, филтри, гарнитури, маркучЕта,нвщи и още два сандъка с чаркалаци за боклука.
  • 20 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 21 Комбайн ер 5

    7 2 Отговор

    До коментар #7 от "уви":

    От гледна точка НА ВЪГЛЕРОДНИЯ ОТПЕЧАТЪК МПС с ДВГ на метан е с по нисък от тази на електричките. Що не се работи за тотална газификация на всички МПС на планетата.... Просто така са решили тез в които са кинтите!

    Коментиран от #27

  • 22 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 23 MAK

    1 5 Отговор

    До коментар #11 от "bvhbhh":

    пуредния газаджия дето си мисли че кара ефтино и икологично!!! глупак си ти!!! скапваш си двигатела и замарсиаваш!! ама си неграмотен и не можеш да го разбереш това!!!

    Коментиран от #26

  • 24 До ккк

    0 1 Отговор

    До коментар #22 от "kkk":

    А колко време ти отне да напишеш коментара? А колко време щеше да си спести ако не го беше писал? и без това няма смисъл от него....

    Коментиран от #25

  • 25 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 26 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 27 TSLA

    2 1 Отговор

    До коментар #21 от "Комбайн ер 5":

    CO2 отделяш ти и всеки човек и животно при издишане. С него пък се хранят растенията и отделят кислород. А изкопаемите горива са геополитика. Всеки месец Европейският съюз внася петрол за 55 милиарда евро. Това са ПОЛОВИН ТРИЛИОН ЕВРО годишно. Газът също е внос. Електроенергия се произвежда във всяка страна членка. Въпрос на национална и регионална сигурност е транспорт, независим от вносни суровини. Не хората с пари искат тази смяна, а хората с мозък.