Tesla вероятно ще разработи евтин електрически хечбек специално за европейския пазар, който да конкурира Volkswagen ID.3, съобщава Autocar. Британското списание се позовава на изказване на Илон Мъск пред инвеститори, в което милиардерът споделя, че мисията му "няма да бъде успешна ако не направи колите на ток достатъчно достъпни".
Според Autocar бъдещата европейска Tesla ще бъде базирана на Model 3. За нуждите на пазарите на Стария континент най-достъпният електромобил в актуалната гама на компанията ще бъде смален, а конструкцията му ще бъде опростена, за да се постигне възможно най-конкурентна крайна цена. Производството ще бъде организирано в берлинската Гигафабрика, която ще заработи догодина.
Неотдавна Илон Мъск разказа за нова технология, която щяла да извърши "революция в производството на каросерии" и да позволи да бъде намален броят на отделните компоненти на рамата на автомобилите от 70 на 2. Новата гигантска машина за леене на алуминий най-вероятно ще бъде инсталирана първо именно в германския завод на Tesla и да опрости неимоверно разработката на нови модели.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 НА ТЕСЛАТА ДРЪЖКАТА
14:55 25.08.2020
2 Ъбсурт
14:57 25.08.2020
3 Ааххха
Коментиран от #16
14:58 25.08.2020
4 Хахах
Коментиран от #17
14:58 25.08.2020
5 Driving pleasure
А да ми прави рама от 2 компонента, извинявай, ама не мерси.
Коментиран от #8
15:06 25.08.2020
6 Никой
Коментиран от #9, #70
15:07 25.08.2020
7 ΞLΞVΛTΞ
15:13 25.08.2020
8 Чебурашек
До коментар #5 от "Driving pleasure":
Тоя ще закрие Германия.Коментиран от #11
15:16 25.08.2020
9 Електрошок
До коментар #6 от "Никой":
Опростяването на един автомобил е последната степен на съвършенство и ако е вярно твърдението на Мъск,това е малка революция,като конвейра на Форд.Коментиран от #14, #23
15:17 25.08.2020
10 ΞLΞVΛTΞ
15:22 25.08.2020
11 Driving pleasure
До коментар #8 от "Чебурашек":
Цялото му производство в световен мащаб не се равнява на продажбите на Голф в Германия, скоро ще разбере, че Европа не е Америка.Т'слата отдавна не е лидер в продажбите в Европа и ако до сега работеше без особена конкуренция (и пак беше на загуба) вече много други компании започнаха да си отхапват от пая му
Коментиран от #13, #15, #78
15:26 25.08.2020
12 фен
Коментиран от #26, #31
15:28 25.08.2020
13 Аха
До коментар #11 от "Driving pleasure":
Аз на Тесла коли на склад не съм виждал! Отхапвали от пая му? От кой? Той си продава колите които произвежда! Виж кои коли стоят на склад и ще разбереш от кой пай отхапва!15:30 25.08.2020
14 Driving pleasure
До коментар #9 от "Електрошок":
Ъм... не! това може да е последна степен към увеличаване на печалбите, но не и към съвършеството. Обикновено натоварвайки един детайл с много функции той не се справя добре с нито една от тях...Коментиран от #48
15:31 25.08.2020
15 ΞLΞVΛTΞ
До коментар #11 от "Driving pleasure":
Че то Клио би голфа в Европа при все че немците с подкупи са напълнили цялата полиция в Западна европа с гоУф и че за продажбите на гоУф броят и електрическите версии дизелови бензинови ванове тоест гоУф вариант хибридни и тн.Но Мъск е глупав тръгна да си прави завода в Геемания а не във Франция както направиха Тойота.Германците саботират всеки който им яде от пая.Коментиран от #18, #67
15:32 25.08.2020
16 Jul
До коментар #3 от "Ааххха":
Първо седни ,покарай малко ел.автомобил но по възможност Тесла,не Хюндай,Рено,Нисан или тем подобни! После пак ела и кажи за тъпите си ДВГ-та! Най-обичам "специалисти" с опит само с 10-15 годишни кочини да дават акъл за технологии. Да имат и недостатъци,но сравнено с ДВГ автомобилите,са незначителни ,особенно в близко бъдеще. Сигурно искаш батерия дето държи по 2000 км и за без пари а?Коментиран от #19, #25
15:34 25.08.2020
17 честен гражданин
До коментар #4 от "Хахах":
хапчетата15:35 25.08.2020
18 Паляци
До коментар #15 от "ΞLΞVΛTΞ":
Джендърче,тва не ти е Краваристан,тази Тесла ще я взимат само баламурниците,та не се напъвайте,че ще родите още малко,ДВГ още дълго ще е на сцената!Коментиран от #20, #21, #22
15:36 25.08.2020
19 GOLF R
До коментар #16 от "Jul":
карай си електричката, очилат зубър плъх и дано след 2 3 години да се проклинаш господа и да се строшиш от зареждане15:38 25.08.2020
20 ΞLΞVΛTΞ
До коментар #18 от "Паляци":
Само дето Краваристан е 5 пъти по-голям пазар от цялата европа глпак.ХахахКоментиран от #27
15:38 25.08.2020
21 Верно да
До коментар #18 от "Паляци":
Не напускай работата на бензиноколонката!15:39 25.08.2020
22 Чебурашек
До коментар #18 от "Паляци":
А ве певал само едно Клио био всички немци у земята.Немците са аут 30% от Бвп са автомобили свършат ли двг умират нищо друго не могат.!.15:40 25.08.2020
23 гост
До коментар #9 от "Електрошок":
След преминаването към електромобили каросерията остана единствения сложен елемент , изграден от много части , даже тия споменати 70 са само носещите !! Обаче тия 2 части мисля , че не са правилно обяснени ! Това което показаха от Тесла беше шаси със задвижването и сменяема каросерия отгоре , която беше 3-4 вида , седан , товарен ван , сув и микробус ! И могат да се сменят за секунди ! Предполагам ще можеш да си купиш колкото варианта искаш или да вземеш каросерия под наем за един или няколко дни , когато ти трябва !!Коментиран от #32, #40, #44, #46
15:41 25.08.2020
24 Driving pleasure
15:42 25.08.2020
25 Язе
До коментар #16 от "Jul":
Да слезна от автомобил с ест.кожа в балатум?Да си намествам броните и да гледам кривите фуги?Тесла е на дъното по качество.15:43 25.08.2020
26 гост
До коментар #12 от "фен":
Въпроса е че не ние , а СПЕЦИАЛИСТИТЕ го смятат и е близо до акъла !!! Защо примерно леят любимите ти блок и глава на двг , а не ги "фрезоват" от масивен блок алуминии ?? Ааааа позна , щото в по-евтино и по-бързо !!! И още един куп други части !!Коментиран от #34, #77
15:44 25.08.2020
27 Driving pleasure
До коментар #20 от "ΞLΞVΛTΞ":
Абе да те попитам, Краваристан като е 5 пъти по-голям пазар от европейския , чичко ти друсаняк колко кочини успя да пробута на американците ;)Коментиран от #30
15:44 25.08.2020
28 ΞLΞVΛTΞ
15:47 25.08.2020
29 Plameni
15:47 25.08.2020
30 ΞLΞVΛTΞ
До коментар #27 от "Driving pleasure":
Повече от Мерцедес БМВ и Ауди взети заедно.!.Коментиран от #45
15:49 25.08.2020
31 Anadolu Manafesi
До коментар #12 от "фен":
Мисля че не става въпрос за леене на каросерията , а за силовата и структура , върху която после се закачат щанцованите каросерийни детайли . При всички положения ще намали доста заваркитеКоментиран от #35, #55
15:51 25.08.2020
32 Фен
До коментар #23 от "гост":
Тъпотии.Сменял ли си някога каросерия?Явно не си защото е много труд и ще излезе скъпо.15:53 25.08.2020
33 ΞLΞVΛTΞ
Коментиран от #39, #47
16:00 25.08.2020
34 фен
До коментар #26 от "гост":
На преса панел от автомобил се изработва за секунда.Леенето е бавен процес.Коментиран от #37
16:02 25.08.2020
35 фен
До коментар #31 от "Anadolu Manafesi":
Силова структура?Коментиран от #42
16:07 25.08.2020
36 Чебурашек
16:11 25.08.2020
37 Anadolu Manafesi
До коментар #34 от "фен":
Не става въпрос за изработване на панели , а на структурата под тях . В момента тези елементи се изработват на преси от заготовки и след това се съединяват чрез заварки , нитове и лепене . Леенето на на едрогабаритни детайли със сложна форма може да намали броя на елементите от 80 на 2 , както са написали хоратаКоментиран от #49
16:14 25.08.2020
38 Гост
16:17 25.08.2020
39 Гост
До коментар #33 от "ΞLΞVΛTΞ":
Как смяната на задвижващ агрегат слага край на автомобилна индустрия в една силна страна? Електромобилите са просто друг тип задвижване. Не са непреодолима бариера.16:19 25.08.2020
40 Гост
До коментар #23 от "гост":
Личи си че отвертка не си виждал, ама за смяна на каросерия говориш. Ти и мишката на компютъра си не можеш да смениш за няколко минути.16:21 25.08.2020
41 Мъск е технологично
16:40 25.08.2020
42 Anadolu Manafesi
До коментар #35 от "фен":
Какво не разбра?Коментиран от #50
17:07 25.08.2020
43 ΞLΞVΛTΞ
17:08 25.08.2020
44 Anadolu Manafesi
До коментар #23 от "гост":
В доста грешна посока мислиш . Вече никой не произвежда компактни автомобили върху шаси , това да не ти е Вартбург или Трабант17:10 25.08.2020
45 Driving pleasure
До коментар #30 от "ΞLΞVΛTΞ":
Абе пич, не искам да съм груб, ама нарочно ли се правиш на тъп?! Тесла е продала повече от Мерцедес и БМв само в сънищата ти! Да говорим за миналата година, че данните са пълни Тесла е продала 192 хил автомобил. Само БМВ е с над 320 хиляди, а Мерцедес почти 360 хиляди... Само тези двете марки са с над 3 пъти по-големи продажби, ами ако включим и Ауди - и те сами по себе си продават повече от на Тесла!Спрете да ги плещите тия глупости за някакви рекордни продажби дето всъщност никой не ги е вижал!!!
17:24 25.08.2020
46 Driving pleasure
До коментар #23 от "гост":
Демек това, което предлага Т'слата си е цяла рама... Тесларите може би не знаете, ама нормалните се отказаха от тоя метод още 30те години на миналия век минавайки на самоносеща каросерия щото монокока не само има по-добро пътно поведение заради възможността да абсорбира неравностите, ами по-важното има повече зони за сигурност.В общи линии пробутвате идеи на по 100 години и горник...
17:29 25.08.2020
47 иваноф
До коментар #33 от "ΞLΞVΛTΞ":
Явно не си чел достатъчно, 2021 год ВМВ, започва да произвежда бензин от въздуха, със супер качество, освен това ще очиства озоновия слой, е тогава електричките си ги наврете някъде по музеите за спомен18:03 25.08.2020
48 Този коментар е премахнат от модератор.
49 фен
До коментар #37 от "Anadolu Manafesi":
Може но става бавно.Коментиран от #51
18:39 25.08.2020
50 фен
До коментар #42 от "Anadolu Manafesi":
Как се лее силовата структура18:41 25.08.2020
51 Колко да е бавно
До коментар #49 от "фен":
То пък производството на 70 детайла, а след това заваряването им един към друг и боядисването им въобще не отнема време. Освен време е необходима и огромна поточна линия от много заваръчни роботи които струват майка си и баща си.Отливането е много по-бързо и евтино, но машината е огромна и сложна. Това е машината която отлива най-големия и сложен детайл в света и е проектирана от инженерите на Тесла. Вече инсталират първата във Фремонт.
Коментиран от #53, #54, #80
19:29 25.08.2020
52 Юсуф
19:37 25.08.2020
53 фен
До коментар #51 от "Колко да е бавно":
Ясно!Никога не влизал в леярна.19:40 25.08.2020
54 Радея
До коментар #51 от "Колко да е бавно":
Пресоване на ламарина и леене са ти пълна мъгла.Коментиран от #56, #57
20:08 25.08.2020
55 Радев
До коментар #31 от "Anadolu Manafesi":
Знаеш ли изобщо какво е силова структура?Коментиран от #64, #66
20:11 25.08.2020
56 Щамповане и леене
До коментар #54 от "Радея":
Тези ги разправяй на Илон Мъск. Той ще лее, не аз.20:27 25.08.2020
57 Аха
До коментар #54 от "Радея":
Абе вие нормални ли сте? Кой пише, че ламарината ще се лее? Ще се лее рамата, скелето което държи конструкцията с батерията! Виждали ли сте Тесла, без купето? Само долната част, рамата? Напишете Тесла Платформа с Гугъл и ще видите рамата! Това ще се лее, а не да се заварява!Коментиран от #58
20:50 25.08.2020
58 Радев
До коментар #57 от "Аха":
Това е стара технология и може да хрумне само на аматьор или надрусан идиот!Коментиран от #59, #60
21:40 25.08.2020
59 Аха
До коментар #58 от "Радев":
Офффф. Това е стара технология за коли с ДВГ, аматьор. Това е технологията на ел. колите! Виж как е и Тайкана! Аматьор! Как според теб, купето ще носи тежка батерия, без рама? И да ти кажа, колите с рама са много по-добри и здрави на усукване, защото рамата е много по-здрава от самоносеща конструкция! Но на колите с ДВГ стана, за да се намалят производствени разходи!21:50 25.08.2020
60 Аха
До коментар #58 от "Радев":
Виждал ли си, как тестват колите на усукване? Като качат на наклон, предно и задно колело по диагонал ляво и дясно и започнат да отварят врати и капаци, за да видят дали не поддава конструкцията! Често, като отвориш задния капак и след това не може да се затвори, защото купето изкривява! За това има някои спортни модели, които не заварят, а лепят сглобката за да е по-здрава и устойчива!Коментиран от #61
21:56 25.08.2020
61 Радев
До коментар #60 от "Аха":
Имаш много здраве от арменския поп.Вземи една картонена кутия и пробвай да я усучеш или огънеш.Пробвай отново с лист картон.С аматьори не споря!Коментиран от #62
22:12 25.08.2020
62 Аха
До коментар #61 от "Радев":
Вярно с аматьори не споря! Камионите използват рама, а не самоносеща конструкция! Като разбереш защо, напиши!Коментиран от #63
22:16 25.08.2020
63 дизела
До коментар #62 от "Аха":
Електромобила да не е камион?Това че батериите са тежки си е ваш проблем.Аз да не разнасям павета и бордюри в колата си.22:25 25.08.2020
64 Anadolu Manafesi
До коментар #55 от "Радев":
Да , а ти ?Коментиран от #65
22:44 25.08.2020
65 Радев
До коментар #64 от "Anadolu Manafesi":
Съмнявам се!Коментиран от #69
22:50 25.08.2020
66 Този коментар е премахнат от модератор.
67 Сск
До коментар #15 от "ΞLΞVΛTΞ":
Къде ги видя тези полицейски голфове?Бил съм в 7 държави за поече от 6 месеца и не помня да съм мяркал голф точно.01:39 26.08.2020
68 TSLA
05:48 26.08.2020
69 Този коментар е премахнат от модератор.
70 Някой
До коментар #6 от "Никой":
Тази нова технология за леене не е толкова важна в статията. По-важна е реализацията на все по-голяма вертикална интеграция в Тесла. Това ще рече, че не сглобяват като останалите готови възли произведени от някой друг.Дори не произвеждат рамата от готова ламарина, която да огъват и заваряват с готови преси и заваръчни роботи произведени от някой друг.
Сами ще си отливат рамата директно от алуминий с машина която сами са си проектирали и произвели. За пълна вертикална интеграция, остава само да си купят някоя компания за производство на алуминий.
Повечето от пишещите тук не могат да схванат, че останалите производители сглобяват по няколко милиона автомобила на година, а Тесла не ги сглобява, а ги произвежда. Разликата е от земята до небето и обяснява пазарната капитализация. Тази вертикална интеграция е заложена и при зареждането и производството на "горивото". Коя друга автомобилна компания се занимава с това?
Коментиран от #71, #73
08:05 26.08.2020
71 Радев
До коментар #70 от "Някой":
Безумните идеии на аматьор!Коментиран от #72
09:00 26.08.2020
72 Безумни, ама го копират
До коментар #71 от "Радев":
Защо така?Коментиран от #79
09:06 26.08.2020
73 Владо
До коментар #70 от "Някой":
Автомобилния ерудит пак започна да пише глупост след глупост няма спирка.Коментиран от #74
09:27 26.08.2020
74 Някой
До коментар #73 от "Владо":
Кое от написаното не е вярно?Коментиран от #75
09:42 26.08.2020
75 Владо
До коментар #74 от "Някой":
Абсолютно всичко госте!Коментиран от #81
12:01 26.08.2020
76 Джуган
13:17 26.08.2020
77 Ха ха ха
До коментар #26 от "гост":
Отвори някоя книга по материалознание и се запознай с разликите в свойствата на стоманата и алуминия, както и тяхната обработка. Щамповането и заваряването на стоманата става бързо и лесно, при алуминия.... хайде ще те оставя да прочетеш нещо различно от рекламните материали на Св. Илон13:39 26.08.2020
78 Име
До коментар #11 от "Driving pleasure":
За тая конкуренция ми говореха преди 4-5 години и не инвестирах в Тесла. "2017 идааат, аа малко забавяне ама 2018 Тесла ще фалира, Е са вижте 2019 кво идее са тука Ауди, ВВ германците идват, 2020: абее 2022-2023 тука тва онова иде, са тука фабрики за батерии страшна работа"13:46 26.08.2020
79 Радев
До коментар #72 от "Безумни, ама го копират":
Лудостта е заразна!14:03 26.08.2020
80 Радев
До коментар #51 от "Колко да е бавно":
Прочети първо как се изработва леярската форма как се топи метала как се излива как се охлажда следва довършителни работи по отливката.Ако можеш пресметни времето.Пресоването и заваряването на панели става по бързо.Коментиран от #86
14:14 26.08.2020
81 Съм ти гостенин
До коментар #75 от "Владо":
Кое не е вярно?1.Че си произвеждат батериите в техния завод?
2. Че технологията, по която с помощта на panasonic произвеждат батериите е на Тесла?
3. Че машините които произвеждат батериите и част от автомобилите са на Тесла от завода им в Германия?
4. Че сами си произвеждат електродвигателите и управлението на двигателя и батериите?
5.Че сами си произвеждат зарядните станции, батериите за зарядните станции и фотоволтаичните панели и сами си ги инсталират?
6. Че произвеждат всичко изброена в точка 5 включително за клиентите за домашно ползване?
7. Че сами си продават автомобилите без дилъри и посредници, като дори транспортната фирма, която доставя автомобилите до дома на клиента е собственост на Тесла?
8. Че са проектирали дори заводите си така, че да могат да бъдат построени само за няколко месеца и само година след първа копка да са продали първите автомобили произведени в този завод?
9. Че най-голямата машина за леене на алуминий в света за която става въпрос в статията вече работи в завода на Тесла във Фремонт.
Посочи поне един производител който прави всичко това? Или поне половината от това? Или поне нещо от изброените?
Коментиран от #83, #85
15:09 26.08.2020
82 Тесла
Коментиран от #84
15:20 26.08.2020
83 Владо
До коментар #81 от "Съм ти гостенин":
Не се пъни ще получиш дефекация!15:58 26.08.2020
84 teslara's dreams
До коментар #82 от "Тесла":
Мечтите са безплатни!После ми разкажи какво си сънувал с ръка в контакта.Коментиран от #88
16:01 26.08.2020
85 дизела
До коментар #81 от "Съм ти гостенин":
Ти какво спечели от клакьорството на Теслъта госте?Коментиран от #87
16:09 26.08.2020
86 Дрън-дрън
До коментар #80 от "Радев":
Чети ти, а тогава пиши глупости. Какво значение има колко време и колко сложно се изработва леярската форма, след като тя ще се използва за стотици хиляди отливки? Времето за запълване на формата е от порядъка на секунда при леене под налягане или противоналягане. Цялата процедура на отливането трае по-малко от минута с една машина. Колко машини ти трябват за да щанцоваш, щамповаш и завариш 70 детайла? За колко време?Коментиран от #89
17:01 26.08.2020
87 Дизела и Владо - тролове, сър
До коментар #85 от "дизела":
Аз нищо не печеля, че казвам истината. По-скоро вие какво печелите, за да се съдирате да лъжете против Tesla и да се заяждате с всеки, който каже нещо по темата? Колко ви плащат за лъжа и колко за обида?17:18 26.08.2020
88 Мечтай си
До коментар #84 от "teslara's dreams":
Ти сигурно си мечтаеш, че след 30 години масово ще продължи да се кара ДВГ? Мечтай си. Това ще е скъпо удоволствие, както сега си мечтаеш да караш ferrari. Не че е невъзможно, но малко вероятно.17:21 26.08.2020
89 Радев
До коментар #86 от "Дрън-дрън":
Да бе за секунда.Такава голяма отливка няма как да стане.Нямаш никаква представа от леене.Поне не се излагай.Коментиран от #90
19:09 26.08.2020
90 Пак ли господин инженер?
До коментар #89 от "Радев":
Пак ли отричаш очевидни истини на база на собственото си незнание? За колко време става според тебе пълненето на формата с разтопен материал? Знаеш ли поне българския термин за това леене? А, господин инженер?Пълненето не става за секунда, а за части от секундата, иначе формата няма да се напълни равномерно, защото материала ще изстине и ще се втвърди. Това е техника на леене, за която съм учил преди трийсетина години в техникума, господин инженер. Пак се опитваш да даваш акъл как нещо нямало да стане, на четвъртия по богатство човек в света. Човек, чиято компания изпрати в космоса първите космонавти летяли с частна компания. Ти на каква база смяташ, че си по-умен от него и можеш да му кажеш какво не е възможно?
Коментиран от #91, #92
23:08 26.08.2020
91 Радев
До коментар #90 от "Пак ли господин инженер?":
Нищо не си научил в техникума ако изобщо си учил нещо или си спал в час госте.Стана за подигравка в напъните си на величаеш идола си.На работа съм не ме занимавай с глупости.Коментиран от #94
09:11 27.08.2020
92 фен
До коментар #90 от "Пак ли господин инженер?":
Абе ти лял ли си нещо? Поне виждал ли си как става?За части от секундата ? М@лоумник!09:29 27.08.2020
93 Джони
11:17 27.08.2020
94 Можеше просто да отговориш
До коментар #91 от "Радев":
В момента казваш, че нямаш достатъчно време да поровиш в google, за да придобиеш необходимите инженерни знания, нали господин инженер, образоващ се от google? Всеки средно интелигентен инженер знае точно кое леене ще използва Илон Мъск, защото то не е измислено от него, а просто той ще направи най-голямата машина за такова леене. Ако знаеше щеше да използваш правилния термин, вместо да си губиш времето да напишеш 10 пъти повече текст само за да обидиш събеседника. То не ти е за първи път. Да не припомням спора за времето за строеж на завод и как за един фундамент за машина трябвали няколко месеца.Коментиран от #95
15:54 27.08.2020
95 Радев
До коментар #94 от "Можеше просто да отговориш":
Нямам намерение да ти се обяснявам.Няма смисъл да споря с радиото.Ти си чети в гугъл и се ограмотявай.На мен това ми професията.Влез в леарна да видиш кое как става тогава пиши глупости!17:48 27.08.2020
96 "Инженер" Радев...
Коментиран от #97, #99, #103
20:40 27.08.2020
97 Радев
До коментар #96 от ""Инженер" Радев...":
Колко време чете?Пак нищо не си разбрал.Голямата отливка изисква повече време.Отделно имаш почистване на формата охлаждане изваждане и довършителни обработки на отливката .Аз клипове не гледам .Имаме леярен цех там където работя.Успех в четенето!Коментиран от #98
21:37 27.08.2020
98 Работите ли с кокили?
До коментар #97 от "Радев":
Отговора е отрицателен, нали? Само от въпросите ти разбрах. Леете ли алуминий? Надали.Коментиран от #100
22:26 27.08.2020
99 Радев
До коментар #96 от ""Инженер" Радев...":
Браво и езиците ги знаеш!die casting било на англииски!Браво бе полиглот!22:32 27.08.2020
100 Радев
До коментар #98 от "Работите ли с кокили?":
Изработваме авточасти.Такава голяма кокила за шаси 4 метра незнам как ще стане.Толкова метал на такова растояние.......22:40 27.08.2020
101 Професионалист?
Познах ли, че не използвате кокилно леене и не отливате алуминиеви детайли?
Коментиран от #102, #104
23:49 27.08.2020
102 Радев
До коментар #101 от "Професионалист?":
Ти така си мислиш че си разбрал нещо.Ние леем малки детайли с кокили.Само на аматьор би му хрумнало да лее толкова голям детайл.Аз работя в друг цех но говорих с колегите.Коментиран от #108
08:02 28.08.2020
103 Владо
До коментар #96 от ""Инженер" Радев...":
Виждам с езиците си перфектен.Защо се пънеш след като сам си признаваш че си аматьорКоментиран от #105
09:06 28.08.2020
104 луд умора няма
До коментар #101 от "Професионалист?":
Илон Мъск прави всичко както той си реши без значение че това е точно обратното на световната практика.Купето на автомобила се прави от заварени панели в цял свят.Той гения реши да лее.Ами то може и от цял блок метал да се изреже купето но никой не го прави.Аматьор!Коментиран от #112
09:18 28.08.2020
105 Виждам и ти си полиглот
До коментар #103 от "Владо":
Както е казал народа бедност и глупост не могат да се скрият. Виждам че и ти се гордееш с нея, вместо да се скриеш. Хайде кажи как е понятието на английски като толкова разбираш? Ако искаш напиши die casting в google и виж какво ще ти излезе?Коментиран от #106, #107, #109
09:37 28.08.2020
106 Владо
До коментар #105 от "Виждам и ти си полиглот":
Леене под налягане означава.Забеляза ли на какъв език е клипа на Шкода?Коментиран от #110
09:41 28.08.2020
107 Този коментар е премахнат от модератор.
108 Я питай колегите
До коментар #102 от "Радев":
За колко време става пълненето на кокилите с материал и колко време трае целия цикъл, да видим кой е бил правия в спора. Да видим поне веднъж дали имаш топки, като мъж да кажеш "сгреших". Обзалагам се, че за минута машината прави повече от един цикъл, тоест детайла излиза за секунди.Когато от Тесла успеят да подкарат производството на толкова голям детайл, пак обяснявай че нищо не са измислили и че това не е революция в производството.
Коментиран от #118
09:47 28.08.2020
109 Владо
До коментар #105 от "Виждам и ти си полиглот":
На англииски е casting underpressureКоментиран от #111
09:47 28.08.2020
110 Не се прави на разсеян
До коментар #106 от "Владо":
Попитах как е правилният термин на английски, ако не е die casting? В такъв случай за каква грешка и незнание на езици говориш?09:49 28.08.2020
111 Да, глупостта не може да се скрие!
До коментар #109 от "Владо":
Хайде пробвай да намериш нещо в google както си го написал ти? Както виждаш по моя начин излизат точните резултати ... на английски.10:00 28.08.2020
112 Затова го наричат гений
До коментар #104 от "луд умора няма":
Нали знаеш, че един е пръв, а останалите го следват. Както виждаш всички автомобилни компании се опитват да настигнат Тесла. Всички без изключения признават, че са технологично изостанали с по няколко години от Тесла. Не се притеснявай и това ще изкопират.Точно така се напредва - когато инженерите правят смели крачки напред, независимо какво казват счетоводителите.
Коментиран от #113, #114
10:06 28.08.2020
113 Влада
До коментар #112 от "Затова го наричат гений":
Иди в някоя лудница и ще установиш че там всички са ГЕНИИ!11:19 28.08.2020
114 Лили
До коментар #112 от "Затова го наричат гений":
Прочети статията във факти лидери-копърки.Ето това е геният Мъск- копърка без мозък.Решили сте да го следвате?Сами ще се убедите.Коментиран от #115
11:42 28.08.2020
115 Нищо общо
До коментар #114 от "Лили":
И какво общо има Илон Мъск с тази статия? Компаниите на Илон Мъск са лидери по инженерни и технологични постижения, статията е за политици. Как според тебе един безмозъчен лидер би имал такива постижения?Коментиран от #116, #117
12:26 28.08.2020
116 Лили
До коментар #115 от "Нищо общо":
Койота Уайли също твърдеше че е гений !14:29 28.08.2020
117 Владо
До коментар #115 от "Нищо общо":
Те така си въобразяват.Хитлер също се е смятал за гений.15:23 28.08.2020
118 Радев
До коментар #108 от "Я питай колегите":
Когато от Тесла успеят да накарат машината да заработи тогава ще повярвам!Само да говориш ще ще ще в бъдеще време това да не е религия да вярвам сляпо. Няма проблем да кажеш че си сбъркал.Колегите се изсмяха на идеите на Мъск.Формата се пълни за секунди но целия цикъл е 4-5 минути.Машината е автоматична не се отваря докато детайла не се охлади.А една преса е с цикъл 4-5 секунди.Нареждам 70 преси да работят едновременно и ще постигна по добра производителност от леенето.Заваряването е с роботи и става бързо.Коментиран от #120
19:13 28.08.2020
119 Най-добре се смее последния
Незнайно защо обръщаш всяка световна новина към ежедневието ти. Машината на Илон Мъск очевидно работи, защото към момента се отлива цялата задна част на Tesla model У, което си е постижение за автомобилната промишленост и няма аналог. Машината която сглобяват в момента, ще отлива цялата носеща конструкция, заедно с всички отвори и резбови съединения.
Колко преси и заваръчни роботи са необходими за изработване и сглобяване на 70 детайла? Колко време отнема? А боядисването?
Коментиран от #121
20:00 28.08.2020
120 70 преси?
До коментар #118 от "Радев":
Я пак направи сметка, колко преси са необходими за щанцоване и щамповане на 70 детайла? Едната операция е разане, а другата огъване. Не става с една и съща преса. За някои детайли дори огъването няма как да стане с една преса.20:06 28.08.2020
121 Радев
До коментар #119 от "Най-добре се смее последния":
Отливане с резбови съединения?Уникална глупост си написал!За по малко от 4-5 минути алуминия не може да изстине.Ще сменям щанците за рязане и огъване става за минути в различните смени на работа.Роботите не се уморяват да заваряват и боядисват на три смени.
21:52 28.08.2020