Last news in Fakti

25 Август, 2020 14:52 5 117 121

Мъск намеква за евтина европейска Tesla

  • tesla-
  • model 3-
  • илон мъск-
  • европа

Tesla вероятно ще разработи евтин електрически хечбек специално за европейския пазар, който да конкурира Volkswagen ID.3, съобщава Autocar. Британското списание се позовава на изказване на Илон Мъск пред инвеститори, в което милиардерът споделя, че мисията му "няма да бъде успешна ако не направи колите на ток достатъчно достъпни".

Според Autocar бъдещата европейска Tesla ще бъде базирана на Model 3. За нуждите на пазарите на Стария континент най-достъпният електромобил в актуалната гама на компанията ще бъде смален, а конструкцията му ще бъде опростена, за да се постигне възможно най-конкурентна крайна цена. Производството ще бъде организирано в берлинската Гигафабрика, която ще заработи догодина.

Неотдавна Илон Мъск разказа за нова технология, която щяла да извърши "революция в производството на каросерии" и да позволи да бъде намален броят на отделните компоненти на рамата на автомобилите от 70 на 2. Новата гигантска машина за леене на алуминий най-вероятно ще бъде инсталирана първо именно в германския завод на Tesla и да опрости неимоверно разработката на нови модели.


Поставете оценка:
Оценка 4.5 от 13 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 НА ТЕСЛАТА ДРЪЖКАТА

    15 28 Отговор
    ЗА ТОЗИ
  • 2 Ъбсурт

    12 25 Отговор
    НЕ ! ......БЛАГОДАРЯ !.....
  • 3 Ааххха

    30 37 Отговор
    Искам си бензинката! Не ме интервсуват смотаните електрички! Не сте развили технологията на батериите, за да ни набивате шитовете си!

    Коментиран от #16

  • 4 Хахах

    38 17 Отговор
    Колелото се завъртя. Конкуренцията е първия признак на прогрес. Да му мислят износилителите на петрол ..... заминават си до 15 години ще са история ДВГ.

    Коментиран от #17

  • 5 Driving pleasure

    13 31 Отговор
    Поредните глупости на този. Не че не му трябва малка кола за да успее в Европа, ама е тръгнал да си окачва дрехата там дето няма как. За разлика от Тесла, която тръгна от големите модели към малките, европейските производители стартираха от малките и му водят с обиколки.
    А да ми прави рама от 2 компонента, извинявай, ама не мерси.

    Коментиран от #8

  • 6 Никой

    26 14 Отговор
    от късогледите двг идиоти не коментира новата технология за каросерии,а това е най-важното в статията!

    Коментиран от #9, #70

  • 7 ΞLΞVΛTΞ

    21 3 Отговор
    Ей това вече е интересно.
  • 8 Чебурашек

    25 4 Отговор

    До коментар #5 от "Driving pleasure":

    Тоя ще закрие Германия.

    Коментиран от #11

  • 9 Електрошок

    35 6 Отговор

    До коментар #6 от "Никой":

    Опростяването на един автомобил е последната степен на съвършенство и ако е вярно твърдението на Мъск,това е малка революция,като конвейра на Форд.

    Коментиран от #14, #23

  • 10 ΞLΞVΛTΞ

    20 10 Отговор
    Двг най-много да оцелеят в малки хибриди.Скоро немците ще разберат накъде дуа ветъра.
  • 11 Driving pleasure

    12 16 Отговор

    До коментар #8 от "Чебурашек":

    Цялото му производство в световен мащаб не се равнява на продажбите на Голф в Германия, скоро ще разбере, че Европа не е Америка.
    Т'слата отдавна не е лидер в продажбите в Европа и ако до сега работеше без особена конкуренция (и пак беше на загуба) вече много други компании започнаха да си отхапват от пая му

    Коментиран от #13, #15, #78

  • 12 фен

    13 7 Отговор
    Смятате че лята каросерия ще се изработва по-бързо и ще е по-евтино?

    Коментиран от #26, #31

  • 13 Аха

    23 12 Отговор

    До коментар #11 от "Driving pleasure":

    Аз на Тесла коли на склад не съм виждал! Отхапвали от пая му? От кой? Той си продава колите които произвежда! Виж кои коли стоят на склад и ще разбереш от кой пай отхапва!
  • 14 Driving pleasure

    8 12 Отговор

    До коментар #9 от "Електрошок":

    Ъм... не! това може да е последна степен към увеличаване на печалбите, но не и към съвършеството. Обикновено натоварвайки един детайл с много функции той не се справя добре с нито една от тях...

    Коментиран от #48

  • 15 ΞLΞVΛTΞ

    10 8 Отговор

    До коментар #11 от "Driving pleasure":

    Че то Клио би голфа в Европа при все че немците с подкупи са напълнили цялата полиция в Западна европа с гоУф и че за продажбите на гоУф броят и електрическите версии дизелови бензинови ванове тоест гоУф вариант хибридни и тн.Но Мъск е глупав тръгна да си прави завода в Геемания а не във Франция както направиха Тойота.Германците саботират всеки който им яде от пая.

    Коментиран от #18, #67

  • 16 Jul

    15 10 Отговор

    До коментар #3 от "Ааххха":

    Първо седни ,покарай малко ел.автомобил но по възможност Тесла,не Хюндай,Рено,Нисан или тем подобни! После пак ела и кажи за тъпите си ДВГ-та! Най-обичам "специалисти" с опит само с 10-15 годишни кочини да дават акъл за технологии. Да имат и недостатъци,но сравнено с ДВГ автомобилите,са незначителни ,особенно в близко бъдеще. Сигурно искаш батерия дето държи по 2000 км и за без пари а?

    Коментиран от #19, #25

  • 17 честен гражданин

    5 2 Отговор

    До коментар #4 от "Хахах":

    хапчетата
  • 18 Паляци

    11 17 Отговор

    До коментар #15 от "ΞLΞVΛTΞ":

    Джендърче,тва не ти е Краваристан,тази Тесла ще я взимат само баламурниците,та не се напъвайте,че ще родите още малко,ДВГ още дълго ще е на сцената!

    Коментиран от #20, #21, #22

  • 19 GOLF R

    5 15 Отговор

    До коментар #16 от "Jul":

    карай си електричката, очилат зубър плъх и дано след 2 3 години да се проклинаш господа и да се строшиш от зареждане
  • 20 ΞLΞVΛTΞ

    14 5 Отговор

    До коментар #18 от "Паляци":

    Само дето Краваристан е 5 пъти по-голям пазар от цялата европа глпак.Хахах

    Коментиран от #27

  • 21 Верно да

    13 2 Отговор

    До коментар #18 от "Паляци":

    Не напускай работата на бензиноколонката!
  • 22 Чебурашек

    12 2 Отговор

    До коментар #18 от "Паляци":

    А ве певал само едно Клио био всички немци у земята.Немците са аут 30% от Бвп са автомобили свършат ли двг умират нищо друго не могат.!.
  • 23 гост

    7 4 Отговор

    До коментар #9 от "Електрошок":

    След преминаването към електромобили каросерията остана единствения сложен елемент , изграден от много части , даже тия споменати 70 са само носещите !! Обаче тия 2 части мисля , че не са правилно обяснени ! Това което показаха от Тесла беше шаси със задвижването и сменяема каросерия отгоре , която беше 3-4 вида , седан , товарен ван , сув и микробус ! И могат да се сменят за секунди ! Предполагам ще можеш да си купиш колкото варианта искаш или да вземеш каросерия под наем за един или няколко дни , когато ти трябва !!

    Коментиран от #32, #40, #44, #46

  • 24 Driving pleasure

    11 16 Отговор
    Много сте ми смешни щял да направи фабрика в германия и вече я превзел... а кво ще произвежда? По времето в което пусне фабриката модел 3 ще е почти 5 годишен. "новият" модел Y ще е на 2. И двата са почти двойно по-скъпи от конкуренцията. В момента има мощности с китаските за над 1 милион автомобила, със зор ще подмине 300 хиляди продажби тая година. Направо ме къдрите с верноподаничестото! Един идиот казва нещо и всички в хор му припяват, ей затва откровено я мразя тая кочина! Идолопоклонничеството е най-безобразното нещо на тоя свят като всеки радикализъм!
  • 25 Язе

    12 12 Отговор

    До коментар #16 от "Jul":

    Да слезна от автомобил с ест.кожа в балатум?Да си намествам броните и да гледам кривите фуги?Тесла е на дъното по качество.
  • 26 гост

    8 4 Отговор

    До коментар #12 от "фен":

    Въпроса е че не ние , а СПЕЦИАЛИСТИТЕ го смятат и е близо до акъла !!! Защо примерно леят любимите ти блок и глава на двг , а не ги "фрезоват" от масивен блок алуминии ?? Ааааа позна , щото в по-евтино и по-бързо !!! И още един куп други части !!

    Коментиран от #34, #77

  • 27 Driving pleasure

    6 6 Отговор

    До коментар #20 от "ΞLΞVΛTΞ":

    Абе да те попитам, Краваристан като е 5 пъти по-голям пазар от европейския , чичко ти друсаняк колко кочини успя да пробута на американците ;)

    Коментиран от #30

  • 28 ΞLΞVΛTΞ

    2 10 Отговор
    Новият модел У няма да се продава никъде а няма да се продава никъде защото е прескъп бклук.Нека да видим къде ще се продава.Франця невъзможно имат си Рено и Пежо Норвегия ок ама е смешен пазар Холандия също.Испания Италия Португалия са бедни за източна и централна Европа да не говорим еле па за Америка и Азия.Там са бая напред.Ще си го продават в скапаната Германия докато не ги закрият.!.
  • 29 Plameni

    11 2 Отговор
    Тук се появиха някави които почнаха да съжеляват германците .Мале мале. ..
  • 30 ΞLΞVΛTΞ

    6 7 Отговор

    До коментар #27 от "Driving pleasure":

    Повече от Мерцедес БМВ и Ауди взети заедно.!.

    Коментиран от #45

  • 31 Anadolu Manafesi

    8 1 Отговор

    До коментар #12 от "фен":

    Мисля че не става въпрос за леене на каросерията , а за силовата и структура , върху която после се закачат щанцованите каросерийни детайли . При всички положения ще намали доста заварките

    Коментиран от #35, #55

  • 32 Фен

    4 2 Отговор

    До коментар #23 от "гост":

    Тъпотии.Сменял ли си някога каросерия?Явно не си защото е много труд и ще излезе скъпо.
  • 33 ΞLΞVΛTΞ

    6 8 Отговор
    Германия и слагам кръст.Няма вече двг няма как да бухат В12 6 литра и да се смеят на другите миксери спагети мнети.Свърши.Електричка всеки може.Американци французи китайци японци корейци индиици руснаци и тн.Тесла е само една фирма идва Лусид Мотърс говорим за автономия от 800+ км а това вече е гейм чейнджър идват Ривиан и тн.Немци Клиин Дизел и двг.Край Аут сте финито Ауфвидерзеен.Довиждане Досвидания .!.

    Коментиран от #39, #47

  • 34 фен

    7 4 Отговор

    До коментар #26 от "гост":

    На преса панел от автомобил се изработва за секунда.Леенето е бавен процес.

    Коментиран от #37

  • 35 фен

    1 0 Отговор

    До коментар #31 от "Anadolu Manafesi":

    Силова структура?

    Коментиран от #42

  • 36 Чебурашек

    5 8 Отговор
    Всеки който не се развива или се развива бавно е обречен на сигурна гибел.Такава нация е немската стара неиновативна изнемощяла.Те нямат бъдеще.А само минало.
  • 37 Anadolu Manafesi

    7 3 Отговор

    До коментар #34 от "фен":

    Не става въпрос за изработване на панели , а на структурата под тях . В момента тези елементи се изработват на преси от заготовки и след това се съединяват чрез заварки , нитове и лепене . Леенето на на едрогабаритни детайли със сложна форма може да намали броя на елементите от 80 на 2 , както са написали хората

    Коментиран от #49

  • 38 Гост

    9 6 Отговор
    Мъск винаги само намеква, колкото да лапнат рибоците и да скочат акциите. Пък дали и кога, ако въобще и изобщо......
  • 39 Гост

    5 3 Отговор

    До коментар #33 от "ΞLΞVΛTΞ":

    Как смяната на задвижващ агрегат слага край на автомобилна индустрия в една силна страна? Електромобилите са просто друг тип задвижване. Не са непреодолима бариера.
  • 40 Гост

    3 3 Отговор

    До коментар #23 от "гост":

    Личи си че отвертка не си виждал, ама за смяна на каросерия говориш. Ти и мишката на компютъра си не можеш да смениш за няколко минути.
  • 41 Мъск е технологично

    2 5 Отговор
    Е 10 г преди,немските пръчки прочетете малко бе чукове.Кога немеца ще постигне такъв рейндж,бе не може да докара 200км,умрелия голф
  • 42 Anadolu Manafesi

    0 3 Отговор

    До коментар #35 от "фен":

    Какво не разбра?

    Коментиран от #50

  • 43 ΞLΞVΛTΞ

    5 3 Отговор
    Много просто примерно французите нямаха мощни двг над в6 и нямаха премиуми конкурент на Ес класа например.Това означава отсъствие от пазарни сегменти тоест продаване на малко коли и по-малко печалба.Германците се крепяха изцяло на премиум сегмента спечелиха трилиони благодарение на многоцилиндрови мощни коли в който сегмент бяха монополисти.А сега всеки китаец или французин или кореец бута батерии ел.двг кожа екстри и прави Премиум не му трябва да разработва в8 в12 и тн.И немците вече нямат монопол в тоя измислен сектор
  • 44 Anadolu Manafesi

    0 4 Отговор

    До коментар #23 от "гост":

    В доста грешна посока мислиш . Вече никой не произвежда компактни автомобили върху шаси , това да не ти е Вартбург или Трабант
  • 45 Driving pleasure

    6 6 Отговор

    До коментар #30 от "ΞLΞVΛTΞ":

    Абе пич, не искам да съм груб, ама нарочно ли се правиш на тъп?! Тесла е продала повече от Мерцедес и БМв само в сънищата ти! Да говорим за миналата година, че данните са пълни Тесла е продала 192 хил автомобил. Само БМВ е с над 320 хиляди, а Мерцедес почти 360 хиляди... Само тези двете марки са с над 3 пъти по-големи продажби, ами ако включим и Ауди - и те сами по себе си продават повече от на Тесла!

    Спрете да ги плещите тия глупости за някакви рекордни продажби дето всъщност никой не ги е вижал!!!
  • 46 Driving pleasure

    6 2 Отговор

    До коментар #23 от "гост":

    Демек това, което предлага Т'слата си е цяла рама... Тесларите може би не знаете, ама нормалните се отказаха от тоя метод още 30те години на миналия век минавайки на самоносеща каросерия щото монокока не само има по-добро пътно поведение заради възможността да абсорбира неравностите, ами по-важното има повече зони за сигурност.
    В общи линии пробутвате идеи на по 100 години и горник...
  • 47 иваноф

    5 1 Отговор

    До коментар #33 от "ΞLΞVΛTΞ":

    Явно не си чел достатъчно, 2021 год ВМВ, започва да произвежда бензин от въздуха, със супер качество, освен това ще очиства озоновия слой, е тогава електричките си ги наврете някъде по музеите за спомен
  • 48 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 49 фен

    3 0 Отговор

    До коментар #37 от "Anadolu Manafesi":

    Може но става бавно.

    Коментиран от #51

  • 50 фен

    4 0 Отговор

    До коментар #42 от "Anadolu Manafesi":

    Как се лее силовата структура
  • 51 Колко да е бавно

    2 2 Отговор

    До коментар #49 от "фен":

    То пък производството на 70 детайла, а след това заваряването им един към друг и боядисването им въобще не отнема време. Освен време е необходима и огромна поточна линия от много заваръчни роботи които струват майка си и баща си.

    Отливането е много по-бързо и евтино, но машината е огромна и сложна. Това е машината която отлива най-големия и сложен детайл в света и е проектирана от инженерите на Тесла. Вече инсталират първата във Фремонт.

    Коментиран от #53, #54, #80

  • 52 Юсуф

    1 0 Отговор
    Е кой французин ще си купи берлинска кола а не мейд ин Франс.Хаха Франция е най-големият пазар за ел.коли в Света.хаха
  • 53 фен

    3 1 Отговор

    До коментар #51 от "Колко да е бавно":

    Ясно!Никога не влизал в леярна.
  • 54 Радея

    3 1 Отговор

    До коментар #51 от "Колко да е бавно":

    Пресоване на ламарина и леене са ти пълна мъгла.

    Коментиран от #56, #57

  • 55 Радев

    3 1 Отговор

    До коментар #31 от "Anadolu Manafesi":

    Знаеш ли изобщо какво е силова структура?

    Коментиран от #64, #66

  • 56 Щамповане и леене

    1 2 Отговор

    До коментар #54 от "Радея":

    Тези ги разправяй на Илон Мъск. Той ще лее, не аз.
  • 57 Аха

    2 3 Отговор

    До коментар #54 от "Радея":

    Абе вие нормални ли сте? Кой пише, че ламарината ще се лее? Ще се лее рамата, скелето което държи конструкцията с батерията! Виждали ли сте Тесла, без купето? Само долната част, рамата? Напишете Тесла Платформа с Гугъл и ще видите рамата! Това ще се лее, а не да се заварява!

    Коментиран от #58

  • 58 Радев

    4 2 Отговор

    До коментар #57 от "Аха":

    Това е стара технология и може да хрумне само на аматьор или надрусан идиот!

    Коментиран от #59, #60

  • 59 Аха

    3 3 Отговор

    До коментар #58 от "Радев":

    Офффф. Това е стара технология за коли с ДВГ, аматьор. Това е технологията на ел. колите! Виж как е и Тайкана! Аматьор! Как според теб, купето ще носи тежка батерия, без рама? И да ти кажа, колите с рама са много по-добри и здрави на усукване, защото рамата е много по-здрава от самоносеща конструкция! Но на колите с ДВГ стана, за да се намалят производствени разходи!
  • 60 Аха

    2 3 Отговор

    До коментар #58 от "Радев":

    Виждал ли си, как тестват колите на усукване? Като качат на наклон, предно и задно колело по диагонал ляво и дясно и започнат да отварят врати и капаци, за да видят дали не поддава конструкцията! Често, като отвориш задния капак и след това не може да се затвори, защото купето изкривява! За това има някои спортни модели, които не заварят, а лепят сглобката за да е по-здрава и устойчива!

    Коментиран от #61

  • 61 Радев

    3 2 Отговор

    До коментар #60 от "Аха":

    Имаш много здраве от арменския поп.Вземи една картонена кутия и пробвай да я усучеш или огънеш.Пробвай отново с лист картон.С аматьори не споря!

    Коментиран от #62

  • 62 Аха

    2 3 Отговор

    До коментар #61 от "Радев":

    Вярно с аматьори не споря! Камионите използват рама, а не самоносеща конструкция! Като разбереш защо, напиши!

    Коментиран от #63

  • 63 дизела

    3 2 Отговор

    До коментар #62 от "Аха":

    Електромобила да не е камион?Това че батериите са тежки си е ваш проблем.Аз да не разнасям павета и бордюри в колата си.
  • 64 Anadolu Manafesi

    0 3 Отговор

    До коментар #55 от "Радев":

    Да , а ти ?

    Коментиран от #65

  • 65 Радев

    3 0 Отговор

    До коментар #64 от "Anadolu Manafesi":

    Съмнявам се!

    Коментиран от #69

  • 66 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 67 Сск

    0 0 Отговор

    До коментар #15 от "ΞLΞVΛTΞ":

    Къде ги видя тези полицейски голфове?Бил съм в 7 държави за поече от 6 месеца и не помня да съм мяркал голф точно.
  • 68 TSLA

    0 0 Отговор
    Лята каросерия в две части, лети джанти от една и мотор с една движеща се част (ротор). Мед, мед!
  • 69 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 70 Някой

    1 3 Отговор

    До коментар #6 от "Никой":

    Тази нова технология за леене не е толкова важна в статията. По-важна е реализацията на все по-голяма вертикална интеграция в Тесла. Това ще рече, че не сглобяват като останалите готови възли произведени от някой друг.

    Дори не произвеждат рамата от готова ламарина, която да огъват и заваряват с готови преси и заваръчни роботи произведени от някой друг.

    Сами ще си отливат рамата директно от алуминий с машина която сами са си проектирали и произвели. За пълна вертикална интеграция, остава само да си купят някоя компания за производство на алуминий.

    Повечето от пишещите тук не могат да схванат, че останалите производители сглобяват по няколко милиона автомобила на година, а Тесла не ги сглобява, а ги произвежда. Разликата е от земята до небето и обяснява пазарната капитализация. Тази вертикална интеграция е заложена и при зареждането и производството на "горивото". Коя друга автомобилна компания се занимава с това?

    Коментиран от #71, #73

  • 71 Радев

    3 0 Отговор

    До коментар #70 от "Някой":

    Безумните идеии на аматьор!

    Коментиран от #72

  • 72 Безумни, ама го копират

    0 2 Отговор

    До коментар #71 от "Радев":

    Защо така?

    Коментиран от #79

  • 73 Владо

    3 0 Отговор

    До коментар #70 от "Някой":

    Автомобилния ерудит пак започна да пише глупост след глупост няма спирка.

    Коментиран от #74

  • 74 Някой

    0 3 Отговор

    До коментар #73 от "Владо":

    Кое от написаното не е вярно?

    Коментиран от #75

  • 75 Владо

    2 0 Отговор

    До коментар #74 от "Някой":

    Абсолютно всичко госте!

    Коментиран от #81

  • 76 Джуган

    1 0 Отговор
    Продължавам да чакам Сайбъртръка, нали се заканих да сменя дизеловия пикап с електрически ако е по добър, но нищо не се чува. Норвежец, ти следиш новините, кога най сетне ще дойде?
  • 77 Ха ха ха

    3 0 Отговор

    До коментар #26 от "гост":

    Отвори някоя книга по материалознание и се запознай с разликите в свойствата на стоманата и алуминия, както и тяхната обработка. Щамповането и заваряването на стоманата става бързо и лесно, при алуминия.... хайде ще те оставя да прочетеш нещо различно от рекламните материали на Св. Илон
  • 78 Име

    3 0 Отговор

    До коментар #11 от "Driving pleasure":

    За тая конкуренция ми говореха преди 4-5 години и не инвестирах в Тесла. "2017 идааат, аа малко забавяне ама 2018 Тесла ще фалира, Е са вижте 2019 кво идее са тука Ауди, ВВ германците идват, 2020: абее 2022-2023 тука тва онова иде, са тука фабрики за батерии страшна работа"
  • 79 Радев

    3 0 Отговор

    До коментар #72 от "Безумни, ама го копират":

    Лудостта е заразна!
  • 80 Радев

    3 0 Отговор

    До коментар #51 от "Колко да е бавно":

    Прочети първо как се изработва леярската форма как се топи метала как се излива как се охлажда следва довършителни работи по отливката.Ако можеш пресметни времето.Пресоването и заваряването на панели става по бързо.

    Коментиран от #86

  • 81 Съм ти гостенин

    1 3 Отговор

    До коментар #75 от "Владо":

    Кое не е вярно?

    1.Че си произвеждат батериите в техния завод?
    2. Че технологията, по която с помощта на panasonic произвеждат батериите е на Тесла?
    3. Че машините които произвеждат батериите и част от автомобилите са на Тесла от завода им в Германия?
    4. Че сами си произвеждат електродвигателите и управлението на двигателя и батериите?

    5.Че сами си произвеждат зарядните станции, батериите за зарядните станции и фотоволтаичните панели и сами си ги инсталират?

    6. Че произвеждат всичко изброена в точка 5 включително за клиентите за домашно ползване?

    7. Че сами си продават автомобилите без дилъри и посредници, като дори транспортната фирма, която доставя автомобилите до дома на клиента е собственост на Тесла?

    8. Че са проектирали дори заводите си така, че да могат да бъдат построени само за няколко месеца и само година след първа копка да са продали първите автомобили произведени в този завод?

    9. Че най-голямата машина за леене на алуминий в света за която става въпрос в статията вече работи в завода на Тесла във Фремонт.

    Посочи поне един производител който прави всичко това? Или поне половината от това? Или поне нещо от изброените?

    Коментиран от #83, #85

  • 82 Тесла

    2 3 Отговор
    Време беше двг да влезе в историята. Същото и за петролът, бензин и др. По-добре на възобновяема енергия

    Коментиран от #84

  • 83 Владо

    3 2 Отговор

    До коментар #81 от "Съм ти гостенин":

    Не се пъни ще получиш дефекация!
  • 84 teslara's dreams

    3 1 Отговор

    До коментар #82 от "Тесла":

    Мечтите са безплатни!После ми разкажи какво си сънувал с ръка в контакта.

    Коментиран от #88

  • 85 дизела

    3 1 Отговор

    До коментар #81 от "Съм ти гостенин":

    Ти какво спечели от клакьорството на Теслъта госте?

    Коментиран от #87

  • 86 Дрън-дрън

    1 3 Отговор

    До коментар #80 от "Радев":

    Чети ти, а тогава пиши глупости. Какво значение има колко време и колко сложно се изработва леярската форма, след като тя ще се използва за стотици хиляди отливки? Времето за запълване на формата е от порядъка на секунда при леене под налягане или противоналягане. Цялата процедура на отливането трае по-малко от минута с една машина. Колко машини ти трябват за да щанцоваш, щамповаш и завариш 70 детайла? За колко време?

    Коментиран от #89

  • 87 Дизела и Владо - тролове, сър

    1 3 Отговор

    До коментар #85 от "дизела":

    Аз нищо не печеля, че казвам истината. По-скоро вие какво печелите, за да се съдирате да лъжете против Tesla и да се заяждате с всеки, който каже нещо по темата? Колко ви плащат за лъжа и колко за обида?
  • 88 Мечтай си

    0 3 Отговор

    До коментар #84 от "teslara's dreams":

    Ти сигурно си мечтаеш, че след 30 години масово ще продължи да се кара ДВГ? Мечтай си. Това ще е скъпо удоволствие, както сега си мечтаеш да караш ferrari. Не че е невъзможно, но малко вероятно.
  • 89 Радев

    3 1 Отговор

    До коментар #86 от "Дрън-дрън":

    Да бе за секунда.Такава голяма отливка няма как да стане.Нямаш никаква представа от леене.Поне не се излагай.

    Коментиран от #90

  • 90 Пак ли господин инженер?

    0 4 Отговор

    До коментар #89 от "Радев":

    Пак ли отричаш очевидни истини на база на собственото си незнание? За колко време става според тебе пълненето на формата с разтопен материал? Знаеш ли поне българския термин за това леене? А, господин инженер?

    Пълненето не става за секунда, а за части от секундата, иначе формата няма да се напълни равномерно, защото материала ще изстине и ще се втвърди. Това е техника на леене, за която съм учил преди трийсетина години в техникума, господин инженер. Пак се опитваш да даваш акъл как нещо нямало да стане, на четвъртия по богатство човек в света. Човек, чиято компания изпрати в космоса първите космонавти летяли с частна компания. Ти на каква база смяташ, че си по-умен от него и можеш да му кажеш какво не е възможно?

    Коментиран от #91, #92

  • 91 Радев

    3 0 Отговор

    До коментар #90 от "Пак ли господин инженер?":

    Нищо не си научил в техникума ако изобщо си учил нещо или си спал в час госте.Стана за подигравка в напъните си на величаеш идола си.На работа съм не ме занимавай с глупости.

    Коментиран от #94

  • 92 фен

    3 0 Отговор

    До коментар #90 от "Пак ли господин инженер?":

    Абе ти лял ли си нещо? Поне виждал ли си как става?За части от секундата ? М@лоумник!
  • 93 Джони

    0 0 Отговор
    Пазарна капитализация - 402,27млрд.$! Но да приемем, че това не е важно. Важното е, че идеята за по-компактен автомобил не е нова и не се отнася за Европа. В Китай преди време се проведе конкурс за сформиране на местна дизайнерска група която да проектира т.н. Китайска Тесла.
  • 94 Можеше просто да отговориш

    0 3 Отговор

    До коментар #91 от "Радев":

    В момента казваш, че нямаш достатъчно време да поровиш в google, за да придобиеш необходимите инженерни знания, нали господин инженер, образоващ се от google? Всеки средно интелигентен инженер знае точно кое леене ще използва Илон Мъск, защото то не е измислено от него, а просто той ще направи най-голямата машина за такова леене. Ако знаеше щеше да използваш правилния термин, вместо да си губиш времето да напишеш 10 пъти повече текст само за да обидиш събеседника. То не ти е за първи път. Да не припомням спора за времето за строеж на завод и как за един фундамент за машина трябвали няколко месеца.

    Коментиран от #95

  • 95 Радев

    3 0 Отговор

    До коментар #94 от "Можеше просто да отговориш":

    Нямам намерение да ти се обяснявам.Няма смисъл да споря с радиото.Ти си чети в гугъл и се ограмотявай.На мен това ми професията.Влез в леарна да видиш кое как става тогава пиши глупости!
  • 96 "Инженер" Радев...

    0 3 Отговор
    Прочети какво е кокилно леене и за колко време става пълненето със стопилката и тогава продължи да спориш. На английски е die casting. Първият ми попаднал клип от завода на SKODA, показва че отливката заедно с последващите отработки на алуминиевият блок на двигателя отнема 123 секунди на бройка.

    Коментиран от #97, #99, #103

  • 97 Радев

    3 0 Отговор

    До коментар #96 от ""Инженер" Радев...":

    Колко време чете?Пак нищо не си разбрал.Голямата отливка изисква повече време.Отделно имаш почистване на формата охлаждане изваждане и довършителни обработки на отливката .Аз клипове не гледам .Имаме леярен цех там където работя.Успех в четенето!

    Коментиран от #98

  • 98 Работите ли с кокили?

    0 1 Отговор

    До коментар #97 от "Радев":

    Отговора е отрицателен, нали? Само от въпросите ти разбрах. Леете ли алуминий? Надали.

    Коментиран от #100

  • 99 Радев

    2 0 Отговор

    До коментар #96 от ""Инженер" Радев...":

    Браво и езиците ги знаеш!die casting било на англииски!Браво бе полиглот!
  • 100 Радев

    2 0 Отговор

    До коментар #98 от "Работите ли с кокили?":

    Изработваме авточасти.Такава голяма кокила за шаси 4 метра незнам как ще стане.Толкова метал на такова растояние.......
  • 101 Професионалист?

    0 2 Отговор
    Аз като аматьор разбрах, че ще се ползва многопосочно попълнение с високо налягане. Не мога да приема, че аз трябва да обяснявам на професионалист елементарни неща.

    Познах ли, че не използвате кокилно леене и не отливате алуминиеви детайли?

    Коментиран от #102, #104

  • 102 Радев

    2 0 Отговор

    До коментар #101 от "Професионалист?":

    Ти така си мислиш че си разбрал нещо.Ние леем малки детайли с кокили.Само на аматьор би му хрумнало да лее толкова голям детайл.Аз работя в друг цех но говорих с колегите.

    Коментиран от #108

  • 103 Владо

    2 0 Отговор

    До коментар #96 от ""Инженер" Радев...":

    Виждам с езиците си перфектен.Защо се пънеш след като сам си признаваш че си аматьор

    Коментиран от #105

  • 104 луд умора няма

    2 0 Отговор

    До коментар #101 от "Професионалист?":

    Илон Мъск прави всичко както той си реши без значение че това е точно обратното на световната практика.Купето на автомобила се прави от заварени панели в цял свят.Той гения реши да лее.Ами то може и от цял блок метал да се изреже купето но никой не го прави.Аматьор!

    Коментиран от #112

  • 105 Виждам и ти си полиглот

    0 2 Отговор

    До коментар #103 от "Владо":

    Както е казал народа бедност и глупост не могат да се скрият. Виждам че и ти се гордееш с нея, вместо да се скриеш. Хайде кажи как е понятието на английски като толкова разбираш? Ако искаш напиши die casting в google и виж какво ще ти излезе?

    Коментиран от #106, #107, #109

  • 106 Владо

    1 0 Отговор

    До коментар #105 от "Виждам и ти си полиглот":

    Леене под налягане означава.Забеляза ли на какъв език е клипа на Шкода?

    Коментиран от #110

  • 107 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 108 Я питай колегите

    0 2 Отговор

    До коментар #102 от "Радев":

    За колко време става пълненето на кокилите с материал и колко време трае целия цикъл, да видим кой е бил правия в спора. Да видим поне веднъж дали имаш топки, като мъж да кажеш "сгреших". Обзалагам се, че за минута машината прави повече от един цикъл, тоест детайла излиза за секунди.

    Когато от Тесла успеят да подкарат производството на толкова голям детайл, пак обяснявай че нищо не са измислили и че това не е революция в производството.

    Коментиран от #118

  • 109 Владо

    2 0 Отговор

    До коментар #105 от "Виждам и ти си полиглот":

    На англииски е casting underpressure

    Коментиран от #111

  • 110 Не се прави на разсеян

    0 2 Отговор

    До коментар #106 от "Владо":

    Попитах как е правилният термин на английски, ако не е die casting? В такъв случай за каква грешка и незнание на езици говориш?
  • 111 Да, глупостта не може да се скрие!

    0 2 Отговор

    До коментар #109 от "Владо":

    Хайде пробвай да намериш нещо в google както си го написал ти? Както виждаш по моя начин излизат точните резултати ... на английски.
  • 112 Затова го наричат гений

    0 2 Отговор

    До коментар #104 от "луд умора няма":

    Нали знаеш, че един е пръв, а останалите го следват. Както виждаш всички автомобилни компании се опитват да настигнат Тесла. Всички без изключения признават, че са технологично изостанали с по няколко години от Тесла. Не се притеснявай и това ще изкопират.

    Точно така се напредва - когато инженерите правят смели крачки напред, независимо какво казват счетоводителите.

    Коментиран от #113, #114

  • 113 Влада

    2 0 Отговор

    До коментар #112 от "Затова го наричат гений":

    Иди в някоя лудница и ще установиш че там всички са ГЕНИИ!
  • 114 Лили

    2 0 Отговор

    До коментар #112 от "Затова го наричат гений":

    Прочети статията във факти лидери-копърки.Ето това е геният Мъск- копърка без мозък.Решили сте да го следвате?Сами ще се убедите.

    Коментиран от #115

  • 115 Нищо общо

    0 2 Отговор

    До коментар #114 от "Лили":

    И какво общо има Илон Мъск с тази статия? Компаниите на Илон Мъск са лидери по инженерни и технологични постижения, статията е за политици. Как според тебе един безмозъчен лидер би имал такива постижения?

    Коментиран от #116, #117

  • 116 Лили

    2 0 Отговор

    До коментар #115 от "Нищо общо":

    Койота Уайли също твърдеше че е гений !
  • 117 Владо

    2 0 Отговор

    До коментар #115 от "Нищо общо":

    Те така си въобразяват.Хитлер също се е смятал за гений.
  • 118 Радев

    1 0 Отговор

    До коментар #108 от "Я питай колегите":

    Когато от Тесла успеят да накарат машината да заработи тогава ще повярвам!Само да говориш ще ще ще в бъдеще време това да не е религия да вярвам сляпо. Няма проблем да кажеш че си сбъркал.Колегите се изсмяха на идеите на Мъск.Формата се пълни за секунди но целия цикъл е 4-5 минути.Машината е автоматична не се отваря докато детайла не се охлади.А една преса е с цикъл 4-5 секунди.Нареждам 70 преси да работят едновременно и ще постигна по добра производителност от леенето.Заваряването е с роботи и става бързо.

    Коментиран от #120

  • 119 Най-добре се смее последния

    0 1 Отговор
    Казваш смеят се колегите. Кажи им че най-добре се смее този, който се смее последен. Това че вие работите с допотопна техника, не значи че и останалите по света правят същото. Съвременните машини правят по няколко цикъла в минута отливайки по няколко малки детайла в една и съща форма. Целият цикъл отваряне, избутване на готовия детайл, обливане на формата със смазващо охлаждаща течност, затварянето и, инжектиране на материала за части от секундата и отваряне отново се осъществява за по-малко от 30 секунди.

    Незнайно защо обръщаш всяка световна новина към ежедневието ти. Машината на Илон Мъск очевидно работи, защото към момента се отлива цялата задна част на Tesla model У, което си е постижение за автомобилната промишленост и няма аналог. Машината която сглобяват в момента, ще отлива цялата носеща конструкция, заедно с всички отвори и резбови съединения.

    Колко преси и заваръчни роботи са необходими за изработване и сглобяване на 70 детайла? Колко време отнема? А боядисването?

    Коментиран от #121

  • 120 70 преси?

    0 1 Отговор

    До коментар #118 от "Радев":

    Я пак направи сметка, колко преси са необходими за щанцоване и щамповане на 70 детайла? Едната операция е разане, а другата огъване. Не става с една и съща преса. За някои детайли дори огъването няма как да стане с една преса.
  • 121 Радев

    1 0 Отговор

    До коментар #119 от "Най-добре се смее последния":

    Отливане с резбови съединения?Уникална глупост си написал!За по малко от 4-5 минути алуминия не може да изстине.
    Ще сменям щанците за рязане и огъване става за минути в различните смени на работа.Роботите не се уморяват да заваряват и боядисват на три смени.