Last news in Fakti

8 Октомври, 2020 08:42 4 146 51

Mercedes-Benz разработва електромобил с обсег 1200 км

  • daimler-
  • mercedes-benz-
  • vision eqxx

Електрически Mercedes-Benz ще може да изминава разстоянието от Пекин до Шанхай (1 200 км) без презареждане, обявиха от немския производител. Концептуалният Vision EQXX ще бъде разработен от подразделението Mercedes AMG High Performance Powertrains, което снабдява отбора на компанията във Формула 1 с двигатели.

Новият електромобил с "невероятен автономен пробег" ще бъде построен на новата платформа MEA (Modular Electric Architecture), която лежи в основата на лифтбека EQS и кросоувъра EQS-SUV. Ако се съди по двете затъмнени изображения, EQXX прилича на изложбения Concept IAA и няма много общо със серийните модели на марката.

Mercedes-Benz разработва електромобил с обсег 1200 км

Батерията на експерименталния Mercedes-Benz ще работи под напрежение 800 волта и ще поддържа зарядни устройства с мощност 250 киловата. Немците обещават още синхронни електромотори с постоянни магнити, които задвижват колелата през двустепенни редуктори.

Технологиите, разработени в рамките на проекта, ще бъдат внедрени в бъдещите серийни електромобили на Mercedes-Benz. Компанията вече обяви шест нови модела на ток - кросоувърите EQA и EQB, лифтбек и всъдеход EQS и две предложения с индекс EQE.


Поставете оценка:
Оценка 4.3 от 9 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Не че нещо... АМА...

    16 12 Отговор
    "Mercedes-Benz разработва електромобил с обсег 1200 км"
    ЩО за тъпотии... Обсег.... Тва да не е балистична ракета бе?!?

    Коментиран от #16

  • 2 1234

    8 5 Отговор
    Ами при 250 кв батерия е логично пробега да е 1200, сега са по 80 кв с пробег 600 км. Вече се забелязва и границата на батериите и неправолинейната зависимост мощност батерия пробег. При двг е същото. Кола с тройно по висока мощност от друга не вдига макс скорост три пъти повече. Кривата става почти без наклон

    Коментиран от #6, #9, #12

  • 3 некойси

    10 8 Отговор
    Поредният убиец на Тесла? :)
    За мен е особенно приятно да наблюдавам как гигантски компании с традиции в абтомобилостроенето се провалят при всеки опит да се конкурират с някакъв УЖ незначителен стартъп пръкнал се наскоро.

    Коментиран от #11

  • 4 Смех

    9 9 Отговор
    А в шоурума допотопни кнефи амг с двг.
  • 5 Електрошок

    12 4 Отговор
    Тея надминаха комунистите-ще направим,ще построим,ще постигнем!А иначе в статията се лее въздух на кубици и само едни 800 волта,които нищо не значат се споменават.Ни тегло на батерията,ни капацитет, ни квт на сто км.,ни време на зареждане.А вече и децата знаят,че кпд на ел. мотора и силовата електроника е над 90% и повече не може да се подобрява.Механичният кпд също.Въздушното съпротивление също!Остава батерията.Който производител направи по-добра батерия на добра цена,той ще е водещият.И сещате ли се кой е той сега!?!
  • 6 😂😂😂😂

    9 0 Отговор

    До коментар #2 от "1234":

    Логично нелогичен си! Батерията не е 250 кВч, а ще поддържа зарядни устройства с мощност 250 кВ! Да напиша на български - е зарежда батерията с 250 кВ, означава че няма да чакаш дълго, на бързо зарядно. В момента Модел 3 на Тесла се зарежда с такава мощност, Тайкан достига до 280 кВ!

    Коментиран от #10

  • 7 jap

    11 3 Отговор
    Тези стойности са "на хартия".В реални условия когато колата спира и потегля често,отоплението или климатика са включени,возят се повече пътници и багаж вероятно първата цифра от посочения "обсег" ще отпадне.

    Коментиран от #8

  • 8 Може би

    9 1 Отговор

    До коментар #7 от "jap":

    Така както на твоята кола и дават 5.5 на 100, а тя гори 7!
  • 9 Електрошок

    8 0 Отговор

    До коментар #2 от "1234":

    "Вече се забелязва и границата на батериите и неправолинейната зависимост мощност батерия пробег."Зависимостта капацитет на батерията-пробег е линейна-квч на сто км. Нелинейност се получава от тегло на батерията-капацитет-пробег.
  • 10 Ти какво очакваш от господин антимислене

    3 3 Отговор

    До коментар #6 от "😂😂😂😂":

    Той така и не можа да разбере разликата между мощност и енергия. И 1000 ника да смени господин инженера по ДВГ, си личи че е той. Вече цял месец, не може да ги оправи тези мощност и енергия. Цял месец смятай и все още не е разбрал, че като кара с 50 км в час с разход 2,5/100 и 20 киловата мощност,

    За 100 километра ще изразходва 40 киловатчаса, а за час ще изразходва само 1,25 литра гориво. Не го карай да смята такива сложни неща.😵
  • 11 Конкретен коментатор

    2 1 Отговор

    До коментар #3 от "некойси":

    Добре си го написал!
  • 12 Недей да мислиш, не ти се отдава

    2 3 Отговор

    До коментар #2 от "1234":

    За тебе мисленето е загуба на време, защото от твоето КПД на мислене, 99% са загуби на топлина, останалия един процент отива за пазене на равновесие.

    Поне с паметта не си ли добре? Не си ли спомняш, че при удвояване на скоростта, необходимата мощност е 4 пъти по-голяма.

    Ако автомобила е три пъти по-мощен, не може да вдигне дори и два пъти повече скорост.

    Ако на твоя автомобил, както вече сметна за 50 км в час ти е необходима мощност 30 конски сили, то за 100км/ч вече са нужни 120 конски сили.

    Разбира се твоя автомобил теоретично не може да вдигне толкова, защото има само 90 коня, но ти си вдигаш 150 като пич. Нали все пак караш перпето мобиле, за което разни теоретични, физични и математически закони не важат.

    Ако сметките ти бяха верни, то 200 километра в час, щяха да са необходими 480 конски сили, а аз ги вдигам, въпреки че имам малко над 150.

    Коментиран от #17, #27

  • 13 Разбира се че ще са 1200км

    4 1 Отговор
    Докато дойде време този автомобил да слезе от конвейера, всички електромобили ще имат такъв пробег.
  • 14 Електромобил със скоростна кутия?

    4 0 Отговор
    Поредния възел, за който единственият смисъл да се вложи в електромобила е да има какво да се чупи и ремонтира, за да се цоцат клиентите!

    Скоростната кутия при електромобилите е абсолютно ненужна.
  • 15 ммммм

    5 0 Отговор
    Дано Рено се смилят да ви продадат някой двигател, че като ви знам какви сте разработчици напоследък...
  • 16 Пфффф

    1 1 Отговор

    До коментар #1 от "Не че нещо... АМА...":

    Или пък далекобоен снайпер хахаха....
  • 17 Фен

    3 2 Отговор

    До коментар #12 от "Недей да мислиш, не ти се отдава":

    За поредната си изцепка що не кажеш? Мощност и въртящ момент могат да са отрицателни!

    Коментиран от #18, #19

  • 18 До фен

    2 2 Отговор

    До коментар #17 от "Фен":

    Могат! А твоята изцепка, че не могат?

    Коментиран от #20

  • 19 До фена

    2 2 Отговор

    До коментар #17 от "Фен":

    Фен, я кажи твоята изцепка! Изкарваш мощност от ДВГ което не гори нищо?
  • 20 Фен

    2 2 Отговор

    До коментар #18 от "До фен":

    Ако могат то двигателя трябва да произвежда гориво и да пълни резервоара.Закон за запазване на енергията.

    Коментиран от #23, #25, #28, #30

  • 21 1234

    2 2 Отговор
    Тоя тухльо пак почна с глупостите си.
  • 22 Ко стаа тука бе!!??

    1 3 Отговор
    Май съм объркал сайта!Влезнах за малко да си отдъхна от ковид агресията,а попаднах на линейни и нелинейни зависимости,капедета,въртящи и неудобни моменти!Връщам се при яко умиращите!
  • 23 До фена

    2 2 Отговор

    До коментар #20 от "Фен":

    Фен, ти като въртиш вала на ръка на ел. мотор, колко е въртящия момент на ел. мотора и колко му е мощността и колко енергия харчи? Когато го въртиш на ръка?

    Коментиран от #26

  • 24 Екектрошок

    3 2 Отговор
    Без да знам за какво точно спорите и с риск да се набутам между шамарите само ще кажа,че за отрицателен въртящ момент може да се приеме момента който се получава при рекуперацията(регенерацията),когато се зарежда батерията-спиране и спускане.Тогава образно казано наистина имаме връщане на "бензина в резервоара".Разбира се това важи и за мощността.Все пак,ако сте фенове на двг,не четете това-няма да го разберете:)
  • 25 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 26 Умножаваш

    2 1 Отговор

    До коментар #23 от "До фена":

    Мощността по 3,14 делиш на cos f умножаваш по кпд и изваждаш корен квадратен.Е толкова е.
  • 27 Васил

    2 0 Отговор

    До коментар #12 от "Недей да мислиш, не ти се отдава":

    Айнщайн пасти да яде.Ти си бил Гений.

    Коментиран от #29

  • 28 Ти кога ли си разбрал. Пак твоя изцепка

    0 2 Отговор

    До коментар #20 от "Фен":

    Никъде в закона за запазване на енергията не пише, че процесите са обратими. Това е твоята поредна изцепка. Въртящият момент, който се предава от гумите към двигателя, му предават мощност, която се разсейва във вид на топлина.

    Да си чувал за понятието ретардер? Той се използва в автомобилите с ДВГ. Положителна или отрицателна е стойността на въртящия момент, който ретардера упражнява към гумите? При спускане на наклон?
  • 29 Благодаря, но не си приписвам заслугите

    1 2 Отговор

    До коментар #27 от "Васил":

    За съжаление тази тези гениални мисли не са мои. Може да поздравиш инженерът по ДВГ Радев и неговия саратник 1234. Според тях необходимата мощност за поддържане на скорост от 50 км в час на лек автомобил peugeot е 30 коня.

    Останалото за четири пъти по-голяма мощност при удвояване на скоростта, пак не съм го измислил аз, а си е физичен закон, на който се подчинява всеки автомобил (освен перпетомобилето на Радев де,🤫).

    Коментиран от #32

  • 30 До фена

    2 2 Отговор

    До коментар #20 от "Фен":

    Понеже ми изтриха коментара (понеже се бях поизнервил), да ти го напиша пак. ДВГ не може да ти върне гориво, за това се започна с хибриди, за да може ел. мотора да успява да обира кинетичната енергия и да ти зарежда батерия, която енергия да ползваш след това, за да спести допълнително. Разбра ли сега фен? Аз чакам да ми сметнеш, мощността на мотора при 4 хиляди оборота на 4-та, когато колата се движи по наклон надолу и гумите развъртат мотора! Та каква е мощността на мотора при тези обороти и как успяваш да изкараш мощност, от разход 0 на гориво? Чакам!

    Коментиран от #31

  • 31 До фена

    1 2 Отговор

    До коментар #30 от "До фена":

    До допълня, където пиша за това се започна с хибриди, имам предвид в минало време. Когато Тойота масово навлезе с хибридите. Нямам предвид сега.
  • 32 Васил

    2 0 Отговор

    До коментар #29 от "Благодаря, но не си приписвам заслугите":

    Лъжеш това са твои твърдения.

    Коментиран от #33

  • 33 Кое е мое твърдение?

    1 2 Отговор

    До коментар #32 от "Васил":

    1 Че при движение с 50км/ч на лек автомобил peugeot двигателя работи с мощност повече от 30 к.с.?

    2.Че мощността за преодоляване на челното съпротивление се увеличава 4 пъти при удвояване на скоростта?

    Първото твърдение е на инж. Радев с което ни проглушава ушите вече месец. Второто си е физичен закон.

    Коментиран от #34

  • 34 Васил

    2 1 Отговор

    До коментар #33 от "Кое е мое твърдение?":

    Отрицателните стойности на мощност и момент.Това може да го твърди глОпак .

    Коментиран от #35, #36

  • 35 Приятно ми е !

    1 2 Отговор

    До коментар #34 от "Васил":

    Аааа, инженер Радев, Васил ли ти е първото име. Приятно ми е!

    Разбира се че въртящия момент може да е с отрицателен знак, когато е насочен обратно на посоката на движение. Каква е драмата според тебе? Кажи сега, че станахме като в искрено и лично?

    Коментиран от #38, #39

  • 36 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 37 Ти да не си разноглед?

    1 2 Отговор
    Я прочети отново мнение 12 което коментира и кажи къде там пише за отрицателен въртящ момент?


    Там коментирам само поредната ти изцепка:

    "Кола с тройно по висока мощност от друга не вдига макс скорост три пъти повече. Кривата става почти без наклон"

    За да попаря нереалистичните ти очаквания, че като вдигнеш мощността три пъти, максималната скорост и тя ще се увеличи 3 пъти. Просто я гарнирах с поредната подигравка към твърдението ти, че за поддържане на 50 км в час на равен път, двигателя работи с мощност 30 коня. Каквато и проверка да направя, тази мощност няма как да е вярна! Все нарушава пустите физични закони.
  • 38 Васил

    2 0 Отговор

    До коментар #35 от "Приятно ми е !":

    Василев съм.По формулата мощност=въртящ момент Х обороти.Ако момента е отрицателен то по формулата и мощността е отрицателна!
    Това е твърдение на гении на физиката.Отрицателна мощност лелелеле уникален глОпак.

    Коментиран от #41

  • 39 1234

    1 0 Отговор

    До коментар #35 от "Приятно ми е !":

    Тоя е за лечение!Отрицателна мощност хахаха.

    Коментиран от #42

  • 40 Електрошок

    1 1 Отговор
    Не ми се търси учебника,но по памет ще цитирам-лек автомобил Волга при скорост 30 км/час необходима мощност 18 к.с.Законът за геометричното нарастване на необходимата мощност при линейно изменение на скоростта е точен над 80км/час,което означава,че при 160км/час е необходима четири пъти повече мощност отколкото при 80км/час.При по ниска скорост тази формула не важи!При 10км/час основната мощност отива за преидоляване на механичното съпротивление.
  • 41 До Васил

    0 1 Отговор

    До коментар #38 от "Васил":

    Васьо, гений! Слушай сега! Я дай да видим, каква мощност имаш от ДВГ, когато нямаш разход на гориво?
  • 42 До теб

    0 1 Отговор

    До коментар #39 от "1234":

    А каква е мощността, бе кухари? Когато колелата развъртат мотора? Как може да сте толкова ограничени? Лелеее ужас!

    Коментиран от #43, #44

  • 43 Тя мощността си е мощност

    1 1 Отговор

    До коментар #42 от "До теб":

    Просто стойността и е отрицателна. Но няма как да го разберат. Не виждаш ли че Радев все още не знае какво е въртящ момент и твърди, че дори на неутрална скорост, при 1200 оборота въртящия момент на неговия автомобил е 186,7Nm, а мощността 23,45kW.

    Даже като настъпи газта развърта двигателя до съответните обороти и постига МАКСИМАЛНАТА мощност на неутрална предавка, на която според мен на практика не се предава никакъв въртящ момент, защото липсва натоварване. Как постига мощност без въртящ момент, за мен засега остава загадка.

    Коментиран от #45, #46, #47, #48

  • 44 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 45 1234

    1 2 Отговор

    До коментар #43 от "Тя мощността си е мощност":

    Ти да не си падал на главата си като малък?
  • 46 Фен

    0 2 Отговор

    До коментар #43 от "Тя мощността си е мощност":

    Мощноста била отрицателна!А един мармот завива бонбони хахахаха
  • 47 1234

    1 1 Отговор

    До коментар #43 от "Тя мощността си е мощност":

    Лъжеш!!!!Хванах те пак да лъжеш.При 1200 оборота на пета скорост,не на свободна.Следя спора не можеш да ме излъжеш.

    Коментиран от #49

  • 48 Васил

    1 1 Отговор

    До коментар #43 от "Тя мощността си е мощност":

    Търси графика с отрицателна мощност господин Айнщайн.Успех!

    Коментиран от #50

  • 49 Бъркаш

    0 0 Отговор

    До коментар #47 от "1234":

    И на пета и на свободна, при 1200 оборота на графиката пишело 186,7Nm, а мощността твърдо била 23,45kW. Радев е погледнал графиката мощност обороти въртящ момент, а после и формулата за мощност. Никъде не видял в тях да има натоварване.
  • 50 Потърси си сам

    1 0 Отговор

    До коментар #48 от "Васил":

    Разбира се, че има такива графики. Нали автомобилите с ДВГ ползват двигателна спирачка, а електромобилите имат рекуперация. И в двата случая стойностите на мощността са отрицателни.
  • 51 Едмонд Дантес

    0 0 Отговор
    Никои не казава истината за реалния пробег на автомобила . След като се включат светлини, радио, климатика , навигация и др .