Last news in Fakti

18 Ноември, 2020 14:48 11 809 38

Китайската кола, която първа започна да се конкурира с европейските и японски автомобили

  • geely-
  • atlas
Китайската кола, която първа започна да се конкурира с европейските и японски автомобили - 1

Започваме с уточнението, че не мерим с еднакъв аршин китайската автомобилна промишленост. В Поднебесната държава има твърде много различни производители и няма как да ги поставим под общ знаменател. Има откровени боклуци, но има и много достойни марки и модели.

Именно последните започнаха да обръщат тенденцията. Кой е първият китайски автомобил, който пречупи тази тенденция? Отговор на този въпрос ни дава зам.главният редактор на За рулем Иля Пименов, според който този автомобил е Geely Atlas.

Китайците дълго не можеха да направят прилична кола, която да не е по-лоша от германските и японски коли и дори от корейските. Според руският специалист, най-накрая, с Geely Atlas, те го направиха.

Китайската кола, която първа започна да се конкурира с европейските и японски автомобили

Тук не става дума за това, че Atlas е надминал всички конкуренти, че е превъзходен и т.н. Той е просто приятен. Съвсем не по-лош от преките си аналози, а по отношение на цената и качеството на довършителните работи дори превъзхожда болшинството от конкурентите.

Има нормален избор на нива на оборудване, относително модерни двигатели, задвижване на четирите колела или задвижване само на предната ос, турбо и атмосферни мотори.

Като цяло това е един добър вариант за автомобил и като нов, и на старо. За съжаление на феновете на китайския автопром (ако въобще у нас има такива) тази кола не се продава в България.

Китайската кола, която първа започна да се конкурира с европейските и японски автомобили


Поставете оценка:
Оценка 4 от 18 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Бангеев

    53 3 Отговор
    На първо четене изглежда супер. А несъмнено китайците вървят по пътя на японци и корейци, просто все още са с десетина години назад, но тази тенденция скоро ще се промени. Че така ще се случи, се вижда и от колата от статията

    Коментиран от #3, #36

  • 2 Пурко

    11 74 Отговор
    Стига съветска пропаганда! Рашаните да си ги разменят за лада и да си ги карат! Няма нужда и нас да облъчвате всеки ден с комунистически боклуци и от двете страни!

    Коментиран от #19

  • 3 Гост

    35 2 Отговор

    До коментар #1 от "Бангеев":

    Аз лично нямам нищо против колите, които се правиха десетина години назад, че даже и преди това. Генерациите немски автомобили от 90-те са направо чук.

    Коментиран от #9

  • 4 Спас безделника

    60 4 Отговор
    Ганьо си е Ганьо. Отива в Илиянци при китайците, купува някакъв евтин боклук и после обяснява наляво и надясно, че китайците произвеждат боклуци. А самият китаец още преди сделката му казва: " Това изделие го имаме за 30лв, за 300 лв, и за 3000 лв. Кое предпочитате?"

    Коментиран от #16, #22

  • 5 ЕвроЗона

    26 3 Отговор
    На прав път са! Трябва да стягаме конспектите по китайски език!
  • 6 Е.ем ти и екологията

    5 24 Отговор
    Не съм я и чувал даже още по-малкото пък виждал.Европейският пазар е пренаситен няма нужда от тия нито място под Слънцето.
  • 7 Иван

    24 2 Отговор
    Е да , но живеем в ЕС и това ако стигне до нас, ще е на цена близка до немските возила....ако дойде с 30-50% по-ниско, тогава и немците ще забравят за техните возила.
  • 8 къф е смисъла

    7 27 Отговор
    И как да избера това пред един Форд Куга Рено Каджар Пежо 3008 Опел и тн. пълно и с други марки.

    Коментиран от #34

  • 9 123

    22 9 Отговор

    До коментар #3 от "Гост":

    Те и новите генерации са чук. Например ако седнеш от нова Е класа в такава от 2005- та, втората ще ти се стори боклук. Ако от тази от 2005 се метнеш на е една подобна от 1990-та направо ще се помислиш, че си седнал в каруца. Теориите, че старите автомобили били по-добри от новите ги разправят хора, които не са садяли в по-новия модел на автомобила, който карат в момента. Разбира се, тук не сладам ретро маниаците. И аз нямам против генерациите автомобили, които се правеха 90 - те години. Вече са едни прилични янгтаймери - сложи си го в гаража, ремонтирай си го, участвай си в ретро изложения. Карай си го три пъти в годината в хубаво време. Но, за работа, за дълъг път, за да можеш да разчиташ на превозното средство си караш колкото може по нов автомобил, напълно изправен и с хубави гуми. За съжаление в БГ, като караш 25 годишна талига, частите са ти турски и китайски - от накладките до ремъка, а гумите са много хубав грайфер и ДОТ от преди 10 години.

    Коментиран от #11

  • 10 Чудомир

    6 2 Отговор
    И аз това казвам, защо са ни европейски и японски автомобили.

    Коментиран от #12

  • 11 Е.ем ти и екологията

    5 16 Отговор

    До коментар #9 от "123":

    Та какво е предимството на този китайски кутук пред едно Рено Каджар например?

    Коментиран от #13, #14, #27

  • 12 Арабин

    4 1 Отговор

    До коментар #10 от "Чудомир":

    А корейските и американските?
  • 13 Ти пък

    4 14 Отговор

    До коментар #11 от "Е.ем ти и екологията":

    Дори пред Дачия Дъстър няма предимства ти за Каджар.Каджара е като Бентли пред това.
  • 14 Да питам и обратното

    10 2 Отговор

    До коментар #11 от "Е.ем ти и екологията":

    Какво ти пука къде е произведен, след като не е в България? Така или иначе е внос и парите ще изтекат от България. По-важното е да се търси добрия баланс между качество и цена, отколкото място на производство.

    Коментиран от #15

  • 15 Е.ем ти и екологията

    6 10 Отговор

    До коментар #14 от "Да питам и обратното":

    Намерен е нарича се Дачия.Какво ти пука че не е в България така или иначе парите изтичат от тук но остават в ЕС а не в Китай Гватемала или къдеъо и да е!
  • 16 Fenix lights

    14 3 Отговор

    До коментар #4 от "Спас безделника":

    Любител на тактически фенери съм и мога да кажа, че най-добрите такива в света от 10-тина години, се произвеждат в китайски завод, с най-добрата електроника и корпуси и най-важното - тестват се в техен полигон за изпитания и TK (tank) серията им са неразрушими. Скъпите им стоки могат да са най-добрите в света, защото никой конкурент не разполага с техните ресурси - хора и бюджет. Поинтересувайте се най-големият им производител на телефони колко служители има. Ще подкажа, че базата им е всъщност цял град!

    Коментиран от #17

  • 17 Що за глупости

    4 10 Отговор

    До коментар #16 от "Fenix lights":

    Че то в китай няма ресурси затова купуват от Русия Иран и тн.То и в столипиново има много хора ама не са кой знае каква сила.
  • 18 Ами

    15 3 Отговор
    Като се има предвид че айфоните се сглобяват в Китай от външен независим подизпълнител - Foxcon който си е чисто китайска компания. Хуавей пък произвеждат най - доброто 5G оборудване в света. Не най изгодното а най доброто. Така че...

    Коментиран от #20, #21

  • 19 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 20 Хи хи

    1 5 Отговор

    До коментар #18 от "Ами":

    Най-доброто 5Г е на Нокия и Ериксон
  • 21 Факт

    6 6 Отговор

    До коментар #18 от "Ами":

    Купих си преди време лаптоп на Епъл броих 5к лева и още в началото имаше луфт все едно бе правен в техникума Джон Атанасоф и да мейд ин Чайна.Толкова за Катай

    Коментиран от #35

  • 22 Абсолютно

    4 0 Отговор

    До коментар #4 от "Спас безделника":

    Точно ,ясно и кратко.....Но съм почти сигурен че Ганчо няма да те разбере

    Коментиран от #23

  • 23 Факт

    3 14 Отговор

    До коментар #22 от "Абсолютно":

    Китай е една фалирала държава на американски дотации.
  • 24 Педагог

    4 8 Отговор
    Никога не може една миризлива евтина пластмаса и некадърен метал, без никаква китайска история, н може да се конкурира от която и да е била европейска марка автомобили. Няма такова животно made in china което да става за нещо ,в дългосрочен план. Лека вечер

    Коментиран от #26

  • 25 Готин

    7 1 Отговор
    До списователя: Ако нямате представа от китайската автомобилна индустрия, поне гледайте в ,,тубата,, филмчета за автомобилното изложение в Пекин. Само да ви напомня, че най ,,елитните,, световни марки освен, че имат заводи в Китай, също така са и частично или изцяло собственост на китайски автомобилни марки, които продават свободно по света с изключение на ЕС.
  • 26 Готин

    0 0 Отговор

    До коментар #24 от "Педагог":

    ,,Голем си! ,, ,,Умен си!,, АмА не сме в 1980 година.
  • 27 Готин

    3 1 Отговор

    До коментар #11 от "Е.ем ти и екологията":

    Предимството е същото, което са преценили и от Мерцедес. Двигателите им, за в бъдеще ще се произвеждат от същата КИТАЙСКА МАРКА!

    Коментиран от #28

  • 28 Хи хи

    6 1 Отговор

    До коментар #27 от "Готин":

    Ми не просто Гиили купиха основният пакет акции на Мерцедес.Мерцедес е вече китайска поради финансови проблеми.Просто никой вече не им купува колите.
  • 29 Добро утро

    9 1 Отговор
    Каквото и да се говори, Китай е велика сила. И престанете да злословите. Защото никой не може да се мери с тях. Защото са здрав народ и не правят войни на никого а работят много съвестно. Бил съм там и знам какво говоря.
  • 30 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 31 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 32 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 33 Атанас

    7 0 Отговор
    За ,,разбирачите" на китайското. Погледнете си дрехите, телефоните, ТВ, играчките на децата, после погледнете от къде идват 50% от сглобените ви ,,немски", френски и др. коли. После погледнете и какъв % са изкупени от китайци в Мерцедес, БМВ, Фолцваген дори и т.н. Да не говоря че ВОЛВО, да същите, от 10 години са под китайска собственост, а камионите им ,,ВОлво Трукс + Рено" са мисля 50% китайска собственост. И влезте да видите Гийли Атлас, Чанган ЦХ75, Хавал 6 и 9. И да видим къде са прословутит ви ,,пластмаси" и какво ли не. Хората за 5-10 години правят прогрес каквито в Европа и САЩ правят за 20-25г. Просто сравнявам един Грейт Уол от 2010 със Хавал ( които просто са отделение САМО за СУВ на Грейт Уол) от 2020. Колкото и да боли, с този тем, китайците до още 5-10 години ще са сравними и смея да твърдя да надминат реномираните ни европейски марки. Да не говорим за това къде са по отношение на електрическите коли и тенденции

    Коментиран от #37

  • 34 Паркети с коле

    1 0 Отговор

    До коментар #8 от "къф е смисъла":

    Баце изброил си най- дръгливите коли може би тази китайка ги превъзхожда и по -здравина и по дизайн и по кеш.
  • 35 Умник

    2 0 Отговор

    До коментар #21 от "Факт":

    Купи си Тесла така безшумно ще се разглоби докато я караш, че луфта за който споменаваш ще ти се стори за екстра
  • 36 Излагаш се

    0 0 Отговор

    До коментар #1 от "Бангеев":

    Веднага отваряй ЮТЮБ, ВВЕЕДДННААГГАА!!!!!!!!!!! Че и първи коментар си сложил?? Тотална некомпетентност, кон с капаци! Да не те взимат за петокласник първият срок, или беше на конгресът на ГЕР?
  • 37 сандокан

    0 0 Отговор

    До коментар #33 от "Атанас":

    Кога Баце подкара китайка тогава ще ги призная, а той разбира от жипки.
  • 38 Дядо Йоцо гледа...

    0 0 Отговор
    По отношение на дизайна пак виждам кражба, този път от Роувър.