Last news in Fakti

6 Октомври, 2009 13:56 2 388 3

Всички за един

  • renault-
  • laguna-
  • coupe

Да презентираш автомобил от рода на новата Laguna Coupe по време на някое голямо автомобилно изложение не е съвсем оправдано. Изящната, но същевременно скромно сегментирана машина, просто ще се изгуби някъде в блясъка на прожекторите. Точно поради тази причина дебютът на Laguna Coupe премина през няколко етапа. Миналата година в Женева видяхме практически сериен автомобил, но под формата на концепт. Още тогава беше ясно, че премиерата на серийната версия ще е съвсем скоро. И стана точно така. Същата година по време на церемонията по закриването на фестивала в Кан новата Laguna Coupe изненадващо излезе на сцената, управлявана лично от Карлос Гон! Защракаха фотоапарати, проблясваха светкавици и сензацията беше вече факт. Всички специалисти обаче очакваха и още нещо. Купе от подобен род не впечатлява само с външност. Ударната сила на Laguna Coupe беше представена точно преди надпреварата от Формула 1 в Монако. В кралството пилотите на ING Renault F1 Лука ди Граси и Ромен Грожан демонстрираха на какво е способна колата, благодарение на системата 4control. Краткото описание на тази новост за французите може да се охарактеризира с част от девиза на мускетарите или иначе казано - четири завиващи колела, работещи в синхрон за цялостното пътно поведение на спортното купе.

Сега, година и половина по-късно, или по-точно казано, на 10 септември, продажбите на Laguna Coupe стартираха и у нас. Екипът ни имаше възможността да усети изживяването от управлението на автомобила на една от специалните отсечки от рали “България”. У нас този автомобил се предлага само с едно ниво на оборудване (най-високото) и с два двигателя - бензинов и дизелов. Ние акцентираме на дизеловата разновидност GT 2.0 dCi.

Екстериор

В сравнение с концептуалната разработка измененията са минимални. Иначе в предната част на автомобила нещата са сходни, но задницата определено бие по красота и елегантност останалите разновидности хечбек и комби. Като цяло екстериорът изглежда отлично - спортна осанка, ярко изразена странична линия, идеално преливаща в тесните диодни задни светлини в духа на Aston Martin.

Интериор

Вече стана ясно, че у нас този автомобил се предлага само с най-високото ниво на оборудване, в което са включени всевъзможни екстри. Това, заедно с качествените материали и неприсъщия за подобен род автомобили простор, създава усещане за комфорт и уют. Тази страна на нещата обаче по никакъв начин не потиска чувството за спорт. Големите предни кресла са по-твърди и със силно изразена странична поддръжка. Алуминиевите педали, лайсни на арматурното табло и топка на скоростния лост внасят още една нотка спорт в купето. Уредите са компилация от аналогови циферблати и електронни дисплеи и се характеризират с информативност и умерен консерватизъм. Последното не важи за цялостното оформление на таблото, което впечатлява с доста авангардни форми. Още една от интересните екстри е навигационната система Carminat Тоm Tom Bluetooth, която разполага с точни и подробни карти. Информацията се зарежда не от диск, а от SD карта. Недостатъци има, но те са значително по-малко от положителните черти на Laguna Coupe. Най-съществените са по-слабата шумоизолация на салона спрямо пътя, малко неудобната навигация на климатичната система, както и намалената видимост назад. Всичко останало е без забележки.

Двигател и ходови характеристики

Дизеловият агрегат разполага с мощност от 180 к.с. и предлага много добра динамика. Той е добре паснат с шестстепенната механична трансмисия, която предава въртящия момент на предните колела. По- интересна обаче е работата на помощните възли и агрегати. Посредством електромотор, интегриран под задния мост, задните колела завиват до 3.5 градуса. При скорост под 60 км/ч те се въртят в посока, обратна на предните, като по този начин значително улесняват маневрирането. При надвишаване на отметката 60 електродвигателят въздейства на шенкелните болтове така, че колелата завиват в посока, аналогична с тази на предните. Така на кратко може да се опише системата 4control. Тя се командва от електронната стабилизираща програма, която именно по този начин компенсира предполагаемите занасяния. Към използването на ABS-a и понижаването на въртящия момент се прибягва само в свръхкритични ситуации. От това печели най-вече динамиката на автомобила. Спирачките са отлични, снабдени с всички съвременни електронни помощници, но най-интересна е системата, която приближава накладките до дисковете, когато рязко се отнеме газта. Тези иновативни системи, както и срантително ниския център на тежестта (клиренсът е понижен с 40 мм спрямо този на Laguna III), са в основата на уникалното пътно поведение на автомобила. От водача то се усеща най-вече при преминаване на остри завои с висока скорост. В такава ситуация колата се държи като такава със задно предаване. Наред с това обаче предимствата на предното си остават.

Цена

е, че базовото оборудване е доста богато, сглобката и използваните материали са качествени, но цената е доста атрактивна. Като към това се прибавят ефектният дизайн, почти уникалното управление и комфортният салон, става ясно, че предложението на Renault в този сегмент съвсем не е за пренебрегване.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 ferrari

    4 1 Отговор
    Каква е модификацията на автомобила?

    Коментиран от #3

  • 2 Митко

    3 0 Отговор
    ИНИЦИАЛЕ - това е най-високото ниво.
  • 3 Този коментар е премахнат от модератор.