Из необятната руска земя може да се попадне на наистина втрещяващи автомобили. Само като такъв може да се определи представеният на тазгодишното БайкалМоторШоу самоделен Wolf. В сравнение с творението на Вячеслав Золотухин Land Cruiser 100 изглежда като играчка.
На снимка мащабите на супервсъдехода действително могат да се осъзнаят единствено редом до познат гигант като култовия японски джип. Всъщност в дължината от 5.8 м, височината и широчината от 2.3 няма нищо учудващо, тъй като в основата на Wolf лежи легендарният руски камион ГАЗ-66, познат на ходилите в казарма като "виетнамка".
Историята на возилото започва през 90-те години на миналия век, когато Золотухин започва да внася японски коли. През ръцете му минават не един и два джипа от Страната на изгряващото слънце. С времето на Вячеслав му се приисква "нещо по-голямо" от стандартните заводски решения. Тунингът не го устройва. Ще му се да кара автомобил на концептуално различно ниво, всъдеход като Toyota Mega Cruiser, но съобразен с индивидуалните представи на самоукия конструктор за комфорт, вместимост, надеждност и проходимост. Така идеята да съчетае достиженията на руската и японската школа се оформя от само себе си.
Золотухин избира ГАЗ-66 за донор на проекта съвсем преднамерено. "Виетнамката" си има кусури - оригиналният двигател и скоростна кутия не стават за нищо, а разположението на тежката кабина над моторния отсек е меко казано неудачно решение от гледна точка на разпределението на теглото.
Съветският ветеран обаче си има и преимущества, особено в аермейските си версии до 1975 г., когато се произвежда за истински военни действия със съответното качество. Главните му достойнства са здравата, но гъвкава рама от 6-милиметрова стомана и неразрушимите мостове със свободни полуоси и ефективни самоблокиращи диференциали. Неподходящият за цивилна експлоатация постоянно зацепен преден мост, който се отключва само от раздатъчната кутия, също си намира майстора.
Създаването на Wolf започва от голото шаси на "виетнамката" и бързо набира скорост. Сърце и тяло за бъдещия исполин даряват други камиони, но японско производство. Моторът е взет от Hino с товароносимост 5 тона. Шестцилиндровият дизелак има работен обем от 7.5 литра. Изцяло чугуненият агрегат пасва идеално на концепцията - има редова горивна апаратура, атмосферно пълнене и газоразпределителен механизъм, задвижван от зъбни колела. Системата за филтриране на въздуха е заимствана от КамАЗ, а конусният преходник на въздухопровода е направен от гилза на танков снаряд.
Моторът е комплектован с оригиналната си скоростна кутия с шест предавки, но раздатката на ГАЗ-66 е запазена, макар и след смяна на всички лагери с вносни, за да се намалят шумовете.
Новият двигател налага известни корекции на крепежните точки. Преработени са и напречниците на рамата, чиито краища са "подкастрени". За да се постигне възможно най-удачно разпределение на масата по двете оси, моторът е разположен максимално навътре към междуосието. Пред задния мост е монтиран 180-литров резервоар от ЗИЛ-130 с допълнителна защита.
Усилията си струват, тъй като се отразяват добре дори на крайния дизайн на каросерията. Получават се пропорциите на класически всъдеход с изнесен напред мост и къс надвес. При това гигантският мотор не стърчи над капака. За да се снижи центърът на тежестта, той разположен максимално ниско, което наложило преправяне на картера. Въпреки "прекрояването" агретатът не влиза в пътническия отсек, както е при Hummer.
Сравнение с американския класик от "Пустинна буря" не може да става и по простора в салона. За основа на кабината е взета каросерия от друг среднотонажен японски камион - Isuzu Elf. От него е заимстван и интериорът. Задната част на купето пък е от миниван Toyota Noah. За да се съчлени с кабината от Elf, се наложило разширяване на габарита и монтаж на изработено по поръчка ново задно стъкло.
"Муцуната" на Wolf също разчита на донори. Предните калници са от ГАЗ-3307, капакът е собствено производство, радиаторната скара е съставена от две решетки на Toyota Land Cruiser Prado, а фаровете са от Mitsubishi Delica. Двете метални брони са изработени от Золотухин, който - както личи от снимките - никак не обича пластмасите.
Без преработка не са се разминали и оригиналните джанти на "виетнамката". Те са "обърнати" отвътре навън, в разултат на което всяко от колелата вече стърчи с по 10 см повече настрани. Вячеслав избира гуми от Тигр, тъй като са по-леки и по-малки от тези на ГАЗ-66.
Крайният резултат от тригодишния труд на Золотухин е уникален всъдеход с тегло от 3.5 тона, които шасито на "виетнамката" въобще не усеща. Самоделният Wolf цепи еднакво уверено както на пресечен терен, така и по шосе. Мостовете са окачени на амортисьори от КамАЗ и комфортът също е на ниво. Вячеслав твърди, че при движение с 80 км/ч разходът е едва 13.5 л/100 км.
Самоукият конструктор споделя, че са му предлагали изкушаващи пари за Wolf-а. Непознат дори изявил желание да размени чисто новия си Lexus LX за него, но Золотухин отказал категорично. За сметка на това бил готов да се захване с изпълнението на поръчки за подобни или други интересни всъдеходни проекти и дори намеква, че вече работи по ново возило.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 стойка
16:02 08.09.2011
2 damqn-dizela
16:02 08.09.2011
3 ГАЗ сибер
16:02 08.09.2011
4 Данчо
16:02 08.09.2011
5 Стефан
16:02 08.09.2011
6 MASTERCARD
Коментиран от #8
16:02 08.09.2011
7 da
16:02 08.09.2011
8 Civic
До коментар #6 от "MASTERCARD":
abe pi4 kuv grad kvi 5 leva?Tova da ne ti e Sofiq vsi4ki glupaci da si kupuvat djipove,a da nqma mesto i za smart da parkira...Djipa nqma ni6to ob6to s grada16:02 08.09.2011
9 jikata
16:02 08.09.2011
10 ронко
16:02 08.09.2011
11 Vietnameza
16:02 08.09.2011
12 International
16:02 08.09.2011
13 idiodood
16:02 08.09.2011
14 nikolai
16:02 08.09.2011
15 fen
16:02 08.09.2011
16 HONAD
16:02 08.09.2011
17 Бг
Ето как един ентусиаст може да направи нещо което руския автопром не можа за 100 години - добре изглеждаща отвътре и отвън джипка с мощен мотор.
16:02 08.09.2011
18 richi
16:02 08.09.2011
19 richi
16:02 08.09.2011
20 Morientes
16:02 08.09.2011
21 Toxin
16:02 08.09.2011
22 mitko
16:02 08.09.2011
23 Hristo Dimitrov
Коментиран от #24
16:02 08.09.2011
24 моя мама из России
До коментар #23 от "Hristo Dimitrov":
И колко бройки са произвели "братята руснаци" от това чудо.Това е самоделка, добра, но самоделка -сглобена от детайли от няколко японски машини.
16:02 08.09.2011
25 Шошо
16:02 08.09.2011
26 victorio
Коментиран от #27
16:02 08.09.2011
27 A защо не
До коментар #26 от "victorio":
Духовит си. Я дай пример с нов модел 4х4 който няма въздушна възглавницаА?
Коментиран от #35
16:02 08.09.2011
28 victorio
16:02 08.09.2011
29 mitko
16:02 08.09.2011
30 ZZ
16:02 08.09.2011
31 Някой
16:02 08.09.2011
32 съмняващ се
16:02 08.09.2011
33 ks
16:02 08.09.2011
34 niksana87
16:02 08.09.2011
35 the mask
До коментар #27 от "A защо не":
За Ленд Роувър Дифендър чувал ли си?16:02 08.09.2011
36 А защо не
Те отдавна имат Airbags, но явно този, който си видял пред детската градина е от по-старите
Ето ти един по-нов за разучаване:
http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showDetails.html?lang=de&id=146258888&pageNumber=1&__lp=2&scopeId=C&sortOption.sortBy=price.consumerGrossEuro&makeModelVariant1.makeId=14800&makeModelVariant1.modelId=2&negativeFeatures=EXPORT&airbag=DRIVER_AIRBAG&tabNumber=3
Коментиран от #37
16:02 08.09.2011
37 the mask
До коментар #36 от "А защо не":
колко отдавна има ербег Дифендъра, бе? Що ли не намерих нито един в мобиле.де със СНИМКА? А в този, пред детската градина, забелязах, че параджията тъкмо те беше натиснал...16:02 08.09.2011
38 the mask
16:02 08.09.2011
39 the mask
16:02 08.09.2011
40 А защо ПЪК не
http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/search.html?scopeId=C&isSearchRequest=true&sortOption.sortBy=price.consumerGrossEuro&makeModelVariant1.makeId=14800&makeModelVariant1.modelId=2&airbag=DRIVER_AIRBAG
Сам може да види откога имат AirBag
Не го вземай навътре, учи си уроците и не се бъркай на батковците
Чао
16:02 08.09.2011
41 А защо ПЪК не
Намери ги, прочети ги и после се излагай по форуми и пред съучениците си
16:02 08.09.2011
42 the mask
16:02 08.09.2011
43 а защо си зле
И жените могат да си направят търсене в мобиле.де, само оли от детската градина не може.
Търси LRD и избери опция AIRBAG!!!
И о, чудо!!!
Всички нови имат!!!!
Защото, момченце не могат да ги продават без в ЕС
Разбра ли ве4е
16:02 08.09.2011
44 а пък тук има още
google също не иска много акъл
виж какво има НОВИЯ дефендър
дано тоя лин се ка4и коректно на мобиле.бг, 4е явно ти е трудно сам да търсиш
16:02 08.09.2011
45 the mask
Ам той тоя линк е коректен, но в него няма никаква информация, бе! Я, понеже си много хитра, дай линк на снимка на ербега на дифендъра и немой са праи толкоз на луда!!! То ко става на въпрос има и ВАЗ 2105 с чекнат ербег в мобилето, но туй значи ли, че има, бе хитър???
16:02 08.09.2011
46 the mask
16:02 08.09.2011
47 offroad
16:02 08.09.2011
48 offroad
16:02 08.09.2011
49 каро
Коментиран от #50
16:02 08.09.2011
50 каро
До коментар #49 от "каро":
става въпрос за Дефендера де16:02 08.09.2011