3 736 15

И корейците зарязват V8 двигателите

И корейците зарязват V8 двигателите

Южнокорейската премиум марка Genesis, собственост на Hyundai Motor, ще спре инсталирането на двигателя V8 в автомобилите си, като това ще се случи още през втората половина на 2021 година.

Така новият флагмански седан Genesis G90, дори и в най-върховите си версии, ще се екипира с 3.5-литров битурбо V6 мотор. За съжаление 5.0-литровият V8 двигател ще бъде пенсиониран.

Той се появи през 2010 година и първоначално се произвеждаше с многоточкова инжекция (MPi). От 2012 г. V8 моторът бе оборудван със система за директно впръскване на горивото (GDi), а през 2015-а, бе леко модифициран по отношение на всмуквтелния механизъм и газоразпределението.

5.0 Tau GDi (G8BE) развива 425 к.с. и 520 Нм въртящ момент, агрегатът се комбинира с осемстепенна автоматична трансмисия и към момента се вгражда в седаните Genesis G90, G80 и Kia K9. Преди това двигателят се използваше за Hyundai Equus.

Според южнокорейското издание AutoDaum, G8 ще бъде заменен от 3,5-литровия V6 Smartstream FR G3.5T (G6DS) с двойно турбо. Той произвежда 380 к.с. и 540 Нм, тоест е малко маломощен от отправения в пенсия V8.

G6DS вече се инсталира на най-новите модели Genesis: седана G80, компактния кросоувър GV70 и SUV-то GV80. Както е добре известно Hyundai Motor съвсем не е единствената автомобилна компания, която се отказва от V8 моторите.

Поставете оценка:
Оценка 3 от 10 гласа.

Свързани новини

Коментари

Коментарите са сортирани от стари към нови
  • 1 състезател

    8 13 Отговор
    Карам атмосферен редови шестак 180 кончета
  • 2 Това е

    16 3 Отговор
    много добре щото иначе от Корсата на V8 ще ми дойде нанагорно. На V6 битурбо преходът ще е по-плавен Абе газ мое ли му сложим на битурбото?
  • 3 ФАКТИ

    11 29 Отговор
    Тия нундаи и киа НЕ са автомобилни марки. Те са само диагнози. БОКЛУЦИ...
  • 4 Оптимиста

    5 20 Отговор
    Карам си Бмв х3 от 1999 и съм окей.
  • 5 Мустанг ми

    21 6 Отговор
    Си мърка с v8....преди малко го палех. ..5.0л.Прекрасно върви.На пътя при 130 км / ч е 10-11 литра на 100.Е ако настъпиш (което не правя скача).Но това ми е неделната кола.И акаунт е сухо и слънчево.Докато умра ще се радвам на моето поколение техника.Чао.
  • 6 Милен

    17 3 Отговор
    Има едни китайски двигателчета дето ги слагат на косачките, тях им препоръчвам!!!

  • 7 Blackthorn

    13 2 Отговор
    Оли-и-и-и-и-и... И те ли ще стават гееве?? СРАМ!!!
  • 8 Ко ами

    13 3 Отговор
    Няма начин, за да се включат в евро 7, 8, 10 нормите, режат цилиндри и очакваме скоро 4 цилиндра три турбо четиристин коня- ресурс около 100 хиляди
  • 9 гост

    21 1 Отговор
    Светът върви уверено към 100 милилитровите двигатели.
  • 10 Мустанга ми....2

    8 3 Отговор
    Си мърка.Ходих за сладолед. Чудесна машина. А минусите за какво са?Не разбрах?Не че ще ми стане нещо.....платил съм си данъците,платил съм и еко таксата при покупката му(10000 евро),плащам си годишна еко такса ( 180 евро и така помагам на желаещи да си купят екологични нови коли).Минавам с тази кола 1000 км годишно.По голям замърсител ли съм от вас дето минавате по 10000 и нагоре км годишно?Замислете се.И не съм я взел да се фукам а за една детска мечта.И само за протокола колата чисто нова е 42000 евро-2 пъти по евтина от много други модели на пазара. Чао.
  • 11 Мммммм

    8 1 Отговор
    Що не правят двуцилиндрови мотори с турбо по екологични ще са. 500кубика,100 кончета. Гаранция 100000 км.

    Коментиран от #13, #14

  • 12 Рено ентусиаст

    4 10 Отговор
    Тия па жълтури кога са имали В8
  • 13 Пламен

    4 0 Отговор

    До коментар #11 от "Мммммм":

    Има такива, ама кой да се информира! Фиат 0.9 туинер турбо 105 коня. ДВА ЦИЛИНДЪРА! НЕЩО СА КАЖЕШ????
  • 14 фичо

    4 0 Отговор

    До коментар #11 от "Мммммм":

    Фиат имат такъв двуцилиндров турбо бензин. Слагат го на Фиат 500
  • 15 Картоф

    5 0 Отговор
    И ко ся? Махаме големите моторе, а големите коле с какво ще връвят? Карам някво малко седанче от Д сегмента, и 3.0 V6 му припка страхотно, е убу де ама то е малко седанче от Д сегмента, ко прайме с коли от Е и F сегмента, където килограмите и размерите са по-големи? Не бе ли логиката голема кола, голем моторо? Тези еко безработни кресливци обръкаха света, ако някой не знае, вече им G CLASSE с 4 ЧЕТИРИ ЦИЛИНДРОВ ДВИГАТЕЛ.

Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa или ca нaпиcaни изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg ще бъдат премахнати.