Last news in Fakti

15 Август, 2021 13:00 5 128 174

Мъск се надява фабриката в Германия да заработи през октомври

  • tesla-
  • берлин-
  • мъск

Очаква се първите автомобили да бъдат сглобени след по-малко от два месеца

Мъск се надява фабриката в Германия да заработи през октомври - 1
Снимки: Tesla

През изминалите дни изпълнителният директор на Tesla Илон Мъск проведе кратка обиколка с медиите в строящата се фабрика на марката близо до Берлин. Както най-вероятно ви е известно, заводът е почти завършен, но документални проблеми пречат на Tesla да стартира производството там.

Мъск се надява фабриката в Германия да заработи през октомври

„Надяваме се да получим разрешение за направата на първите коли, може би през октомври, ако имаме късмет“, заяви Мъск пред репортери на Reuters. По план фабриката трябваше да заработи през месец юли тази година, но това така и не се случи.

Мъск се надява фабриката в Германия да заработи през октомври

Последните сведения бяха, че Gigafactory Берлин няма да стартира поне до месец януари 2022 година, но изглежда, че това може да се промени. Мъск неведнъж е критикувал германската бюрокрация, като в един от своите редовни постове в Twitter, сподели, че „Някой път има чувството, че изобретяваното на нещо е технологично по-лесно от премахването на бюрокрацията в Германия.


Поставете оценка:
Оценка 4.7 от 12 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 БАЙ Х@Й ‼️

    15 9 Отговор
    Той се надяваше и 2019 година да продаде камион на един от пишещите тук 🇧🇬🇧🇬🇧🇬
  • 2 Turbo

    16 7 Отговор
    Октомври,но коя година?

    Коментиран от #65

  • 3 Гост

    13 7 Отговор
    Почна да се надява?! А какво стана с плановете?
  • 4 Гост

    16 9 Отговор
    Критикувал бюрокрацията в Германия и баш там се сурнал да си прави фабрика. Или не е у ред с глъвътъ, или яко ментоли.

    Коментиран от #17

  • 5 ХХХ

    15 15 Отговор
    Притежанието на кола означава по-голяма свобода.
    Но не и притежанието на Тесла, ставаш роб на
    фирмата на Мъск, не може да пипаш нищо по
    колата освен ако не е оторизиран а и чакането на
    техните спецове може да продължи с месеци.Каква е
    тази не знам ама не ми харесва, уж си собственик на
    нещо а не можеш да го пипаш и ако все пак го
    пипнеш ти или пък някой неоторизиран търпиш
    санкции.Да имам пари за 100 Тесли пак няма да си
    купя от тях, сега VW, GMC, Ford пускат на пазара
    модели с ток даже и по-добри без тия рестрикции
    при след гаранционното обслужване.
  • 6 турбо дизел

    13 4 Отговор
    Пак е уцелил че не е дошъл в България. До октомври 2023-та щеше да чака само за прокарване на ток до мястото на бъдещата фабрика.

    Коментиран от #7

  • 7 Хахахаха

    6 2 Отговор

    До коментар #6 от "турбо дизел":

    И от 2024 започват кражбите! Абе те знаят от къде да бягат!
  • 8 Айде

    7 4 Отговор
    8210 бройки първите доставки на Модел У от Китай, пристигнаха! Можеха да са немски и немчугите да печелят, ама оставиха на китайците!
  • 9 Драг

    1 4 Отговор
    Абе къде е батко?

  • 10 Драг

    1 4 Отговор
    Абе къде е батко?

  • 11 Драг

    1 4 Отговор
    Абе къде е батко?

    Коментиран от #12

  • 12 Драг

    3 3 Отговор

    До коментар #11 от "Драг":

    Исках да дам данните за продажбите на ЕВ в Германия и Норвегия за юли по марки, но нещо на факти не им работи платформата. Всеки може да си ги провери.

    Коментиран от #13

  • 13 😂😂😂

    7 7 Отговор

    До коментар #12 от "Драг":

    Виж продажбите в Норвегия на Тесла Модел 3! Най-продавания автомобил от всички марки (не само електрически) до сега за годината! Нали ти пишеше, да не се гледа само по месец за месец?

    Коментиран от #14, #72

  • 14 Драг

    1 4 Отговор

    До коментар #13 от "😂😂😂":

    Хайде дай статистика да видим??? Аз бих дал, но се отказвам понеже тази платформа има опция за качване на снимки а не работи. Чакам данни Януари-Юли.

    Коментиран от #18

  • 15 Госあ

    6 6 Отговор
    Аве на кой му пука за тия коптори -сглобщайн,дето до вчера им падаха калниците и боята, та ни ги навирате час по час. Повече от файзера ги въртите ве !

    Коментиран от #26

  • 16 Хо хо хо

    0 6 Отговор
    Мъск е един г@пак да се надяваш на германците е смешно
  • 17 франкофон✌🏻🇫🇷

    4 9 Отговор

    До коментар #4 от "Гост":

    Американски кр🤙🏻тен от Африкански🤘🏿 произход какво очаквяш от такъв?!😝🤣

    Коментиран от #19

  • 18 😂😂😂

    6 1 Отговор

    До коментар #14 от "Драг":

    Януари - юни Тесла Модел 3 - 6270 бр., Тойота Рав 4 - 5316 бр. Това са първите две! За първите 6 месеца!

    Коментиран от #21

  • 19 Госあ

    4 3 Отговор

    До коментар #17 от "франкофон✌🏻🇫🇷":

    Добре че франсетата заедно с оня в куфара взеха и хибридните технологии от Япония, че беха се потънАли с тия електрокари 🇯🇵

    Коментиран от #20

  • 20 франкофон✌🏻🇫🇷

    3 8 Отговор

    До коментар #19 от "Госあ":

    Е то добре че е и руският газ 🇷🇺 че без него немчугите и пръчка за тъпан не могат да сделат.
  • 21 Драг

    4 4 Отговор

    До коментар #18 от "😂😂😂":

    Ааааа не така Януари-Юли опитай пак. Тесла за юли е продала 4 коли повтарям 4 коли в Норвегия.

    Коментиран от #22

  • 22 😂😂😂

    4 2 Отговор

    До коментар #21 от "Драг":

    Добре! 6274 коли януари-юли! Друго?

    Коментиран от #23, #25

  • 23 Драг

    3 4 Отговор

    До коментар #22 от "😂😂😂":

    Друго??? Сравнение с едно число не бях правил досега, а ти?

    Коментиран от #73

  • 24 😂😂😂

    3 3 Отговор
    Написах ти колко са продадени до юни, а ти ми пишеш за юли! Значи до юли са с 4 коли повече! Събираш ги и получаваш бройката!

    Коментиран от #27

  • 25 Turbo

    3 6 Отговор

    До коментар #22 от "😂😂😂":

    Продажбите на Тесла в Норвегия вървят надолу хахахахаха защо ли? Сигурно са много доволни от Тесла хахахахахаха

    Коментиран от #29, #30

  • 26 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 27 Драг

    2 4 Отговор

    До коментар #24 от "😂😂😂":

    Ама нали сравняваш минимум 2 коли???? Тоест трябва да добавиш поне и броиките за тойотата а също да бъде напъшно обективно и на 3тият, 4тият.....

    Коментиран от #33

  • 28 Драг

    3 5 Отговор

    До коментар #26 от "гост":

    Хайде пак това не е вярно!!!!
    Това е за юни. Е да ама за юли 4 бройки в Норвегия, в Германия пак мизерни бройки, Франция същото. Та в германия за юли 3 от 5 коли ЕВ са на ФВ!!! Има данни в нета виж ги. Аз исках да ги кача но факти са бъгави.

    Коментиран от #31, #34

  • 29 гост

    4 4 Отговор

    До коментар #25 от "Turbo":

    И в Норвегия и в цяла Европа Тесла е внос от Китай , а в Шанхай се работи по тоя график първия месец и половина от тримесечието за износа , след това следващия месец и половина за вътрешния пазар !! Съответно първите доставки в Европа идват началото на втория месец и основните третия месец от тримесечието !! Та по-добре си трай , че после ще ревеш със глас !! И само гледай какъв "спад ще гледаш като тръгне местното производство !!

    Коментиран от #32, #35

  • 30 😂😂😂

    3 1 Отговор

    До коментар #25 от "Turbo":

    Не разбрах къде вървят надолу? Аз написах, че е най-продаваната кола в Норвегия от всички марки и модели!

    Коментиран от #37, #39

  • 31 гост

    4 3 Отговор

    До коментар #28 от "Драг":

    Ами не , не е за юни , а за януари юни , преживей го , хахаха !!!
  • 32 Грета Тунберг

    3 1 Отговор

    До коментар #29 от "гост":

    Май ти ще ревеш скъпи,ако не се появиш скоро с Теслата.Излезе за Виагра и не се върна.

    Коментиран от #50

  • 33 😂😂😂

    3 1 Отговор

    До коментар #27 от "Драг":

    Ясно ти е, че всеки ден няма да ти водят класациите на продажби! Написах ти периода, за половин година! Статия за половин година плюс юли и 20 дни от август, няма! В края на годината, Тесла ще има пак най-много продажби от електрическите в Норвегия! 8200 бройки Модел У са вече в Европа и можеш да се сетиш, къде отива една голяма част, нали?
  • 34 😂😂😂

    3 1 Отговор

    До коментар #28 от "Драг":

    Вземи бройките за половин година, а не за юли! Или така ти изнася? Половин година, не е месец за месец, нали?

    Коментиран от #38

  • 35 Драг

    3 1 Отговор

    До коментар #29 от "гост":

    ЩЕ ЩЕ ЩЕ ЩЕ бла бла бла бла.
  • 36 😂😂😂

    4 2 Отговор
    А за тези, които не харесаха волана на Модел С! Вижте волана на Toyota bz4x какъв е! 1:1 като на Тесла! Тази Тойота, ще е електрическата кола на Тойота (СУВ), която се очаква догодина! Някакви коментари за волана?
  • 37 Драг

    3 3 Отговор

    До коментар #30 от "😂😂😂":

    Не е от всички марки а от всички мидели. А 2020 не беше ли? Разликата с другите електрички намалява в Норвегияа в Европа вече я няма. В Китай също ФВ напредва. В САЩ Форд и ФВ. Всичко тече всичко се променя.

    Коментиран от #40

  • 38 Драг

    3 3 Отговор

    До коментар #34 от "😂😂😂":

    Е хаиде де и аз това чакам давай Януари-Юли?

    Коментиран от #44

  • 39 Turbo

    4 3 Отговор

    До коментар #30 от "😂😂😂":

    Има спад в продажбите на Тесла в Норвегия и Нидерландия хахахахаха

    Коментиран от #41

  • 40 😂😂😂

    4 2 Отговор

    До коментар #37 от "Драг":

    Остави я разликата, разликата не е важна! Пазарът на електрички расте, а Тесла не може да произведе всички! Продажбите на Тесла растат и това се има предвид, а това че и другите ще продават много електрички е ясно. Всички тези милиони продажби на ДВГ, трябва да се заменят с електрически, нали?
  • 41 😂😂😂

    3 1 Отговор

    До коментар #39 от "Turbo":

    Къде това? Кога е спада? Вчера ли? Нали ти написах, че януари - юни е най-продавана кола! Или вчера, нямат продажби?

    Коментиран от #42, #43

  • 42 Драг

    1 2 Отговор

    До коментар #41 от "😂😂😂":

    А Януари - Юли?
  • 43 Драг

    1 1 Отговор

    До коментар #41 от "😂😂😂":

    Да те питам нещо ако за 6 месеца в един месец си продал 40 процента от колите това какво означава? А когато следващият месец 4 коли?

    Коментиран от #45

  • 44 😂😂😂

    2 1 Отговор

    До коментар #38 от "Драг":

    Януари - юни има, до юли няма защото никой няма да ти качва месец за месец продажби! Какво е от януари до юли? Полугодие ли е? Или тримесечие? За какво да се води статистика от януари до юли? Ако искаш и за 20 дни от август? Написах ти статистиката за полугодие! Ако виждаш 4 продажби за юли, прибави ги към полугодието!
  • 45 😂😂😂

    2 2 Отговор

    До коментар #43 от "Драг":

    Ами означава, че в този месец, нямат доставки! И нямат налични, защото всичко е разпродадено! Нямат на склад! Това означава! А, ти как го обясняваш това - никакви продажби два месеца и изведнъж 3 хиляди? И пак след това няма? Ако имаше на склад, защо щяха да чакат кораб, да им достави 3 хиляди, а нямаше да си купят веднага? Айде обясни?

    Коментиран от #46

  • 46 Драг

    2 2 Отговор

    До коментар #45 от "😂😂😂":

    Означава че го правят за такива като теб да видят полугодие и да кажат уаааааау. Това е изкривена статистика. За юли има данни за много държави, навсякъде Тесла е с мизерни продажби почти 0. Даже и в Китай продажбите са мизерни сравнени с ФВ.

    Коментиран от #47, #48, #49, #51

  • 47 😂😂😂

    3 1 Отговор

    До коментар #46 от "Драг":

    Не е така! Написах ти! Защо хората, чакат доставка от няколко месеца, ако могат да си купят веднага? Отговори? Аз, ще ти кажа! Не могат, защото няма, няма на склад! Всичко е разпродадено! Ето за това, чакат кораба по няколко месеца! Разбра ли?
  • 48 😂😂😂

    2 1 Отговор

    До коментар #46 от "Драг":

    А и какво да изкривят статистиката! Тези коли след като са регистрирани в първо полугодие, те са поръчани също в този период, нали? Какво изкривяват! Изкривяват всъщност в тези месеци, където ти ги пишеш, за 4 продажби! Поръчките не са 4, ако се сещаш! Но доставката идва на веднъж! Така, че взимаш първо полугодие и разделяш на месеците средно! 6200 коли за 6 месеца, е по над 1000 коли средно на месец! А не 4! Понимаеш?

    Коментиран от #52

  • 49 😂😂😂

    2 1 Отговор

    До коментар #46 от "Драг":

    Но и естествено има малко изкривяване, защото всъщност поръчката сега на Модел 3 се доставя ноември! И се получава така, че не попада в статистиката за този месец, а чак за ноември! Това е разликата от другите производители, които имат коли на склад и колата се регистрира в същия месец и ти дава точна статистика! Но в момента поръчка на Модел 3 в Европа е с доставка, ноември!
  • 50 гост

    5 0 Отговор

    До коментар #32 от "Грета Тунберг":

    Купих виагра скъпа,идвам.
  • 51 Такива като мен

    1 2 Отговор

    До коментар #46 от "Драг":

    Хайде сега кажи кое е по-важното за един производител, да продаде най-много автомобили за първото и за второто полугодие или да продаде най-много автомобили само през юли? Ако Тесла е продала само четири коли през юли а някой друг производител продава всеки месец четири пъти повече отколкото Тесла предлага през юни тоест по 16 автомобила месечно, той по-добре ли ще е от Тесла?

    Коментиран от #55

  • 52 Драг

    4 1 Отговор

    До коментар #48 от "😂😂😂":

    Това се нарича стъкмистика или още лизане на подметки😄😄😄.

    Коментиран от #54

  • 53 незнайко

    2 1 Отговор
    Сега нали разбирате от КОГО СЕ УЧИМ - ГЕРМАНИЯ !!! Там бюрокрация при нас АНАРХИЯ !!!
  • 54 😂😂😂

    2 3 Отговор

    До коментар #52 от "Драг":

    Защо да е стъкмистика? Тесла за сега не произвежда в Европа и доставките не могат да стават всеки ден! Карат се с кораби и е така! Но поръчките са направени преди доставките и регистрациите!

    Коментиран от #56

  • 55 Драг

    3 2 Отговор

    До коментар #51 от "Такива като мен":

    Казах ти ако искаш реална статистика трябва да дадеш Януари-Юли или ако искаш за полугодие Февруари-Юли. Вие обаче кълвете трохи които ви се подават спомням си като даваше за юни после експолираше до деквмври😄😄😄Е хайде сега давай пак. Ако юни са 3000 а юли 4 то тогава за август колко - 2000???😄.
  • 56 Драг

    3 2 Отговор

    До коментар #54 от "😂😂😂":

    Сериозно ли поръчките са преди доставките??? А при ФВ първо ти доставят колата после я поръчваш😄😄😄😄. Това е като тока дето искаш да продаваш без никой да ти го иска😄😄😄.

    Коментиран от #59

  • 57 Ей такива стъкмистики обичам

    1 3 Отговор
    Юли месец 4 продажби, август месец само две. Останалите продали по 600 автомобила през юли и август и обясняват, че продават 200 пъти повече от Тесла следователно на Тесла и е дошъл края и никой не търси да ги купува. Ти надуваш фанфарите както сега и питаш за статистики за първите два месеца от полугодието. Правиш задно салто от кеф. Накрая идва септември месец с 4000 продажби за Тесла и започваш да говориш за стъкмистики и как това било измама. Само където накрая на тримесечието се оказва, че Tesla е продала два пъти повече от останалите и всичките ти опорки базирани на стъкмистиката ти, биват разбивани от статистиката.

    Коментиран от #58

  • 58 Драг

    3 1 Отговор

    До коментар #57 от "Ей такива стъкмистики обичам":

    Добре де а Януари-Юли как е пак питам? Дай да видим за Европа?

    Коментиран от #60, #61

  • 59 😂😂😂

    2 3 Отговор

    До коментар #56 от "Драг":

    Ами значи трябва да се взима статистиката, точно когато пристигне кораба! Защото това са поръчани и доставени. А, защо гледаш месеци, когато няма доставки? Това не означава, че няма поръчки! Разбра ли?
  • 60 Това твоето е стъкмистика.

    1 3 Отговор

    До коментар #58 от "Драг":

    При положение, че знаеш цикличността на доставките, всяко излизане от цикъла е стъкмистика.

    Все едно да знаеш че един производител продава по 1000 автомобила всеки месец, а друг продава по 10000 всеки юни и декември и да питаш за продажби от януари до Ноември. Кой производител продава повече според тебе?

    Коментиран от #68

  • 61 Ако ще правим стъкмистика

    2 3 Отговор

    До коментар #58 от "Драг":

    Кажи продажбите от март до юни включително?

    Коментиран от #69

  • 62 Надежда всяка тука остави

    1 3 Отговор
    "Мъск се надява фабриката в Германия да заработи през октомври"

    Пак фалшиви надежди! Немската бюрокрация ще го бави поне още половин година, докато не намерят начин правилните хора да си вземат рушвета.
  • 63 Да повторя за Турбо

    2 3 Отговор
    "Както най-вероятно ви е известно, заводът е почти завършен, но документални проблеми пречат на Tesla да стартира производството там."


    Това всеки го знае, само Турбо обяснява, че Тесла не може да завърши строителството на завода до 2022 година, защото завод не може да се построи за по-малко от две години.

    Коментиран от #67, #74

  • 64 Стига с този google преводач!

    2 2 Отговор
    "Мъск неведнъж е критикувал германската бюрокрация, като в един от своите редовни постове в Twitter, сподели, че „Някой път има чувството, че изобретяваното на нещо е технологично по-лесно от премахването на бюрокрацията в Германия."

    Това нито е казано в Туитър нито го е казал Илон Мъск, това са думи на лидерът на Християндемократическия съюз (ХДС) Армин Лашет, един от фаворитите за наследник на Ангела Меркел като канцлер на Германия след федералните избори през септември. Казал ги е пред репортери застанал до Илон Мъск.

    Тоест проблемите с бюрокрацията са известни и се признават публични от политици от най-високо ниво, за разлика от някои коментиращи тук, които твърдят че нямало такова нещо в Германия.

    Коментиран от #66

  • 65 Хайл

    4 1 Отговор

    До коментар #2 от "Turbo":

    2551 година ЕВЕНТУАЛНО
  • 66 Хайл

    4 1 Отговор

    До коментар #64 от "Стига с този google преводач!":

    Ама пъпчивия фен на мъск каза ги е казал той и е готов да спори,изчислява,"АКО" "ЩЕ" и още множество бръщолевения
  • 67 Turbo

    4 1 Отговор

    До коментар #63 от "Да повторя за Турбо":

    Времето за построяване на един обект,се смята от първата копка и разчистването на терена до началото на производството.Заводът Гига Берлин може да е построен,но сигурно има пропуски.Докато не ги отстранят,няма да получат разрешение за експлоатация.Грешките при строителството са си на Тесла,защо търсят вината в немската бюрокрация.
  • 68 Драг

    3 1 Отговор

    До коментар #60 от "Това твоето е стъкмистика.":

    А другите нямат ли цикличност😄😄😄. Ти като си поръчаш кола веднага ли ти я доставят щото аз чакам. Каквото за единия такова и за другия айде сега давай Януари-Юли

    Коментиран от #70

  • 69 Драг

    3 1 Отговор

    До коментар #61 от "Ако ще правим стъкмистика":

    За къде? Аз се изгубих вече за къде говорим. Света, Европа, Норвегия, Германия😄😄😄. Щом включваш юни би трябвало да включваш максимално повече месеци щото той изкривява статистиката. А причината е че от юли субсидиите в Европа намалват.

    Коментиран от #71

  • 70 Изплюй камъчето де

    1 2 Отговор

    До коментар #68 от "Драг":

    Знаеш какви са продажбите за Юли дай ги! Ще ги съберем с тези до юни и ще получим крайния резултат. Какво толкова ги криеш тези цифри?

    Коментиран от #75

  • 71 Ами давай

    2 1 Отговор

    До коментар #69 от "Драг":

    Давай за година назад. Или две назад?
  • 72 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 73 Гост

    7 0 Отговор

    До коментар #23 от "Драг":

    Той с едно число цяла статистика вади хахахахахахах
  • 74 Turbo

    3 2 Отговор

    До коментар #63 от "Да повторя за Турбо":

    Парцелът е купен декември 2019 г.Начало на строежа януари 2020.Октомври 2021 г са 22 месеца.По вероятно е да започнат производство началото на 2022 г,а това са 24 + месеца хахахахаха.Може ли Тесла да построи Гига Берлин за по малко от 2 години ?Ако Тесла спазва всички строителни стандарти и изисквания на строителния контрол,не може да построи работещ завод за по малко от 2 години.

    Коментиран от #79, #80

  • 75 Драг

    3 1 Отговор

    До коментар #70 от "Изплюй камъчето де":

    За къде?

    Коментиран от #76

  • 76 За където искаш

    1 3 Отговор

    До коментар #75 от "Драг":

    За Европа или в световен мащаб или пък и двете. За каквото имаш информация. За разлика от вас, аз се интересувам от цифрите от чисто любопитство и не влагам емоции.
  • 77 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 78 😂😂😂

    1 3 Отговор

    До коментар #72 от "Хайл":

    Ей не обиждай! Не знаеш с кого спориш?

    Коментиран от #87

  • 79 Браво!

    1 4 Отговор

    До коментар #74 от "Turbo":

    Първото дърво отсечено на 20-ти февруари, по твоите думи, но иначе строежът започнал януари!

    Ако съм си купил парцел 2010 година, през 2015 година го вкарам в регулация и го нивелирам и не съм стъпвал оттогава там, през 2018 година подам документи за строеж, а днес направя първа копка за основите, колко време е отнел строежа, ако го приключа до края на годината? Кога според тебе е началото на строежа?

    Коментиран от #81, #82

  • 80 Тъкмо си почнал

    2 3 Отговор

    До коментар #74 от "Turbo":

    Дай същите данни и за строежа в Китай и Тексас? Колко време е отнел строежа там?
  • 81 Гост

    4 1 Отговор

    До коментар #79 от "Браво!":

    Дърветата отсечени, коли няма произведени.

    Коментиран от #86

  • 82 Turbo

    3 2 Отговор

    До коментар #79 от "Браво!":

    Спора е за Гига Берлин.За начало на строежа се смята датата на издаването на разрешението за строеж и разчистването на терена.Всяко разрешение за строеж си има срок на валидност.Ако срока на разрешението за строеж изтече,плащаш и си вадиш ново.

    Коментиран от #83

  • 83 Давай де

    1 3 Отговор

    До коментар #82 от "Turbo":

    Дал съм ти всички необходими данни. Разрешителното е за три години до започване на строежа и пет години до завършване на груб строеж, така че всичко е в срок.

    Ако на 31 декември 2021 година завършва строежа, колко време е отнело построяването?

    Коментиран от #84

  • 84 Turbo

    3 1 Отговор

    До коментар #83 от "Давай де":

    Пак си измисляш пример,който няма нищо общо с Гига Берлин хахахахаха важното е примера да подкрепя твоята теза.Посочих ти клипове в you tube от 15 и 17 февруари 2020 г. на които се вижда разчистен огромен терен с изрязани дървета.Терена е купен декември 2019 г.Логично е да са започнали разчистването в началото на януари,защото на клипа от 15 февруари се вижда,че вече има разчистен от дървета огромен парцел,а това не става за ден два.За начало на строежа приемам началото на януари,когато е започнала подготовката на терена за строеж.Търсих клип за преместването на мравките хахахахаха сигурно са ги събрали с прахосмукачки или мравояди хахахахаха за змиите и гущерите сигурно са използвали таралежи хахахахаха

    Коментиран от #88

  • 85 Дрън-дрън

    0 4 Отговор
    Както винаги си хлъзгав. Значи при "през 2015 година го вкарам в регулация и го нивелирам и не съм стъпвал оттогава там" и "днес направя първа копка за основите, колко време е отнел строежа, ако го приключа до края на годината?"


    В такъв случай приемаш, че началото на строежа е 2015 година и строежа е продължил шест години, въпреки, че днес съм направил първа копка на основите, а след 4,5 месеца строежът е завършен? За всички нормални хора, времето за строеж е 4,5 месеца.
  • 86 Хайл

    5 1 Отговор

    До коментар #81 от "Гост":

    Еколога мъск изсече дърветата,продаде дървесината,строи върху основи без кофраж...галин ганев се кефи на глупости
  • 87 Хайл

    4 1 Отговор

    До коментар #78 от "😂😂😂":

    С гаджето на Грета ли,дето имал тесла да ходи до аптеката за твърди презервативи ли????
  • 88 Неудобен въпрос, а?

    2 4 Отговор

    До коментар #84 от "Turbo":

    Хайде още един, този път за Гига Берлин. Миналия месец обявиха, че ще започнат строежа на фабриката за батерии на същият терен, който разчистиха от дървета изравниха през януари месец 2020 година според тебе. Ако са направили първа копка на първи юли 2021 година и на първи юли 2022 година дадат за разрешителното заедно с това за производство на автомобили и двете производства започнат на тази дата, завода за батерии за една година ли е построен или за същото време за което е построен завод за производство на модел У - две години и половина?

    Коментиран от #89

  • 89 Гост

    4 1 Отговор

    До коментар #88 от "Неудобен въпрос, а?":

    Пак ли не си разбрал хахах колкото и да ти се обеснява пак няма да разбереш и ще продължиш да питаш.

    Коментиран от #90

  • 90 Повелителят на времето

    1 3 Отговор

    До коментар #89 от "Гост":

    Вече втора година турбо не може да схване времената за каквото и да става въпрос. Нали е повелител на времето! За него покупката на парцел означава започване на строеж. Заравняване на терен означава започване на строеж дори да не строиш никога нищо на този терен. Ако все пак след 15 години решиш да построиш нещо, то във времето за строеж на сградата трябва да включиш и 15-те години откакто си заравнил терена, дори да построиш съдове мама къща за 40 дни. За него къщата ще е построена за 15 години и 40 дни. Въобще не може да схване нищо, в което е включено време.

    Точно както 25 киловатчаса енергия от 2,5 литра дизел я превръща директно в 25 киловата мощност, без да го интересува времето за изгаряне на горивото. При него времето никога не влиза в сметките.

    Коментиран от #92, #94

  • 91 Този път редактора прекали

    2 3 Отговор
    "съдове мама къща" да се чете "сглобяема къща"
  • 92 Гост

    4 0 Отговор

    До коментар #90 от "Повелителят на времето":

    Правиш си свободни съчинения по картинка хахах строежа започва с подготовката на строителната площадка и завършва с разрешение за ползване.Колко време ще се моташ си е твоя работа.

    Коментиран от #93, #96

  • 93 Ти адвокат на турбо ли си

    0 3 Отговор

    До коментар #92 от "Гост":

    Не питам тебе!

    Коментиран от #95

  • 94 Гост

    3 0 Отговор

    До коментар #90 от "Повелителят на времето":

    Пиши коментари за електричките,за Тесла и не прилагай закони от електротехниката в механиката.Приличаш ми на вица за оня месар,решил че щом има нож и реже месо е хирург и може да прави операции хахах мога да коментирам каквото аз си реша.

    Коментиран от #97

  • 95 Гост

    3 0 Отговор

    До коментар #93 от "Ти адвокат на турбо ли си":

    Турбо ми е приятел,няма да те оставя да го тролиш.
  • 96 Хайде и на теб въпрос

    0 3 Отговор

    До коментар #92 от "Гост":

    Купуваш си 10 декара земя и първата година разчистваш един декар, в края на годината викаш фирма която за 40 дни ти построява сглобяема къща 100 квадрата до ключ и получаваш акт 16 до края на годината, но следващите три години продължаваш да за равняваш терена. За колко време си построил къщата? Заравняването на терена влиза ли във времето за строеж? Къщата за 40 дни ли е построена или за 4 години? Или за 1 година? Строителната площадка 100 квадрата ли е или 10 декара и кога започва работата по нея? Още в началото на годината или в края на годината, когато се изкопават основите на тези 100 квадрата?
  • 97 Ножа си е нож

    1 4 Отговор

    До коментар #94 от "Гост":

    Законите на физиката за мощност и енергия не са валидни само за електромобилите или само за ДВГ, а са общовалидни. Дали ще изгориш тези 2,5 литра дизелово гориво в peugeot то или в нафтова горелка на парното или пък директно в нафтова печка, тези 2,5 литра съдържат точно 25 киловатчаса енергия и мощността на горене в киловати, ще е равна на енергията разделена на времето за изгаряне в часове. Дори да си ги изсипал в метална кофа и да ги изгориш, можеш да сметнеш каква топлинна мощност отделят като просто премериш времето за което изгорят. Въобще не ти трябва учебник по ДВГ, а само знания от 9-ти клас.
    Обаче вие турбо инженерите не се интересувате от времето и 2,5 литра гориво има само мощност и няма енергия, нали? Защото така пишело в учебника по ДВГ.

    Коментиран от #99, #104

  • 98 Време е за трети Ник

    1 4 Отговор
    Понеже се събраха въпроси на които ти е неудобно да отговориш и с втория Ник е време да се появи третия, четвъртия и така нататъка адвокати, за да се избегнат отговорите, нали. Познат сценарий, който сте играли хиляди пъти. Силни на теория и обиди с хиляди дипломи по всякакви специалности, но когато трябва да отговорите само с две думи на въпрос от конкретен практически пример, се изпокривате като мишки и сменете никовете.

    Коментиран от #105

  • 99 Гост

    3 0 Отговор

    До коментар #97 от "Ножа си е нож":

    Ти да нямаш електромер на колата за да мериш мощност в киловатчаса,ставаш см€ш€н.

    Коментиран от #100, #101

  • 100 Енергия в киловати?

    0 3 Отговор

    До коментар #99 от "Гост":

    Все още не можете да направите разлика между мощност и енергия! Онова дето го меря в киловатчаса не е мощност, а енергия! 2,5 литра гориво няма мощност, която да измериш в киловати, както ви се иска на вас. Има енергия, която не се мери в киловати.

    Коментиран от #103, #106

  • 101 И не се измъквай

    0 3 Отговор

    До коментар #99 от "Гост":

    Чакам си отговора за колко време е построена онази къща? За 40 дни, за година или за 4 години? Каква е площта на строителната площадка? 100 квадрата или 10 декара?

    Коментиран от #102

  • 102 Гост

    4 0 Отговор

    До коментар #101 от "И не се измъквай":

    Проектът не е само строеж. Има много работа преди строежа. Кой ще я свърши? За строителя нещата започват и свършват със строежа. За собственика проектът започва от закупуването на терена.

    Коментиран от #108

  • 103 Гост

    4 0 Отговор

    До коментар #100 от "Енергия в киловати?":

    Енергия се мери в джаули бе пАнкАр. Поне в системата СИ. Ти да не си от Никарагуа?
  • 104 Гост

    4 0 Отговор

    До коментар #97 от "Ножа си е нож":

    Литър нафта има една и съща енергия, но много зависи в какво съоръжение ще го изгориш за това, колко от енергията му ще впрегнеш в полезна работа. КПД на различните машини е различно, за това от един литър нафта в различна машина изгорено ще използваш различно количество от тази енергия за полезна работа. И в ТЕЦ да го изгориш той има 60% КПД, но има много загуби по трасето за доставка на топла вода и електричество. Клиентът и електромобилът получават много малко от тези 60%, точно заради загубите по мрежата.

    Коментиран от #110

  • 105 Гост

    4 0 Отговор

    До коментар #98 от "Време е за трети Ник":

    Това, че имаме работа, а ти нямаш, не означава, че се крием. Ние с жалките си дипломи работим. Ти с голямата си уста само пишеш тук коментари. Уж си голям специалист и много разбираш, а не си излизал от новините денем и нощем, семкажия.
  • 106 Гост

    4 0 Отговор

    До коментар #100 от "Енергия в киловати?":

    Пак си в грешка. Систем си мери енергията в джаули. Други системи я мерят в киловатчаса и дори в калории. Невежество и претенции в едно са се събрали в теб.

    Коментиран от #109

  • 107 TSLA®

    0 3 Отговор
    Слагайте динамо на устите - ГигаБерлин му трябва мноого ток да бълва резачки

  • 108 Е така де!

    0 4 Отговор

    До коментар #102 от "Гост":

    Значи ако започна строежа на третата година от като съм купил парцела, като път започване на строежа говоря за подаване на документи и го завърша на четвъртата, значи съм строил четири години. Ако след 20 години реша да си построя и гараж, който завършва след още една година, значи строежа на гаража ми е отнел 21 години така ли? Как пък веднъж не отговорихте с цифра и с конкретен пример? Покупката си е покупка на парцел, заравняването на парцела си е заравняване на парцел, а строежа на сграда си е съвсем отделно действие.

    Пак питам ако започнат днес да строят завода за батерии и той започна работа заедно с завода за производство на модел У, двата завода за едно и също време ли ще бъдат построени?
  • 109 Е така де!

    0 4 Отговор

    До коментар #106 от "Гост":

    Всичките изброени мерни единици се отнасят за енергия на литър нафта. Не те видях да споменаваш за киловат мощност на литър нафта! Май само турбо измерва енергията на литър гориво в киловати и чак се подиграва на всеки който я измерва в киловатчаса.
  • 110 Дрън-дрън

    0 4 Отговор

    До коментар #104 от "Гост":

    Литър нафта има едно и също енергийно съдържание независимо в какво ще я изгориш и с какво КПД. Също така, ако изгориш 2,5 литра дизел за два часа, както беше в примера с автомобила на Радев, тези 25 киловатчаса енергия на горивото, ще осигурят 12,5 киловата топлинна мощност, независимост за какво ще я използваш и дали я гориш в кофа или в двигател на peugeot 1,5 TDI. Хайде сега сметни колко е КПД на двигателя ако от 12,5 киловата топлинна мощност изкарва 23,45 kW механична мощност на изхода на двигателя в случая на Радев и колко е КПД на турбо при механична мощност 12 киловата?

    Коментиран от #111, #135

  • 111 Неграмотен

    4 0 Отговор

    До коментар #110 от "Дрън-дрън":

    Пълни пълни пълни глупости ти явно не си чувал за гориво-въздушна смес??? От къде ви намират такива от факултета ли?

    Коментиран от #112, #115

  • 112 Чувал съм и още как

    0 3 Отговор

    До коментар #111 от "Неграмотен":

    Само че не виждам връзката? Един грам дизел ще има точно същото енергийно съдържание независимо с какъв процент въздуха ще го смесиш. Гориво-въздушната смес може да повлияе само на КПД, тоест колко от топлинната мощност на горивото ще можеш да превърнеш в механична енергия, а не само в топлина, ако говорим за двигател. В кофата 100% от енергийното съдържание се превръща в топлина, без въобще да регулиращ гориво-въздушна смес.

    Поне така е според закона за запазване на енергията - енергията не може да бъде разрушена или създадена, само преминава от една форма в друга. Виж инженерите Радев и турбо не се съобразяват и създават допълнителна енергия, като от 12,5 киловата топлинна мощност от горивото, получават над 23 kW други видове мощности.

    Коментиран от #113, #114

  • 113 Неграмотен

    4 0 Отговор

    До коментар #112 от "Чувал съм и още как":

    Айде бе, да си чувал мещо за САЖДИ??? Не това не са моркови които се съдят в градината!!!
  • 114 Гост

    4 0 Отговор

    До коментар #112 от "Чувал съм и още как":

    Верно си от Никарагуа.Въздуха влияе на горенето.При недостиг на въздух имаш непълно горене и сажди.При пълно горене от литър нафта можеш да получиш 10 квт мощност от двигателя.Горивото няма мощност,мощност има двигателя.При непълно горене може да получиш и по малко от 10 квт мощност от двигателя.

    Коментиран от #118

  • 115 Грамотен

    0 2 Отговор

    До коментар #111 от "Неграмотен":

    Все пак остана отворен въпросът, 2,5 литра дали имат 25 киловата мощност както твърди турбо или аз съм прав, че имат 25 киловатчаса енергия?


    Специално за Гост, това са също 90Мегаджаула или 21496Килокалории или 90000000Ват секунди енергия, при тегло 2,125 килограма за тези 2,5 литра дизел, че нещо енергия във киловатчаса не го кефило. Нещо обаче и той не споменава за киловати на горивото? Явно и на него му дойде на акъла, че все пак има енергия, а само турбо остана да твърди, че има мощност в киловати и в никакъв случай в киловатчаса, защото нямало автомобил на който да мерят мощността в киловатчаса!

    Коментиран от #116, #117

  • 116 Неграмотен

    3 0 Отговор

    До коментар #115 от "Грамотен":

    Ооооооо моля ти се стига с този инженер Радев, той стана най-известният човек във Факти. Като нещо объркаш и все започваш ама инженер Радев какво казал.

    Коментиран от #119, #120

  • 117 Гост

    3 0 Отговор

    До коментар #115 от "Грамотен":

    Ти т@п ли си или б@внозагряващ?Хората са измерили и изчислили от 1 литър нафта може да се получат 10 квт мощност от двигателя.Съставили са таблици за различни видове горива 1квт се добива от 0,107 куб. метан,0,085 кг нафта,0,083 кг бензин.
  • 118 Е така де!

    0 3 Отговор

    До коментар #114 от "Гост":

    Енергията не се губи и не се създава! От 1 литър гориво с тегло 850гр можеш да получиш 10 киловатчаса топлинна енергия, ако цялата маса на горивото се превърне в топлинна енергия НО НИКОГА ПОВЕЧЕ ОТ ТОВА.


    А инженерите Радев и турбо получават повече и нарушават закона за запазване на енергията. В случая със саждите, част от горивото не е изгоряло напълно и се отделя във вид на маса, а останалата част в топлинна енергия, но тази топлинна енергия вече е ПО-МАЛКО от енергийното съдържание на горивото. Тоест закона за запазване на енергията не се нарушава, както при турбо и Радев.

    Въпреки това, при пресмятане на КПД, за входяща енергия се приема пълното енергийно съдържание на горивото, съотнесена към енергията на изхода на двигателя за извършване на полезна работа, а саждите отиват в графа загуби, заради неефективното използване на потенциала на горивото.

    Коментиран от #121

  • 119 Гост

    4 0 Отговор

    До коментар #116 от "Неграмотен":

    Инженера го направи за смях затово го мрази хахах

    Коментиран от #124

  • 120 Е как да спра с Радев

    0 3 Отговор

    До коментар #116 от "Неграмотен":

    Не виждаш ли колко адвокати има и продължават да го защитават, въпреки че той се е скрил от срам вече втора година? Сега спорът продължава с турбо и другият Ник Гост, които продължават да вярват, че горивото има мощност. И ти обаче избягваш въпроса, в една 2,5 литра бутилка от coca-cola пълна с дизелово гориво, дали са събрани 25 киловатчаса енергия или бутилката има 25 киловата мощност?

    Коментиран от #122, #125

  • 121 Гост

    4 0 Отговор

    До коментар #118 от "Е така де!":

    От 2,5 литра нафта инженера ти изкара 23 или 24 квт ,не помня точно.При 25 квт възможна мощност.Къде се нарушава закона?

    Коментиран от #123, #126

  • 122 Гост

    4 0 Отговор

    До коментар #120 от "Е как да спра с Радев":

    Инженера не се крие,има си работа и прави кинти с образованието,дипломата и знанията си бе пАнкАр.Ти сама дрънкаш с голямата си уста.Горивото няма мощност.Двигателя има.
  • 123 Вярно ли има такива таблици?

    0 2 Отговор

    До коментар #121 от "Гост":

    Я се разбери със себе си, защото това май ти го писа:

    "Пак си в грешка. Систем си мери енергията в джаули. Други системи я мерят в киловатчаса и дори в калории. Невежество и претенции в едно са се събрали в теб."

    Я погледни таблиците, Дали пък не мерят и те в джаули и калории за килограм или литър, което е мярка за енергия, а не за мощност?


    Когато се измерва мощност с тези единици са джаула за секунда или калории за час. Я виж дали фигурират такива мерки в таблиците за калоричност на горивото щом измерват мощност на горивата? Цялата ти теория се гради на таблица публикувана в сайт за дрехи втора употреба с грешно изписано киловата вместо киловатчаса. Познах ли?

    Коментиран от #127

  • 124 Неграмотен

    2 0 Отговор

    До коментар #119 от "Гост":

    Е да де ама доколкото четох в преден пост това било преди 2 години??? Аиде стига вече две години кошмари сънува от този човек.

    Коментиран от #128

  • 125 Неграмотен

    3 0 Отговор

    До коментар #120 от "Е как да спра с Радев":

    Не няма да участвам в спор от две години. Честно казано виждал съм жени да се сърдят две години, но за мъже??? Каквото има сте го изяснили, няма ли някой ден да погледнеш напред?
  • 126 Кой инженер от всичките

    0 3 Отговор

    До коментар #121 от "Гост":

    Защото Радев при разход 2,5 литра в час и 50 километра в час, изкара че двигателят му работи с механична мощност 23,45 kW и като едно типично перпетомобиле дори при 50% КПД има само 5 киловата топлинни загуби. Тоест 28,45 обща мощност.

    Турбо инженера от своя страна изкара 12 киловата механична мощност и 12 киловата топлинни загуби при движение с тази скорост.

    Следователно за изминаването на 100 километра с тази скорост, двигателя ще изхарчи 2,5 литра гориво с енергийна стойност при пълно изгаряне без сажди 25 киловатчаса, от които двигателя на Радев ще произведе 56,9 киловатчаса енергия, а двигателя на турбо инженера "само" 48 киловатчаса енергия. Перпетомобилета та дрънкат.

    Не е лошо да схванеш че енергията, е равна на мощността по времето. А мощността е равна на енергията делено на времето. И времето винаги има значение!

    Коментиран от #130

  • 127 Гост

    4 0 Отговор

    До коментар #123 от "Вярно ли има такива таблици?":

    Май си доста т@пич@к.Горивото има калоричност.При горенето се получава енергия.Тази енергия се превръща в механична мощност в киловати от двигателя,пАнкАрче.

    Коментиран от #129

  • 128 Той поне се усети

    0 3 Отговор

    До коментар #124 от "Неграмотен":

    И спря да пише от срам. Ама виж как продължават да му защитават перпетомобилето и даже се опитват да ме убеждават че нямало нищо странно един двигател с 25 kW часа енергия от горивото да работи два часа с мощност 28 kW или 24 киловата и да произведе два пъти повече енергия отколкото е вложено. Няма да спра да ги бъзикам докато и те не схванат и се скрият от срам.
  • 129 Ахааа!

    0 3 Отговор

    До коментар #127 от "Гост":

    Поредният Бисер! Значи горивото има мощност, и при горенето тя се превръща в енергия! Ех ама ако почнат да раздават нобелови награди тук, ще ви затрупат, гениичетата на мама! Как ви роди такива умни!

    Я виж калорията дали е мярка за мощност или за енергия? А джаулът? След като са мерки за енергия, значи горивото има енергия, която се превръща в мощност при горенето и от един литър мощност може да получиш и 1000 киловата мощност, а не само 10 киловата както твърдиш!

    Коментиран от #132

  • 130 Гост

    4 0 Отговор

    До коментар #126 от "Кой инженер от всичките":

    Двигателя преобразува енергията на горивото в мощност в киловати ,а не в мощност в киловатчаса хахах в киловатчаса си смятай електромерите,фотоволтоиците и Теслите.С този грешен начин на смятане перпетум мобиле ти е гарантирано.

    Коментиран от #133

  • 131 Да не съм луд?

    0 3 Отговор
    Как ще спра да се смея бе човек, тези хора ме разсмиват ежедневно с неграмотността си и опитите им да ме убедят в съществуването на перпетомобиле.

    Не виждаш ли че всяка спомената от тях цифра е Бисер. Вече съм си събрал стотина цитата с техни изказвания и си ги препрочитам, когато ми е скучно.

    Както виждаш Гост сам потвърди че калоричността на горивата се измерва в калории и джаули, които са мерки за енергия и в следващият пост твърди, че горивата няма ли енергия, а мощност. Тоест сам доказва на себе си, че греши, но ще му трябва още седмица да се усети и да попрочете в Уикипедия какви глупости е писал на база на фалшива таблица в сайт за дрехи втора употреба. Турбо поне вече се усети и се покри, за разлика от Гост, който продължава да се излага и да ни забавлява, като обръща физиката с главата надолу.
  • 132 Гост

    3 0 Отговор

    До коментар #129 от "Ахааа!":

    Точно затова никой не спори с теб троле.Затова и инженера се отказа.Ти сляп ли си?Можеш ли да четеш?Горивото има калоричност,двигателя има мощност.

    Коментиран от #134

  • 133 Е така де!

    0 3 Отговор

    До коментар #130 от "Гост":

    Къде видя да меря мощност в киловатчаса? Колко енергия има в 2,5 литра гориво? Колко време се движи автомобила за да измине 100 километра, със скорост 50 км в час и разход 2,5 литра за 100?

    По-горе ти сметнах, че при тази скорост автомобилът ще се движи два часа, за да изхарчи 25 киловатчаса енергия на горивото за 100 километра. Следователно за да получиш мощността в киловати, трябва да разделиш 25 киловатчаса на два часа и получаваш пълна топлинна мощност 12,5 киловата. Всеки ват отгоре означава перпето мобиле. Практически винаги мощността е надолу, защото нищо не става със 100% КПД.
  • 134 Дрън-дрън

    0 4 Отговор

    До коментар #132 от "Гост":

    Разбира се, че горивото има мощност! Кофата в която горихме 2,5 литра дизел по-горе да не е двигател? Дори двигателя използва топлинната мощност на горивото, за да я превърне в механична енергия.

    Мощността зависи единствено от времето. Ако изгориш литър за час, мощността ще е 10 киловата, ако го изгориш за половин час, топлинната мощност вече е 20 киловата. За 15 минути става 40 киловата, а ако изгориш този литър за минута, мощността вече ще е 600 киловата. Даже няма значение в какво си го изгорил този литър, това ще са входящите топлинни мощности и за кофа и за двигател при тези времена за изгаряне на литър дизел.

    Коментиран от #137

  • 135 Гост

    3 0 Отговор

    До коментар #110 от "Дрън-дрън":

    Пак глупости. Ако изгориш литър нафта в кофа няма да получиш почти никаква мощност. Ако го изгориш в нафтова печка за парен котел, ще изкараш повече мощност. Най-голяма мощност ще изкараш от литър нафта, ако го изгориш в ХДИ двигател под компресия. Там се освобождава взривна енергия, която прави машината с най-високо КПД. Точно затова по-новите технологии дизели имат повече КПД с повече мощност и по-малък разход, от старите обикновени дизели. Една и съща нафта горят, но различни мощности вадят.
  • 136 Дизела

    3 0 Отговор
    Защо спорите с тоя негрАмотник?Той има безброй теории достойни за "Нобелова" награда.
  • 137 Неграмотен

    0 1 Отговор

    До коментар #134 от "Дрън-дрън":

    Вие къртите момчета хайде Дрън-дрън разбери се с Да не съм луд? има ли горивото мощност или не??? Нали бяхте от един отбор?? Сега излиза че Дрън-дрън и турбо са от един отбор а Гост и Да не съм луд от друг?!? Прекратете го това нещо съвсем се объркахте. А къде е инженер Радев?

    Коментиран от #138

  • 138 Не е сложно

    0 3 Отговор

    До коментар #137 от "Неграмотен":

    Литрите гориво имат енергия. Тоест сипваш в резервоара енергия. Всеки 10 литра ти добавят в резервоара 100 киловатчаса енергия. Обаче според турбо, и Гост, като сипят 30 литра в резервоара, мощността на двигателя им се вдига с 300 киловата тоест добавят 400 коня към мощността на двигателя. Яко а! Според мен просто сипват 300 киловатчаса енергия. Съгласен ли си с мен или не?

    Коментиран от #139, #145

  • 139 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 140 Дрън-дрън та пляс

    0 3 Отговор
    За да смяташ КПД трябва да имаш входяща и изходяща енергия. Аз ти говоря единствено за входящата, че е 10 киловатчаса от литър гориво, а ти в същото време говореше за изходяща мощност като даже не уточняваш, дали говориш за механична, топлинна или някаква друга мощност или някаква комбинация между всички тях.

    Ако всички тези изброени са изгорили 1 литър дизел за шест минути, входящата мощност на всичките ще е точно 100 киловата. Колко ще е мощността на изхода на HDI двигател при входяща мощност 100 киловата?

    Ако един нафтов кондензен котел има входяща мощност 100 киловата, топлинната мощност на изхода му ще е 104 киловата при определени условия. Дали двигателя ще изкара повече мощност от същото гориво? Като ви говоря че сте скарани с физиката и въобще всякакви науки, не ми вярвате!
  • 141 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 142 Поправка

    0 2 Отговор

    До коментар #141 от "Това също съм го писал аз":

    "Ако не можеш да смъкнеш" да се чете "Ако не можеш да сметнеш"

    Редакторът пак е поправил след мен.
  • 143 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 144 Да позная ли

    0 2 Отговор

    До коментар #143 от "Неграмотен":

    Сигурно с кракът натискаш педала на газта, който пък променя разходът на гориво литри в час, което от своя страна променя входящата мощност на горивото. Познах ли?

    Коментиран от #146

  • 145 Неграмотен

    1 1 Отговор

    До коментар #138 от "Не е сложно":

    Естестеено че са прави. Нали и в двста случая се движиш с 50 кмч два часа с КПД 50 процента и цялото гориво е изразходвано. За какво се изразходва тази енергия да ти топли ушите ли??? Само глупости говориш.
  • 146 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 147 Хайде сега ти познай

    0 2 Отговор

    До коментар #143 от "Неграмотен":

    Колко е била мощността на един консуматор, ако е изразходвал 20 киловатчаса енергия, като е работил с постоянна мощност в продължение на 2 часа? А ако е работил половин час и е изразходвал пак 20 киловатчаса енергия каква е била мощността? Едно и също ли е била при двата случая?
  • 148 Е щом казваш, че се прави!

    0 2 Отговор
    "Естестеено че са прави. Нали и в двста случая се движиш с 50 кмч два часа с КПД 50 процента и цялото гориво е изразходвано. За какво се изразходва тази енергия да ти топли ушите ли??? Само глупости говориш."

    Само да уточним с това си съгласен нали?


    "Обаче според турбо, и Гост, като сипят 30 литра в резервоара, мощността на двигателя им се вдига с 300 киловата тоест добавят 400 коня към мощността на двигателя. Яко а! "

    Е щом и ти смяташ така няма какво да коментираме! Още един нобелов лауреат! Честито!

    Коментиран от #150

  • 149 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 150 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 151 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 152 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 153 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 154 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 155 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 156 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 157 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 158 Неграмотен

    1 1 Отговор

    До коментар #155 от "Неграмотен си наистина":

    Сега като се замисля не случайно те обвиняват че ти не правиш разлика между кв и квч :)). Коментар 134 го потвърждава, и не случайно ти се присмиват.

    Коментиран от #160

  • 159 Къде видя двигател

    0 2 Отговор

    До коментар #157 от "Неграмотен":

    В мнение 134? Говоря ти за електрически консуматор, който може да е от всякакъв вид и не съм го уточнил питам те само за мощността при използване на едно и също количество енергия, но за различно време.

    Инженер Радев твърди че след като си изразходил 25 киловатчаса енергия, значи мощността е 25 киловата независимо от времето за което си я използвал. Тоест, ако този двигател е изразходил 25 kW часа за два часа, той е работил 2 часа с мощност 25 киловата. Ако изразходи същите тези 25 киловатчаса за четири часа, според Радев и турбо, също ще е работил с мощност 25 kW. Ама и ти явно разбираш като тях, очевидно си поредния адвокатски Ник който са наели! Нали турбо? Изведнъж много работен стана заедно с Гост и оставихте адвоката да се оправя.

    Другия пък ако не ви стига мощност на автомобила, хвърлете една 10-литрова туба в багажника на автомобила, за да му вдигне мощността със 136 коня!

    Коментиран от #162

  • 160 Ти нали разбираш, още чакам отговор

    0 2 Отговор

    До коментар #158 от "Неграмотен":

    Колко е била мощността на един консуматор, ако е изразходвал 20 киловатчаса енергия, като е работил с постоянна мощност в продължение на 2 часа? А ако е работил половин час и е изразходвал пак 20 киловатчаса енергия каква е била мощността? Една и съща ли е била при двата случая?

    Коментиран от #164

  • 161 Ти колко гориво имаш в резервоара?

    0 2 Отговор

    До коментар #156 от "Неграмотен":

    Въобще знаеш ли някой който да има 2,5 литра резервоар, за да му свърши горивото за 100 километра при разход 2,5 литра на 100?
    Съвсем изтрещяхте, за да си оправдавате глупостите турбо госте Радев!

    Коментиран от #166

  • 162 Неграмотен

    0 1 Отговор

    До коментар #159 от "Къде видя двигател":

    Хехе нищо не си разбрал затова хората се отказват да спорят с латерна. Колата се движи с 50 кмч и се движи 2 часа за да мине 100 км. Е ако за два часа изгориш 10 литра е едно а ако изгориш 20 е друго. Толкова е просто повече гориво защото има нужда от повече мощност явно има баир или вятъра духа насреща или тегли каравана все тая. То как да ти го обясни човек като не си ходил на училище :)). Престани да се излагаш че не мога да спра да ти се смея.

    Коментиран от #165

  • 163 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 164 Неграмотен

    0 2 Отговор

    До коментар #160 от "Ти нали разбираш, още чакам отговор":

    Хехе ти сам се оборваш хайде сега този пример го обърни в примера който цитираш за Радев. Колата се движи с 50кмч за два часа в единият случай за два часа изразходва 10 литра в другият 40 литра къде мощноста е по-голяна :))). Явно имаш и шизофрения ли??? Сам себе си оборваш :)).

    Коментиран от #167

  • 165 Е така де!

    0 2 Отговор

    До коментар #162 от "Неграмотен":

    Въпросът е обратния обаче. Ако изгориш 10 литра гориво за два часа и 10 литра гориво за 5 часа, мощността една и съща ли ще е била? Все 100 киловата и в двата случая? Това твърдят инженерите тук.

    Коментиран от #168

  • 166 Неграмотен

    0 1 Отговор

    До коментар #161 от "Ти колко гориво имаш в резервоара?":

    Задачата е теоретична и ти много добре знаеш така че не се оправдавай с глупости :))). Имаш константна скорост 50кмч имаш изминати 100 км яво не знаеш закона : S=v*t e вярвай ми не те лъжа има такъв закон така че от там получаваш 2 часа!!!! Тогава в единият случай за 2 часа гориш 10 литра в другият за 2 часа 20 литра!!!А КПД си остава 50 процента. Пита се какво става с мощноста на ДВГто ???? :))))))). Ясно е за всеки ходил на училище :))).
  • 167 Друг е въпросът

    0 2 Отговор

    До коментар #164 от "Неграмотен":

    Турбо твърди, че при един и същ разход 10 литра на 100, при движение с 20 км в час и притежание с 150 км в час, мощността е еднаква защото разходът е еднакъв -10 литра на 100 .
  • 168 Неграмотен

    1 1 Отговор

    До коментар #165 от "Е така де!":

    Какви 5 часа предържай се към любимият ти инженер Радев който ти направи звезда!!!!!!! Каза колата се движи с 50 кмч!!!!!!! Тогава за 100 км по закона за разстоянието повярвай ми има такъв закон S=v*t имаме 2 часа и точка колата се движи 2 часа във двата случая, не се извъртай сега като малко червейче :))).

    Коментиран от #169

  • 169 Два часа де

    0 2 Отговор

    До коментар #168 от "Неграмотен":

    Ако един консуматор е изразходил за два часа 25 киловатчаса енергия, каква е била средната консумирана мощност за тези два часа? Според турбо и Радев 25 kW и времето не се включва в сметките, а според тебе?

    Според мен трябва да разделим енергията на времето за да получим мощността и изразходваната мощност ще е 12,5 киловата.

    Коментиран от #170, #171

  • 170 Неграмотен

    2 1 Отговор

    До коментар #169 от "Два часа де":

    То времето е там ама ти не го виждаш :)))
    50 кмч за 100 км колко е времето. Айде стига това май се учеше в 5 клас, нека ти покажа: S=v*t, където S е изминатото разстояние тоест 100 км a с V се обозначава скороста тоест 50 кмч. Когато заместим имаме 100=50*t, и от там незнам дали си учил, но умножението преминато през равенството става деление тоест t=100/50. Така получаваме 2 часа. Тоест времето е там и за един инженер той няма нужда да ти обеснява тези неща, които аз ти правя аз го правя защото явно още не си се занимавал с физика, но инженера мисли че те се знаят и няма нужда да ти ги пояснява. Дано да съм ти бил полезен и поне да си научил какда намираш времето като знаеш пътя и скороста!
  • 171 Времето го намерих в началото

    0 3 Отговор

    До коментар #169 от "Два часа де":

    Инженерите Радев и турбо все още го търсят. На тях обяснявай.

    Кажи сега каква е консумираната мощност според тебе в тази ситуация? 12,5 киловата или 25 киловата от 25 киловатчаса за 2 часа? Очевидно това не можеш да го сметнеш!

    Коментиран от #172

  • 172 Неграмотен

    2 1 Отговор

    До коментар #171 от "Времето го намерих в началото":

    Аз не мога да сметна :))) Та ти не знаеш една елементарна формула S=v*t, казваш ми че горивото ти имала въобразяема мощност която се получавала в момента в които си започнал да мислиш което не е сигурно:)), незнаеш какво е гориво-въздушна смес и защо е важна, смяташ мощност в квч и накрая аз да те уча и да си губя времето с теб да ти обеснявам разни неща. Разбирам какво му е било на инженер Радев когато говориш с образовани хора ти няма нужда да обесняваш всичко защото някои неща се подразбират , но при твоето ниво трябва да ти се разписва всичко и обеснява коя буквичка с какво обозначаваш каква дименсия използваш и т.н. Много е изморително. Намери си чатен учител да те учи, когато си на едно елементарно ниво пак ела.

    Коментиран от #173, #174

  • 173 Радев и турбо поне опитаха

    0 3 Отговор

    До коментар #172 от "Неграмотен":

    А ти не можеш да сметнеш. Това говори достатъчно. Тоест ти си поредния Ник на турбо, който преди това беше Радев. Знаеш че съм прав, но не искаш да го признаеш. И да се гърчиш като червей още две години, от 25 киловатчаса, не можеш да осигуриш мощност 25kw за два часа работа, следователно твърдиш, че караш перпето мобиле. Всяка мощност която спомняш над 12,5 киловата ще е перпето мобиле.
  • 174 Споменеш

    0 3 Отговор

    До коментар #172 от "Неграмотен":

    Всяка мощност, която споменеш над 12,5 киловата ще е перпето мобиле.